Korjaamon vastuu Hyundai Getz

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Nyt olen erittäin varma, että ilmaa siellä on sisällä järjestelmässä. Pyysin tuntematonta parkkipaikalla testaa autoani, koska oli jotain säätämässä omassa autossaan.
Monta kertaa ränkytti vaihteistoa ja jarrua. Vikaantuminen esiintyi satunnaisesti (eli ei voinut vaihtaa vaihteistoa ja jäi jumiin keskelle vaihtosilmää ja neutraalia). Toinen vikaantuminen oli, kun moottorin sammuttaa ja käynnistää, niin jarru antaa periksi ja antaa taas pumppaa (eli vikaantui niin että jarru samalla jäykistyi, eikä vaihdekkaan vaihda).

Johtopäätös ilmakupla liikkuu paineistetussa putkessa käytön mukaan. Joten ensimmäinen asia, mitä voin tehdä on ilmata vielä kerran jos haluan säästää rahaa.
Helpoin ratkaisu on vaihtaa jarrunesteet kokonaan, siinä samalla tulee ilmatuksikin? En vain tiedä jos jomman kumman tekee, niin voiko ilmaa ns "tulla jostain vuotokohdasta"?

Tankki ei tyhjentynyt ollenkaan. Saman verran tavaraa siellä on sisällä kuin alunperin.
Epäilen vian tulleen huollosta, kun jarrupalat vaihdettiin. Muuta en tiedä enempää. Sylinteri osuutta en ymmärrä ollenkaan.

Korjaus, katsoin netistä videon, miten jarrupalat vaihdetaan, niin sillä osuudella ei ole mitään tekemistä jarrunesteen kanssa. (ellei tihutyökseen avannut)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Olen koko yön tutkinut vikaa netistä ja yrittänyt löytää ongelmiin vastauksia.

Koko auton järjestelmä pitäisi tyhjentää ja ilmaa. Eli jarrut ja kytkin pitää ilmata ja säätää, että ovat tasapainossa. Joko ammattilaisen laitteistolla tai perinteisesti.
Perinteisin menetelmin jos tekee, niin joku sulake pitää poistaa jostain syystä ja pistää takasin kiinni, että tekee saman asian kuin koodi??? Menen oikealle korjaamolle, koska selkeästi vaatii kokemusta.
 

Vladimir Computin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
205
Voiko jarrunesteellä olla tekemistä polttoaineen kanssa jos kerran kytkinpakettikin käyttää? Eikös se ole niin, että nopeammin vaihteisto vaihtaa vaihdetta, sitä enemmän polttoainetta säästyy?
Öööö mitä?
Ei ole mitään tekemistä ja ei se kykinpaketti mitään nestettä käytä:facepalm:
Nyt on tietämys sillä tasolla että ei ihme jos tulee korjaamoiden kanssa pieniä epäselvyyksiä
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Öööö mitä?
Ei ole mitään tekemistä ja ei se kykinpaketti mitään nestettä käytä:facepalm:
Nyt on tietämys sillä tasolla että ei ihme jos tulee korjaamoiden kanssa pieniä epäselvyyksiä
Olen yksinkertainen ihminen. Vesi tulee hanasta ja sähkö seinästä ja laskut postissa, ei sen enempää tarvitse elämästä tietää että selviää...
Se kytkinpaketti käyttää samaa hydrauliikkaa jarrun kanssa?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Täysin mahdollista, jos kytkin on hydraulinen eikä vaijerilla toimiva.

