Kingdom Come: Deliverance

Jos satuit missaa tiedon niin tänään pääpeliä saa ilmaiseksi itse pc pelaajien antikristukselta:
----
Onnittelut 2v syntymäpäivän johdosta KCD:lle, hieno peli.

giphy.gif
 
Se on paljon, pelin toteutunut budjetti oli kokonaisuudessaan n. 750 miljoona Korunaa, eli eiköhän tuolla vähän voittoakin ole tehty.

Toivotaan ettei mikään iso pelifirma nielaise tätä taideteosta, ja ala monistamaan paskaa. Uniikki peli joka menettäisi välittömästi ainutlaatuisuutensa, jos joku "Ubisoft" alkaisi päättämään asioista.
Assassin's Creed: Skalitz
... ja Henrille valkoinen puku huppuineen päälle... :D
 
Saako Steam-version tallennuksen käyttöön Epicin versioon? Tuli pelattua 10h Kingdom Comea ilmaisviikonloppuna ja olisi mukava jatkaa siitä.
 
Saako Steam-version tallennuksen käyttöön Epicin versioon? Tuli pelattua 10h Kingdom Comea ilmaisviikonloppuna ja olisi mukava jatkaa siitä.

Ne savet taitaa olla tuolla c:\Users\<YOUR_NAME>\Saved Games\kingdomcome\saves\ tms hakemistossa eli varmaan toimivat automaattisesti. Jos eivät niin kopsaa sinne minne Epic-versio tallentaa.
 
Steamin ja Gogin(+epic?) versiot käyvät keskenään kunhan se on oikea versio pelistä.
Ei mitään lisäpaketteja alkuperäisessä savessa mitä ei ole uudella tunnuksella, näin kuvittelisin.
 
Eikä vähän vanhemmatkaan jos nyt ei ole seurannut aktiivisesti piraattiskeneä tai hankkinut pelejään laittomia teitä pitkin. :confused:

Eihän tuo nyt yhtä tunnettu ole kuin esim. Skidrow mutta noh.. onhan se totta että jos esim. Amiga ajan jälkeen ei ole mitään piratisoinut ei noita nykyajan uusia ryhmiä tiedä tai ole edes kuullut..
 
No leikitään että tiedän mikä tai kuka tuo Codex on. Ei se aukaise mulle tota vitsiä yhtään sen enempää.
Laittoivat jonkun piraattiversion tekstitiedoston seinälle, whats the big deal? :confused:

Vitsihän tosin on jo kuihtunu muutenkin kun se pitää vääntää ratakiskosta joillekin sivistymättömille. :D
 
No leikitään että tiedän mikä tai kuka tuo Codex on. Ei se aukaise mulle tota vitsiä yhtään sen enempää.
Laittoivat jonkun piraattiversion tekstitiedoston seinälle, whats the big deal? :confused:

Vitsihän tosin on jo kuihtunu muutenkin kun se pitää vääntää ratakiskosta joillekin sivistymättömille. :D
Kaippa pelin kehittäjät haluavat sillä viestiä, että heidän pelinsä on suosittu myös piraattien keskuudessa. Tuosta pelin kräkkäämisestä en ole yhtään ihmeissään, peli oli suojattu vain Steamin perussuojauksella, minkä saa edes hieman asiaan perehtynyt ryhmä aika helposti kierrettyä. Ei puhuta mistään Denuvosta, jonka suojattujen pelin kräkkäämiseen menee pahimmillaan kuukausia.
 
No leikitään että tiedän mikä tai kuka tuo Codex on. Ei se aukaise mulle tota vitsiä yhtään sen enempää.
Laittoivat jonkun piraattiversion tekstitiedoston seinälle, whats the big deal? :confused:

Vitsihän tosin on jo kuihtunu muutenkin kun se pitää vääntää ratakiskosta joillekin sivistymättömille. :D

No siis, vitsi on siinä että Codex crackkasi ja rellasi pelin sisältäen heidän oman info tekstinsä minkä pelin tekijät ottivat ja myyvät nyt saaden siitä rahaa:

Eli ostamalla vaikka tämän sinisen metallilaatan 40€ (+ postit kait) tuet pelin tekijöitä ja saat "virallisen" Codexin rellu julkaisun ikuistettua esim. seinälle tms.
 
Niin eli toisinsanoen lyhyesti. Porukka ladannut piraattiversion. Nyt tekijät julkaisi tuon, jotta voit tukea pelinkehittäjiä vaikka et sitä peliä pelaamalla tehnyt. Saat siitä myös vastineen, eli seinälle muiston.
 
Onkos tää nyt mistään kotoisin? Epic Gamesista nappasin. Skyrimit, Oblivionit ja Gothicit on olleet nannaa, joten meniskö tämäkin siinä sivussa? Onko paljon uuden opettelemista, kun itse semmonen casual pelaaja lähinnä..
 
Onkos tää nyt mistään kotoisin? Epic Gamesista nappasin. Skyrimit, Oblivionit ja Gothicit on olleet nannaa, joten meniskö tämäkin siinä sivussa? Onko paljon uuden opettelemista, kun itse semmonen casual pelaaja lähinnä..

Eh.. se ei maksanu mitään, mites jos vaikka kokeilet? ;)
 
Onkos tää nyt mistään kotoisin? Epic Gamesista nappasin. Skyrimit, Oblivionit ja Gothicit on olleet nannaa, joten meniskö tämäkin siinä sivussa? Onko paljon uuden opettelemista
Olen timantinkova Gothic-intoilija ja KCD on yksi parhaimmista peleistä mitä olen pelannut. Uuden opettelemista on paljon, niin Henryn kuin Henryä ohjastavan pelaajankin puolesta.

kun itse semmonen casual pelaaja lähinnä..
Mutta eihän Gothicit ole mitään "casual"-pelejä...
 
Parhaimmillaan peli on alussa kun ei oikein mitään osaa ja yrittää vain selviytyä tilanteista hengissä tavalla tai toisella. Vielä kun ei pysty koko ajan tallentaa peliä niin pitää oikeasti miettiä että kenen kimppuun kannattaa käydä. Missään muussa pelissä en ole saanut samanlaista fiilistä kuin tässä.
 
Uskomattoman buginen tekele edelleen, kun pitkän ajan jälkeen aloin taas pelaamaan.
Puolet peliajasta menee ihmettelyyn että mitähän nyt pitäisi tehdä, kun karttamerkinnät on vähän sinnepäin ja joku tehtävään liittyvä välianimaatio ei aktivoidu kun seisoo sentin väärässä kohdassa.
Hevonen jää jumiin pieniin risuihin, mikä on todella ärsyttävää varsinkin RDR2 jälkeen missä ratsastus oli toteutettu huomattavasti paremmin.
Peli tykkää myös kaatuilla työpöydälle ilman mitään virheilmoituksia, mitä ei aiemmalla kokoonpanolla tehnyt. Missä lie vika...

Pelissä olisi potentiaalia mutta lukuisat bugit ja muut ärsyttävyydet vie kyllä pelihalut, valitettavasti.
 
Uskomattoman buginen tekele edelleen, kun pitkän ajan jälkeen aloin taas pelaamaan.
En sanoisi. Itse en 4-5 kuukautta sitten 250h läpipeluusession aikana kokenut yhtään peliä rikkovaa bugia, enkä edes mitään illuusion rikkovaakaan.
Puolet peliajasta menee ihmettelyyn että mitähän nyt pitäisi tehdä, kun karttamerkinnät on vähän sinnepäin ja joku tehtävään liittyvä välianimaatio ei aktivoidu kun seisoo sentin väärässä kohdassa.
Vähän niinkuin oikeassakin elämässä; ei sitä tarkalleen tiedä missä se paikallisen pontikankeittäjän mökki on siellä lepikössä?
Hevonen jää jumiin pieniin risuihin, mikä on todella ärsyttävää varsinkin RDR2 jälkeen missä ratsastus oli toteutettu huomattavasti paremmin.
Tämän allekirjoitan. Ne vitun puskat ja aluskasvillisuus.
Peli tykkää myös kaatuilla työpöydälle ilman mitään virheilmoituksia, mitä ei aiemmalla kokoonpanolla tehnyt. Missä lie vika...
Kellotuksissa, koneen vakaudessa.
Pelissä olisi potentiaalia mutta lukuisat bugit ja muut ärsyttävyydet vie kyllä pelihalut, valitettavasti.
Kyseessähän siis legitti kopio Steamista ja päivitetty uusimpaan versioon? :asif:
 
Pelissä on todellakin yhä joissain tapauksissa ongelmia kaatuilun kanssa jos aloittaa pelaamaan vanhaa tallennusta pitkän ajan jälkeen. Itselläkin on peli kaatuillut työpöydälle satunnaisesti ja ilman järkevää syytä kun aloitin pelaamaan kuukausien tauon jälkeen. Sitten jossain vaiheessa kaatuilu vain lakkasi, aivan yhtä äkkiä kuin se oli alkanutkin.
 
Windows 7 yhteensopivuustila oli itsellä SE keino mikä lopetti kaatuilut. Steam\steamapps\common\KingdomComeDeliverance\Bin\Win64 ja sieltä exe yhteensopivuustilaan.
 
Oma into lopahti tuohon potionin keittelyyn että saa Merhojedin kylän parannettua.

Meitsi on all in mitä tulee realismiin peleissä, mutta cmon joku raja.. En minä jotain potionia jaksa alkaa keskiaikaisella realistisuudella keittelemään, ei todellakaan ole mitenkään mielekästä gameplayta.
Eikö tuota pääse mitenkään ohittamaan?
 
Oma into lopahti tuohon potionin keittelyyn että saa Merhojedin kylän parannettua.

Meitsi on all in mitä tulee realismiin peleissä, mutta cmon joku raja.. En minä jotain potionia jaksa alkaa keskiaikaisella realistisuudella keittelemään, ei todellakaan ole mitenkään mielekästä gameplayta.
Eikö tuota pääse mitenkään ohittamaan?

Hahhah niin samat fiilikset oli itselläkin. Joskus vissiin 10 levun jälkeen eli vitun pitkän ajan päästä tulee se autobrew niin saa kerran tehdyt potut tehtyä automaattisesti. Se perkki mikä antaa feilata ylimääräisen kerran auttaa aika hitosti tohon. Lukee reseptin ja miettii, että mitkä kaikki kohdat pystyy ryssimään yhtä aikaa. Esim. jos kolme ainesosaa ja joista yhtä täytyy yksinään keittää kolme vuoroa ja kahdelle muulle riittää kerran niin tuon perkin avulla kaikki kerralla pataan ja tulee toimiva pottu.

e: Siellä luostarin pottupaikassa otti kyllä kiitettävästi kupoliin kun se mies, joka ei saanut unta valitti koko ajan :rofl:.
 
Viimeksi muokattu:
Joku 110 tuntia takana, ei mulla ole kaatuillut oikeastaan kertaakaan.. Nyt on muutamia kertoja tosin näkynyt kaupungilla ratsastaessa täysillä, vartalottomia NPC:itä eli pelkkiä päitä leijuu ilmassa.. En tiedä johtuuko kellotuksista vai siitä että hevonen kulkee niin kovaa.

Tajusin muuten vasta äsken ladata nuo HD-grafiikka ja äänipaketit, näyttänyt ilman niitäkin hyvältä :)
 
Oma into lopahti tuohon potionin keittelyyn että saa Merhojedin kylän parannettua.

Meitsi on all in mitä tulee realismiin peleissä, mutta cmon joku raja.. En minä jotain potionia jaksa alkaa keskiaikaisella realistisuudella keittelemään, ei todellakaan ole mitenkään mielekästä gameplayta.
Eikö tuota pääse mitenkään ohittamaan?

En mäkään tykkää tosta keittelystä.. Katoin googlesta ohjeet miten se tehdään, ostin jostain ainekset (siltä luostarin fatherilta muistaakseni) ja hoidin alta pois.. Onnistu ekalla, arveluttaa aina se boilingi sen tiimalasin
kanssa että missä vaiheessa se on kiehunut tarpeeksi.

Toisen kerran joutuu keittelemään kun Hans Caponille lisäosassa pitää väsätä joku rakkauspotioni.

Aika paljon saa tässä aikaa kulumaan kaikkiin pikkutehtäviin yms oheistoimintaan, seuraavaksi pitäis päätehtävistä mennä luostariin noviisiksi mutta tuntuu että kivempi hoitaa eka muita juttuja alta pois. Band of Bastards
vaikuttaa hauskalta.
 
En mäkään tykkää tosta keittelystä.. Katoin googlesta ohjeet miten se tehdään, ostin jostain ainekset (siltä luostarin fatherilta muistaakseni) ja hoidin alta pois.. Onnistu ekalla, arveluttaa aina se boilingi sen tiimalasin
kanssa että missä vaiheessa se on kiehunut tarpeeksi.

Toisen kerran joutuu keittelemään kun Hans Caponille lisäosassa pitää väsätä joku rakkauspotioni.

Aika paljon saa tässä aikaa kulumaan kaikkiin pikkutehtäviin yms oheistoimintaan, seuraavaksi pitäis päätehtävistä mennä luostariin noviisiksi mutta tuntuu että kivempi hoitaa eka muita juttuja alta pois. Band of Bastards
vaikuttaa hauskalta.

Jos on xbox/varmaan muukin ohjain käytössä niin vasen liipaisin (LT) ja sitä kun 4x peräjälkeen = yksi kierros, 5x peräjälkeen = 2 kierrosta ja 6x peräjälkeen = 3 kierrosta. Tietenkin varmaan sama mistä ikinä näppäimistöllä tuon tekeekin
 
Windows 7 yhteensopivuustila oli itsellä SE keino mikä lopetti kaatuilut. Steam\steamapps\common\KingdomComeDeliverance\Bin\Win64 ja sieltä exe yhteensopivuustilaan.

Tämä itseasiassa näyttäisi auttavan. Eilen pelasin muutaman tunnin eikä kaatunut :thumbsup:
Eipäs auttanutkaan. Suoritin luostarissa rasittavia tehtäviä ja taas kaatui, ja alusta pitäisi aloittaa :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Tämä peli ilmestyi yllättäin ilmaisena Epic Storeen joten pistin testiin. Tiivistelmä: ei oikein lähde.

Grafiikat yllättivät heti ottaen huomioon tiimin koon - oikein hyvän näköistä tuoden mieleen hyvässä mielessä Oblivionin jo käyttöliittymästä lähtien. Ääninäyttely aavistuksen ontuvaa heti alkuun engalnniksi joten vilkaisin vaihtoehdot ja päädyin saksaan (Deutsch), mikä jossain mielessä on historiallisesti lähinnä tuota Tsekkiin sijoittuvaa historiallista asetelmaa, kun kerran itse tsekki loistaa poissa olollaan. Ranskakaan ei ollut paha ja sopii hyvin ainakin maisemien puolesta, mitä sitäkin suosittelen ennemmin kuin englantia tämän pelin tapauksessa.
Peli alkoi tarpeeksi sutjakasti, mutta sarja lässytystä ilman tavoitetta seurasi heti sen perään kun pääsit itse puikkoihin. Tunnelma kepeään kallistuva, mutten ymmärrä miksi pitäisi mikään kiinnostaa kun en tiedä mikä pelissä on tavoitteena. Kärkeen perus juokse sinne ja palaa tänne tehtävien lomassa, jotka toimivat tässä tapauksessa perehdytyksenä, tutustuin ihmeellisen kumimaiseen taisteluun varsin hitailla epäuskottavilla liikkeillä, nyrkein tässä tapauksessa. Toki hävisin skapan piakkoin ja ihmettelin vaan miten häikäilemättömän 'rope-ensin' asenteella tuo on tehty.
Vihdoin tuli ensimmäinen juonen käänne; vihollisen hyökkäys kylään ja alkoi pakomatka. Tässä vaiheessa ei voi kuin ihmetellä miten päähahmo ei jaksa juosta kuin 100 metriä hengästymättä ilman että pää menee siniseksi (kuvaruutu tosiaan menee siniseksi), vaikka takana vaanii sotilaslauma jousipyssyineen. En tajunnut seurata tiukasti kompassia ja yritin juosta suoraan edessä häämöttävään kylään, kunnes jäin jumiin aidan juurelle. Pari minuuttia koitin hyppiä ja sätkiä irti, kunnes sotilaat vihdoin tulivat ja suolasivat. Onneksi peli jatkui suoraan pakomatkan alusta ja ratsastinkin ihan hyvältä tuntuvalla ratsastusmekaniikalla toiseen isompaan kylään turvaan. Ratsastus oli tähän mennessä ensimmäinen aidosti myönteinen yllätys mistä reilu plussa.
Tuolla toisessa kylässä jatkui sitten lässytys ja pahaksi kompastukseksi tähän sisältyi tilanne, missä eräs madame tarjosi yösijan ja kaikki puitteet kun päähahmo sai (jo olikohan kolmannen sekä hidastempoisen) välivideon aikana nuolen jalkaansa. Yöllä tämä naikkonen tuli siis huoneeseen ja tästä alkoi vuoropuhelusarja missä piti valita vastaukset aikarajan sisällä, mikä on niin lyhyt etten kerennyt lukemaan ja sisäistämään kaikkia vastauksia, joten valitsin vastauksen pelkästään sen vieressä olevan kuvakkeen perusteella (minkä tyyppinen vastaus, eli myötäileeko hahmon karismaa, voimaa, jne.). Hahmoni kertoi naiselle siitä mitä pelissä olin tähän asti tehnyt, alkaen siitä mitä askareita kävin hetki sitten läpi alkukylässä. Tämän puuduttavan ja suorastaan surkean dialogitoteutuksen jälkeen peli sammui käyttäjän omasta toimesta, eikä paluuta sen pariin ole suunnitteilla. Tuon keskustelun aikana muuten kamera sekoili ihmeellisesti, eli kaikkiaan bugeja on edelleen olemassa enempi tai vähempi.

Tuohon asti pelanneena sanoisin että indikikkare tarina edellä ja ropetouhut vedetty ropeilun ehdoilla huomioimatta pelattavuutta taikka pelillistä sisältöä. En suosittele.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa se miekkataistelu nyt ensin omaksua ja testata samoin kuin kaupungit ennen kuin antaa mitään lopullista tuomiota. Ne eivät toteutuksina ole hukutettu myöskään mihinkään yltiörealismiin vaan sieltä todellakin löytää poikkeuksellista vuorovaikutteisuutta 2010-luvun loppupuoliskon peliteokseksi.

Ei tämä nyt mistään välivideoista sentään elä vaan on ehta RPG pelimaailmaltaan.

Varmasti on hyvää matskua kaiken huonouden alla, vaan ei kiinnosta yhtään tuollaiset käsittämättömät kämmit kuten todella lyhyt aikaraja vastatessa kysymyksiin. Peli vieläpä kertoo miten vastauksia tulee pohtia, miten ne vaikuttavat suosioosi ja miten niiden toiminta on tilannekohtaista, niin ei vain voi käsittää tuollaista joidenkin sekuntien aikarajaa. Olen elämässäni sen jo oppinut että noin tyhmiä päätöksiä kun on tehty, niitä on lisää samalta taholta myös luvassa. Hienoa että itse pidit kuitenkin, selvästi on taitavaa porukkaa studiossa mukana, eikä taistelun idea paperilla ole hullumpi, se ei vain ole mitenkään antoisaa. Juonellisestihan tuo peli alkoi kuitenkin aika hyvin kulkemaan, vaikka on toki tärkeää luoda pelaajalle alusta alkaen jokin päämäärä.
 
@sinihiekka Ei ole väliä niinkään sillä voittaako ketään, vaan onko se yrittäminenkään hauskaa. Jos olet pelannut oikeasti aika vaikeaa peliä kuten Sekiro: Shadows Die Twice tai jotain vanhaa kuten Ninja Gaiden, niin eihän niissäkään päästä heti alussa juuri puusta pitkälle ennen kuin yritetään ja epäonnistutaan, mutta niitä on silti hauska pelata, tosin Ninja Gaiden on aika överi vaikea sitten myöhemmin. Se että kaikki tuntuu kumimaiselta ja ettet ymmärrä mitä sinun pitää tehdä, miksi kaikki tuntuu niin viiveiseltä ja et ole varma edes kuinka monta kertaa sinun pitää vastustajaasi kumauttaa, ei ole minusta hauskaa vaan silkkaa arpomista. Kyllä hyvän pelimekaniikan tunnistaa heti kättelyssä kuten tuossa Sekirossa, kun pääset ensimmäistä vastustajaa niittämään. Toki puhutaan luultavasti yksinkertaisemmasta taistelusta Sekiron kohdalla, mutta yksinkertaisesta on hyvä lähteä ja syventää pikku hiljaa, eikä vain läntätä pöydälle työkalut ja todeta että näitä tulet sitten tarvitsemaan. Sopiva ei vähättelevä opastus on aina paikallaan.

Mitä nykypäivän ropeihin tulee niin en todellakaan kaikkia ole pelannut, mutta tunnetuimmista esim. Wasteland 2 oli aika hyvin tehty, perinteinen kylläkin, mutta hiotulla taistelulla. Dark Soulsit ovat myös ropeja hengeltään hahmonkehityksen suhteen, tosin mitään varsinaista avointa maailmaa ei ole ja vuoropuhelua ei ollenkaan. Nyt kun miettii niin eihän tuollaisia avoimen maailman ropeja ole koskaan juuri tullutkaan ja vielä harvempi niistä on ollut mitenkään hyviä, se on oma taitolajinsa tehdä sellainen. Hienoa että tämä Warhorse Studios on ainakin yrittänyt, mutten missään tapauksessa pitäisi heidän peliään toivoa herättävänä esimerkkinä nykyaikaisesta ropesta, ennemminkin jonain kokeellisena risteytyksenä sekoittaa Oblivionia ja The Witcher 3:ea ilman kunnollista suuntavaistoa.

Se että jostain pelistä paljon puhutaan tai jos kasuaalimpi yleisö löytää jostain uutta sisältöä itselleen, ei ansaitse vielä pelille pallia historiassa, vaan laatu mitataan saumattomana viihdyttävänä kokonaisuutena. Pyörää ei tarvitse aina keksiä uudestaan, eikä Kingdom sitä yritäkään, vaan ainoastaan koittaa tehdä tuollaisen avoimen maailman ropen astetta syvällisemmäksi vuorovaikutuksen suhteen, missä eittämättä varmaan lopulta onnistutaankin, mutta kaikki muu tämän ympärillä kun on kosahtanut, niin ei jää paljoa käteen. On hyvin tyypillistä muutenkin että uudet studiot etsivät vielä itseään, miksi juuri se ensimmäinen peli ei tule naulaamaan sitä mitä yhteisessä visiossa haettiin. Palasia on nyt pöydällä ja ne näyttävät kieltämättä hyvältä, mutta aivan kuten aina menneessäkin puhtaalta pöydältä aloittaessa, ei mitään kunnollista ole heiltä vielä tarjolla.

Aika kultaa muistot ja sitä rataa. Hyviä eri tyyppisiä ropeja on tullut alusta asti aina tähän päivään saakka.
 
Kyseessähän siis legitti kopio Steamista ja päivitetty uusimpaan versioon? :asif:
Jos en ihan väärin muista, niin kaatui esim. Xboxillakin mulla muutaman kerran. En ole nyt pelannut "hetkeen" - mutta yleensä noiden konsoliversioiden olettaa olevan "hieman" vakaampia kuin PC:n missä erilainen rauta ja ajurit on suurin ongelma...
@sinihiekka Ei ole väliä niinkään sillä voittaako ketään, vaan onko se yrittäminenkään hauskaa. Jos olet pelannut oikeasti aika vaikeaa peliä kuten Sekiro: Shadows Die Twice tai jotain vanhaa kuten Ninja Gaiden, niin eihän niissäkään päästä heti alussa juuri puusta pitkälle ennen kuin yritetään ja epäonnistutaan, mutta niitä on silti hauska pelata, tosin Ninja Gaiden on aika överi vaikea sitten myöhemmin.
Makuasioita. Toki hauska on hauskaa - mutta jos pitää 3rd person "putkijuoksuista" joissa pelataan twitch-reaktioilla ja joissa jostain kohdasta pääsee läpi harjoittelemalla (muistiaan, ellei muuta :D) ja sitten ihmettelee miksi sama ei ole hauskaa pelissä jossa voi kävellä paikkaan jossa tulee pataan vaikka kuinka harjoittelisi (koska taidot / varusteet / vastustajien taidot / varusteet / lukumäärä), niin ei ihme että ei ole hauskaa.

Ihan kuin tosielämässä; harjoittelu salilla voi olla hauskaa, mutta silti voi saada pataan nakkikioskin jonossa kolmelta körmyltä. KC:ssä estetään, varsinkin alussa, hahmon kaikkivoipaisuus juuri tuolla "hitaan realistisella" taistelulla, haarniskojen puutteella ja nopealla väsymisellä, jne.

Taisteluhan on kuin "jatkojalostettu" Mount & Bladen "*ttu ei tästä tule mitään ja nyt tulee vielä kolme vastustajaa lisää, prkl!" - tyylinen tappelu. :D
 
Viimeksi muokattu:
Googlettamalla selvisi että prosessorin ytimien/säikeiden määrää rajoittamalla voisi olla vakaampi, ainakin Ryzeneillä. Itellä tosiaan R5 2600. Jos nyt vielä jaksaisi kokeilla.
Sen verran pakko kyllä helpottaa omaa elämää että ottaa tallennusmodin käyttöön, meinaan jos peli tykkää kaatuilla täysin satunnaisesti niin on sentään mahdollisuus jatkaa siitä mihin jäi.

Tämä on myös pakko kokeilla:
 
Tässä pelissä itseäni viehättää myös se että tehtävät voi yleensä aina tehdä todella monella eri tavalla, esimerkiksi sitä alun nyrkkitappelua ei tarvitse käydä yksin, tai edes käydä jos hiukan hieroo älynystyröitä ja tutkii mahdollisuuksia. ;)

Suosittelen BOT:ia kyllä jatkamaan peliä vielä, ei se ole edes alkanut tuossa vaiheessa ja omasta mielestäni peli on parasta mitä olen pelannut vuosiin.
 
Minimap olis kova. Varmaan sata kertaa tullut käännyttyä väärälle polulle kun pelkällä kompassilla suunnistaminen ei tietenkään onnistu (kun ei niistä puskistakaan pääse läpi ilman modia).
 
En voi kuvitellakaan ko. peliä millään gps-paikannuksella, pelasin heti ekalla kerralla tuota hardcore-moodissa ja se juuri toi peliin lisäviehätystä kun piti ihan perinteisesti suunnistaa maamerkeistä että missä ollaan ja minne mennään.
 
En voi kuvitellakaan ko. peliä millään gps-paikannuksella, pelasin heti ekalla kerralla tuota hardcore-moodissa ja se juuri toi peliin lisäviehätystä kun piti ihan perinteisesti suunnistaa maamerkeistä että missä ollaan ja minne mennään.

Toisille tuo lisäviehätystä, toisille kireitä hermoja. Itse tykkäisin käyttää enemmän aikaa tehtäviin kuin pusikoissa samoiluun.
Kovasti tulee mieleen toinen ratsastussimulaattori RDR2. Näissä molemmissa onneksi hienot maisemat kompensoi jonkin verran hevosen selässä "menetettyä" aikaa.
 
Ja niissä metsissäkin kannattaa koluta. Sieltä löytää kaikenlaista, mm. aarteita, viittauksia toisiin peleihin, satuihin, elokuviin, jne.
 
Ja kun mappia on kiertänyt niin voi fast travelaa sitten paikkojen välillä.

Edit: voihan myös katsoa normi karttaa nopeasti, näin itse tein jos suunnistin jossain ei niin tunnetulla alueella.
Siihen oli joku nopea näppäin kombo.
 
Ton fast travelin suurin ongelma on ne random encounterit. En tiedä miten pelin loppupuolella kun Henkka on parhaassa iskussa, mutta ainakaan näin alkupuolella ei ole isoja mobeja vastaan mitään jakoa ja saat kyllä juosta karkuun jos sieltä putkahtaa 4+ vihua kimppuun.
Pahimmassa tapauksessa heppa hermostuu heti ja heittää sut selästä, jättäen sut niiden vihujen raiskattavaksi, etkä siinä mahda kyllä yhtään mitään koska karkuunkaan et pääse.
 
Kuuluuko tuon käyttöasteen hyppiä noin?
Heiluu siis 99-0% välillä jatkuvasti.
FPS dippailee ja muutenkin meno tuntuu jotenkin stutteroivalta.
Missään muussa pelissä en tämmöstä heittelyä ole vielä huomannut.
Rx 5700xt korttina. 1440p/high asetukset.
 

Liitteet

  • IMG_20200218_114106.jpg
    IMG_20200218_114106.jpg
    2,4 MB · Luettu: 18
Ton fast travelin suurin ongelma on ne random encounterit. En tiedä miten pelin loppupuolella kun Henkka on parhaassa iskussa, mutta ainakaan näin alkupuolella ei ole isoja mobeja vastaan mitään jakoa ja saat kyllä juosta karkuun jos sieltä putkahtaa 4+ vihua kimppuun.
Pahimmassa tapauksessa heppa hermostuu heti ja heittää sut selästä, jättäen sut niiden vihujen raiskattavaksi, etkä siinä mahda kyllä yhtään mitään koska karkuunkaan et pääse.
Fast traveliinkin oli jotain kykypuita jossa parantui mahd välttää taisteluita.

Alussahan peli onkin parhamillaan kun henkka on vähån joka asiassa saamaton, jos tiedät ettet taistele niin kannattaa pelkät kalsarit jalassa juosta ihan staminan keston takia, tämän opin jo sillä kun itsekin jäin aina bandittien armoille.

Vaikka miten olit varautunut noihin niin välillä hommat vain meni päin peetä ja henkka näki tähtiä
 
Kolmesti on tätä nyt kokeillut. Aina yhtä valmiina ja tutkat pystössä mutta ei nappaa edelleen. Periaatteessa pelihän pitäisi olla itselle mieleen kun tykkään tommosesta hitaasta laahustamisesta ja kehityksestä mutta juurikin nämä keittelyosiot jne. vievät mielenkiinnon totaalisesti pelistä. Joku tuossa vaan ei nyt itselle kolahda. Pelihän on hieno jne. mutta jokus pikku pensas ja siihen jäät jumiin jne. tai rinne jossain metsässä niin ei pysty nouseen sinne vaikka on risukkoa mistä vois ottaa kiinni ja vetää jne. Juokseminen ja liikkuminen kankeaa, valtava viive hiiren kanssa: jos lyöt niin vitunmoinen lagi ennen kun lyönti lähtee. Joku kompromissi noiden kanssa vois olla ihan jees. Mutta en tuomitse koko peliä ja varmaan joku tykkää kovasti. Dialogit ovat mielestäni hyviä ja tarina varsinkin erinomainen, sopivan realistinen ote tässä on ja varmaan jossain vaiheessa pitää veilä kerran kokeilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 503
Viestejä
4 523 400
Jäsenet
74 631
Uusin jäsen
Kuazzimo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom