Näin on. Minä en olekaan laajojen drakonisten toimien puolella, ja sama varmaankin koskee enemmistöä viisikon toimintaan tyytymättömiä. Kuulostaa melkein olkiukolta.
Mikä tahansa tuki "vinkumisesta" huolimatta auttaa aina jotakuta. Tukitoimet ovat toki varmasti auttaneet satunnaista enemmänkin. Oliko se jotenkin yllättävää tai erityisen nerokasta tai oletuksista poikkeavaa, että tukitoimia ylipäänsä oli? Kuten jo sanoin, ei tarvittu taloustieteen jeesusta tähän hyvin perustasoiseen jonkinlaiseen reagointiin.
Jotta lopputulos olisi kurjempi, hallituksen olisi pitänyt melkeinpä osallistua aktiivisesti kansanmurhaan tai muuten vaipua täyteen psykoosiin eli ottaa mallia Ruotsista. Minun on mahdoton nähdä nykytilannetta mitenkään harjoittelijatason pellehallituksemme ansiona.
Mä en oikein pysty näkemään että hallituksella oli mitään muuta järkevää tietä läpi tästä. Rajoitteet oli sopivia että liiketalous ei seisahtunut mutta kuitenkin sen verran kattavia että meillä on vain muutama sata kuollutta.
Mitkä olisi olleet sellaisia toimenpiteitä että tilanne olisi ollut parempi? Sellaisia toimenpiteitä jotka realistisesti olisi olleet toteutettavissa jollain järkevällä aikataululla.