Kokemuksia Ubiquitin reitittimistä (ja muista verkkovermeistä).

Uusin versio Networkista tarjoaa nyt "Upgrade to the New Zone-Based Firewall". Oletteko ottaneet tuon käyttöön?

Uusin versio Networkista tarjoaa nyt "Upgrade to the New Zone-Based Firewall". Oletteko ottaneet tuon käyttöön?
Joo, käytössä on.
Kannattaa melkein skipata se vanhojen sääntöjen tuonti ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Toimintaperiaate on hieman eri, muistuttaa nyt paljon enemmän ihan yrityspuolen muuria kuin kotimuuria, mikä on oikein hyvä juttu.

Mielenkiintoista, että toimi aikaisemmin,,
Sinulta oli ilmeisesti lipsahtanut jonkin Max Verstappenin ja Chris Harrisin tähdittämän YouTube-videon linkki keskelle toista linkkiä. Poistettuani tuon YouTube-linkin siitä keskeltä löysin linkin artikkeliin, joka 15.2.2024 päivättynä ei vaikuttanut kovin ajankohtaiselta. Aiheena oli Edge OS -reitittimet bottiverkossa, kun vakiosalasana oli jäänyt vaihtamatta.

Tuo zone based fw tuli Unifi-reitittimiin viime talvena.

Sama suositus - luoda palomuurisäännöt kokonaan uusiksi - kuin @fin_modder antoi yllä.

Lainaan tähän omaa viestiäni helmikuulta.

Unifi Network version 9 myötä palomuuri muuttui zone-tyyppiseksi Ubiquitin reitittimissä.

Itse päivitin palomuurisäännöt uusiksi tänään.

Aika vaivattomasti homma sujui sen jälkeen, kun olin katsonut mallia youtubesta Ethernet Blueprint -kanavan tuoreesta videosta.

En jättänyt konvertoituja sääntöjä käyttöön vaan tein säännöt alusta lähtien uusiksi em. tubettajan suosituksen mukaan.

Enkö mä ole vaan huomannut tota, vai alkoiko vasta nyt UI tota erillisellä ilmoituslaatikolla tarjoilemaan :rofl:

Olen pärjännyt oletusasetuksilla palomuuriin jossa ulkoa tulevat yhteydet estetään. Eikä osaaminen riittäisi tuon kummempaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 719
Jäsenet
79 019
Uusin jäsen
Nros93

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom