- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 9 779
Tässä mitään pyramidia rakenneta. Kahden oven asennus...Tarjouspyynnössä oli kuvat mukana?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä mitään pyramidia rakenneta. Kahden oven asennus...Tarjouspyynnössä oli kuvat mukana?
Ei mene, jos mitään ongelmia ei tule. Näkemättä ei tiedä. Tarjoahan voi tulla vaikka 1.5h ajamatkan päästä eli 3h menee jo matkoin. Kun jotain puretaan siinä voi tulla korjattavia purkujälkiä."Vähän katettakin".. Sen verran kuitenkin tiedän että näiden kahden oven asennuksessa ei todellakaan mene 5-6h ammattilaisella.
Minua ei kiinnosta kuinka kaukaa työn tekijä tulee . Kun annan tiedot, kohteen ja toiveen työn ajankohdasta niin työn tekijällä on tarvittavat tiedot itse työhön. Isommat rempat on tietty asia erikseen ja pitää käydä arvioimassa k.o kohteessa.Ei mene, jos mitään ongelmia ei tule. Näkemättä ei tiedä. Tarjoahan voi tulla vaikka 1.5h ajamatkan päästä eli 3h menee jo matkoin. Kun jotain puretaan siinä voi tulla korjattavia purkujälkiä.
Katettakin pitäisi saada. Antoi sinulle luultavasti varman päälle ajan. Olen joskus nähnyt kun tuntimiehet asentavat porraskäytävän oven päivässä eli tekijät on yksilöitä.
Ethän sinä antanut tietoja jos ei kuvia. Vaikea varmaan kellekään luvata 1-2h hintaa, jos työssä voi kulua kohteesta riippuen 5hMinua ei kiinnosta kuinka kaukaa työn tekijä tulee . Kun annan tiedot, kohteen ja toiveen työn ajankohdasta niin työn tekijällä on tarvittavat tiedot itse työhön. Isommat rempat on tietty asia erikseen ja pitää käydä arvioimassa k.o kohteessa.
Joo näinhän se menee. Ehkäpä sitä 5h tarjoaakaan ei kiinnostanut tulla tekemään talkoilla ventovieraalle. Kuten sanoin 50€/ovi on ymmärrykseni mukaan sinun kannaltasi hyvä tarjous. Olettaen, että homma todella hoituu.Minua ei kiinnosta kuinka kaukaa työn tekijä tulee . Kun annan tiedot, kohteen ja toiveen työn ajankohdasta niin työn tekijällä on tarvittavat tiedot itse työhön. Isommat rempat on tietty asia erikseen ja pitää käydä arvioimassa k.o kohteessa.
Hehe, jos on ammattilainen niin tietää mitä pyytää. Ja tekee. Itse saisin ovet paikoilleen varmaan juurikin 5-6 tunnissa vaikka juuri mitään niistä tiedä.Ethän sinä antanut tietoja jos ei kuvia. Vaikea varmaan kellekään luvata 1-2h hintaa, jos työssä voi kulua kohteesta riippuen 5h
Porukoilla ei kestäny hana tuota nivelporesuutinta. Pikkasta vajaa 19v kesti ja pari noita suuttimia mutta hana katkes tyvestä poikki. Onneksi kahva jäi eikä tarttenu lähtä sulkuja ettiin.Älä osta sellaista nivelporesuutinta jossa nivel ympärys on muovia. Meidän kämpässä mennyt kaksi sellaista kahden vuoden aikana, sama vika eli nivelen ympärillä oleva muovi on haljennut. Ostettiin tällä kertaa sellainen jossa kyseinen osa on jotain metallia.
Googlettelun tuloksena löysin vain valmiita paketteja, köysi ja tarrain.
Jees. Kiitos avusta.Jännä juttu, itse kun kokeilin haulla "valjaat tarraimet" niin ainakin 5 ensimmäitä paikkaa myi myös pelkkiä tarraimia.
