Kyllä ihan manuaali Gezt on vielä kyseessä, ja 1.1 malliin ei edes automaagista saanut. Kyseessä tosiaan sukulaisen auto joka on mikityksen huoltovastuulla. Automaatista ei muistaakseni ole mitään muuta kun maininta että se alkuperäinen gezt meni vaihtoon johonkin automaattiin.Miks automaattiin tehdään kytkinremonttia vai tipuinko kärryltä
On mulla ajokortti? Autokoulussa riitti et osas liikennesäännöt ja painaa oikeita polkimia ja näyttää suuntamerkkiä.Siis onko tällä getzin omistajalla ajokortti?!
Korjaamot on sellaisia kusetuspaikkoja, että en vie sinne kuin pakon edessä. Kerrankin vein vaimon auton korjaamolle, kun heidän mukaan ilmastoinnin lauhduttimessa oli vuoto. Hinnaksi oli arviotu x-määrä aikaa ja varaosa. Kun sitten jäin paikanpäälle odottelemaan huoltoa, niin aikaa ei mennytkään x-määrä, joten nostivat varaosan hintaa, että saivat saman summan kun alunperin olivat arvioineet. Myöskään vika ei korjaantunut, vaan ilmastoinnin kylmäaine vuotaa edelleen pikkuhiljaa jostain pois.Korjaamotkaan ei tykkää tälläisesta kikkailusta, sillä heillä kuluu aikaa mistä ei voi laskuttaa kun joku tuo vääriä osia näytille, ja heiltä jää varaosien katteet saamatta.
Kyllä niitä rehellisiä korjaamoitakin on. Se vaan että jos hakee halvinta mahdollista kuten mikitys, löytää takuuvarmasti ne paikat mitkä ei ole rehellisiä. Kannattaa mennä automerkkikohtaiselle foorumille ja katsella/kysellä mitä korjaamoita muut käyttää.Korjaamot on sellaisia kusetuspaikkoja, että en vie sinne kuin pakon edessä. Kerrankin vein vaimon auton korjaamolle, kun heidän mukaan ilmastoinnin lauhduttimessa oli vuoto. Hinnaksi oli arviotu x-määrä aikaa ja varaosa. Kun sitten jäin paikanpäälle odottelemaan huoltoa, niin aikaa ei mennytkään x-määrä, joten nostivat varaosan hintaa, että saivat saman summan kun alunperin olivat arvioineet. Myöskään vika ei korjaantunut, vaan ilmastoinnin kylmäaine vuotaa edelleen pikkuhiljaa jostain pois.
Tai käyttää aurojerryä ja lukea sieltä korjaamon saamat palautteet.Kyllä niitä rehellisiä korjaamoitakin on. Se vaan että jos hakee halvinta mahdollista kuten mikitys, löytää takuuvarmasti ne paikat mitkä ei ole rehellisiä. Kannattaa mennä automerkkikohtaiselle foorumille ja katsella/kysellä mitä korjaamoita muut käyttää.
Noinhan se tuppaa autojen kanssa olemaan. Vanhaa kun korjaa, niin usein olis ollu halvempaa ostaa toinen leimattu vaan tilalle.Tällä rahalla olis jo saanut paremman kotteron tilalle.
Muttapa vaan jos leimatussa onkin ongelmia, mitäs siinä tilanteessa tekee onkin toinen kysymys.Noinhan se tuppaa autojen kanssa olemaan. Vanhaa kun korjaa, niin usein olis ollu halvempaa ostaa toinen leimattu vaan tilalle.
Se kytkinpaketti ei ollut yhteensopiva ja netistä tilasin 32.70€... Japanparts valmistaa samalla tuotenumerolla kahta erilaista kytkinpakettia ja mulle tuli väärä paketti ja siksi asennus epäonnistui.Miltäs "jälleenmyyjältä" tilasit japanpartsin kytkinpaketin?
Niin eikös sulla ollut ongelmia saada pakki päälle? Mulle maksoi Nissan Sunnyyn pakin korjaus joku yli 700€. Oli jokin pieni jousi poikki sieltä laatikon sisältä ja sitä ei voinut vaihtaa pelkästään, vaan meni joku muukin kokonaisuus vaihtoon samalla.Muttapa vaan jos leimatussa onkin ongelmia, mitäs siinä tilanteessa tekee onkin toinen kysymys.
Itseäni harmittaa tuhlattu rahamäärä korjaukseen. Odotan että sanovat vielä että vika on vaihteistossa. Sinne meni rahat.
Joo pakkia oli vaikea saada päälle ja korjaamo sanoi et se on kytkimen syytä.Niin eikös sulla ollut ongelmia saada pakki päälle? Mulle maksoi Nissan Sunnyyn pakin korjaus joku yli 700€. Oli jokin pieni jousi poikki sieltä laatikon sisältä ja sitä ei voinut vaihtaa pelkästään, vaan meni joku muukin kokonaisuus vaihtoon samalla.
Lattiatelinettä joutuu koko ajan siirtelee. Parempi vaan pulttaa kiinni, mietin suostuisko joku korjaamo pulttaa vitosella ja ottaa vastuun tai voinko kakspuolisella teipillä laittaa kiinni?Osta suosiolla se lattiateline niin ei vahingossakaan pääse käymään niin että pistät sen ruuvin johtosarjasta läpi ja sitten on taas auto korjaamolla.
Pistä lenkkitossut jalkaan, kun käyt kysymässä....mietin suostuisko joku korjaamo pulttaa vitosella ja ottaa vastuun...
Joo, viitosella ottaa jokainen huolto homman ja vastuun. Ehdottomasti.
Kuulostaa muuten todella kaukaa haetulta, että samalla tuotenumerolla löytyisi kahta erilaista osaa.
Eipä muuhun ole varaa ja lenkkitossuilla on hyvä ajella autoa.Pistä lenkkitossut jalkaan, kun käyt kysymässä.
Mikä se sun automaattiauto muuten on, ihan mielenkiinnosta kysyn?Sain soiton korjaamolta, nyt olis valmis, mut pitää sulkee aikasemmin niin huomenna pääsee hakemaan. Huomenna haen auton ja saan nähdä onko ehjä. Mietin kehtaanko antaa sukulaiselle takas Getziä vai otanko itelleni ja annan automaattini ja ostan sen getzillä ja välirahalla toisen automaatti auton, joka olisi täysin ehjä, kuten mun automaattiauto suoraan käytettyjen autojen myyjältä? Vai ajanko tämän getzin loppuun? Oma automaattini on luottopeli tähän verrattuna ja toimii kuin junan vessa.
Nyt huomenna kun saan getzin takaisin, niin pitäisi asentaa itse Defa Termini II 1200 sisätilanlämmitin. Mietin voiko ruuvi osua johonkin lämmitintä asentaessa?
Helppo toi defa on itsekkin asentaa jos löytyy netistä kuvat miten saa raotettua/irrotettua sen sivupaneelin mihin se teline tulee kii. Corsasta itse raotin alaosasta ja katoin taakse, ruuvasin kohtiin kiinni missä ei takana ollut mitään ja done deal. Toki jos epäilyttää niin ei kannata itse tehdä.Lattiatelinettä joutuu koko ajan siirtelee. Parempi vaan pulttaa kiinni, mietin suostuisko joku korjaamo pulttaa vitosella ja ottaa vastuun tai voinko kakspuolisella teipillä laittaa kiinni?
Luultavasti sellainen joka särkyy automaattisesti ilman osaamattoman korjaamon myötävaikutusta.Mikä se sun automaattiauto muuten on, ihan mielenkiinnosta kysyn?
Olen minä paljon netistä katellut, mihin se Hyundai Getzissä laitetaan ja mihin asentoon ja mihin kohtaan ruuvit porataan kiinni.Helppo toi defa on itsekkin asentaa jos löytyy netistä kuvat miten saa raotettua/irrotettua sen sivupaneelin mihin se teline tulee kii. Corsasta itse raotin alaosasta ja katoin taakse, ruuvasin kohtiin kiinni missä ei takana ollut mitään ja done deal. Toki jos epäilyttää niin ei kannata itse tehdä.
Ei ole autodoc, kyseessä on Japanpart kf-h25 kytkinpaketti.Onko autodoc tämä "nettipulju"
Ei tietenkää. Paljastan vasta, kun saatu asia nettikaupan kaa homma läpi käyty ja vanhan kytkinpaketin lähetettyä takaisin.Se nettikauppa mistä tilasit kytkinpaketin ei varmaan ollut japanpart kf-h25
Ajattelin laittaa pienet ruuvit ja superliimaa. Kyllä sen jälkee varmasti pysyy, eikä lähde kuin repimällä.Kannattaa sitten pistää siihen lämppärin telineeseen mahdollisimman lyhyet ruuvit jos ei tonne taakse pääse näkemään, niin ei turhaan uppoa syvälle. Kuiteskin niin pitkät että pysyy kiinni (teline + sivupaneelin materiaalivahvuus + pari milliä lisää).
Ensin tietenkin haetaan rautakaupasta pisin mahdollinen poranterä, mielellään vielä halkaisijaltaan reilusti kookkaampi kuin olisi tarve. Reikää poratessa työnnetään terä niin syvälle kuin terän pituus on, jos/kun se sattuu osumaan johonkin aiheuttaen vahinkoa, aletaan tietenkin kysymään rautakaupan vastuuta kun myivät tarkoitukseen "liian pitkän" terän.Kannattaa sitten pistää siihen lämppärin telineeseen mahdollisimman lyhyet ruuvit jos ei tonne taakse pääse näkemään, niin ei turhaan uppoa syvälle. Kuiteskin niin pitkät että pysyy kiinni (teline + sivupaneelin materiaalivahvuus + pari milliä lisää).
*Ensin usutetaan rautakauppa katsomaan, mistä on kyse ja tuodaan oma porakone mukaan. Sitten sanotaan poraa. Jos rautakauppa suostuu hommaan ja poraa väärin ruuvin kiinni, sitten vasta voi alkaa syytellä. Ei muuten rautakauppa ota vastuuta porauksesta. Se vastuu pitää delegoida. Ihan kuten koulussa ja hallituksessa ja elämässä ja töissä. Vastuunpakoilua. Vastuupakolaiset heh heh heh.Ensin tietenkin haetaan rautakaupasta pisin mahdollinen poranterä, mielellään vielä halkaisijaltaan reilusti kookkaampi kuin olisi tarve. Reikää poratessa työnnetään terä niin syvälle kuin terän pituus on, jos/kun se sattuu osumaan johonkin aiheuttaen vahinkoa, aletaan tietenkin kysymään rautakaupan vastuuta kun myivät tarkoitukseen "liian pitkän" terän.
Jo on asiakaspalveluaSain viestiä korjaamolta: "Kuule kaveri, lopeta tekstaaminen. Viet paljon aikaa puhumalla. Autosi on huollettu. Haet auton huomenna ja et tuu enää asiakkaaksi. Muille riittää että auto on kunnossa ja sä haet kavereita. En ole sun kaveri, tein vain työtäni ja korjasin autosi. Oikeasti lopeta isojen runojen lähettely. En rupea tutkimaan autoasi tämän enempää. Kaikki toimii kuten pitää. Jos haluat erikoiskohtelua, niin hommaa ferrari tai upouus auto, äläkä tämmöstä paalattavaa autoo yritä ehostaa ja vaalia."
kohta saamme lukea kuinka hyvä palvelu on rautakaupoissa,kun halutaan ostaa 3kpl ruuveja,ei yhtäkään enempää,maksaa niistä ehkä 10 senttiä kappaleelta ja vaaditaan myyjää asentamaan ne ruuvit paikalleen.Jo on asiakaspalvelua
Jos olisin älykkäämpi ja kokeneempi olisin pyytänyt jälleenmyyjää tarkistamaan sopivuuden ja varmistamaan. Ne nopeesti oli etänä googlannut rekkarin perusteella oikean ja antaneet mulle linkin ja vakuuttaneet että menee autoon varmasti. Jos korjaamo olisi älykkäämpi ollut, niin olisi mitannut kaikki osat mitoiltaan ennen asennusta, eikä vain silmin tarkkaillut olevan oikea. Kyllä minä jatkossakin tilaan ulkomailta kaiken, koska ei ole varaa elää Suomen hinnoilla opintolainalla ja opintotuella ja "palkattomalla harjoittelulla". Suosin ennen omia, mutta mistäs sitä rahaa mulle saataisiin. Viikonloput olen vapaa mies töitä tekee, kun vain ei viikonlopputyötä löydy Vantaa/Helsingistä. Saa ehdottaa jos paikkaa olisi. Viihdyn teollisuusalueissa ja varastossa ja kokoonpanotyössä.Tuohon autoon (kytkimen mallin numeron perusteella pakittamalla) tuohon löytyy tosiaan kahta eri versiota samoilla numeroilla (Niin LUK 618 3095 00 , kuin Japanparts KF-H25 ) ilman selkeää erottelua, mikä noissa seteissä on erona. Nämä taitaa olla juuri niitä poikkeuksia, joissa osa kannattaa tilata korjaamon kautta.
Pelkällä auton mallilla tai rekisterihaulla ei kaikki erot aina selviä ja silloin on pakko mennä tuurilla. Edes korjaamon haku ei aina näitä pysty varmuudella erottelemaan. VIN-koodilla sitten maahantuojan kautta varmaan löytyisi kerralla oikea.
Näihin hankaluuksiin törmää toisinaan ja silloin pitää uusi ja vanha osa kyllä mittoa tarkoin kaikilta dimensioiltaan ennen asennusta.
Hyvä esimerkki siitä, että jos osan sopivuus on edes hiukan epävarma, niin et tule varmasti saamaan oikeaa.
Wishistäkö olet tilannut varaosat, en ole ikinä kuullutkaan että mihinkään autoon saisi noin halvalla kytkinpakkaa Ei taida yhtään kellot kilkattaa kun huoltopajat valitaan samoilla kriteereillä.Se kytkinpaketti ei ollut yhteensopiva ja netistä tilasin 32.70€... Japanparts valmistaa samalla tuotenumerolla kahta erilaista kytkinpakettia ja mulle tuli väärä paketti ja siksi asennus epäonnistui.
Sanoi suoraan sen asian mitä moni muu täällä foorumilla ajattelee. Eiköhän siinä tullut selväksi ettei tämä asiakas ole enää tervetullut joten mikä asiakaspalvelu? Onko jokin velvollisuus ”asiakaspalvella” niitä joita liike ei ole valinnut asiakkaakseen?Sain viestiä korjaamolta: "Kuule kaveri, lopeta tekstaaminen. Viet paljon aikaa puhumalla. Autosi on huollettu. Haet auton huomenna ja et tuu enää asiakkaaksi. Muille riittää että auto on kunnossa ja sä haet kavereita. En ole sun kaveri, tein vain työtäni ja korjasin autosi. Oikeasti lopeta isojen runojen lähettely. En rupea tutkimaan autoasi tämän enempää. Kaikki toimii kuten pitää. Jos haluat erikoiskohtelua, niin hommaa ferrari tai upouus auto, äläkä tämmöstä paalattavaa autoo yritä ehostaa ja vaalia."
Vitosen välirahalla jää aika ohueksi vaihdokkien valikoima Getzistä. Eiköhän se kannata säästää polttoaineeseen.Eipä muuhun ole varaa
Minulle rahan pois antaminen on pyhä asia ja haluan oppia tosi paljon jos maksan jostain. En minä autopesulaakaan vie autoa kysymättä: Mitä pesuainetta käytät? Miten paljon lorautit tuohon sankoon? Miksi käärit säämiskan tuohon? Minkä lämpöistä vesi on? Mitä vahaa käytit? Miksi teet noin?Wishistäkö olet tilannut varaosat, en ole ikinä kuullutkaan että mihinkään autoon saisi noin halvalla kytkinpakkaa Ei taida yhtään kellot kilkattaa kun huoltopajat valitaan samoilla kriteereillä.
Sanoi suoraan sen asian mitä moni muu täällä foorumilla ajattelee. Eiköhän siinä tullut selväksi ettei tämä asiakas ole enää tervetullut joten mikä asiakaspalvelu? Onko jokin velvollisuus ”asiakaspalvella” niitä joita liike ei ole valinnut asiakkaakseen?