• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 321
Edelleen ei ole kysymys mistään vääntelystä, vaan suomen kielestä. Ei tämä nyt näin hankalaa ole, kun osoitin sinulle esimerkillä miksi tuo sanaparvi on ongelmallinen ja vähemmän yllättäen siihen historoitsija/kirjailija tarttuu, kun on hänen alaansa.


Tällä nyt ei ole mitään merkitystä kenenkään puolueen tai edustajan "vedättämisellä tai ownaamisella". Hitto tämä kolumni ainoastaan kritisoi valtioneuvoston tiedonannon tekstin sisältöä, jonka kaikkien puolueiden puheenjohtajat allekirjoittivat.


Motiivi oli edelleen kritisoida tiedonannon ulkoasua, mitä siitä seurasi? Suomenuutiset sai lisää lukijoita, eihän tuohon ole edes muut mediat tarttunut. Persufoobikot kyllä vääntää taas asioita päälaelleen ja olet esimerkki siitä.
Minä kritisoin kirjoitusta, pidin sitä jopa vaarallisena.

Ja kannustin puoluetta ja sen julkaisuja enemmin käymään termejä asiallisesti läpi ja selostaa mitä ne tarkoittaa lukijoille, seuraajille ja jäsenille. Eikä tuollaista vääntelyä.

Ja pelkäsin että jengi alkaa vääntelee tuolla asialla netissä, ihan vakavan oloisesti, toki ihan vitsillä ja läpällä.

Tuon seurauksena monta postausta jouduttu käymään ja selittää mitä termi tarkoittaa. että se holokaustin kieltäminen nimenomaan tarkoittaa tiivistettynä natsisaksan juutalaisten kansamurhan kiistämistä .
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 812
Minä kritisoin kirjoitusta, pidin sitä jopa vaarallisena.

Ja kannustin puoluetta ja sen julkaisuja enemmin käymään termejä asiallisesti läpi ja selostaa mitä ne tarkoittaa lukijoille, seuraajille ja jäsenille. Eikä tuollaista vääntelyä.

Ja pelkäsin että jengi alkaa vääntelee tuolla asialla netissä, ihan vakavan oloisesti, toki ihan vitsillä ja läpällä.

Tuon seurauksena monta postausta jouduttu käymään ja selittää mitä termi tarkoittaa. että se holokaustin kieltäminen nimenomaan tarkoittaa tiivistettynä natsisaksan juutalaisten kansamurhan kiistämistä .
Mikä siinä mahtaa olla vaarallista? Se, että hänen mielestä tiedonanto yhdenvartaisuudesta, tasa-arvosta ja syrjimättömyyden edistämisestä suomalaisessa yhteiskunnassa rauhoittaa Keskisarjaa, mutta hermostuttaa kieli-ihmisenä? (selkokielellä, hän pitää tätä tiedonantoa sisällöltään HYVÄNÄ)

Ei täällä nyt taida olla ongelmia monella muulla sinun lisäksi erottaa kieliasu itse sisällöstä.

Väännä nyt ihan rautalangalla ja lue se juttu nyt vaikka viidennen kerran.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 891
Tuorein gallup taitaa olla hesarilta elokuun puolivälistä. Vihreät edelleen pyörii tuolla 8% hujakoilla kuin perseläpsyttelijä Aallon aikaan (oli muuten paras vihreiden pj, sekä linjaltaan että absoluuttisella puolueen kannatuksella mitattuna) vihreät nauttivat 17% kannatusta. Vielä ek 2019 vaaleissa vihreillä oli 13% kannatus joten kyllä aika kovaa se on sulanut ja ne äänet on demareille menneet aika pitkälti vihreiltä, ehkä siirtymää hiukkasen myös kokkareihin.








Kumman ketjun aihe tämä oikein on? :D
Kepun edelleen jatkuva luisu lämmittää kyllä mieltä. Ei taida antirasismista ja persujen vastustuksesta taida olla tarjolla pelastajaa puolueelle. :)
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 694
Jännä että miten näistä tulee niin isoja vääntöjä:
A. Yhden ihmisen näkemys, ei käsittääkseni puolueen virallinen linja.
B. Pientä pilkun viilausta. Mielestäni molemmat ihan ok termejä.
Miksi tästä väännetään?
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Kenen mukaan siis rasismi on suurin ongelma Suomessa? (Saa sitä mieltä toki olla.)
No kyllähän täällä pastallakin rasismi nähdään niin suureksi ongelmaksi, että vastustetaan henkeen ja vereen sellaista maahanmuuttopolitiikkaa, joka olisi rasistista, vaikka sellaista maahanmuuttopolitiikkaa noudattamalla näitä videoiden tapahtumia ei edes olisi, koska noita tummaihoisia ihmisiä ei olisi päästetty edes Suomeen. Tämä kertoo karulla tavalla siitä, Suomessa rasismi nähdään pahempana ongelmana kuin suomalaisten lasten turvallisuus.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
278
...vaikka sellaista maahanmuuttopolitiikkaa noudattamalla näitä videoiden tapahtumia ei edes olisi, koska noita tummaihoisia ihmisiä ei olisi päästetty edes Suomeen.
Eli rasismia ei ole jos kaikki Suomessa olisivat samanvärisiä? Tuohan vaan peittelee ongelmaa, ei mitenkään vähennä sitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 812
Jännä että miten näistä tulee niin isoja vääntöjä:
A. Yhden ihmisen näkemys, ei käsittääkseni puolueen virallinen linja.
B. Pientä pilkun viilausta. Mielestäni molemmat ihan ok termejä.
Miksi tästä väännetään?
Kysyisin, kuka helvetti jaksaa pahoittaa mielensä kolumnista, minkä kaikki loppujen lopuksi allekirjoittaa. HOLOKAUSTI ja HOLODOMOR tapahtui meidän historiassa, sitä tuskin on kukaan KIISTÄNYT.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Avaapa vähän tuota sinun "rasistista maahanmuuttopolitiikkaasi"
Huoh. Olen sen jo avannut, mutta kun ei viitsitä lukea ketjua yhtään enempää kuin sen yhden viestin verran.

Tarkoitan sellaista maahamuuttopolitiikkaa, että kylmän rasistisesti emme päästäisi maahamme lainkaan ihmisiä näistä tietyistä maista, jotka nyt pääsääntöisesti ovat tummaihoisia. Eli nimenomaan en yritä vähentää rasismia, vaan meidän pitäisi maahanmuuttopolitiikassa käyttää enemmän rasismia ja nimenomaan rasistisin perustein valita se, keitä maahamme päästämme. Jos näin olisi toimittu jo 90-luvulta lähtien kun ensimmäisiä ongelmia kehitysmaalaisten kanssa alkoi näkyä, niin meillä ei olisi nykyisin tätä ongelmaa, että täällä pyörisi noita tummaihoisia ongelmatapauksia hakkaamassa ja ryöstämässä suomalaisia.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Kysyisin, kuka helvetti jaksaa pahoittaa mielensä kolumnista, minkä kaikki loppujen lopuksi allekirjoittaa. HOLOKAUSTI ja HOLODOMOR tapahtui meidän historiassa, sitä tuskin on kukaan KIISTÄNYT.
Veikkaisin että kyseessä on ideologinen ongelma. Kun asia tulee persun suusta, niin sen on pakko olla paha ja sitä on pakko vastustaa, huolimatta siitä sisällöstä.

Minäkin luin epäuskoisena tuota vääntöä, ja olin ja olen edelleen ihmeissäni, että miten kukaan voi tuollaista tekstiä edes kirjoittaa. Ihan kuin olisi täysin kyvytön ymmärtämään mitä Keskisarja kirjoitti, vaikka se oli ihan selkeää suomenkieltä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 366
Huoh. Olen sen jo avannut, mutta kun ei viitsitä lukea ketjua yhtään enempää kuin sen yhden viestin verran.

Tarkoitan sellaista maahamuuttopolitiikkaa, että kylmän rasistisesti emme päästäisi maahamme lainkaan ihmisiä näistä tietyistä maista, jotka nyt pääsääntöisesti ovat tummaihoisia. Eli nimenomaan en yritä vähentää rasismia, vaan meidän pitäisi maahanmuuttopolitiikassa käyttää enemmän rasismia ja nimenomaan rasistisin perustein valita se, keitä maahamme päästämme. Jos näin olisi toimittu jo 90-luvulta lähtien kun ensimmäisiä ongelmia kehitysmaalaisten kanssa alkoi näkyä, niin meillä ei olisi nykyisin tätä ongelmaa, että täällä pyörisi noita tummaihoisia ongelmatapauksia hakkaamassa ja ryöstämässä suomalaisia.
Nyt oli tyhjentävästi avattu. Täydet pisteet siitä. Kuinka monen uskoisit olevan tällä samalla kannalla asian suhteen? Koetko että joku puolue pyrkisi tähän?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 812
Veikkaisin että kyseessä on ideologinen ongelma. Kun asia tulee persun suusta, niin sen on pakko olla paha ja sitä on pakko vastustaa, huolimatta siitä sisällöstä.
Tähän on tultu. Viis kontekstista, pääasia että öyh, riippumatta siitä onko öyh siellä.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Nyt oli tyhjentävästi avattu. Täydet pisteet siitä. Kuinka monen uskoisit olevan tällä samalla kannalla asian suhteen? Koetko että joku puolue pyrkisi tähän?
Kyllä iso osa suomalaisista on kanssani tuosta samaa mieltä. Ja mikäli persuilla olisi yli 50% osuus kansanedustajista, niin uskon että persut ajaisivat tuollaista politiikkaa. Ainakin sen vuoksi minä persuja äänestän.

Lisäksi meidän täytyisi tehokkaammin puuttua näihin ongelmatapauksiin joita maassamme on. Lakia tulisi muuttaa niin, että kaikki maahanmuuttajat ja jopa heidän Suomessa syntyneet lapsensa pitäisi voida karkottaa maasta ja kansalaisuus poistaa, mikäli syyllistyvät rikoksiin. Jo pelkkä videoilla tapahtuva kiusaaminen ja alistaminen pitäisi riittää karkotukseen.

Toivoisin myös, että meillä laki kohtelisi maahanmuuttajia eri tavalla kuin suomalaisia. Maahanmuuttajille pitäisi olla ankarammat rangaistukset. Ja lasken maahanmuuttajiksi myös maahanmuuttajien Suomessa syntyneet jälkeläiset. Tuohon suuntaan toivoisin Suomen politiikan menevän vaikka se ehkä nyt toiveajattelulta kuulostaakin.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kaikkien niiden ihmisten jotka kiimassa haluavat Suomeen monikulttuurisuutta ja etnistä värinää, voisivat itse muuttaa sellaiseen monikulttuuriseen maahan sen sijaan että haluavat paskoa tämän meidän ainoan kotimaamme.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Toivoisin myös, että meillä laki kohtelisi maahanmuuttajia eri tavalla kuin suomalaisia. Maahanmuuttajille pitäisi olla ankarammat rangaistukset. Ja lasken maahanmuuttajiksi myös maahanmuuttajien Suomessa syntyneet jälkeläiset. Tuohon suuntaan toivoisin Suomen politiikan menevän vaikka se ehkä nyt toiveajattelulta kuulostaakin.
Toivoisin myös, että meillä laki kohtelisi perussuomalaisia eri tavalla kuin muita. Samalla voisi tehdä niin, että perussuomalaisten jäsenille ja kannattajille olisi ankarammat rangaistukset. Ja lasken perussuomalaisiksi myös perussuomalaisten jälkeläiset. Tuohon suuntaan toivoisin Suomen politiikan menevän vaikka se ehkä nyt toiveajattelulta kuulostaakin.

Tai...ehkä mä en sittenkään toivo tuota, vaikka perussuomalaiset ehdokkaat näyttävätkin syyllistyvän muita enemmän rikoksiin (HS:n selvitys). Ja perussuomalaisten jäsenet näyttävät olevan muita enemmän työttömiä (Kaks:n tutkimus). Näen kaikesta huolimatta parempana yhteiskunnan, jossa kaikilla on mahdollisimman samanlaiset säännöt, eikä jännitteitä lisätä alistamalla muita eri lakeihin. Toivottavasti perustuslaki estää PS:ää toteuttamasta kaikkia kiimaisia fantasioitaan.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Toivoisin myös, että meillä laki kohtelisi perussuomalaisia eri tavalla kuin muita. Samalla voisi tehdä niin, että perussuomalaisten jäsenille ja kannattajille olisi ankarammat rangaistukset. Ja lasken perussuomalaisiksi myös perussuomalaisten jälkeläiset. Tuohon suuntaan toivoisin Suomen politiikan menevän vaikka se ehkä nyt toiveajattelulta kuulostaakin.

Tai...ehkä mä en sittenkään toivo tuota, vaikka perussuomalaiset ehdokkaat näyttävätkin syyllistyvän muita enemmän rikoksiin (HS:n selvitys). Ja perussuomalaisten jäsenet näyttävät olevan muita enemmän työttömiä (Kaks:n tutkimus). Näen kaikesta huolimatta parempana yhteiskunnan, jossa kaikilla on mahdollisimman samanlaiset säännöt, eikä jännitteitä lisätä alistamalla muita eri lakeihin. Toivottavasti perustuslaki estää PS:ää toteuttamasta kaikkia kiimaisia fantasioitaan.
Tuo taas olisi täysim absurdi ajatus. Totta kai kansalaisia täytyy kohdella yhdenvertaisesti. Mutta siinä taas ei ole mitään väärää, jos valtio ei jakele liukuhihnalta kaikille vieraille samoja oikeuksia kuin omille.

Itse uskoisin, että maahanmuuttajien ankarampi kohtelu lain edessä olisi vain ja ainoastaan hyvä asia. Siitä seuraisi pelkästään hyviä asioita:
1) todennäköisemmin maahanmuuttajat käyttäytyisivät paremmin, kun tietäisivät että perseilystä tulee automaattinen lähtö.
2) todennäköisemmin paskasakki menisi mieluummin johonkin muuhun maahan, jolloin he eivät edes tulisi Suomeen aiheuttamaan ongelmia
3) Suomi pääsisi helpommin paskasakista eroon, kun rötöstelevät maahanmuuttajat voisi karkottaa automaattisesti, eikä tarvitsisi alkaa käsittelemään ja pyörittelemään papereita karkotuksen toimeenpanemiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Totta kai kansalaisia täytyy kohdella yhdenvertaisesti. Mutta siinä taas ei ole mitään väärää, jos valtio ei jakele liukuhihnalta kaikille vieraille samoja oikeuksia kuin omille.

Niin, mielipide se on tuokin.

Totta kai maahanmuuttajia täytyy kohdella yhdenvertaisesti suomalaisten kanssa. Mutta siinä taas ei ole mitään väärää, jos valtio ei jakele liukuhihnalta kaikkien puolueiden kannattajille samoja oikeuksia kuin omille.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Niin, mielipide se on tuokin.

Totta kai maahanmuuttajia täytyy kohdella yhdenvertaisesti suomalaisten kanssa. Mutta siinä taas ei ole mitään väärää, jos valtio ei jakele liukuhihnalta kaikkien puolueiden kannattajille samoja oikeuksia kuin omille.
Huomaatko eron meidän välillä? Minä sentään perustelen mielipiteeni ja kerron miksi olen mitäkin mieltä. Sinä taas heität vaan tuollaista ideologista roskaa ilman että siinä on edes omasta mielestäsi mitään järkeä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
254
Kissan tappajasta tuli SDP:n uusi puoluesihteeri.

Ei tästä taida mitään negatiivista uutisointia tulla kuitenkaan, koska ei ole vielä löydetty rasistisia kirjoituksia teiniajoilta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 366
Kyllä iso osa suomalaisista on kanssani tuosta samaa mieltä. Ja mikäli persuilla olisi yli 50% osuus kansanedustajista, niin uskon että persut ajaisivat tuollaista politiikkaa. Ainakin sen vuoksi minä persuja äänestän.
Mitä mieltä muut ketjun persut on? Lähteekö persut heti ajamaan rasismin huomattavaa lisäystä jos muut puolueet ei ole hidasteena?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Huomaatko eron meidän välillä? Minä sentään perustelen mielipiteeni ja kerron miksi olen mitäkin mieltä. Sinä taas heität vaan tuollaista ideologista roskaa ilman että siinä on edes omasta mielestäsi mitään järkeä.
Koetas nyt pysyä ketjun aiheessa kuitenkin. Naurahdin erityisesti tuolle "ideologista roskaa"-kohdalle juuri sinun kirjoittamanasi :rofl2: :rofl2: Ja mähän jo perustelin mielipiteeni. Laitan uudestaan: "Näen kaikesta huolimatta parempana yhteiskunnan, jossa kaikilla on mahdollisimman samanlaiset säännöt, eikä jännitteitä lisätä alistamalla muita eri lakeihin".
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 607
Niin, mielipide se on tuokin.

Totta kai maahanmuuttajia täytyy kohdella yhdenvertaisesti suomalaisten kanssa. Mutta siinä taas ei ole mitään väärää, jos valtio ei jakele liukuhihnalta kaikkien puolueiden kannattajille samoja oikeuksia kuin omille.
Eikö toimet jotka sattuvat tänne tuleviin perseilijöihin, mutta jättävät ei perseilevät maahanmuuttajat rauhaan ole ihan järkeenkäypä ajatus. Eihän meidän tule vastaanottaa ongelmatapauksia, vaan kunnollisia ihmisiä.

Muistat varmaan monesti mainitun vene vertauksen. Veneessä on reikä ja vettä tulee sisään. Ratkaisu ei ole uusien reikien teko.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
Huomautus - jätä tämä toisten käyttäjien analysointi pois, ei ole tarkoitus keskustella toisista käyttäjistä
Toivoisin myös, että meillä laki kohtelisi maahanmuuttajia eri tavalla kuin suomalaisia. Maahanmuuttajille pitäisi olla ankarammat rangaistukset. Ja lasken maahanmuuttajiksi myös maahanmuuttajien Suomessa syntyneet jälkeläiset. Tuohon suuntaan toivoisin Suomen politiikan menevän vaikka se ehkä nyt toiveajattelulta kuulostaakin.
Pysyn kannassani, että larppaamiselta kuulostaa.

"
Onko holokaustista todisteita? Haluaisin, että laki ei olisi sama kaikille. Maahanmuuttajia on maahanmuuttajien Suomessa syntyneet jälkeläiset. Meidän pitäisi maahanmuuttopolitiikassa käyttää enemmän rasismia. Työntekijöillä ei ole mitään riskejä.
"
Noh, ainakin usko tällä persuäänestäjällä on, että persut ajaa hänen asiaansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Eikö toimet jotka sattuvat tänne tuleviin perseilijöihin, mutta jättävät ei perseilevät maahanmuuttajat rauhaan ole ihan järkeenkäypä ajatus. Eihän meidän tule vastaanottaa ongelmatapauksia, vaan kunnollisia ihmisiä.
Mä siis kannatan nimenomaan sitä, että rangaistaan yksilöä, joka perseilee. Oli tämä turvapaikanhakija, persu tai nuorisorikollinen. Ja ne rangaistukset voivat olla nykyistä kovempia. Mutta sääntöjen on oltava samat kaikille ja jokaista pitää kohdella yksilönä eikä Purran päättämän viiteryhmän jonkinlaisena edustajana, joka vastaa muiden samaan ryhmään kuuluvien rikoksista.

Mä en kannata sitä, että työntekijän oleskelulupa evätään ihon väärän pigmentin takia tai väärän lähtömaan takia. Se on rasismia ja tuossa yllä kirjoittaja nimenomaan halusi estää "tummaihoisten" pääsyn maahan. Eli täydellinen esimerkki rasismista ja mielestäni se olisi Suomelle haitallista.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 187
Tuo taas olisi täysim absurdi ajatus. Totta kai kansalaisia täytyy kohdella yhdenvertaisesti. Mutta siinä taas ei ole mitään väärää, jos valtio ei jakele liukuhihnalta kaikille vieraille samoja oikeuksia kuin omille.
Eli sanomasi "Maahanmuuttajille pitäisi olla ankarammat rangaistukset" ei sisällä niitä jotka ovat saaneet Suomen kansalaisuuden? Koska sanoit, että kansalaisia täytyy kohdella yhdenvertaisesti.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Mä siis kannatan nimenomaan sitä, että rangaistaan yksilöä, joka perseilee. Oli tämä turvapaikanhakija, persu tai nuorisorikollinen. Ja ne rangaistukset voivat olla nykyistä kovempia. Mutta sääntöjen on oltava samat kaikille ja jokaista pitää kohdella yksilönä eikä Purran päättämän viiteryhmän jonkinlaisena edustajana, joka vastaa muiden samaan ryhmään kuuluvien rikoksista.

Mä en kannata sitä, että työntekijän oleskelulupa evätään ihon väärän pigmentin takia tai väärän lähtömaan takia. Se on rasismia ja tuossa yllä kirjoittaja nimenomaan halusi estää "tummaihoisten" pääsyn maahan. Eli täydellinen esimerkki rasismista ja mielestäni se olisi Suomelle haitallista.
Älä saatana valehtele. Minä en ole halunnut estä tummaihoisten pääsyä maahan. Minä olen sanonut, että haluan estää tiettyjen maahanmuuttajaryhmien pääsyn maahan. Ja nämä maahanmuuttajaryhmät pääsääntöisesti ovat tummaihoisia, mutta se ei tarkoita että haluaisi estää KAIKKIEN tummaihoisten pääsyn maahan. Ymmärrätkö edes? Se tummaihoisuus ei ole siinä mikään kriteeri, se oli vain toteamus, että ne ihmisryhmät nyt vain sattuvat olemaan pääsääntöisesti tummaihoisia.

Lisäksi en ole ottanut kantaa että työntekijöiden oleskelulupia pitäisi evätä. Pääsääntöisesti nuo tarkoittamani ihmisryhmät joiden maahantuloa pitäisi rajoittaa ovat turvapaikanhakijoita.

Ja mitä tulee rangaistuksiin, niin minähän nimenomaan sanoin, että täällä jo maassaolevia pitää kohdella niin, että rankaistaan vain sitä yksilöä, joka rikoksen tekee. Ja noita kollektiivisia ryhmään kohdistuvia toimia sanoin kannattavani ainoastaan maahantulon yhteydessä.