Jees. Kiitos avusta.
Jos joku kuitenkin haluaa auttaa oikeasti, niin en tosiaan tiedä tarkalleen mitä olen hakemassa. Että onko tuo tarrain edes se mitä pitää hommata. Jotain jolla saa itsensä lukittua paikalleen.
Näkemättä hankala arvioida mitä tekisi. Mutta esim. peiliovi tyylisesti Saattaisi passata iso vaneri pala joka peittäisi vaikka koko oven alaosan aina puoliväliin saakka korkeussuunnassa. Siihen voi lisätä vaikka jotkut koristelistat tai jyrsiä kaiverrukset.Ehdotuksia miten paikata ovesta kissanluukku? Edellisillä asukkailla siis ollut kissa ja ajattelin tuon ottaa pois ku ei sille ole tarvetta. Luukku on siis ulko-ovessa joka toimii tavallaan väliovena, kun sen kautta on kulku eristetylle/lämpimälle terassille jossa on toinen ulko-ovi. Ovea en nyt ajatellut lähteä tässä vaiheessa vaihtamaan jos tuon saisi edes jotenkin puolisiististi paikattua. Luukku ja kehys pois, eristettä, tasoitus, maalaus? Eihän tuosta varmaan mitenkään huomaamatonta saa, mutta ei ainakaan vuotaisi kylmää ilmaa sieltä, terassia kun ei välttämättä lämmitetä talvella. Vai onko tuhoontuomittu ajatus?
Näkemättä hankala arvioida mitä tekisi. Mutta esim. peiliovi tyylisesti Saattaisi passata iso vaneri pala joka peittäisi vaikka koko oven alaosan aina puoliväliin saakka korkeussuunnassa. Siihen voi lisätä vaikka jotkut koristelistat tai jyrsiä kaiverrukset.
Tai sitten iso potkulevy.
Eristys väliin toki.
Uretaani on varmasti hyvä. Jos sattuu olemaan hukkapalaa jotain foamia tai styroksia, niin laittaisin sellaisen.Mitä eristeeksi? Täyttö uretaanilla?
Sopivan paksusta uretaanilevyä/styroksia, uretaanilla sitten tiivistys.Potkupelti olisi kyllä varmaan helpoin ja siistein konsti. Eipä käynyt edes mielessä. Reikä on sarana reunalla, 10cm oven alareunasta ja 7,5 cm sivulta. Reiän koko n. 19,5 cm x 19,5 cm. Oven sisäpuoli on sileä, ulkopuolella pystysuuntainen panelointia jäljittelevä koristepinta. Jos tämä ei selkiyttänyt, niin voin räpsiä kuvia kunhan ehdin.
Mitä eristeeksi? Täyttö uretaanilla?
Eka onnistuu vaikkapa feinillä paikallaan ja toiseen kulmahiomakone "hieontalaikalla". Jos saat luukun pyödälle niin sehän menee vaikka käsisahalla - uusi ja terävä bacho maksaa 7e rautakaupassa ja siitä saa vielä -20% raksatiskin kautta . Mikä tässä oli nyt se "the ongelma"?Olisi tarve saada n. sentin pätkä sahattua pois harvasta laudoituksesta koostuvan luukun reunasta. Kirvesmies tuon aikanaan askarteli terassin alle kulkua varten, mutta teki siitä niin jämptin, että vähänkin kosteammalla säällä luukku ei enää mahdu aukkoonsa.
Siispä sitä pitäisi hieman kaventaa, mutta millä? Pöytäsirkkelillä onnistuisi helposti, mutta sellaista ei nyt tähän hätään satu olemaan.
Toinen vika luukussa on, että lautojen kiinnitykseen käytetyt ruuvit tulevat paikoittain jonkun millin läpi takapuolelta, ja kulkiessa saa olla varovainen, ettei revi vaatteitaan noihin. Millä työkalulla ne saisi leikattua puun tasoon?
