Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miks automaattiin tehdään kytkinremonttia vai tipuinko kärryltä
Siis onko tällä getzin omistajalla ajokortti?!
Korjaamotkaan ei tykkää tälläisesta kikkailusta, sillä heillä kuluu aikaa mistä ei voi laskuttaa kun joku tuo vääriä osia näytille, ja heiltä jää varaosien katteet saamatta.
Korjaamot on sellaisia kusetuspaikkoja, että en vie sinne kuin pakon edessä. Kerrankin vein vaimon auton korjaamolle, kun heidän mukaan ilmastoinnin lauhduttimessa oli vuoto. Hinnaksi oli arviotu x-määrä aikaa ja varaosa. Kun sitten jäin paikanpäälle odottelemaan huoltoa, niin aikaa ei mennytkään x-määrä, joten nostivat varaosan hintaa, että saivat saman summan kun alunperin olivat arvioineet. Myöskään vika ei korjaantunut, vaan ilmastoinnin kylmäaine vuotaa edelleen pikkuhiljaa jostain pois.
Kyllä niitä rehellisiä korjaamoitakin on. Se vaan että jos hakee halvinta mahdollista kuten mikitys, löytää takuuvarmasti ne paikat mitkä ei ole rehellisiä. Kannattaa mennä automerkkikohtaiselle foorumille ja katsella/kysellä mitä korjaamoita muut käyttää.
Noinhan se tuppaa autojen kanssa olemaan. Vanhaa kun korjaa, niin usein olis ollu halvempaa ostaa toinen leimattu vaan tilalle.Tällä rahalla olis jo saanut paremman kotteron tilalle.
Noinhan se tuppaa autojen kanssa olemaan. Vanhaa kun korjaa, niin usein olis ollu halvempaa ostaa toinen leimattu vaan tilalle.
Miltäs "jälleenmyyjältä" tilasit japanpartsin kytkinpaketin?
Muttapa vaan jos leimatussa onkin ongelmia, mitäs siinä tilanteessa tekee onkin toinen kysymys.
Itseäni harmittaa tuhlattu rahamäärä korjaukseen. Odotan että sanovat vielä että vika on vaihteistossa. Sinne meni rahat.
Niin eikös sulla ollut ongelmia saada pakki päälle? Mulle maksoi Nissan Sunnyyn pakin korjaus joku yli 700€. Oli jokin pieni jousi poikki sieltä laatikon sisältä ja sitä ei voinut vaihtaa pelkästään, vaan meni joku muukin kokonaisuus vaihtoon samalla.
Osta suosiolla se lattiateline niin ei vahingossakaan pääse käymään niin että pistät sen ruuvin johtosarjasta läpi ja sitten on taas auto korjaamolla.
Pistä lenkkitossut jalkaan, kun käyt kysymässä....mietin suostuisko joku korjaamo pulttaa vitosella ja ottaa vastuun...
Joo, viitosella ottaa jokainen huolto homman ja vastuun. Ehdottomasti.
Kuulostaa muuten todella kaukaa haetulta, että samalla tuotenumerolla löytyisi kahta erilaista osaa.
Pistä lenkkitossut jalkaan, kun käyt kysymässä.
Sain soiton korjaamolta, nyt olis valmis, mut pitää sulkee aikasemmin niin huomenna pääsee hakemaan. Huomenna haen auton ja saan nähdä onko ehjä. Mietin kehtaanko antaa sukulaiselle takas Getziä vai otanko itelleni ja annan automaattini ja ostan sen getzillä ja välirahalla toisen automaatti auton, joka olisi täysin ehjä, kuten mun automaattiauto suoraan käytettyjen autojen myyjältä? Vai ajanko tämän getzin loppuun? Oma automaattini on luottopeli tähän verrattuna ja toimii kuin junan vessa.
Nyt huomenna kun saan getzin takaisin, niin pitäisi asentaa itse Defa Termini II 1200 sisätilanlämmitin. Mietin voiko ruuvi osua johonkin lämmitintä asentaessa?
Lattiatelinettä joutuu koko ajan siirtelee. Parempi vaan pulttaa kiinni, mietin suostuisko joku korjaamo pulttaa vitosella ja ottaa vastuun tai voinko kakspuolisella teipillä laittaa kiinni?
Luultavasti sellainen joka särkyy automaattisesti ilman osaamattoman korjaamon myötävaikutusta.Mikä se sun automaattiauto muuten on, ihan mielenkiinnosta kysyn?
Helppo toi defa on itsekkin asentaa jos löytyy netistä kuvat miten saa raotettua/irrotettua sen sivupaneelin mihin se teline tulee kii. Corsasta itse raotin alaosasta ja katoin taakse, ruuvasin kohtiin kiinni missä ei takana ollut mitään ja done deal. Toki jos epäilyttää niin ei kannata itse tehdä.
Onko autodoc tämä "nettipulju"
Se nettikauppa mistä tilasit kytkinpaketin ei varmaan ollut japanpart kf-h25
Kannattaa sitten pistää siihen lämppärin telineeseen mahdollisimman lyhyet ruuvit jos ei tonne taakse pääse näkemään, niin ei turhaan uppoa syvälle. Kuiteskin niin pitkät että pysyy kiinni (teline + sivupaneelin materiaalivahvuus + pari milliä lisää).
Ensin tietenkin haetaan rautakaupasta pisin mahdollinen poranterä, mielellään vielä halkaisijaltaan reilusti kookkaampi kuin olisi tarve. Reikää poratessa työnnetään terä niin syvälle kuin terän pituus on, jos/kun se sattuu osumaan johonkin aiheuttaen vahinkoa, aletaan tietenkin kysymään rautakaupan vastuuta kun myivät tarkoitukseen "liian pitkän" terän.Kannattaa sitten pistää siihen lämppärin telineeseen mahdollisimman lyhyet ruuvit jos ei tonne taakse pääse näkemään, niin ei turhaan uppoa syvälle. Kuiteskin niin pitkät että pysyy kiinni (teline + sivupaneelin materiaalivahvuus + pari milliä lisää).
Ensin tietenkin haetaan rautakaupasta pisin mahdollinen poranterä, mielellään vielä halkaisijaltaan reilusti kookkaampi kuin olisi tarve. Reikää poratessa työnnetään terä niin syvälle kuin terän pituus on, jos/kun se sattuu osumaan johonkin aiheuttaen vahinkoa, aletaan tietenkin kysymään rautakaupan vastuuta kun myivät tarkoitukseen "liian pitkän" terän.
Sain viestiä korjaamolta: "Kuule kaveri, lopeta tekstaaminen. Viet paljon aikaa puhumalla. Autosi on huollettu. Haet auton huomenna ja et tuu enää asiakkaaksi. Muille riittää että auto on kunnossa ja sä haet kavereita. En ole sun kaveri, tein vain työtäni ja korjasin autosi. Oikeasti lopeta isojen runojen lähettely. En rupea tutkimaan autoasi tämän enempää. Kaikki toimii kuten pitää. Jos haluat erikoiskohtelua, niin hommaa ferrari tai upouus auto, äläkä tämmöstä paalattavaa autoo yritä ehostaa ja vaalia."
kohta saamme lukea kuinka hyvä palvelu on rautakaupoissa,kun halutaan ostaa 3kpl ruuveja,ei yhtäkään enempää,maksaa niistä ehkä 10 senttiä kappaleelta ja vaaditaan myyjää asentamaan ne ruuvit paikalleen.Jo on asiakaspalvelua
Tuohon autoon (kytkimen mallin numeron perusteella pakittamalla) tuohon löytyy tosiaan kahta eri versiota samoilla numeroilla (Niin LUK 618 3095 00 , kuin Japanparts KF-H25 ) ilman selkeää erottelua, mikä noissa seteissä on erona. Nämä taitaa olla juuri niitä poikkeuksia, joissa osa kannattaa tilata korjaamon kautta.
Pelkällä auton mallilla tai rekisterihaulla ei kaikki erot aina selviä ja silloin on pakko mennä tuurilla. Edes korjaamon haku ei aina näitä pysty varmuudella erottelemaan. VIN-koodilla sitten maahantuojan kautta varmaan löytyisi kerralla oikea.
Näihin hankaluuksiin törmää toisinaan ja silloin pitää uusi ja vanha osa kyllä mittoa tarkoin kaikilta dimensioiltaan ennen asennusta.
Hyvä esimerkki siitä, että jos osan sopivuus on edes hiukan epävarma, niin et tule varmasti saamaan oikeaa.
Wishistäkö olet tilannut varaosat, en ole ikinä kuullutkaan että mihinkään autoon saisi noin halvalla kytkinpakkaa Ei taida yhtään kellot kilkattaa kun huoltopajat valitaan samoilla kriteereillä.Se kytkinpaketti ei ollut yhteensopiva ja netistä tilasin 32.70€... Japanparts valmistaa samalla tuotenumerolla kahta erilaista kytkinpakettia ja mulle tuli väärä paketti ja siksi asennus epäonnistui.
Sanoi suoraan sen asian mitä moni muu täällä foorumilla ajattelee. Eiköhän siinä tullut selväksi ettei tämä asiakas ole enää tervetullut joten mikä asiakaspalvelu? Onko jokin velvollisuus ”asiakaspalvella” niitä joita liike ei ole valinnut asiakkaakseen?Sain viestiä korjaamolta: "Kuule kaveri, lopeta tekstaaminen. Viet paljon aikaa puhumalla. Autosi on huollettu. Haet auton huomenna ja et tuu enää asiakkaaksi. Muille riittää että auto on kunnossa ja sä haet kavereita. En ole sun kaveri, tein vain työtäni ja korjasin autosi. Oikeasti lopeta isojen runojen lähettely. En rupea tutkimaan autoasi tämän enempää. Kaikki toimii kuten pitää. Jos haluat erikoiskohtelua, niin hommaa ferrari tai upouus auto, äläkä tämmöstä paalattavaa autoo yritä ehostaa ja vaalia."
Vitosen välirahalla jää aika ohueksi vaihdokkien valikoima Getzistä. Eiköhän se kannata säästää polttoaineeseen.Eipä muuhun ole varaa
Wishistäkö olet tilannut varaosat, en ole ikinä kuullutkaan että mihinkään autoon saisi noin halvalla kytkinpakkaa Ei taida yhtään kellot kilkattaa kun huoltopajat valitaan samoilla kriteereillä.
Sanoi suoraan sen asian mitä moni muu täällä foorumilla ajattelee. Eiköhän siinä tullut selväksi ettei tämä asiakas ole enää tervetullut joten mikä asiakaspalvelu? Onko jokin velvollisuus ”asiakaspalvella” niitä joita liike ei ole valinnut asiakkaakseen?