Jotain on kyllä pielessä jos lapsettomana yli 1300€/kk tuloilla kaikki aika muka menee johonkin "välittömään selviytymiseen". Kuulostaa absurdilta väitteeltä, että elämä olisi tuolloin jotain selviytymistaistelua. Elämän ja talouden hallinta taitaa olla aika retuperällä jos näin on.
Ehkä kaikki ei sitten saa näin suuria tukia tai on vaikka ulosottoa, ja sitten vaikka jotkin vakavasti sairaat ja vammaiset on toki oma lukunsa.
Itseä lähtökohtaisesti vähän tympii tämä asenne, että kaikki pitäisi saada mitään tekemättä. Itse olen saanut tähän mennessä vain asumistukea ja opintotukea, ja siitäkin ison osan maksoin vapaaehtoisesti takaisin, kun kela olisi sen kuitenkin perinyt tulorajojen paukuttua työssäkäynnin takia. Toki itse olen myös saanut kotoa ihan ok lähtökohdat.
Edit: Lisätään vielä sen verran, että en siis väitä että elämä noilla tuilla olisi mitään herkkua, mutta nämä jutut siitä miten tuollaisella tukien tasolla ei muka meinaa riittää rahaa ruokaankaan kuulostaa todellisuudesta vieraantuneilta. Tällä hetkellä tilanne työmarkkinoilla on melko surkea, ja toivon todella että se paranee.