Korjaamon vastuu Hyundai Getz

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Miks automaattiin tehdään kytkinremonttia vai tipuinko kärryltä
Kyllä ihan manuaali Gezt on vielä kyseessä, ja 1.1 malliin ei edes automaagista saanut. Kyseessä tosiaan sukulaisen auto joka on mikityksen huoltovastuulla. Automaatista ei muistaakseni ole mitään muuta kun maininta että se alkuperäinen gezt meni vaihtoon johonkin automaattiin.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Siis onko tällä getzin omistajalla ajokortti?!
On mulla ajokortti? Autokoulussa riitti et osas liikennesäännöt ja painaa oikeita polkimia ja näyttää suuntamerkkiä.
Työpaikka hakusessa vielä ja opintojen loppuun vienti. Mun automaattiauto toimii kuin unelma. Tää Getz on painajainen.
Vielä jos sen opintolainan pystyisi pois maksaa tulevaisuudessa ja töitä löytää epidemian keskellä ja motivaatiota koulunkäyntiin kasvattaa.

Vaikka opintolainaa ei voi tulevaisuudessa ehkä maksaa, niin ainakin saan nauttia autosta ja muuttaa maalle piiloon verottajaa,velkojaa ja velvollisuuksia.
Puita halkoilen aamusta iltaa maalla, istutan metikköön peltoa ja imppaan tolua jos tulevaisuus ei valoisalta näytä. Asenne kohdallaan.
Jos koulu opettaisi rahantekoa ja bisneksen tekoa, niin ei tarvitsisi halvinta korjaamoa valita. Aina vain palkatonta harjoittelua.
Ei sitä pyhällä hengelle pitkälle pötki, kirkosta kannattaa erota. Hyödytön laitos, joka pitää matoset ongessa. :beye:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Korjaamo väittää että tilaamani kytkinpaketti on viallinen ja ei ole yhteensopiva.
Korjaamo sanoo, että kytkinlevyn niitit ottavat kiinni asetelman joustossa.

Nyt he haluavat lisää rahaa.
Mitä teen jos kytkinpaketti ei ole yhteensopiva vaikka jälleenmyyjän mukaan on yhteensopiva ja miksei huoltamo tarkastanut kytkinpakettia ennen asentamista.

Kyllä japanparts kf-h25 pitäisi olla yhteensopiva hyundai getzin kanssa ja korvata motonetin oma kytkinpaketti.
 

Liitteet

Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
361
Olisko se kytkinlevy voinut olla väärinpäin asennettuna?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Jälleenmyyjä pyysi lähettämään kytkimen ja laskun jos vaihtaa uuteen, niin maksavat pois.
Korjaamo sanoi et tunkee oman osansa kiinni ja sitten toimisi hyvin ja maksan 600€ heille.

Voihan perkeleen perkele.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 666
Onko niitä osia pakko tilata itse jos niitä ei aio itse asentaa? Taas aiheutat itsellesi turhaa vaivaa. Jos korjaamo tilaa osat niin sieltä ei tule väärää osaa. Ja jos tulee niin se on heidän ongelma. Nyt kun itse et ole 100% varma siitä mitä olet ostanut, et pysty perustelemaan korjaamolle miksi he olisivat väärässä.

Jos sulla / auton omistajalla ei ole varaa suorittaa huoltoja kunnolla niin huutakaa nyt se peli poikki vihdoin ja viimein. Joko maksaa sen mitä korjaamo haluaa tai tekee itse. Tai sitten vain hyväksyy että ei ole varaa aja autolla. Korjaamotkaan ei tykkää tälläisesta kikkailusta, sillä heillä kuluu aikaa mistä ei voi laskuttaa kun joku tuo vääriä osia näytille, ja heiltä jää varaosien katteet saamatta.
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
361
Korjaamotkaan ei tykkää tälläisesta kikkailusta, sillä heillä kuluu aikaa mistä ei voi laskuttaa kun joku tuo vääriä osia näytille, ja heiltä jää varaosien katteet saamatta.
Korjaamot on sellaisia kusetuspaikkoja, että en vie sinne kuin pakon edessä. Kerrankin vein vaimon auton korjaamolle, kun heidän mukaan ilmastoinnin lauhduttimessa oli vuoto. Hinnaksi oli arviotu x-määrä aikaa ja varaosa. Kun sitten jäin paikanpäälle odottelemaan huoltoa, niin aikaa ei mennytkään x-määrä, joten nostivat varaosan hintaa, että saivat saman summan kun alunperin olivat arvioineet. Myöskään vika ei korjaantunut, vaan ilmastoinnin kylmäaine vuotaa edelleen pikkuhiljaa jostain pois.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 666
Korjaamot on sellaisia kusetuspaikkoja, että en vie sinne kuin pakon edessä. Kerrankin vein vaimon auton korjaamolle, kun heidän mukaan ilmastoinnin lauhduttimessa oli vuoto. Hinnaksi oli arviotu x-määrä aikaa ja varaosa. Kun sitten jäin paikanpäälle odottelemaan huoltoa, niin aikaa ei mennytkään x-määrä, joten nostivat varaosan hintaa, että saivat saman summan kun alunperin olivat arvioineet. Myöskään vika ei korjaantunut, vaan ilmastoinnin kylmäaine vuotaa edelleen pikkuhiljaa jostain pois.
Kyllä niitä rehellisiä korjaamoitakin on. Se vaan että jos hakee halvinta mahdollista kuten mikitys, löytää takuuvarmasti ne paikat mitkä ei ole rehellisiä. Kannattaa mennä automerkkikohtaiselle foorumille ja katsella/kysellä mitä korjaamoita muut käyttää.
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
361
Kyllä niitä rehellisiä korjaamoitakin on. Se vaan että jos hakee halvinta mahdollista kuten mikitys, löytää takuuvarmasti ne paikat mitkä ei ole rehellisiä. Kannattaa mennä automerkkikohtaiselle foorumille ja katsella/kysellä mitä korjaamoita muut käyttää.
Tai käyttää aurojerryä ja lukea sieltä korjaamon saamat palautteet.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Nyt auto on "oikealla korjaamolla, koska toinen korjaamo haukkui minun haukkuneen työnjälkeä".
Maksan tuon 600€ ja jälleenmyyjältä vaadin hyvitystä, koska he alunperin suosittelivat tuota kytkinpaketti osaa.

Nyt autoon menee alkuperäislaatua vastaava kytkinpaketti firman itse tilaamana. Kuulema ei fixus myy japanpartsia kytkinpakettia, koska usein tulee väärä varaosa vastaan.

Tämmösen osan laittavat auton sisään. Toivon että auto tulisi nyt täysin ehjäksi ja että on varmasti laadukas varaosa. Fixus ei suostu asentaa toisten tuomia varaosia.
1601985000387.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Meni aika kalliiks tän sukulaisen auton korjailu. Nyt on sen ainakin tyhmää lähtee vaihtaa autoa, kun viimesen päälle korjattu.
Jos vain olisi ollut oma autotalli tai kavereita, jotka osaa autoja korjailla niin iso siivu olisi säästynyt. Perkele.

Tällä rahalla olis jo saanut paremman kotteron tilalle. :(
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Noinhan se tuppaa autojen kanssa olemaan. Vanhaa kun korjaa, niin usein olis ollu halvempaa ostaa toinen leimattu vaan tilalle.
Muttapa vaan jos leimatussa onkin ongelmia, mitäs siinä tilanteessa tekee onkin toinen kysymys.
Itseäni harmittaa tuhlattu rahamäärä korjaukseen. Odotan että sanovat vielä että vika on vaihteistossa. Sinne meni rahat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
Semmoista se on, kun puljaa kaikkein halvimpien lafkojen kanssa. 600 eurolla saisi mummolle jo ihan kelpo pelin.
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
361
Muttapa vaan jos leimatussa onkin ongelmia, mitäs siinä tilanteessa tekee onkin toinen kysymys.
Itseäni harmittaa tuhlattu rahamäärä korjaukseen. Odotan että sanovat vielä että vika on vaihteistossa. Sinne meni rahat.
Niin eikös sulla ollut ongelmia saada pakki päälle? Mulle maksoi Nissan Sunnyyn pakin korjaus joku yli 700€. Oli jokin pieni jousi poikki sieltä laatikon sisältä ja sitä ei voinut vaihtaa pelkästään, vaan meni joku muukin kokonaisuus vaihtoon samalla.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Niin eikös sulla ollut ongelmia saada pakki päälle? Mulle maksoi Nissan Sunnyyn pakin korjaus joku yli 700€. Oli jokin pieni jousi poikki sieltä laatikon sisältä ja sitä ei voinut vaihtaa pelkästään, vaan meni joku muukin kokonaisuus vaihtoon samalla.
Joo pakkia oli vaikea saada päälle ja korjaamo sanoi et se on kytkimen syytä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 054
En vaan tajua miten tämä thread on vieläkin hengissä, mutta taidatte pitää sen.

Suosittelen tosiaan lämpimästi korjaamaan jatkossa muualla autoa kuin internetissä jos ei ole vielä yhtään ymmärrystä auton sielunelämästä
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Sain soiton korjaamolta, nyt olis valmis, mut pitää sulkee aikasemmin niin huomenna pääsee hakemaan. Huomenna haen auton ja saan nähdä onko ehjä. Mietin kehtaanko antaa sukulaiselle takas Getziä vai otanko itelleni ja annan automaattini ja ostan sen getzillä ja välirahalla toisen automaatti auton, joka olisi täysin ehjä, kuten mun automaattiauto suoraan käytettyjen autojen myyjältä? Vai ajanko tämän getzin loppuun? Oma automaattini on luottopeli tähän verrattuna ja toimii kuin junan vessa.

Nyt huomenna kun saan getzin takaisin, niin pitäisi asentaa itse Defa Termini II 1200 sisätilanlämmitin. Mietin voiko ruuvi osua johonkin lämmitintä asentaessa?
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Osta suosiolla se lattiateline niin ei vahingossakaan pääse käymään niin että pistät sen ruuvin johtosarjasta läpi ja sitten on taas auto korjaamolla.
Lattiatelinettä joutuu koko ajan siirtelee. Parempi vaan pulttaa kiinni, mietin suostuisko joku korjaamo pulttaa vitosella ja ottaa vastuun tai voinko kakspuolisella teipillä laittaa kiinni?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
Joo, viitosella ottaa jokainen huolto homman ja vastuun. Ehdottomasti.

Kuulostaa muuten todella kaukaa haetulta, että samalla tuotenumerolla löytyisi kahta erilaista osaa.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
1601992865689.png


En ole hakenut mistää vaan nettipuljun varaosamyyjä sanoi että samalla tuotenumerolla löytyy kahta erilaista osaa.
En kyllä kolmen ruuvin poraamisesta vitosta enempää halua maksaa. Kyllä osaava työn pitäisi osaa tehdä ja naputella autoa kuunnellen, onko onttoa?

Hirveesti korjaamot tienaa jos makselee minkä pyytää.

Joo, viitosella ottaa jokainen huolto homman ja vastuun. Ehdottomasti.

Kuulostaa muuten todella kaukaa haetulta, että samalla tuotenumerolla löytyisi kahta erilaista osaa.
Pistä lenkkitossut jalkaan, kun käyt kysymässä.
Eipä muuhun ole varaa ja lenkkitossuilla on hyvä ajella autoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Sain soiton korjaamolta, nyt olis valmis, mut pitää sulkee aikasemmin niin huomenna pääsee hakemaan. Huomenna haen auton ja saan nähdä onko ehjä. Mietin kehtaanko antaa sukulaiselle takas Getziä vai otanko itelleni ja annan automaattini ja ostan sen getzillä ja välirahalla toisen automaatti auton, joka olisi täysin ehjä, kuten mun automaattiauto suoraan käytettyjen autojen myyjältä? Vai ajanko tämän getzin loppuun? Oma automaattini on luottopeli tähän verrattuna ja toimii kuin junan vessa.

Nyt huomenna kun saan getzin takaisin, niin pitäisi asentaa itse Defa Termini II 1200 sisätilanlämmitin. Mietin voiko ruuvi osua johonkin lämmitintä asentaessa?
Mikä se sun automaattiauto muuten on, ihan mielenkiinnosta kysyn?

Etsi jostain liikkeestä vastaavanlainen Gezt ja kato miten siihen/niihin on Defa ruuvattu, teet itse ja säästät. Ei vitosella kukaan tosiaan mitään ala tekemään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 755
Lattiatelinettä joutuu koko ajan siirtelee. Parempi vaan pulttaa kiinni, mietin suostuisko joku korjaamo pulttaa vitosella ja ottaa vastuun tai voinko kakspuolisella teipillä laittaa kiinni?
Helppo toi defa on itsekkin asentaa jos löytyy netistä kuvat miten saa raotettua/irrotettua sen sivupaneelin mihin se teline tulee kii. Corsasta itse raotin alaosasta ja katoin taakse, ruuvasin kohtiin kiinni missä ei takana ollut mitään ja done deal. Toki jos epäilyttää niin ei kannata itse tehdä.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Helppo toi defa on itsekkin asentaa jos löytyy netistä kuvat miten saa raotettua/irrotettua sen sivupaneelin mihin se teline tulee kii. Corsasta itse raotin alaosasta ja katoin taakse, ruuvasin kohtiin kiinni missä ei takana ollut mitään ja done deal. Toki jos epäilyttää niin ei kannata itse tehdä.
Olen minä paljon netistä katellut, mihin se Hyundai Getzissä laitetaan ja mihin asentoon ja mihin kohtaan ruuvit porataan kiinni.


1601994996489.png

Onko autodoc tämä "nettipulju"
Ei ole autodoc, kyseessä on Japanpart kf-h25 kytkinpaketti.
Itsestäni tuntuu et autokorjaamo kusettaa kytkinpaketin olleen viallinen vaikka kuvia laittoivat.
Sanoopahan nettipulju totuuden. Rahoja en tule takasin saamaan autopuljun lausunnoista huolimatta jos kytkinpaketti olikin oikea ja ihan ehjä.

En ole alan ammattilainen, mutta tuntuu et silmää on kustu. Kun kuvia kattelen ja mietin korjaamon puheita.
En löytänyt internetistä neuvoja, mitä tapahtuu jos ostaa väärän kytkinpaketin. En edes englanniksi. :(
pic1.jpg
pic2.jpg
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Se nettikauppa mistä tilasit kytkinpaketin ei varmaan ollut japanpart kf-h25 :facepalm:
Ei tietenkää. Paljastan vasta, kun saatu asia nettikaupan kaa homma läpi käyty ja vanhan kytkinpaketin lähetettyä takaisin.
Ensin minun pitää palauttaa vanha kytkinpaketti ja saan sitten diagnoosin. Ilmoitan kun homma etenee. Huomenna haen auton ja pakkaan vanhan kytkinpaketin laatikkoon ja lähetän takasin.
Sitten vain odottelen ja käytän autoa, siinä aikana asennan tuon sisätilan lämppärin ja mietin toimiiko peruutusvaihde nyt kunnolla. En saanut korjaamosta selvää korjautuiko tuo alkuperäinen vaiva eli ei mene peruutusvaihteelle, kuten piti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 755
Kannattaa sitten pistää siihen lämppärin telineeseen mahdollisimman lyhyet ruuvit jos ei tonne taakse pääse näkemään, niin ei turhaan uppoa syvälle. Kuiteskin niin pitkät että pysyy kiinni (teline + sivupaneelin materiaalivahvuus + pari milliä lisää).
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Kannattaa sitten pistää siihen lämppärin telineeseen mahdollisimman lyhyet ruuvit jos ei tonne taakse pääse näkemään, niin ei turhaan uppoa syvälle. Kuiteskin niin pitkät että pysyy kiinni (teline + sivupaneelin materiaalivahvuus + pari milliä lisää).
Ajattelin laittaa pienet ruuvit ja superliimaa. Kyllä sen jälkee varmasti pysyy, eikä lähde kuin repimällä.
Mietiskelen, mistä saisin sopivat pienet ruuvit hankittua. Kolme pientä ruuvia etsinnässä. Voin toki alkuperäsen kannattimen hommaa clasulta ja maksais 2,40€. Samassa ne ruuvitkin tulis.
Kallis hinta kolmelle ruuville. Sain viestiä korjaamolta: "Kuule kaveri, lopeta tekstaaminen. Viet paljon aikaa puhumalla. Autosi on huollettu. Haet auton huomenna ja et tuu enää asiakkaaksi. Muille riittää että auto on kunnossa ja sä haet kavereita. En ole sun kaveri, tein vain työtäni ja korjasin autosi. Oikeasti lopeta isojen runojen lähettely. En rupea tutkimaan autoasi tämän enempää. Kaikki toimii kuten pitää. Jos haluat erikoiskohtelua, niin hommaa ferrari tai upouus auto, äläkä tämmöstä paalattavaa autoo yritä ehostaa ja vaalia."
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 587
Kannattaa sitten pistää siihen lämppärin telineeseen mahdollisimman lyhyet ruuvit jos ei tonne taakse pääse näkemään, niin ei turhaan uppoa syvälle. Kuiteskin niin pitkät että pysyy kiinni (teline + sivupaneelin materiaalivahvuus + pari milliä lisää).
Ensin tietenkin haetaan rautakaupasta pisin mahdollinen poranterä, mielellään vielä halkaisijaltaan reilusti kookkaampi kuin olisi tarve. Reikää poratessa työnnetään terä niin syvälle kuin terän pituus on, jos/kun se sattuu osumaan johonkin aiheuttaen vahinkoa, aletaan tietenkin kysymään rautakaupan vastuuta kun myivät tarkoitukseen "liian pitkän" terän. ;)
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Ensin tietenkin haetaan rautakaupasta pisin mahdollinen poranterä, mielellään vielä halkaisijaltaan reilusti kookkaampi kuin olisi tarve. Reikää poratessa työnnetään terä niin syvälle kuin terän pituus on, jos/kun se sattuu osumaan johonkin aiheuttaen vahinkoa, aletaan tietenkin kysymään rautakaupan vastuuta kun myivät tarkoitukseen "liian pitkän" terän. ;)
*Ensin usutetaan rautakauppa katsomaan, mistä on kyse ja tuodaan oma porakone mukaan. Sitten sanotaan poraa. Jos rautakauppa suostuu hommaan ja poraa väärin ruuvin kiinni, sitten vasta voi alkaa syytellä. Ei muuten rautakauppa ota vastuuta porauksesta. Se vastuu pitää delegoida. Ihan kuten koulussa ja hallituksessa ja elämässä ja töissä. Vastuunpakoilua. Vastuupakolaiset heh heh heh. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 727
Sain viestiä korjaamolta: "Kuule kaveri, lopeta tekstaaminen. Viet paljon aikaa puhumalla. Autosi on huollettu. Haet auton huomenna ja et tuu enää asiakkaaksi. Muille riittää että auto on kunnossa ja sä haet kavereita. En ole sun kaveri, tein vain työtäni ja korjasin autosi. Oikeasti lopeta isojen runojen lähettely. En rupea tutkimaan autoasi tämän enempää. Kaikki toimii kuten pitää. Jos haluat erikoiskohtelua, niin hommaa ferrari tai upouus auto, äläkä tämmöstä paalattavaa autoo yritä ehostaa ja vaalia."
Jo on asiakaspalvelua:oops:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
373
Tuohon autoon (kytkimen mallin numeron perusteella pakittamalla) tuohon löytyy tosiaan kahta eri versiota samoilla numeroilla (Niin LUK 618 3095 00 , kuin Japanparts KF-H25 ) ilman selkeää erottelua, mikä noissa seteissä on erona. Nämä taitaa olla juuri niitä poikkeuksia, joissa osa kannattaa tilata korjaamon kautta.
Pelkällä auton mallilla tai rekisterihaulla ei kaikki erot aina selviä ja silloin on pakko mennä tuurilla. Edes korjaamon haku ei aina näitä pysty varmuudella erottelemaan. VIN-koodilla sitten maahantuojan kautta varmaan löytyisi kerralla oikea.
Näihin hankaluuksiin törmää toisinaan ja silloin pitää uusi ja vanha osa kyllä mittoa tarkoin kaikilta dimensioiltaan ennen asennusta.
Hyvä esimerkki siitä, että jos osan sopivuus on edes hiukan epävarma, niin et tule varmasti saamaan oikeaa.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Tuohon autoon (kytkimen mallin numeron perusteella pakittamalla) tuohon löytyy tosiaan kahta eri versiota samoilla numeroilla (Niin LUK 618 3095 00 , kuin Japanparts KF-H25 ) ilman selkeää erottelua, mikä noissa seteissä on erona. Nämä taitaa olla juuri niitä poikkeuksia, joissa osa kannattaa tilata korjaamon kautta.
Pelkällä auton mallilla tai rekisterihaulla ei kaikki erot aina selviä ja silloin on pakko mennä tuurilla. Edes korjaamon haku ei aina näitä pysty varmuudella erottelemaan. VIN-koodilla sitten maahantuojan kautta varmaan löytyisi kerralla oikea.
Näihin hankaluuksiin törmää toisinaan ja silloin pitää uusi ja vanha osa kyllä mittoa tarkoin kaikilta dimensioiltaan ennen asennusta.
Hyvä esimerkki siitä, että jos osan sopivuus on edes hiukan epävarma, niin et tule varmasti saamaan oikeaa.
Jos olisin älykkäämpi ja kokeneempi olisin pyytänyt jälleenmyyjää tarkistamaan sopivuuden ja varmistamaan. Ne nopeesti oli etänä googlannut rekkarin perusteella oikean ja antaneet mulle linkin ja vakuuttaneet että menee autoon varmasti. Jos korjaamo olisi älykkäämpi ollut, niin olisi mitannut kaikki osat mitoiltaan ennen asennusta, eikä vain silmin tarkkaillut olevan oikea. Kyllä minä jatkossakin tilaan ulkomailta kaiken, koska ei ole varaa elää Suomen hinnoilla opintolainalla ja opintotuella ja "palkattomalla harjoittelulla". Suosin ennen omia, mutta mistäs sitä rahaa mulle saataisiin. Viikonloput olen vapaa mies töitä tekee, kun vain ei viikonlopputyötä löydy Vantaa/Helsingistä. Saa ehdottaa jos paikkaa olisi. Viihdyn teollisuusalueissa ja varastossa ja kokoonpanotyössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
Ei korjaamolla ole mitään velvoitetta alkaa tutkimaan asiakkaan tuomaa osaa vaan oletus on, että asiakas on hankkinut käypää tavaraa.

Kiinnostaa edelleen se nettipulju, josta olet ostanut setin 32,70 eurolla. Mikään Googlella nopeasti löytyvä firma kun ei noin halvalla myy.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Se kytkinpaketti ei ollut yhteensopiva ja netistä tilasin 32.70€... Japanparts valmistaa samalla tuotenumerolla kahta erilaista kytkinpakettia ja mulle tuli väärä paketti ja siksi asennus epäonnistui.
Wishistäkö olet tilannut varaosat, en ole ikinä kuullutkaan että mihinkään autoon saisi noin halvalla kytkinpakkaa :rofl: Ei taida yhtään kellot kilkattaa kun huoltopajat valitaan samoilla kriteereillä.

Sain viestiä korjaamolta: "Kuule kaveri, lopeta tekstaaminen. Viet paljon aikaa puhumalla. Autosi on huollettu. Haet auton huomenna ja et tuu enää asiakkaaksi. Muille riittää että auto on kunnossa ja sä haet kavereita. En ole sun kaveri, tein vain työtäni ja korjasin autosi. Oikeasti lopeta isojen runojen lähettely. En rupea tutkimaan autoasi tämän enempää. Kaikki toimii kuten pitää. Jos haluat erikoiskohtelua, niin hommaa ferrari tai upouus auto, äläkä tämmöstä paalattavaa autoo yritä ehostaa ja vaalia."
Sanoi suoraan sen asian mitä moni muu täällä foorumilla ajattelee. Eiköhän siinä tullut selväksi ettei tämä asiakas ole enää tervetullut joten mikä asiakaspalvelu? Onko jokin velvollisuus ”asiakaspalvella” niitä joita liike ei ole valinnut asiakkaakseen?
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Wishistäkö olet tilannut varaosat, en ole ikinä kuullutkaan että mihinkään autoon saisi noin halvalla kytkinpakkaa :rofl: Ei taida yhtään kellot kilkattaa kun huoltopajat valitaan samoilla kriteereillä.


Sanoi suoraan sen asian mitä moni muu täällä foorumilla ajattelee. Eiköhän siinä tullut selväksi ettei tämä asiakas ole enää tervetullut joten mikä asiakaspalvelu? Onko jokin velvollisuus ”asiakaspalvella” niitä joita liike ei ole valinnut asiakkaakseen?
Minulle rahan pois antaminen on pyhä asia ja haluan oppia tosi paljon jos maksan jostain. En minä autopesulaakaan vie autoa kysymättä: Mitä pesuainetta käytät? Miten paljon lorautit tuohon sankoon? Miksi käärit säämiskan tuohon? Minkä lämpöistä vesi on? Mitä vahaa käytit? Miksi teet noin?

Ei minun pieniä rahoja ole helppo käyttää. Enkä raahaa mukanani "hiekkaa". Jos tienaisin pari tonnia kuussa edes, niin helppoa sitä palveluita on käyttää.
Olen vaikea asiakas, koska en tykkää maksaa ja vaadin ykköslaatua viimesen päälle, eikä juosten kusten tai made in china kelpaa ikinä. :(

Jos minulla olisi rahaa, niin mielelläni vain maksaisin ja en tarkistaisi laatua tai työnjälkeä. Minä työharjoittelussa palvelin viimesen päälle. Raha kelpaa aina.
Pimiänä etenkin jos vain saa. Se ei ole tyhmä, joka pyytää... En minä autoani kenen tahansa käsiin luovuttaisi. Katson aina korjaajaa tarkoin ja mietin paljon korjaako hän sydämmellä vai juosten kusten.

Jos kela ja sosiaalitoimisto ei olisi sentin tarkkoja kulutuksesta ja jos vakuutusyhtiö ei olisi sentin tarkka ja kaupoissa, niin en minäkään senteistä välitä. Olen vain rehellinen itselleni.
Miksi maksaisin toiselle enemmän kuin itselleni jos ei tee jotain, mitä en tee tai osaa ja kykene? Kyllä minä pystyisin auton purkaa osiin ja kasata ohjeiden avulla. Sen verran älykäs olen ja Mensa jäsen.

Kyllä liike saa asiakkaan valita, mutta se toimii myös toisinpäin. Asiakas valitsee liikkeen ja kitsastelee kenelle maksaisi ja miettii miksi valitsee juuri tämän liikkeen. Se on kuin hevoskauppaa kävisi.

Menen turvallisuus ja ammattitaito etusijalla. Jos osaat työsi, tiedät että asiakas on vaikea ja tykkäät jutella, niin minulla ei ole ongelmaa valita korjaamokseni. Kyllä minä samaan hikipajaan vien autoni jatkossa, ei ole heidän vika etteivät tarkastaneet varaosaa vaan jälleenmyyjän. Halpuutan, koska minut on halpuutettu mitättömäksi työmarkkinoilla vaikka parikymppinen olenkin. Minä myös tingin tuosta 600€, koska en ole mitään allekirjoittanut tai luvannut. Myymänsä varaosan maksoin joo, koska sen lupasin maksaa. En työstä ole mitään keskustellut ja sanoin kattoo huomenna tilanteen. Kiero kuin kettu pitää olla ettei toinen pääse tyhmyydelläni rikastumaan. Pitää pysyä rahat säästössä ja suosia käytettyä ja ympäristöä suositella. Harmittaa että polttoaineen hintaa nostetaan. Tekisin omaa polttoainetta, mutta miten ja missä on resurssi puute. Olen miettinyt hybridi vaihtoehtoa ja asentaa maakaasu systeemin autoon, siihen saa valtiontuen ja voi klikkaa on/off nappulasta. Tietyissä asioissa annan tehdä juosten kusten, jos se ei vaikuta lopputulokseen tai käytettävyyteen. En minä vie autoani ikinä "suuriin liikeisiin" liikaa ilmaa välissä ja siellä on joku palkaton työharjoittelija kuten minä, joka joutuu urakoimaan viimeistä päivää. Otan mielummin pikkuruisen liikkeen ja solidaarisuutta maksan asianmukaisen hinnan.

Tämä asiakaspalvelija nyt sanoi suoraan, mitä minulle olisi pitänyt sanoa autohuolto kulttuuriin liittyen. Nyt kokemuksesta otan oppiläksyn ja pamautan osat pöytään ja sanon oman hintani kysymällä onnistuuko vai ei? Sitten otan bussin ja kotona otan rennosti ja ootan valmistumista. Jos jokin osa ei mennyt kuten piti, niin sekin on etukätee sovittua et menee pois työnhinnasta. Moni ei halua sanoa minulle suoraan jos toimin väärin, koska aattelee ettei vaikuta niiden elämään. Minä sen sijaan olen kärpänen, joka ei katoa helposti vaan aina palaan uuden asian kanssa ja aina uudella kysymyksellä, miten voisin parantaa ja säästää ja löytyykö töitä? Se on sitä oikeaa itse yrittämistä.

Jotta olisi vielä topikissa, niin tilasin varashälyttimen ja keskuslukittimen ja peruutuskameran ja navigaattorin... Sain työstä tingittyä yli kolmanneksen kysymällä suoraan antamaan normihinnan eikä autojerryn vitsejä. Asennan itse tilaamani osat hitaasti, mutta varmasti koska ei tarvitse autotallia asentaakseen ja riittää et on porakone.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 661
Viestejä
4 220 874
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom