Toivottavasti tuo jatkuva kotona oleminen ei aiheuta eroahdistusta, on aika raskaita sellaisesta kärsivät koirat kerrostalossa.Omani olen saanut juuri suhteellisen sisäsiistiksi. Toki olen ollut nyt koiran oloajan lähes poikkeuksetta itse myös kotona, niin helpottanut urakkaa aikalailla ja erittäin tiheästi alussa juostiin ulkona, vaikka kerrostalossa asuessa onkin aika työurakka. Toki ajankohta nyt sinulla vaikeampi kun ulkona löytyy kaikkea kivaa syötävää. Toki omakin tahtoi napostella pikkukiviä ja nyt kevään edetessä suusta on saanut kaivaa multaa, nurmea yms. kaikkea sinne kuulumatonta. Tämä tekee tarpeensa vielä vain lumen päälle ja lumet katoaa kovaa vauhtia. Saa nähdä mennäänkö sitten takapakkia. Nykyään enää öisin pissa-alusta eteisessä, jos ei selviä yön yli.
Kuten tuossa aiemmin mainittiin, niin kannattaa tosiaan koittaa viettää ulkona mahdollisuuksien mukaan pitempi aika, jolloin ulos saattaisi jotain tehdä, jonka jälkeen kehua ja palkita. Voithan ottaa vaikka jonkun lelun mukaan, millä yrität viedä huomion näistä kivistä/lehdistä yms. Pissa-alustaa en nyt alkaisi ulos kantamaan, koska tavoitteena on kuitenkin niistä luopua ajan edetessä.
Sisäsiistiksi oppiminen vie sen muutaman kuukauden, kun pidätyskyky kehittyy. Meillä koira oppi 4kk iässä, ettei yölläkään tarvitse tehdä sisälle.