Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Kommareita kaikki jotka ei ole rasisteja. Hankala maailma kyllä navigoida.vihervasukit STTK:ssa ja Teknologiateollisuudessa ulisee!
![]()
Nyt huolestuivat suomalaiset yritykset – hallituksen ympärillä pyörivä rasismikeskustelu voi pahimmillaan aiheuttaa Suomelle isoja harmeja
Yksi yrityskentän huoli liittyy Suomen maakuvan mahdolliseen heikkenemiseen. Julkisuus on ilman muuta ollut negatiivista ja hankalaa, arvioi Teknologiateollisuuden toimitusjohtaja Jaakko Hirvola.yle.fi
Jos purralla olis yhtään munaa, niin olis itse pitänyt lehdistötilaisuuden jo maanantaina.Mitä siitä pitäisi miettiä? Orpolta olisi seuraavaksi taas kommenttia haluttu, oma tilaisuus hänelle?
Totta, melkoista rasistiksi nimittelyä liikkeellä, jos et ole samaa mieltä näiden kanssaSuvakit , vasssarit ja virhervasemmisto ja mitä näitä nyt on, löydät itsensä tuolta jos et ole heidän kanssa samaa mieltä. Vitun tylyä yrittää tunkea eri meiltä olevat johonkin saatanan koteloon.
vihervasukit STTK:ssa ja Teknologiateollisuudessa ulisee!
Niin, siis jos omaa mielipiteet jotka ei ole yhteensopivat yhdistyneiden kansakuntien julistusten kanssa (jotka suomikin on allekirjoittanut), niin on luultavasti fasisti, rasisti tai jollain tapaa mielenvikainen. Kriittinen juttu siis se että etnisen taustan tai syntyperän perusteella ei saisi syrjiä ketään.Totta, melkoista rasistiksi nimittelyä liikkeellä, jos et ole samaa mieltä näiden kanss![]()
Sillä tuosta mielestäni vitsailtiin.Vai meniks tää niin, että jos ei kannata PS:n ajamaa politiikkaa, on "suvakki", "vassari", "kommari" tai "vihervassarisuvakkikommari" vaikkei olisikaan?
Erotetaankohan Suomi kohta natosta, kun ollaan niin rasisteja ja natseja ja maakuva ryvettynyt?
Luitko sä edes tuota juttua? Siinä ei mainittu STTK:ta lainkaan. Jutussa oli haastateltu Suomen yrittäjien Pentikäinen, Teknologiateollisuuden Hirvola ja pari muuta työnantajapuolen edustajaa. EI STTK:ta, ei STTK:n Palolaa. Kerro myös, millä mentaaliakrobatialla sä saat näistä "vihersuvakkeja"?![]()
Vai meniks tää niin, että jos ei kannata PS:n ajamaa politiikkaa, on "suvakki", "vassari", "kommari" tai "vihervassarisuvakkikommari" vaikkei olisikaan?
Tuntuu tuo "syyttömyysolettama ja silleen" loistavan poissaolollaan, kun noita mielipidetuomioita jaellaan ihan omalla päätäntävallalla siitä mikä mielipide kelpaa tai ei ole yhteensopivaNiin, siis jos omaa mielipiteet jotka ei ole yhteensopivat yhdistyneiden kansakuntien julistusten kanssa (jotka suomikin on allekirjoittanut), niin on luultavasti fasisti, rasisti tai jollain tapaa mielenvikainen. Kriittinen juttu siis se että etnisen taustan tai syntyperän perusteella ei saisi syrjiä ketään.
Syyttömyysolettama ja silleen.
Veikkaan että seuraavan sukupolven edgylordit postaavat vastaavat prepaid-puhelimesta kahdeksan tor-proxyn kautta ja kierrättävät laitteita ettei geoseurannasta jää liian selkeää jälkeä. Itse asenteisiinhan tämä ei vaikuta vaan ainoastaan kirjoittajan jäljittämiseenOisko kannattanut käyttää jotain vähemmän ilmeistä nimimerkkiä, tai pistää noi blogit, hommaforumit historia yms sileäksi ennen kuin lähtee hallitukseen?
No onko se tähdellinen vai ei? Miksi ihmisiä pitäisi kohdella eri tavoin etnisen taustan mukaan, eikä yksilön toimien perusteella?Tuntuu tuo "syyttömyysolettama ja silleen" loistavan poissaolollaan, kun noita mielipidetuomioita jaellaan ihan omalla päätäntävallalla siitä mikä mielipide kelpaa tai ei ole yhteensopiva![]()
Mihinköhän nyt lähdit vastaamaan? Alkuperäinen aihe mihin vastasin oli ihmisten lokeroinnista eikä Purran jutuista. Kannattaa vähän hidastaa vauhtia välilläNo onko se tähdellinen vai ei? Miksi ihmisiä pitäisi kohdella eri tavoin etnisen taustan mukaan, eikä yksilön toimien perusteella?
Purra on ihan itse paskansa tehnyt.
Ihmisten lokeroinnistahan tässä on kyse. Siis rasismissa.Mihinköhän nyt lähdit vastaamaan? Alkuperäinen aihe mihin vastasin oli ihmisten lokeroinnista eikä Purran jutuista. Kannattaa vähän hidastaa vauhtia välillä![]()
Mitäs siellä sanotaan?Kyllä on nyt vahvaa rasismia havaittavissa hesarin kommentti osioassa esimerkiksi.
Syyttömyysolettama kuuluu oikeusjärjestelmään ja siellä spesifisti rikoslakiin, lisäksi journalistiliitto on sitoutunut rikosuutisoinnissa siihen myös. Mutta ei politiikassa sellaista ole.Tuntuu tuo "syyttömyysolettama ja silleen" loistavan poissaolollaan, kun noita mielipidetuomioita jaellaan ihan omalla päätäntävallalla siitä mikä mielipide kelpaa tai ei ole yhteensopiva![]()
Noh, itse en siis vetänyt sitä tähän mukaan, vaan lainasin sitä, kuten viestistä näkyySyyttömyysolettama kuuluu oikeusjärjestelmään ja siellä spesifisti rikoslakiin. Ei politiikassa sellaista ole.
Niin, mutta kyse ei ollut itse rasismin lokeroinnista vaan väitettyjen rasistienIhmisten lokeroinnistahan tässä on kyse. Siis rasismissa.
Onko rasistisiin kirjoituksiin kantaa ottamattomat myös rasisteja? Ns sivustakatsojatNo onko se tähdellinen vai ei? Miksi ihmisiä pitäisi kohdella eri tavoin etnisen taustan mukaan, eikä yksilön toimien perusteella?
Purra on ihan itse paskansa tehnyt ja rasistien rasistisia kirjoituksia vähättelevät on itse myös rasisteja.
Rasistista tekstiä puolustava tai ”ymmärtävä” on rasisti itse. Ei tässä sen kummempaa filtteriä tarvita. Moniko persu on tuominnut Purran tekstit? Moniko uhriutunut, ”ymmärtänyt” tai seisonut tukena? Niinpä.Niin, mutta kyse ei ollut itse rasismin lokeroinnista vaan väitettyjen rasistien![]()
Ei. Kysyttäessä tosin jos on hiljaa niin ainakin epäilys on vahva.Onko rasistisiin kirjoituksiin kantaa ottamattomat myös rasisteja? Ns sivustakatsojat
Ei. Kysyttäessä tosin jos on hiljaa niin ainakin epäilys on vahva.
Mitä voi pelata jos pakassa on 52 natsikorttia?Eli gestapo tyyliin kyselemään ihmisiltä että mitä olet näistä teksteistä mieltä? Ja jos vastaus ei miellytä?
Ei mulla ole tarvetta kysyä tuota, kun ihmiset vastailee siihen ihan itsenäisesti. Ja jos vastaus ei miellytä, niin henkilö on rasisti. Siitähän tässä keskustelussa oli kyse, siis että väitetysti laari on liian laaja.Eli gestapo tyyliin kyselemään ihmisiltä että mitä olet näistä teksteistä mieltä? Ja jos vastaus ei miellytä?
En edelleenkään puhu Purrasta vaan viittasin siihen, että rasisti-termiä ylipäänsä heitellään ihan liian helpolla kaikennäköisestä asiallisestakin keskustelusta, jolloin esim. maahanmuuton oikeiden ongelmien esiintuonti ja niiden korjaaminen tarvittavan tiukilla toimilla, mitä muissakin pohjoismaissa on jouduttu tekemään, ei mahdu minkään muun puolueen agendalle. Kaikki muut tuntuvat pelkäävän rasisti-leimaa, jota tietty äänekäs joukko heittää ympäriinsä sen kummemmin ajattelematta onko nyt oikeasti siitä kyse.Rasistista tekstiä puolustava tai ”ymmärtävä” on rasisti itse. Ei tässä sen kummempaa filtteriä tarvita. Moniko persu on tuominnut Purran tekstit? Moniko uhriutunut, ”ymmärtänyt” tai seisonut tukena? Niinpä.
Sitten kuvitellaan jollekkin toiselle asiapuolueelle vastaava tausta, niin mitäköhän tapahtuisi? Jos vaikka Orpo olis hommafoorumille kirjotellu lapsiin kohdistuvaa väkivaltafantasiaa ”vitsillä”, niin luuletko että puolueen jäsenet tekisivät mitään muuta kuin heittäisivät välittömästi laivasta? Niinpä.
Anna nyt edes yksi helvetin esimerkki ja lopeta toi uhriutuminen. Konkreettinen sellainen, niin voidaan edes yrittää keskustella väitetystä vääryydestä.rasisti-termiä ylipäänsä heitellään ihan liian helpolla kaikennäköisestä asiallisestakin keskustelusta
Onkohan yhtä vahvaa kuin täällä persufanien uhriutuminen ja säälin hakeminen? Ainut kaksinaamainen teeskentely täällä on se kuinka samat kirjoittajat vaativat vuosi sitten pääministerin eroa ja nyt samat tyypit täällä selittää ihmisarvosta ja kuinka kaikki meistä tekee virheitä ja kyllähän jokainen nyt kirjoittaa julkisesti omalla nimellä kolmikymppisenä mäggärineegereistä ja ampumisfantasioista lähijunassa.Kyllä on nyt vahvaa rasismia havaittavissa hesarin kommentti osioassa esimerkiksi. Ihmisarvo se on perussuomalaisillakin. Vaikka nyt jahataankin seipäiden ja hankojen kanssa. Ollaan niin humaania olevinaan. Kaksinaamaista teeskentelyä.
Eiköhän ne syyt miksi Suomi ei kiinnosta kansainvälisiä osaajia ole ihan muualla kuin jossain 15 vuotta vanhoissa blogi kommenteissa. Aloitetaan vaikka siitä että paskat palkat, korkeat verot ja kallis elämä.vihervasukit STTK:ssa ja Teknologiateollisuudessa ulisee!
![]()
Nyt huolestuivat suomalaiset yritykset – hallituksen ympärillä pyörivä rasismikeskustelu voi pahimmillaan aiheuttaa Suomelle isoja harmeja
Yksi yrityskentän huoli liittyy Suomen maakuvan mahdolliseen heikkenemiseen. Julkisuus on ilman muuta ollut negatiivista ja hankalaa, arvioi Teknologiateollisuuden toimitusjohtaja Jaakko Hirvola.yle.fi
Anna nyt edes yksi helvetin esimerkki ja lopeta toi uhriutuminen. Konkreettinen sellainen, niin voidaan edes yrittää keskustella väitetystä vääryydestä.
Ei mulla muuta - varmaan olen nyt rasisti, kun vastaukseni todennäköisesti ei tässä kohtaa miellytäEi mulla ole tarvetta kysyä tuota, kun ihmiset vastailee siihen ihan itsenäisesti. Ja jos vastaus ei miellytä, niin henkilö on rasisti. Siitähän tässä keskustelussa oli kyse, siis että väitetysti laari on liian laaja.
Eli yhtäkään esimerkkiä vääryydestä ei löytynyt. On se ihme kun heti jos kysyy itse asiasta mitään niin uhriudutaan 9000% voimin.Ei mulla muuta - varmaan olen nyt rasisti, kun vastaukseni todennäköisesti ei tässä kohtaa miellytä![]()
en usko että on perussuomalaisen kirjoittama. Tuossa vihjataan että mamu olisi nainen, lukutaitoinen ja työllistetty![]()
Ilmeisesti Purralta löytynyt uudempaakin rasistista tekstiä. Kai sanoutuu tuostakin irti, RKP:n arvot on jo nyt kovilla.
Mikä vastaus?Ei mulla muuta - varmaan olen nyt rasisti, kun vastaukseni todennäköisesti ei tässä kohtaa miellytä![]()
No itse tarjosit heti käytännön esimerkin, ei tarvinnut kauempaa hakea. Uhriutumisen osalta kannattaa ehkä katsoa peiliinEli yhtäkään esimerkkiä vääryydestä ei löytynyt. On se ihme kun heti jos kysyy itse asiasta mitään niin uhriudutaan 9000% voimin.
Ja saat ihan vapaasti kutsua itseäsi rasistiksi jos se tuo sulle vähän copiumia.
Minkä vastauksen? Käsitin että hyppäsit vastauksen yli suoraan uhriutumiseen.En ajatellut rasistiksi ruveta, mutta oletin teikäläisen kutsuvan vastauksesi perusteella.
@ir_rkp on nykyinen Purran tunnusen usko että on perussuomalaisen kirjoittama. Tuossa vihjataan että mamu olisi nainen, lukutaitoinen ja työllistetty
@ir_rkp on nykyinen Purran tunnus
En löytänyt tuota mutta tämän löysin, eli alkuosa tuosta. Jos olisi twitterin tunnukset niin saattaisi nähdä loputkin.
Sen minkä lainasin esimerkiksi tuosta lokeroinnista, eli uudemman kerran:Minkä vastauksen?
Eli jos jonkun vastaus Purran teksteistä ei miellytä teikäläistä, niin henkilö on rasisti.Ei mulla ole tarvetta kysyä tuota, kun ihmiset vastailee siihen ihan itsenäisesti. Ja jos vastaus ei miellytä, niin henkilö on rasisti. Siitähän tässä keskustelussa oli kyse, siis että väitetysti laari on liian laaja.
Vähän samaan tapaan kuin jos vaikka joku peukuttaa hitlerin puheita, niin mielestäni on natsi.Eli jos jonkun vastaus Purran puheista ei miellytä teikäläistä, niin henkilö on rasisti.
Itse Saulikin viittasi tuohon, että maahanmuuton ongelmista keskustelu ja rasismi ovat kaksi eri asiaa. Ongelmista keskustelu käytännössä usein torpataan vetämällä rasismikortti esiin.En edelleenkään puhu Purrasta vaan viittasin siihen, että rasisti-termiä ylipäänsä heitellään ihan liian helpolla kaikennäköisestä asiallisestakin keskustelusta, jolloin esim. maahanmuuton oikeiden ongelmien esiintuonti ja niiden korjaaminen tarvittavan tiukilla toimilla, mitä muissakin pohjoismaissa on jouduttu tekemään, ei mahdu minkään muun puolueen agendalle. Kaikki muut tuntuvat pelkäävän rasisti-leimaa, jota tietty äänekäs joukko heittää ympäriinsä sen kummemmin ajattelematta onko nyt oikeasti siitä kyse.
Olisi tältäkin hallituskaaokselta hyvin todennäköisesti vältytty, jos PS ei olisi käytännössä yksin tuon asian kanssa liikkeellä.
Ongelmista keskustelemisessa ei ole mitään vikaa. Vasta kun siirrytään summittaiseen tuomitsemiseen ja rasismiin, niin, noh, rasismikortti nousee usein esille.Ongelmista keskustelu käytännössä usein torpataan vetämällä rasismikortti esiin.
Eikös tuossa just viikko sitten tukahdettu keskustelut väestönvaihdosta huutamalla rasistia, natsia ja salaliittoteoriaa vaikka kaikki ihan varmaan tiesi että kyseisissä keskusteluissa ei ollut mitään tekemistä juutalaisten yms salaliittoteorioiden kanssa.Vähän samaan tapaan kuin jos vaikka joku peukuttaa hitlerin puheita, niin mielestäni on natsi.
Väitit että asioista ei saa edes puhua ilman rasistin leimaa, mutta se ei koskaan ole ollut ongelma. Hitlerinkin puheista voi ihan hyvin keskustella olematta natsi. Asiat ei ole koskaan tabuja.
EiEikös tuossa just viikko sitten tukahdettu keskustelut väestönvaihdosta huutamalla rasistia, natsia ja salaliittoteoriaa vaikka kaikki ihan varmaan tiesi että kyseisissä keskusteluissa ei ollut mitään tekemistä juutalaisten yms salaliittoteorioiden kanssa.
Hmm, pakko nyt sekaantua ja kysyä että koskeeko tämä aivan kaikkia puheita mitä Hitler on ikinä suustaan päästänyt?Vähän samaan tapaan kuin jos vaikka joku peukuttaa hitlerin puheita, niin mielestäni on natsi.
Joo. Vittu tietysti koskee. Kun AH sanoi, että kiitos ruoasta rouva Müller niin hän oli täynnä pahuuttaHmm, pakko nyt sekaantua ja kysyä että koskeeko tämä aivan kaikkia puheita mitä Hitler on ikinä suustaan päästänyt?
No sillon varmaan kannattaa käyttää oikeita termejä, sen sijaan että uhriutuu siitä ”mutq tää kuulosti paremmalta vaikka ilmplikoi toimijan olemassaolon”. Kyynel.Eikös tuossa just viikko sitten tukahdettu keskustelut väestönvaihdosta huutamalla rasistia, natsia ja salaliittoteoriaa vaikka kaikki ihan varmaan tiesi että kyseisissä keskusteluissa ei ollut mitään tekemistä juutalaisten yms salaliittoteorioiden kanssa.
Ei tietenkään. Ei kaiken purran tuottaman tekstin peukuttaminenkaan tee kestään rasistia.Hmm, pakko nyt sekaantua ja kysyä että koskeeko tämä aivan kaikkia puheita mitä Hitler on ikinä suustaan päästänyt?
@ir_rkp on nykyinen Purran tunnus
En löytänyt tuota mutta tämän löysin, eli alkuosa tuosta. Jos olisi twitterin tunnukset niin saattaisi nähdä loputkin.