Kitaran soittaminen

Vanhaa Sentencediä livenä ja melkein saa jopa selvän. Sillä perusteella päätettiin jakaa. Hyvin harvoin onnistuu puhelinnauhotukset, taustameteli yleensä pilaa viimeistään laadun.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=LidQADiXI7U

Ja lissää Ensiferumia. Nyt on soitto menossa siihen suuntaan että on yhtäkkiä auennut jotain ihme lukkoja tekniikoissa ja tullut ihmeellinen harppaus (ei tällä videolla eikä parilla seuraavassakaan coverissa kun nauhotellut näitä ennakkoon) mut ensi vuoden alussa julkastut setit kuulostaa jo taas aavistuksen paremmalta ja plekukäsi tykittää paremmin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/TcPHJgXbiEY?si=3ouRWvEsTwdXJCJl

Minulla on uuteen minipc:hen kytketty Steinberg UR22C äänikortti, johon taas on kytketty basso. Kun tone on 100% auki, niin kuulokkeista kuuluu sellaista "huminaa" (en osaa paremmin sanoa) ja kun kieliä koskettaa juuri ja juuri, niin sellainen napsahteleva ääni kuuluu kuulokkeista. Olen kokeillut kahdella eri bassolla kummallakin sama juttu, 100% tone auki humisee.

Mitähän olisi tehtävissä? Onko jotain "de-humm" laitetta olemassa?

Edit: Ja kun koskettaa tallaa, niin humina häviää

Viimeksi muokattu:
Minulla on uuteen minipc:hen kytketty Steinberg UR22C äänikortti, johon taas on kytketty basso. Kun tone on 100% auki, niin kuulokkeista kuuluu sellaista "huminaa" (en osaa paremmin sanoa) ja kun kieliä koskettaa juuri ja juuri, niin sellainen napsahteleva ääni kuuluu kuulokkeista. Olen kokeillut kahdella eri bassolla kummallakin sama juttu, 100% tone auki humisee.

Onhan sulla piuha input 2:ssa ja Hi-z nappi päällä?

Sinulla lienee passiivibasso jossa ehkä ei-niin-hyvin toteutettu suojaus (shielding). Kun kosketat tallaa tai kieliä maadoitat systeemin ja hurina vaimenee. Minkälainen basso sinulla on? Mikkikonfiguraatiotieto on tärkeä eli minkälaisia mikkejä (soapbar, humbucker, yksikelainen vai splitcoil ja mikkien määrä jne). Lähdetään näillä liikkeelle niin voidaan ihmetellä mitä on tehtävissä.

Sinulla lienee passiivibasso jossa ehkä ei-niin-hyvin toteutettu suojaus (shielding). Kun kosketat tallaa tai kieliä maadoitat systeemin ja hurina vaimenee. Minkälainen basso sinulla on? Mikkikonfiguraatiotieto on tärkeä eli minkälaisia mikkejä (soapbar, humbucker, yksikelainen vai splitcoil ja mikkien määrä jne). Lähdetään näillä liikkeelle niin voidaan ihmetellä mitä on tehtävissä.
Passiivibasso. Precision basso, eli onko ne nyt sit splitcoil mikit. Juu sellaista huminaa tai staattista ääntä kuuluu.

Sama juttu passiivi Jazz bassolla. Olen kokeillut myös toisella piuhalla, ei ollut vaikutusta.

Viimeksi muokattu:
Passiivibasso. Precision basso, eli onko ne nyt sit splitcoil mikit. Juu sellaista huminaa tai staattista ääntä kuuluu.

Sama juttu passiivi Jazz bassolla. Olen kokeillut myös toisella piuhalla, ei ollut vaikutusta.

Tjaa. Jostain ottanee häiriötä. Kauemmas koneesta ja näytöstä, niin huriseeko? Jos olisi huono maadoitus, niin uskoisin että se kohina ois koko ajan läsnä, myös kun tonea tiputtaa ja tietty sama ongelma kahdella soittimella. Kokeile eri USB portteja. Onko tuossa (ilmeisesti) kaksi inputtia, niin molemmat kokeiluun. Koita toista piuhaa äänirkotin ja koneen välille. Jos löytyy pitkä, niin siirrä äänikorttia mahdollisimman kauas koneesta.

Viimeksi muokattu:
Meneehän usb suoraan koneeseen? Huriseeko muilla kuin noilla bassoilla? Huriseeko bassot myös styrkkarissa?
Kokeile toista usb piuhaa.

USB menee suoraan koneeseen. Eipä ole kuin kaksi bassoa millä kokeilla, niin en osaa sanoa. Bassovahvistinessa staattinen ääni kuului myös.

Pitääpä illalla enempi testailla.

Oisin voinut veikata myös soittimen maadoitusta mutta jos tulee kahdella eri bassolla niin tuskin sekään. Ootko kokeillut styrkkaria eri pistorasiassa. Jos esim kylppäristä löytyy maadoitettu rasia niin koklaa sitä

Kokeilin toista usb piuhaa, ei mitään vaikutusta. Vahvistimella kokeiltu kylppärissä, ehkä aavistuksen hiljeni, mutta kun tallaan koskettaa, niin häviää staattiset äänet kokonaan.. En tiedä enää. No ainakin sen ylimääräisen äänen saa pois, kun tonea kääntää kiinni päin.
Auttaskohan toi?

Kokeilin toista usb piuhaa, ei mitään vaikutusta. Vahvistimella kokeiltu kylppärissä, ehkä aavistuksen hiljeni, mutta kun tallaan koskettaa, niin häviää staattiset äänet kokonaan.. En tiedä enää. No ainakin sen ylimääräisen äänen saa pois, kun tonea kääntää kiinni päin.
Auttaskohan toi?
Jos audiointerface on vain USB-piuhalla koneessa kiinni, niin ei tuon virtalähteen pitäisi mitään vaikuttaa. Tosin sit on sekin mahdollista, että tietokone on maadoitetussa sähköissä ja sulla menee piuhat tosta Steinbergeristä stereoihin ja niissähän ei mitään maadotusta ole. Yksi mutuilu on että asut jossain viileämmässä kolkassa ja kylmä ilma on saanut ainakin Gibsonin nitrolakatut kitarat aika varautuneiksi staattisesta sähköstä.

Edit: Olikos noissa bassoissa missään mikkivalitsinta vai onko vain vol säätö per mikki? Voi olla kummastakin kepistä jokin johdotus pettämässä. Mikkivalitsimella tätä voisi hieman tutkia, että jos häviää kun vaihtaa mikkiä, niin sitten kolvi käteen.

Jos Presari hurisee niin vika joko sen maadoituksessa tai muun laitteiston maadoituksessa. Jos sulla on läppäri niin laita interface (malli ilman virtalähdettä toivottavasti) siihen kiinni ja mene pelkällä akulla - huriseeko vielä.

Presarin mikki on sarjassa ja kelat vastakkaiseen suuntaan käämitty joten ne ei hurise. Jatsarissa on mikit vastakkaiseen suuntaan käämitty mutta toimii hupparina vain jos volumet samalla tasolla.

Ei ole mikki valitsinta, pelkät potikat.

Ja ei ole läppäriä millä kokeilla..

Se piti sanoo, että musiikkiliikkeessä kokeiltiin bassoa, ja siellä ei mitään hurinoita ollut. Eli vahvasti näyttää siltä, että jotain näissä mun sähkölaitteissa on vikana, eikä bassossa.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 098
Jäsenet
80 403
Uusin jäsen
imranul

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom