Kirkosta eroaminen

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
106
Erosin kirkosta kun menin yläasteelle koska luulin että saisin vapaatunnin uskonnosta. Toisin kävi tietenkin ja yhtä turhaa hömppää siellä korvaustunneillakin oli. Uskonnontunnit ei toisaalta olleet mitään myrkkyä ala-asteen ajan + pidän niitä harmittomina osana yhteiskunnallista kasvatusta.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Ymmärräthän, että olet aika jäävi kommentoimaan, kun itse olet kirkkoon kuulumattomana joutunut uskonnon tunneille?
En ole jäävi kommentoimaan kirkkoon kuulumisen typeryyttä vaikken olekaan koskaan kuulunut kirkkoon. Esimerkkini todistaa sen, ettei sillä ole elämässä mitään merkitystä, onko kirkon jäsen vai ei, koska kukaan ei taustoja kysele, vaikka lapsen työntäisikin massan mukana samoihin uskonnollisiin kekkereihin kuin hihhuleiden pennut. Minähän selvästi tiedän asian tilan sinua paremmin, koska olen oikeasti elänyt läpi sen skenaarion, mikä sinulle on puhtaasti hypoteettinen.

Argumenttisihan oli juuri se, että siitä on jotain vaivaa, jos lapsena ei kuulu kirkkoon, mikä on tietysti väärin, koska kirkkoon kuulumattomana ei ole mitään velvollisuutta tehdä sellaisia asioita, mitä kirkkoon kuuluvatkaan eivät tee, ja toisaalta on ilman erillistä ilmoitusta oikeutettu tekemään kaikki samat asiat kuin hekin. Oli minun luokallani niitäkin kirkkoon kuulumattomia lapsia, joiden vanhemmat olivat kaiketi kieltäneet uskonnon tunneille osallistumisen. En minä tuolloin edes tiennyt, että olin periaatteessa samanlainen lapsi. He joutuivat sitten odottelemaan käytävällä sen tunnin tai pari, minkä me muut käytimme vähintään yhtä hyödyttömästi oppitunnilla.
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Olen vahvasti samaa mieltä Richard Dawkinsin kanssa siitä, että kaikenlainen alaikäisiin kohdistuva uskonnollinen aivopesu (siis millainen tunnustuksellinen uskonnollinen "kasvatus" tahansa) on täysin rinnastettavissa esimerkiksi lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön ja pitäisi kriminalisoida ankarasti. Kaikenlaiset uskonnolliset tilaisuudet olisi myös kiellettävä lapsilta. Äärettömän paljon vaarallisempaa paskaa kuin esimerkiksi yli 90 % huumeista.

Jos joku syöttäisi huumeita lapsilleen, seurauksena olisi välitön huostaanotto ja rikosoikeudellisia seuraamuksia. Lasten myrkyttäminen tuolla paskalla on kuitenkin yhteiskunnan kannalta ihan OK. Se on sairasta, täysin käsittämätöntä ja vitun perverssiä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Itse en kannata kirkon asemaa, en ole sen jäsen, ja korvaisin uskonnontunnit vaikka historialla.

Kuitenkin, kun normi on edelleen kirkkoon kuuluminen, niin en vertaisi tuota huumeiden syöttämiseen. Lapsi on enemmän "ulkopuolinen" kirkkoon kuulumattomana kuin siihen kuuluvana.
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Itse en kannata kirkon asemaa, en ole sen jäsen, ja korvaisin uskonnontunnit vaikka historialla.

Kuitenkin, kun normi on edelleen kirkkoon kuuluminen, niin en vertaisi tuota huumeiden syöttämiseen. Lapsi on enemmän "ulkopuolinen" kirkkoon kuulumattomana kuin siihen kuuluvana.
Normit ovat siis sinulle tärkeämpi asia kuin se, mikä on mitenkin vahingollista. Kiitos, selväksi tuli.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Normit ovat siis sinulle tärkeämpi asia kuin se, mikä on mitenkin vahingollista. Kiitos, selväksi tuli.
Etkö näe muka mitään vahingollista siinä että valtio voi sanella miten kukin kasvattaa lapsensa? Itsellä rupee hälytyskellot soimaan kyllä aina kun joku ehdottaa jotain tämän tapaista.
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Etkö näe muka mitään vahingollista siinä että valtio voi sanella miten kukin kasvattaa lapsensa? Itsellä rupee hälytyskellot soimaan kyllä aina kun joku ehdottaa jotain tämän tapaista.
Eli jos joku haluaa vaikkapa valistaa lapsiaan sukupuoliasioista panemalla, valtiolla ei tule olla asiaan nokan koputtamista. Kiitos, selväksi tuli tämäkin.

Eivät lapset ole mitään vanhempien (tai koululaitoksen) omaisuutta. Totta kai on oltava selkeät ja perustellut rajat, mitä lasten kasvattamisen nimissä saa tehdä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Eli jos joku haluaa vaikkapa valistaa lapsiaan sukupuoliasioista panemalla, valtiolla ei tule olla asiaan nokan koputtamista. Kiitos, selväksi tuli tämäkin.
Jaahas. Olkinukkea pukkaa. Sinänsä olisi ihan mielenkiintoinen aihe keskustella mutta jos tosiaan ei ole kapasiteettia rakentavaan keskusteluun niin antaa olla.
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Jaahas. Olkinukkea pukkaa. Sinänsä olisi ihan mielenkiintoinen aihe keskustella mutta jos tosiaan ei ole kapasiteettia rakentavaan keskusteluun niin antaa olla.
Sinähän kirjoitit: "Etkö näe muka mitään vahingollista siinä että valtio voi sanella miten kukin kasvattaa lapsensa? Itsellä rupee hälytyskellot soimaan kyllä aina kun joku ehdottaa jotain tämän tapaista."