En ole vielä niin terävää ja jäykkää käsisahaa tavannut, että sillä saisi tasaisesti sentin siivun pois. Jos tuosta ottaa kaksi senttiä, luukku ei enää osu vastapuuhunsa.Eka onnistuu vaikkapa feinillä paikallaan ja toiseen kulmahiomakone "hieontalaikalla". Jos saat luukun pyödälle niin sehän menee vaikka käsisahalla - uusi ja terävä bacho maksaa 7e rautakaupassa ja siitä saa vielä -20% raksatiskin kautta . Mikä tässä oli nyt se "the ongelma"?
Luukku sattuu olemaan paraatipaikalla pihaportaiden vieressä. Kauempana katseilta tuo menisi sellaisenaan, mutta tuossa se harmittaa joka päivä, eikä sitä viitsisi ainakaan pahemman näköiseksi korjataKannattaako johonkin tarkastusluukun reunoihin hakea jotain puusepän tarkkuutta cnc-koneella? Käsisahalla poikki vaan.
Ruuvit lyhentää puun sisään ihan Dremelillä tai rälläkälläkin. Voi myös vaihtaa oikean mittaisiin.
Itse olen sen verran laiskahko, että jättäisin suosiolla tuommoiseksi Ei siellä tarvitse ravata kovin usein.Luukku sattuu olemaan paraatipaikalla pihaportaiden vieressä. Kauempana katseilta tuo menisi sellaisenaan, mutta tuossa se harmittaa joka päivä, eikä sitä viitsisi ainakaan pahemman näköiseksi korjata
Kyselläänpäs täältä jos jollain sattuisi olemaan kokemuksia yläjyrsimistä? Olisi tarkoitus hankkia sellainen, kun ruokapöytäprojektiin sitä tarvitsisin ja aluksi ajattelin, että ostan 45€:lla Bilteman vehkeen, mutta sitten aloin miettimään, että kannattaisiko panostaa hieman enemmän, että saisi vähän ehkäpä laadukkaamman koneen. Vihreää Boschia saisi noin 100€ hintaan, onko siitä jollain kokemuksia, tai jostain muusta noin 100-150€ yläjyrsimestä?
Moni on kehunut tuota Bilteman yläjyrsintä peruskäyttöön. Mutta piti sanomani, että mielestäni kannattaa joko ostaa halvin, tai sitten panostaa oikeasti laadukkaaseen kamppeeseen. Eli ei mitään puolivillaisia panostuksia, elikkä ei *vihreää* Boschia tai muuta roskaa. Tuolla 100-150e hintahaarukalla saa kyllä esim. jo Makitankin.
Olen ollut tyytyväinen itse tuohon hankitastrategiaan, jolla olen työpajan kasannut. Halvin on paras silloin kun pitää saada äkkiä jotain työkaluja jotka eivät ole kriittisiä ja jos kuukauden lelubudjetti on jo täynnä. Sitten kun ne hajoavat, niin voi ostaa kunnollisen. Ja sitten tärkeisiin ja kriittisiin työkaluihin suoraan laatulaite, kun mikään ei vituta enempää, kuin jos työkalut hajoaa käsiin kesken hommien.
Akkukappeita kannattaa myös miettiä, Saksasta eBaystä saa esim. just Makitan akkulaitteita puoleen siitä mitä Suomesta ja ovat kyllä olleet ihan järkyttävän laadukkaita ja positiivinen kokemus.
Minulla on vihreä Bosch. Se oli Black Fridaynä Amazonissa 77,90€ postikuluineen. Toiminut ihan hyvin, eikä vielä ole hajonnut. Pari reikää olen tehnyt subwoofereille.
Jos ei ole kova kiire, niin kaikki Boschini ja muut merkit on tulleet BF-alennuksista, jotka on olleet luokkaa 20%.. Jos siis Bosch kelpaa.
Biltemasta on parikin konetta, eikä niissäkään ole valitettavaa. Nyt en muista, mihin esim. tätä tarvitsin, mutta se oli kertakäyttöhomma ja sen jälkeen ei ole käyttöä:
Monitoimityökalu MFT 180
Varmaan rakensin kaappia eteiseen.. Tuo on kai se feini??? Jokatapauksessa, oli ahdasta ja piti saada sahattua.
Bilteman halvin pora ei ole enää hyvä parin vuoden käytön jälkeen, niin ostin Makitan.
Kerrostalossa (rv. -57) on vielä kylmäkaapit, joissa 40 mm putket kaapin ala- ja yläosassa ulos. Aika harva asukas varmaan enää käyttää näitä alkuperäiseen tarkoitukseen ja osa on purkanut koko kaapin keittiön remontissa.
Aion ehdottaa taloyhtiön hallitukselle, että tukitaan putket energiansäästön nimissä. Miten näitä on tehty, varmaan joku polyuretaanivaahto olisi helppo tapa?
Olisi tarve saada n. sentin pätkä sahattua pois harvasta laudoituksesta koostuvan luukun reunasta. Kirvesmies tuon aikanaan askarteli terassin alle kulkua varten, mutta teki siitä niin jämptin, että vähänkin kosteammalla säällä luukku ei enää mahdu aukkoonsa.
Siispä sitä pitäisi hieman kaventaa, mutta millä? Pöytäsirkkelillä onnistuisi helposti, mutta sellaista ei nyt tähän hätään satu olemaan.
Toinen vika luukussa on, että lautojen kiinnitykseen käytetyt ruuvit tulevat paikoittain jonkun millin läpi takapuolelta, ja kulkiessa saa olla varovainen, ettei revi vaatteitaan noihin. Millä työkalulla ne saisi leikattua puun tasoon?
Niin ne tulee suoraan seinästä pihalta? Bäkemättä voisin ehdottaa, jos putki on metallia niin ois se metallinen osuus ensin hyvä ottaa pois seinästä. Muuten toimii kylmäsiltana. Sit kun jälellä on vain reikä betonielementissä niin finnfoamista tai spu-levystä sopiva pala joka tiivistetään reunoilta uretaanilla. Ja niin paksu kerros eristettä kuin mahtuu.
noreth Taitavat olla useimmin muoviputkea,eikun lyhentää tarvittaessa ja uretaanivaahtoa täyteen.Uretaania ei kannata tunkea liikaa ettei pullista ulkoritilää pihalle.Toki voi olla vanhemmissa metalliakin,mutta eipä se niin paljoa kylmää johda että sillä mitään merkitystä olisi noin vanhassa talossa.
Putki tulee suoraan pihalle ja tuntuu olevan metallia, itsellä se on noin 35 cm pitkä, on varmaan vaikea irroittaa tiili/betoni seinästä. Ulkoritilät pitää myös uusia kun alkavat putoilla, vaikka ovat n. 10 v sitten uusittu seinäremontissa. Varmaan uretaanilla täyttö on se millä mennään.
Tuli aikoinaan kiireessä ostettua paska keittiön hana kun putkari oli hommissa ja piti saada hana mikä menee riittävän lähelle takaseinää. Muuten hana on ok, mutta keittiöaltaan pohjaan on n. 50 cm ja paineenalennusventtiilistä huolimatta hanan suihku on liian "terävä" ja tulee liian kovalla paineella. Lopputuloksena vedet roiskuu aina ärsyttävästi keittiötasolle ja välitilan levyille. Saako (enää) sellaisia "suihkupäitä" hanoihin joilla suihkun saisi leveämmäksi/pehmeämmäksi? Joskus 80-luvulla muistan tuollaisia nähneeni.
Englanniksi Tamperproof Torx, varmaan paikallisesta pulttikaupasta mutta viimeistään ebaysta:Mistäs hakisi ruostumattomia m6x12 ruuveja jossa esim. tuo tapilla oleva torxi kanta? Lisävaloon meinasin pistää jotkut tommoset niin edes hieman hidastaa päähänpistoja ottaa mukaan tuo. Toki joku muu harvinaisempi kantakin käy.
Tere jälleen, salaojaremonttia on nyt harjoiteltu ja todettakoon että jätetään tuolle yhdelle sivustalle tälle kesää. Sen verran tuossa sai maata myllätä että parempi antaa hieman maa-ainesten asettua ettei talo kippaa ja ens kesänä sitten yksi reuna varmaan taas lisää. Kunnon salaojaa tärkeämpänä saatiin olemassa olleesta "muka-salaojasta" irrotettua sadevedet ja niille omat poistot.
Vielä pitäis hieman reunustaa tehdä niin kysäistäänpä täältä mielipidettä: Asennan siis patolevyn nyt tuolle seinustalle jolle salaoja kaivettiin. Tämän tarpeellisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta tehdään nyt kuitenkin kun ollaan tekemisen äärellä. Kyseessä siis kiinteä betonisokkeli ilman anturaa. Kuvassa on nyt kaksi vaihtoehtoa patolevylle, vihreä ja punainen.
Vihreä olisi helppo asentaa: ensin routaeristys kohdilleen ja taitetaan sen päälle. Tällöin kosteus joka kulkisi patolevyä pitkin menee kylläkin styroksin päälle, sieltä sen pitäisi kiertää 120cm ennen kuin se valuu sen alle josta matkaa on vielä salaojaankin.
Punainen taasen ohjaisi patolevyyn kertyvän kosteuden ja tiputtaisi sen suoraan salaojan kohdille. Tämä on hieman kinkkisempi asentaa, koska styroksia joutuu painamaan tuota levyn kulmaa vasten. Samalla tuohon jää myös patolevyn levyinen rako ilman ulkopuolista routaeristystä, onkohan tällä merkitystä?
Kyllä mää varmaan tuolla punasella mallilla sen tekisin. Muuten jää tohon styroksin kohdalle alue jossa ei ole patolevyä ollenkaan, ja onhan se parempi että menee suoraan poistoon ne vedet. (vaikka tuolla tuskin merkittäviä määriä vettä edes liikkuu). Käännä tuota patolevyn taitettua reunaa himan jyrkempään kulmaan (alaspäin) niin on helpompi laittaa toi styroksi siihen kiinni. Ei sillä ole mitään merkitystä vaikkei tuo patolevyn reuna ole juuri tuon putken yläpuolella, kunhan tuohon lähelle tuo ne vedet. Eikä ole merkitystä vaikka jää patolevyn kokoinen kolo styroksin kohdalle. Muista myös laittaa patolevyn ylälista joka on myös tarpeellinen vaikka olen nähnyt monia asennuksia joissa se on "unohtunut" pois.
Joo punaisella mallilla olin lähtöjään itsekin tekemässä vaan isäukko alkoi sitten kyseenalaistamaan, liekö sillä alkaa painamaan jo muutaman päivän kaivuuhommat Itse asiassa ajattelimme nostaa tuota routaeristystä 10cm sokkelin alareunasta. Tämän vuoksi voisikin tehdä niin, että laittaa ensin patolevyn seinää vasten ja tekee taitoksen sokkelin alareunan korkoon jolloin sen voi sitoa salaojasoralla paikalleen tuolla noin 10cm kerroksella jonka jälkeen styroksit päälle.
Toisekseen pitäisi päättää millaisilla kiinnityksillä patolevyn kiinnittää betoniin. Helpottaisi ainakin napata se sieltä täältä kiinni, lisäksi listoille (jotka on jo tosiaan hommattu) pitää jotkin kiinnikkeet keksiä. Iskuporahommiin tuossa taitaa joka tapauksessa päästä, oli kiinnike mikä tahansa. Täytyy huomenna käydä ostoksilla, pitää vielä tutkia vaihtoehtoja.