Toinen vikaantuminen oli, kun moottorin sammuttaa ja käynnistää, niin jarru antaa periksi ja antaa taas pumppaa (eli vikaantui niin että jarru samalla jäykistyi, eikä vaihdekkaan vaihda).
Tämä on täysin normaalia, moottori käydessään tuottaa alipainetta johon jarrutehostus perustuu, ilman alipainetta ei tehostin toimi -> jarrupoljin on kivikova.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Olen yksinkertainen ihminen. Vesi tulee hanasta ja sähkö seinästä ja laskut postissa, ei sen enempää tarvitse elämästä tietää että selviää...
Niin minäkin olen autojen kanssa. Siksi käytän autoni ihan kunnon korjaamolla ja annan heidän tehdä työnsä(tilata osat tms.) Toivottavasti olet oppinut, että nyt yrität jatkuvasti säästää aivan väärässä paikassa.
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
354
Sulla on ilmaa siellä järjestelmässä. Haet kannun jarrunestettä ja letkun pätkän. Tarviit myös sen 10mm kiintoavaimen ja kaverin pumppaamaan poljinta. Ohjeet netistä. Helppo homma.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Joo ilmaahan siellä järjestelmässä on. Nyt kävin oikeassa huollossa. Lupasivat tarkistaa vitosella, onko työ tehty kunnolla.
Eivät suostuneet tekemään sitä, koska se on yksinkertaisimpia asioita huollossa. Sanoivat, että mee kokeilee uudelleen hikipajaa.
Sanotaan, kun on onnistunut. Ilmaus eli jarrunesteiden vaihto maksaa ammattilaisilla 80€ ja vaihteistoöljyn vaihto 40€ eli yhteensä 120€. :D
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
354
Ilmaus ei ole jarrunesteiden vaihto. Kaksi ihan eri asiaa. Toki jos nesteet menee vaihtoon, niin silloin pitää myös ilmata. En usko, että mikään huolto vaihtaa vaihteistoöljyä 40€, pelkkä öljy maksaa varmaan jo sen tai enemmän. Nykyään pitää olla jotain spesiaali öljyjä meinaan laatikoissa.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
En usko, että mikään huolto vaihtaa vaihteistoöljyä 40€, pelkkä öljy maksaa varmaan jo sen tai enemmän. Nykyään pitää olla jotain spesiaali öljyjä meinaan laatikoissa.
20 vuotta vanhaan kulimallin Huyndaihin riittänee Motoxin halvin kura, ja hinta tuskin sisältää itse öljyä, vain ja ainoastaan täyttö- sekä tyhjäysproppujen aukaisut sekä jäteöljyn käsittelymaksun.
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
354
20 vuotta vanhaan kulimallin Huyndaihin riittänee Motoxin halvin kura, ja hinta tuskin sisältää itse öljyä, vain ja ainoastaan täyttö- sekä tyhjäysproppujen aukaisut sekä jäteöljyn käsittelymaksun.
Tarkistin asian ja tuohon menee SAE 75W/90, eli ihan peruskamaa. Omaani kun vaihdoin, niin ohjekirjan mukaan piti olla SAE 75W/85 joka oli perkeleen kallista, niin laitoin sitten SAE 75W/80. Olisi näköjään kelvannut tuo halvempikin. Tuo kalliimpi oli dieseliin. Ohjekirjassa siis virhe. Nyt muuten vaihdelaatikko ulisee 5-vaihteella, varmaan laakeri, tuskin tuo "väärä" öljy sitä aiheuttaa? (180tkm ajettu kippo)
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 221
Erikoista jos ei oo suostuttu ilmaamaan jarruja, koska se on liian helppo homma. Eihän kukaan halua ruveta parsimaan jonkun jäljiltä pieleen menneitä remontteja, mutta vois kai sen nyt suoraankin sanoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 235
Se kytkinpaketti käyttää samaa hydrauliikkaa jarrun kanssa?
Ei oikeastaan. Kytkimen käyttöhydrauliikka on itse kytkimen ulkopuolinen laite. Se kytkin itsessään toimii aivan samoin kuin vaijerivälitteisen polkimen kanssa toimisi. Kytkinhydrauliikassa (tavallisen manuaalihenkilöauton) on vain yksi sylinteri polkimella, yksi kytkimen lähellä ja putki näiden välille, sekä tietenkin poljinsylinterin yläpuolella säiliö tai putki jarrujen säiliölle. Kytkimen hydrauliikka on periaatteeltaan ja kaavioltaan samanlainen kuin tyypillinen mopon etujarru.

