• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 269
Tiedotustilaisuus meni hyvin kolmea viimeistä kysymystä lukuunottamatta. Purran tulisi ottaa mallia Orposta, hän oli vakuuttava ja tarvittaessa lyhytsanainen. Ärtyneisyys oli näkyvissä mutta se vain tehosti puhetta. Näkee että Purra ei ole yhtä kokenut. Ei kannattaisi taipua selittelemään monisanaisesti vaan myöntää olevansa vääränsä taikka sanoa ettei kommenttia. Orpo esimerkiksi sanoi lopussa että en ala kommentoimaan, paljon parempi kuin Purran esiintyminen. Tuo median ajojahtikysymys oli vaikea hoitaa kokeneellekin, olisi pitänyt lopettaa ajoissa eikä nostaa mitään esimerkkejä esiin. Ei väestönvaihtoa eikä mesimäyriä kaksoisviestinnän suhteen, vaan hoitaa ne muissa haastatteluissa. Median hyökkäykseen olisi voinut sanoa että media hoitaa työnsä kuten parhaaksi näkee ja kaksoisviestintään sanoa vain ettei harrasta sitä eikä tietääkseen muutkaan.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvin hoidettu kriisiviestintä josta Purra ehkä oppi lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 179
Minusta se oli amatöörimäinen moka.
Ottaen huomioon, että Purra on mokaillut amatöörimäisesti jo useamman kerran lyhyessä ajassa, ei liene ihme jos näitä pullahtelee lisää. Ei osaa hoitaa kommunikointia tällaisen paineen alla ja tuntuu ettei kriisiviestintää ole mietitty lainkaan etukäteen. Räikein esimerkki tuo että ensin uhriutui ja kieltäytyi hyvin vahvasti pahoittelemasta tai irtisanoutumasta ja 24h päästä pyysi nöyrästi anteeksi ja irtisanoutui.
 

Tönölä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.06.2023
Viestejä
151
On se saatanan jännä homma että kun persujen omia kirjoituksia nostetaan esiin niin kyse on vasemmiston ajojahdista, onko vittu mitään mistä halla-aho ja muut persut ottavat itse vastuun, ei vittu taida olla.
Ehkä tässä on on tavoite saada itse ajattelevat äänestäjät vittuun, koska olen itse lähellä hylkäämässä politiikan, miksi minä jaksaisin tämmöistä vitun paskaa.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 188
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 093
On se saatanan jännä homma että kun persujen omia kirjoituksia nostetaan esiin niin kyse on vasemmiston ajojahdista, onko vittu mitään mistä halla-aho ja muut persut ottavat itse vastuun, ei vittu taida olla.
Ehkä tässä on on tavoite saada itse ajattelevat äänestäjät vittuun, koska olen itse lähellä hylkäämässä politiikan, miksi minä jaksaisin tämmöistä vitun paskaa.
Onhan tämä vitun paskaa kun politiikan sijaan keskustellaan kuka sanoi mitä siviilinä ollessaan.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 048
Onhan tämä vitun paskaa kun politiikan sijaan keskustellaan kuka sanoi mitä siviilinä ollessaan.
Sotilaitako ne nyt sit on, vai mitä ihmettä siviilillä tarkoitat?

Henk. koht. toivon että kukaan noista tyypeistä ei ole samaan aikaan töissä minkään maan asevoimissa. Persuista ei toki koskaan voi olla varma.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 588
Hirveitä uutisia Suomelle:



Hienoa, että muutkin havahtuu selkärangan puutteeseen, olen jo pitkään halveksunut kokkareita ja heidän "arvopohjaa", mikä muuttuu aina nykyisen tavoitteen mukaan.

Tämäkin vielä. Euvostoliitto näköjään voimissaan ja omaisuudensuojalla ei ole väliä kun Suomi toimii Euroopan ilmastotalkoiden reservaattina :facepalm:
 

Tönölä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.06.2023
Viestejä
151
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 179
Onhan tämä vitun paskaa kun politiikan sijaan keskustellaan kuka sanoi mitä siviilinä ollessaan.
Eipä se ole paskaa kun ymmärtää, että hallitus voi olla toimintakykyinen vain jos sillä on hallituspuolueiden luottamus. Ja se luottamus rakentuu muistakin aineksista kuin vain niistä halllituksen päätöksistä. PS tarvitsee RKP:n (ja muut puolueet) jos haluaa tehdä maahanmuuttovastaista politiikkaansa. Ja RKP ei luottamusta anna jos PS-edustajat laukoisivat mitä sylki suuhun tuo.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
896
Tässä kun meinasin kirjolohta savustaa tuli mieleen aikoinaan kuulemani nimi "Sateenkaarirautu" Aloin miettiä politiikkaa, menneitä kirjoituksia ja luultavasti tulevaa presidenttiä tanssimassa puolisonsa kanssa. Ehkä mies ei vie vaan molemmat vikisee.

No nyt otan olusen ja nautin lomasta.
 

Tönölä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.06.2023
Viestejä
151
Miettikää oikeasti tuota että Purra ei mennyt yksin lehdistön eteen, vaan hänellä oli Orpo mukana. Miettikää tuota asiaa hartaasti, antakaa tuolle kunnon ajatus.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 048
vihervasukit STTK:ssa ja Teknologiateollisuudessa ulisee!

Kommareita kaikki jotka ei ole rasisteja. Hankala maailma kyllä navigoida.
 

Tönölä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.06.2023
Viestejä
151
Suvakit , vasssarit ja virhervasemmisto ja mitä näitä nyt on, löydät itsensä tuolta jos et ole heidän kanssa samaa mieltä. Vitun tylyä yrittää tunkea eri meiltä olevat johonkin saatanan koteloon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 179
vihervasukit STTK:ssa ja Teknologiateollisuudessa ulisee!
Luitko sä edes tuota juttua? Siinä ei mainittu STTK:ta lainkaan. Jutussa oli haastateltu Suomen yrittäjien Pentikäinen, Teknologiateollisuuden Hirvola ja pari muuta työnantajapuolen edustajaa. EI STTK:ta, ei STTK:n Palolaa. Kerro myös, millä mentaaliakrobatialla sä saat näistä "vihersuvakkeja"? :rofl2: :rofl2:

Vai meniks tää niin, että jos ei kannata PS:n ajamaa politiikkaa, on "suvakki", "vassari", "kommari" tai "vihervassarisuvakkikommari" vaikkei olisikaan?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 048
Totta, melkoista rasistiksi nimittelyä liikkeellä, jos et ole samaa mieltä näiden kanss ;)
Niin, siis jos omaa mielipiteet jotka ei ole yhteensopivat yhdistyneiden kansakuntien julistusten kanssa (jotka suomikin on allekirjoittanut), niin on luultavasti fasisti, rasisti tai jollain tapaa mielenvikainen. Kriittinen juttu siis se että etnisen taustan tai syntyperän perusteella ei saisi syrjiä ketään.
Syyttömyysolettama ja silleen.

Hallitusohjelmaan persut eivät onneksi saaneet mitään sellaista joka suoraan em. julkilausumia vastustaisi, mutta heidän kannattajansa ja kansanedustajansa on usein vahvasti eri mieltä näistä itsestäänselvyyksistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
218
Luitko sä edes tuota juttua? Siinä ei mainittu STTK:ta lainkaan. Jutussa oli haastateltu Suomen yrittäjien Pentikäinen, Teknologiateollisuuden Hirvola ja pari muuta työnantajapuolen edustajaa. EI STTK:ta, ei STTK:n Palolaa. Kerro myös, millä mentaaliakrobatialla sä saat näistä "vihersuvakkeja"? :rofl2: :rofl2:

Vai meniks tää niin, että jos ei kannata PS:n ajamaa politiikkaa, on "suvakki", "vassari", "kommari" tai "vihervassarisuvakkikommari" vaikkei olisikaan?
Aivopieru, piti sanoa Suomen Yrittäjät STTK:n sijaan. Käsi pystyyn virheen merkiksi, pahoittelen jos joku loukkaantui!

(ja joo pointti oli lisätä nämäkin järjestöt epäviralliseen vihervassarit ry:n jäsenlistaan)
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 709
Niin, siis jos omaa mielipiteet jotka ei ole yhteensopivat yhdistyneiden kansakuntien julistusten kanssa (jotka suomikin on allekirjoittanut), niin on luultavasti fasisti, rasisti tai jollain tapaa mielenvikainen. Kriittinen juttu siis se että etnisen taustan tai syntyperän perusteella ei saisi syrjiä ketään.
Syyttömyysolettama ja silleen.
Tuntuu tuo "syyttömyysolettama ja silleen" loistavan poissaolollaan, kun noita mielipidetuomioita jaellaan ihan omalla päätäntävallalla siitä mikä mielipide kelpaa tai ei ole yhteensopiva :)
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 682
Oisko kannattanut käyttää jotain vähemmän ilmeistä nimimerkkiä, tai pistää noi blogit, hommaforumit historia yms sileäksi ennen kuin lähtee hallitukseen?
Veikkaan että seuraavan sukupolven edgylordit postaavat vastaavat prepaid-puhelimesta kahdeksan tor-proxyn kautta ja kierrättävät laitteita ettei geoseurannasta jää liian selkeää jälkeä. Itse asenteisiinhan tämä ei vaikuta vaan ainoastaan kirjoittajan jäljittämiseen
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 048
Tuntuu tuo "syyttömyysolettama ja silleen" loistavan poissaolollaan, kun noita mielipidetuomioita jaellaan ihan omalla päätäntävallalla siitä mikä mielipide kelpaa tai ei ole yhteensopiva :)
No onko se tähdellinen vai ei? Miksi ihmisiä pitäisi kohdella eri tavoin etnisen taustan mukaan, eikä yksilön toimien perusteella?

Purra on ihan itse paskansa tehnyt ja rasistien rasistisia kirjoituksia vähättelevät on itse myös rasisteja.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 704
Kyllä on nyt vahvaa rasismia havaittavissa hesarin kommentti osioassa esimerkiksi. Ihmisarvo se on perussuomalaisillakin. Vaikka nyt jahataankin seipäiden ja hankojen kanssa. Ollaan niin humaania olevinaan. Kaksinaamaista teeskentelyä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 709
No onko se tähdellinen vai ei? Miksi ihmisiä pitäisi kohdella eri tavoin etnisen taustan mukaan, eikä yksilön toimien perusteella?

Purra on ihan itse paskansa tehnyt.
Mihinköhän nyt lähdit vastaamaan? Alkuperäinen aihe mihin vastasin oli ihmisten lokeroinnista eikä Purran jutuista. Kannattaa vähän hidastaa vauhtia välillä :)
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 188
Tuntuu tuo "syyttömyysolettama ja silleen" loistavan poissaolollaan, kun noita mielipidetuomioita jaellaan ihan omalla päätäntävallalla siitä mikä mielipide kelpaa tai ei ole yhteensopiva :)
Syyttömyysolettama kuuluu oikeusjärjestelmään ja siellä spesifisti rikoslakiin, lisäksi journalistiliitto on sitoutunut rikosuutisoinnissa siihen myös. Mutta ei politiikassa sellaista ole.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 709
Syyttömyysolettama kuuluu oikeusjärjestelmään ja siellä spesifisti rikoslakiin. Ei politiikassa sellaista ole.
Noh, itse en siis vetänyt sitä tähän mukaan, vaan lainasin sitä, kuten viestistä näkyy :) Kannattaa ottaa kantaa siihen viestiin, missä tuo tuotiin mukaaan.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 093
No onko se tähdellinen vai ei? Miksi ihmisiä pitäisi kohdella eri tavoin etnisen taustan mukaan, eikä yksilön toimien perusteella?

Purra on ihan itse paskansa tehnyt ja rasistien rasistisia kirjoituksia vähättelevät on itse myös rasisteja.
Onko rasistisiin kirjoituksiin kantaa ottamattomat myös rasisteja? Ns sivustakatsojat
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 048
Niin, mutta kyse ei ollut itse rasismin lokeroinnista vaan väitettyjen rasistien :)
Rasistista tekstiä puolustava tai ”ymmärtävä” on rasisti itse. Ei tässä sen kummempaa filtteriä tarvita. Moniko persu on tuominnut Purran tekstit? Moniko uhriutunut, ”ymmärtänyt” tai seisonut tukena? Niinpä.

Sitten kuvitellaan jollekkin toiselle asiapuolueelle vastaava tausta, niin mitäköhän tapahtuisi? Jos vaikka Orpo olis hommafoorumille kirjotellu lapsiin kohdistuvaa väkivaltafantasiaa ”vitsillä”, niin luuletko että puolueen jäsenet tekisivät mitään muuta kuin heittäisivät välittömästi laivasta? Niinpä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 048
Eli gestapo tyyliin kyselemään ihmisiltä että mitä olet näistä teksteistä mieltä? Ja jos vastaus ei miellytä?
Ei mulla ole tarvetta kysyä tuota, kun ihmiset vastailee siihen ihan itsenäisesti. Ja jos vastaus ei miellytä, niin henkilö on rasisti. Siitähän tässä keskustelussa oli kyse, siis että väitetysti laari on liian laaja.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 709
Rasistista tekstiä puolustava tai ”ymmärtävä” on rasisti itse. Ei tässä sen kummempaa filtteriä tarvita. Moniko persu on tuominnut Purran tekstit? Moniko uhriutunut, ”ymmärtänyt” tai seisonut tukena? Niinpä.

Sitten kuvitellaan jollekkin toiselle asiapuolueelle vastaava tausta, niin mitäköhän tapahtuisi? Jos vaikka Orpo olis hommafoorumille kirjotellu lapsiin kohdistuvaa väkivaltafantasiaa ”vitsillä”, niin luuletko että puolueen jäsenet tekisivät mitään muuta kuin heittäisivät välittömästi laivasta? Niinpä.
En edelleenkään puhu Purrasta vaan viittasin siihen, että rasisti-termiä ylipäänsä heitellään ihan liian helpolla kaikennäköisestä asiallisestakin keskustelusta, jolloin esim. maahanmuuton oikeiden ongelmien esiintuonti ja niiden korjaaminen tarvittavan tiukilla toimilla, mitä muissakin pohjoismaissa on jouduttu tekemään, ei mahdu minkään muun puolueen agendalle. Kaikki muut tuntuvat pelkäävän rasisti-leimaa, jota tietty äänekäs joukko heittää ympäriinsä sen kummemmin ajattelematta onko nyt oikeasti siitä kyse.

Olisi tältäkin hallituskaaokselta hyvin todennäköisesti vältytty, jos PS ei olisi käytännössä yksin tuon asian kanssa liikkeellä.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 610
Kyllä on nyt vahvaa rasismia havaittavissa hesarin kommentti osioassa esimerkiksi. Ihmisarvo se on perussuomalaisillakin. Vaikka nyt jahataankin seipäiden ja hankojen kanssa. Ollaan niin humaania olevinaan. Kaksinaamaista teeskentelyä.
Onkohan yhtä vahvaa kuin täällä persufanien uhriutuminen ja säälin hakeminen? Ainut kaksinaamainen teeskentely täällä on se kuinka samat kirjoittajat vaativat vuosi sitten pääministerin eroa ja nyt samat tyypit täällä selittää ihmisarvosta ja kuinka kaikki meistä tekee virheitä ja kyllähän jokainen nyt kirjoittaa julkisesti omalla nimellä kolmikymppisenä mäggärineegereistä ja ampumisfantasioista lähijunassa.

Innolla odotan syksyä, kun pitäisi oikeasti alkaa tekemään vaikeita päätöksiä ja kova paine tulee ammattijournalisteilta, eikä joltai iltiksen kesähessulta samalla kun gallupeissa oma puolue sukeltaa. Tulee kesää ja Riikan kirjoituksia monella vielä ikävä tossa myllyssä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
975
vihervasukit STTK:ssa ja Teknologiateollisuudessa ulisee!

Eiköhän ne syyt miksi Suomi ei kiinnosta kansainvälisiä osaajia ole ihan muualla kuin jossain 15 vuotta vanhoissa blogi kommenteissa. Aloitetaan vaikka siitä että paskat palkat, korkeat verot ja kallis elämä.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 709
Anna nyt edes yksi helvetin esimerkki ja lopeta toi uhriutuminen. Konkreettinen sellainen, niin voidaan edes yrittää keskustella väitetystä vääryydestä.
Ei mulla ole tarvetta kysyä tuota, kun ihmiset vastailee siihen ihan itsenäisesti. Ja jos vastaus ei miellytä, niin henkilö on rasisti. Siitähän tässä keskustelussa oli kyse, siis että väitetysti laari on liian laaja.
Ei mulla muuta - varmaan olen nyt rasisti, kun vastaukseni todennäköisesti ei tässä kohtaa miellytä :)
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 269
1689167516057.png


Ilmeisesti Purralta löytynyt uudempaakin rasistista tekstiä. Kai sanoutuu tuostakin irti, RKP:n arvot on jo nyt kovilla.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
10 048
Ei mulla muuta - varmaan olen nyt rasisti, kun vastaukseni todennäköisesti ei tässä kohtaa miellytä :)
Eli yhtäkään esimerkkiä vääryydestä ei löytynyt. On se ihme kun heti jos kysyy itse asiasta mitään niin uhriudutaan 9000% voimin.

Ja saat ihan vapaasti kutsua itseäsi rasistiksi jos se tuo sulle vähän copiumia.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 682


Ilmeisesti Purralta löytynyt uudempaakin rasistista tekstiä. Kai sanoutuu tuostakin irti, RKP:n arvot on jo nyt kovilla.
en usko että on perussuomalaisen kirjoittama. Tuossa vihjataan että mamu olisi nainen, lukutaitoinen ja työllistetty


Ei mulla muuta - varmaan olen nyt rasisti, kun vastaukseni todennäköisesti ei tässä kohtaa miellytä :)
Mikä vastaus?
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 709
Eli yhtäkään esimerkkiä vääryydestä ei löytynyt. On se ihme kun heti jos kysyy itse asiasta mitään niin uhriudutaan 9000% voimin.

Ja saat ihan vapaasti kutsua itseäsi rasistiksi jos se tuo sulle vähän copiumia.
No itse tarjosit heti käytännön esimerkin, ei tarvinnut kauempaa hakea. Uhriutumisen osalta kannattaa ehkä katsoa peiliin :)

En ajatellut rasistiksi ruveta, mutta oletin teikäläisen kutsuvan vastauksesi perusteella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 169
Viestejä
4 309 185
Jäsenet
71 991
Uusin jäsen
kupla4ku

Hinta.fi

Ylös Bottom