Eli jälleen kerran mentiin siihen, että sinä et pitänyt minun ajatuksistani, mutta koska huomasit että ajatustani on hyvin vaikea argumentoida vastaan rehellisesti, niin aloit tekemään omia värityksiäsi minun mielipiteisiini ja ehdotuksiini, jolloin sinun on helpompi hyökätä noita itse keksimiäsi valheita vastaan. Tuota sanotaan olkiukkoiluksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 812
Mitä mieltä muut ketjun persut on? Lähteekö persut heti ajamaan rasismin huomattavaa lisäystä jos muut puolueet ei ole hidasteena?
Minun mielestä uskonnosta, ihon väristä tai maasta riippumata kaikille suotakoon samat lähtöasetelmat ja mahdollisuudet maassamme. En minä näe syytä ajaa sitä erikseen yhdenkään ihmisryhmän kouluja, vaikka olen ns. monikulttuurisessa koulussa olen opintoni käynnyt.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 607
Mä siis kannatan nimenomaan sitä, että rangaistaan yksilöä, joka perseilee. Oli tämä turvapaikanhakija, persu tai nuorisorikollinen. Ja ne rangaistukset voivat olla nykyistä kovempia. Mutta sääntöjen on oltava samat kaikille ja jokaista pitää kohdella yksilönä eikä Purran päättämän viiteryhmän jonkinlaisena edustajana, joka vastaa muiden samaan ryhmään kuuluvien rikoksista.

Mä en kannata sitä, että työntekijän oleskelulupa evätään ihon väärän pigmentin takia tai väärän lähtömaan takia. Se on rasismia ja tuossa yllä kirjoittaja nimenomaan halusi estää "tummaihoisten" pääsyn maahan. Eli täydellinen esimerkki rasismista ja mielestäni se olisi Suomelle haitallista.
Ei ihon värin perusteella, vaan maahan tuleville voidaan myöntää oleskelulupa, mutta kansalaisuuden saa vasta esim 5 vuoden nuhteettoman oleskelun jälkeen.

Ei kansalaiset karkoitetaan x määrä pieniä rikkeitä, tai yhdestä isommasta rikkeestä.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Eli sanomasi "Maahanmuuttajille pitäisi olla ankarammat rangaistukset" ei sisällä niitä jotka ovat saaneet Suomen kansalaisuuden? Koska sanoit, että kansalaisia täytyy kohdella yhdenvertaisesti.
Tarkoitin suomalaisia kansalaisia, kiitos huomautuksesta. Tämä on vähän ongelmallinen tilanne, kun alkujaankaan mielestäni turvapaikanhakijoille ei tulisi koskaan myöntää kansalaisuutta. Mutta kyllä, olen sitä mieltä, että en halua antaa samoja oikeuksia sellaisille kansalaisillekaan, jotka ovat maahanmuuttajia.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Ei ihon värin perusteella, vaan maahan tuleville voidaan myöntää oleskelulupa, mutta kansalaisuuden saa vasta esim 5 vuoden nuhteettoman oleskelun jälkeen.
Minä näkisin asian niin, että turvapaikanhakijoille ja pakolaisille ei tulisi koskaan antaa kansalaisuutta, vaan lähtökohta pitäisi olla, että turvapaikka on väliaikainen ja turvapaikan saanut lähtee kotiinsa sitten kun tarvetta turvapaikalle ei enää ole.

Ei Suomen kansalaisuus pidä olla mikään yleismaailmallinen ihmisoikeus, jonka voi saada kuka vain haluaa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 607
Minä näkisin asian niin, että turvapaikanhakijoille ja pakolaisille ei tulisi koskaan antaa kansalaisuutta, vaan lähtökohta pitäisi olla, että turvapaikka on väliaikainen ja turvapaikan saanut lähtee kotiinsa sitten kun tarvetta turvapaikalle ei enää ole.

Ei Suomen kansalaisuus pidä olla mikään yleismaailmallinen ihmisoikeus, jonka voi saada kuka vain haluaa.
Joku tyyppi on tullut tänne turvapaikan hakiana ja työllistynyt nopsaa, perustanut perheen ja elänyt nuhteettomasti 10 vuotta ja opiskellut vielä suomen kielenkin. Tälläiselle pitäisi voida myöntää kansalaisuus jonkin prosessin kautta, eikä lähettää takaisin pakotettuna.

Esim kansalaisuuskoe on yksi vaihtoehto prosessille. Ja kansalaisuus kokeeseen pääsisi vasta kun on x vuotta elänyt nuhteettomasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Älä saatana valehtele. Minä en ole halunnut estä tummaihoisten pääsyä maahan.
Kyllä sä asian niin ilmaisit alkup. viestissäsi. Jos siis tarkoitatkin jotain muuta kuin ihonväriä, niin sitten varmaan olisi asian niin ilmaissut. Kirjoita mitä tarkoitat, niin antisi on selkeämpää.

kylmän rasistisesti emme päästäisi maahamme lainkaan ihmisiä näistä tietyistä maista, jotka nyt pääsääntöisesti ovat tummaihoisia
Lisäksi en ole ottanut kantaa että työntekijöiden oleskelulupia pitäisi evätä.
Olisit heti sanonut, että tämä ei nyt sitten koskenutkaan kaikkia. Nyt sitten paikkailet epämääräisiä ilmaisujasi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
alkujaankaan mielestäni turvapaikanhakijoille ei tulisi koskaan myöntää kansalaisuutta
Juttusi on kyllä niiin sakeaa settiä, että oksat pois. Saat kyllä pitkään ja hartaasti pidätellä hengitystä, että mikään puolue edes ehdottaisi tällaisen ajamista. Ja mitään kannatusta tuollainen ei tule koskaan saamaan eduskunnassa.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Joku tyyppi on tullut tänne turvapaikan hakiana ja työllistynyt nopsaa, perustanut perheen ja elänyt nuhteettomasti 10 vuotta ja opiskellut vielä suomen kielenkin. Tälläiselle pitäisi voida myöntää kansalaisuus jonkin prosessin kautta, eikä lähettää takaisin pakotettuna.

Esim kansalaisuuskoe on yksi vaihtoehto prosessille. Ja kansalaisuus kokeeseen pääsisi vasta kun on x vuotta elänyt nuhteettomasti.
En sanonut että olisi pakko lähettää kotiin, vaan se pitäisi olla lähtökohta. Jos on saanut työpaikan ja kotiutunut tänne, niin en näe ongelmaa että annettaisiin pysyvät oleskelulupa, jolloin voisi elää täällä vaikka koko loppuelämänsä. Mutta miksi tälle pitäisi kansalaisuus antaa?
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Monen perussuomalaisen elämänlaatu paranisi enemmän sillä, että sysäisi pakkomielteitään väestön etnisestä rakenteesta hieman syrjään ja keskittyisi niihin oman elämänsä epäkohtiin joista pelko, katkeruus ja viha kumpuaa, kuin sillä että väestörakenteen muuttuminen loppuisi heti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 812
Mä siis kannatan nimenomaan sitä, että rangaistaan yksilöä, joka perseilee. Oli tämä turvapaikanhakija, persu tai nuorisorikollinen. Ja ne rangaistukset voivat olla nykyistä kovempia. Mutta sääntöjen on oltava samat kaikille ja jokaista pitää kohdella yksilönä eikä Purran päättämän viiteryhmän jonkinlaisena edustajana, joka vastaa muiden samaan ryhmään kuuluvien rikoksista.
Hyvä, ollan samaa mieltä yksilönvastuusta ja ihmisoikeuksista, mutta onko sulla nyt jotain konkretiaa, että nämä säännöt olisivat erilaisia toisille? Vai mihin viittaat tuolla yksilöiden "eri kohtelulla", Siellähän on nämä ihmis- ja yksilönoikeuksien edustajat Kokoomus ja RKP myös hallitukessa, mukaan lukien jeesus -partio.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Kyllä sä asian niin ilmaisit alkup. viestissäsi. Jos siis tarkoitatkin jotain muuta kuin ihonväriä, niin sitten varmaan olisi asian niin ilmaissut. Kirjoita mitä tarkoitat, niin antisi on selkeämpää.
Minä kirjoitin sen ihan selvällä suomenkielellä. Suomi ei taida olla sinun äidinkielesi? Älä tule toisia syyttämään asioista, jos et itse ymmärrä lukemaasi.

Jopa se lainaamasi pätkä kertoo selkeällä suomenkielellä, että en tarkoita kaikkia tummaihoisia, vaan tarkoitan tiettyjä ihmisryhmiä, jotka nyt vaan sattuvat olemaan pääsääntöisesti tummaihoisia. Se ei edelleenkään tarkoita kaikkia tummaihoisia. Se on ihan nomaalia suomenkieltä, eikä sitä tarvitse sen kummemmin tuosta avata, kun se on jokaiselle lukutaitoiselle ihan selvää.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Monen perussuomalaisen elämänlaatu paranisi enemmän sillä, että sysäisi pakkomielteitään väestön etnisestä rakenteesta hieman syrjään ja keskittyisi niihin oman elämänsä epäkohtiin joista pelko, katkeruus ja viha kumpuaa, kuin sillä että väestörakenteen muuttuminen loppuisi heti.
Onpa mielenkiintoista settiä. Meillä on tuossa tuhansittain näyttöä siitä, että tämä nykyinen löperö maahanmuuttopolitiikka on aiheuttanut sen, että maahanmuuttajat pahoinpitelevät ja ryöstävät suomalaisia lapsia. Ja tätä ei saisi nähdä ongelmana, vaan sen sijaan ongelma onkin vain rasismi, kun ihmisiä vituttaa tuo maahanmuuttajien rötöstely. Ei saatana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 812
Ei saatu ihmisoikeuksia persujen takia, velkaantuminenkin olisi taittunut, jos ei kirstunpitjänä olisi persu, ole siis kokkari ja elämä on helppoa. -saldo on sen mukainen
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 607
En sanonut että olisi pakko lähettää kotiin, vaan se pitäisi olla lähtökohta. Jos on saanut työpaikan ja kotiutunut tänne, niin en näe ongelmaa että annettaisiin pysyvät oleskelulupa, jolloin voisi elää täällä vaikka koko loppuelämänsä. Mutta miksi tälle pitäisi kansalaisuus antaa?
Miksi ei? Tyypi on todistettavasti kotoutunut, niin ei sitä kansalaisuutta tarvii pihtailla. Etkai tavoittele geneettisesti puhdasveristä kansaaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Joku tyyppi on tullut tänne turvapaikan hakiana ja työllistynyt nopsaa, perustanut perheen ja elänyt nuhteettomasti 10 vuotta ja opiskellut vielä suomen kielenkin. Tälläiselle pitäisi voida myöntää kansalaisuus jonkin prosessin kautta, eikä lähettää takaisin pakotettuna.
Mä kannatan ennen kaikkea kielitasovaatimuksen tiukentamista. Huono kielitaito on ainakin näin maallikon näkökulmasta iso este kotoutumiselle. Ei aina, mutta varmaan yksi tärkeimmistä esteistä. Kieli helpottaa paikallisiin tutustumista, töiden saamista, asioiden hoitamista, kulttuurin omaksumista ja ymmärtämistä. Ja toisaalta se auttaa myös kielitaitoisen maahanmuuttajan lasten kotouttamista. Eli laittaisin ehdottomasti paukkuja kieliopetukseen ja toisaalta kielitaitovaatimusten tiukentamiseen kansalaisuuden kohdalla.

Ja täysin samaa mieltä siitä, että hyvin kotoutuneen pitää saada hakea kansalaisuutta. Se on hyvä porkkana siitä, että on integroitunut hyvin tänne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 812
Mä siis kannatan nimenomaan sitä, että rangaistaan yksilöä, joka perseilee. Oli tämä turvapaikanhakija, persu tai nuorisorikollinen. Ja ne rangaistukset voivat olla nykyistä kovempia. Mutta sääntöjen on oltava samat kaikille ja jokaista pitää kohdella yksilönä eikä Purran päättämän viiteryhmän jonkinlaisena edustajana, joka vastaa muiden samaan ryhmään kuuluvien rikoksista.

Mä en kannata sitä, että työntekijän oleskelulupa evätään ihon väärän pigmentin takia tai väärän lähtömaan takia. Se on rasismia ja tuossa yllä kirjoittaja nimenomaan halusi estää "tummaihoisten" pääsyn maahan. Eli täydellinen esimerkki rasismista ja mielestäni se olisi Suomelle haitallista.
Sulla nyt nättäää tämä asia pöyrivän persujen ympärillä yhtä noidan kehäää. SIellähän on Kokoomuslainen pääministeri ,mikä on tehty julkilausuma pääasiassa kaikkien hallitusapuolueiden kesken ja varmasti erityisesti Kokoomuksen ja RKP:lle tämä on olluit hallituskysyms.

Tämä on kuin jokaisen ongelman kohde on persu, kokkari löytää aina syyn kaikkeen, myös velkaantumiseen, vaikka siitä ei puoleelta hirveästi muuta ole kuin näyttöjä.

Kokoomus on yksi kaupunkilaisten sosiaalidmokraattinen puisto-osasto, velkaa, velkaa ja velkaa. Siinä 2010 jälkeen saavutukset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 664
Miksi ei? Tyypi on todistettavasti kotoutunut, niin ei sitä kansalaisuutta tarvii pihtailla. Etkai tavoittele geneettisesti puhdasveristä kansaaa?
Mitä hyötyä siitä kansalaisuuden antamisesta olisi? Se vaikeuttaisi vaan eroon pääsemistä, jos tyyppi päättääkin alkaa myöhemmin rikolliseksi.

Sama ilmiö näkyy työpaikoilla. Moni työntekijä skarppaa sen aikaa, että koeaika on ohi ja perseily alkaa sitten sen jälkeen. Sama riski olisi tuossakin, että maahanmuuttaja skarppaa ne tarvittavat vuodet ja kun kansalaisuus on taskussa, niin perseily voi alkaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 821
Viestejä
4 293 904
Jäsenet
71 725
Uusin jäsen
UraTukko

Hinta.fi

Ylös Bottom