Kingdom Come: Deliverance

Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
262
Windows 7 yhteensopivuustila oli itsellä SE keino mikä lopetti kaatuilut. Steam\steamapps\common\KingdomComeDeliverance\Bin\Win64 ja sieltä exe yhteensopivuustilaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 921
Oma into lopahti tuohon potionin keittelyyn että saa Merhojedin kylän parannettua.

Meitsi on all in mitä tulee realismiin peleissä, mutta cmon joku raja.. En minä jotain potionia jaksa alkaa keskiaikaisella realistisuudella keittelemään, ei todellakaan ole mitenkään mielekästä gameplayta.
Eikö tuota pääse mitenkään ohittamaan?
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
262
Oma into lopahti tuohon potionin keittelyyn että saa Merhojedin kylän parannettua.

Meitsi on all in mitä tulee realismiin peleissä, mutta cmon joku raja.. En minä jotain potionia jaksa alkaa keskiaikaisella realistisuudella keittelemään, ei todellakaan ole mitenkään mielekästä gameplayta.
Eikö tuota pääse mitenkään ohittamaan?
Hahhah niin samat fiilikset oli itselläkin. Joskus vissiin 10 levun jälkeen eli vitun pitkän ajan päästä tulee se autobrew niin saa kerran tehdyt potut tehtyä automaattisesti. Se perkki mikä antaa feilata ylimääräisen kerran auttaa aika hitosti tohon. Lukee reseptin ja miettii, että mitkä kaikki kohdat pystyy ryssimään yhtä aikaa. Esim. jos kolme ainesosaa ja joista yhtä täytyy yksinään keittää kolme vuoroa ja kahdelle muulle riittää kerran niin tuon perkin avulla kaikki kerralla pataan ja tulee toimiva pottu.

e: Siellä luostarin pottupaikassa otti kyllä kiitettävästi kupoliin kun se mies, joka ei saanut unta valitti koko ajan :rofl:.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Joku 110 tuntia takana, ei mulla ole kaatuillut oikeastaan kertaakaan.. Nyt on muutamia kertoja tosin näkynyt kaupungilla ratsastaessa täysillä, vartalottomia NPC:itä eli pelkkiä päitä leijuu ilmassa.. En tiedä johtuuko kellotuksista vai siitä että hevonen kulkee niin kovaa.

Tajusin muuten vasta äsken ladata nuo HD-grafiikka ja äänipaketit, näyttänyt ilman niitäkin hyvältä :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Oma into lopahti tuohon potionin keittelyyn että saa Merhojedin kylän parannettua.

Meitsi on all in mitä tulee realismiin peleissä, mutta cmon joku raja.. En minä jotain potionia jaksa alkaa keskiaikaisella realistisuudella keittelemään, ei todellakaan ole mitenkään mielekästä gameplayta.
Eikö tuota pääse mitenkään ohittamaan?
En mäkään tykkää tosta keittelystä.. Katoin googlesta ohjeet miten se tehdään, ostin jostain ainekset (siltä luostarin fatherilta muistaakseni) ja hoidin alta pois.. Onnistu ekalla, arveluttaa aina se boilingi sen tiimalasin
kanssa että missä vaiheessa se on kiehunut tarpeeksi.

Toisen kerran joutuu keittelemään kun Hans Caponille lisäosassa pitää väsätä joku rakkauspotioni.

Aika paljon saa tässä aikaa kulumaan kaikkiin pikkutehtäviin yms oheistoimintaan, seuraavaksi pitäis päätehtävistä mennä luostariin noviisiksi mutta tuntuu että kivempi hoitaa eka muita juttuja alta pois. Band of Bastards
vaikuttaa hauskalta.
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
262
En mäkään tykkää tosta keittelystä.. Katoin googlesta ohjeet miten se tehdään, ostin jostain ainekset (siltä luostarin fatherilta muistaakseni) ja hoidin alta pois.. Onnistu ekalla, arveluttaa aina se boilingi sen tiimalasin
kanssa että missä vaiheessa se on kiehunut tarpeeksi.

Toisen kerran joutuu keittelemään kun Hans Caponille lisäosassa pitää väsätä joku rakkauspotioni.

Aika paljon saa tässä aikaa kulumaan kaikkiin pikkutehtäviin yms oheistoimintaan, seuraavaksi pitäis päätehtävistä mennä luostariin noviisiksi mutta tuntuu että kivempi hoitaa eka muita juttuja alta pois. Band of Bastards
vaikuttaa hauskalta.
Jos on xbox/varmaan muukin ohjain käytössä niin vasen liipaisin (LT) ja sitä kun 4x peräjälkeen = yksi kierros, 5x peräjälkeen = 2 kierrosta ja 6x peräjälkeen = 3 kierrosta. Tietenkin varmaan sama mistä ikinä näppäimistöllä tuon tekeekin
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
300
Windows 7 yhteensopivuustila oli itsellä SE keino mikä lopetti kaatuilut. Steam\steamapps\common\KingdomComeDeliverance\Bin\Win64 ja sieltä exe yhteensopivuustilaan.
Tämä itseasiassa näyttäisi auttavan. Eilen pelasin muutaman tunnin eikä kaatunut :thumbsup:
Eipäs auttanutkaan. Suoritin luostarissa rasittavia tehtäviä ja taas kaatui, ja alusta pitäisi aloittaa :mad:
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 874
Tämä peli ilmestyi yllättäin ilmaisena Epic Storeen joten pistin testiin. Tiivistelmä: ei oikein lähde.