Jos tapanasi on sanoa jotain muuta kuin mitä mahdollisesti tarkoitat, rakentava keskustelu on tosiaan aika vaikeaa. Minä ainakaan en osaa vielä toistaiseksi lukea ajatuksia.

Ja kuten jo yllä totesin, lasten uskonnollinen "kasvatus" on vahingollisuutensa puolesta täysin rinnastettavissa lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Jos toista ei sovi kieltää, niin miksi sitten toistakaan?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Outoa fleimaamista tämä herättää.

Itse en kannata anarkismia, liian vaikeaksi menee elämä sen kanssa. Normeilla on myös toinen nimitys, jota kutsutaan yhteiskunnaksi. Suosittelen sopeutumaan normeihin, mikäli haluaa elämässä pärjätä.

Suosittelisin herra egoa tarkistamaan myös vertauskuvansa, kun pedofiliaa tarjotaan vaihtoehdoksi vaikkapa musiikkileikkikoululle. Vaikka tämä foorumi beta-asteella on, niin jospa pidettäisiin asialinja kuitenkin ilman turhan ärhäkkää provoilua.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Etkö näe muka mitään vahingollista siinä että valtio voi sanella miten kukin kasvattaa lapsensa? Itsellä rupee hälytyskellot soimaan kyllä aina kun joku ehdottaa jotain tämän tapaista.
Valtiohan nimenomaan tunkee tässä sanelemaan millaisen "aatteellisen kasvatuksen", niin kuin uskonnollista aivopesua kouluissa kai kutsutaan, lapset saavat. Uskonto ei ole pätevä kouluaine, eikä sen pitäisi kasvatuksellisesti koululle kuuluakaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Valtiohan nimenomaan tunkee tässä sanelemaan millaisen "aatteellisen kasvatuksen", niin kuin uskonnollista aivopesua kouluissa kai kutsutaan, lapset saavat. Uskonto ei ole pätevä kouluaine, eikä sen pitäisi kasvatuksellisesti koululle kuuluakaan.
Tässä olen samaa mieltä kyllä.

Edit: Ja sama pätee myös monikulttuurisuus paskan syöttämiseen kouluissa valtion toimesta.
 
Viimeksi muokattu:

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Outoa fleimaamista tämä herättää.
Se on helpommin ymmärrettävissä, jos on nähnyt oikeasti uskovaisia piirejä, etenkin sisältäpäin. Uskontojen vahingollisuutta on hankala ymmärtää, jos uskonto tarkoittaa käytännössä joulun viettämistä.

Normeilla on myös toinen nimitys, jota kutsutaan yhteiskunnaksi. Suosittelen sopeutumaan normeihin, mikäli haluaa elämässä pärjätä.
Voi kun ihmiskunta olisi alusta lähtien ymmärtänyt sopeutua normeihin, niin kaikki pärjäisivät elämässään eikä olisi tapahtunut turhia muutoksia. Kuka normeihin sopeutumaton idiootti järjesti esimerkiksi naisille äänioikeuden? Miksi homoja ei enää tapeta, eikö ne paskiaiset olisi vain voineet sopeutua normeihin?

edit: Luojan kiitos sentään rikkaruohon kasvattamisesta rankaistaan, vituttaa vaan ne hamppumarssit, mikä siinäkin on, ettei voi vain sopeutua yhteiskuntaan, jossa huumeiden käyttö on moraalitonta?
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Outoa fleimaamista tämä herättää.

Itse en kannata anarkismia, liian vaikeaksi menee elämä sen kanssa. Normeilla on myös toinen nimitys, jota kutsutaan yhteiskunnaksi. Suosittelen sopeutumaan normeihin, mikäli haluaa elämässä pärjätä.

Suosittelisin herra egoa tarkistamaan myös vertauskuvansa, kun pedofiliaa tarjotaan vaihtoehdoksi vaikkapa musiikkileikkikoululle. Vaikka tämä foorumi beta-asteella on, niin jospa pidettäisiin asialinja kuitenkin ilman turhan ärhäkkää provoilua.
Lähteeni on tässä Richard Dawkinsin The God Delusion, jossa tämä rinnastus perustellaan tarkemmin kuin keskustelufoorumilla on mahdollista. Onko sinulla esittää lähteitä tämän yrittämäsi metakeskustelun tueksi?

Minäkään en kannata sellaista anarkismia, jossa vanhemmat saavat vapaasti hyväksikäyttää lapsiaan tai myrkyttää näitä uskonnolla. Normeja normien vuoksi en tietenkään kannata, koska normit eivät mitenkään automaattisesti ole hyödyllisiä ja rationaalisesti perusteltuja.

En muuten ole tarjonnut pedofiliaa "vaihtoehdoksi" millekään tai ylipäätään maininnut pedofiliaa, eikä ketään "suositella" tarkistamaan vertauskuviaan. Tarkistapa ystävällisesti suomen kielen kielioppi ja sanojen merkitykset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Normi rupeaa olemaan hyvin heikko peruste kirkkoon kuulumiselle kun suuremmissa astutuskeskuksissa normi on nimenomaan muuttunut ja muuttumassa päinvastaiseen suuntaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Ei kuulu suorannaisesti tähän teemaan, mutta maailman muutosta on tapahtumassa nyt ilmeisesti myöskin uskovaisessa ilmapiirissä. Isoäitini, joka on viimosen päälle ollut sitä mieltä, että häntä ei saa tuhkata vaan pitää haudata kokonaisuutena, olikin nyt hiljattain yllättänyt avautumalla saaneensa uuden heräämisen harkinnalle. Kukaan ei siis ole (tietääkseni) painostanut häntä tuollaiseen, mutta muuttuva maailma tuntuu uskovaiseenkin vaikuttavan. Varsinkin jos on ikäisensä ja läheinen sukulainen lähivuosina tullut uurnattua ilman nimiä missään hautakivissä.

Sanotakoot että hihhuli hän ei ole (paitsi jossain määrin omilleen), mutta uskonto vaikuttaa siinä määrin hänen arvoihinsa ja arkisiin valintoihinsa että vakava ja myönteinen ajatus harkita itsensä uurnaamista on yllättänyt ainakin itseni täysin. Rationaaliset ilmiöt ajavat sittenkin monessaan uskovaisen elämänkatsomuksen ohi (en sano miksi tämä ajatuksensa, oli minunkin mielestä rationaalinen ja järkevä. Hän sen kumminkin itse perusteli). Tosin, hän onkin vasta päälle 50-vuotiaana ottanut "herran ja raamatun" arkeensa. Siinä suurin osa elämästä peruskansalaisen pohjalla varmasti se, mikä erottaa hänet siitä aidosta hihhulista. Uskovaisuus onkin myös hänen tapauksessaan (historiasta sen enempää) jonkinlainen (todennäköisesti syvän) depression selviytymiskeino.

Olen tosin aiemmin jäykkien asenteidensa kautta olettanut automaattisesti tämän olevan sitä hihhulismia. Toisaaltapa ilman luettua peruspsykologiaa tämä tuskin olisi auennutkaan. Saati sitten niitä lisäselvyyttä ajavia lisäkysymyksiä tuotettua.

Uskonnon tunnit pitäisi korvata psykologian perusteilla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Aivan turha lähteä kärjistämään. Samoin jonkun kolmannen osapuolen kirjoituksia ehdottomana totuutena laukomaan.

Itselläni on tapana käyttää ensikäden tietoa ensisijaisena referenssinä, ja joku kirja ei koettua elämää muuksi muuta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Ei hemmetti, oiskohan egon nimimerkki päätynyt jollekin toiselle kirjoittelijalle tällä forumilla?

Tuosta suomen kielen kielioppiin tarttumisesta tuli jotenkin tämmöinen mieleen. Tai sitten on uusi forumi saanut päästelemään höyryjä.

Tuossa lainaamassasi viestissä muuten juuri suosittelin tarkastamaan minkälaisia vertauskuvia kannattas missäkin yhteydessä käyttää, eli todistettavasti noin voi tehdä.
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Aivan turha lähteä kärjistämään. Samoin jonkun kolmannen osapuolen kirjoituksia ehdottomana totuutena laukomaan.

Itselläni on tapana käyttää ensikäden tietoa ensisijaisena referenssinä, ja joku kirja ei koettua elämää muuksi muuta.
Mutta kun sinä et ole tehnyt tässä ketjussa muuta kuin mussuttanut paskaa. Jonkinlaisia argumentteja pitäisi olla, tai kyse ei ole keskustelusta.

Ja minä en saatana sentään ole laukonut "jonkun kolmannen osapuolen kirjoituksia ehdottomana totuutena". Olen kertonut, mistä lähteestä löytyy tarkempia perusteluja, jos aihe kiinnostaa muutenkin kuin trollaustarkoituksessa. Vaikka kunnollisen suomen kielen kirjoittaminen tuottaisikin ylivoimaisia vaikeuksia, niin opettele nyt edes lukemaan, jookosta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Mikas pieni eropiikki nyt on kaynnissa ?

Viimoset kolme paivaa on ollut tavallista nopsempaa eroamista.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Mikas pieni eropiikki nyt on kaynnissa ?

Viimoset kolme paivaa on ollut tavallista nopsempaa eroamista.


Johtuiskohan tästä: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...koko-talven-tarjolla-teeta-ja-korppua/6177122 ?

Kirkko järjestää majoitusta kodittomille koko talven: "Tarjolla teetä ja korppua"
KOTIMAA JULKAISTU 21.11.2016 15:51

37

Lauttasaaren kirkossa järjestettiin viime vuonna hätämajoitus turvapaikanhakijoille.Lehtikuva


Helsinkiläiskirkot aikovat majoittaa kodittomia koko talvikauden ajan. Ensimmäistä kertaa ovet aukeavat tänä yönä.

Lauttasaaren kirkkoherra Juha Rintamäki odottaa jännityksellä illalla alkavaa kodittomien majoittamista Lauttasaaren kirkossa. Tässä vaiheessa ei vielä tiedetä, kuinka moni koditon kirkolle saapuu, kun ovet avataan ensimmäistä kertaa.

– Helsingissä arvioidaan olevan jopa 4000 koditonta. Sen lisäksi on useita satoja romanialaista sekä paperittomiksi jääneitä turvapaikanhakijoita. Tänään illalla selviää, moniko heistä tähän tilausuuteen voi tarttua.








Kirkko avaa ovensa kodittomille - paperittomille halutaan suojaa

Uutisjutut: Kotimaa

2 min 10 s




Helsingin seurakunnat aikovat majoittaa kodittomia koko talvikauden ajan. Majoittamisesta vastaa viikon kerrallaan yksi helsinkiläinen seurakunta.

Kirkkoherra uskoo, että järjestys säilyy eikä kirkon portaille ole tulossa alkometrejä. Sen sijaan tarjolla on teetä ja korppua.

– Pyrimme turvaamaan heille rauhallisen yön ja unen. Viranomaisten kanssa on käyty läpi se, miten tällaisia tilapäismajoituksia hoidetaan.

"Vapaaehtoisina on niitä, jotka olivat vuosi sitten itse majoituksessa"
Apuna majoituksen järjestämisessä on satoja vapaaehtoisia. Osa on sellaisia, jotka ovat olleet itse aiemmin kirkon majoituksessa.

– Meillä on viime syksyltä kokemuksia turvapaikanhakijoiden majoittamisesta seurakunnan tiloissa silloin kun vastaanottokeskukset täyttyivät nopeasti.

– Nyt on hienosti niitä ihmisiä vapaaehtoisina, jotka olivat vuosi sitten Lauttasaaren kirkon lattialla majoituksessa. Heitä on valvomisvuoroissa tulevina öinä.

MTV Uutisten kyselyssä neljäsosa papeista olisi valmis antamaan suojelua myös kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneille henkilöille. Rintamäki uskoo, että asiassa löytyy yhteisymmärrys.


– Meillä on tulossa tilanne, jossa tulee tarkasti miettiä, miten paperittomat ilman turvapaikkaa jääneet selviytyvät Suomessa. Toivon että tähän asiaan löytyy yhteinen ratkaisu tänään, kun sisäministeri Paula Risikko tapaa piispoja.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Uutinen kuin uutinen, jos se aiheuttaa kirkosta eroamista, on sillä positiivinen vaikutus.

Tuosta lasten aivopesusta, se kyllä pitäisi kieltää valtiollisella tasolla. Uskonnon opetus pitäisi olla kaikkien uskontojen yleisyä käsittelyä ja niiden vaikutuksesta nykypäivään ja historiaan. Tosin tuolla pohjanmaalla ja varmaan joissakin muissa paikoissa myös hihhulointi on niin arkea ettei neuteaalista opetuksesta tietoakaan..

Puolisko katseli tässä muskareita lapselle. Kirkolla olisi ollut tosi edullisestikin. Sanoin kyllä että se on jees jos ei ole aivopesua. Noh tarkemmin katsottuna siellähän lauletaa jesse-lauluja. Onneksi löytyy nyt muualtakin noita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Eroissa muuten ollaan aavistuksen viime vuotta edella.

http://3rdw.net/eroakirkosta/

Viime vuonna tahan mennessa oli 30131 eroa, tana vuonna on jo 31487.

Ennuste lupaa tosin 500 vahemman kuin viime vuonna, mutta se johtuu ihan vain siita etta viimevuoden loppu oli tavallista vilkkaampi. Joulukuussa tuli tosi paljon eroja.

Tana vuonna ei ole ollut oikeen mitaan suurempaa ero piikia (maalis/huhti oli hieman tavallista parempi), joten jos nain mennaan vuoden loppuun, niin tosiaan siihen tuttuun turvalliseen 45000 pintaan pastanee helposti. Normaali vuoden (2008, 2009, 2011, 2012 ja 2015) keskiarvo on noin 44600.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 452
Sinne meni. Näin 27-vuotiaana tapakristittynä voin sanoa, että ei kirkko ole minulle mitään tarjonnut. Joka vuosi käyn vanhojen tapojeni mukaisesti isäni kanssa joulukirkossa, mutta siinä kaikki. Liitytään sitten kirkkoon uudelleen ja (ja kun) nykyinen avokki haluaa kirkkohäät. En tiedä, että miksi on tullut lykättyä näin kauan.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 697
Sinne meni. Näin 27-vuotiaana tapakristittynä voin sanoa, että ei kirkko ole minulle mitään tarjonnut. Joka vuosi käyn vanhojen tapojeni mukaisesti isäni kanssa joulukirkossa, mutta siinä kaikki. Liitytään sitten kirkkoon uudelleen ja (ja kun) nykyinen avokki haluaa kirkkohäät. En tiedä, että miksi on tullut lykättyä näin kauan.
Voihan sitä maistraatissakin mennä naimisiin, ja sitten järjestää tilaisuuden perinteiseen tapaan. Ymmärrän kyllä jos morsian niin välttämättä haluaa kirkkohäät, niin kai siinä voi tuon verran joustaa. Ainahan sitä voi täyttää kaavakkeen uudestaan.
Ja btw, on sitä tullut käytyä kirkosssa häissä ja hautajaisissa, siitäkin huolimatta etten kirkkoon kuulu, se kun ei päällepäin näy kuuluuko vai ei kirkkoon. Ja harva sitä edes tietää, kun jostain ihme syystä ei ole päivittäinen puheenaihe tuttujen kesken.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
Taisi olla edellisellä sivulla juttu, että minut voidaan haudata hautausmaalle vaikka en ole enää kirkon jäsen. En halua itseäni minnekään ruumis galleriaan kuopattavan. Enkä halua, että minua poltetaan myöskään. Olen itse sitä mieltä, että haluaisin ruumiini hajoavan luonnossa taivaan alla. Jos tiedän kuolevani pian niin pitäisikö lähteä kävelemään jonnekin maailmalle ja yksinkertaisesti olla niin syrjässä, että ehtii mätänemään ennekuin kukaan löytää. Onko muita tapoja varmistaa moinen loppusijoitus? Minnekään kirkon maalle en todellakaan halua jäädä.

En usko mihinkään, mutta jotenkin ollut sellanen olo aina, että en halua mitään "tavanomaista" hautaamista.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Itse olen kertonut halun tuhkaukseen jos äkillisesti käy huonot. Haluan myös että tuhkat heitetään jonnekkin, ei kyllä väliä minne. Tällä hetkellä paras olisi ehkä nkyisen paskahallituksen puoluejohtajien naamalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Itse olen kertonut halun tuhkaukseen jos äkillisesti käy huonot. Haluan myös että tuhkat heitetään jonnekkin, ei kyllä väliä minne. Täl hetkel paras ois ehk nkyise paskahallituksen puoluejohtajien naamalle.
Tuohonhan on jotain aivan naurettavia lakeja olemassa jotka kieltaa lahes kaikki sijoituspaikat.

Joudut jopa etukateen sijoituspaikan ilmoittamaan, ennenkuin edes saat tuhkat haltuun.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
81
Vuonna 2003 erosin vanhempieni luvalla välittömästi kun rippikoulusta pääsin. Bileet oli ihan jees, ruoka oli hyvää ja sitä oli tarpeeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
36
Taisi olla edellisellä sivulla juttu, että minut voidaan haudata hautausmaalle vaikka en ole enää kirkon jäsen. En halua itseäni minnekään ruumis galleriaan kuopattavan. Enkä halua, että minua poltetaan myöskään. Olen itse sitä mieltä, että haluaisin ruumiini hajoavan luonnossa taivaan alla. Jos tiedän kuolevani pian niin pitäisikö lähteä kävelemään jonnekin maailmalle ja yksinkertaisesti olla niin syrjässä, että ehtii mätänemään ennekuin kukaan löytää. Onko muita tapoja varmistaa moinen loppusijoitus? Minnekään kirkon maalle en todellakaan halua jäädä.

En usko mihinkään, mutta jotenkin ollut sellanen olo aina, että en halua mitään "tavanomaista" hautaamista.
Tunnustuksettomille on olemassa omia, vapaa-ajattelijayhdistysten ylläpitämiä hautausmaita. Voit kirjoittaa testamenttiisi, että haluat tulla haudatuksi moiselle. Ilmeisesti myös joillakin seurakunnilla on omia, vakaumuksettomille tarkoitettuja hauta-alueita, mutta niistä en tiedä sen enempää. Veikkaisin, että perikunnan/kuolinpesän laillinen velvollisuus on huolehtia asianmukaisesta hautauksesta, olettaen että ruumis löytyy, eli siinä mielessä kai voit kävellä jonnekin erämaahan mätänemään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 697
Taisi olla edellisellä sivulla juttu, että minut voidaan haudata hautausmaalle vaikka en ole enää kirkon jäsen. En halua itseäni minnekään ruumis galleriaan kuopattavan. Enkä halua, että minua poltetaan myöskään. Olen itse sitä mieltä, että haluaisin ruumiini hajoavan luonnossa taivaan alla. Jos tiedän kuolevani pian niin pitäisikö lähteä kävelemään jonnekin maailmalle ja yksinkertaisesti olla niin syrjässä, että ehtii mätänemään ennekuin kukaan löytää. Onko muita tapoja varmistaa moinen loppusijoitus? Minnekään kirkon maalle en todellakaan halua jäädä.

En usko mihinkään, mutta jotenkin ollut sellanen olo aina, että en halua mitään "tavanomaista" hautaamista.
Ongelmaan löytyy ratkaisu:tup: Katsoin varmaan vuosi sitten tms. jonkun jenkkidokkarin, nimeä en nyt muista, mutta jenkkilässä on ihan tiedekäyttöön tarkoitettu paikka. Eli ihminen voi testamentata itsensä kyseiselle taholle, ja sitten kun kuolema koittaa, niin toimittavat ruumiin metsään, ei arkkua, ei vaatteita, ei hautaamista. Homman idea on tutkia miten luonto hoitaa homman ilman ihmisten siihen erikseen puuttumatta.
Siitä vaan googlaamaan. Ei se kovin vanha juttu ole, joten voi hyvinkin olettaa että projekti on vielä pystyssä.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Itse olen kertonut halun tuhkaukseen jos äkillisesti käy huonot. Haluan myös että tuhkat heitetään jonnekkin, ei kyllä väliä minne. Tällä hetkellä paras olisi ehkä nkyisen paskahallituksen puoluejohtajien naamalle.
Sama ajatus tuhkauksesta. Tuhkat voi dumpata ihan metsään tai mereen/järveen. Pääasia, ettei kirkon maille ja ettei kirkko ei saa sentin latia siitä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Silti olet täällä siitä jauhamassa?:tup:
Ahhaha. Itse kiljuisin riemusta jos kirkon koko verotusoikeus purettaisiin. Samoin mikäli tuo menettäisi kaikki jäsenensä.
Tai oikeastaa jos ja kun tuosta tulee "epänormi" (enemmistö ei enää olisi jäseniä).

Itse en tuohon laitokseen kuulu enkä siten kirkollisveroakaan maksa.

Eli sen takia itse itseäni ihmettelin, että mitä vittua mä oikein kirjoittelen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Kirkkoonhan voi liittyä aina tammikuun alussa ja erota joulukuun lopulla. Vuodenvaihteen tilanne määrittää kuulumisen ja samalla mafiamaksut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
122
Kirkosta erotaan ilmeisesti protestina kirkon idioottimaiselle mokutukselle.Eikös sen pitäis olla niin päin että, ne idiootit potkitaan kirkosta helvettiin? Tämä nykyinen meininki on juuri sitä mitä kirkkoon pesiytyneet mokuttajat haluavatkin, eli muslimien määrä suhteessa ev. lutien määrään kasvaa. Minä en juuri tästä syystä eroa kirkosta, jotta saadaan prosentit pidettyä vahvoilla muslimeihin verrattuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Kirkosta erotaan ilmeisesti protestina kirkon idioottimaiselle mokutukselle.Eikös sen pitäis olla niin päin että, ne idiootit potkitaan kirkosta helvettiin? Tämä nykyinen meininki on juuri sitä mitä kirkkoon pesiytyneet mokuttajat haluavatkin, eli muslimien määrä suhteessa ev. lutien määrään kasvaa. Minä en juuri tästä syystä eroa kirkosta, jotta saadaan prosentit pidettyä vahvoilla muslimeihin verrattuna.
Kirkosta potkiminen vahentaisi kirkon "suosiota", joten se ei ole hyvaksi kirkolle.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Kirkosta erotaan ilmeisesti protestina kirkon idioottimaiselle mokutukselle.Eikös sen pitäis olla niin päin että, ne idiootit potkitaan kirkosta helvettiin? Tämä nykyinen meininki on juuri sitä mitä kirkkoon pesiytyneet mokuttajat haluavatkin, eli muslimien määrä suhteessa ev. lutien määrään kasvaa. Minä en juuri tästä syystä eroa kirkosta, jotta saadaan prosentit pidettyä vahvoilla muslimeihin verrattuna.
Minäkin pysyn hattivattijärjestön jäsenenä (vaikka he ovatkin lahopäisiä hattivatteihin uskovia idiootteja) vain sen vuoksi ettei teletappiyhteisö vain jäsenmäärältään saavuta hattivatteja.

