- Liittynyt
- 05.01.2020
- Viestejä
- 316
Itsellä aivan samat fiilikset. Koko pelattavuudessa on ns.viiveen tuntu. Keskenhän tämä jäi, kun ei tutoriaalinkas jälkeen vakuuttanut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuuluuko tuon käyttöasteen hyppiä noin?
Heiluu siis 99-0% välillä jatkuvasti.
FPS dippailee ja muutenkin meno tuntuu jotenkin stutteroivalta.
Missään muussa pelissä en tämmöstä heittelyä ole vielä huomannut.
Rx 5700xt korttina. 1440p/high asetukset.
Mikä cpu? tähän voisi auttaa tuo aiemmin mainitsemani ytimien rajoitus:
Neljäydintä on valitettavasti liian vähän tämän pelin kanssa ja alkaa olemaan muissakin peleissä.Prossuna i5 7600.
"Jee".Sieltä löytää kaikenlaista, mm. aarteita, viittauksia toisiin peleihin, satuihin, elokuviin, jne.
Neljäydintä on valitettavasti liian vähän tämän pelin kanssa ja alkaa olemaan muissakin peleissä.
T:Kokemusta on.
Tuosta seuraava elikkä 8600 alkaa jo helpottomaan kuuden ytimen turvin menoa vaikkakin KCD ei olekkaan kovin hyvin optumoitu varsinkaan kaupungi olosuhteissa mutta neljäytimiset sitten oikeasti täysin kadoksissa siellä.
"Jee".
Oikeasti nämäkö on nykyään "viihdyttävyyden" mittari. Jotenki tuntuu että näitä viittauksia ahetaan pelit täyteen pääsiäismunina yms. ja sit pitäs olla niin siistiä ku hei "tää viittaa siihen johonki, ompa hauskaa".
Höpö höpö. Ite pelasin varsin mallikkaasti pelin noin puoleen väliin 7600k:lla eikä dippaillut alle 60fps. En tiedä sitten onko joku päivitys tehnyt tuon. Nyt täytys jaksaa vetää vielä kuudella ytimellä loppuun.Neljäydintä on valitettavasti liian vähän tämän pelin kanssa ja alkaa olemaan muissakin peleissä.
T:Kokemusta on.
Tuosta seuraava elikkä 8600 alkaa jo helpottomaan kuuden ytimen turvin menoa vaikkakin KCD ei olekkaan kovin hyvin optumoitu varsinkaan kaupungi olosuhteissa mutta neljäytimiset sitten oikeasti täysin kadoksissa siellä.
Höpö höpö. Ite pelasin varsin mallikkaasti pelin noin puoleen väliin 7600k:lla eikä dippaillut alle 60fps. En tiedä sitten onko joku päivitys tehnyt tuon. Nyt täytys jaksaa vetää vielä kuudella ytimellä loppuun.
On varmasti mutta jos targettina on 60fps niin kyllä tuolla pärjää. Oma näppituntuma oli että melkein kaikki pyöri ihan jees mutta Assasins creedit denuvoineen ei päässyt 60fps millään taikatempuilla.Kyllä prosessorilla aika selkeä vaikutus on tässä pelissä.
Kingdom Come: Deliverance PC graphics performance benchmark review
One thing is clear though, Kindom Come is very CPU bound overall
@sinihiekka Se että kaikki tuntuu kumimaiselta ja ettet ymmärrä mitä sinun pitää tehdä, miksi kaikki tuntuu niin viiveiseltä ja et ole varma edes kuinka monta kertaa sinun pitää vastustajaasi kumauttaa, ei ole minusta hauskaa vaan silkkaa arpomista.
Pärjää muualla kuin kaupungeissa/isoissa taisteluissa, joskus kattelin tarkemmin niin kolmos ydintä hakakutti 100% ja siten droppaili, tuskin siellä on asetusta millä voi säätää kaupungi olosuhteita paremmaksi, itselläni seikkaili 30-50 välissä riippuen minne katsoi mutta metsässä tai missä ei populaa niin pysyi "vakaana"On varmasti mutta jos targettina on 60fps niin kyllä tuolla pärjää. Oma näppituntuma oli että melkein kaikki pyöri ihan jees mutta Assasins creedit denuvoineen ei päässyt 60fps millään taikatempuilla.
Edit: Jos käyttöaste hyppii nollan ja sadan välillä niin vika ollee jossain muussa? Luulisi että tuolla 7600 se olisi kokoajan 100% mikä taas rajoittaisi menoa?
Nyt täytyy melkein jo asentaa omalle htpc:lle missä on i5-6400 ja koittaa miten jaksaa. Edellisestä peluusta on niin kauan että saattaa vanhan muisti pettää.Pärjää muualla kuin kaupungeissa/isoissa taisteluissa, joskus kattelin tarkemmin niin kolmos ydintä hakakutti 100% ja siten droppaili, tuskin siellä on asetusta millä voi säätää kaupungi olosuhteita paremmaksi, itselläni seikkaili 30-50 välissä riippuen minne katsoi mutta metsässä tai missä ei populaa niin pysyi "vakaana"
Tämä koettu 2018 keväällä ja sitten viime syksynä.
Kaatuilu ongelmia ei onneksi tainnut tavata kertakaan tämän pelin parissa, yhdeässä kohtaa vanhoilla modeja tuli ongelma kun tehtävä ei edistinyt vaan tuli aina suoraan failed niin piti jotain tunteja taaksepäin kelata ja poistaa vanhana olevat modit, onneksi pääsi jatkamaan.
Ludwig von Eisenthal sanoi:As much as I like the game there is one thing I don't understand: Why are there no children in this world? Their explanation was - if I remember correctly - that they didn't want players to be able to kill children.
Smejki sanoi:That's the least concern. Making them invincible is an easy and quick solution. Unrealistic but fine, at first glance. After all, invincibility is in the game already, so it is a feature, and setting it to all kids would be done in a matter of seconds.
The major concerns were different:
a) Extra visual assets -> extra work, not enough resources
Kids are not just scaled down humans. The have different proportions. That necessitates different skeletons, and different set of animations. It would be a limited set compared to adults, but still. They would have to be colthed. Clothes scaling is already done to some degree, but again the scaling demanded by the tiny children bodies is too much. Therefore kids would need their own set of clothing items.
Not enough artist's time.
b) Extra base behaviors -> extra work, not enough resources
We would simply have to devise a separate set of behavior the kids would be doing all day long. That's not just aextra content to be developed, but also maintained, tested and debugged.
Not enough scripter's time.
c) Extra simulations and reactive behaviors -> unclear solutions, extra work, not enough resources
When you consider the core design principles of our game, where you can kill almost anybody, and everybody must somehow react to not just this but also a wide variety of other impulses (crime, stealth, trespass etc.), it becomes clear that some systems would have to be much wider (to consider kids), some systems would require new reaction scripts specific to kids.
What should we do with kids whose parents were killed? Should they live on their own in an empty house until the parents respawn after, what, 2 weeks?
What should a kid do when they witness a crime? Go report it? 'Of course' you might say. Conflicting design principle is that people really do carry crime info with them and they deliver it to guards. If you manage to kill the witness, the guards will never know. How do you do that when kids must be invincible? So they shouldn't report crimes? Isn't that weird? They don't care you butchering their mommy right in front of them?
There's a popular Czech phrase "past vedle pasti (pičo)" which roughly translates to "traps all around (ffs)". That's exactly what invincible kids are in terms of game desing in KCD.
d) Extra NPCs in the scene -> not enough performance
We most probably wouldn't cut the number of adults. In most places there are 2 per house anyway. If there were 2-5 kids per house (as historical realism would require), not only would we need extra beds in the houses, we would also hit the limit for max 50 NPCs in player's proximity much much faster. Rattay would be nigh impossible to make and we would probably end with New Vegas-like zoning solution. That's a hard nope.
We didn't even know this was an issue back then. We would run into this problem way way late into development. Thank God we didn't even start developing them kiddos. We would have wasted a lot of work otherwise.
e) Historical accuracy vs. game conventions and game language
This is not a massive issue but it is a philosophical one. If we wanted to be accurate (and we would) there would be more kids than civilian adults. Having 60% of your NPCs invincible and weirdly limited in reactivity would imho break immersion more than the current state where we pretend that kids are... yeah, they just left, they are... err... behind the house. They just left to go pick up strawberries... in the forest.
Some more specific context
Let's pretend we had the resources, performance wouldn't be an issue, and we knew all the solutions.
It took us a whole year to develop the dog from ground up. That's new skeleton, 1 new model with 4(?) skins, movement AI, movement animation set, idle animation set. The doggo has limited combat capabilities and thus not too many combat animations. Moreover, he's invisible to NPCs so they don't react to him, and he only reacts to enemies and POI proximity. Two extra major features - point and send at target; inclusion of doggo in inventory. Two minor features - dialog with doggo, which required some extension to existing dialog system; K-9's underlying RPG and you ability do influence it aka dog training. Interior avoidance, teleportations, and calling are basically copied from the horse - some extra work but not too much.
That's just the stuff I could think of off the top of my head. Point being the dog is pretty basic. One year of work. Kids would be several times more complex. Just to have some invincible extras.
Comparison to other games
So... it is much easier and much more safe to add kids to Witcher 3 where you can't attack civilians and they don't react to anything ever. Like, really, the guards are the only people who react to you stealing shit. Civilians are just scenery, a Potemkin village (not that I mind, it's just a different design approach). It is extremely hard and costly to add them to a game like KCD. I mean, add them in any meaningful way.
Now, I'm not saying the current state brings me any joy or that all this, despite undeniably understandable, is some ultimate excuse for us to save a lot of work and let us focus on more substantial aspects of the game. No. I'm pretty sad about it. I mentioned several times that, for me, kids are among the top missing features in the game. And not just for immersion's sake. It also limits the kind of stories we would love to tell. And I kinda understand people who kinda bitch about 'teh sexizm' or 'trahdyshunal famuhleee' wet dream of a game for conservatives or whatnot. It is really really nigh impossible to sell why the medieval society was the way it was when you can't show that:
- women were either kids, almost ever-pregnant young adults tending to 4+ kids, or 'old' grannies since age of 40 helping the younger generation in raising their kids
- childbirth was extremely risky with high maternal mortality
- half the kids didn't survive childhood, so death was ever-present and you had to have more kids to sustain the society (refer to previous 2 points)
- anybody could be gravely sick at any time.
So, kids? Fuck yea! But damn are they costly!
Fast traveliinkin oli jotain kykypuita jossa parantui mahd välttää taisteluita.
snip
Alleviivatulle on ainakin oma mittarinsa. Se on se violetin värinen palkki mikä näkyy taisteluissa hp:n yläpuolella. En kyllä oikeasti ymmärrä valitusta tuosta taistelumekaniikasta. Se on haasteellinen aluksi mutta täysin hallittavissa kun vain viitsii opetella perusasiat ja näin sen on tarkoitus ollakin (ja kyllä se on hauskaa). Itsellä ei ainakaan tuota ongelmia kaataa täysissä panssarivaunu vermeissä olevia bandiitteja paitsi jos kimpussa häärii +4 kerrallaan ja +4 menisi varmaan jos pukeutuisi itsekin raskaimpiin vetimiin..
Tämä peli ilmestyi yllättäin ilmaisena Epic Storeen joten pistin testiin. Tiivistelmä: ei oikein lähde.
Grafiikat yllättivät heti ottaen huomioon tiimin koon - oikein hyvän näköistä tuoden mieleen hyvässä mielessä Oblivionin jo käyttöliittymästä lähtien. Ääninäyttely aavistuksen ontuvaa heti alkuun engalnniksi joten vilkaisin vaihtoehdot ja päädyin saksaan (Deutsch), mikä jossain mielessä on historiallisesti lähinnä tuota Tsekkiin sijoittuvaa historiallista asetelmaa, kun kerran itse tsekki loistaa poissa olollaan. Ranskakaan ei ollut paha ja sopii hyvin ainakin maisemien puolesta, mitä sitäkin suosittelen ennemmin kuin englantia tämän pelin tapauksessa.
Peli alkoi tarpeeksi sutjakasti, mutta sarja lässytystä ilman tavoitetta seurasi heti sen perään kun pääsit itse puikkoihin. Tunnelma kepeään kallistuva, mutten ymmärrä miksi pitäisi mikään kiinnostaa kun en tiedä mikä pelissä on tavoitteena. Kärkeen perus juokse sinne ja palaa tänne tehtävien lomassa, jotka toimivat tässä tapauksessa perehdytyksenä, tutustuin ihmeellisen kumimaiseen taisteluun varsin hitailla epäuskottavilla liikkeillä, nyrkein tässä tapauksessa. Toki hävisin skapan piakkoin ja ihmettelin vaan miten häikäilemättömän 'rope-ensin' asenteella tuo on tehty.
Vihdoin tuli ensimmäinen juonen käänne; vihollisen hyökkäys kylään ja alkoi pakomatka. Tässä vaiheessa ei voi kuin ihmetellä miten päähahmo ei jaksa juosta kuin 100 metriä hengästymättä ilman että pää menee siniseksi (kuvaruutu tosiaan menee siniseksi), vaikka takana vaanii sotilaslauma jousipyssyineen. En tajunnut seurata tiukasti kompassia ja yritin juosta suoraan edessä häämöttävään kylään, kunnes jäin jumiin aidan juurelle. Pari minuuttia koitin hyppiä ja sätkiä irti, kunnes sotilaat vihdoin tulivat ja suolasivat. Onneksi peli jatkui suoraan pakomatkan alusta ja ratsastinkin ihan hyvältä tuntuvalla ratsastusmekaniikalla toiseen isompaan kylään turvaan. Ratsastus oli tähän mennessä ensimmäinen aidosti myönteinen yllätys mistä reilu plussa.
Tuolla toisessa kylässä jatkui sitten lässytys ja pahaksi kompastukseksi tähän sisältyi tilanne, missä eräs madame tarjosi yösijan ja kaikki puitteet kun päähahmo sai (jo olikohan kolmannen sekä hidastempoisen) välivideon aikana nuolen jalkaansa. Yöllä tämä naikkonen tuli siis huoneeseen ja tästä alkoi vuoropuhelusarja missä piti valita vastaukset aikarajan sisällä, mikä on niin lyhyt etten kerennyt lukemaan ja sisäistämään kaikkia vastauksia, joten valitsin vastauksen pelkästään sen vieressä olevan kuvakkeen perusteella (minkä tyyppinen vastaus, eli myötäileeko hahmon karismaa, voimaa, jne.). Hahmoni kertoi naiselle siitä mitä pelissä olin tähän asti tehnyt, alkaen siitä mitä askareita kävin hetki sitten läpi alkukylässä. Tämän puuduttavan ja suorastaan surkean dialogitoteutuksen jälkeen peli sammui käyttäjän omasta toimesta, eikä paluuta sen pariin ole suunnitteilla. Tuon keskustelun aikana muuten kamera sekoili ihmeellisesti, eli kaikkiaan bugeja on edelleen olemassa enempi tai vähempi.
Tuohon asti pelanneena sanoisin että indikikkare tarina edellä ja ropetouhut vedetty ropeilun ehdoilla huomioimatta pelattavuutta taikka pelillistä sisältöä. En suosittele.
Itselle ei silloinkaan iskenyt, kun menin ensimmäistä kertaa erään miehen kanssa harjoittelemaan metsästystä. Peliä takana melkein 20h. Taistelu ei tunnu vaikeelta, mutta tosiaan taistelusta puuttuu vaan se jokin. Pelattavuudessa myös on eräälaista viivettä, kuten RDR2 oli myös. Kaikki on vaan niin hidasta, vaikka mä pidän rauhallisesta menosta. Eli vähän huonot fiilikset ja sitten vielä tekniset ongelmat päälle..Ei taida olla tämä peli sulle?
Ensinnäkin, tuo on vasta pohjustusta ja tutoriaalia mikä kestää monta tuntia vielä eteenpäin. Tämä ei ole peli missä juostaan 10km paikasta A, suoraan paikkaan B, vaan matkalla tutkitaan ja aikaa menee yhden tehtävän tekemiseen tunteja ja mitä miekkailuun tulee, 30h jälkeen se alkaa olemaan hanskassa ja silti saa olla tarkkana ettei tule 2 vastaa 1 tilannetta.
Itselle ei silloinkaan iskenyt, kun menin ensimmäistä kertaa erään miehen kanssa harjoittelemaan metsästystä. Peliä takana melkein 20h. Taistelu ei tunnu vaikeelta, mutta tosiaan taistelusta puuttuu vaan se jokin. Pelattavuudessa myös on eräälaista viivettä, kuten RDR2 oli myös. Kaikki on vaan niin hidasta, vaikka mä pidän rauhallisesta menosta. Eli vähän huonot fiilikset ja sitten vielä tekniset ongelmat päälle..
Se tässä pelissä monille karkotuksen aiheuttaa, kun ei ole väliä osaatko sinä pelaajana mekaniikat, koska Henryn kuuluu olla täysin osaamaton ja se kestää kymmeniä tunteja, että se hahmona kasvaa sille tasolle.Harjoittelemaan metsästystä, aivan, tutoriaali oli vielä kesken. Tämä on vain sellainen peli että tiettyä jäykkyyttä on pakko olla ja mun mielestä se alkuperäinen tallennus systeemi oli hiton hyvä, pakotti oikeasti miettimään mitä teet kun riskinä oli heittää 2h hukkaan. Henkka ei ole supersankari eikä mikään taikavoimia omaava yliluonnollinen tappaja, vaan kouluttamaton sepän poika.
Sanotaan näin että 30h kohdalla alkaa olemaan sellaisinen tilanne että olet tasoissa pelin ja mekanismien kansssa (riippuu toki pelaajasta), siitä eteenpäin kun perus asiat on hallussa niin on aikaa keskittyä muuhun ja kun alkaa ymmärtämään varastelun ym. päälle ja rahaa on käytettävissä enemmän ja enemmän helpottuu peli jo sitten ehkä vähän liikaa.
...
Rauhallisuus ja maltti on valttia ja hötkyily ei johda mihinkään.
Tätä itsekkin olen ajanut takaa. Tämä peli ei ole vaikea, vain ärsyttävä. Taisteluissa pärjää kyllä hyvin, varsinkin jos niitä skillejä nostelee. Mutta itse taistelu ei tunnu oikein miltään. Souls-peleissä ja varsinkin Sekirossa taistelu toimii todella hyvin ja on samalla haastavaa. Myös niissä peleissä pitää harjoitella ja paljon.Siis odottelu on valttia, malttia vaaditaan vaikeissa peleissä kuten Dark Souls ja Sekiro: Shadows Die Twice kuin väliin myös nopeutta. Se on eri asia jos tykkää kovasti siitä sisällöstä mitä tarjotaan siinä odotellessa, vaan jos se ei nappaa, käteen ei jää mitään. Totta kai olisi hauska voittaa kankeallakin statsipohjaisella taistelulla joku ärsyttävä vihollisjamppa niin kuin se kalju pääpahis, mutta on ajan hukkaa odottaa että hahmo paranee jos ei tykkää edes harjoittelusta eikä varsinkaan kaikesta oheistoiminnasta (lässytys on se pahin). Tämä peli ei tarjoa tarinan kerronnan saralla todellakaan mitään Titanicin tasoa, joten olisi ollut paras leikata vähintään puolet kaikista välivideoista ja dialogista.
MUOK. tarkennus
Vertaat aikalailla erilaisia pelejä.Tätä itsekkin olen ajanut takaa. Tämä peli ei ole vaikea, vain ärsyttävä. Taisteluissa pärjää kyllä hyvin, varsinkin jos niitä skillejä nostelee. Mutta itse taistelu ei tunnu oikein miltään. Souls-peleissä ja varsinkin Sekirossa taistelu toimii todella hyvin ja on samalla haastavaa. Myös niissä peleissä pitää harjoitella ja paljon.
Ei ole kaatunu itellä kertaakaan ja kellossa 53 tuntia.
Kyllä se nyt vaan on siellä sun kokoonpanossa joku häikkä.
En vertaakkaa realismia, mihin tämä peli selvästi pyrkii. Vertaan siksi, koska jotkut sanovat että tämä peli vaatii paljon harjoitusta. Totta, ei souls-like pelit pyri realismiin, en ole väittänytkää niin. Niitä pelejä on vaan paljon mielekkäämpi pelata.Vertaat aikalailla erilaisia pelejä.
Toisessa on 1st person taistelu joka pyrkii realismin suuntaan; aseet painavat (ja mitä pidemmälle mennään, sitä väsyneemmäksi touhu muuttuu), kaikki pyrkivät suojauksen kautta osumaan vihollisen puolustukseensa jättämiin reikiin (jos mennään "kaksi haarniskoitua vastustajaa" -taistelussa).
Verrokkisi taas on 3rd person clickfest jossa aseilla ei näyttäisi olevan fysiikkaa, kukaan ei koskaan väsy ja pelkät "goresplatter end movet" animaatioineen kestävät niin pitkään että Henry saisi miekkaa selkäänsä toiselta vastustajalta. (Jätetään nyt kokonaan pois vihollisten päälle hyppiminen, katoille hyppiminen tai se että mr. Sekiro kestää arquebussin luodin naamaan... ).
Jos pitää arcade -taistelusta niin kannattaa palvoa sitä aurinkoa tai pelata Tekkeniä. Ei, onneksi, kaikki pelit tosiaan ole sellaisia taisteluiltaan...
Sanon, että ei ole kokoonpanossa vika vaan ohjelmoinnissa kummittelee edelleen jokin pahimmanlaatuinen vika.Ei ole kaatunu itellä kertaakaan ja kellossa 53 tuntia.
Kyllä se nyt vaan on siellä sun kokoonpanossa joku häikkä.
Vertaat aikalailla erilaisia pelejä.
Toisessa on 1st person taistelu joka pyrkii realismin suuntaan; aseet painavat (ja mitä pidemmälle mennään, sitä väsyneemmäksi touhu muuttuu), kaikki pyrkivät suojauksen kautta osumaan vihollisen puolustukseensa jättämiin reikiin (jos mennään "kaksi haarniskoitua vastustajaa" -taistelussa).
Verrokkisi taas on 3rd person clickfest jossa aseilla ei näyttäisi olevan fysiikkaa, kukaan ei koskaan väsy ja pelkät "goresplatter end movet" animaatioineen kestävät niin pitkään että Henry saisi miekkaa selkäänsä toiselta vastustajalta. (Jätetään nyt kokonaan pois vihollisten päälle hyppiminen, katoille hyppiminen tai se että mr. Sekiro kestää arquebussin luodin naamaan... ).
Jos pitää arcade -taistelusta niin kannattaa palvoa sitä aurinkoa tai pelata Tekkeniä. Ei, onneksi, kaikki pelit tosiaan ole sellaisia taisteluiltaan...
Pariin otteeseen jo kontrollit kusseet ja joutunut ottaan jonku ½h takapakkia ku vahingossa alottanut ryöstämisen ku yrittänyt puhua yms. Ihmeellisiä ratkaisuja kyl kontrollien suhteen.Tässähän tutoriaali on puuduttava ja pitkä. Kannattaa se rimpuilla läpi koska vasta sen jälkeen alkaa pelin hyvät puolet tulemaan esiin.
Puhut nyt ilmeisesti itsestäsi koska itse meuhkaat Kingdom Come -langassa kuinka muut pelit ovat hauskempia? Kuten jo aiemmin todettu; kannattaa pelata niitä - kaikki pelit eivät ole kaikille.TL;DR rant leikattu
koska tällainen meuhkaaminen vasta saakin ihmisen vaikuttamaan vähä-älyiseltä, vastoin sitä mitä näiden pelien äänekkäimmät kannattajat yrittävät olla.
Voin sanoa, ettei tunnissa Dark Soulsissa pääse alkuunkaan. Toisinkuin tätä pitää näköjää pelata yli 20h niin kaikki pelilliset ongelmat katoaa? En usko. Annoin tälle 17h, joka on aika paljon aikaa uhrattu peliin joka ei missään vaiheessa napannut.Puhut nyt ilmeisesti itsestäsi koska itse meuhkaat Kingdom Come -langassa kuinka muut pelit ovat hauskempia? Kuten jo aiemmin todettu; kannattaa pelata niitä - kaikki pelit eivät ole kaikille.
Omasta mielestä Kingdom Come oli "OK" - en edes (vielä) pelannut sitä loppuun koska "elämä" (ja 25 muuta peliä). Parasta oli juuri maisemat ja keskiaika "kulttuuri".
Tuli kuitenkin pelattua noin 30 kertaa enemmän kuin Dark Souls III:sta (steam näyttää 67 minuuttia). Minulla näin päin. Jatko-osaa tulee testattua varmasti. Dark Souls MLXCIV:tä tuskin.
P.S. "(minä en ole, mutta tiedän kuitenkin)" oli ehkä tämän vuoden (tahattomasti?) hauskimmin kommentoitu oksymoroni.
Joo, kandee antaa hieman siimaa. On tuo tosi kömpelö, julkaisussa vielä kömpelömpi, mutta on siinä silti paljon sisältöäkin. Ei noita pelejä nyt niin monia ole, joita huvittaisi pelata.Kannattaa se miekkataistelu nyt ensin omaksua ja testata samoin kuin kaupungit ennen kuin antaa mitään lopullista tuomiota. Ne eivät toteutuksina ole hukutettu myöskään mihinkään yltiörealismiin vaan sieltä todellakin löytää poikkeuksellista vuorovaikutteisuutta 2010-luvun loppupuoliskon peliteokseksi.
Ei tämä nyt mistään välivideoista sentään elä vaan on ehta RPG pelimaailmaltaan.