Jep. Kehä-kolmosen ulkopuolella väestöntiheys on niin matala että siellä ei kovin helpolla synny paikallisia epidemioita, mutta HKI+Vantaa+Espoo on n. 4200 varmistettua tapausta. Se on sitten ihan perstuntumasta kiinni että haluaako sen kertoa kolmella, viidellä, kymmenellä vai millä että saa todelliset keissit ml. oireettomat, vähäoireiset ja ne joita ei suostuttu ottamaan maalis/huhtikuussa testeihin. Sanotaanko että sellainen 20 000 PK seudulla eli n. 2 prosenttia siis lottovoittajia tähän asti. Kyllähän siitä ihan näyttävän epidemian saa aikaiseksi kesällä, mutta riippuu siitäkin miten virus suhtautuu Suomen kesään (lämpöolosuhteet, UV- säteily jne).
Mun lähipiiriin kuuluu kymmenkunta ihmistä jotka on ollut joka päivä koronapotilaiden kanssa tekemisissä ihan sairaala tasolla, kukaan ei ole sairastunut koronaan, kukaan mun kavereista ei tunne koronapotilasta tai edes kuullut että heidän kavereillaan tai lähipiirillä olisi koronaa ja kaikki asuu pk-seudulla. Oikein toimittuna se ei tartu tuosta noin vaan ja jos ihmisillä edes pikkasen järkeä tullut lisää niin eika helposti vältettävissä oleva tauti. Itse en ole oikeastaan muuttanut mitään toimintaani, liikun ihan normaalisti, syönnyt lounaspaikassa, ollut harrastuksissa ym.
Puhutaan vielä niin pienistä prosenteista ja mitä näitä tapauksia seuraa niin en oikein jaksa uskoa että tämä tästä sen pahemmaksi muuttuu, tarttuu ihmisiin varmaan vielä ainakin tämän vuoden ja varmaan ensi vuonnakin tai kunnes toimiva rokote saadaan ja kuolemat tulee 99,9% olemaan vanhuksia ja perussairaita joille pelkkä influenssa voi jo olla kohtalokas.