Hitsikö ei ole parempaa keinoa viedä valtaa näiltä hurupäiden lahkoilta :(
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Minäkin pysyn hattivattijärjestön jäsenenä (vaikka he ovatkin lahopäisiä hattivatteihin uskovia idiootteja) vain sen vuoksi ettei teletappiyhteisö vain jäsenmäärältään saavuta hattivatteja.

Hitsikö ei ole parempaa keinoa viedä valtaa näiltä hurupäiden lahkoilta :(
Jooo. Uskontokriittisyys edistää täyttymään pyrkivää uskonnollista tyhjiötä, joka ei missään nimessä ole älytöntä hihhulihuuhaata, koska tule Herra Jeesus. Voi herranjee taas kerran. :facepalm:
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
22
Kirkkoonhan voi liittyä aina tammikuun alussa ja erota joulukuun lopulla. Vuodenvaihteen tilanne määrittää kuulumisen ja samalla mafiamaksut.
Samalla saat joka torstai Ghetto & Moskeija lehden kotiin kannettuna. Sen painaminenkin kuitenkin maksaa jotakin, samoin Posti veloittaa jotakin. Eli tuolla tavalla pidät huolen että kirkko kuluttaa edelleen rahaa aivan turhaan koska ei saa sinulta latiakaan veroja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
En ole koskaan kuulunut kirkkoon, mutta Jehovan todistajiin kyllä. Kävin kasteella 15-vuotiaana, mikä oli mukamas oma valinta. Vittujakos siitä, ettei tuon ikäinen penska tajua mistään mitään eikä ole varsinkaan kykenevä muodostamaan mitään harkittua ja koherenttia maailmankatsomusta. Lapsikaste mikä lapsikaste. Joka rapauksessa olin tuosta lähtien "velvollinen" noudattamaan tuon sadistisen paskalahkon sadistisia paskasääntöjä oikeuskomitean, erottamisen ja karttamisen uhalla. Siitä syyllisyystripistä pääni ei ole koskaan toipunut, eikä varmasti tulekaan toipumaan.

Alaikäisten liittäminen uskonnollisiin yhteisöihin pitäisi kategorisesti kieltää. Oikeastaan ikärajan voisi ihan hyvin nostaa vaikka 25 vuoteen. Nykytiedon valossa aivot ja varsinkin niiden harkinnasta vastaavat osat ovat vasta silloin valmiit.
Omaan aikaan kaikki meni sinne rippikouluun. Jälkeenpäin löytyi yksi "hihhuli" joka ei ollut käynyt ripillä. Ilmeisesti myöhemmin tuli sitten uskoon. Ja toinen joka kuului kai eri uskontoon, eli ei ollut rippikoulua hänelle.

Vähän sama. Toki voihan noita leirejä olla jos ne vain olisi leikkiä. Mutta siellä joutuu tukiopetukseen jos ei osaa :) Kaverin kanssa jouduttiin papin pitämään tukiopetukseen. Toki olisin osannut, mutta oli huonot silmälasit niin en nähnyt taululle :D

Sitten jouduttiin kahden muun kaverin kanssa helvettiin, tukiopetuspoika ja sitten luokkakaveri tyttö. Oltiin saman luontoisia. Täysin vedätettävissä. Eli jollain lailla tiukka kasvatus meillä kaikilla kolmella ja ei ollut omaa mielipidettä. Taivas helvetti oli sellainen kuin vaikka armeijan rastitehtävät jossa kierretään paikasta toiseen. Ensin joku tyttö sanoi että sitä myrkkyä ei saa sitten juoda. Sitten mentiin toiselle rastille ja toinen tyttö sai ylipuhuttua ja join sen pahan makuisen litkun. No siitähän joutui sitten suoraan helvettiin :D Vaatteet päällä kolmestaan saunaan. Sitten kolmestaan uimaan. Muut toutiin sieltä taivaasta makkaran paistosta laiturille. Siinä sitten yritin kastella vähän muitakin, niin eiköhän joku suuttunut että ei saa kastella. Vai niin :D Kukahan tässä on se kastunut, voi perseen suti :D

Armeijassa oli myös se että olisi voinut käydä ehtoollisella, mutta se oli vapaaehtoinen. Kaikki muut meni mutta minä en. Alikessukin pyysi mukaan, mutta en sitten viitsinyt. Kirkosta erosin joskus 2005 ihan jo senkin takia että en halua maksaa tuollaiselle paskapaikalle euroakaan. Ja onhan siitä jo säästynyt kohtuullinen summa. Mitään palvelusta en olisi saanut vaikka vieläkin kuuluisin satuolentojen joukkoon :)

En tiedä onko enää taivas / helvetti peliä. Mutta ei se kiva ollut koska muistan sen vieläkin. Eikä tietenkään ollut kiva kun jouduin rippireilillä helvettiin :D Toivottavasti pääsee sitten kaikki muutkin sinne, niinkun tasavertaisuuden takia :) Kai armeijassakin oli joskus johonkin aikaan simputusta, mutta ei ollut ainakaan meillä jääkärikomppanjassa. Toki kaikki sai kuulla jos meni perseelleen, mutta siinä ei taas ollut mitään ihmeellistä.

Nyt ne taitaa majoittaa kirkossa niitä hihhuleita ja kaikkea muuta. Vaikka ne tulisi saada täältä pois ja nopeasti. Ei näin :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
HEH. Aina olen miettinyt minkälainen jehovaliike onkaan.

Minut ollaan lapsesta asti kasvanut vanhoillislestadiolaisuuteen iskän ja äitin toimesta.
En tiedä miten kastaminen toimii Jehovan todistajien piireissä, mutta vanhoillislestaidolaiset kastetaan ristiäisissä. Kävimme Helsingin rauhanyhdistyksessa, joka on suurin pyhättö lestoille koko maassa.
Sen lisäksi suviseuroissa, jotka monet varmaan täältä ainakin suunnilleen tietää. Suviseurat järjestetään keskikesän jälkeen ja tapahtumaan osallistuu kymmeniätuhansia vanhoillislestadiolaisia.

Olen itte käynyt lapsesta teini-ikään asti varmaan kymmenissä suviseuroissa. Päätarkoitus on siis tulla kuulemaan Jumalan sanaa, jota puhuja välittää mikrofonilla niinsanotusta Isosta Teltasta seurakentän ympärille asennetuista kaiuttimista.

Enivei pystyn samaistumaan tuohon superegoon siinä mielessä, että meillä lestadiolaisilla on synnin tuska taakkana. Tuntuu kauhealta tehdä jotain "väärää" kuten katsoa telkkaria tai kiroilla. Synnin tuska on valtava, jonka jälkeen on pyydettävä jeesuksen nimeen ja vereen anteeksi jotta olotila tasaantuisi.

Ne jotka ei ole elänyt lapsena uskonnollisessa perheessa ei voi kylläkään ymmärtää esimerkiksi syntiä uskonnollisessa mielessä ja miten tunskallista on elää sellaisessa epätoivon tilassa.
Itse en ole lessu, mutta isä on lessu perheestä jossa 5 lasta. Jostain syystä en osannut kiroilla, mutta kyllä se nyt onneksi 34 v iässä on alkanut paremmin luonnistua. Se viha tulee päästää pois eikä jättää sisälle :) Täysin perseestä tuo uskonto pelleily. Kahdella tädillä on lessuperhe eli noin 20 lasta kahdessa perheessä. Ja kuulemma yhdellä mua vähän nuoremmalla serkulla on 11 lasta. Ja hänen isosisko on onneksi tajunnut lähteä lessuporukasta pois että on vain 2 lasta. Telkkaria ei tosiaan saa katsoa eikä mitään musiikkia kuunnella. Paitsi hengellistä musiikkia. Kyllä se kai pakosta vielä näkyy isän käytöksessä ja nuo lessu isovanhemmat elää vielä. Niillähän on myös se periaate että vaikka menisi kuinka huonosti, niin ei erota. Ja se vielä että ei käytetä päihteitä. Eli ei käytetä alkoholia tai tupakoida. Ehkä se näkyy iässäkin kun molemmat on tolpillaan vielä 90 v äissä. Papalla on ajokortti voimassa ja vielä ainakin parin kilsan pyörälenkit onnistuu. Sekä pilkkoo niitä polttopuita ja ja lämmittää taloa puulla.

Mutta joo lessu toimita ei ole ollenkaan tervettä tai normaalia. Tai omassa porukassa voi olla "tervettä" mutta jos lessu tapaa normaalin "uskovaisen" joka juo viinaa ja polttaa, niin tulee pieni ongelma.

Paitsi sitten äidin isä oli vähän toista maata. Väkivaltainen juoppo. Eli hakkasi minkä kerkesi ja joi ja poltti minkä kerkisi. Kaatui vain ja kuoli ja siitä sitten mummo masentui ja kuoli sitten vähän ajan päästä siihen masennukseen. Tämä väkivaltainen juoppokin oli tullut uskoon kait kuulemma. Ne mummu ja pappa siis oli "normaaleja", mutta silloin lapsena ne tuntuivat pelottavilta kun olivat niin suorapuheisia. Vaikka nyt hyvin ymmärrän että mikä on normaali. Nyt meni ajatus pahasti hukkaan ja täytyy lopettaa, ilmeisesti lessuista kumminkin oli puhe, eli hulluja samoin kun vähemmän uskovaisetkin.

No se vielä että sitä kristinuskoa pakkosyötettiin koulussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Tässä olen samaa mieltä kyllä.

Edit: Ja sama pätee myös monikulttuurisuus paskan syöttämiseen kouluissa valtion toimesta.
Tuo on muuten totta että mitähän kukkasia siellä koulussa nyt syötetään. Esim suomen ihonväri on suurin piirtein vakio, muut on sitten jotain muuta. Yksi mustalainen oli yläasteella samalla luokalla, mutta hän oli sellainen kääntynyt mustalainen, eli ei eronnut millään lailla muista. Tai toki lintsasi enemmän, mutta oli sitten hyvä liikunnassa. Vielä kun saisi vaikka ruotsinkielen myös opetuksesta pois ja laittaisi vaikka lisää englantia siihen tilalle.

Historiassa kyllä hyvin opetettiin rajat ja myös maantiedossa. Eli ne vääränlaiset kuuluu mielellään jonnekin ihan muualle. Lisäksi armeijassa käytiin katsomassa missä venäjän raja sihaitsee. Ja onneksi ne rajat pitäisi vieläkin olla olemassa. Ne toivottavasti ei olleet satua kuten pyhä jeesus ja jumala ja muut kaverit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Se on helpommin ymmärrettävissä, jos on nähnyt oikeasti uskovaisia piirejä, etenkin sisältäpäin. Uskontojen vahingollisuutta on hankala ymmärtää, jos uskonto tarkoittaa käytännössä joulun viettämistä.



Voi kun ihmiskunta olisi alusta lähtien ymmärtänyt sopeutua normeihin, niin kaikki pärjäisivät elämässään eikä olisi tapahtunut turhia muutoksia. Kuka normeihin sopeutumaton idiootti järjesti esimerkiksi naisille äänioikeuden? Miksi homoja ei enää tapeta, eikö ne paskiaiset olisi vain voineet sopeutua normeihin?

edit: Luojan kiitos sentään rikkaruohon kasvattamisesta rankaistaan, vituttaa vaan ne hamppumarssit, mikä siinäkin on, ettei voi vain sopeutua yhteiskuntaan, jossa huumeiden käyttö on moraalitonta?
Homoista ei tosiaan puhuttu ollenkaan koulussa. Eikä pedofiliasta. Eikä insestistä. Eikä öö, varmaan jostain muustakin. Homoushan oli tosiaan laitonta ja sairaus. En tiedä sitten milloin siitä on tullut vähemmän laitointa.

Huono kun noita normeja vain kokoa ajan ruuvataan ja varmaankin löysemmäksi :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Alkaa olla taas ne jannimmat paivat kasilla, eli kuinka paljon eroaa viimeisina paivina tana vuonna ?

Nyt ollaan reilut pari tuhatta edellis vuotta edella erotilastoissa ja ennustukset nayttaa jotakuinkin samaa kuin viimevuonna saldoksi. Viime vuoden loppu oli harvinaisen kiivas, joten automaaginen ennuste veikkaa loppuvuodeksi hieman hiljempaa tahtia, mutta kuitenkin parin tuhannen ero pitaisi riittaa siihen etta paastaan samoihin lukemiin. Toki jos erotahti on tanakin vuonna todella kiivas viimeisina paivina, niin voidaan parituhatta edellis vuotta ohikin menna, jolloin 47000 menisi rikki. Kaytannossa hyvin vaikea ennustaa tarkalleen, vaikka koko alkuvuosi on mennyt lahes kellon tarkkaan ennustuksien mukaan.

Mutta nailla nakymin siis puhutaan noin 45000 - 45500 erosta tana vuonna.

Mita tulee ensi vuoteen, niin on hyva syy olettaa etta tullaan saamaan pieni eropiikki. Ainakin statistiikka sinnepain viittaisi. Ja onhan viimeisesta piikista jo aikaa, joten en ihmettelisi yhtaan jos joku sanoisi julkisuudessa jotain kirkkoa vastaan, tai puolesta... kumpikin voi riittaa eropiikkiin...

Taman hetkinen tillanne ja muuta tilastoa :
http://3rdw.net/eroakirkosta/

Graafisesti taman hetkinen tilanne :

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Nopeasti laskettuna eronneita olisi kymmenessä vuodessa noin puoli miljoonaa. Mahtaakohan tuo alkaa näkyä kohta selvemmin kirkkoon kuuluvien suhteessa väestöön? Eronneista kuitenkin aika suuri osa on nuoria tai nuoria aikuisia.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 383
Nopeasti laskettuna eronneita olisi kymmenessä vuodessa noin puoli miljoonaa. Mahtaakohan tuo alkaa näkyä kohta selvemmin kirkkoon kuuluvien suhteessa väestöön? Eronneista kuitenkin aika suuri osa on nuoria tai nuoria aikuisia.
Kyllähän sitä ennustetaan että kun seuraavan kymmenen vuoden aikana yhä vähemmän lapsia kastetaan ja nyt siinä 65v kieppeillä olevat alkavat tipahdella pois, niin kirkkoon kuuluvien määrä alkaa vähentyä nopeammin. Tosin, on sitä sanottu että jatkuu samalla tavalla kuin nytkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Nopeasti laskettuna eronneita olisi kymmenessä vuodessa noin puoli miljoonaa. Mahtaakohan tuo alkaa näkyä kohta selvemmin kirkkoon kuuluvien suhteessa väestöön? Eronneista kuitenkin aika suuri osa on nuoria tai nuoria aikuisia.
No jos vilkaiset tuota linkkaamaani sivua, niin sielta loytyy graafia pidemmalta valilta historiasta.

Kasteiden maara on ollut jo jonkin aikaa hurjassa laskussa ja sille ei ole mitaan loppua tiedossa (no ehka hidastuu muutaman vuoden sisallla, mutta ei missaan tapauksessa lopeta laskua).

Kolme vuotta sitten jo uskiksien kuolevaisuus ohitti kastettujen maaran, eli jo luonnollinen postuma aiheuttaa kirkon romahduksen.

Tassa stattisena (sivulla svg grafiikkaa, joten siita saa tarkat luvut irti). Kun katsoo mustaa kayraa, niin melko musta on kirkon tulevaisuus...




Tasta kayrasta puolestaan nakyy hyvin suhteutettuna koko vaestoon. Katso kahta ylinta kayraa. Populaatio kasvaa enemman tai vahemman tasaisesti, kun taas kirkkoon kuuluvien osuus on jyrkassa laskussa.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
60
Ortodoksikirkko on käsittääkseni vielä kunnollinen. Protestanttius on pelkkä harhaoppinen meemi.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 085
Viestejä
4 194 998
Jäsenet
70 847
Uusin jäsen
rlf

Hinta.fi

Ylös Bottom