Korjaamon vastuu Hyundai Getz

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 657
Minulle rahan pois antaminen on pyhä asia ja haluan oppia tosi paljon jos maksan jostain. En minä autopesulaakaan vie autoa kysymättä: Mitä pesuainetta käytät? Miten paljon lorautit tuohon sankoon? Miksi käärit säämiskan tuohon? Minkä lämpöistä vesi on? Mitä vahaa käytit? Miksi teet noin?

Ei minun pieniä rahoja ole helppo käyttää. Enkä raahaa mukanani "hiekkaa". Jos tienaisin pari tonnia kuussa edes, niin helppoa sitä palveluita on käyttää.
Olen vaikea asiakas, koska en tykkää maksaa ja vaadin ykköslaatua viimesen päälle, eikä juosten kusten tai made in china kelpaa ikinä. :(

Jos minulla olisi rahaa, niin mielelläni vain maksaisin ja en tarkistaisi laatua tai työnjälkeä. Minä työharjoittelussa palvelin viimesen päälle. Raha kelpaa aina.
Pimiänä etenkin jos vain saa. Se ei ole tyhmä, joka pyytää... En minä autoani kenen tahansa käsiin luovuttaisi. Katson aina korjaajaa tarkoin ja mietin paljon korjaako hän sydämmellä vai juosten kusten.

Jos kela ja sosiaalitoimisto ei olisi sentin tarkkoja kulutuksesta ja jos vakuutusyhtiö ei olisi sentin tarkka ja kaupoissa, niin en minäkään senteistä välitä. Olen vain rehellinen itselleni.
Miksi maksaisin toiselle enemmän kuin itselleni jos ei tee jotain, mitä en tee tai osaa ja kykene? Kyllä minä pystyisin auton purkaa osiin ja kasata ohjeiden avulla. Sen verran älykäs olen ja Mensa jäsen.

Kyllä liike saa asiakkaan valita, mutta se toimii myös toisinpäin. Asiakas valitsee liikkeen ja kitsastelee kenelle maksaisi ja miettii miksi valitsee juuri tämän liikkeen.

Menen turvallisuus ja ammattitaito etusijalla. Jos osaat työsi, tiedät että asiakas on vaikea ja tykkäät jutella, niin minulla ei ole ongelmaa valita korjaamokseni. Kyllä minä samaan hikipajaan vien autoni jatkossa, ei ole heidän vika etteivät tarkastaneet varaosaa vaan jälleenmyyjän. Halpuutan, koska minut on halpuutettu mitättömäksi työmarkkinoilla vaikka parikymppinen olenkin. Minä myös tingin tuosta 600€, koska en ole mitään allekirjoittanut tai luvannut. Myymänsä varaosan maksoin joo, koska sen lupasin maksaa. En työstä ole mitään keskustellut ja sanoin kattoo huomenna tilanteen. Kiero kuin kettu pitää olla ettei toinen pääse tyhmyydelläni rikastumaan. Pitää pysyä rahat säästössä ja suosia käytettyä ja ympäristöä suositella. Harmittaa että polttoaineen hintaa nostetaan. Tekisin omaa polttoainetta, mutta miten ja missä on resurssi puute. Olen miettinyt hybridi vaihtoehtoa ja asentaa maakaasu systeemin autoon, siihen saa valtiontuen ja voi klikkaa on/off nappulasta.
Onhan se hyvä tietää mitä sun autolle tehdään, mutta kannattaa myös tiedostaa mikä on liikaa. Autopesulassa ei ole mitään tarvetta kysyä veden lämpötilaa, jos odotat asteen tarkkuudella vastausta.

Menet turvallisuus ja ammattitaito etusijalla, mutta ostat 30€ kytkinpakkoja ja menet halvimpaan mahdolliseen korjaamoon. Ei se tyhmää ole että on tarkka mihin rahansa pistää, mutta jotain rajaa nyt. Jos ei ole varaa niin sitten ei ole varaa. Joko hyväksyt sen tai maksat vielä enemmän kun joudut tekemään kaiken kahteen kertaan.

Tykkäät jutella ja kysellä paljon, mikä sinänsä ei ole huono asia, mutta sinun on tiedostettava mikä on liikaa. Jos soittelet ja tekstailet korjaamolle jatkuvasti, käytät korjaamon pinnan loppuun sillä sitä aikaa ei voi laskuttaa ja se ei kuulu heidän työnkuvaan antaa sinulle ammatillista koulutusta. Jotain asioita heidän täytyy selittää mitkä ovat relevantteja mutta autoalan tutkinnon opetus ei kuulu heille. Ei ole mukavaa käyttää tuntikausia joka viikko yhden asiakkaan paasaamiseen, ja siitä ilmeisesti olet saanutkin kuulla.

Se Mensa jäsenyys ei tarkoita mitään kun ollaan ihmisten kanssa tekemisissä. Sosiaalinen älykkyys voi olla aivan pohjamudissa vaikka älykkyysosamäärätesteistä saakin isot pisteet.

Ulkoistat ongelmasi yhteiskunnalle, mutta oletko miettinyt että jos kaikki kohtaamasi ihmiset ovat mielestäsi väärässä etkä saa työpaikkaa mistään, että ehkä vika on jossain muualla kuin heissä?

Meni nyt aika offtopic, mutta jotain tolkkua tähän täytyisi saada. Olet julkiselle foorumille lähtenyt joten oletan että haluat kuulla rakentavaa palautetta.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330


@mikitys73 ymmärrätkö kuvan vitsin?
Ymmärrän, mutta liian kallis ja kierrän kaukaa. Maksan maksimissaan 45€/h. Enempää on turha vaatia. Ihan sama vaikka mihin vetoaa, vuokratilaan, työntekijöihin, aikatauluun, vaimoonsa, lapsiinsa jne. jne.
Ei ne mulla työharjoittelijana mitään maksanut ja kesätyöläisenä mun työaika oli mitätöntä ja en ole vielä yli tessiä tienanut koskaan. Menen korjaamoon, mikä tuntuu minunlaiselta. Tuonne jos menet, niin voit unohtaa autoilun kokonaan. Autoilu on pyhä harrastus, jossa astutaan elämän loppupuolen alkuun. Autoilijan pitää olla tietoinen kaikesta. Itse korjaan tulevaisuudessa ja ehkä käyn autoalan perustutkinnon ja avaan oman korjaamon jossen muuta tekemistä keksi. Muutoin laiva reissu viroon ja virossa autokorjaaminen on halvempaa vain parikymppii tunnilta ja osat tulevat suoraan varaosa myymälästä ja postilla toimii takuut. Ennen ammattikouluissa autoo pystyi korjaa 25€/h, joka oli vielä kohtuullista.
 
Viimeksi muokattu:

Jack Bauer

Merten Jack Bauer
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
Mikäs sen automaattiauton merkki oli jos tämä Getz on nyt mummolle myyty, paaliin joutava kasa itteensä? Mikset vaan vie kunnon korjaamoon ja mummo maksaa? Tilaat 37e kytkinpaketteja mummosi autoon ja samaan hengenvetoon toitotat turvallisuudesta?
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
330
pitäisi asentaa itse Defa Termini II 1200 sisätilanlämmitin. Mietin voiko ruuvi osua johonkin lämmitintä asentaessa?
Jos mietityttää mihin lämmittimen ruuvailee niin olisi kannattanut hankkia Calix. Siihen saa ruuvittoman asennussarjan.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Maksan maksimissaan 45€/h. Enempää on turha vaatia. [ clips ]
Halvemmilla nyrkkipajoilla on pienemmät veloitukset ja keveämmät kustannusrakenteet, mikä tietenkin näkyy tuntihinnassa. ALV:it, pakolliset lellivellitellit ja muut nekin joutuu kuitenkin maksamaan, ja vielä sille huoltomiehelle palkankin.

Mutta vastineeksi ne saattaa asentaa minkä tahansa paskaosan mutisematta ja katsomatta, eivätkä omaa kaikkia (testi)laitteita ja tietoja joita kalliimmilla huoltoliikkeillä on.

Tässäkin tilanteessa sitä yleensä saa mitä tilaa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 054
Ihan hölmöä katsoa suoraan tuntiveloitusta.

On monia tapauksia, että 1/3 kalliimpi tuntiveloitus tuleekin halvemmaksi, kun kalliimmassa puljusta löytyy erikoistyökalut ja mahdollisesti myös ammattitaitoa.

VW T5 takapyöränlaakeri nyt vaikka ihan esimerkkinä ilman erikoistyökaluja on aika ihanaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Ihan hölmöä katsoa suoraan tuntiveloitusta.

On monia tapauksia, että 1/3 kalliimpi tuntiveloitus tuleekin halvemmaksi, kun kalliimmassa puljusta löytyy erikoistyökalut ja mahdollisesti myös ammattitaitoa.

VW T5 takapyöränlaakeri nyt vaikka ihan esimerkkinä ilman erikoistyökaluja on aika ihanaa.
Ei mistään huollosta voi mennä takuuseen, ihan samat miehet niitä siellä ruuvaa.

Isäni osti uuden Mersun, ja käytti maahantuojan huollossa sitä ensimmäistä kertaa.
Pari päivää huollosta, niin auto jätti tielle. Olivat unohtaneet kiristää vaihdelaatikon pohjan ja öljyt tulivat mäkeen.

Tuon jälkeen käytti vain nyrkkipajoissa, ja joka kerta osattiin kiristää vaihdelaatikon pohja ja suodattimet öljynvaihdon yhteydessä.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Nyt on auto korjattu. Sain tuon sisätilan lämmittimen 2€ pyydettyä ammattilaisen asentaa omilla ruuveilla, niin en mokannut siinäkään.
Auto nyt toimii kuten pitää. Valkoista savua tupruttaa pakoputkesta, joka hieman mietityttää (varmaan kansipahvin tiiviste, joka on sairaan kallis remppa jos siihen tee-se-itse tekijää löytyisi). Sukulainen tarjos yli vaihtorahan omaani ja pyysi ottaa getzin itelleni jos saisi automaattini ja pyysi tulemaan käymään harvemmin. Sanoin hänelle alunperin että oma getzi oli painajainen ja älä vain hanki getziä vaikka on halpa pitää jossei ole kunnostuksia tehty, sillä korjaaminen maksaa yhtä paljon autosta riippumatta.

Nyt minulla on getz, mutta tällä kertaa ehjällä pinnalla ja ehjillä osilla. Kaupan päälle sisätilan lämmitin. Nyt voin hymyillä onnellisesti. :rofl: Tosiaan noiden kytkinsarjojen kanssa pitää olla tarkkana. Kävin fixus,motonet,nimark ja korjaamoilta kysymässä ja mittailemassa ja kokeneempi väki kertoi, ettei pelkällä rekkarilla oikeaa saa vaan nettikaupoista tilatessa pitää antaa lisätietoja ja antaa tarjouspyyntö sähköpostitse. Nyt hoidan vielä takuu asian nettipuljun kanssa ja ajelen getzin loppuun ja tuunailen sitä. Päädyttiin että maksan fixusen 170€ ovh kytkimestä 130€ tingattuna ja huollosta 170€, eli 300€ yhteensä ja en enää häiriköi korjaamolla, koska oikeasti puhumisesta ei makseta.

Tiedoksi jos tulevaisuudessa koette outouksia kytkimen vaihdon jälkeen, ettei jokin vaihde toimi tai loppuu teho kesken, niin kyse on kytkimestä. Kytkin kannattaa aina tarkastaa olevan oikeanlainen.
Nettipulju yritti kiertää ongelman ja kysyy sopisko pelkkä kytkimen hinta jos ei huollosta mitää maksaisi jos huolto ei itse älynnyt tarkastaa kytkinpakettia?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Nettipulju yritti kiertää ongelman ja kysyy sopisko pelkkä kytkimen hinta jos ei huollosta mitää maksaisi jos huolto ei itse älynnyt tarkastaa kytkinpakettia?
Varaosien myyjä ei ole vastuussa tilaamiesi osien sopivuudesta autoosi.
 

Vladimir Computin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
205
Mikäs tämä pois vaihdettu tosi ihana automaattiauto oli?
Ja tuskin saat palautettua väärää osaa ,koska siinä on käytön jälkiä ja näin ollen "nettipulju" aka autodoc / sen joku sisaryritys kieltäytyy hyvittämästä osaa.
On ostajalla sen verran vastuuta että ennen asennusta pitäisin varmistaa osan sopivuus itse
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Kylläpäs on, koska lähettivät väärän tuotteen ja katsoivat itse rekkarin perusteella ja kysyin vielä varmuuden vuoksi, joten vastuu siirtyy heille.
Rekkarin perusteella sieltä voi tulla ihan mitä vaan. Kävin Motonetistä varaosatiskiltä hakemassa polttoainesuodatinta Transitiin, niin löi öljynsuodattimen käteen. Sanoin, että ei taida olla nyt ihan oikea hylsy. Näytti Hessu vähän omissa maailmoissa olevan ja luultavasti 99% pyynneistä on juuri öljynsuodatinta, niin meni vähän automaatilla tämä keissi.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Varaosien myyjä ei ole vastuussa tilaamiesi osien sopivuudesta autoosi.
Kylläpäs on, koska lähettivät väärän tuotteen ja katsoivat itse rekkarin perusteella ja kysyin vielä varmuuden vuoksi, joten vastuu siirtyy heille.
Jos olisin älykkäämpi ja kokeneempi olisin pyytänyt jälleenmyyjää tarkistamaan sopivuuden ja varmistamaan.
En ole hakenut mistää vaan nettipuljun varaosamyyjä sanoi että samalla tuotenumerolla löytyy kahta erilaista osaa.
Niin miten tämä nyt meni? Varsinkin jos varaosamyyjä on sinulle kertonut, että samalla tuotenumerolla on kahta eri osaa? Kuka valitsi ostettavan osan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 707
Sanoin hänelle alunperin että oma getzi oli painajainen
Joko en muista tai ei ole ollut mainintaa, niin mikä siinä sun omassa geztissä oli niin kamalaa, paitsi roiskeet katolla?

Katoppas vaikka öljykorkista minkä väristä mönjää siellä on, jos kansipahvia epäilet tuohon savutukseen viitaten.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
Antakaa nyt hyvät ihmiset tämän jo olla, mies sekoilee eessun taassun niin kirjotuksissaan (ja toivottavasti vain siellä) sekä autojensa kanssa ja toki tietää itse miten ja missä asiat kannattaa huollattaa/tehdä että hyvä tulee. Tai ei tuo ainakaan yhtään saamaansa neuvoa ole vielä kuunnellut.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Antakaa nyt hyvät ihmiset tämän jo olla, mies sekoilee eessun taassun niin kirjotuksissaan (ja toivottavasti vain siellä) sekä autojensa kanssa ja toki tietää itse miten ja missä asiat kannattaa huollattaa/tehdä että hyvä tulee. Tai ei tuo ainakaan yhtään saamaansa neuvoa ole vielä kuunnellut.
Juu, hauska kuulla mitä tapahtuu.
Aikuinen mies ja lompakon paksuudella äänestetään kuinka paljon teetetään töitä.
Pitäähän ammattitaidosta maksaakin että esim itse kovin lähde tinkaamaan jos pyydetty hinta kuulostaa kohtuulliselle/linjassa muiden korjaamojen kanssa jos nokkaa meinaa näyttää.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Luin tämän keskustelun alusta loppuun ja kyllähän tässä näyttää olevan kyseessä joku oman elämänsä Mr. Bean tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 349
Siis vieläkin meinaatte että ei trollaa kun on saanut 2€ hintaan ammattiukon (ja koska vastuullinen kuten sanoo niin kuitilla) asentamaan sisätilanlämppärin?
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
45
nyt kun Getz on ”palannut kotiin”, itselleni suomin valtuuksin teen muistinvaraisen tiivistelmän jotta tämän surkuhupin mutkakyydissä olisi helpompi pysyä.

AP on päässyt eroon monet murheet aiheuttaneesta Getzistä, tyytyväisenä ajelee mysteeriautomaattiautolla, aurinko paistaa.
Mummo ostaa identtisen, paitsi kattoroiskeettoman Getzin APn estelyistä huolimatta. Getzissä paljastuu olevan laittoa, mm pakoputki, jakohihna, kytkin ja kansipahvi. Sen sijaan että AP neuvoisi mummoa tonnin pommilla ajella niin kauan kunnes vaihteita ei vaan laatikosta enää löydy, antaa hän urhoollisesti oman luottokulkineensa sukulaiselleen käyttöön ja käyttää valtavan ajan osien metsästämiseen ja tinkaamiseen sekä kuluttaa kaikkien lähihuoltamoiden hermot siinä sivussa. kun auto on vielä ainakin kansipahvin osalta risa, tekee hän siitä vaihtokaupat, antaen oman täydellisesti toimivan auton mummolle jotta saa itselleen sisätilalämppärin tienattua. Mummon kiitos tästä uhrautumisesta on että pyytää harvemmin käymään.

AP, ole hyvä ja korjaa mahdollisia virheitä tiivistelmässäni, jotta ketju pysyy informatiivisenä ja asialinjassa.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
nyt kun Getz on ”palannut kotiin”, itselleni suomin valtuuksin teen muistinvaraisen tiivistelmän jotta tämän surkuhupin mutkakyydissä olisi helpompi pysyä.

AP on päässyt eroon monet murheet aiheuttaneesta Getzistä, tyytyväisenä ajelee mysteeriautomaattiautolla, aurinko paistaa.
Mummo ostaa identtisen, paitsi kattoroiskeettoman Getzin APn estelyistä huolimatta. Getzissä paljastuu olevan laittoa, mm pakoputki, jakohihna, kytkin ja kansipahvi. Sen sijaan että AP neuvoisi mummoa tonnin pommilla ajella niin kauan kunnes vaihteita ei vaan laatikosta enää löydy, antaa hän urhoollisesti oman luottokulkineensa sukulaiselleen käyttöön ja käyttää valtavan ajan osien metsästämiseen ja tinkaamiseen sekä kuluttaa kaikkien lähihuoltamoiden hermot siinä sivussa. kun auto on vielä ainakin kansipahvin osalta risa, tekee hän siitä vaihtokaupat, antaen oman täydellisesti toimivan auton mummolle jotta saa itselleen sisätilalämppärin tienattua. Mummon kiitos tästä uhrautumisesta on että pyytää harvemmin käymään.

AP, ole hyvä ja korjaa mahdollisia virheitä tiivistelmässäni, jotta ketju pysyy informatiivisenä ja asialinjassa.
Tienasin jokaisesta korjauksesta jonkun verran ja vaihtokaupasta välirahalla, jolla voin vaihtaa getzin uudelleen toiseen automaattiin halutessani. Odottelen että myymälään tulee edullinen automaatti alle 4000€ budjetilla ja takuulla ja huoltotarkastuksella. Tietty muita liikkeitä voin harkita, mutten tuon luotettavan liikkeen jälkeen oikein tahtoisi toisia liikkeitä halua miettiä, koska heillä myytävä auto tarkistetaan ja autolla on takuuta käytettynä hankkiessa. :D
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Tienasin jokaisesta korjauksesta jonkun verran ja vaihtokaupasta välirahalla, jolla voin vaihtaa getzin uudelleen toiseen automaattiin halutessani. Odottelen että myymälään tulee edullinen automaatti alle 4000€ budjetilla ja takuulla ja huoltotarkastuksella. Tietty muita liikkeitä voin harkita, mutten tuon luotettavan liikkeen jälkeen oikein tahtoisi toisia liikkeitä halua miettiä, koska heillä myytävä auto tarkistetaan ja autolla on takuuta käytettynä hankkiessa. :D
Suosittelen Autollecomia :tup:
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Minä taas suosittelen ammattilaiselle sivustoa, josta kyseisen merkin auton saa tuolla kokemuksella mahdollisesti pilkkahintaan ja pýstyy arvioimaan mahdolliset korjauskustannukset luotetun varaosaliikkeen sekä korjaamon (lue: huolto) yhteisvaikutuksella, jolloin mahdollisuus voitontekoon kasvaa.
Mahdollisten jatko-ostajien lukumäärään (2 kpl) en varsinaisesti ota kantaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 707
Automaattistahan tässä haetaan joten:


Samalla pääsee vähän premium luokkaan. Koska autoliike kyseessä niin takuut ja muut pelannee normaalisti. Sijaintikaan ei ole ongelma, ei tarvi ajella valkoinen savu perässä kuten vatikaanissa ympäri suomea.

e2: huutokaupat.com kyllä hyvä vaihtoehto kuten yllä mainittu, jos ei olla merkkiuskollisia.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 207 129
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom