Kaakkois-Suomen lehdissä oli juttua Lappeenrannan viimeiseen keskiviikon Bergamo-lentoon liittyen.
Yksi sankari lähti kaverin autoa hakemaan Italiasta lentäen, vaikka "emäntä toppuutteli" ja "äiti kielsi". Eihän hän kuulu riskiryhmään!
Mitäs kun Euroopan maat panee rajat kiinni, varmaan kiva sitten jumittaa autonsa kanssa jossain hornan kuusessa ja vielä koronan kanssa huonolla tuurilla... Tai jos pääsee Suomeen niin tartuttaa lähipiirin. Mutta onpahan kaverin auto haettu!
Kaveri on varmaan maksanut hyvät rahat miehelle, ei tuota oikein muuten voi selittää... Mulle saisi kyllä AIKA paljon maksaa että lähtisin!
Koronavirus: Lappeenrannan lentokenttä varautuu sopeuttamaan. Eija Joron mukaan lisää peruutuksia on odotettavissa.
esaimaa.fi
"
Mikko Laitinen hyppäsi FR3793 Bergamon-lennon kyytiin Lappeenrannan lentoasemalta vaimon estelystä huolimatta.
– Meidän emäntä tätä lähtöä toppuutteli ja äiti sanoi, että ei pitäisi lähteä. Mutta enhän minä kuulu riskiryhmään, totesi Laitinen lähtöhallissa.
Ryanair on peruuttanut lennot 8. huhtikuuta asti Italian vallanneen koronaviruksen takia.
Laitinen oli yksi kymmenestä Ryanairin viimeiselle Bergamon-lennolle keskiviikkoiltana lähteneistä.
Kone kumisi tyhjyyttään. Paikkoja olisi ollut tarjolla 189 kappaletta.
Laitiselle oli matkaansa niin sanottu hyvä syy ja kaiken lisäksi vielä Italian suurlähetystöstä saatu lupalappu.
– Haen kaverin pakettiauton pois. Samantien ajan sen sieltä kotiin Itävallan ja Saksan kautta, selvitti Laitinen."
Sanottakoon kuitenkin, että vikaa oli muidenkin haastateltujen asenteessa:
"Italialainen
Victoria Osasumwew oli palaamassa kotiin Helsingistä. Paluuaika oli aivan suunnitelman mukainen.
– En pelkää koronaa. Olen vahva. Ja perheeni Italiassa voi ihan hyvin."
Julia Fedorova malttoi hetkeksi pysähtyä. Fedorovan mukaan hyvin hiljaisessa Bergamossa oli ollut paljon nähtävää. Kauppoja oli ollut kiinni.
Korona ei Fedorovaakaan hätkäyttänyt.
– Eihän se korona nyt niin kamala ole, huikkasi Fedorova ja juoksi seurueensa perään."
Ylipäätään sanoisin, että elämässä on jotain tehnyt väärin, jos on tarvetta olla tuon koneen matkustajana kumpaankaan suuntaan...