Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Just niin.. miksi tää kummittelee?
Just niin.. miksi tää kummittelee?
Ota nämä pois päältä.
Settings --> System --> Advanced.
![]()
Otin nuo pois. Laite käynnistyi uudelleen ja sama juttu näkyy edelleenOn outo. "U7 In Wall" mallia ei edes ole olemassa. (Tulossa joskus)
Tällä voisi ratketa:
Boottaa kaikki laitteet.Otin nuo pois. Laite käynnistyi uudelleen ja sama juttu näkyy edelleen
No bonus.. siihen pendin adoption kohtaan kun klikkaa niin aukee ..Boottaa kaikki laitteet.
Käytä nettiselainta tietokoneella.Uusi päivä ja uudet murhee.
Kun tekee ympäristön skannauksen niin miten tuota tulkitaan. Kaikki on merkitty häiriö? Vai mitä?
Voi olla hyvinkin niin, ettei 2.4Ghz alueelta löydy häiriötöntä kanavaa. Niitä on käytännössä kokonaista kolme kappaletta, 1,6,11. Metsässä jos asuu (kuten itse) niin häiriöitä ei ole, muuten varmasti on. Siksi kannattaa panostaa 5 ja 6Ghz taajuusalueisiin, niistä löytyy tilaa.Uusi päivä ja uudet murhee.
Kun tekee ympäristön skannauksen niin miten tuota tulkitaan. Kaikki on merkitty häiriö? Vai mitä?
Asun keskellä metsää joten se tässä ihmetyttääkin.. ei ole kuin omia laitteita 500m säteelläVoi olla hyvinkin niin, ettei 2.4Ghz alueelta löydy häiriötöntä kanavaa. Niitä on käytännössä kokonaista kolme kappaletta, 1,6,11. Metsässä jos asuu (kuten itse) niin häiriöitä ei ole, muuten varmasti on. Siksi kannattaa panostaa 5 ja 6Ghz taajuusalueisiin, niistä löytyy tilaa.
Wifimanilla kannattaa katsella, mitä laitteita sieltä löytyy. Esim. itse ihmettelin (liian) pitkään häiritsevää kanavaa/laitetta, kunnes tajusin että se on oma kuitupääte jonka Wi-Fi oli mennyt päälle uudelleen käynnistymisen tms. johdosta...
Vihdoin, ehkä kaikista isoin ärsyke mitä varten on joutunut pystyttämään oman virtuaalipalvelimen kun siirryin pfSensestä ubiquitiin!Added support for Cloudflare DynamicDNS.
Itsellä sama tilanne. Tulisi vieläpä gigaisen kuidun perään. Mutta toisaalta tarviiko POE-portit olla välttämättä reitittimessä jos hommaa sopivia unifin kytkimiä...Tässä vähän pohtinut jos siirtyisi pfsensestä unifihin, kun muu lan puoli jo samassa ekosysteemissä on.
Samalla jos kamerat saisi Synologyn perästä siirrettyä unifin alle. Kamerat dahuaa ja boschia tällä hetkellä.
Onko tuo Dream Machine SE vielä se valinta jos vaatimuksina nämä;
- vähintään 2.5gb wan portti sfp/rj45.
- 10gb lan sfp/rj45
- 19"
- Poe portteja vähintään 5 kameralle
- dvr
- unifi network
Vai onko vaihtoehtoja? DM Pro Max kalliimpi, ei poeta mutta toisaalta dvrn saa kahdennettua. Tosin mun tapauksessa ei ehkä niin kriittinen.
Sanoisin, että kyllä UDM SE nuo vaatimukset täyttää.Tässä vähän pohtinut jos siirtyisi pfsensestä unifihin, kun muu lan puoli jo samassa ekosysteemissä on.
Samalla jos kamerat saisi Synologyn perästä siirrettyä unifin alle. Kamerat dahuaa ja boschia tällä hetkellä.
Onko tuo Dream Machine SE vielä se valinta jos vaatimuksina nämä;
- vähintään 2.5gb wan portti sfp/rj45.
- 10gb lan sfp/rj45
- 19"
- Poe portteja vähintään 5 kameralle
- dvr
- unifi network
Vai onko vaihtoehtoja? DM Pro Max kalliimpi, ei poeta mutta toisaalta dvrn saa kahdennettua. Tosin mun tapauksessa ei ehkä niin kriittinen.
Sanoisin, että kyllä UDM SE nuo vaatimukset täyttää.
Tosin, nykyään Unifilta saa kohtuuhintaan myös pienempiä POE-kytkimiä, joten se voi vähän vaikuttaa.
UDM SE/UDM Pro:n linkki sen oman "kytkimen" ja CPU:n välillä on 1G, joten niiden porttien käyttäminen muuhun kuin kameroihin ei ehkä ole järkevintä (ei koske SFP-portteja).
Jos maksimissaan 5 kamera niin UDM SE jaksaa ihan hyvin pyörittää myös Protectia. Jos menee yli 6-8/kpl niin UNVR on suositus.
UDM PRO MAX, sitten jos itse tarvitsee sen ominaisuuksia.
Joo tuo 1G linkki ei haittaa, on erikseen ProMax ja aggregation switch sitten muille vehkeille.
Eli vain kameroille, ja tosiaan kameroita ei varmasti yli 6 tulossa ( kuuluisat viimeiset sanat).
Tuossa UDM ProMaxissa ei ominaisuudet, ainakaan omaan silmään, korreloi oikein hintaeron kanssa.
UDM SE kuitenkin ollut jo aika kauan (?) Markkinoilla, Ubin vehkeiden EOLstä ei kuitenkaan mitään käryä.
Niin siis ProMax ja aggre kytkin löytyvät nyt, näin tarkennuksena.Mihin tarvitset gatewayn/reitittimen jos ne on jo? Eikö pelkkä UNVR + POE-kytkin riitä?
En usko että UDM SE on lähelläkään EoL. Ominaisuudet sen päätarkoitukseen on sen verran riittävät.
Aivan, eli ProMax kytkin, ei reititin. Got it.Niin siis ProMax ja aggre kytkin löytyvät nyt, näin tarkennuksena.
UDM korvaisi pfsensen, sekä Synologyn Nassin dvr toiminnot että pienen dahuan poe kytkimen.