Oletko ollut tyytyväinen pattereihin? Itse asustelen suoralla sähköllä, yhdellä takalla ja ILPillä lämpiävässä rintamamiestalossa ja patterien vaihtaminen modernimpiin on ollut mielessä. Lähinnä lämmityksen ajastaminen ja tarkempi säätäminen on tavoitteena. Myös mahdollisesti parempi ilmanlaatu, talvisin on talon ilma melkoisen kuiva ja mainospuheissa öljytäytteiset voisivat tuota helpottaa.
Optiwatti tai joku muu kaupallinen toimija on myös ollut mielessä, mutta toisaalta ei haluaisi sitoutua yhteen toimijaan liiaksi.
Itsellä myös ILP , varaava takka ja seinillä nämä Yalit. Talo vm 1968, 1krr, matala, 126m2.
Toki minulla oli remontista johtuva patterien vaihto, ennen seinillä peltiset Teuvan Riipinkylässä valmistetut peltiset patterit ja nämä tuli nyt vaihdettua ilman mtn miettimistä. Aluksi ajattelin että nämä Yalit tuo säästöjä suoraan sähköön, mutta selvähän se on että 1000w öljypatteri ottaa 1000w ja peltinen 1000w ottaa myös sen 1000w, toki öljyinen luovuttaa lämpöä pidempään.
Itse ilmassa en ole huomannu muutosta, toki olen taloon kesällä lisännyt 5 x 100mm reikiä seiniin ( 4x mh ja 1 x oh) ilman vaihdon parantamiseksi (ennen talossa oh 1x80mm reikä), tämä muutos on tuonut suurimman muutoksen ilmaan.
Mutta pattereihin olen tyytyväinen, tekee mitä lupaa ja pyytää, termostaatti taisi olla 0,2c tarkkuudella, mitään naksumisia ym ääntä ei kuulu, jos et näkisi et tietäisi.
Aluksi oli tarkotus säädellä ja ajastella, mutta nyt ne on kaikki 13kpl jäänyt 18c asetukselle, ILP on 20c niin hyödyn takia yritän ettei patterit menisi päälle, ehkä tämän takia en malta laittaa 199e purkkiin, ajattelin kun täällä moni tekee mitä haluaa niin jos löytyisi joku joka olisi tehnyt tälle purkille vastaavan DIY-purkin millä pystyisi esim seuraamaan sähkönkulutusta yms.
Itse ostin paketin jossa oli 1200w, 1000w, 6 kpl 750w, 3 kpl 500w ja 2kpl 250w hintaan 2200e, Yali Digital. (9/17), paikallisesta sähkökaupasta.