Kingdom Come: Deliverance

Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
Vajaa 6kk sitten postattu, mutta löysitkö tähän lopulta ratkaisua? Itsellä oli tässä ja yhdessä toisessa pelissä sama ongelma aikanaan. Tuo error viittaa yleensä emolevyn toimintaan, PCI-E -yhteys ''aikakatkoo'' jotain osaa yhteydestä GPU:lle, jolloin Windows tulkitsee sen tuon erorrin kera. Itsellä ongelman ratkaisi uusi BIOS emolevylle. Mulla tuo ongelma oli aivan sietämätön, eli en pystynyt 5 minuuttia edes pelaamaan tätä KCD:tä. Rise Of The Tomb Raider toimi vähän pidempään, mutta vastaavia erroreja oli silloin siinäkin.
Pudotin muistien kelloja 3200 --> 3000mhz niin sen jälkeen pystyi pelaamaan ilman mitään ongelmia. Sinänsä outoa kun kammat on speksattu 3200mhz...
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 235
Tuossa vois ehkä kokeilla muisteille stabiilisuustestejä nominaalisäädöillä.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 582
Rasittaa kun ylipäätään peleissä käy niin, että julkaisuhetkellä luvataan DLC:itä , ja niitä tulee pari.. Mutta sitten ei kiinnosta tehdä enää yhtään lisää. Tässäkin pelissä, Theresan ja sen kylän lisäksi olis ollut niin paljon potentiaalia.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Kannattavampaa heittää resurssit toiseen osaan peliä, kuin myydä pienelle joukolle lisäosia.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
29
Kuulun myös myöhäisten pelaajien joukkoon, kun tuossa pari kuukautta aikaa tuli pelattua läpi. Yllätyin kyllä todella positiivisesti ja jaksoin jopa sen 71h siihen panostaa. Varmaan olisin voinut enemmänkin, mutta tarina loppui siihen. Yritin sivuquestejakin koluta parhaani mukaan läpi, mutta muutama löytämätön jäi varmaan tekemättä.

Ehkä tuota voisi pöljästi kuvata realistisempana Skyrimina. Ainakin bugeja oli samaan malliin, mutta eipä se menoa hirveästi haitannut. Hauskaa oli!
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Onko tässä kaikki pikamatkustaessa vastaan tulevat viholliset jotain level 99 sword mastereita? 99 % tekemistäni riposteista blokataan ja kaikki iskuni kalisevat kilpiin ja miekkoihin :shifty:
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 310
Onko tässä kaikki pikamatkustaessa vastaan tulevat viholliset jotain level 99 sword mastereita? 99 % tekemistäni riposteista blokataan ja kaikki iskuni kalisevat kilpiin ja miekkoihin :shifty:
Siellä on laidasta laitaan vihollisia. Osa on niitä hyvät armorit omaavia jotka osaa tapella, ja osa niitä köyhiä maantierosvoja, joilla ei ole juuri armoreita, ja jotka voittaa tyyliin parilla huitasulla. Ootko miekkaa ainoastaan käyttänyt ja mitkä levelit sulla on taistelu ominaisuuksissa? Alussa kun levelit on alhaalla, niin Henryhän on niin hidas, että paremmat vihut torjuu helposti.

Ainoa millä alhaisilla leveleillä pärjäsin miekalla, oli ne vale-iskut, eli laitat esim. miekan alas, painat napin pohjaan ja viime hetkellä ennen iskua lyötkin ylhäältä, noita ne kovemmatkaan taistelijat ei yleensä saa blokattua, kunhan tekee sen oikein. En muista missä järjestyksessä piti tehdä mitäkin, kannattaa kattoa youtubesta jotain videota. Jos Englanti taittuu niin tuossa esim.


Blokkaaminen on alussa tosi tärkeää, Henkalla on 2 vuotiaan keuhkot joten hutkimis-kilpailuihin ei voi lähteä. Sitten ku levelit nousee, niin pystyt vasta dominoida niitä taisteluita. Nuija + kilpi tai short sword ja kilpi hyvät kombot alussa. Noilla kun saa kuntoa yms. leveleitä ylöspäin, niin sitten se miekkailukin helpottuu. Nuija päähän varmaan kaikista helpoin tapa tiputtaa vastustajia nopeasti, eli sopii hyvin montaa vihua vastaan.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Siellä on laidasta laitaan vihollisia. Osa on niitä hyvät armorit omaavia jotka osaa tapella, ja osa niitä köyhiä maantierosvoja, joilla ei ole juuri armoreita, ja jotka voittaa tyyliin parilla huitasulla. Ootko miekkaa ainoastaan käyttänyt ja mitkä levelit sulla on taistelu ominaisuuksissa? Alussa kun levelit on alhaalla, niin Henryhän on niin hidas, että paremmat vihut torjuu helposti.

Ainoa millä alhaisilla leveleillä pärjäsin miekalla, oli ne vale-iskut, eli laitat esim. miekan alas, painat napin pohjaan ja viime hetkellä ennen iskua lyötkin ylhäältä, noita ne kovemmatkaan taistelijat ei yleensä saa blokattua, kunhan tekee sen oikein. En muista missä järjestyksessä piti tehdä mitäkin, kannattaa kattoa youtubesta jotain videota. Jos Englanti taittuu niin tuossa esim.


Blokkaaminen on alussa tosi tärkeää, Henkalla on 2 vuotiaan keuhkot joten hutkimis-kilpailuihin ei voi lähteä. Sitten ku levelit nousee, niin pystyt vasta dominoida niitä taisteluita. Nuija + kilpi tai short sword ja kilpi hyvät kombot alussa. Noilla kun saa kuntoa yms. leveleitä ylöspäin, niin sitten se miekkailukin helpottuu. Nuija päähän varmaan kaikista helpoin tapa tiputtaa vastustajia nopeasti, eli sopii hyvin montaa vihua vastaan.
Kiitos neuvoista! Lyhyttä miekkaa ja kilpeä olen pääasiassa käyttänyt, miekka taitaa olla 8-levelillä.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Lyhyttä miekkaa ja kilpeä olen pääasiassa käyttänyt, miekka taitaa olla 8-levelillä.
Kannattaa vaihtaa nuijaan (mace) loppupeliä ajatellen, se on paljon tehokkaampi vaihtoehto hyviä haarniskoja käyttäviä vihollisia vastaan.

Itse aloitin pelin kaksikätisellä miekalla, mutta vaihdoin myöhemmin nuijaan sekä kilpeen.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Kannattaa vaihtaa nuijaan (mace) loppupeliä ajatellen, se on paljon tehokkaampi vaihtoehto hyviä haarniskoja käyttäviä vihollisia vastaan.

Itse aloitin pelin kaksikätisellä miekalla, mutta vaihdoin myöhemmin nuijaan sekä kilpeen.
Nuija on myös mukana, mutta sillä olen vasta 1. leveillä. Koitin harjoitella kapteenin kanssa puunuijalla, mutta tuli sen verran turpiin ja healthia lähti, että jätin tauolle :beye:. Kapteenia vastaan on hankala harjoitella komboja, kun se monesti tekee piruetit ja lyö näpeille jo ensimmäisestä iskusta :rofl:
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Nuija on myös mukana, mutta sillä olen vasta 1. leveillä. Koitin harjoitella kapteenin kanssa puunuijalla, mutta tuli sen verran turpiin ja healthia lähti, että jätin tauolle :beye:. Kapteenia vastaan on hankala harjoitella komboja, kun se monesti tekee piruetit ja lyö näpeille jo ensimmäisestä iskusta :rofl:
Vaihtaminen tulee koko ajan vaikeammaksi, kun kehityt enemmän sillä miekalla ;) . Joka tapauksessa, pelaa sillä millä tuntuu hyvältä! Halusin vain tuoda tuon vaihtoehdon esiin, että ei tule täysin yllätyksenä myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jha
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Vaihtaminen tulee koko ajan vaikeammaksi, kun kehityt enemmän sillä miekalla ;) . Joka tapauksessa, pelaa sillä millä tuntuu hyvältä! Halusin vain tuoda tuon vaihtoehdon esiin, että ei tule täysin yllätyksenä myöhemmin.
Otan kyllä nuijankin käteen :tup:
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 414
Kannattaa tosiaan käydä sen kapteenin harjoittelemassa, vaikka jokunen sata tuntia on takana niin aina käyn verestämässä muistoja kun aloitan uuden pelin.

Jostain syystä itse olen tykästynyt pitkään miekkaan ja jousiase komboon, pitkällä miekalla kiva aina kaivaa silmät päästä vihollisilta.

Nuijalla ei ole oikein kokemus kuin muutaman iskun verran.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 235
Vaihtaminen tulee koko ajan vaikeammaksi, kun kehityt enemmän sillä miekalla ;) . Joka tapauksessa, pelaa sillä millä tuntuu hyvältä! Halusin vain tuoda tuon vaihtoehdon esiin, että ei tule täysin yllätyksenä myöhemmin.
Toisaalta vaihtaminen helpottuu kun oppii taistelun. Itse opin lyhytmiekka+kilpi setillä, ja kun se alkoi sujumaan niin oli oikeastaan aika helppo vaihtaa ensin pitkään miekkaan ja pian sen jälkeen mätin nuijalla ja kirveellä. Viholliset lakoaa vaikka ase on ekalla levelillä. Mulla on kaikki mukana ja vaihtelen fiiliksen mukaan.
Tiirikointi ja jouskari kehittyvät tosi hitaasti, mutta kun nyt vihdoin alkoi lukot aukeamaan niin Rattayssa hiiviskelin yhden questin perässä niin tuli siinä samalla tyhjennettyä muutaman kauppiaan kassakoneet, niin nyt on rahaa sit reilu 80k :lol:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 235
Niin siinä sitten kävi että tämäkin eepos tuli lopulta päätökseen. Pelikelloon kilahti 141 tuntia, ja onnistuin aika sopivasti tekemään sivutehtävät alta ennen päätarinalinjan loppua. Itellä käy peleissä aina silleen, että kun pääjuoni loppuu, siihen lopahtaa myös into pelata - jotenkin katoaa se Tarkoitus. Nyt tuolla on enää jäljellä yksi ainoa aktiviteetti ja taidan sen vielä fiilistellä pois ennen kuin ratsastetaan auringonlaskuun.

Hieno peli, mukavan erilainen peli, hyviä juttuja tähän oli keksitty, mm taitavasti rakennettu tuo hahmonkehitys kun siinä piti yhtä aikaa kehittyä pelihahmon sekä pelaajan taidot. Pelaajana pääsin mahtavasti kokemaan hahmon kehittymisen surkeasta rääpäleestä voittamattomaksi ritariksi. Tässähän ei vihujen levelit nouseet skyrim-tyyliin, vaan peli oli taitavasti rakennettu siten, että aluksi kaikki vetää pelaajaa turpaan, mutta taitojen karttuessa homma kääntyy lopulta toisin päin.

Peli yritti ohjata roolipelaamaan tietyllä tyylillä, esim oletko joko levyhaarniskainen mörssäri, vai mustiinpukeutunut hiippailija. Itse pelasin jälleen kerran jack-of-all-trades, kun sitä haluaa nähdä pelin kaikki puolet, ja homma toimi myös sillä tavalla.

Kyllähän tätä voisi pelata lisääkin, mutta en tiedä onko nuo DLCt minulle. Tarina jäi kyllä niin kesken kuin olla ja voi. Jos jatko-osaa joskus nähdään, niin joitain quality-of-life juttuja sitä toivoisi (esim se perkeleen koni on aina jumissa joka helvetin oksassa).

Olipahan hieno kokemus!
 
Viimeksi muokattu:

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 582
Kyllä se A Womans Lot kannattaa ainakin kokeilla.

Jatko-osaa todellakin odotellessa, harmi ettei edes lupauksia siihen suuntaan ole kuulunut.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 310
Nuija on myös mukana, mutta sillä olen vasta 1. leveillä. Koitin harjoitella kapteenin kanssa puunuijalla, mutta tuli sen verran turpiin ja healthia lähti, että jätin tauolle :beye:.
Noihin kaikkiin aseisiin löytyy myös koulutuksia, eli henkilöitä ympäri mappia jolta saat ostettua heti lisää leveliä aseisiin. Mutta tuo on ehkä turhankin helppo tapa nostaa sitä leveliä, joten kannattaa punnita että haluaako lähteä rahalla osteleen skilliä. Ehkä johonkin 5-10 leveliin asti ostaminen voi olla ns. reilua, ja siitä eteenpäin sitten oikeasti treenaamalla ylöspäin.

Itse ekalla pelikerralla käytin noita jos kylissä satuin kouluttajia näkemään, koska meni hermo kun tuli jatkuvasti turpiin, ja päätehtävässä on muutama aivan helvetin kova vastustaja. Eikä tuo aseen oma leveli vielä takaa helppoja taisteluita, vaan stamina, warfare jne. muutkin vaikuttaa taisteluun.

Levelien ja varusteiden parantuessa taistelu on lopussa liiankin helppoa, siksi kannattaa vähän tasapainoilla varusteiden ja levelien kanssa, eli ite ostin esim. lopussa paskoja miekkoja jotta ei nyt ihan parilla iskulla voinut tiputtaa vastustajia, ja säätelin varusteita myös vastustajien mukaan. Mutta tämä vasta sitten kun Henry alkaa olla ritarin tasoinen, eli loppupuolella.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
A Womans Lot oli aika paska mutta tuon läpäistyä saa koiran kaveriksi, niin sen takia se kannattaa pelata.
Koira on oikeasti hyödyllinen ja sille on myös omat levelit, se ei tunnu yhtään päälle liimatulta.

 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 235
En oikein näe mieltä hommata tuota koiraa kun ei ole enää pelissä pelattavaa. Tuo DLC olisi varmaan ollut hyvä ottaa heti alussa mukaan.

Piti vielä ottaa epilogin epilogi. Tuossa eilen kun elvistelin kasvaneeni ritariksi, niin tänään lähdin pistämään viimeistä rosvoleiriä nippuun, niin hups kuinkas ollakaan, vasta matkalla kohti rosvoleiriä jouduin heinähattujen väijyttämäksi ja ne perkeleen tappoi mut :rofl2: Siis hemmetti heinähankojen kans tai jotain... pistin ensin jousella kolme nurin ja laskeuduin ratsailta opettamaan viimeistä rosmoa, niin takaa tulikin yllättäen kolme lisää ja hetken päästä tyrmistyneenä tuijotin "You are dead" ruutua.

Noh, ei se mitään, uusi yritys, tällä kertaa huolellisemmin, ja sit kun lopulta pääsin varsinaiselle rosvoleirille, niin vähän jouskarilla yritin niitä vähentää, niin kun ne sitten tuli päälle porukalla niin siinähän tuli jo toistamiseen noutaja :woot::dead::rofl2:

Haastetta yritykseen tuli siitä kun tällä kertaa ei ollut haarniska päällä, niin ei oikein ukko kestänyt osumaa. Kolmannella yrityksellä kuites pistin rosvot nurin. Sitten hakemaan palkintoa, mutta kun tehtävän antaja lopuksi vittuili että "mitäs siinä toljotat", niin kohtalokkaasti kävi niin että tartuin jouskariin ja pistin nuolen ensimmäistä kertaa koko pelissä ilman oikeutettua syytä siviilin otsikkoon :btooth:

Noh, siitä sitten kohti sitä kuuluisaa auringolaskua. Kävin vielä Theresaa moikkaamassa, mutta sekin käski painua helvettiin, niin oli kyllä aika hieno fiilis vetää päälle pelin ihan alusta säästämäni Skalizin päälypaita, en ihan muista mistä se oli tarttunut matkaan, semmoinen nukkavieru ja paskainen, mutta Skalizin väreissä. Sillä sitten kohti The Endiä - kiitos ja kumarrus, esirippu on laskeutunut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
20
Alkoi tämäkin peli sujumaan kun pääsi eroon parista bugittavasta questista vihdoin ja viimein. Nyt alkaa taistelukin sujumaan ja cumaneilta sai hyvät haarniskat niin ei tarvi luikkia karkuun jos erehtyy samoilemaan johonkin rosvoleiriin. Tuo koira on kyllä hyvä metsästyksessä ja taisteluissa se saa päälle hönkivät vihut hetkeksi stunnattua, niin kerkee staminat palautumaan ja saa rosvot nippuun. Kyllä tämä nyt loppuun asti pitää mennä. Tuntuu, että peli vain paranee loppua kohden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
292
Olisiko kellään laittaa kelpo tallennusta pelistä, jossa oltaisiin edetty alun kännipapin tienoolle?
Pelasin tätä aikanaan bugisena ja vanhalla koneella. Nyt ei jaksaisi millään aloittaa alusta ja tallennuksia en tietenkään ottanut talteen.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 414
Olisiko kellään laittaa kelpo tallennusta pelistä, jossa oltaisiin edetty alun kännipapin tienoolle?
Pelasin tätä aikanaan bugisena ja vanhalla koneella. Nyt ei jaksaisi millään aloittaa alusta ja tallennuksia en tietenkään ottanut talteen.
Se helpottaa jo paljon jos sanot että mikä versio sinulla on pelistä nimittäin jos jollain on kaikki DLC tallenuksessa ja sinulla pelkkä emopeli niin savet eivät toimi sinun koneella.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 064
No eihän nämä peliadaptiot ole ikinä oikein kolahtaneet, mutta olisihan se koomista nähdä hungry, hungry Henry TV:ssä. :D
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
90
Alkaa kyllästyttää toi Babtism on fire human camp - tehtävä jossa hyökätään johonkin leiriin.. Jokainen yritys päättyy siihen että se mäen päällä oleva porukka tappaa "liian monta" meikäläistä tai itse kuolen.
Onkohan tuohon joku jekku mikä auttais tuon kohdan ohi?
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Alkaa kyllästyttää toi Babtism on fire human camp - tehtävä jossa hyökätään johonkin leiriin.. Jokainen yritys päättyy siihen että se mäen päällä oleva porukka tappaa "liian monta" meikäläistä tai itse kuolen.
Onkohan tuohon joku jekku mikä auttais tuon kohdan ohi?
Jousipyssyllä jousimiehet hengiltä. Ohjaimella jos pelaa niin ei kannata paljoa oikeaan tattiin koskea kun ampuu, pelkällä vasemmalla tatilla hakee ukon linjalle.
Heti kun jousipyssyllä ampumisen oivaltaa niin se muuttuu todella helpoksi, ei tarvi kuin virittää ja vasemmalla tatilla hieman hakea, nuoli lähtee aina samaan kohtaan jos oikeaan tattiin ei koske.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 310
Alkaa kyllästyttää toi Babtism on fire human camp - tehtävä jossa hyökätään johonkin leiriin.. Jokainen yritys päättyy siihen että se mäen päällä oleva porukka tappaa "liian monta" meikäläistä tai itse kuolen.
Onkohan tuohon joku jekku mikä auttais tuon kohdan ohi?
Joo jousipyssymiehet siellä loppupuolella kylmäksi kuten yllä neuvottiin, se on Henryn tehtävä. Ja jos ennen taistelua ilmoitit tiedustelutietona ''siellä ei ole paljoa miehiä'', niin tuo vaikuttaa siihen montako sotilasta Sir Radzig ja kumppanit ottaa taisteluun mukaan. Itse kokeilin takkiauki -meiningillä kerran, ja ilmoitin että ei ole paljoa, ja vituiksihan se meni. Sitten loadasin ja ilmoitin täydet miehet, ja se helpotti paljon. Lähinnä ne jousimiehet ja pari jalkaväen sotilasta kun tappaa, niin AI pitäisi hoitaa loput. Mutta loppuun asti pitäisi pitää korkeat healthit, koska...no näet sitten.

Ja tässä kohtaa pitäisi olla jo kunnon armorit, hyvä ase ja skillejäkin jonkin verran. Itse jouduin tätä tehtävää hinkkaamaan Hardcore vaikeustasolla kauan, ja lopulta luovutin ja loadin kautta nostelin skillejä ja paransin varusteita. Tämä tehtävä tulee Henryn lähtötasoon nähden aika varhain. Vielä ~5 skillpointsienkin kohdalla Henry on taistelussa hidas kuin etana. Hyvillä varusteilla tuota voi jonkin verran kompensoida. ''Perfect block'' oppiminen on aivan pakollista miekkailua varten. Kun taisteluskillit on jossain 10 kohdalla, niin taistelu helpottuu merkittävästi.
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 414
Joo jousipyssymiehet siellä loppupuolella kylmäksi kuten yllä neuvottiin, se on Henryn tehtävä. Ja jos ennen taistelua ilmoitit tiedustelutietona ''siellä ei ole paljoa miehiä'', niin tuo vaikuttaa siihen montako sotilasta Sir Radzig ja kumppanit ottaa taisteluun mukaan. Itse kokeilin takkiauki -meiningillä kerran, ja ilmoitin että ei ole paljoa, ja vituiksihan se meni. Sitten loadasin ja ilmoitin täydet miehet, ja se helpotti paljon. Lähinnä ne jousimiehet ja pari jalkaväen sotilasta kun tappaa, niin AI pitäisi hoitaa loput. Mutta loppuun asti pitäisi pitää korkeat healthit, koska...no näet sitten.
Tämä koskee tuon jälkeistä tehtävää kun palataan takaisin:
Mä ottanut aina koko lössin mukaan mutta jos ei ottaiskaan ja jättäisi osan suojelee linnaa niin vaikuttaako tuo mitenkään tarinaan, saako ne pahikset aina vallattua sen linnan teki mitä tahansa?

Edit: Jos nyt muistin oikein noi tehtävä järjestykset.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 310
Mä ottanut aina koko lössin mukaan mutta jos ei ottaiskaan ja jättäisi osan suojelee linnaa niin vaikuttaako tuo mitenkään tarinaan, saako ne pahikset aina vallattua sen linnan teki mitä tahansa?

Tuossa yllä puhuttiin siis babtism of fire -questista (se eka taistelu siellä Pribyslavitzissa), joka on eri tehtävä. Tämä tarkoittamasi tulee siellä loppupuolella. Joo en ole tuonne asti pelannut kuin kerran, nyt toinen kokonainen läpipeluu menossa Hardcorella, ekassa jäin tuon jälkeiseen tehtävään, ja sitten vaihtui kovalevy enkä saanut saveja palautettua.
Jos veikata pitäisi niin en usko että vaikuttaa linnan tapahtumiin vaikka ottaa vähemmän lössiä mukaan. Voishan tuota kokeilla, saapahan samalla lisää haastetta sinne taisteluun.
Oon noita lisäosia ja sivutehtäviä pelaillut ja pääjuoni nyt vasta puolivälissä.

Tuo Pribyslavitzin lisäosa on ihan mielenkiintoinen. Hardcorella en oo vaan saanut rahaa säästöön kuin joku 30k. Kokeilin nyt olla varastelematta ja hankkia rahat rehellisin keinoin, mutta on se aika hankalaa saada se, mitä 150k kasaan? Metsästämällä saa max. jotain tuhansia kerralla, ja se on melko aikaavievää rampata kylissä viemässä lihaa ettei se pilaannu. Vihollisleirien loottaaminen melkein tuottoisampaa. No hiljalleen sitä rahaa kertyy, ja pitää käydä laittamassa Pribyslavitzin kirstuun ennen kuin tuhlaa.

Edit: Laitettu lisää spoilereita, jos nyt joku ei halua mitään paljastuksia mistään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
90
Joo jousipyssymiehet siellä loppupuolella kylmäksi kuten yllä neuvottiin, se on Henryn tehtävä. Ja jos ennen taistelua ilmoitit tiedustelutietona ''siellä ei ole paljoa miehiä'', niin tuo vaikuttaa siihen montako sotilasta Sir Radzig ja kumppanit ottaa taisteluun mukaan. Itse kokeilin takkiauki -meiningillä kerran, ja ilmoitin että ei ole paljoa, ja vituiksihan se meni. Sitten loadasin ja ilmoitin täydet miehet, ja se helpotti paljon. Lähinnä ne jousimiehet ja pari jalkaväen sotilasta kun tappaa, niin AI pitäisi hoitaa loput. Mutta loppuun asti pitäisi pitää korkeat healthit, koska...no näet sitten.

Ja tässä kohtaa pitäisi olla jo kunnon armorit, hyvä ase ja skillejäkin jonkin verran. Itse jouduin tätä tehtävää hinkkaamaan Hardcore vaikeustasolla kauan, ja lopulta luovutin ja loadin kautta nostelin skillejä ja paransin varusteita. Tämä tehtävä tulee Henryn lähtötasoon nähden aika varhain. Vielä ~5 skillpointsienkin kohdalla Henry on taistelussa hidas kuin etana. Hyvillä varusteilla tuota voi jonkin verran kompensoida. ''Perfect block'' oppiminen on aivan pakollista miekkailua varten. Kun taisteluskillit on jossain 10 kohdalla, niin taistelu helpottuu merkittävästi.

Joo onkohan käynyt niin että ilmoittanut olevan pieni joukko vastassa. Muistaako kukaan missä vaiheessa toi keskustelu on käyty? Täytyypä joka tapauksessa loadata vähä taakse päin, myös koska ollaan kyllä Henrin kans umpisurkeita molemmat ton jouskarin kanssa että sitäkin pitäis reenaa.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 414

Tuossa yllä puhuttiin siis babtism of fire -questista (se eka taistelu siellä Pribyslavitzissa), joka on eri tehtävä. Tämä tarkoittamasi tulee siellä loppupuolella. Joo en ole tuonne asti pelannut kuin kerran, nyt toinen kokonainen läpipeluu menossa Hardcorella, ekassa jäin tuon jälkeiseen tehtävään, ja sitten vaihtui kovalevy enkä saanut saveja palautettua.
Jos veikata pitäisi niin en usko että vaikuttaa linnan tapahtumiin vaikka ottaa vähemmän lössiä mukaan. Voishan tuota kokeilla, saapahan samalla lisää haastetta sinne taisteluun.
Oon noita lisäosia ja sivutehtäviä pelaillut ja pääjuoni nyt vasta puolivälissä.

Tuo Pribyslavitzin lisäosa on ihan mielenkiintoinen. Hardcorella en oo vaan saanut rahaa säästöön kuin joku 30k. Kokeilin nyt olla varastelematta ja hankkia rahat rehellisin keinoin, mutta on se aika hankalaa saada se, mitä 150k kasaan? Metsästämällä saa max. jotain tuhansia kerralla, ja se on melko aikaavievää rampata kylissä viemässä lihaa ettei se pilaannu. Vihollisleirien loottaaminen melkein tuottoisampaa. No hiljalleen sitä rahaa kertyy, ja pitää käydä laittamassa Pribyslavitzin kirstuun ennen kuin tuhlaa.
En nyt muista oliko juuri tuo Babtism of fire tehtävä vaiko juuri tuo loppupään tehtävä mutta kuitenkin Henryllahan on mahdollisuus myrkyttää vihollisia siellä ennakkoon ja näin vähentää vastustajia(?)
Ite joskus yritin hifistellä tuota mutta ei minulla kärsivälisyys koskaan riittänyt.

Se ei periaattessa pitäisi olla vaikea jos toimii yöllä ja ja kalsarit jalassa, sitten käyttää sitä rohtoa joka parantaa Henryn pimeänäköä ja myrkyttää vihollisten ruoat

Ite joskus tein tuon pienelle bandit joukolle ja oli kiva korjata potti aamulla kun banditit olivat kuoleita myrkytettyyn soppaan :lol:


myös koska ollaan kyllä Henrin kans umpisurkeita molemmat ton jouskarin kanssa että sitäkin pitäis reenaa.
Ehdottomasti käy metsästää jäniksiä/muuta riistaa, itse metsästäjänä(Irl) tein tuota ihan rakkaudesta lajiin ja samalla huomasin että tuossa hahmo parantui jouskarilla ja itsekin samalla, sillä sai myös sitä hunter skilliä nostettua samalla, muistaakseni se oli hyödyllinen kun alkoi tekee rahaa noilla riistan nahoilla jne jne.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 310
Joo onkohan käynyt niin että ilmoittanut olevan pieni joukko vastassa. Muistaako kukaan missä vaiheessa toi keskustelu on käyty? Täytyypä joka tapauksessa loadata vähä taakse päin, myös koska ollaan kyllä Henrin kans umpisurkeita molemmat ton jouskarin kanssa että sitäkin pitäis reenaa.
Se on siinä kun kerrot Sir Radzigille sen tiedustelun jälkeen mitä löysit, niin siinä keskustelussa se kysyy ''sabotoitko leiriä?'', ''paljonko miehiä siellä on'' jne. Ja sen jälkeen Radzig taitaa lähettää sut Sir Divishin puheille pyytämään lisäjoukkoja. Tai en muista tarviiko lähteä, jos ilmoittaa ettei siellä ole juurikaan vihollisia.

Joo kannattaa loadata ja nostella skillejä jos on hankalaa. Ja paras miekka/kirves/nuija ja jousi + nuolet mitä voi vaan skillien puolesta käyttää, ja sellaiset armorit ettei heikkoja kohtia löydy.

En nyt muista oliko juuri tuo Babtism of fire tehtävä vaiko juuri tuo loppupään tehtävä mutta kuitenkin Henryllahan on mahdollisuus myrkyttää vihollisia siellä ennakkoon ja näin vähentää vastustajia(?)
Ite joskus yritin hifistellä tuota mutta ei minulla kärsivälisyys koskaan riittänyt.
Mää yritin samaa, mutta en onnistunut huomaamatta menemään sinne leiriin, ja luovutin kans. Myöskään tuo vihollisleirien myrkytys ei vaan jostain syystä mulla onnistu. Alussa onnistu niitä helppoja, mutta kun ne vaikeutuu niin sieltä löytyy koiria, jotka ei ilmeisesti nuku koskaan, ja yks yövartiakin on aina hereillä. Kerran ratsastin vaan pokkana leiriin ja ruokapadan viereen, heitin myrkyt ja ratsastin pois, ja se toimi kun skippasi vähän aikaa, joka on aika koomista. Mutta tuo on vähän huijaamista joten en ole jaksanut enempiä tehdä tuota :D

Nuo koirat on kyllä melko veemäisiä. Jos on hevosen selässä, niin ne onnistuu horjuttamaan sitä hevosta (puree jalkaa?!), jolloin jouskarilla ampuminen on vaikeaa kun hevonen ei pysy aloillaan. Fiksusti tehty kyllä. Ratsailta ammuskelu kun on yleisesti aika helppoa. Noita koiria on vaikea ratsailta tappaa, ja alas tullessa ne on heti kädessä kiinni. Ja se oma koira ei tahdo pärjätä noille viholliskoirille.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 414
Nytten kun viimeiset viikot viettänyt vuodessa 2077 niin nytten on pakko paeta keski-ajalle ja steamista lataukseen peli.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 610
Itellähän kävi ton mission kanssa niin, että kun piti käydä scouttaamassa nii olin sen verran ylilevelinen että
tapoin lopulta koko leirin yksin ja tein mitä huvitti siellä. Sit ku hyökättiin niin ne oli taas siellä kaikki, mutta olipahan myrkyt padassa yms.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 414
Itellähän kävi ton mission kanssa niin, että kun piti käydä scouttaamassa nii olin sen verran ylilevelinen että
tapoin lopulta koko leirin yksin ja tein mitä huvitti siellä. Sit ku hyökättiin niin ne oli taas siellä kaikki, mutta olipahan myrkyt padassa yms.
Siinä olisi pitänyt pelintekijöillä vähän huumoria olla mukana:

-Kuka täällä on käynyt? tämä on vaatiunut varmasti ison armeijan!
-Minä hoidin yksinäni, It’s no big deal tuumaa vaatimaton Henry.

="Henry the Great" achievements unlocked.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 582
Itellähän kävi ton mission kanssa niin, että kun piti käydä scouttaamassa nii olin sen verran ylilevelinen että
tapoin lopulta koko leirin yksin ja tein mitä huvitti siellä. Sit ku hyökättiin niin ne oli taas siellä kaikki, mutta olipahan myrkyt padassa yms.
Mulla kävi just samoin :) Tais muistaakseni saada hyvät lootit noin.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Tuli tämä peli hankittua ilmaiseksi silloin kun sen Epicistä ilmaiseksi sai ja puutteista huolimatta maistui loppuun asti vaikka lopussa turnausväsymystä.
Nyt kuukausien jälkeen tuli fiilis palata keskiajalle rennommalla ottella ja otin saven missä pääjuoni on jo taputeltu mutta sivutehtäviä jäljellä, mutta myös dlc alkoi kiinnostaa, eli kysymys on että ovatko hankinnan arvoisia?

Nyt pelin suola on se että vaikka Henry on voittamaton 1 vs 1 niin kolme panssaroitua vihollista on usein epätoivoista pelkällä meleellä.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 310
Nyt kuukausien jälkeen tuli fiilis palata keskiajalle rennommalla ottella ja otin saven missä pääjuoni on jo taputeltu mutta sivutehtäviä jäljellä, mutta myös dlc alkoi kiinnostaa, eli kysymys on että ovatko hankinnan arvoisia?
Ainakin Womans lot ja From The Ashes on mun mielestä hankinnan arvoisia. Band of bastards oli ihan jees, mutta aika lyhyt.

Noistahan löytyy se Royal DLC -bundle jossa on kaikki lisäosat, Epic Gamesilta näyttäis saavan 20e koko paketin, ja googlettamalla voi löytää tarjouksena jollain kympilläkin. Kyllä noissa yhteensä pelattavaa on 15-30h varmaan, ja lisäosat on kaikki sopivan erilaisia. Jos pääpeli maistuu, niin varmasti maistuu nämäkin, tai ainakin osa näistä.

Edit: Ja tämä peli on niitä jotka on ehdottomasti toisen läpipeluun arvoisia. Sitten joskus vuoden tai vuosien päästä jos haluaa palata tän pariin, niin voi vetää vaikka Hardcore vaikeustasolla (paljon vaikeampi taistelu, rahankeruu jne.), ja päätehtävät voi tehdä eri tavoilla kuin ekalla kerralla teki. Jopa osa sivutehtävistä on mielenkiintoista vetää toisella tavalla. Tämä peli edustaa sitä johon haluaisin koko pelimaailman menevän, eli itse pystyy oikeasti vaikuttaa tehtävien kulkuun, ja omilla teoilla on seuraamukset niin pelimaailmassa kuin tehtävissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
171
Royal DLC -bundleen saa käytettyä Epicisä 10€ alekupongin. Itselle oli ihan mielekäs hankinta kympillä.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Jos tuon Royal DLC - bundlen hankii niin voinko asennuksen jälkeen vain jatkaa viimeisestä savesta ja lisä sisältö on pelissä vaikka pääjuoni on jo käytännössä pelattu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 722
Royal DLC -bundleen saa käytettyä Epicisä 10€ alekupongin. Itselle oli ihan mielekäs hankinta kympillä.
Jotain muuttunut? Viimeksi joulukuussa kun oli, ilmesesti edelliset, kupongit voimassa niin DLC bundlesta ei saanut mitään alennuksia kun koetin ostaa sitä (kupongissa oli nimenomaan maininta "peleistä, ei pre-ordereista tai DLC:stä", muistaakseni).

Muuten olisin ehdottomasti ostanut tuon paketin kympillä tuon aikoinaan ilmeiseksi jaetun Kindomin kaveriksi - pari kymppiä on mielestäni liikaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 610
Jotain muuttunut? Viimeksi joulukuussa kun oli, ilmesesti edelliset, kupongit voimassa niin DLC bundlesta ei saanut mitään alennuksia kun koetin ostaa sitä (kupongissa oli nimenomaan maininta "peleistä, ei pre-ordereista tai DLC:stä", muistaakseni).

Muuten olisin ehdottomasti ostanut tuon paketin kympillä tuon aikoinaan ilmeiseksi jaetun Kindomin kaveriksi - pari kymppiä on mielestäni liikaa.
Kyllä jo kesällä 2020 sai ostettua DLC:tä kupongeilla. Tiedä sit onko asiat muuttuneet taas välissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 722
Kyllä jo kesällä 2020 sai ostettua DLC:tä kupongeilla. Tiedä sit onko asiat muuttuneet taas välissä.
Ei tosiaan tuossa hiljattain onnistunut - tuo "kaikki DLC:t" paketti kiinnosti ja sitä yritin ostella kun aloitin KCD:n uusiksi PC:llä.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Kylläpä oli erinomainen peli: upeat maisemat, hyviä hahmoja, mielenkiintoinen tarina ja paljon parempi taistelusysteemi kuin esim. Skyrimissä (vaikka en tainnut saada yhtään komboa onnistumaan). Nautin tästä muutenkin paljon enemmän kuin Skyrimistä - en malta odottaa seuraavaa osaa! Lisäreistä pitää pelata jossain välissä Caponin seikkailut ja Band of Bastards.
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
150
Aloitin pari vuotta sitten ,mutta peli jäi hyllylle mm. koska välianimaatiot oli slideshowta v-sync asetuksen takia . Nyt alta vuosi sitten korjasin bugin asettamalla nvidia asetuksien oman syncin päälle ja nyt tarinatuokiot toimii 30 FPS . Ihan riittävät vaikka siihenkin löytyisi parempi korjaus.
Nyt on jotain 150 h takana ja täytyy sanoa että peli on sisällöltään valtava! Suht vähän ollut aikaa pelata ,mutta onpa kohta vuoden päivät ollut viihdykettä . Aikaisemmin savetuskin taisi olla hankalampaa . Nyt voi Save&Quit toiminnolla jättää kesken jos tulee äkillistä menoa.
Mietin jossain kohtaa mitä enään keksisi ostaa kun 30 000 paikallista valuuttaa taskussa ,mutta sitten hommasin From The ashes lisärin ja kylän ylläpito on ajanut taas taskut tyhjäksi ja turkiskaupoille.
Vielä 130 h kohdalla sideguest lista kasvaa ja tekemistä on riittänyt.
Auksi tuntui että joutuu paljon katselemaan välianimaatioita ja pelkkä intro kestää n.7 h pelata. Kannustan kaikkia, jotka ei alkua pitemmälle ole kehdanneet, lataamaan pelin uudestaan ja antamaan aikaa sen 30h, jotta pääsee pelimekaniikkaan kiinni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 412
Viestejä
4 194 560
Jäsenet
70 728
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom