• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 581
Jokos on YLE:n ja Hesarin toimittelijat pyytäneet persuministereiden käymistä alakouluista valokuvia nähtäväksi?

Sieltähän saattaa löytyä vaikka Tavio tai Rydman esittämässä joulunäytelmässä Murjaanien kuningasta (toksinen identifoituminen tummaihoiseksi) naama mustaksi maalattuna (blackface).

Tästähän saisi taas kätevästi uuden ykkösuutisaiheen seuraavaksi pariksi viikoksi.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 346
Eli ensin Purra uhoaa ettei aio pahoitella vanhoja kirjoituksia, ja seuraavana päivänä(?) pyytää häntä koipien välissä anteeksi, voi vittu miten selkärangatonta takinkääntelyä. Kokoomus taisi pistää Riikan ruotuun ja pakottaa anteeksipyyntöön. No nyt on pahoiteltu ja eteenpäin. Kohti seuraavaa kohua.
 

InarinIhme

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
340
Asiaton käytös
Eli ensin Purra uhoaa ettei aio pahoitella vanhoja kirjoituksia, ja seuraavana päivänä(?) pyytää häntä koipien välissä anteeksi, voi vittu miten selkärangatonta takinkääntelyä. Kokoomus taisi pistää Riikan ruotuun ja pakottaa anteeksipyyntöön. No nyt on pahoiteltu ja eteenpäin. Kohti seuraavaa kohua.
Ota laksatiivia niin näet li andersonin pedofiilin puolustelua siellä pöntössä.
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
286
Hohhoijaa, media se jaksaa jauhaa samaa levyä ja repiä vuosikymmeniä uutisia tuosta yhdestä blogista. Päästettäiskö jossain vaiheessa aikuiset töihin ja laitettais lapset päivähoitolaan? Sensuurin olemassaolo ja pöyristymiskulttuuri on toki jo ihan tiedossa, että voitaisko mennä asioihin niistä välittämättä kiitos? Lynkkausporukka voi siirtyä etsimään seuraavaa, joka on ala-asteella kertonut suomalaiset-ruotsalaiset-norjalaiset vitsin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 913
Täällä alkaa päät hajoamaan, kun persujen perseilyjä selvitellään. Uhriutumisen maailmanennätystäkö yritetään? Syvässä päädyssä haetaan syitä taas mediasta, kuinkas muutenkaan. Salaliittoa ja ajojahtia.

No, vielä on matkaa edellisen hallituksen kohuihin, vaikka hyvä lähtö on kyllä. Marinin hallituksesta tehtiin oikeusasiamiehelle liukuhinnalta kanteluja ja nyt Orpon hallituksen kohdalla jo kolme, vaikka työt ei ole päässyt edes alkuun.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 301
Jokos on YLE:n ja Hesarin toimittelijat pyytäneet persuministereiden käymistä alakouluista valokuvia nähtäväksi?

Sieltähän saattaa löytyä vaikka Tavio tai Rydman esittämässä joulunäytelmässä Murjaanien kuningasta (toksinen identifoituminen tummaihoiseksi) naama mustaksi maalattuna (blackface).

Tästähän saisi taas kätevästi uuden ykkösuutisaiheen seuraavaksi pariksi viikoksi.
Ovatko alakoululaiset yli 30-vuotiaita, niin kuin Purra oli kirjoittaessaan nyt julki tulleet rasistiset viestinsä?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 304
En tiedä mikä näistä on sällittävämpä: Orpon ja kokoomuksen munattomuus, persujen edustajat ja ministerit vain marginaalipeesaajat. Ei mitään uskottavuutta. Purrakin voisi mennä sinne viheramoothiensa taakse Orpon kanssa ja laittaa hanskat tiskiin yhtä aikaa. Maallanne on vahva johtajuus ja haliitus. Ihan vitsi täältä ulkomailta katsoen.
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
286
Täällä alkaa päät hajoamaan, kun persujen perseilyjä selvitellään. Uhriutumisen maailmanennätystäkö yritetään? Syvässä päädyssä haetaan syitä taas mediasta, kuinkas muutenkaan. Salaliittoa ja ajojahtia.

No, vielä on matkaa edellisen hallituksen kohuihin, vaikka hyvä lähtö on kyllä. Marinin hallituksesta tehtiin oikeusasiamiehelle liukuhinnalta kanteluja ja nyt Orpon hallituksen kohdalla jo kolme, vaikka työt ei ole päässyt edes alkuun.
Minäpä kerron sinulle yhden asian. Olen joskus puhunut paskaa. Olen sanonut asioita, jotka eivät ole olleet ehkä täysin totta. Lapsena kerroin äidilleni alkavani astronautiksi. En alkanut. Olen kirjoittanut nettiinkin paskaa. Esimerkiksi olen väittänyt olevani parempi cs-pelaaja kuin joku toinen, vaikken ehkä ollutkaan oikeasti. En todellakaan halua toistaa kaikkia kommentteja, mitä olen vastapelaajilleni sanonut, olin vihainen. Olen purkanut pahaa oloani kirjoittamalla. Sitten paha oloni on lievittynyt. Tekee hyvää päästää tunteita ulos. Kaikki puhuu paskaa joskus. Ei sitä kannata ottaa niin vakavasti.
 
Viimeksi muokattu:

InarinIhme

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
340
En tiedä mikä näistä on sällittävämpä: Orpon ja kokoomuksen munattomuus, persujen edustajat ja ministerit vain marginaalipeesaajat. Ei mitään uskottavuutta. Purrakin voisi mennä sinne viheramoothiensa taakse Orpon kanssa ja laittaa hanskat tiskiin yhtä aikaa. Maallanne on vahva johtajuus ja haliitus. Ihan vitsi täältä ulkomailta katsoen.
En tiedä mikä on paskempi viesti kuin omani mutta löysin sen tästä.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 353
Itse olen lähinnä tässä ihmetellyt, että mitä sitten jos Riikka Purra on ollut rasisti, tai on sitä vieläkin? Eikö pluralistisessa yhteiskunnassa ihmiset saa olla ihan mitä mieltä tahansa, niin kauan kun se ei johda mihinkään rikolliseen toimintaan? Viimeksi kun tarkistin, niin Suomen laki ei (vielä) tunne ajatusrikoksia ja edustuksellisen demokratian peruspilareihin kuuluu se, että ihan kaikilla on oikeus tulla edustetuksi parlamentissa (tai tulla valituksi sinne). Myös rasisteilla. Toki nykyään kiihkovasemmiston silmissä "demokratia" on vain yksi näistä monista moraaliposeerauksen lipuista, jota heilutetaan tasan niin kauan kun kaikki allekirjoittavat heidän virallisen dogmansa. Kaikki tästä dogmasta poikkeavat näkemykset edustavat "demokratiaa" uhkaavaa äärioikeistolaista totalitarismia.

Noh, samapa tuo. Hallitus tulee menemään nurin ja on aika vaikea nähdä, että SDP ja Keskusta vaalitappion jälkeen vieläkään lähtisivät hallitukseen, saati että yhdelläkään puolueella Suomessa olisi munaa lähteä vähemmistöhallitukseen. Joten uudet vaalit on viimeistään kevääseen mennessä edessä. Katsotaan osaisiko hallintoalamaiset sillä kertaa äänestää "oikein". Toki tässä on potentiaalisesti aika mielenkiintoisia aikoja edessä taloudessa, kun viimeisetkin halvat 12 kk Euriborit pomppa vähintään nelinkertaisiksi ja taloudellinen vahinko alkaa oikeasti kertymään. Sellaisina aikoina kun on tavannut käydä niin, että kansa äänestää vieläkin oikeammalle kuin viime vaaleissa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 778
Kaikki menee just niinku pitää - demokratian horjuttajista huolimatta. Tällä kertaa he ovat tosin saamattomampia ja tyhmempiä kuin ennen. On käynyt jopa mielessä että kaikki on vain esitystä ja suunniteltua/salaliitto, niin ala-arvoisen huonoa on ihan oikean tutkijan analyysit tai korkea-arvoisten julkisuuden toimittajien ulostulot. Kerrassaan uskomatonta.

Toisaalta, tämä Kekkosen ja fasistin metsätyksestä kertova tunnin haastattelu jakaa niin monia kohtia viime viikojen kanssa, että "Venäjä siellä puhuu".
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 346
Minäpä kerron sinulle yhden asian. Olen joskus puhunut paskaa. Olen sanonut asioita, jotka eivät ole olleet ehkä täysin totta. Lapsena kerroin äidilleni alkavani astronautiksi. En alkanut. Olen kirjoittanut nettiinkin paskaa. Esimerkiksi olen väittänyt olevani parempi cs-pelaaja kuin joku toinen. En todellakaan halua toistaa kaikkia kommentteja, mitä olen vastapelaajilleni sanonut, olin vihainen. Olen purkanut pahaa oloani kirjoittamalla. Sitten paha oloni on lievittynyt. Tekee hyvää päästää tunteita ulos. Ei sitä kannata ottaa niin vakavasti.
Paskanpuhumisessa ei sinänsä ole vikaa, mutta lueppa nuo Purran tekstit, niissä on kyse hieman enemmästä kuin paskanpuhumisesta. Siitä syystä Purrakin joutui pyytämään anteeksi. Toisekseen, on hieman eri asia rivikansalaisen kirjoittaa paskaa, kuin valtiovarainministerin.

Samat jutut ei päde molemmille, senhän näki esim. Marinin poskettomassa bilekohussa, mitään laitonta tai edes moraalisesti väärää ei tehty, mutta kohu tuli silti. Joten älkää nyt persujen kannattajat jaksako pöyristyä kun media puuttuu näihin Purra Junnila -keisseihin. Median tehtävä on tehdä naurettavia kohuja, niin typerää kuin se onkin, niin se sisältyy sananvapauteen.
 
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 581
Samat jutut ei päde molemmille, senhän näki esim. Marinin poskettomassa bilekohussa, mitään laitonta tai edes moraalisesti väärää ei tehty, mutta kohu tuli silti. Joten älkää nyt persujen kannattajat jaksako pöyristyä kun media puuttuu näihin Purra Junnila -keisseihin. Median tehtävä on tehdä naurettavia kohuja, niin typerää kuin se onkin, niin se sisältyy sananvapauteen.
Enpä kyllä muista, että Marinin jauhosekoilun yhteydessä YLE olisi lähtenyt rakentelemaan pitkiä aasinsiltoja Kolumbian huumekartelleihin, huumeiden tuontiin Eurooppaan ja Euroopan huumekuolemiin. Sitten olisi varsin suorasti kerrottu, että Marinin silloin epäillyllä huumeiden käytöllä on vahva yhteys tällaiseen toimintaan.

Mutta niin vain YLE yhdisti Perussuomalaiset puolueena "väestövaihto" termin käyttämisen avulla äärioikeistolaiseen terrorismiin, natsismiin ja jopa juutalaisvainoihin. Eipä kyllä tule mieleeni, milloin ikinä suomalainen valtamedia olisi syyllistynyt suuren puolueen tämän luokan mustamaalaamiseen ja vielä ykkösuutisessaan.

Mutta myönsihän sen jo YLE:n pitkäaikainen politiikkatoimittaja A-talkissa, että Perussuomalaisten tukahduttaminen on ollut pitkäaikainen suunnitelma. Tämä on nyt virallisesti sanottu, ei voi puhua enää salaliittoteoriasta.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 346
Itse olen lähinnä tässä ihmetellyt, että mitä sitten jos Riikka Purra on ollut rasisti, tai on sitä vieläkin? Eikö pluralistisessa yhteiskunnassa ihmiset saa olla ihan mitä mieltä tahansa, niin kauan kun se ei johda mihinkään rikolliseen toimintaan? Viimeksi kun tarkistin, niin Suomen laki ei (vielä) tunne ajatusrikoksia ja edustuksellisen demokratian peruspilareihin kuuluu se, että ihan kaikilla on oikeus tulla edustetuksi ja valituksi parlamentissä. Myös rasisteilla.
Ajatusrikosta ei ole, mutta onhan sillä väliä mitä maan johtajat sanoo tai kirjoittaa. Ajatella saa mitä haluaa, sitä ei kukaan näe, Purra oli kuitenkin tehnyt virheen ja kirjottanut nettiin ajatuksiaan. On olemassa hähmäinen ja häilyväinen (subjektiivinen siis) moraalinen koodisto mitä saa tehdä ja mitä saa sanoa tai kirjoittaa, etninen syrjintä = rasismi tai ihmisten minkäänlainen syrjiminen ei tietenkään ole sallittua maamme johtajille. Käsi ylös jos joku kehtaa olla eri mieltä. Asiasta on todisteena myös se, että Purra oli pakotettu pyytämään anteeksi = joku hallituksessa näki että moraalinen koodisto sen velvoitti. Se on hähmäinen koodisto kiistatta, pääministeri ei joidenkin mukaan saa esim. bilettää näkyvästi. Mielipiteitä koodisto täynnä, sitten on näitä perusperiaatteitakin kuten rasismi = täysin tuomittavaa paitsi vatipäiden mielestä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 304
En tiedä mikä on paskempi viesti kuin omani mutta löysin sen tästä.
Olisit myös laittanut sen sun viestin linkin tähänš. Mä olen ihan oikeasti huolissani meidän hallituksen tasosta. Orpo on osoittanut olevansa heikko ja kokoomus peesasi perässä, Beniä lukunottamatta, persujen materiaali mihinään suuntaan on seitinohut (esim. Halla-Aho pressaehdokkaaksi naurattaa ja itkettää) ja sitten marginaalipuolueet peesaavat kun ovat heikkoja.

Orpo on oikeasti ihan hukassa ja sen pitäisi heittää hanskat tiskiin. Vaikka Niinistöllä ei ole asiaa sisäpolitiilkaan, se varmaan just siemailee konjakkia koska Biden Suomeen ja kotimaassa kaikki ”hanskassa”. Ei ole, asiat on ihan päin helvettiä ja jos hallitus ei hajoa niin kansan rivit voivat alkaa jopa poikkeuksellisesti möykkäämään.

Tuo on ollut ihan säälittävää räpellystä. Mä olen lukenut tässä ainakin viiden maan sanomalehtiä ja ei tämä ole mikään Hesarin salaliitto. Kannattaa opiskella kieliä ja lukea muutakin kuin kotimaista mediaa. Tämä hallitus ei tule näkemään vuotta 2024, hyvä jos viikon 28. Loppuun asti.
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
286
Paskanpuhumisessa ei sinänsä ole vikaa, mutta lueppa nuo Purran tekstit, niissä on kyse hieman enemmästä kuin paskanpuhumisesta. Siitä syystä Purrakin joutui pyytämään anteeksi. Toisekseen, on hieman eri asia rivikansalaisen kirjoittaa paskaa, kuin valtiovarainministerin.

Samat jutut ei päde molemmille, senhän näki esim. Marinin poskettomassa bilekohussa, mitään laitonta tai edes moraalisesti väärää ei tehty, mutta kohu tuli silti. Joten älkää nyt persujen kannattajat jaksako pöyristyä kun media puuttuu näihin Purra Junnila -keisseihin. Median tehtävä on tehdä naurettavia kohuja, niin typerää kuin se onkin, niin se sisältyy sananvapauteen.
Purra ei tietääkseni ollut 15 vuotta sitten valtionvaraiministeri.. En ole kyseisiin kirjoituksiin perehtynyt sen enempää, tiedostan kyllä että törkyä siellä varmasti on. Niinkuin valtaosa internetistä nykyään muutenkin.

Se mikä on oikeasti vaarallista, että natsithan nousi aikanaan valtaan nimenomaan sen takia, että kommunistinen puolue Saksassa kiellettiin. (ja taisivatko ensin yrittää toiseen suuntaan blokata?) En halua että Suomessa kielletään kumpaakaan äärilaitaa, niin vastenmielisiä kuin ne molemmat ovatkin, ettei käy saman lailla kuin silloin ja ala läski tummumaan.

Sen takia pitää sietää jonkun verran myös mielipiteitä, mistä ei itse pidä.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 346
Enpä kyllä muista, että Marinin jauhosekoilun yhteydessä YLE olisi lähtenyt rakentelemaan pitkiä aasinsiltoja Kolumbian huumekartelleihin, huumeiden tuontiin Eurooppaan ja Euroopan huumekuolemiin. Sitten olisi varsin suorasti kerrottu, että Marinin silloin epäillyllä huumeiden käytöllä on vahva yhteys tällaiseen toimintaan.

Mutta niin vain YLE yhdisti Perussuomalaiset puolueena "väestövaihto" termin käyttämisen avulla äärioikeistolaiseen terrorismiin, natsismiin ja jopa juutalaisvainoihin. Eipä kyllä tule mieleeni, milloin ikinä suomalainen valtamedia olisi syyllistynyt suuren puolueen tämän luokan mustamaalaamiseen ja vielä ykkösuutisessaan.

Mutta myönsihän sen jo YLE:n pitkäaikainen politiikkatoimittaja A-talkissa, että Perussuomalaisten tukahduttaminen on ollut pitkäaikainen suunnitelma. Tämä on nyt virallisesti sanottu, ei voi puhua enää salaliittoteoriasta.
Itse en Ylen uutisia lue ollenkaan, mutta yleisesti media on kallellaan vihervasemmalle, joten eihän se ole yllätys että persuja grillataan enemmän kuin muita puolueita. Lehdistönvapaus kuuluu kuitenkin demokratiaan, oikeistolaisilla on täysi vapaus perustaa miljoona omaa mediaa ja vaientaa siellä vihervasemmistoa, mutta jostain syystä suomessa ei valtamediassa oikeistoa ole kuin lähinnä IS:llä. Perustaisi omansa sitten?Sivistyksen puutetta oikealla? Tuskin ainakaan Kokoomuksessa, erittäin sivistynyt puolue. En tiedä miksei oikeistolaiset ole valtamediassa enempää mukana, esim. omalla lehdellään. Jotain pieniä toki on.
 
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
2 581
Itse en Ylen uutisia lue ollenkaan, mutta yleisesti media on kallellaan vihervasemmalle, joten eihän se ole yllätys että persuja grillataan enemmän kuin muita puolueita. Lehdistönvapaus kuuluu kuitenkin demokratiaan, oikeistolaisilla on täysi vapaus perustaa miljoona omaa mediaa ja vaientaa siellä vihervasemmistoa, mutta jostain syystä suomessa ei valtamediassa oikeistoa ole kuin lähinnä IS:llä. Perustaisi omansa sitten?Sivistyksen puutetta oikealla? Tuskin ainakaan Kokoomuksessa, erittäin sivistynyt puolue. En tiedä miksei oikeistolaiset ole valtamediassa enempää mukana, esim. omalla lehdellään. Jotain pieniä toki on.
Joo, mutta kun se YLE on valtiomedia. Se pyörii verovaroilla ja hyökkää jatkuvasti maan suurinta mielipideoppositiota vastaan. Jopa YLE:n pitkäaikainen politiikan toimittaja myöntää, että "kaikki miettii miten Perussuomalaiset saadaan tukahdutettua".

Suomessa morkataan Venäjää ja Unkaria siitä, että oppositio yritetään väkisin tukahduttaa mitä erilaisimmilla konsteilla. Sitten ei huomata, että meillä Suomessa on täsmälleen sama tilanne. Aika koomista kyllä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 943
Riikka Uosukainen (YLE:n pitkäaikainen toimittaja 1979-2020) spekuloi kohdasta 20:30 pitkään, millä eri strategioilla Perussuomalaisten ja niiden sisarpuolueen Ruotsidemokraattien nousua on pyritty estämään.

Uosukainen loistaa myös 32 min kohdalla, Kokoomuksen ja SDP:n talouspolitiikan yhteensovittamisessa ei vaikeuksia, kyseessä urbaanilegenda :rofl:
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 304
En voi jutun faktoja kommentoida kun ei ole yhtään ulkomaalaista uutista linkattu. Liity Twitteriin jos haluat pysyä ajan hermolla, sieltä ne toimittajat uutisensa nykyään kaivaa, ei tarvi lukea mitään heidän omia sävellyksiä asioista. Alkaa myös nopeasti huomata miten vääristelevät asioita usein.
Eli onko Junnilan, Rydmanin ja Purran kommentit siis totta vai ei? Maan medista viis. Siis Faktoina? Fake social media news?
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
286
Joo, mutta kun se YLE on valtiomedia. Se pyörii verovaroilla ja hyökkää jatkuvasti maan suurinta mielipideoppositiota vastaan. Jopa YLE:n pitkäaikainen politiikan toimittaja myöntää, että "kaikki miettii miten Perussuomalaiset saadaan tukahdutettua".

Suomessa morkataan Venäjää ja Unkaria siitä, että oppositio yritetään väkisin tukahduttaa mitä erilaisimmilla konsteilla. Sitten ei huomata, että meillä Suomessa on täsmälleen sama tilanne. Aika koomista kyllä.
Yle ei sais kyllä ottaa mitään poliittista kantaa. Mutta eihän siellä muuta olekkaan kun jotain pride-juttuja, persujen kauhistelua ja joka päivän pääuutinen: ilmastonmuutos. :facepalm:
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 346
Purra ei tietääkseni ollut 15 vuotta sitten valtionvaraiministeri.. En ole kyseisiin kirjoituksiin perehtynyt sen enempää, tiedostan kyllä että törkyä siellä varmasti on. Niinkuin valtaosa internetistä nykyään muutenkin.
Joo ei toki ollut vielä 15v sitten, mutta on selvää että media joka tuottaa itselleen rahaa, myy nämä jutut vaikka olisi kirjoitettu 13 vuotiaana. Minusta Purran pahoittelut oli ratkaisevaa tässä, peukku sille ja eteenpäin. Sitä edeltävä uho "en aio pahoitella" oli lähinnä se nolo juttu, kun pahoitteli lopulta.

En halua että Suomessa kielletään kumpaakaan äärilaitaa, niin vastenmielisiä kuin ne molemmat ovatkin, ettei käy saman lailla kuin silloin ja ala läski tummumaan.

Sen takia pitää sietää jonkun verran myös mielipiteitä, mistä ei itse pidä.
Näistä olen täysin samaa mieltä. Perussuomalaisia ei pidä vaientaa tms, se johtaa vaan entistä suurempaan tyytymättömyyteen kansanriveissä, kuten Ruotsindemokraateille kävi Ruotsissa. Perussuomalaisilla pitää olla edustus, pitipä heistä tai ei. Samoin kuin vasemmistoliitolla ja vihreillä, se on demokratian tulosta. Muutamat toimittajat voisi myös paksuntaa nahkaansa hieman, kun toisen laidan eli tässä tapauksessa persujen mielipiteet aiheuttaa varsin irrationaalisia kirjoituksia, ja mopon käsistä lähtöä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 304
Asiaton käytös
Riippuu miten ovat uutisoineet. Tässä esimerkki vääristelystä:
Lukuisia kontekstista irrotettuja lauseita mm. tästä:
Koska oletettavana peruspersulaisena osaat todennäköisesti vain toista kotimaista ja Google translaten käytön ja puuttellisen medialukutaidon ja faktat on ylilauta- ja ps-tasoa, olen hampaaton. Olisin voinut toki kysyä ennen bannia että todista mikä tämän hallitusperseilyn väitteistä ovat sitten epätosia. Mutta ei sillä ole väliä. Hallitus kaatuu ja sekä Kokoomus että Persut menettävät isosti uskottavuutensa. Tosin jälkimmäisellä sitä ei juuri koskaan ole ollutkaan. Ps. Lue painettuja ulkomaisia lehtiä. Niissä on sentään astetta luotettavammat lähteet kuin Twitterissä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 304
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
283
Itse olen lähinnä tässä ihmetellyt, että mitä sitten jos Riikka Purra on ollut rasisti, tai on sitä vieläkin? Eikö pluralistisessa yhteiskunnassa ihmiset saa olla ihan mitä mieltä tahansa, niin kauan kun se ei johda mihinkään rikolliseen toimintaan?
Saahan sitä. Nythän lähinnä ollaan tiedusteltu, että onko yhä samaa mieltä kuin 31-vuotiaana. Onhan nuo ministerin asemassa olevan henkilön nykyiset mielipiteet ja arvot ihan hyvä selvittää, jos tuntuu että niissä on epäselvyyttä.

Eikä siinä kai sen kummempaa ongelmaa olisi, jos Purra olisi ilmaissut edelleen olevansa ylpeä rasisti. Ei sitä oikeutta kukaan ole tietääkseni häneltä kieltänytkään. Moni tietenkin on ilmaissut mielipiteensä siitä, että rasisti ei olisi sopiva henkilö ministeriksi. Ja saahan pluralistisessa yhteiskunnassa mielipiteitä olla. Purran kannalta ne relevantit mielipiteet taitavat löytyä lähinnä tuolta hallituskumppanien tahoilta. Sen porukan kesken pitää luottamus säilyä, jos halutaan hallituksen pysyvän toimintakykyisenä. Ja jos sinne suuntaan on sitten antanut vähän erilaista kuvaa, niin eiköhän se ole ihan ymmärrettävää, jos ei enää nähdäkään yhteistyötä mahdolliseksi.