Grafiikat yllättivät heti ottaen huomioon tiimin koon - oikein hyvän näköistä tuoden mieleen hyvässä mielessä Oblivionin jo käyttöliittymästä lähtien. Ääninäyttely aavistuksen ontuvaa heti alkuun engalnniksi joten vilkaisin vaihtoehdot ja päädyin saksaan (Deutsch), mikä jossain mielessä on historiallisesti lähinnä tuota Tsekkiin sijoittuvaa historiallista asetelmaa, kun kerran itse tsekki loistaa poissa olollaan. Ranskakaan ei ollut paha ja sopii hyvin ainakin maisemien puolesta, mitä sitäkin suosittelen ennemmin kuin englantia tämän pelin tapauksessa.
Peli alkoi tarpeeksi sutjakasti, mutta sarja lässytystä ilman tavoitetta seurasi heti sen perään kun pääsit itse puikkoihin. Tunnelma kepeään kallistuva, mutten ymmärrä miksi pitäisi mikään kiinnostaa kun en tiedä mikä pelissä on tavoitteena. Kärkeen perus juokse sinne ja palaa tänne tehtävien lomassa, jotka toimivat tässä tapauksessa perehdytyksenä, tutustuin ihmeellisen kumimaiseen taisteluun varsin hitailla epäuskottavilla liikkeillä, nyrkein tässä tapauksessa. Toki hävisin skapan piakkoin ja ihmettelin vaan miten häikäilemättömän 'rope-ensin' asenteella tuo on tehty.
Vihdoin tuli ensimmäinen juonen käänne; vihollisen hyökkäys kylään ja alkoi pakomatka. Tässä vaiheessa ei voi kuin ihmetellä miten päähahmo ei jaksa juosta kuin 100 metriä hengästymättä ilman että pää menee siniseksi (kuvaruutu tosiaan menee siniseksi), vaikka takana vaanii sotilaslauma jousipyssyineen. En tajunnut seurata tiukasti kompassia ja yritin juosta suoraan edessä häämöttävään kylään, kunnes jäin jumiin aidan juurelle. Pari minuuttia koitin hyppiä ja sätkiä irti, kunnes sotilaat vihdoin tulivat ja suolasivat. Onneksi peli jatkui suoraan pakomatkan alusta ja ratsastinkin ihan hyvältä tuntuvalla ratsastusmekaniikalla toiseen isompaan kylään turvaan. Ratsastus oli tähän mennessä ensimmäinen aidosti myönteinen yllätys mistä reilu plussa.
Tuolla toisessa kylässä jatkui sitten lässytys ja pahaksi kompastukseksi tähän sisältyi tilanne, missä eräs madame tarjosi yösijan ja kaikki puitteet kun päähahmo sai (jo olikohan kolmannen sekä hidastempoisen) välivideon aikana nuolen jalkaansa. Yöllä tämä naikkonen tuli siis huoneeseen ja tästä alkoi vuoropuhelusarja missä piti valita vastaukset aikarajan sisällä, mikä on niin lyhyt etten kerennyt lukemaan ja sisäistämään kaikkia vastauksia, joten valitsin vastauksen pelkästään sen vieressä olevan kuvakkeen perusteella (minkä tyyppinen vastaus, eli myötäileeko hahmon karismaa, voimaa, jne.). Hahmoni kertoi naiselle siitä mitä pelissä olin tähän asti tehnyt, alkaen siitä mitä askareita kävin hetki sitten läpi alkukylässä. Tämän puuduttavan ja suorastaan surkean dialogitoteutuksen jälkeen peli sammui käyttäjän omasta toimesta, eikä paluuta sen pariin ole suunnitteilla. Tuon keskustelun aikana muuten kamera sekoili ihmeellisesti, eli kaikkiaan bugeja on edelleen olemassa enempi tai vähempi.

Tuohon asti pelanneena sanoisin että indikikkare tarina edellä ja ropetouhut vedetty ropeilun ehdoilla huomioimatta pelattavuutta taikka pelillistä sisältöä. En suosittele.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
840
Kannattaa se miekkataistelu nyt ensin omaksua ja testata samoin kuin kaupungit ennen kuin antaa mitään lopullista tuomiota. Ne eivät toteutuksina ole hukutettu myöskään mihinkään yltiörealismiin vaan sieltä todellakin löytää poikkeuksellista vuorovaikutteisuutta 2010-luvun loppupuoliskon peliteokseksi.

Ei tämä nyt mistään välivideoista sentään elä vaan on ehta RPG pelimaailmaltaan.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 874
Kannattaa se miekkataistelu nyt ensin omaksua ja testata samoin kuin kaupungit ennen kuin antaa mitään lopullista tuomiota. Ne eivät toteutuksina ole hukutettu myöskään mihinkään yltiörealismiin vaan sieltä todellakin löytää poikkeuksellista vuorovaikutteisuutta 2010-luvun loppupuoliskon peliteokseksi.

Ei tämä nyt mistään välivideoista sentään elä vaan on ehta RPG pelimaailmaltaan.
Varmasti on hyvää matskua kaiken huonouden alla, vaan ei kiinnosta yhtään tuollaiset käsittämättömät kämmit kuten todella lyhyt aikaraja vastatessa kysymyksiin. Peli vieläpä kertoo miten vastauksia tulee pohtia, miten ne vaikuttavat suosioosi ja miten niiden toiminta on tilannekohtaista, niin ei vain voi käsittää tuollaista joidenkin sekuntien aikarajaa. Olen elämässäni sen jo oppinut että noin tyhmiä päätöksiä kun on tehty, niitä on lisää samalta taholta myös luvassa. Hienoa että itse pidit kuitenkin, selvästi on taitavaa porukkaa studiossa mukana, eikä taistelun idea paperilla ole hullumpi, se ei vain ole mitenkään antoisaa. Juonellisestihan tuo peli alkoi kuitenkin aika hyvin kulkemaan, vaikka on toki tärkeää luoda pelaajalle alusta alkaen jokin päämäärä.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
840
Pelaajan ei todennäköisesti ole määrä olla kärryillä koko miekkataistelusta vielä tässä vaiheessa introa, joten ihmettelisin jos se olisi jo sen verran hallussa että pystyt ylipäätään edes intron jälkeisiä vastustajia kaatamaan vapaassa samoilussa. Ritarin opetuksessa turnajaiskentän vieressä se oppi annettaneen. Kun tässä ei ole action-näennäis-rpg -peleistä tuttua sivuhyppyä, joka antaa pelihahmollesi kuolemattomuuden kaikilta vihollisen iskuilta niin luvassa on jännittävääkin 1vs1-miekkailua halki koko pelimaailman tason.

Hyvin vieraalta aikaraja kuulostaa, sillä itse en ainakaan edes muista että sellainen olisi ollut ollenkaan keskeinen tekijä keskusteluissa tai vaikuttaja hahmonkehityksessä, joka on ennemminkin vapaata esinekeruuta ja kykyjä. Harvemmin nyt nykyään peleissä on keskusteluissa edes vaihtoehtoja, joten en ehkä siltä osin ensitöikseni kovin aktiivisesti lähtisi rajaamaan RPG -pelejä, joita nykyiselle konsolisukupolvelle ilmestyi KCD:n lisäksi yksi Skyrimissa.

Voi toki olla pelaamattakin sen enempää, mutta aika harvinaista herkkua menettää, mitä tulee jo pelisuunnitteluun näiltä osa-alueilta.

Tuotantokaan nyt ei mikään varsinainen indie-peli ole vaan ihan AAA-studiotuotannoista irrotettujen ihmisten kansallisesti merkittävä pääkaupunkiseudun pelistudio siinä, missä Remedy esimerkiksi. Vaikea on nähdä että varsinaisia 3D-RPG-ominaisuuksien pelejä kukaan muukaan on Bethesdan ja Warhorsen ohella tekemässä lähivuosina tällä tuotantotasolla. Cyberpunk 2077 saattaa olla siinä rajoilla, jollei sekin ole näiltä ennemminkin Ubisoft-pelimaailmojen jatkumoa.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 874
@sinihiekka Ei ole väliä niinkään sillä voittaako ketään, vaan onko se yrittäminenkään hauskaa. Jos olet pelannut oikeasti aika vaikeaa peliä kuten Sekiro: Shadows Die Twice tai jotain vanhaa kuten Ninja Gaiden, niin eihän niissäkään päästä heti alussa juuri puusta pitkälle ennen kuin yritetään ja epäonnistutaan, mutta niitä on silti hauska pelata, tosin Ninja Gaiden on aika överi vaikea sitten myöhemmin. Se että kaikki tuntuu kumimaiselta ja ettet ymmärrä mitä sinun pitää tehdä, miksi kaikki tuntuu niin viiveiseltä ja et ole varma edes kuinka monta kertaa sinun pitää vastustajaasi kumauttaa, ei ole minusta hauskaa vaan silkkaa arpomista. Kyllä hyvän pelimekaniikan tunnistaa heti kättelyssä kuten tuossa Sekirossa, kun pääset ensimmäistä vastustajaa niittämään. Toki puhutaan luultavasti yksinkertaisemmasta taistelusta Sekiron kohdalla, mutta yksinkertaisesta on hyvä lähteä ja syventää pikku hiljaa, eikä vain läntätä pöydälle työkalut ja todeta että näitä tulet sitten tarvitsemaan. Sopiva ei vähättelevä opastus on aina paikallaan.

Mitä nykypäivän ropeihin tulee niin en todellakaan kaikkia ole pelannut, mutta tunnetuimmista esim. Wasteland 2 oli aika hyvin tehty, perinteinen kylläkin, mutta hiotulla taistelulla. Dark Soulsit ovat myös ropeja hengeltään hahmonkehityksen suhteen, tosin mitään varsinaista avointa maailmaa ei ole ja vuoropuhelua ei ollenkaan. Nyt kun miettii niin eihän tuollaisia avoimen maailman ropeja ole koskaan juuri tullutkaan ja vielä harvempi niistä on ollut mitenkään hyviä, se on oma taitolajinsa tehdä sellainen. Hienoa että tämä Warhorse Studios on ainakin yrittänyt, mutten missään tapauksessa pitäisi heidän peliään toivoa herättävänä esimerkkinä nykyaikaisesta ropesta, ennemminkin jonain kokeellisena risteytyksenä sekoittaa Oblivionia ja The Witcher 3:ea ilman kunnollista suuntavaistoa.

Se että jostain pelistä paljon puhutaan tai jos kasuaalimpi yleisö löytää jostain uutta sisältöä itselleen, ei ansaitse vielä pelille pallia historiassa, vaan laatu mitataan saumattomana viihdyttävänä kokonaisuutena. Pyörää ei tarvitse aina keksiä uudestaan, eikä Kingdom sitä yritäkään, vaan ainoastaan koittaa tehdä tuollaisen avoimen maailman ropen astetta syvällisemmäksi vuorovaikutuksen suhteen, missä eittämättä varmaan lopulta onnistutaankin, mutta kaikki muu tämän ympärillä kun on kosahtanut, niin ei jää paljoa käteen. On hyvin tyypillistä muutenkin että uudet studiot etsivät vielä itseään, miksi juuri se ensimmäinen peli ei tule naulaamaan sitä mitä yhteisessä visiossa haettiin. Palasia on nyt pöydällä ja ne näyttävät kieltämättä hyvältä, mutta aivan kuten aina menneessäkin puhtaalta pöydältä aloittaessa, ei mitään kunnollista ole heiltä vielä tarjolla.

Aika kultaa muistot ja sitä rataa. Hyviä eri tyyppisiä ropeja on tullut alusta asti aina tähän päivään saakka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 692
Kyseessähän siis legitti kopio Steamista ja päivitetty uusimpaan versioon? :asif:
Jos en ihan väärin muista, niin kaatui esim. Xboxillakin mulla muutaman kerran. En ole nyt pelannut "hetkeen" - mutta yleensä noiden konsoliversioiden olettaa olevan "hieman" vakaampia kuin PC:n missä erilainen rauta ja ajurit on suurin ongelma...
@sinihiekka Ei ole väliä niinkään sillä voittaako ketään, vaan onko se yrittäminenkään hauskaa. Jos olet pelannut oikeasti aika vaikeaa peliä kuten Sekiro: Shadows Die Twice tai jotain vanhaa kuten Ninja Gaiden, niin eihän niissäkään päästä heti alussa juuri puusta pitkälle ennen kuin yritetään ja epäonnistutaan, mutta niitä on silti hauska pelata, tosin Ninja Gaiden on aika överi vaikea sitten myöhemmin.
Makuasioita. Toki hauska on hauskaa - mutta jos pitää 3rd person "putkijuoksuista" joissa pelataan twitch-reaktioilla ja joissa jostain kohdasta pääsee läpi harjoittelemalla (muistiaan, ellei muuta :D) ja sitten ihmettelee miksi sama ei ole hauskaa pelissä jossa voi kävellä paikkaan jossa tulee pataan vaikka kuinka harjoittelisi (koska taidot / varusteet / vastustajien taidot / varusteet / lukumäärä), niin ei ihme että ei ole hauskaa.

Ihan kuin tosielämässä; harjoittelu salilla voi olla hauskaa, mutta silti voi saada pataan nakkikioskin jonossa kolmelta körmyltä. KC:ssä estetään, varsinkin alussa, hahmon kaikkivoipaisuus juuri tuolla "hitaan realistisella" taistelulla, haarniskojen puutteella ja nopealla väsymisellä, jne.

Taisteluhan on kuin "jatkojalostettu" Mount & Bladen "*ttu ei tästä tule mitään ja nyt tulee vielä kolme vastustajaa lisää, prkl!" - tyylinen tappelu. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
300
Googlettamalla selvisi että prosessorin ytimien/säikeiden määrää rajoittamalla voisi olla vakaampi, ainakin Ryzeneillä. Itellä tosiaan R5 2600. Jos nyt vielä jaksaisi kokeilla.
Sen verran pakko kyllä helpottaa omaa elämää että ottaa tallennusmodin käyttöön, meinaan jos peli tykkää kaatuilla täysin satunnaisesti niin on sentään mahdollisuus jatkaa siitä mihin jäi.

Tämä on myös pakko kokeilla:
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
56
Tässä pelissä itseäni viehättää myös se että tehtävät voi yleensä aina tehdä todella monella eri tavalla, esimerkiksi sitä alun nyrkkitappelua ei tarvitse käydä yksin, tai edes käydä jos hiukan hieroo älynystyröitä ja tutkii mahdollisuuksia. ;)

Suosittelen BOT:ia kyllä jatkamaan peliä vielä, ei se ole edes alkanut tuossa vaiheessa ja omasta mielestäni peli on parasta mitä olen pelannut vuosiin.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
300
Minimap olis kova. Varmaan sata kertaa tullut käännyttyä väärälle polulle kun pelkällä kompassilla suunnistaminen ei tietenkään onnistu (kun ei niistä puskistakaan pääse läpi ilman modia).
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
1 429
En voi kuvitellakaan ko. peliä millään gps-paikannuksella, pelasin heti ekalla kerralla tuota hardcore-moodissa ja se juuri toi peliin lisäviehätystä kun piti ihan perinteisesti suunnistaa maamerkeistä että missä ollaan ja minne mennään.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
300
En voi kuvitellakaan ko. peliä millään gps-paikannuksella, pelasin heti ekalla kerralla tuota hardcore-moodissa ja se juuri toi peliin lisäviehätystä kun piti ihan perinteisesti suunnistaa maamerkeistä että missä ollaan ja minne mennään.
Toisille tuo lisäviehätystä, toisille kireitä hermoja. Itse tykkäisin käyttää enemmän aikaa tehtäviin kuin pusikoissa samoiluun.
Kovasti tulee mieleen toinen ratsastussimulaattori RDR2. Näissä molemmissa onneksi hienot maisemat kompensoi jonkin verran hevosen selässä "menetettyä" aikaa.
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
56
Ja niissä metsissäkin kannattaa koluta. Sieltä löytää kaikenlaista, mm. aarteita, viittauksia toisiin peleihin, satuihin, elokuviin, jne.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 789
Ja kun mappia on kiertänyt niin voi fast travelaa sitten paikkojen välillä.

Edit: voihan myös katsoa normi karttaa nopeasti, näin itse tein jos suunnistin jossain ei niin tunnetulla alueella.
Siihen oli joku nopea näppäin kombo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 921
Ton fast travelin suurin ongelma on ne random encounterit. En tiedä miten pelin loppupuolella kun Henkka on parhaassa iskussa, mutta ainakaan näin alkupuolella ei ole isoja mobeja vastaan mitään jakoa ja saat kyllä juosta karkuun jos sieltä putkahtaa 4+ vihua kimppuun.
Pahimmassa tapauksessa heppa hermostuu heti ja heittää sut selästä, jättäen sut niiden vihujen raiskattavaksi, etkä siinä mahda kyllä yhtään mitään koska karkuunkaan et pääse.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
126
Kuuluuko tuon käyttöasteen hyppiä noin?
Heiluu siis 99-0% välillä jatkuvasti.
FPS dippailee ja muutenkin meno tuntuu jotenkin stutteroivalta.
Missään muussa pelissä en tämmöstä heittelyä ole vielä huomannut.
Rx 5700xt korttina. 1440p/high asetukset.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 789
Ton fast travelin suurin ongelma on ne random encounterit. En tiedä miten pelin loppupuolella kun Henkka on parhaassa iskussa, mutta ainakaan näin alkupuolella ei ole isoja mobeja vastaan mitään jakoa ja saat kyllä juosta karkuun jos sieltä putkahtaa 4+ vihua kimppuun.
Pahimmassa tapauksessa heppa hermostuu heti ja heittää sut selästä, jättäen sut niiden vihujen raiskattavaksi, etkä siinä mahda kyllä yhtään mitään koska karkuunkaan et pääse.
Fast traveliinkin oli jotain kykypuita jossa parantui mahd välttää taisteluita.

Alussahan peli onkin parhamillaan kun henkka on vähån joka asiassa saamaton, jos tiedät ettet taistele niin kannattaa pelkät kalsarit jalassa juosta ihan staminan keston takia, tämän opin jo sillä kun itsekin jäin aina bandittien armoille.

Vaikka miten olit varautunut noihin niin välillä hommat vain meni päin peetä ja henkka näki tähtiä
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
572
Kolmesti on tätä nyt kokeillut. Aina yhtä valmiina ja tutkat pystössä mutta ei nappaa edelleen. Periaatteessa pelihän pitäisi olla itselle mieleen kun tykkään tommosesta hitaasta laahustamisesta ja kehityksestä mutta juurikin nämä keittelyosiot jne. vievät mielenkiinnon totaalisesti pelistä. Joku tuossa vaan ei nyt itselle kolahda. Pelihän on hieno jne. mutta jokus pikku pensas ja siihen jäät jumiin jne. tai rinne jossain metsässä niin ei pysty nouseen sinne vaikka on risukkoa mistä vois ottaa kiinni ja vetää jne. Juokseminen ja liikkuminen kankeaa, valtava viive hiiren kanssa: jos lyöt niin vitunmoinen lagi ennen kun lyönti lähtee. Joku kompromissi noiden kanssa vois olla ihan jees. Mutta en tuomitse koko peliä ja varmaan joku tykkää kovasti. Dialogit ovat mielestäni hyviä ja tarina varsinkin erinomainen, sopivan realistinen ote tässä on ja varmaan jossain vaiheessa pitää veilä kerran kokeilla.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
47
Itsellä aivan samat fiilikset. Koko pelattavuudessa on ns.viiveen tuntu. Keskenhän tämä jäi, kun ei tutoriaalinkas jälkeen vakuuttanut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 081
Ensimmäinen ja viimeinen modi jonka otin tähän peliin oli crosshair mod, on helpompi ampua rosvoja naamaan. Kone jos ei olisi perunan tasoa niin pääsisi nauttimaan koko komeudesta. Nyt jos vääntää asetukset tappiin niin FPS pyörii 20 hujakoilla
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
300
Kuuluuko tuon käyttöasteen hyppiä noin?
Heiluu siis 99-0% välillä jatkuvasti.
FPS dippailee ja muutenkin meno tuntuu jotenkin stutteroivalta.
Missään muussa pelissä en tämmöstä heittelyä ole vielä huomannut.
Rx 5700xt korttina. 1440p/high asetukset.
Mikä cpu? tähän voisi auttaa tuo aiemmin mainitsemani ytimien rajoitus:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 167
Ei muuta kuin @BOT jatka pelaamista. Peli näet avautuu pitkän putkijuoksumaisen alun jälkeen kun saavut Rattayn myllylle.

Kannattaa pitää mielessä, että Henry ei ole Suuri ja mahtava sankari™ vaan pelkkä syrjäisen kyläpahasen kokematon nuorimies.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 789
Prossuna i5 7600.
Neljäydintä on valitettavasti liian vähän tämän pelin kanssa ja alkaa olemaan muissakin peleissä.
T:Kokemusta on.

Tuosta seuraava elikkä 8600 alkaa jo helpottomaan kuuden ytimen turvin menoa vaikkakin KCD ei olekkaan kovin hyvin optumoitu varsinkaan kaupungi olosuhteissa mutta neljäytimiset sitten oikeasti täysin kadoksissa siellä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
3 697
Sieltä löytää kaikenlaista, mm. aarteita, viittauksia toisiin peleihin, satuihin, elokuviin, jne.
"Jee".
Oikeasti nämäkö on nykyään "viihdyttävyyden" mittari. Jotenki tuntuu että näitä viittauksia ahetaan pelit täyteen pääsiäismunina yms. ja sit pitäs olla niin siistiä ku hei "tää viittaa siihen johonki, ompa hauskaa".
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
300
Neljäydintä on valitettavasti liian vähän tämän pelin kanssa ja alkaa olemaan muissakin peleissä.
T:Kokemusta on.

Tuosta seuraava elikkä 8600 alkaa jo helpottomaan kuuden ytimen turvin menoa vaikkakin KCD ei olekkaan kovin hyvin optumoitu varsinkaan kaupungi olosuhteissa mutta neljäytimiset sitten oikeasti täysin kadoksissa siellä.
Jep. Joskus tätä aloittelin pelaamaan i5-6500 / gtx1060 combolla ja oli aika tuskaa. Mutta ei sentään kaatuillut :cautious:
Nyt pyörii 1440p ja kaikki tapissa sulavasti (freesync toki auttaa jos tulee fps droppeja).
R5 2600 / RTX2060 ja 16gb muistia.
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
56
"Jee".
Oikeasti nämäkö on nykyään "viihdyttävyyden" mittari. Jotenki tuntuu että näitä viittauksia ahetaan pelit täyteen pääsiäismunina yms. ja sit pitäs olla niin siistiä ku hei "tää viittaa siihen johonki, ompa hauskaa".
Ne ovat yksi lisä muutenkin mainiossa pelissä ja joista ei tiedä mitään jos vaan juoksee teitä pitkin tehtävästä toiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
289
Neljäydintä on valitettavasti liian vähän tämän pelin kanssa ja alkaa olemaan muissakin peleissä.
T:Kokemusta on.

Tuosta seuraava elikkä 8600 alkaa jo helpottomaan kuuden ytimen turvin menoa vaikkakin KCD ei olekkaan kovin hyvin optumoitu varsinkaan kaupungi olosuhteissa mutta neljäytimiset sitten oikeasti täysin kadoksissa siellä.
Höpö höpö. Ite pelasin varsin mallikkaasti pelin noin puoleen väliin 7600k:lla eikä dippaillut alle 60fps. En tiedä sitten onko joku päivitys tehnyt tuon. Nyt täytys jaksaa vetää vielä kuudella ytimellä loppuun.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
300
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
289
Kyllä prosessorilla aika selkeä vaikutus on tässä pelissä.

Kingdom Come: Deliverance PC graphics performance benchmark review

One thing is clear though, Kindom Come is very CPU bound overall
On varmasti mutta jos targettina on 60fps niin kyllä tuolla pärjää. Oma näppituntuma oli että melkein kaikki pyöri ihan jees mutta Assasins creedit denuvoineen ei päässyt 60fps millään taikatempuilla.

Edit: Jos käyttöaste hyppii nollan ja sadan välillä niin vika ollee jossain muussa? Luulisi että tuolla 7600 se olisi kokoajan 100% mikä taas rajoittaisi menoa?
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
262
@sinihiekka Se että kaikki tuntuu kumimaiselta ja ettet ymmärrä mitä sinun pitää tehdä, miksi kaikki tuntuu niin viiveiseltä ja et ole varma edes kuinka monta kertaa sinun pitää vastustajaasi kumauttaa, ei ole minusta hauskaa vaan silkkaa arpomista.
Alleviivatulle on ainakin oma mittarinsa. Se on se violetin värinen palkki mikä näkyy taisteluissa hp:n yläpuolella. En kyllä oikeasti ymmärrä valitusta tuosta taistelumekaniikasta. Se on haasteellinen aluksi mutta täysin hallittavissa kun vain viitsii opetella perusasiat ja näin sen on tarkoitus ollakin (ja kyllä se on hauskaa). Itsellä ei ainakaan tuota ongelmia kaataa täysissä panssarivaunu vermeissä olevia bandiitteja paitsi jos kimpussa häärii +4 kerrallaan ja +4 menisi varmaan jos pukeutuisi itsekin raskaimpiin vetimiin..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 789
On varmasti mutta jos targettina on 60fps niin kyllä tuolla pärjää. Oma näppituntuma oli että melkein kaikki pyöri ihan jees mutta Assasins creedit denuvoineen ei päässyt 60fps millään taikatempuilla.

Edit: Jos käyttöaste hyppii nollan ja sadan välillä niin vika ollee jossain muussa? Luulisi että tuolla 7600 se olisi kokoajan 100% mikä taas rajoittaisi menoa?
Pärjää muualla kuin kaupungeissa/isoissa taisteluissa, joskus kattelin tarkemmin niin kolmos ydintä hakakutti 100% ja siten droppaili, tuskin siellä on asetusta millä voi säätää kaupungi olosuhteita paremmaksi, itselläni seikkaili 30-50 välissä riippuen minne katsoi mutta metsässä tai missä ei populaa niin pysyi "vakaana"

Tämä koettu 2018 keväällä ja sitten viime syksynä.

Kaatuilu ongelmia ei onneksi tainnut tavata kertakaan tämän pelin parissa, yhdeässä kohtaa vanhoilla modeja tuli ongelma kun tehtävä ei edistinyt vaan tuli aina suoraan failed niin piti jotain tunteja taaksepäin kelata ja poistaa vanhana olevat modit, onneksi pääsi jatkamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
289
Pärjää muualla kuin kaupungeissa/isoissa taisteluissa, joskus kattelin tarkemmin niin kolmos ydintä hakakutti 100% ja siten droppaili, tuskin siellä on asetusta millä voi säätää kaupungi olosuhteita paremmaksi, itselläni seikkaili 30-50 välissä riippuen minne katsoi mutta metsässä tai missä ei populaa niin pysyi "vakaana"

Tämä koettu 2018 keväällä ja sitten viime syksynä.

Kaatuilu ongelmia ei onneksi tainnut tavata kertakaan tämän pelin parissa, yhdeässä kohtaa vanhoilla modeja tuli ongelma kun tehtävä ei edistinyt vaan tuli aina suoraan failed niin piti jotain tunteja taaksepäin kelata ja poistaa vanhana olevat modit, onneksi pääsi jatkamaan.
Nyt täytyy melkein jo asentaa omalle htpc:lle missä on i5-6400 ja koittaa miten jaksaa. Edellisestä peluusta on niin kauan että saattaa vanhan muisti pettää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 167
Kattava tietopaketti siitä, miksi pelissä ei ole lapsia:

Ludwig von Eisenthal sanoi:
As much as I like the game there is one thing I don't understand: Why are there no children in this world? Their explanation was - if I remember correctly - that they didn't want players to be able to kill children.
Smejki sanoi:
That's the least concern. Making them invincible is an easy and quick solution. Unrealistic but fine, at first glance. After all, invincibility is in the game already, so it is a feature, and setting it to all kids would be done in a matter of seconds.

The major concerns were different:

a) Extra visual assets -> extra work, not enough resources

Kids are not just scaled down humans. The have different proportions. That necessitates different skeletons, and different set of animations. It would be a limited set compared to adults, but still. They would have to be colthed. Clothes scaling is already done to some degree, but again the scaling demanded by the tiny children bodies is too much. Therefore kids would need their own set of clothing items.

Not enough artist's time.

b) Extra base behaviors -> extra work, not enough resources

We would simply have to devise a separate set of behavior the kids would be doing all day long. That's not just aextra content to be developed, but also maintained, tested and debugged.

Not enough scripter's time.

c) Extra simulations and reactive behaviors -> unclear solutions, extra work, not enough resources

When you consider the core design principles of our game, where you can kill almost anybody, and everybody must somehow react to not just this but also a wide variety of other impulses (crime, stealth, trespass etc.), it becomes clear that some systems would have to be much wider (to consider kids), some systems would require new reaction scripts specific to kids.

What should we do with kids whose parents were killed? Should they live on their own in an empty house until the parents respawn after, what, 2 weeks?

What should a kid do when they witness a crime? Go report it? 'Of course' you might say. Conflicting design principle is that people really do carry crime info with them and they deliver it to guards. If you manage to kill the witness, the guards will never know. How do you do that when kids must be invincible? So they shouldn't report crimes? Isn't that weird? They don't care you butchering their mommy right in front of them?

There's a popular Czech phrase "past vedle pasti (pičo)" which roughly translates to "traps all around (ffs)". That's exactly what invincible kids are in terms of game desing in KCD.

d) Extra NPCs in the scene -> not enough performance

We most probably wouldn't cut the number of adults. In most places there are 2 per house anyway. If there were 2-5 kids per house (as historical realism would require), not only would we need extra beds in the houses, we would also hit the limit for max 50 NPCs in player's proximity much much faster. Rattay would be nigh impossible to make and we would probably end with New Vegas-like zoning solution. That's a hard nope.

We didn't even know this was an issue back then. We would run into this problem way way late into development. Thank God we didn't even start developing them kiddos. We would have wasted a lot of work otherwise.

e) Historical accuracy vs. game conventions and game language

This is not a massive issue but it is a philosophical one. If we wanted to be accurate (and we would) there would be more kids than civilian adults. Having 60% of your NPCs invincible and weirdly limited in reactivity would imho break immersion more than the current state where we pretend that kids are... yeah, they just left, they are... err... behind the house. They just left to go pick up strawberries... in the forest.

Some more specific context

Let's pretend we had the resources, performance wouldn't be an issue, and we knew all the solutions.

It took us a whole year to develop the dog from ground up. That's new skeleton, 1 new model with 4(?) skins, movement AI, movement animation set, idle animation set. The doggo has limited combat capabilities and thus not too many combat animations. Moreover, he's invisible to NPCs so they don't react to him, and he only reacts to enemies and POI proximity. Two extra major features - point and send at target; inclusion of doggo in inventory. Two minor features - dialog with doggo, which required some extension to existing dialog system; K-9's underlying RPG and you ability do influence it aka dog training. Interior avoidance, teleportations, and calling are basically copied from the horse - some extra work but not too much.

That's just the stuff I could think of off the top of my head. Point being the dog is pretty basic. One year of work. Kids would be several times more complex. Just to have some invincible extras.

Comparison to other games

So... it is much easier and much more safe to add kids to Witcher 3 where you can't attack civilians and they don't react to anything ever. Like, really, the guards are the only people who react to you stealing shit. Civilians are just scenery, a Potemkin village (not that I mind, it's just a different design approach). It is extremely hard and costly to add them to a game like KCD. I mean, add them in any meaningful way.

Now, I'm not saying the current state brings me any joy or that all this, despite undeniably understandable, is some ultimate excuse for us to save a lot of work and let us focus on more substantial aspects of the game. No. I'm pretty sad about it. I mentioned several times that, for me, kids are among the top missing features in the game. And not just for immersion's sake. It also limits the kind of stories we would love to tell. And I kinda understand people who kinda bitch about 'teh sexizm' or 'trahdyshunal famuhleee' wet dream of a game for conservatives or whatnot. It is really really nigh impossible to sell why the medieval society was the way it was when you can't show that:

- women were either kids, almost ever-pregnant young adults tending to 4+ kids, or 'old' grannies since age of 40 helping the younger generation in raising their kids
- childbirth was extremely risky with high maternal mortality
- half the kids didn't survive childhood, so death was ever-present and you had to have more kids to sustain the society (refer to previous 2 points)
- anybody could be gravely sick at any time.

So, kids? Fuck yea! But damn are they costly!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
310
Eikös nuo keittelyt voi jättää väliin jos ei oikeasti iske homma ja kävellä lähimpään apteekkiin? Ainakin tuossa ekassa luostari tehtävässä sattu olee yks lullaby potion mikä oli jääny rattayn apteekista taskuun. :coffee:

Ja muutenkin eikö tässä nyt ole muitakin vaihtoehtoisia keinoja läpäistä näitä tehtäviä kunhan vain keksii miten.

Fast traveliinkin oli jotain kykypuita jossa parantui mahd välttää taisteluita.


snip
Ainakin scout I-III perkki auttaa. Ehkä vitality niin voi juosta karkuun, en nyt muista niitä pakenemis vaihtoehtoja vai miten meni.
 

jaaha

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
668
Miten järkevästi tämä nykyään pyörii kombolla Linux + R9 280X + i7-4770? Peli on ollut ostettuna pari kuukautta, mutta ei viitsisi pelailla vielä tällä raudalla jos joko lagaa tai asetukset low.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
883
Millaisilla Henkoilla porukka pelaa? Minä pelaan köyhän miehen nouturia, jonka aseistuksena on myrkkynuolet ja lihasrelaksantilla voideltu Stinger.

Henkka1.JPG


Henkka2.JPG

Juoni käytännössä pakottaa pelaamaan tietyllä tavalla, mutta onneksi niiden tehtävien ulkopuolella voi rellestää miten haluaa. En käytä ollenkaan haarniskaa tai mitään muitakaan suojavarusteita. Tuo musta hiippailusetti on toiminut joka tilanteessa tähän mennessä. Helpompi väistää iskuja ja sen turvin voi kähveltää kaiken vastaan tulevan irtaimiston. Ei haittaa saada kuppaset 100 rahaa vaivanpalkkaa, kun on ensiksi kävellyt kädet levällään kauppiaan kämpässä ja netonnut 2.5k kolikkoa + Theresalle hame ja joku rihkama. Tosin Theresa veti herneen nenään, kun kävin huorien kanssa kylpemässä ja yritin sen jälkeen vongata siltä lisää. En ajatellut pyytää anteeksi. Huorat sentään pyykkäävät minun vaatteet panon lisäksi.

Rosvoleirin tyhjentäminen onnistuu helposti, kun ensiksi ampuu hyvän matkan päästä muutaman myrkkynuolen ja jää odottelemaan kuka jaksaa raahautua miekkailemaan. Tässä on toki se ongelma, että paremmin panssaroiduista vastustajista ei tiedä upposiko nuoli lihaan asti. Kahta ritarikamoissa olevaa tyyppiä vastaan pystyn taistelemaan välttelemällä ja väistelemällä ja odottamalla iskuhetkeä, mutta tämä tasan niin kauan kunnes toinen niistä älyää juosta minun taakse.

Ehkä vaarallisin vihollinen on jouskamies. Jouduin väijytykseen kesken fast travelin ja ainakin valoisan aikaan käyn kurkkaamassa kaikki tämmöiset tapahtumat. Tutkailin edessä olevia pusikoita hevosen selästä (yleensä ne rosmot ovat siellä odottelemassa), kunnes täysin yllättäen tuli kuolettava isku, jonka kuitenkin perkki pelasti. Muuten kaikki ok, mutta mahassa on nuoli pystyssä ja ei ole voimia kantaa mitään aseita. Toinen nuoli sujahtaa ohi ja päätän siinä vaiheessa, että eiköhän tämä taistelu ole nähty. Edellisestä tallennuksesta vain sattui olemaan puolitoista tuntia...

Ehdin tässä ajassa myymään Rattayssa hyvään hintaan loottia ja tekemään perkeleesti potuja. Teurastin yhden väijytyksen ja löysin myrkkysieniä ym. tarpeellista. Lataaminen ei ollut vaihtoehto, joten äkkiä hepalla u-käännös ja tietysti pensaaseen jumiin. Viikon parhaat adrenaliiniryöpyt, kun heppa pääsi irti ja syöksyin tietä pitkin karkuun kolmannen nuolen sujahtaessa ohi. :rofl2:

Ehkä tässä pelissä eniten hiertää tuo juonta mukaileva Hyvä-Henkka. Täysin nolo ja sosiaalisesti rajoittunut tapaus. Hämärä-Henkka taasen...
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 874
Alleviivatulle on ainakin oma mittarinsa. Se on se violetin värinen palkki mikä näkyy taisteluissa hp:n yläpuolella. En kyllä oikeasti ymmärrä valitusta tuosta taistelumekaniikasta. Se on haasteellinen aluksi mutta täysin hallittavissa kun vain viitsii opetella perusasiat ja näin sen on tarkoitus ollakin (ja kyllä se on hauskaa). Itsellä ei ainakaan tuota ongelmia kaataa täysissä panssarivaunu vermeissä olevia bandiitteja paitsi jos kimpussa häärii +4 kerrallaan ja +4 menisi varmaan jos pukeutuisi itsekin raskaimpiin vetimiin..
Itse asiassa tiesin tuon, mutta tarkoitin sitä ettet tiedä kuinka vihollista vahingoitetaan. Potkit ja hutkit mutta energia ei laske mihinkään ja satunnaisesti saat kaverin kainaloosi jotenkin.

Vieläkin jatkaen tästä pelistä jauhamista, mitä en todellakaan aikonut aluksi kuin yhden viestin verran, vaan nämä puollustusviestit yllyttivät tähän. Olen siksi entistä varmempi siitä että peli on huono myöhemminkin eikä sitä kannata jatkaa. Olen huomannut että pelit mitkä eivät varsinaisesti kestä rehellistä arvostelua ovat puollustettuja omituisin argumentein. Ymmärrän täysin miksi moni on pitänyt tästä pelistä, siinä on omat puolensa, mutten ymmärrä miksi pitäisi saada joku pelaamaan peliä mistä ei varmastikaan pidä. Minusta esim. on hyvin yllättävää miten moni ei pidä Bioshockista, mutta pystyn päättelemään heidän kirjoitustyylinsä tai puheensa perusteella mistä kiikastaa. Kaikille ei maistu pelin putkimainen luonne eikä kiinnosta filosofiset pyörittelyt tai kokeilla huvikseen erilaisia plasmid ja ase yhdistelmiä, kun kerran pelkästään sähkötyksellä jo pitkälti pärjää. Kaikilla ei ole kiikarissa kiihkeä tunnelma eivätkä yhtä tarkkaan kuuntele ääninäyttelyn vivahteita tai pidän sen teatterimaisesta luonteesta. Minua ei häiritse ollenkaan että peliä on haukuttu, ymmärrän ettei se ole todellakaan kaikkien makuun.

Mitä taas en ymmärrä on kun joku tulee sanomaan kielteisen mielipiteensä, usein vielä siksi että pelistä on kuullut niin paljon hyvää, mikä tietysti saa huonot puolet tuntumaan vieläkin shokeeraavammilta, ja tähän sitten vastataan ihmeellisillä puollustuksilla. @sinihiekka mielestäni ihan järkevästi kertoi mistä hän piti pelissä ja oli ihan mukava lukea hänen viestinsä, muttei jaksa enää The Witcher 3:sta "keskustelemisen" jälkeen yhtään näitä puollustusrintamia, olen yliherkkä. Miksei voi vain hyväksyä ettei kaikki tykkää. eikä rientää heti kumittamaan toisten antamaa kritiikkiä tai oikaisemaan ettei kritisoija oikeasti tiedä pelistä mitään. Kaikista tyhmin 2000-luvun argumentti koskien arvostelemista on se ettei voi sanoa kielteistä ennen kuin pelin on pelannut kokonaan, yleensä viitaten päätehtävien läpäisemiseen. Mikä ihmeen mittari tuokin on? Onko pakko pelata peli läpi että voi sanoa mitä itse ajattelee? Minusta voi sanoa lähes mitä tahansa jo pelkän trailerin perusteella, oma tappio tosin jos missaa hyvän pelin hätäisen arvion perusteella, mutta menee överiksi kun koitetaan kaikin keinoin hävittää olemasta toisen mielipide. Hukkasin elämästäni jotain kaksi tuntia Kingdomin parissa enkä halua tuhlata enempää, tosin se johti tähän kirjoitteluun mikä on taasen ihan mukavaa eikä tunnu ollenkaan ajan hukalta.

Sanomani onkin että aidosti hyvä teos kestää kovaakin arvostelua, eikä kenenkään tarvitse kääntyä sitä puollustamaan kasvojen pelastamiseksi. Hienoa kuulla aina miksi joku tykkäsi tai ei tykkänyt jostakin ja perustelematon ylistys kuin lyttäys on turhaa. Voisin listata vielä enemmän tyypillisien turhia puollustusargumentteja kuten "kriitikko ei osaa pelata/tykkää lässypeleistä", mutta miksi turhaan, kaikki osaa päätellä mistä noissa on kyse.

MUOK. selkeytys
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
840
Vielä tyhmempi logiikka on siinä (Redditin pelikeskustelujen nostamana hokemana levinneessä?) huoneentaulussa, jossa pikapeluulla satunnainen pelaaja on aina selvillä pelimekaniikasta, jota välttämättä kukaan koko peliä edes vähän alusta pelanneista ei mainitsemassasi vaiheessa hallinnut sen vertaa että voittaisi miekallisen vastustajan. Kun siellä mäen päällä on yksi äijä opastamassa osana siis ihan perus-konsolijulkaisuihin kuuluvaa pidempää tutoriaalia, miten se taistelu nyt edes toimii niin yrittäisin nyt kyllä kaikin voimin sinne asti kiivetä ja sen jälkeen haastaa jotakin miekkailuun. Ja tutustua niihin RPG-ominaisuuksiin vapaassa samoilussa, eikä niinkään tehtävärakenteen kautta, kun tämä oli käytännössä 2010-luvun se toinen isojen tuotantoarvojen 3D-konsoli-RPG, joten yhtä kiire ei suunnata seuraavaan mahdollisuuteen.

Miekkailu on itsessään niin helppoa ja johdonmukaista pelimekaniikkaa ettei siihen päde käyttämäsi ennakkoluuloinen yleistys, joka osuu moneen muuhun toteutukseen tässä pelissä.

Ei nyt varmaan läpi tarvitse peliä pelata, jotta on peruskaavasta poikkeavasti peluulle altistetussa kaupunkitilassa, joka on vielä reaktiivisten NPC-hahmojen täyttämä, käynyt edes tutkimassa, mitenhän se nyt edes toimii. Jos nyt edes sen tutoriaaliosuuden pelaamisen lisäksi hetken katsoo mitä ydinpelillä on tarjottavana.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
310
@BOT Olet törmännyt ongelmaan äääärimmäisen pitkä tutoriaali syndroomaan. Mitä "ehkä" on ajettu takaa tässä tietyssä keskustelussa on kait se että tuppukylän sepän poika puhelee ensimmäi.. toisen kerran jalosukuisen henkilön kanssa ja/tai määritellään henkan persoonaa tai katu uskottavuutta. Mutta ehkä pelin ongelma on se että tämä tutoriaali kestää sen 5h ehkä pidempäänkin.
Mutta jos tuntuu paskalta niin sitten se ehkä on paskaa mutta varmuuden saa jos haistamisen jälkeen maistaa.. Jos ei kiinnosta niin sitten ei kiinnosta.

Ja kyllä sitä deekua pystyy pataan vetämään sielä kylässä ihan helposti! :D
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 874
@sinihiekka @Pennyw En minä vannoita ettenkö koskaan tuota peliä enää testaisi vaikka tunnin kaksi lisää, muttei tosiaan tuo hidas tempo ole minun juttuni yhtään missään pelissä. Minä olin tietoinen että alkaa kuulemma hitaasti, mutta silti ainakin kokeilin kun ilmaiseksi saa, varmaan päällimmäisenä grafiikoiden takia. Olen jo liikaa lukenut kun joku on pelannut vaikka The Witcher 3:ea kymmenen tuntia, niin vastaus on "pelaa Novigradiin asti", tai jos on puolessa välissä niin "loppupuolisko on paras osuus". Jopa niin voidaan vastata jos on pelannut läpi ja ei tykännyt silloinkaan, mikä on sikäli outoa itsensä kiduttamista, että pelasit tylsällä hahmolla tai väärällä tavalla. Nuo vastaukset ovat aina samat näiden pelien kohdalla, mutten sule pois että testaisin tätä Kingdomia vielä joskus, siis vannomatta aina paras.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
840
Witcher 3:ssa ei kuitenkaan ole vastaavaa, pitempää introjaksoa perustoiminnallisuuteen. Siinä ei oikein ole ollenkaan sitä RPG-perustoiminnallisuutta niin voi aika vapaasti huiskia alusta loppuun samalla kaavalla, joka ei välttämättä ole ollenkaan minkäänlaista tutustumisaikaa vaativa, kun pelimaailma taisteluineen oli samaa, mitä oli jo käytännössä jo pelikentässä tehty enemmänkin.

Jos Skyrimissa miekkailu maistui yhtään niin tässä pitäisi vielä enemmän saada irti siinä vaiheessa, kun sitä miekkaansa todella alkaa hallitsemaan 1vs1-taistelussa, jossa on panokset kohdillaan peruskohtaamisissakin, kun varustepuoli myös on osa sitä pelimekaniikkaa eikä se näin ollen ole alusta loppuun sitä samaa.

Huomattavasti paranneltu, kontrolloitavissa oleva versio Mount & Blade: Warbandin sohimisesta KCD:n toteutuksesta tulee mieleen, joskin luin hiljattain RPGcodexilla vertailuja Chivalryyn tai johonkin toiseen moninpelimiekkailuunkin, mikä olisi kenties innoittanut Warhorsea. Harvemmassa nykypelissä kuitenkaan tuntuu siltä että löisit ikään kuin itse sillä miekalla, eikä pelihahmosi, kun ei ole useinkaan sitä ensimmäisen persoonan läheisyyttä tapahtumiin.

Toki itse pelasin konsolilla gamepadillä, enkä keksi miksi tätä pitäisi ennemmin hiirellä tai näppäimistöllä pelata.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 358
Tämä peli ilmestyi yllättäin ilmaisena Epic Storeen joten pistin testiin. Tiivistelmä: ei oikein lähde.

Grafiikat yllättivät heti ottaen huomioon tiimin koon - oikein hyvän näköistä tuoden mieleen hyvässä mielessä Oblivionin jo käyttöliittymästä lähtien. Ääninäyttely aavistuksen ontuvaa heti alkuun engalnniksi joten vilkaisin vaihtoehdot ja päädyin saksaan (Deutsch), mikä jossain mielessä on historiallisesti lähinnä tuota Tsekkiin sijoittuvaa historiallista asetelmaa, kun kerran itse tsekki loistaa poissa olollaan. Ranskakaan ei ollut paha ja sopii hyvin ainakin maisemien puolesta, mitä sitäkin suosittelen ennemmin kuin englantia tämän pelin tapauksessa.
Peli alkoi tarpeeksi sutjakasti, mutta sarja lässytystä ilman tavoitetta seurasi heti sen perään kun pääsit itse puikkoihin. Tunnelma kepeään kallistuva, mutten ymmärrä miksi pitäisi mikään kiinnostaa kun en tiedä mikä pelissä on tavoitteena. Kärkeen perus juokse sinne ja palaa tänne tehtävien lomassa, jotka toimivat tässä tapauksessa perehdytyksenä, tutustuin ihmeellisen kumimaiseen taisteluun varsin hitailla epäuskottavilla liikkeillä, nyrkein tässä tapauksessa. Toki hävisin skapan piakkoin ja ihmettelin vaan miten häikäilemättömän 'rope-ensin' asenteella tuo on tehty.
Vihdoin tuli ensimmäinen juonen käänne; vihollisen hyökkäys kylään ja alkoi pakomatka. Tässä vaiheessa ei voi kuin ihmetellä miten päähahmo ei jaksa juosta kuin 100 metriä hengästymättä ilman että pää menee siniseksi (kuvaruutu tosiaan menee siniseksi), vaikka takana vaanii sotilaslauma jousipyssyineen. En tajunnut seurata tiukasti kompassia ja yritin juosta suoraan edessä häämöttävään kylään, kunnes jäin jumiin aidan juurelle. Pari minuuttia koitin hyppiä ja sätkiä irti, kunnes sotilaat vihdoin tulivat ja suolasivat. Onneksi peli jatkui suoraan pakomatkan alusta ja ratsastinkin ihan hyvältä tuntuvalla ratsastusmekaniikalla toiseen isompaan kylään turvaan. Ratsastus oli tähän mennessä ensimmäinen aidosti myönteinen yllätys mistä reilu plussa.
Tuolla toisessa kylässä jatkui sitten lässytys ja pahaksi kompastukseksi tähän sisältyi tilanne, missä eräs madame tarjosi yösijan ja kaikki puitteet kun päähahmo sai (jo olikohan kolmannen sekä hidastempoisen) välivideon aikana nuolen jalkaansa. Yöllä tämä naikkonen tuli siis huoneeseen ja tästä alkoi vuoropuhelusarja missä piti valita vastaukset aikarajan sisällä, mikä on niin lyhyt etten kerennyt lukemaan ja sisäistämään kaikkia vastauksia, joten valitsin vastauksen pelkästään sen vieressä olevan kuvakkeen perusteella (minkä tyyppinen vastaus, eli myötäileeko hahmon karismaa, voimaa, jne.). Hahmoni kertoi naiselle siitä mitä pelissä olin tähän asti tehnyt, alkaen siitä mitä askareita kävin hetki sitten läpi alkukylässä. Tämän puuduttavan ja suorastaan surkean dialogitoteutuksen jälkeen peli sammui käyttäjän omasta toimesta, eikä paluuta sen pariin ole suunnitteilla. Tuon keskustelun aikana muuten kamera sekoili ihmeellisesti, eli kaikkiaan bugeja on edelleen olemassa enempi tai vähempi.

Tuohon asti pelanneena sanoisin että indikikkare tarina edellä ja ropetouhut vedetty ropeilun ehdoilla huomioimatta pelattavuutta taikka pelillistä sisältöä. En suosittele.
Ei taida olla tämä peli sulle?

Ensinnäkin, tuo on vasta pohjustusta ja tutoriaalia mikä kestää monta tuntia vielä eteenpäin. Tämä ei ole peli missä juostaan 10km paikasta A, suoraan paikkaan B, vaan matkalla tutkitaan ja aikaa menee yhden tehtävän tekemiseen tunteja ja mitä miekkailuun tulee, 30h jälkeen se alkaa olemaan hanskassa ja silti saa olla tarkkana ettei tule 2 vastaa 1 tilannetta.

Rauhallisuus ja maltti on valttia ja hötkyily ei johda mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
83 754
Viestejä
1 722 285
Jäsenet
37 174
Uusin jäsen
H4rtsa

Hinta.fi

Ylös Bottom