Minulle rahan pois antaminen on pyhä asia ja haluan oppia tosi paljon jos maksan jostain. En minä autopesulaakaan vie autoa kysymättä: Mitä pesuainetta käytät? Miten paljon lorautit tuohon sankoon? Miksi käärit säämiskan tuohon? Minkä lämpöistä vesi on? Mitä vahaa käytit? Miksi teet noin?
Ei minun pieniä rahoja ole helppo käyttää. Enkä raahaa mukanani "hiekkaa". Jos tienaisin pari tonnia kuussa edes, niin helppoa sitä palveluita on käyttää.
Olen vaikea asiakas, koska en tykkää maksaa ja vaadin ykköslaatua viimesen päälle, eikä juosten kusten tai made in china kelpaa ikinä.
Jos minulla olisi rahaa, niin mielelläni vain maksaisin ja en tarkistaisi laatua tai työnjälkeä. Minä työharjoittelussa palvelin viimesen päälle. Raha kelpaa aina.
Pimiänä etenkin jos vain saa. Se ei ole tyhmä, joka pyytää... En minä autoani kenen tahansa käsiin luovuttaisi. Katson aina korjaajaa tarkoin ja mietin paljon korjaako hän sydämmellä vai juosten kusten.
Jos kela ja sosiaalitoimisto ei olisi sentin tarkkoja kulutuksesta ja jos vakuutusyhtiö ei olisi sentin tarkka ja kaupoissa, niin en minäkään senteistä välitä. Olen vain rehellinen itselleni.
Miksi maksaisin toiselle enemmän kuin itselleni jos ei tee jotain, mitä en tee tai osaa ja kykene? Kyllä minä pystyisin auton purkaa osiin ja kasata ohjeiden avulla. Sen verran älykäs olen ja Mensa jäsen.
Kyllä liike saa asiakkaan valita, mutta se toimii myös toisinpäin. Asiakas valitsee liikkeen ja kitsastelee kenelle maksaisi ja miettii miksi valitsee juuri tämän liikkeen.
Menen turvallisuus ja ammattitaito etusijalla. Jos osaat työsi, tiedät että asiakas on vaikea ja tykkäät jutella, niin minulla ei ole ongelmaa valita korjaamokseni. Kyllä minä samaan hikipajaan vien autoni jatkossa, ei ole heidän vika etteivät tarkastaneet varaosaa vaan jälleenmyyjän. Halpuutan, koska minut on halpuutettu mitättömäksi työmarkkinoilla vaikka parikymppinen olenkin. Minä myös tingin tuosta 600€, koska en ole mitään allekirjoittanut tai luvannut. Myymänsä varaosan maksoin joo, koska sen lupasin maksaa. En työstä ole mitään keskustellut ja sanoin kattoo huomenna tilanteen. Kiero kuin kettu pitää olla ettei toinen pääse tyhmyydelläni rikastumaan. Pitää pysyä rahat säästössä ja suosia käytettyä ja ympäristöä suositella. Harmittaa että polttoaineen hintaa nostetaan. Tekisin omaa polttoainetta, mutta miten ja missä on resurssi puute. Olen miettinyt hybridi vaihtoehtoa ja asentaa maakaasu systeemin autoon, siihen saa valtiontuen ja voi klikkaa on/off nappulasta.
Onhan se hyvä tietää mitä sun autolle tehdään, mutta kannattaa myös tiedostaa mikä on liikaa. Autopesulassa ei ole mitään tarvetta kysyä veden lämpötilaa, jos odotat asteen tarkkuudella vastausta.
Menet turvallisuus ja ammattitaito etusijalla, mutta ostat 30€ kytkinpakkoja ja menet halvimpaan mahdolliseen korjaamoon. Ei se tyhmää ole että on tarkka mihin rahansa pistää, mutta jotain rajaa nyt. Jos ei ole varaa niin sitten ei ole varaa. Joko hyväksyt sen tai maksat vielä enemmän kun joudut tekemään kaiken kahteen kertaan.
Tykkäät jutella ja kysellä paljon, mikä sinänsä ei ole huono asia, mutta sinun on tiedostettava mikä on liikaa. Jos soittelet ja tekstailet korjaamolle jatkuvasti, käytät korjaamon pinnan loppuun sillä sitä aikaa ei voi laskuttaa ja se ei kuulu heidän työnkuvaan antaa sinulle ammatillista koulutusta. Jotain asioita heidän täytyy selittää mitkä ovat relevantteja mutta autoalan tutkinnon opetus ei kuulu heille. Ei ole mukavaa käyttää tuntikausia joka viikko yhden asiakkaan paasaamiseen, ja siitä ilmeisesti olet saanutkin kuulla.
Se Mensa jäsenyys ei tarkoita mitään kun ollaan ihmisten kanssa tekemisissä. Sosiaalinen älykkyys voi olla aivan pohjamudissa vaikka älykkyysosamäärätesteistä saakin isot pisteet.
Ulkoistat ongelmasi yhteiskunnalle, mutta oletko miettinyt että jos kaikki kohtaamasi ihmiset ovat mielestäsi väärässä etkä saa työpaikkaa mistään, että ehkä vika on jossain muualla kuin heissä?
Meni nyt aika offtopic, mutta jotain tolkkua tähän täytyisi saada. Olet julkiselle foorumille lähtenyt joten oletan että haluat kuulla rakentavaa palautetta.