Näin yleisesti demokratian kannalta nämä asiat olisi hyvä kyllä tuoda jo kansanedustajaehdokkaan itsensä taholta esille ennen vaaleja, mutta hyvä että nyt selvitellään. Kansa sitten päättää jälleen neljän vuoden päästä, että kokeeko Purran myös silloin luottamuksen arvoiseksi itseään edustamaan.

Itse en Ylen uutisia lue ollenkaan, mutta yleisesti media on kallellaan vihervasemmalle, joten eihän se ole yllätys että persuja grillataan enemmän kuin muita puolueita.
Näin muuten sivuhuomiona, vaikka toimittajissa korostuisikin vihreät tai vasemmistoliitto puoluekannatuksessa, niin ei ne toimittajat päätä sitä, mitä artikkeleita julkaistaan. Toimituspäällikkö taitaa isommissa medioissa olla se päättävä taho, ja he tuppaavat monissa medioissa olemaan enemmän kokoomustaustaisia. (Ylenkin nykyinen toimituspäällikkö näyttää olleen kokoomuksen listoilla joskus kunnallisvaaliehdokkaana)

Ylipäätään näiden viimeikaisten kohujen taustathan ovat kaivaneet esille yksittäiset someaktiivit. Eri mediat ovat lähinnä sitten julkaisseet juttuja siinä vaiheessa, kun nuo kuvakaappaukset Junnilan tai Purran kommenteista olivat jo alkaneet leviämään. Päin vastoin tuntuu, että viime hallituskaudella paljon hanakammin toimittajat penkoivat hallituksen asioita, kuin mitä ovat nyt tehneet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 784
Tää koko touhu rupeaa näyttämään siltä (ei pelkästään Suomessa, vaan ympäri Eurooppaa), että seuraavan parin kymmenen vuoden sisällä täällä pukkaa sisällissotaa. Ranska etunenässä, sitten varmaan Saksa, Ruotsi ja Espanja seuraa perässä ja riippuen tilanteen etenemistä muut pienemmä valtiot jatkaa. Toivottavasti tuohon mennessä olen tyytyväisenä palmun juurella jossakin päin Etelä-Amerikkaa tai Kaakkois-Aasia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
556
Kuka hyötyy?
Uskoisin että Venäjällä on hyvä mieli, kun nato-suomessa yhtenäisyys ja poliittinen päätöksenteko halvaantunut.
Varmaan osalla vasemmistoa yhä tiiviit kytkökset tuonne itänaapuriin...
Jokaisen pitäisi hieman vetää henkeä, ja tosiaan miettiä kenen tarkoitusperiä tämä jatkuva hallituksen painostus ajaa?
Onko 15v sitten keskustelupalstalla julkaistut mielipidekirjoitukset sellainen asia, jonka takia on nykypäivänä kykenemätön toimimaan ministerinä?
Mitä niin raskauttavaa siellä kirjoitettiin?
Oikeasti.
Kuka hyötyy, jos hallitus joutuu median, vasemmiston, trollien painostuksesta eroamaan?
Kenties uudet vaalit siihen päälle.
Ei kai vaaleilla valittu enemmistö joudu taipumaan vähemmistön öyhötyksen tieltä?
Öyhötyksen joka hyvinkin voi olla itänaapurin masinoimaa. :hmm:
Millainen demokratia sellainen on?

Kenen etu on heikentää suomalaisten yhteenkuuluvuutta, lisätä kahtiajakoa? Kenen?

Suomalaiset ovat perinteisesti olleet hyvinkin pragmaattista kansaa, höpöhöpöjutut ovat jätetty omaan arvoonsa.
Mitä on muuttunut?
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 082
Olisit myös laittanut sen sun viestin linkin tähänš. Mä olen ihan oikeasti huolissani meidän hallituksen tasosta. Orpo on osoittanut olevansa heikko ja kokoomus peesasi perässä, Beniä lukunottamatta, persujen materiaali mihinään suuntaan on seitinohut (esim. Halla-Aho pressaehdokkaaksi naurattaa ja itkettää) ja sitten marginaalipuolueet peesaavat kun ovat heikkoja.

Orpo on oikeasti ihan hukassa ja sen pitäisi heittää hanskat tiskiin. Vaikka Niinistöllä ei ole asiaa sisäpolitiilkaan, se varmaan just siemailee konjakkia koska Biden Suomeen ja kotimaassa kaikki ”hanskassa”. Ei ole, asiat on ihan päin helvettiä ja jos hallitus ei hajoa niin kansan rivit voivat alkaa jopa poikkeuksellisesti möykkäämään.

Tuo on ollut ihan säälittävää räpellystä. Mä olen lukenut tässä ainakin viiden maan sanomalehtiä ja ei tämä ole mikään Hesarin salaliitto. Kannattaa opiskella kieliä ja lukea muutakin kuin kotimaista mediaa. Tämä hallitus ei tule näkemään vuotta 2024, hyvä jos viikon 28. Loppuun asti.
Asiat on ihan päin helvettiä ja hallitusohjelmaa ei ole kerennyt edes aloittamaan. Kenenkäs hedelmiä nämä oikein on?
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 730
Asiat on ihan päin helvettiä ja hallitusohjelmaa ei ole kerennyt edes aloittamaan. Kenenkäs hedelmiä nämä oikein on?
90% koko showsta on peppukipuilua siitä, että persut pääsivät hallitukseen. En oikein ymmärrä, miten päin helvettiä asiat muka ovat. Nyt keskitytty vain kampeamaan persut ulos ja hallitusohjelma jäänyt ihan paitsioon. Ei tämmöistä kampanjaa ole koskaan ennen ollut, tai en ainakaan muista. Ihan jo alkaa olla samalla tasolla kuin usan republikaanien vs demokraattien syvät päädyt. Kohta varmaan siirryttäisiin tulitaisteluihin, jos olisi hövelimpi asepolitiikka.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
376
90% koko showsta on peppukipuilua siitä, että persut pääsivät hallitukseen. En oikein ymmärrä, miten päin helvettiä asiat muka ovat. Nyt keskitytty vain kampeamaan persut ulos ja hallitusohjelma jäänyt ihan paitsioon. Ei tämmöistä kampanjaa ole koskaan ennen ollut, tai en ainakaan muista. Ihan jo alkaa olla samalla tasolla kuin usan republikaanien vs demokraattien syvät päädyt. Kohta varmaan siirryttäisiin tulitaisteluihin, jos olisi hövelimpi asepolitiikka.
Olihan aivan selvää että näitä asioita tullaan taas käsittelemään, kun tietää millaisia juttuja johtavat persut ovat aiemmin kirjoitelleet. Nyt kun ovat hallitusvastuussa, ne luonnollisesti kiinnostavat taas koti- ja ulkomailla ihan eri tavalla. Purran aiemmista törkykirjoituksista en ollut tietoinen ennen, joten se oli kyllä pettymys. Ei se ole median vika koti- eikä ulkomaassa, jos ihan itse ovat kirjoitelleet sellaista mitä yleisesti paheksutaan ja josta saadaan nostettua kohu.

Oikein hyvä että asiaa käsitellään, se kertoo ettei Suomi hyväksy tälläisiä kirjoituksia ja puheita. Purrakin sai vielä jatkaa kun pyysi anteeksi ja sanoi ettei myöskään hyväksy moisia puheita ja kirjoituksia enää laisinkaan. Nyt sitten katsotaan onko Purra sanojensa mittainen ja pitääkö puheenjohtajana puolueensa puhtaana näistä jutuista jatkossa. Ei ole mahdotonta, että joku persu testaa tätä linjan pitävyyttä vielä, ehkä sinä jonain lämpimänä viikonloppuiltana twitterissä.

Katsotaan miten hallitustyö lähtee käyntiin. Täysin eroonhan näistä asioista persut eivät pääse näillä henkilöillä, ovat itse luoneet itselleen sellaisen painolastin. Ei kannata kirjoitella sellaisia asioita, joiden takana ei voi seistä selkä suorana julkisesti.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 730
Olihan aivan selvää että näitä asioita tullaan taas käsittelemään, kun tietää millaisia juttuja johtavat persut ovat aiemmin kirjoitelleet. Nyt kun ovat hallitusvastuussa, ne luonnollisesti kiinnostavat taas koti- ja ulkomailla ihan eri tavalla. Purran aiemmista törkykirjoituksista en ollut tietoinen ennen, joten se oli kyllä pettymys. Ei se ole median vika koti- eikä ulkomaassa, jos ihan itse ovat kirjoitelleet sellaista mitä yleisesti paheksutaan ja josta saadaan nostettua kohu.

Oikein hyvä että asiaa käsitellään, se kertoo ettei Suomi hyväksy tälläisiä kirjoituksia ja puheita. Purrakin sai vielä jatkaa kun pyysi anteeksi ja sanoi ettei myöskään hyväksy moisia puheita ja kirjoituksia enää laisinkaan. Nyt sitten katsotaan onko Purra sanojensa mittainen ja pitääkö puheenjohtajana puolueensa puhtaana näistä jutuista jatkossa. Ei ole mahdotonta, että joku persu testaa tätä linjan pitävyyttä vielä, ehkä sinä jonain lämpimänä viikonloppuiltana twitterissä.

Katsotaan miten hallitustyö lähtee käyntiin. Täysin eroonhan näistä asioista persut eivät pääse näillä henkilöillä, ovat itse luoneet itselleen sellaisen painolastin. Ei kannata kirjoitella sellaisia asioita, joiden takana ei voi seistä selkä suorana julkisesti.
Eli vähän sama asia, kuin entinen alkoholisti/narkkari. Vaikka olisit ollut kuivilla 20v, olet silti alhainen juoppo/narkkari, etkä pääse siitä irti koskaan. Vain menneisyydellä on merkitystä, ei nykyisyydellä. Menneisyys kertoo, mitä todellisuudessa olet, vaikka pystyisitkin feikkaamaan nykyhetken ruusuisemmaksi.

Tätäkö tarkoitit? Politiikkaa se on ja siihen kuuluu alhainenkin loanheitto ja vanhojen kaivelu, jos sillä saadaan vastapuolta vahingoitettua. Siviilissä saatetaan olla armollisempia jopa entisiä juoppoja kohtaan.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 082
Eli vähän sama asia, kuin entinen alkoholisti/narkkari. Vaikka olisit ollut kuivilla 20v, olet silti alhainen juoppo/narkkari, etkä pääse siitä irti koskaan. Vain menneisyydellä on merkitystä, ei nykyisyydellä. Menneisyys kertoo, mitä todellisuudessa olet, vaikka pystyisitkin feikkaamaan nykyhetken ruusuisemmaksi.

Tätäkö tarkoitit? Politiikkaa se on ja siihen kuuluu alhainenkin loanheitto ja vanhojen kaivelu, jos sillä saadaan vastapuolta vahingoitettua. Siviilissä saatetaan olla armollisempia jopa entisiä juoppoja kohtaan.
Ei poliitikko voi olla ihminen paitsi jos on oma suosikki poliitikko. Näin se menee puolin ja toisin.

On ihan ok ryypätä ja bilettää pienen lapsensa kustannuksella, mutta ei ole ok jos on huolissaan lastensa ympäristöstä ja miltä se näyttää tulevaisuudessa. Karrikoidusti sanoen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
376
Eli vähän sama asia, kuin entinen alkoholisti/narkkari. Vaikka olisit ollut kuivilla 20v, olet silti alhainen juoppo/narkkari, etkä pääse siitä irti koskaan. Vain menneisyydellä on merkitystä, ei nykyisyydellä. Menneisyys kertoo, mitä todellisuudessa olet, vaikka pystyisitkin feikkaamaan nykyhetken ruusuisemmaksi.

Tätäkö tarkoitit? Politiikkaa se on ja siihen kuuluu alhainenkin loanheitto ja vanhojen kaivelu, jos sillä saadaan vastapuolta vahingoitettua. Siviilissä saatetaan olla armollisempia jopa entisiä juoppoja kohtaan.
Näin se taitaa politiikassa olla, jos tahriinnut niin ei sitä koskaan saa täysin pois, oppositio ei ainakaan unohda. Ja väistämättä hallitusohjelmastakin tulee käsiteltäväksi asioita eduskuntaan mm. maahanmuuttoon liittyen, jossa yhteydessä opposition on luontevaa nostaa nämä asiat taas tapetille.

Se on harmillista itse asioiden käsittelyn kannalta, mutta näin se vaan menee. Olen sanonut että toivoisin Suomeen ministereitä, joilla ei olisi tämän tapaisia painolasteja. Toivoin että Purra olisi ollut sellainen, mutta nuo aiemmat kirjoituksensa nyt lukeneena ei voi todeta kun että ei taida olla ministeriainesta hänkään harkintakyvyltään. Suomesta pitäisi löytyä parempaa eturivin johtotehtäviin.
 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 323
Politiikkaa se on ja siihen kuuluu alhainenkin loanheitto ja vanhojen kaivelu, jos sillä saadaan vastapuolta vahingoitettua. Siviilissä saatetaan olla armollisempia jopa entisiä juoppoja kohtaan.
Nyt ei ole vielä nähty mitään. Somekampanjoita vasta harjoiteltiin Marinin hallituksen aikana. Nyt on saatu pidettyä peli käynnissä. Suomi on pysynyt pitkään erikoisuutena, isossa maailmassa loanheitto on paljon vauhdikkaampaa. Sitä kohti mennään.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 730
Olen sanonut että toivoisin Suomeen ministereitä, joilla ei olisi tämän tapaisia painolasteja. Toivoin että Purra olisi ollut sellainen, mutta nuo aiemmat kirjoituksensa nyt lukeneena ei voi todeta kun että ei taida olla ministeriainesta hänkään harkintakyvyltään. Suomesta pitäisi löytyä parempaa eturivin johtotehtäviin.
Nuorena ollaan radikaalimpia kuin vanhana noin pääsääntöisesti, eli painolasteja löytyy vähän jokaiselta. Koskee oikeistoa, vasemmistoa ja vihreistöä yhtäläisesti ja erilaisia ylilyöntejä löytyy kunhan jaksaa kaivella. Toiset vain ovat hyväksyttävämpiä kuin toiset ja se riippuu sen hetken poltiikasta. Some siitä uutta, että siellä säilyy paska ikuisesti sen jälkeenkin kun paperilehdet ja pampfletit on aikoja sitten laitettu saunan sytykkeiksi. 15v sitten persut oli aikalailla yhteen asiaan keskittynyt protesti-/ räyhäpuolue, jossa oli kaikenlaisia Halmeita ja muita vielä nykyistä pahempia hörhöjä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
Olisit myös laittanut sen sun viestin linkin tähänš. Mä olen ihan oikeasti huolissani meidän hallituksen tasosta. Orpo on osoittanut olevansa heikko ja kokoomus peesasi perässä, Beniä lukunottamatta, persujen materiaali mihinään suuntaan on seitinohut (esim. Halla-Aho pressaehdokkaaksi naurattaa ja itkettää) ja sitten marginaalipuolueet peesaavat kun ovat heikkoja.

Orpo on oikeasti ihan hukassa ja sen pitäisi heittää hanskat tiskiin. Vaikka Niinistöllä ei ole asiaa sisäpolitiilkaan, se varmaan just siemailee konjakkia koska Biden Suomeen ja kotimaassa kaikki ”hanskassa”. Ei ole, asiat on ihan päin helvettiä ja jos hallitus ei hajoa niin kansan rivit voivat alkaa jopa poikkeuksellisesti möykkäämään.

Tuo on ollut ihan säälittävää räpellystä. Mä olen lukenut tässä ainakin viiden maan sanomalehtiä ja ei tämä ole mikään Hesarin salaliitto. Kannattaa opiskella kieliä ja lukea muutakin kuin kotimaista mediaa. Tämä hallitus ei tule näkemään vuotta 2024, hyvä jos viikon 28. Loppuun asti.
Ei kansa ala. Vihervahemisto voi yrittää alkaa, jos totaalisia tyhjäpäitä ja kremlin ohjaamia kommunisteja on siellä tarpeeksi.
Hallituksen pitäisi nyt alkaa toteuttamaan ohjelmaansa ja jättää vasemmiston länkyttäminen täysistä epäolennaisuuksista huomiotta.

Ja jos on käynyt ilmi, että ylellä on poliittisia päämääriä, niin leikkuri käyntiin, rankalla kädellä, kunnes keskittyy vain puhtaaseen tiedonvälitykseen. Ylelle ei kuulu politiikan teko millään tavalla, eikä se saa yrittää ajaa minkään ryhmän etua.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 248
Hallitus hajoaa siihen että joku alkaa sekoilemaan. Edellisessä se oli Keskusta, sitä ennen PS. Keskusta ei hajottanut hallitusta ja Siniset pelastivat sitä edeltävän. Jos RKP saa tarpeeksi hyvitystä niin ei se minnekään lähde.
Toissa hallituksessa sekoilijat tosin olivat siniset kokoomuksen ja keskustan avustuksella.

Soini halusi pitää kiinni ministerinsalkustaan tappioistaan huolimatta ja hajotti oman puolueensa jotta saa pitää salkkunsa. Ja Kokoomus ja Keskusta auttoivat Soinia, koska ajattelivat että heikommat persut on heille eduksi.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 564
On tätä ollut hurja seurata. Pidän näitä viimeaikaisia käänteitä todella surullisina maamme poliittisen johdon uskottavuuden kannalta ja muutenkin. Aivojaan vielä kehittävän myöhäisteini-ikäisen ragekiukuissa nämä väärän väristen lasten tappamisella fantasioimiset ja nettinatsien kutsuhuudot vielä jotenkin ymmärtäisi, muttei oppineelta, poliittista uraa luovalta yli kolmekymppiseltä pienen lapsen äidiltä.

Pidin Purraa jokseenkin maltillisena fiksumman reunan edustajana, mutta nuo kirjoituksensa ovat kyllä ihan järkyttävää oksennusta. En tältä palstaltakaan voi kuvitella tuollaisia kuin muutamalta bannialttiilta nimimerkiltä, jotka istuisivat taas kerran punalaputettuina vastaavanlaista tekstiä tänne tuottaessaan. Ja tää on nyt sitten meidän varapääministeri. Fantsua. Paitsi ettei, on surullista ja pelottavaa. Sirkukselle oli kiva naureskella vielä pari päivää sitten, enää ei ole.

Purra ei selkeästi ole muuttunut ajatusmaailmaltaan mihinkään ja katuu ainoastaan ns. kiinni jäämistä ja sitä, ettei tämän hetkisessä asemassaan voi enää samaan tapaan ulostaa todellisia ajatuksiaan ilman sordiinoa. Kaikki muka-anteeksipyytely on pelkkää taktista "Sorry, not sorry" trapetsitaiteilua, jossa viestitään omille rassereunan faneille, että ei tässä olla mihinkään muututtu.

Sitä suurempi ongelma on kuitenkin tämä täydellinen lapatossu nimeltään Orpo, joka kaikenlaisen vihapuheen ja rasismin nollatoleranssin lanseeraajana ja arvopohjan vartijana kiittelee ja kumartelee syvään näistä fauxpologisista irtisanoutumisista. Ihan hemmetin irvokasta ja kertoo lähinnä siitä, ettei talouspolitiikan ulkopuolella mitään arvopohjaa ole todellisuudessa olemassakaan. Jäljelle jää tunne, että meillä on yhtä lailla kaksilla rattailla ajeleva pääministeri, jonka kiemurteleviin puheisiin ei voi enää luottaa.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 626
Oli juttua että nykyään tuollaisista jutuista tulis todennäköisesti poliisi tutkinta. Mites niiden nykyinen levittäjä? Hänhän niitä alkoi tuutata näkösellä. Eli pitäisikö häntä alkaa poliisin nyt tutkia vihapuheesta ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan?
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 669
Oli juttua että nykyään tuollaisista jutuista tulis todennäköisesti poliisi tutkinta. Mites niiden nykyinen levittäjä? Hänhän niitä alkoi tuutata näkösellä. Eli pitäisikö häntä alkaa poliisin nyt tutkia vihapuheesta ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan?
Joohei. Logiikka on yhtä vahva kuin että onnettomuuskuvien julkaisija on vastuussa onnettomuudesta
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 244
On tätä ollut hurja seurata. Pidän näitä viimeaikaisia käänteitä todella surullisina maamme poliittisen johdon uskottavuuden kannalta ja muutenkin. Aivojaan vielä kehittävän myöhäisteini-ikäisen ragekiukuissa nämä väärän väristen lasten tappamisella fantasioimiset ja nettinatsien kutsuhuudot vielä jotenkin ymmärtäisi, muttei oppineelta, poliittista uraa luovalta yli kolmekymppiseltä pienen lapsen äidiltä.
31v

Edit: näköjään aamusilmillä meni pointti ohi niin että heilahti, niinhän tuossa sanoitkin eli vanha akka jo ollut

Tosin, meillä kaikilla on heikot ja pimeimmät hetkemme. Jotain maanmutaaja ahdistelua taisi tuohon aikaan olla taustalla niin ihmekkös se että vihastuttaa ja käsittelee kokemuksiaan sitten tuolla tavalla. Tuntuu vähän kummalliselta kun ihmiset eivät vain ole kykeneviä antamaan anteeksi jos on joskus töppäillyt. Joskus elämä vain menee päin persettä ja silloin tulee tehtyä typeryyksiä. Melko maltillista on netissä räyhätä heikkona hetkenä.

Ihan hemmetin irvokasta ja kertoo lähinnä siitä, ettei talouspolitiikan ulkopuolella mitään arvopohjaa ole todellisuudessa olemassakaan. Jäljelle jää tunne, että meillä on yhtä lailla kaksilla rattailla ajeleva pääministeri, jonka kiemurteleviin puheisiin ei voi enää luottaa.
Tämä oli täysin selvää jokaiselle joka hiemankin osaa katsoa neutraalimmin asioita arvopohja arvopohja arvopohja hölinöistä kun PS potkittiin pihalle. Arvopohja on työkalu siinä missä mikä tahansa muukin, ei mikään sen kummempi tai absoluuttinen asia. Se muovautuu tilanteen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 669
Eli yli kolmekymppinen vai mitä tarkoitat?
Tosin, meillä kaikilla on heikot ja pimeimmät hetkemme. Jotain maanmutaaja ahdistelua taisi tuohon aikaan olla taustalla niin ihmekkös se että vihastuttaa ja käsittelee kokemuksiaan sitten tuolla tavalla. Tuntuu vähän kummalliselta kun ihmiset eivät vain ole kykeneviä antamaan anteeksi jos on joskus töppäillyt. Joskus elämä vain menee päin persettä ja silloin tulee tehtyä typeryyksiä. Melko maltillista on netissä räyhätä heikkona hetkenä.
No eilenhän hän pyysi anteeksi ja myönsi että osa noista on hänen kirjoittamiaan. Sitä ennen sanoi ettei enää ajattele samalla tavalla. Tämän jälkeen voi jatkaa mutta kai sitä saa kysyä että oletko edelleen (hallitusohjelman vastaisesti) tuota mieltä?
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 669
Eli netistä jos löydät mitä vaan juttuja voit niitä edelleen jakaa. En oikein usko että noin menee.
Jep ei menekään. Lapon tai snuffin levittäminen on kiellettyä melkein joka paikassa vaikka olisi saanut materiaalin mistä tahansa. Sen sijaan jossain on se harmaan sävy että saa näyttää alkuperäisen lähteen väitetyille nettipuheille. Tuosta harmaan sävystä voi väitellä
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 244
Eli yli kolmekymppinen vai mitä tarkoitat?

No eilenhän hän pyysi anteeksi ja myönsi että osa noista on hänen kirjoittamiaan. Sitä ennen sanoi ettei enää ajattele samalla tavalla. Tämän jälkeen voi jatkaa mutta kai sitä saa kysyä että oletko edelleen (hallitusohjelman vastaisesti) tuota mieltä?
Saa toki, mutta aika selkeästi ainakin omasta mielestä on sanoutunut irti näistä 15v takaisista tykittelyistään. JHa esim. ei ole samalla tavalla, ainoastaan että esittäisi asiat korrektimmin. Toisaalta eipä niissä mielestäni mitään sellaista ole mistä pitäisikään irtisanoutua. Nämä tehtaankadun homo jutut on kokonaisina blogeina ihan ok kontekstissaan ja ihan selkeää mustaa huumoria. Onko se sitten epäkorrektia? Varmaan riippuu lukijasta. Jonkun mielestä se on mautonta, joku taas ei ymmärrä lukemaansa tippaakaan. Yleistä nykyään tuo jälkimmäinen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 625
Viestejä
4 249 071
Jäsenet
71 370
Uusin jäsen
janiselin

Hinta.fi

Ylös Bottom