Kannattaa ottaa todellakin huomioon, että on ihmisiä jotka eivät kauheasti jaksa välittää koronasta ja sen tuomasta maailmanlopun kultista (ottamatta kantaa juuri käyttäjään tietokonerikki).
Jos yrität astua vaikka minun saappaisiini, pidän koronaa lähinnä sosiaalisena ja taloudellisena ilmiönä, jota voi verrata vaikka 1800-luvun ensimmäisen puoliskon eläväksi haudatuksi tulemisen pelkoon, 70-luvun öljykriisin räävittömiin ennustuksiin, tai mihin tahansa noitapelkoon (suuri näkymätön paha, yhteisö tuhoutuu jos emme suorita oikeita rituaaleja).
Kuljen ilman maskia, ja olen käyttänyt sellaista lähinnä vanhusten hoitokodissa. Olen kuluneen viikon sisällä tavannut paljon ihmisiä ahtaissa sisätiloissa, kätellyt, antanut poskisuudelmia, vieraillut kahdessa kahvilassa. Toki noudatan ihan normaaleja hygieniakäytänteitä, eli pesen kädet säännöllisesti, ja pärskin kyynärtaipeeseen.
Olen monta kertaa aikaisemmin sanonut, että koronan kuolleisuuslukuun voisi lisätä kaksi nollaa perään, enkä silti osaisi nähdä tautia kovin vakavana. Ehkä vakavoidun kun pääsen kaivamaan joukkohautoja ja heittämään kalkkia päälle, mutta epätodennäköiseltä vaikuttaa.
Korona on tuonut mukanaan paljon epätoivottuja lieveilmiöitä, kuten auktoriteetinkaipuun ja rasittavat sotavertaukset. Kaiken maailman Puskat ovat tulleet puskista julistamaan tanssin ja alkoholin pahuutta, ja jännästi koronan estämiseksi paras keino on... lapata rahaa muille maille? Korona on nykyään kestoselitys sille, miksi jotain tehdään / jätetään tekemättä / tulisi tehdä / ei saisi tehdä. Jos ei niele tätä perustelua, on sitten putinisti/trumpisti.
Kun vaaleja siirretään koska korona, se tuntuu minusta samalla kuin mitä muille saattaisi tuntua jos vaaleja siirrettäisiin koska huono taloustilanne / liikaa pakkasta / lätkän MM-kisat ovat samaan aikaan.