Kodin rempat(DIY)

Yhdessä talonyhtiössä vaativat vesieristeen jääkaapin alle sekä takaseinään, mutta ei sivuseiniin. En ole tiedä mikä idea tuossakin oli ja oli asukas todella tyytyväinen, kun käsky tuli lattian asentamisen jälkeen.
Ja vesieristettä ei tarvinnut ammattilaisen asentaa vaan riitti, kun asukas asensi sen itse.
 
Nuo on aina vähän tapauskohtasia mitä milloinkin vaaditaan. Just taloyhtiössä oli vesivahinko missä jääkaappi oli vuotanut. Alla oli muovimatto, mutta ei nostoja niin oli valuna maton alle. Ei tollanen yhen seinän vesieristys kyl paljoo suojele jos on nurkassa kaappi. (paitsi jos on se 10cm nosto muilla seinillä). Itsellä aluks vanha isännöitsijä vaati keittiöremonttiin valvojan joka ois kai kolmesti halunnut käydä tutkimassa, mutta onneks vaihto isännöitsijä niin uus anto tehä koko rempan ilman valvojaa.
 
Väittäisin että pyykin kuivauksessa vaikka makuuhuoneessa kosteusteknisesti ei ole mitään haittaa rakenteille. Päinvastoin, huoneilmalle se tekee vain hyvää koska suurimmassa osassa asunnoista huoneilma on liian kuivaa.
 
Väittäisin että pyykin kuivauksessa vaikka makuuhuoneessa kosteusteknisesti ei ole mitään haittaa rakenteille. Päinvastoin, huoneilmalle se tekee vain hyvää koska suurimmassa osassa asunnoista huoneilma on liian kuivaa.

Uusissa taloissa koneellisella ilmanvaihdolla ei ole ongelmaa, mutta vanhoissa painovoimaisella ilmanvaihdolla olevissa rakennuksissa kaikkea ylimääräistä kosteuskuormaa on syytä välttää. Niissä pyykeissä on aika reilu määrä vettä normi linkouksen jälkeen. Helppo todeta kun punnitsee sen koneellisen vasta pestyä pyykkiä ennen kuivumaan ripustamista ja uudelleen kaappikuivana. Lisäksi itse en pidä siitä tunkkaisesta vehkeen hajusta mikä pyykkeihin jää, jos ne kuivuvat liian hitaasti. Tänä talvena on ollut useampi jakso kun ilmankosteus oli 100% ulkona pari viikkoa putkeen. Ihan riittävästi kosteutta sisätiloissakin vaikka sitä ilmaa lämmittää.
 
Ainakin meidän rintsikassa kuivuri on ihan ehdoton. Lapsiperheessä pyykkiä tulee paljon ja joka koneellisesta saa kaataa vähintään litran vettä kuivatuksen jälkeen viemäriin, usein enemmän jos on jotain collegehousuja tms.. Käytännössä siis puhutaan pahimmillaan jopa 5 l/päivä, mitä pitäisi muuten vetää seinien/hormin läpi ulos. Kyllähän sen huomaskin ennen kuivuria, ikkunat hikoili pahasti talvisin. Onneksi hommattiin kuivuri jo heti ensimmäisenä alkutalvena. Kuivurilla pyykki on lisäksi pehmeää (ei tarvita huuhteluainetta), pesukoneeseen ei juuri tule nukkaa ja tarvittaessa vaatteen saa likaisesta puhtaaksi ja päälle hyvinkin nopeasti. Liiallista kulumista en ole havainnut. 6/5 värkki, pehmeät kalsarit ja sukat 7/5.
 
Itse en enää luopuisi kuivurista vaikka joutuisikin maksamaan lisää sähkönkulutuksena, ihan sama mikä asumumismuoto olisi. Tuo pyykkien ripustelu oli aina niin vastenmielistä. Yksin asuessa se vielä jotenkin meni mutta ei enään nykyään

Jääkaapin/pakastimen alle saa samanlaisen kaukalon kuin tiskarin alle.
 
Itsekin olen kyllä nykyään kuivurin kannalla ehdottomasti. Hommattiin kuivuri tähän uuteen asuntoon pari vuotta sitten. Ilmankin periaatteessa pärjää, mutta on tuo vain niin kätevä että kyllä tuosta mielellään vähän maksaakin. Lakanat ja pyyhkeet helposti kuivuriin talvella sekä myös perus pyykit eli sukat yms. Vähentää myös pölyn määrää kämpässä.
 
Ja jos ostaa lämpöpumppukuivurin sen kondensoivan sijaan, tulee huonetilaan hukkakosteutta ja lämpöä vielä vähemmän. Meillä kuivuri pyörii 3-5 kertaa päivässä, joten sille on todella tarvetta.
 
Itse ostaisin kuivurin heti jos olisi tilaa, tai no olisi kai tilaakin pesukoneen päällä, mutta pesukoneen hana on pesukoneen takana ja se jäisi sitten kuivurin taakse niin että siihen ei pääsisi käsiksi. Tosin putki on pintavetona, eli tuskin olisi ihan kauhea kustannus siirtää hanaa.
 
Jos sattuu olemaan koiratalous, niin se kuivuri on loistava. Lähtee ne vittumaiset karvat lakanoista ja sukista, tosin sitä rikkasihtiä joutuu puhdistelemaan usein.
 
Uusissa taloissa koneellisella ilmanvaihdolla ei ole ongelmaa, mutta vanhoissa painovoimaisella ilmanvaihdolla olevissa rakennuksissa kaikkea ylimääräistä kosteuskuormaa on syytä välttää. Niissä pyykeissä on aika reilu määrä vettä normi linkouksen jälkeen. Helppo todeta kun punnitsee sen koneellisen vasta pestyä pyykkiä ennen kuivumaan ripustamista ja uudelleen kaappikuivana. Lisäksi itse en pidä siitä tunkkaisesta vehkeen hajusta mikä pyykkeihin jää, jos ne kuivuvat liian hitaasti. Tänä talvena on ollut useampi jakso kun ilmankosteus oli 100% ulkona pari viikkoa putkeen. Ihan riittävästi kosteutta sisätiloissakin vaikka sitä ilmaa lämmittää.
Juu ei paljon ole pelkoa liiasta kosteudesta, oli talvella sää mikä tahansa. Jos on ongelmia, niin sitten ei kyllä ilmavaihto pelaa niin kuin pitäisi. Nyt näyttäs ulkona olevan 97% ja sisällä huimat 36%. Näin talviaikaan yhden koneellisen kuivatus ei juuri vaikuta mihinkään. Kesän kosteina kausina on taidettu normalisti liikkua jossain 55%:ssa, välillä jopa 60%:ssa. Silloin joutuu vähän miettimään pyykin kuivatusta. Muistaakseni silloinkin yksi setti nostaa suhteellista kosteutta jotain 5%:n luokkaa, mutta pyykin kuivaminen ottaa aika pitkään jos ei pysty pitämään kunnon tuuletusta.
 
Itse ostaisin kuivurin heti jos olisi tilaa, tai no olisi kai tilaakin pesukoneen päällä, mutta pesukoneen hana on pesukoneen takana ja se jäisi sitten kuivurin taakse niin että siihen ei pääsisi käsiksi. Tosin putki on pintavetona, eli tuskin olisi ihan kauhea kustannus siirtää hanaa.

Meillä on kuivaava pesukone, suosittelen varauksetta. Toki jos paljon pestään ja kuivataan niin onhan erilliset koneet tehokkaammat, mutta yhdistelmäkone menee samaan tilaan kuin normikonekin. Itsestäni kyllä mukavampi käyttääkin kun voi laittaa työpäiväksi/yöksi likapyykit koneeseen ja ottaa kuivat pois.
 
Noista kuivaavista pesukoneista on jo eri triidissä juttua, mutta nuo on monesti hitaita ja ei kuivaa "yhtä aikaa" kuin pesee eli isoon talouteen varmaan erillinen kuivuri hyvä.
 
Itse ostaisin kuivurin heti jos olisi tilaa, tai no olisi kai tilaakin pesukoneen päällä, mutta pesukoneen hana on pesukoneen takana ja se jäisi sitten kuivurin taakse niin että siihen ei pääsisi käsiksi. Tosin putki on pintavetona, eli tuskin olisi ihan kauhea kustannus siirtää hanaa.

Itsellä vähän samanlaista probleemaa. Koska tuo kylppärielementti on juotettu vähän huonosti kiinni on paras paikka koneelle juuri siinä PK-venttiilin edessä, muualla alkaa koko kämppä heilumaan linkouksessa (satunnaisesti muillakin samassa taloyhtiössä saamaa "vikaa"). Vaati toki että vaihdoin PK-venttiilin nk.ryöstömalliin (on seinän suuntaisesti) ja tulppasin lähdön.

Vaihtoehtona olisi hommata Oraksen älykäs pk-venttiili, olisinkin itselle virittänyt mutta noihin asuntosulkuihin ei uskalla mennä koskemaan koska on niin hankalassa paikassa jos alkaa vuotamaan karasta.
Olisi pitänyt laitta keittiöönkin tuommoinen tiskarille. Tosin kun to eksä lähtee pyörimästä nurkista niin taas tulee avattua noi PK-venttiilit vain käytön ajaksi.
 
Ollaan uusimassa keittiötä. Runkoja ei uusita. Ovet, laatikot, välilevyt, kaakelit menee uusiksi. Ajattelin itse tehdä, onkohan tuo kuinka simppeliä..?
 
Helppoo jos ovet on saman kokoset ja saranat samoilla paikoilla. Laatoitus varmaan se haastavin tuossa. Jos haluu päästä helpolla niin unohtaa laatat ja laittaa välitilalevyn joita ne suosii nykyään-
 
Helppoo jos ovet on saman kokoset ja saranat samoilla paikoilla. Laatoitus varmaan se haastavin tuossa. Jos haluu päästä helpolla niin unohtaa laatat ja laittaa välitilalevyn joita ne suosii nykyään-

Saman kokoisia ovat, tulevat saranat uusilla "remppalevyillä"kiinni. Lattian laatoitus ainakin sujui noin vuosi sitten ihan ok.
 
Ei kannata käyttää saneeraussaranoita jos ei ole pakko. Ne on tukevuudeltaan aivan onnettomat ja roikkuu vähän ajan päästä. Laita mieluummin normisaranat. Melkeen yhtä helpot laittaa, täytyy vaan porata pari kutosen reikää per sarana.
 
Ei kannata käyttää saneeraussaranoita jos ei ole pakko. Ne on tukevuudeltaan aivan onnettomat ja roikkuu vähän ajan päästä. Laita mieluummin normisaranat. Melkeen yhtä helpot laittaa, täytyy vaan porata pari kutosen reikää per sarana.

Ok. Ei tietääkseni ole pakko, voisi siis laittaa vanhoihin reikiinkin. Keittiön myyjän mielestä se on riskialtista, kun ei tiedä pysyykö... itsellä ei kokemusta.
 
Paljon riskialttiimmat ne saneeraussaranat on. Ei niitä saranoita ole pakko edes vaihtaa jos vanhat toimii ja on samoissa paikoissa. Kyllä ne yleensä pysyy jos vanhaa saranaruuvia ei ole ylikiristetty (pyöräytetty ympäri). Lisäks ei jää rumia reikiä kaappiin kun laittaa samoihin reikiin.
 
Paljon riskialtimmat ne saneeraussaranat on. Ei niitä saranoita ole pakko edes vaihtaa jos vanhat toimii ja on samoissa paikoissa. Kyllä ne yleensä pysyy jos vanhaa saranaruuvia ei ole ylikiristetty (pyöräytetty ympäri). Lisäks ei jää rumia reikiä kaappiin kun laittaa samoihin reikiin.

Ok, kiitos neuvoista! Helppo kyllä yhtyä tähän mielipiteeseen. Ei liene ylikiristetty vanhoja saranoita, haluaisin ne kuitenkin vaihtaa, koska uusissa olisi hidastusmekanismi.
 
Joo no kyl se vaihtokin pitäis onnistua. Kattoo vaan ettei tosiaan ylikiristä niitä. Normisaranoissahan on semmoset tapit jotka uppoo reikiin niin ne pitää sen saranan paikallaan vaikka olis painavakin ovi. Saneeraussaranat tulee vaan päältä ruuvilla kylkeen kiinni ja ruuvi on vieläpä melko pikkunen. Ei tarvii paljoo oven täräyttää saranaa kun ruuvit antaa periksi.
 
Saneerausaluslevyt? Yhdessä kaapissa on sattuu olemaan tuommoiset eikä vielä ole pudonnut, tosin on kapea ja korkea ovi. Lottovoittohan olisi jos voisi käyttää vanhoja aluslevyjä (kuinkahan usein valmistajat muuttelee noiden mallia?)
Kannattaa myös harkita lasia siihen välitilaan. Mielestäni saa kaikkein parhaimman lopputuloksen vaikka vähän extraa maksaisikin.
 
Tiomos_aluslevy_saneeraus3.jpg


Tämän näköinen. Kuvasta näkee miten onnettoman pienillä ruuveilla noi tulee.
 
Saneerausaluslevyt? Yhdessä kaapissa on sattuu olemaan tuommoiset eikä vielä ole pudonnut, tosin on kapea ja korkea ovi. Lottovoittohan olisi jos voisi käyttää vanhoja aluslevyjä (kuinkahan usein valmistajat muuttelee noiden mallia?)
Kannattaa myös harkita lasia siihen välitilaan. Mielestäni saa kaikkein parhaimman lopputuloksen vaikka vähän extraa maksaisikin.

Lasia voisikin harkita myös, kiitti vinkistä!
 
Lasi on aika hyvä materiaali jos tykkää ulkonäöstä. Tosin ei kannata ottaa läpinäkyvää koska se on erittäin iso töinen kun vaatii että tausta on siisti ja kaikki pöytälevyn heitot näkyy myös suoraan lasin läpi.
 
Tiomos_aluslevy_saneeraus3.jpg


Tämän näköinen. Kuvasta näkee miten onnettoman pienillä ruuveilla noi tulee.

Niin, siis tuolla saranan takaosassahan on myös valmistajasta riippuen paikat 1 tai 2 kiinnitysruuville. Jos tuntuu ettei 3-4kpl 16mm ruuveja pysy niin ainahan voi a)porata runkoihin 4mm reiät ja laittaa niillä samoilla tasapaksuilla kalusteruuveilla millä "tavalliset" pohjat tulee tai b) jos saranan takana tuplalevy eli kaksi runkoa vierekkäin niin laittaa kiinni 30mm ruuveilla.

Lähtökohtaisesti uskaltaisin väittää että oikein kiinnitettyinä nuo kestävät isomman painon notkahtamatta kun tavalliset pohjat jotka yleensä ovat kahdella ruuvilla kiinni.
 
Ei näissä ainakaan taia olla kuin noi kaks kiinnitysruuvipaikkaa. Ei noista raudoista mahu läpi ne tavalliset ruuvit kun noi reiät on niin pienet että hyvä jos mahtuu edes nuo pidemmät 30mm ruuvit jotka taitaa olla 4-5mm paksusia, Miksei vois vaan helpommin unohtaa nuo saranat ja käyttää niitä toimia alkuperäisiä saranoita? Ongelmien kerjäämistä vaan jos väen väkisin täytyy tuommoset laittaa. Tietty jos on niin rei-itetty ettei yksinkertasesti pystytä käyttää normi saranoita, mutta muuten en tajua. Omissa kaapeissa entinen omistaja laittanu noilla niin jokanen ovi roikkuu. Muutamaan vaihoin jo tilalle normi saranat niin pysyy paikallaan kuin tatti.
 
Siis tokihan niitä voi käyttää, en sitä sano mutta yleensä ne vanhat jo käytetyt reiät eivät parhaimmassa kunnossa ole nekään. Isompi ongelma yleensä onkin niiden sijainti sillä uusien ovien poraukset pitää osua tietysti myös kohdalleen. Jos ovet/rungot esim Ikeasta niin tämä tuskin ongelma mutta muuten saa aika tarkkaan ne mittailla jotta osuvat poraukset uusiin oviin kohdalleen.
 
Siis tokihan niitä voi käyttää, en sitä sano mutta yleensä ne vanhat jo käytetyt reiät eivät parhaimmassa kunnossa ole nekään. Isompi ongelma yleensä onkin niiden sijainti sillä uusien ovien poraukset pitää osua tietysti myös kohdalleen. Jos ovet/rungot esim Ikeasta niin tämä tuskin ongelma mutta muuten saa aika tarkkaan ne mittailla jotta osuvat poraukset uusiin oviin kohdalleen.

Juu, ei niitä tietenkään sillon voi käyttää jos vanhoissa rei-issä on jo seittemät ovet kierrätetty ja reiät kairattu neliöiks, mutta jos on eka ovien vaihto menossa ja on samoilla mitoilla uudetkin ovet niin helpointahan se on vaan lyyä uusiinkin normisaranat vanhojen tilalle. Jos taas on aivan eri kohdassa niin pitäähän noi saneeraussaranatkin yhtälailla mitata kohdilleen. Normi saranoissa se etäisyys on yhtälailla reunasta vakio. Laittaa vaikka ylimmän saranan kohdalleen ja kiinni ovineen päivineen (eli kaks reikää mitottaa ja poraa) Sit lyö loppuihin saranoihin ne pohjalevyt oveen paikalleen ja kääntää oven kohdalleen. sit vaan reiän keskikohtaan merkit aluslevyjen läpi runkoon niin pitäisi olla merkit kaikki saranat kohdillaan. Lisäks noissa saranoissahan on säädöt joilla voi säätää jos menee millin kaks väärään paikkaan jostain syystä.
 
Ok. Ei tietääkseni ole pakko, voisi siis laittaa vanhoihin reikiinkin. Keittiön myyjän mielestä se on riskialtista, kun ei tiedä pysyykö... itsellä ei kokemusta.
Pistä reikiin Erikeeper-liimasta + sahanpurusta tekemääsi kittiä ja laita ruuvi perään ja anna kuivua. Kestää aivan yhtähyvin kuin se vanhakin, vastaavaa "kamaa" se lastulevymössörunkokin on.
 
Jos se ruuvin reikä kaapissa antautuu, niin poraa vaikka kympin terällä auki ja liimaa kympin puutulpan johon sitten reikä ruuville. On sitten kertaluokkaa lujempi, kuin se lastulevy.
 
Liesituuletin heitti toimimasta joku aika takaperin ja sain eilen aikaseksi purkaa. Epäilin syypääksi kytkimiä ja sieltähän se vika sitten löytyki. Tuli samalla vaihdettua tuulettimen valot LEDeihin niin sai kirkkautta ja laite pelaa nyt ongelmitta. Tuli samalla pestyä rasvaset osat tiskikoneessa.

tuuletin.jpg
 
Putkimiehet hox:

WC alueelta kuuluu suhinaa, tulee mieleen paineen tasaus. Loppuu töksähtäen niinku joku venttiili menis kiinni.

Pytty ei vuoda sisälle eikä ulos, pytyn hanan jos sulkee niin jostain päin putkistoa pytyn läheltä tuo ääni silti kuuluu. Voiko olla joku hengitys syteemi putkistossa ?

Vesimittari ei näytä liikkuvan kun kaikki hanat kiinni ja pytyt täynnä. Eli ei senkää perusteella vuotoa.


Mutta tuo suhadus ja vaimea "töksähtävä" jysähdys toistuu epäsäännöllisesti 30-60 min välein. Voiko ilma putkistossa tuota aiheuttaa ?


Viimeviikosta ollu tuota, alkoi kun kelit lauhtu.


Muoviputket suojaputkessa.
Omakotitalo vuodelta -89
 
Kokeile putsata se pytty hyvin sieltä reunan sisäpuolelta wc harjan toiselle päällä. Meidän pytty huusi kuin hävittäjä vetämisen jälkeen. Sinne reunan alle oli jäänyt kalkkia ja schaissea vuosien saatossa iso kerros. Nyt ei kuulu mitään ääniä kun säiliö täyttyy vedellä.
 
Putkimiehet hox:

WC alueelta kuuluu suhinaa, tulee mieleen paineen tasaus. Loppuu töksähtäen niinku joku venttiili menis kiinni.

Pytty ei vuoda sisälle eikä ulos, pytyn hanan jos sulkee niin jostain päin putkistoa pytyn läheltä tuo ääni silti kuuluu. Voiko olla joku hengitys syteemi putkistossa ?

Vesimittari ei näytä liikkuvan kun kaikki hanat kiinni ja pytyt täynnä. Eli ei senkää perusteella vuotoa.


Mutta tuo suhadus ja vaimea "töksähtävä" jysähdys toistuu epäsäännöllisesti 30-60 min välein. Voiko ilma putkistossa tuota aiheuttaa ?


Viimeviikosta ollu tuota, alkoi kun kelit lauhtu.


Muoviputket suojaputkessa.
Omakotitalo vuodelta -89

Tää onglema katos itsekseen, oli ilmaa putkissa.
 
Vittu, pitää viel sanoa että 10v linnaa ois sopiva siitä et tapetit on vedetty aikanaan suoraan levyyn kiinni erikeeperillä jossa aavistus varmaan jopa liisteriä ollu mukana.

Paska kohokuvio vielä, taidan vetää tasoiteella yli , tulee sit ainakin siisti pinta ku maalaa..

Tasoite pölisee vaan helvetisi muistaakseni ..


Ideoita?

Hyvä tasoite ?
 
Vittu, pitää viel sanoa että 10v linnaa ois sopiva siitä et tapetit on vedetty aikanaan suoraan levyyn kiinni erikeeperillä jossa aavistus varmaan jopa liisteriä ollu mukana.

Paska kohokuvio vielä, taidan vetää tasoiteella yli , tulee sit ainakin siisti pinta ku maalaa..

Tasoite pölisee vaan helvetisi muistaakseni ..


Ideoita?

Hyvä tasoite ?
Tasoitetapetit | bauhaus.fi
 
Älä ala tuolle tielle. Lastulevyt mäkeen ja kipsilevyt tilalle, tai jos lastulevyjen irrotus toivoton myös niin vaihtoehto B:nä saneerauskipsiä päälle.
 
Vittu, pitää viel sanoa että 10v linnaa ois sopiva siitä et tapetit on vedetty aikanaan suoraan levyyn kiinni erikeeperillä jossa aavistus varmaan jopa liisteriä ollu mukana.

Paska kohokuvio vielä, taidan vetää tasoiteella yli , tulee sit ainakin siisti pinta ku maalaa..

Tasoite pölisee vaan helvetisi muistaakseni ..


Ideoita?

Hyvä tasoite ?
Ihmettelen kovasti jos tapetoiduissa lastulevyseinissä ei tapetissa olisi ryppyjä/halkeamia, ellei saumat ole auki. Usein nuo kohokuviotapetit tehdään niin, että niistä lähtee pintakalvo repimällä irti, jolloin niiden päälle voi tapetoida. Tasoittamaan en ainakaan testaamatta alkaisi. Kun lastulevy elää kosteuden vaikutuksesta saumat tulevat esiin.
 
Vittu, pitää viel sanoa että 10v linnaa ois sopiva siitä et tapetit on vedetty aikanaan suoraan levyyn kiinni erikeeperillä jossa aavistus varmaan jopa liisteriä ollu mukana.

Paska kohokuvio vielä, taidan vetää tasoiteella yli , tulee sit ainakin siisti pinta ku maalaa..

Tasoite pölisee vaan helvetisi muistaakseni ..


Ideoita?

Hyvä tasoite ?

Kiillon tapetinpoisto geeli. Sillä voi kanssa yrittää.

Kokeilin repiä ja kun paloi hermo niin 13mm kipsi päälle. Jos vähääkään seinissä heittoa niin tuosta 6mm saneeraus kipsistä kannattaa pysyä kaukana. Itse mietin kumpaa laitan ja päädyin vetämään 13mm, hinnassa kun nyt ei ollut paljoakaan eroa. Toki kaikki tyylillään.

Ja tosiaan kädet poikki kuka laittaa puuliimaa liisteriin ja maalattomalle lastulevylle.
 
Ei se ongelma olekkaan tuossa levyn hinnassa, vaan 13mm levyä käyttäessä huoneiston lattiapinta-alaa kuluu yli kaksinkertainen määrä verrattuna 6mm saneerauskipsiin. Eipä tuolla 13mm levylläkään hirveenä oiota jos ruuveilla kiinnittää niin nykäsee levyn joka tapauksessa toista levyä vasten. Vai meinaatko että hajoo tuo ohuempi levy?
 
Nuo saneerauskipsilevyt on vahvistettu jollain kuidulla niin ei niiden pitäis hajota sen helpommin kuin isoveljensäkkään. Toki heittojen pitää olla kohtuulliset. Ei mikään levy kestä useamman sentin jyrkkiä heittoja.
 
Hmm, taidan kokeilla hioa tuon tapetin. Kohokuvio on jotain elastista valkeaa massaa. Itse tapetti on paperia tms.. tuon kuvion saa pois niin maalia päälle ja huonot kohdat tasoitteella fixsaa.


Paskamaista puuhaa anyway ku pölisee :eek:
 
Mulla oli makkarissa tilanne että kipsilevyjen päälle oli joku aikoinaan tumpannu lasikuitutapetin ja se oli pakkeloitu puolipaneelista ylöspäin tasaiseksi. Siinä sitten mietin että pakkeleloinko alaosan vai mitä teen.
Tulin siihen tulokseen että revin koko vanhat kipsilevyt pois ja laitoin uudet levyt tilalle. Sata kertaa helpompaa ku pakkelin ja sen paskan hionta pölyineen. Tein nimittäin vastaavan toiseen huoneeseen jossa pakkeloitavaa oli vain n. kolmasosa tosta.

Ja tulipahan samalla tsekattua talon rakenteita. Ja yks hiirenpesähän sieltä löyty jossa asukas oli kanttuvei sekä yksi vanha ampiaispesä. Molemmat tuli poistettua ja rakenteet korjattua. Sitten uudet kipsit päälle.

Mikään muu noissa levyjen laitossa ei vituttanu kuin että tosiaan koolaukset ja runkopuut aikojen saatossa kieroutunu ja vääntyny niin että sai käyttää luovuutta että sai seinän suoraks.. mutta ei siitä ainakaan huonompi tule kuin mikä olis pakkeloimalla tullu.
 
Mulla oli makkarissa tilanne että kipsilevyjen päälle oli joku aikoinaan tumpannu lasikuitutapetin ja se oli pakkeloitu puolipaneelista ylöspäin tasaiseksi. Siinä sitten mietin että pakkeleloinko alaosan vai mitä teen.
Tulin siihen tulokseen että revin koko vanhat kipsilevyt pois ja laitoin uudet levyt tilalle. Sata kertaa helpompaa ku pakkelin ja sen paskan hionta pölyineen. Tein nimittäin vastaavan toiseen huoneeseen jossa pakkeloitavaa oli vain n. kolmasosa tosta.

Ja tulipahan samalla tsekattua talon rakenteita. Ja yks hiirenpesähän sieltä löyty jossa asukas oli kanttuvei sekä yksi vanha ampiaispesä. Molemmat tuli poistettua ja rakenteet korjattua. Sitten uudet kipsit päälle.

Mikään muu noissa levyjen laitossa ei vituttanu kuin että tosiaan koolaukset ja runkopuut aikojen saatossa kieroutunu ja vääntyny niin että sai käyttää luovuutta että sai seinän suoraks.. mutta ei siitä ainakaan huonompi tule kuin mikä olis pakkeloimalla tullu.

Mä oisin laittanut 6mm remonttilevyt vanhan päälle...
 
Mä oisin laittanut 6mm remonttilevyt vanhan päälle...
Vielä vittumaisempaa puuhaa. Ku ei nää missä koolit menee ni kipsin ruuvaamimen toisen kieron seinän päälle ei o herkkua..

E: lisäks jokaisen kipsiruuvin kannan joutuu senkkaamaan (kun ei näe koolauksia) niin hommaahan tossa on. Plus tosiaan että suoran levyn laittaminen kieron päälle ei ole herkkua. Tein nimittäin eteiseen saneerauslevyt ja tulin siihen tulokseen että mielummin puran koko paskan ja laitan uudet levyt kooleihin ku pelleilen saneerauslevyjen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom