Minulla on tuttavapiirissäni ihminen joka oli teholla kuukauden koronan takia. Nyt opettelee uudestaan kävelemään.Niin, nyt meillä on oireet (jotka on siis potilaan musta tuntuu -tasoa) vastaan kliiniset löydökset.
Long covid potilaita yhdistäviä kliinisiä löydöksiä ei varmaankaan ole löytynyt potilailta jotka eivät ole koronaan sairastuneet?
Tarkoitan nyt näitä elimistön tulehdusmarkkereita, autoimmuuni vasta-aineitam, veren hyytymishäiriöitä, aivojen ja verisuonien muuntoksia sun muita mistä tämä suomenkin koronaryhmä puhui nyt hiljattain. Ne on toteellisesti todettavia faktoja.
Eli en kiellä, etteikö tälläisiä jälkitauteja voisi olla kun korona on tullut voimalla päälle.
Pointtina edelleen oli se, että suurimmalle osalle ei tule näitä jälkitauteja / oireita olemaan ja silloin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin, että nämä ovat psykosomaattisia oireita tai jotain muuta siihen verrattavia.
Se mistä Suomen koronaryhmä puhui, oli että suurimalle osalle tulee näitä oireita vaikka olisi sairastanut taudin lievänä ja se on ihan sitä itseään.
EDIT: Minä olen nyt sanonut kaiken tarvittavan tähän aiheeseen liittyen enkä jaksa vängätä aiheesta.
Voit uskoa Kiurun ja kumpanneiden pelottelua, itse uskon hyvin dokumentoitua tutkimusta aiheesta.