Sinänsä yhteinen säiliö ei yhdistä näiden toimintaa mitenkään, paitsi että nestetaso tarkistetaan samalla kertaa ja toisen vuotaessa ulkoisesti yhteinen säiliö vajaantuu. Sinne pohjalle kuitenkin jää jarruja varten tarpeeksi, vaikka kytkimelle menevä letku/putki menisi kokonaan irtipoikki.

Ilmaus ei ole jarrunesteiden vaihto. Kaksi ihan eri asiaa. Toki jos nesteet menee vaihtoon, niin silloin pitää myös ilmata.
Ja kääntäen jos pitää koko järjestelmää ilmata, on sama laskea niin paljon ainetta läpi että tulee samalla vaihdettua. Harvoin on niin, että satunnaisessa käytetyssä autossa ei remonttitarpeen hetkellä olisi nesteen vaihtoväli ylitetty.

Tietenkään 300 euron Getzin kanssa en vaivautuisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Tietenkään 300 euron Getzin kanssa en vaivautuisi.
Noissa nyt jo iäkkäämmissä Getzeissä tyyppivikana on myös jarruletkujen puhkiruostuminen, ja niin hassulta kun saattaa kuulostaa niin öljypohjakin voi ruostua puhki rikki.

Jotain juttua kytkimestäkin tässä taisi olla, ettei vaihteet mene päälle. Se taas ei ole tyyppivika, vaan käyttäjän toiminnasta kuten missä hyvänsä muussakin autossa.

Niin siis joo; @mikitys73
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Erikoista jos ei oo suostuttu ilmaamaan jarruja, koska se on liian helppo homma.
Ei välttämättä. Jos ilmausnippoihin on edellisen kerran koskettu tehtaalla, niin on hyvin paljon mahdollista, että niiden kanssa joutuu taistelemaan pidempään kuin on korjaamon kannalta järkevää. Yleensä taidetaan vain kohteliaasti vihjailla sen verran kovalla hinnalla, että asiakas ymmärtää yskän ilman sen kummempaa valitusta.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 221
Yleensä taidetaan vain kohteliaasti vihjailla sen verran kovalla hinnalla, että asiakas ymmärtää yskän ilman sen kummempaa valitusta.
Jos asiakas tulee korjaamolle ja todetaan että jarrut vaatii ilmaamista, niin onhan se nyt huonoa bisnestä toivottaa vain hyvää matkaa. Fiksumpaa olisi kertoa että tehdään tuntihinnalla ja sillä selvä. Sitten se jää asiakkaan ongemaksi että miten paljon arvostaa toimivia jarruja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Jos asiakas tulee korjaamolle ja todetaan että jarrut vaatii ilmaamista, niin onhan se nyt huonoa bisnestä toivottaa vain hyvää matkaa. Fiksumpaa olisi kertoa että tehdään tuntihinnalla ja sillä selvä. Sitten se jää asiakkaan ongemaksi että miten paljon arvostaa toimivia jarruja.
Noin yleisesti ottaen, joskus on omalle mielenterveydelle jättää homma tekemättä, ja hinnoitella itsensä ulos ja siirtää ko. homma jollekin toiselle firmalle tehtäväksi. Ei ole yhdestä asiakkaasta kiinni, mikä tulee taas kohta uudestaan valittamaan jostain uudestaan ja uudestaan.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Noin yleisesti ottaen, joskus on omalle mielenterveydelle jättää homma tekemättä, ja hinnoitella itsensä ulos ja siirtää ko. homma jollekin toiselle firmalle tehtäväksi. Ei ole yhdestä asiakkaasta kiinni, mikä tulee taas kohta uudestaan valittamaan jostain uudestaan ja uudestaan.
Kyllä, reklamaatiota käsitellessä olisi hoitanut silläkin aikaa rahakkaita hommia.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Joo ilmaahan siellä järjestelmässä on. Nyt kävin oikeassa huollossa. Lupasivat tarkistaa vitosella, onko työ tehty kunnolla.
Eivät suostuneet tekemään sitä, koska se on yksinkertaisimpia asioita huollossa. Sanoivat, että mee kokeilee uudelleen hikipajaa.
Sanotaan, kun on onnistunut. Ilmaus eli jarrunesteiden vaihto maksaa ammattilaisilla 80€ ja vaihteistoöljyn vaihto 40€ eli yhteensä 120€. :D
Ihan oikeassa hintaluokassa kun tunti työtä ja aineet. Itse voi ostaa litkut n. 30€ tuhdata tunteja mm. katkenneiden ilmausruuvien kanssa ja viedä lopulta ilmattavaksi huoltoon että saa jarrut kuntoon. Varmaan viisainta olisi laittaa getz kiertoon ja ostaa ajoneuvo jossa kilometrejä vielä jäljellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 343
Äijät menee samaan trolliin ku se kattopinnoitusjuttu.
Jos ei trolli ni eissaatana.

(aloittaja kertoi vaihtaneensa siinä ketjussa getzin pois johonki toiseen)
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Ei oikeastaan. Kytkimen käyttöhydrauliikka on itse kytkimen ulkopuolinen laite. Se kytkin itsessään toimii aivan samoin kuin vaijerivälitteisen polkimen kanssa toimisi. Kytkinhydrauliikassa (tavallisen manuaalihenkilöauton) on vain yksi sylinteri polkimella, yksi kytkimen lähellä ja putki näiden välille, sekä tietenkin poljinsylinterin yläpuolella säiliö tai putki jarrujen säiliölle. Kytkimen hydrauliikka on periaatteeltaan ja kaavioltaan samanlainen kuin tyypillinen mopon etujarru.

Sinänsä yhteinen säiliö ei yhdistä näiden toimintaa mitenkään, paitsi että nestetaso tarkistetaan samalla kertaa ja toisen vuotaessa ulkoisesti yhteinen säiliö vajaantuu. Sinne pohjalle kuitenkin jää jarruja varten tarpeeksi, vaikka kytkimelle menevä letku/putki menisi kokonaan irtipoikki.


Ja kääntäen jos pitää koko järjestelmää ilmata, on sama laskea niin paljon ainetta läpi että tulee samalla vaihdettua. Harvoin on niin, että satunnaisessa käytetyssä autossa ei remonttitarpeen hetkellä olisi nesteen vaihtoväli ylitetty.

Tietenkään 300 euron Getzin kanssa en vaivautuisi.
Menee edellisen huollon piikkii, koska vein auton tutkittavaks ja todettiin ettei kytkinpakettia ole yhdistetty vaihteistoon ja takuu on vuoden. vielä on aikaa.

Äijät menee samaan trolliin ku se kattopinnoitusjuttu.
Jos ei trolli ni eissaatana.

(aloittaja kertoi vaihtaneensa siinä ketjussa getzin pois johonki toiseen)
Ei saatana, mä oon vieläkin vihanen sille kattopinnottajalle. Pääsi kuin koira veräjästä. Edes käräjäoikeus ei pystynyt laittaa sitä maksaa tai poliisi.
Arvaa suututtaako mua vieläkin??? En ole trolli!!
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Getz pitäisi viedä oikelle korjaamolle joka laittaisi sen kuntoon. Aiemmat asentajat ovat varmaan enemmän saaneet tuhoa aikaan kuin parannusta.

Toisaalta kun asenne on ettei mikään saa maksaa ja poliisi, käräjäoikeus niin paras vaihtoehto olisi selkeästi kuukausikortti julkisiin.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Getz pitäisi viedä oikelle korjaamolle joka laittaisi sen kuntoon. Aiemmat asentajat ovat varmaan enemmän saaneet tuhoa aikaan kuin parannusta.

Toisaalta kun asenne on ettei mikään saa maksaa ja poliisi, käräjäoikeus niin paras vaihtoehto olisi selkeästi kuukausikortti julkisiin.
Ei, autokorjaamon pitää osata korjata auto. Mun automaatti auto toimii hyvin. Mun sukulainen hankki kielloista huolimatta getzin ja ei ymmärtänyt et mä iloitsin siitä et pääsin eroon siitä. Sitten maksaa minulle välimiehenä korjaajana. Minä otan välistä sen, mitä säästän. Se on bisnestä. Rikkominen autokorjaamolla on huonoa asiakaspalvelua. Rikkomisen ja korjaamisen välinen ero on yhtä iso kuin taivaan ja helvetin erona.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Menee edellisen huollon piikkii, koska vein auton tutkittavaks ja todettiin ettei kytkinpakettia ole yhdistetty vaihteistoon ja takuu on vuoden. vielä on aikaa.



Ei saatana, mä oon vieläkin vihanen sille kattopinnottajalle. Pääsi kuin koira veräjästä. Edes käräjäoikeus ei pystynyt laittaa sitä maksaa tai poliisi.
Arvaa suututtaako mua vieläkin??? En ole trolli!!
Toi on kyllä paska juttu että kattojuttu meni miten meni :mad: Ainakin talon katto varmaan kunnossa, jos siis siinä talossa varmaan asut.

Onko nyt niin että auto on ajokelvottomassa kunnossa jos kytkinpakettia ei ole kytketty vaihteistoon, mikä on erikoista mutta varmaan mahdollista. Eihän vaihteisto voi toimia, jos kytkin ja muut palikat ei kohtaa. Ja ne jarrut kanssa. Kuitenkin veit auton tarkastukseen.

Mutta eipä hätää jos tuolla voit edes itse tienata, kun nyt ei ole oma auto kyseessä :)
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Ei, autokorjaamon pitää osata korjata auto. Mun automaatti auto toimii hyvin. Mun sukulainen hankki kielloista huolimatta getzin ja ei ymmärtänyt et mä iloitsin siitä et pääsin eroon siitä. Sitten maksaa minulle välimiehenä korjaajana. Minä otan välistä sen, mitä säästän. Se on bisnestä. Rikkominen autokorjaamolla on huonoa asiakaspalvelua.
Ei nyt kukaan oikeesti ulkoista tutulle korjauksia. On toki poikkeuksia mutta jos ei itse kykene soittaa liikkeeseen tai marssia paikalle niin se on sama seisontaan laittaa tai vst.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Ei, autokorjaamon pitää osata korjata auto. Mun automaatti auto toimii hyvin. Mun sukulainen hankki kielloista huolimatta getzin ja ei ymmärtänyt et mä iloitsin siitä et pääsin eroon siitä. Sitten maksaa minulle välimiehenä korjaajana. Minä otan välistä sen, mitä säästän. Se on bisnestä. Rikkominen autokorjaamolla on huonoa asiakaspalvelua.
Vaikka Huyndain parhaimmat tehdasmekaanikot korjaisi sun autosta viat niitä tulee nopeasti lisää. Kun viet auton egyptiläiselle kyläsepälle vikoja tulee pelkästään lisää...
Getz:n ostaminen on vähän kuin asioisi jossain outletin poistomyynniissä, saat huonon tai enempi huonon.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Muistelen että eräs tuttu koeajoi erään sinisen Getzin Wetterillä jolloin maksoivat vielä 2-3k€ että siinä olisi vaihteistovikaa ollut
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Toi on kyllä paska juttu että kattojuttu meni miten meni :mad: Ainakin talon katto varmaan kunnossa, jos siis siinä talossa varmaan asut.

Onko nyt niin että auto on ajokelvottomassa kunnossa jos kytkinpakettia ei ole kytketty vaihteistoon, mikä on erikoista mutta varmaan mahdollista. Eihän vaihteisto voi toimia, jos kytkin ja muut palikat ei kohtaa. Ja ne jarrut kanssa. Kuitenkin veit auton tarkastukseen.

Mutta eipä hätää jos tuolla voit edes itse tienata, kun nyt ei ole oma auto kyseessä :)
Muutin pois kotoota sen kattorempan jälkee ja kaikki muutti perheest pois talosta. Ei hermot kestäny kellää. Se isännöitsijä vaihdettiin, koska oli kykenemätön hoitaa asioita.
Se isännöitsijä oli paska kirjaimellisesti. Ei korjanut hanaa, ei korjanu jääkaappii vaan tuo käytetyn tilalle, ei korjaa lattiaa vaikka puol lattiaa auki. Ei käske naapureide lopettaa tupakointia vaikka paskan lemu levii asunnon sisälle. Ei siinä ollut mitää järkeä olla paskaloukussa. Kaikille parempi muuttaa omille.

Vaikka Huyndain parhaimmat tehdasmekaanikot korjaisi sun autosta viat niitä tulee nopeasti lisää. Kun viet auton egyptiläiselle kyläsepälle vikoja tulee pelkästään lisää...
Getz:n ostaminen on vähän kuin asioisi jossain outletin poistomyynniissä, saat huonon tai enempi huonon.
Egyptiläinen on valitettavasti kallis 80€ ja tekee laadukasta työtä, ei voi yleistää. Autoon tuli vikoja kun vein korjauksee ulkomaiselle hikipajalle.
En paljasta maalaisuutta, mutta sanottakoon että siperiassa oppineita. Tämä auton korjaaminen ja tappelu on minulle harrastus tällä hetkellä.

Ei sille voi mitää jos joutuu mua palvelemaan. Itsehän suostui korjaamaan halvalla. Kuitti vaaditaan aina. Enää en suostu mihinkää hämäriin hommiin ja käsken takuun määrää ja hoitaa kunnolla.
En halua enää vaarantaa turvallisuuttani ja ajaa ladalla. Etenkin kun opin että siinä muidenkin henki kyseessä eikä vain mun. Jos ajan päin seinää, niin siinä joutuu useempi maksumieheks ja ongelmiin. Siksi on parempi että autolla ajaminen tuntuu kuin ajaisi panssaroidulla tankilla ja taustalla pitää soida sota valssi. Ajat ajamista varten, etkä toisten säännöillä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Tämä auton korjaaminen ja tappelu on minulle harrastus tällä hetkellä.
Harrastuksille ei voi laskea hintaa. Nyt kun asian oikea kulma paljastui niin pyydä toki korjaamolta vaikka ylimaalausta tai mäntäremonttia. Saat taatusti harrastuksesi uusille leveleille. Tee samalla joku kiva osamaksusopimus kättäpäälle menetelmällä. :thumbsup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 322
Jumalauta mitä settiä

Oli trolli tai ei niin suosittelen aloittajaa tutustumaan googlen avulla kytkimen ja jarrujen toimintaan
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 235
Menee edellisen huollon piikkii, koska vein auton tutkittavaks ja todettiin ettei kytkinpakettia ole yhdistetty vaihteistoon ja takuu on vuoden. vielä on aikaa.
En ole ihan varma mitä tämä tarkoittaa, mutta ei taida ainakaan liittyä kirjoittamaani. Siis ihanko oikeasti siellä on pultit auki? Vaiko varsinaisesti kytkimen asennus ryssitty?

Alan kallistua vahvasti samaan kuin muut edellä. Ei voi sattua noin paljon yhdelle.
 
Viimeksi muokattu:

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 221
Ei nyt kukaan oikeesti ulkoista tutulle korjauksia. On toki poikkeuksia mutta jos ei itse kykene soittaa liikkeeseen tai marssia paikalle niin se on sama seisontaan laittaa tai vst.
Niitä poikkeuksia on yllättävän paljon (tuskin prosenttej autokannasta, mutta lukumääräisesti). Täällä maaseudulla varmaan yleisempää. Vaikka lääkäri vie kortin niin pitäähän miehellä olla auto! Ja sit jos ei ole seudulla asuvia lapsia, niin naapurit ja muut kylänmiehet kuskaa niitä kerran vuodessa katsastuksen jälkeen jarruremppaan, kun auto on seissy pihassa lopun vuotta... Ei mitään tolkkua, mutta omia rahojaanhan ne tuhlaa.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Niitä poikkeuksia on yllättävän paljon (tuskin prosenttej autokannasta, mutta lukumääräisesti). Täällä maaseudulla varmaan yleisempää. Vaikka lääkäri vie kortin niin pitäähän miehellä olla auto! Ja sit jos ei ole seudulla asuvia lapsia, niin naapurit ja muut kylänmiehet kuskaa niitä kerran vuodessa katsastuksen jälkeen jarruremppaan, kun auto on seissy pihassa lopun vuotta... Ei mitään tolkkua, mutta omia rahojaanhan ne tuhlaa.
No joo papasta kun aika jätti niin alkuun meni samalla systeemillä hetken, on ne nyt vissiin ehkä Rav4:sen myyneet pois.
Ja velipoika tykkää käyttää äitin autoa katsastuksessa yms. kun on huono liikkumaan. Mutta yleensä näistä korvaukset kuitin mukaan ja palkkio tippinä.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
En ole ihan varma mitä tämä tarkoittaa, mutta ei taida ainakaan liittyä kirjoittamaani. Siis ihanko oikeasti siellä on pultit auki? Vaiko varsinaisesti kytkimen asennus ryssitty?

Alan kallistua vahvasti samaan kuin muut edellä. Ei voi sattua noin paljon yhdelle.
Kytkin asennus ryssitty. Se ei ole jotenkin ihan täysin kohdallaan. Auto siis toimii joo, mutta ajan myötä vain kytkin menee kauemmas ja kauemmas paikaltaan jostain hammaspyörästä ja sitten ei toimi yhtää.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Kytkin asennus ryssitty. Se ei ole jotenkin ihan täysin kohdallaan. Auto siis toimii joo, mutta ajan myötä vain kytkin menee kauemmas ja kauemmas paikaltaan jostain hammaspyörästä ja sitten ei toimi yhtää.
Silläkin uhalla että taas ruokitaan trollia,

Kun ymmärrys auton osien toiminnasta on tätä tasoa, ei täältä foorumilta voi saada mitään järkeviä neuvoja mihinkään kysymyksiin. Vie se auto jollekin täysin uudelle ja neutraalille mekaanikolle ja pyydä siltä mustaa valkoisella -lausunnot siitä mikä autossa on vialla ja mitä sille pitää tehdä.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Silläkin uhalla että taas ruokitaan trollia,

Kun ymmärrys auton osien toiminnasta on tätä tasoa, ei täältä foorumilta voi saada mitään järkeviä neuvoja mihinkään kysymyksiin. Vie se auto jollekin täysin uudelle ja neutraalille mekaanikolle ja pyydä siltä mustaa valkoisella -lausunnot siitä mikä autossa on vialla ja mitä sille pitää tehdä.
Näin minä juuri tein ja siksi aikaisempi korjaaja totesi "voi v#ttu". Muutenhan totesi ettei mitään vikaa. Kun vaihteistokeppii liikkuu kaikkialle miten sattuu ja korjurin mielestä vaihdelaatikko on paskan vaikka se olikin kytkimen kytkentä.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Päivitystä tilanteeseen. Kytkinpaketti vaihdettiin. Vaihteisto eteenpäin toimii kaikilla vaihteilla, mutta ei suostu menee peruutusvaihteelle välillä ja jää jumiin.
Tuntuu kuin tehohäviötä olisi tullut kytkin vaihdoksen jälkeen. Ymmärsin että Hyundai Getz on hydraulinen kytkin, enkä ymmärrä miten sitä säädetään.

Kyselin netistä apua ja sain vastaukses:
"You put the frow out bearing back to front or you put the clutch back to Front"
"Please tell your mechanic to quit his job!"

Kyselin muilta korjaamoilta:
Pitäs kytkin säätää, en osaa selittää. Ei kai sun mekaanikkos noin urpo ole...
Sun kytkimenkytkentä on viallinen, mene takas korjaamoon!
Tell your mechanic to do installation again!
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Roju paaliin ja joku vanha Corolla tilalle, taitaa selvitä paljon vähemmällä teknisellä tuskalla.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Päivitystä tilanteeseen. Kytkinpaketti vaihdettiin. Vaihteisto eteenpäin toimii kaikilla vaihteilla, mutta ei suostu menee peruutusvaihteelle välillä ja jää jumiin.
Tuntuu kuin tehohäviötä olisi tullut kytkin vaihdoksen jälkeen. Ymmärsin että Hyundai Getz on hydraulinen kytkin, enkä ymmärrä miten sitä säädetään.

Kyselin netistä apua ja sain vastaukses:
"You put the frow out bearing back to front or you put the clutch back to Front"
"Please tell your mechanic to quit his job!"

Kyselin muilta korjaamoilta:
Pitäs kytkin säätää, en osaa selittää. Ei kai sun mekaanikkos noin urpo ole...
Sun kytkimenkytkentä on viallinen, mene takas korjaamoon!
Tell your mechanic to do installation again!
Tuon englannin kielisen tekstin mukaan kytkimen painelaakeri tai kytkin olisi väärin päin asennettu. Liekö se edes mahdollista ja väärin asennettuna luulisi pitävän ääntä tms.?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Ei noista jutuista saa kyllä millään selvää, mitä siellä on tehty oikein tai väärin.
Jos kytkinlevyn laittaa väärinpäin, tai levy on yhteensopimaton vauhtipyörän kanssa, niin sillä tavoin voisi saada jotain outoa toimintaa aikaan. Työsylinteri, siirtohaarukka (jos sellaista on), painelaakerin liike akselilla... Nämä luulisi asentajan katsovan samalla, kun laatikko on sylissä, tai sitten tekee vain nöyrästi homman uudestaan ja pahoittelee tapahtunutta huolimattomuutta asiakkaalle. Vaihteensiirtäjät saa kenties mutkalle ja pois säädöistään, jos tipauttaa laatikon löysäämättä noita ensin.
Kuka tahansa ammattilainen osaa selvittää syyn melko nopeasti ja kertoa, pitääkö vaihdelaatikko avata vielä kerran vai miten on järkevä jatkaa.
Vielä kerran siis sama neuvo. Vie se oikealle korjaajalle ja anna hänelle hetki aikaa tutkia asia ja anna myös rahaa sen verran, mitä hän pyytää. Pyydä vastaus kirjallisena, niin saat tilanteen ihan oikeasti selvitettyä tänne palstalle sekä alkuperäiselle remppaukollesi, jonka tulee kantaa vastuu teoistaan. Jos et jaksa tai uskalla enää kokeilla onneasi tuommoisen markan sepän kanssa, niin sitten maksat kulut itse. Sinulle jää rahan vastineeksi toimiva auto ja elämänkokemusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Aja paaliin se paska ja osta joku toinen satasen romu tilalle
Se on sukulaisen auto, ei noin voi tehdä:beye: Vaikka jostain syystä onkin identtinen sen maaliroiskeita saaneen kanssa, niin mikitys kertoi myöhemmin vaihtaneen automaattiseen autoon, luen tämän niin että automaattivaihteiseen:tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Toivottavasti tätä automaattista autoa sentään käytetään jossakin muualla huollossa kuin siinä halvimmassa mahdollisessa.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 421
Viestejä
4 198 921
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom