Kingdom Come: Deliverance

116h jälkeen on hyvä katsoa helpistä koktrollit ja huomata, että ristinäppäin ylös on kartan lisäksi pohjassa pidettynä suoraan quest logissa ja alaspäin ilventoryn lisäksi pohjassa pidettynä player statsit...Huoh.. [emoji43][emoji43][emoji43]

Haha, enpä oo itekkään tuota hoksannu ja 52h pelannu jo. xD
 
Hyvä kun muistutit. Tsekkasin kyl kontrollit pelin alussa ja tiesin tuon mutta sittemmin unohtunut. Tullut itekin vaan selailtua quest logiin ja statseihin
 
Miesten kanssa kylpeminen oli jo alkujaan vähän..kröhhöm, kun ollaan keskiajalla. Mut toi bugi vaan pahensi. :D


Ja mun valkoinen hevonen on paholaisen vallassa, tai sit joku keksi keskiajan ajovalot..
 
Hyvä kun muistutit. Tsekkasin kyl kontrollit pelin alussa ja tiesin tuon mutta sittemmin unohtunut. Tullut itekin vaan selailtua quest logiin ja statseihin
116h jälkeen on hyvä katsoa helpistä koktrollit ja huomata, että ristinäppäin ylös on kartan lisäksi pohjassa pidettynä suoraan quest logissa ja alaspäin ilventoryn lisäksi pohjassa pidettynä player statsit...Huoh.. [emoji43][emoji43][emoji43]

Ristinäppäin?
Kai nuo toiminnot löytyvät PC:n näppäimistöstä niin, ettei samoihin näppäimiin ole tungettu kymmentä toimintoa?

Aikarajoitteiset tehtävät, kuulostaa tasohyppelyltä.
Talletukset vain kun jotakin on suoritettu, oli se sitten se tuutumaan meno tai joku muu älytön juomapotion, onpa realistista, eikä tässä pitänyt olla taikoja.

Huh peloittaa aloittaa pelaamaan sillä GOG versiolla, varsinkin kun porukka vielä haluaa ohjata tätä jolla tatilla.
 
Aikarajoitteiset tehtävät, kuulostaa tasohyppelyltä.
Talletukset vain kun jotakin on suoritettu, oli se sitten se tuutumaan meno tai joku muu älytön juomapotion, onpa realistista, eikä tässä pitänyt olla taikoja.

Huh peloittaa aloittaa pelaamaan sillä GOG versiolla, varsinkin kun porukka vielä haluaa ohjata tätä jolla tatilla.
Mulla on ollu yksi aikarajoitteinen tehtävä tähän mennessä..
juomapotion on viinaa, joka nyt vain on nimetty tallennusjuomaksi..eli ei ole taikoja.

Ja miksi ei haluaisi pelata pädillä, tämän tyyppinen peli ja liikuttaisi ukkoa eteen/taakse jollain näppäimillä..vuonna 2018? Juu ei kiitos..
 
Sekä gamepad että m/kb toimii mielstäni pelissä hyvin. Itse olen suosinut padia.
Tallennussysteemi on hyvä ja estää save scummaamisen. Tekemisillä on seuraamuksia kun ei vaan voi quick loadata aina
 
Aikarajoitteiset tehtävät, kuulostaa tasohyppelyltä.

Itse pelaan hiirellä ja näppäimistöllä.
Esimerkkejä aikarajoitteisesta tehtävästä:
- Kaveri on vankina ja häntä uhkaa kidutus/kuolema, et voi samoilla muualle ja yrittää tehdä ihan eripaikassa täysin eri juttuja tai (yllätys) yrittää esim. viikkojen odottelua.
- Sinulle annetaan aika kun sinua odotetaan "herätä aamun sarastaessa" tai "tule paikalle keskipäivään mennessä" tai "oletko valmis, ota hevonen ja seuraa meitä".

Eli yleensä ihan järkeä käyttämällä pystyy päättelemään mitkä ovat sellaisia tehtäviä missä on ns. aikarajoitus.
Se ei tarkoita että toimitaan ihan suoraan kelloa vastaan vaan sitä että jos esim. haluat käydä ensin syömässä, nukkumassa, myydä tavaraa sun muuta et vastaa "olen valmis" ja katso kun muut ottavat hevosensa ja lähtevät menemään => hoidat omia asioitasi ja ihmettelet sitten kun tulee ilmoitus että tehtävä epäonnistui...

Ei mitään tasohyppelyä mutta maailma teoriassa toimii omalla ajallaan eikä odota pelaajaa. Siksi esim. et voi tyytyväisenä kesken vaikka kilpailun käydä kaupassa ja sitten ihmetellä miten hävisit jos poistuit kesken kaiken paikalta... ...toisaalta siinä on peiliin katsomisen paikka jos ensin itse myönnyt että aloitat jonkun jutun ja sitten lähdetkin tekemään jotain täysin muuta.

Toki esimerkkinä aikaan sidotusta jutusta voisi sanoa että jos tehtäväsi on juosta karkuun ja et juokse sinut tapetaan polkua pitkin takaa tulevan vihollisen toimesta tai jos sinun pitäisi paeta hevosella mutta katselet maisemia sinut myös tapetaan... eli ei tasohyppelyä mutta aikansa kutakin, voit myöhemmin tehdä muita asioita.
 
Tuohan on hyvä. Kun se täysin jatkuva tallentaminen pilaa ihan täysin pelin.
Siksi siellä on tallennusjuomaa erikseen tarjolla ilmaiseksi itsetehtynä..

Parempi viel ku poistaisi ton saven kun sen lataa ja pistäis esim 20min välin ettei voi uusiksi tehdä.

Miksi eivät vain voisi laittaa "tallenna milloin haluat" -vaihtoehtoa? Ennenhän PC-pelaajat naureskelivat konsolisteille, että nämä eivät voi edes tallentaa peliä milloin haluavat. Nyt tämä sama on onnistuttu myymään PC-pelureille upeana, uutena ominaisuutena joka tekee tästä parhaan pelin ikinä ;)
 
Miksi eivät vain voisi laittaa "tallenna milloin haluat" -vaihtoehtoa? Ennenhän PC-pelaajat naureskelivat konsolisteille, että nämä eivät voi edes tallentaa peliä milloin haluavat. Nyt tämä sama on onnistuttu myymään PC-pelureille upeana, uutena ominaisuutena joka tekee tästä parhaan pelin ikinä ;)

Yleisesti tallenna missä vain on hyvä juttu ja olen sen erittäin vahva puolestapuhuja, mutta en tän pelin kohdalla. Se vain pilaa tästä pelistä niin ison osan sitä mitä on tavoiteltu. Eli sitä et oikeasti miettii mitä on järkevä tehdä ja koska. Ja että niillä on seurauksia.
Tuskin kukaan istuu tässä linnassa ja kärsii sen seuraukset, jos aina tallentaa ennen joka ryöstöä. Tässä on kokoajan oikeasti riski sille, että tää homma ei mee nappiin ja kärsin siitä.
Joten tätä peliä pelaa ihan eri tavalla kuin mitään muuta peliä ja tää on eka peli jossa itsellä on jonkun tyypin ryöstelyn suhteen joku moraali, enkä voi tehdä asioita.

Edit: ja kun tässä ymmärtäisin valituksen jos et voi tallentaa missä vain. Mutta kun tässä onnistuu. Sen edun saaminenkin vaatii vain sulta jotain. Joko rahan käyttöä, joka ei tietyn pisteen jälkeen ole ongelma, tai muutama minuutti niiden juomien tekoon.

Eli voit tallentaa ihan miss haluat, koska haluat, joten miksi ruikuttaa ettei voi tallentaa missä vain?
Ja tosiaan lähimpään tavernaan pääsee noin minuutissa aina..
 
Miksi eivät vain voisi laittaa "tallenna milloin haluat" -vaihtoehtoa? Ennenhän PC-pelaajat naureskelivat konsolisteille, että nämä eivät voi edes tallentaa peliä milloin haluavat. Nyt tämä sama on onnistuttu myymään PC-pelureille upeana, uutena ominaisuutena joka tekee tästä parhaan pelin ikinä ;)

Yksinkertaisesti, keinotekoinen tapa vaikeuttaa peliä, täytyy olla konsoliaddikti, että tuon nielee.

Ei tuolla voi muutenkaan samoilla vapaasti, ettei mokaa jotain tulevaa tehtävää vai olenko käsittänyt väärin?

Valovuoden perässä jonkun ikivanhan Gothic:kin pelimekaniikasta.
 
Yksinkertaisesti, keinotekoinen tapa vaikeuttaa peliä, täytyy olla konsoliaddikti, että tuon nielee.

Keinotekoinen tapa vaikeuttaa?? Tämä peli ei edes ole vaikea, mutta laittaa miettimään tekojen seurauksia.
Ja kuten todettu, tässä voi tallentaa ihan koska vain, miten haluat. Tänäänkin useamman kerran näin tehnyt..

Joka taistelun keskellä joka tapon välissä savetus vie kaiken riskin koko pelistä ja vie täysin fiiliksen keskiajan armottomuudesta. Tähän jos mihin ei täysin vapaa tallennus sovi. Tallennusjuomia kun ei tuollaisessa voi käyttää, kun tulee lopulta liian känniin jos liikaa käyttää.
 
Miksi eivät vain voisi laittaa "tallenna milloin haluat" -vaihtoehtoa?

Koska todella monelle se vaikuttaa pelityyliin.
Esimerkki:
- Olet käyttänyt 20 minuuttia siihen että olet tutkinut metsää, nyt huomaat siellä nuotion minkä ääressä on hahmoja, mitä teet?
Jos vastaus on: "tallennan pelin ja kävelen leiriin / hyökkään" niin kyllä, se olisi mitä suurin osa pelaajista tekisi.
Oikean vastauksen pitäisi olla: "lähestyn varovasti leiriä, tiedän että mikäli he ovat vihamielisiä ja heitä on useampia kuin ehkä 2-3 saatan hyvin kuolla ja saatan vain merkitä kohdan karttaani ja käydä kaupungissa lepäämässä sekä valmistautua mahdolliseen yhteenottoon".

Tuo jälkimmäinen ei tietysti ole 100% simulaatio 1400-luvun alun reaktiosta, mutta se että voit "menettää" noin 20min pelistä on askel oikeampaan suuntaan vs "hyökkään ja jos häviän lataan uudestaan ja kokeilen muutaman kerran, jos en voita lataan taas ja jatkan vaeltamista".

Eli käytännössä tuossa pelaaja tuntee että hän voi oikeasti menettää jotain, hän toimii varovaisesti. Sama esim. jos voit tallentaa jokaista arkkua ennen "voih, tiirikka katkesi, ladataas peli uusiksi". Eli tietty jännitys ja pelko elementti menetetään kun pelaaja ajattelee ainostaan sitä vaivaa että joutuu lataamaan pelin uudestaan eikä oikeasti sitä tilannetta missä ollaan ja että hahmo mitä pelataan saattaa kuolla tai jäädä kiinni.

Nyt myös on oikeasti mahdollista että pelaaja antaa sen hahmonsa jäädä kiinni ja kärsii seuraukset (vankila, rahan ja tavaran menetys tms) mieluummin kuin pelaa esim. tunnin verran uudestaan. Koska tälläistä on viimeksi tapahtunut suuremmassa määrin? Että pelaaja ei vain tallenna ja katso eri vaihtoehtoja tai yritä uudestaan ja uudestaan kunnes onnistuu ja valittaa sitten netissä miten "peli on ihan paska, liian helppo, meni jo läpi".
 
Varsinkin kun peli on vielä näinkin buginen ja voi monesti joutua latailemaan aiempia tallennuksia, niin helposti voi mennä monta pelituntia ihan hukkaan.

Ja kuten todettu, tässä voi tallentaa ihan koska vain, miten haluat.

Ei voi jos ei ole ollut tarpeeksi rahaa niihin tallennusjuomiin ja hillun jossain keskellä metsää missä ei pysty nukkumaan.
 
Varsinkin kun peli on vielä näinkin buginen ja voi monesti joutua latailemaan aiempia tallennuksia, niin helposti voi mennä monta pelituntia ihan hukkaan.

Miksi? Noin 5-10min välein ainakin itsellä tallennuksia. Esim kun myy varastetut kamat, käy nukkumassa samalla.
Tai kun menee kaupunkiin, käy tavernassa tallentamassa.
Jos taistelussa tulee haavaa, nukkuu leirissä, tai kylpylässä ja tallentuu.
Tai sit käyttää juomia.

Kyl se on aivan omaa tyhmyyttään jos ei tallentele kuin tehtävien avustuksella parin tunnin välein..tästä päästään juuri siihen, että pelaaja ottaa riskin hölmöilyistään. Sit kannattaa tallentaa jos ei halua menettää..
 
Ei tuolla voi muutenkaan samoilla vapaasti, ettei mokaa jotain tulevaa tehtävää vai olenko käsittänyt väärin?

Voit samoilla vapaasti, jopa "kesken tutorialin" niin sanotusti.

Esim. itse tein niin että vaikka en ollut vielä oppinut edes kunnolla aseita käyttelemään tein yhden tehtävän minkä takia jouduin lähtemään hieman isommasta kaupungista (en halunnut jäädä kiinni). Törmäsin bandiitteihin, onnistuin voittamaan ne, sain siitä hevosen, tein muutamia muita tehtäviä, hain DLC:n aarrekarttoja jne. ja kun kaupungin vartiosto ei enää etsinyt minua palasin suorittamaan tehtäviä.

Tietysti ihan GTA tyyppinen "perseily" ei ole mahdollista, tai on mutta se että yrittää tappaa kaikki mikä liikkuu johtaa siihen että kaikki väestö pelkää ja vihaa sinua ja joudut elämään yksin metsissä. Mikä on tietysti loogista ja mahdollista mutta ei ehkä ihan sitä mitä moni peliltä haluaa.
 
Ite pelaan tätä roolipelinä ja käyn nukkumassa yleensä vain silloin kun Henryä rupeaa väsyttämään.
 
Joten tätä peliä pelaa ihan eri tavalla kuin mitään muuta peliä ja tää on eka peli jossa itsellä on jonkun tyypin ryöstelyn suhteen joku moraali, enkä voi tehdä asioita.

Nyt myös on oikeasti mahdollista että pelaaja antaa sen hahmonsa jäädä kiinni ja kärsii seuraukset (vankila, rahan ja tavaran menetys tms) mieluummin kuin pelaa esim. tunnin verran uudestaan. Koska tälläistä on viimeksi tapahtunut suuremmassa määrin? Että pelaaja ei vain tallenna ja katso eri vaihtoehtoja tai yritä uudestaan ja uudestaan kunnes onnistuu ja valittaa sitten netissä miten "peli on ihan paska, liian helppo, meni jo läpi".

Ymmärrän kyllä perustelut. Itse muistan Dark Forces pelin vuodelta 1995, jossa ei voinut tallentaa kesken tason ollenkaan. Kyllä siinä vähän pelotti kun kunto oli muutamassa prosentissa, ammukset lopussa, exit näkyvissä ja alkoi kuulua supertrooperin askeleiden ääni :nb:

Pointtini oli, että kun lisäsivät nyt kuitenkin sen "save and exit" -vaihtoehdon. Mieluummin minä lopetan pelin ja käynnistän sen uudestaan kuin pelaan edes 5 minuuttia uudestaan jotain keskustelua tai ratsastusta tehtävän alkukohtaan.
 
Pointtini oli, että kun lisäsivät nyt kuitenkin sen "save and exit" -vaihtoehdon. Mieluummin minä lopetan pelin ja käynnistän sen uudestaan kuin pelaan edes 5 minuuttia uudestaan jotain keskustelua tai ratsastusta tehtävän alkukohtaan.

Uskoisin että tuo on ns. pakollinen kompromissi. Koska pelissä on kuitenkin bugeja ja pahimmillaan se voi jopa kaatuilla 20-30min välein joillakin. Ihan hyvä että tuollaisista kärsivät pelaajat voivat tallentaa pelin esim. pidemmän välivideon jälkeen etteivät joudu katselemaan sitä uudelleen.

Lisäksi olen ymmärtänyt että jos tekee "strategisissa" paikoissa tuota tallentamista (esim. juuri jonkun oven takana tai arkun edessä) voi tilanne hieman muuttua kun peliä lataa. Esim. lähellä tai oven toisella puolella voi nyt olla myös muitakin jotka pakottavat pelaamaan erilailla tehtävän (esim. yrittämään uudestaan myöhemmin). Mikäli pitää paikkansa niin ihan hyvä ettei voi sentään (myöhemmin ihan muutaman kolikon hinnalla) juoda niitä snapseja ja yrittää yhtä ja samaa juttua loputtomasti kunnes se onnistuu.
 
Varsinkin kun peli on vielä näinkin buginen ja voi monesti joutua latailemaan aiempia tallennuksia, niin helposti voi mennä monta pelituntia ihan hukkaan.



Ei voi jos ei ole ollut tarpeeksi rahaa niihin tallennusjuomiin ja hillun jossain keskellä metsää missä ei pysty nukkumaan.

0,85 näytti tallenus juomat maksavan eli ei mitään. Alusta asti kun kävin roinat myymässä kaupungissa niin samalla ostin arkkuun pari juomaa.

Nyt rahaa 25k, armorit, aseet korjattu, kylpylässä käyty ja +30 tallenus pottua arkussa. Eli niiden kalleuteen peli ei voi kaatua.
 
Peliä myyty tähän mennessä jo yhteensä miljoona kappaletta.

Meta pokořena, Warhorse prodali milion kusů hry Kingdom Come: Deliverance - Lupa.cz
Google Translate sanoi:
The Czech company Warhorse Studios is an important success. About a week after the release, she sold about one million pieces of her Kingdom Come: Deliverance debut. Half a million sold copies of Warhorse reached a moment after the release .

"We're about one million when I count all platforms and distribution channels," says Martin Frývaldský, executive director of Lupa, for Lupa. "We are really happy," he adds, with the same view of the shareholders. Zdeněk Bakala holds the majority of 70% in the company.
 
0,85 näytti tallenus juomat maksavan eli ei mitään. Alusta asti kun kävin roinat myymässä kaupungissa niin samalla ostin arkkuun pari juomaa.

Nyt rahaa 25k, armorit, aseet korjattu, kylpylässä käyty ja +30 tallenus pottua arkussa. Eli niiden kalleuteen peli ei voi kaatua.

Eli alussa et voi tallentaa miten haluat, mutta pidempään pelatessa juot juoman ja periaatteessa esteetöntä tallennusta, missä logiikka?
Kauanko tallentaminen vie tuon juoman avulla?
 
Eli alussa et voi tallentaa miten haluat, mutta pidempään pelatessa juot juoman ja periaatteessa esteetöntä tallennusta, missä logiikka?
Kauanko tallentaminen vie tuon juoman avulla?

Tallentaminen ei pitkään kestä, riippuu onko sinulla SSD vai tavallinen levy ja millä alustalla pelaat. Sekunneista puhutaan (imo).
Mutta samaa voisi sanoa että alussa sinulla ei ole hevosta ei haarniskaa eikä aseita tai kykyjä käyttää mitään noista mutta myöhemmin on. Eli pääset myöhemmin nopeammin paikkaan missä tallentaa ja selviät myös helpommin mahdollisista "tusina" vastuksista mitä ehkä matkalla kohtaat. Missä logiikka? Vai onko kyse samasta logiikasta?

Aiemmin joku täällä valitteli miten helposti päähenkilöä aletaan kutsumaan ritariksi. Siihen vaikuttaa ihan se miten toinen pukeutuu ja mitkä statit kasvattaa. Kyllähän se kummasti vaikuttaa jos toinen tulee täydessä varustuksessa ja hevosen selässä vs. kerjäläisen tamineissa lukutaidottomana juttusille. Lisäksi jos pääjuonta seuraa aika nopeasti päähenkilö nousee kuitenki squiren (teoriassa aseenkantaja ottaen huomioon hänen ikänsä vaikka alussa sitä viiniä kaadetaan, mikä myös viittaa ikään koska tuo tehtävä sekä oma ase ja vyö annettiin 14v iässä aatelisen pojalle vaikka hänen palveluksensa alkoikin yleensä jo 7v ikäisenä) asemaan ja siitä nousua tulee kohtuu nopeasti pelaajasta itsestään riippuen eli saa omaa hevosta, aseistusta jne...
 
Tallentaminen ei pitkään kestä, riippuu onko sinulla SSD vai tavallinen levy ja millä alustalla pelaat. Sekunneista puhutaan (imo).
Mutta samaa voisi sanoa että alussa sinulla ei ole hevosta ei haarniskaa eikä aseita tai kykyjä käyttää mitään noista mutta myöhemmin on. Eli pääset myöhemmin nopeammin paikkaan missä tallentaa ja selviät myös helpommin mahdollisista "tusina" vastuksista mitä ehkä matkalla kohtaat. Missä logiikka? Vai onko kyse samasta logiikasta?

Aiemmin joku täällä valitteli miten helposti päähenkilöä aletaan kutsumaan ritariksi. Siihen vaikuttaa ihan se miten toinen pukeutuu ja mitkä statit kasvattaa. Kyllähän se kummasti vaikuttaa jos toinen tulee täydessä varustuksessa ja hevosen selässä vs. kerjäläisen tamineissa lukutaidottomana juttusille. Lisäksi jos pääjuonta seuraa aika nopeasti päähenkilö nousee kuitenki squiren (teoriassa aseenkantaja ottaen huomioon hänen ikänsä vaikka alussa sitä viiniä kaadetaan, mikä myös viittaa ikään koska tuo tehtävä sekä oma ase ja vyö annettiin 14v iässä aatelisen pojalle vaikka hänen palveluksensa alkoikin yleensä jo 7v ikäisenä) asemaan ja siitä nousua tulee kohtuu nopeasti pelaajasta itsestään riippuen eli saa omaa hevosta, aseistusta jne...


Joo ajankuluksi täällä vihnulen kun en vielä pääse pelailemaan. Koneessani ei edes ole muita massamuistiasemia kuin kaksi M.2-SDD asemaa, joten ei varmaan pinna tallennustauoista katkea. Tilasin jo Warhorselta etukateen DLC paketilla 10 000 tallenuspotionia, ettei sitten pelissä tarvitse hermoja menettää... :D :D :D
 
Cutscenet 10 fps? PC
Tiedossa oleva bugi. Tullaan korjaamaan seuraavissa päivityksissä mutta jos ei jaksa odottaa niin tässä ohje miten sen saa korjattua. Ton lisäksi muista joka pelikerralla laittaa fullscreen koska pelissä on myös toinen bugi joka pistää itsekseen borderless window tilaan jolloin fps kärsii. Tuokin on tulossa korjaukseen jossain seuraavista patcheista.
 
Tiedossa oleva bugi. Tullaan korjaamaan seuraavissa päivityksissä mutta jos ei jaksa odottaa niin tässä ohje miten sen saa korjattua. Ton lisäksi muista joka pelikerralla laittaa fullscreen koska pelissä on myös toinen bugi joka pistää itsekseen borderless window tilaan jolloin fps kärsii. Tuokin on tulossa korjaukseen jossain seuraavista patcheista.

Kokeilin tuota mutta sitten on screen tearingia. FreeSync kyllä näyttäisi olevan päällä mutta ei toimi pelissä?
Pelin alussa videot kyllä pelitti mutta eivät enää
 
Jahans, yksi pääjuonen tehtävistä kaataa pelin PS4 Prolla.
Siinä rahanväärentäjäjutussa, kun mennään kaivokselle ukkoja vangitsemaan sen vanhan sakuritarin kanssa (valinnaisesti), niin kun olen suostutellut se jättään Sir Jezhek henkiin, kaikki lähtee kaivoksesta pois. Puhun välittömästi Sir Jezhekin kanssa ja Henry toteaa, että tulee pitkä kakku tms. niin peli vaan kaatuu ja pleikkari kyselee, haluanko lähettää raporttia aiheesta. Kaksi kertaa olen yritännyt savesta kaivoksen ulkopuolella ja sama tulos.
Melkein tekis mieli lopettaa pelaaminen, kunnes saavat siedettävään kuntoon. Onhan näitä bugeja nyt vähän liikaa...
 
Alt + Enteriä painaa cutscene aikaan (tai aikaisemmin) niin vaihtaan borderlessista --> fullscreeniin. Valitettava bugi että kun alt+tab niin peli menee automaagisesti borderlessiin.
 
Pelin läpipelanneena ja virheistä viisastuneena pari vinkkiä paremman pelikokemuksen saavuttamiseksi:

1. Älkää varastako kaikkea mitä irtoaa ja kärrätkö jokaisen bandiitin jokaikistä tavaraa myytäväksi. Saatte liikaa rahaa, pelin ekonomia rikkuu ja ennen puolta peliä on jo kaikki parhaat kamat niskassa. Loppupelin ajan rahaa kertyy sitten turhaan taskussa pyörimään ilman käyttöä ja lopputekstien pyöriessä ollaan kymmenissä tuhansissa, ellei sadoissa. Lisäksi peli helpottuu liikaa liian nopeasti.

2. Älkää ostako taitopisteitä trainereilta älkääkä treenatko hahmoa combat arenalla. Hahmo kehittyy liian nopeasti ja ennen puolta peliä 1-2 shottaa kaikki vihut ilman mitään haastetta. Loppupeli kääntyy tylsäksi plörövihujen liukuhihnajauhannaksi ilman haasteen häivää.
 
0,85 näytti tallenus juomat maksavan eli ei mitään. Alusta asti kun kävin roinat myymässä kaupungissa niin samalla ostin arkkuun pari juomaa.

Nyt rahaa 25k, armorit, aseet korjattu, kylpylässä käyty ja +30 tallenus pottua arkussa. Eli niiden kalleuteen peli ei voi kaatua.

Ei mulla noi juomat noin halpoja ole olleet. Ota nolla pois tuosta luvusta niin ollaan lähempänä oikeaa lukemaa.
 
2. Älkää ostako taitopisteitä trainereilta älkääkä treenatko hahmoa combat arenalla. Hahmo kehittyy liian nopeasti ja ennen puolta peliä 1-2 shottaa kaikki vihut ilman mitään haastetta. Loppupeli kääntyy tylsäksi plörövihujen liukuhihnajauhannaksi ilman haasteen häivää.
Tää tapahtuu joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin (riippuen kuinka paljon käyttää aikaa mähisemiseen ja metsästämiseen). Se vaan tapahtuu hiukan myöhemmin jos ei trainaa. Itse en ole sen ensimmäisen tehtävän jälkeen käynyt harjoittelemassa miekkailua ja jossain 25h kohdilla kaikki yksittäisvihut alkavat olla jo aika helppoa kauraa, paritkin menettelee. En usko että tästä kovin pitkään menee niin saan jo 3-4 ukon ryhmätkin tapettua ilman pelimekaniikkojen hyväksikäyttöä.
 
Ei mulla noi juomat noin halpoja ole olleet. Ota nolla pois tuosta luvusta niin ollaan lähempänä oikeaa lukemaa.

Tuo on itse tehtynä juoman hinta.


Tää tapahtuu joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin (riippuen kuinka paljon käyttää aikaa mähisemiseen ja metsästämiseen). Se vaan tapahtuu hiukan myöhemmin jos ei trainaa. Itse en ole sen ensimmäisen tehtävän jälkeen käynyt harjoittelemassa miekkailua ja jossain 25h kohdilla kaikki yksittäisvihut alkavat olla jo aika helppoa kauraa, paritkin menettelee. En usko että tästä kovin pitkään menee niin saan jo 3-4 ukon ryhmätkin tapettua ilman pelimekaniikkojen hyväksikäyttöä.
Kyllä. Itsellä 125h takana ja olen pelannut pääjuonta vain yhden tehtävän neuhoffin jälkeen. Eli käytännössä kokonaan pääjuoni tekemättä. Pelkkää sivujuonia ja aarteita. Nyt jo rahaa kuin roskaa ja levelit pilvissä ja jokainen vihu on parin lyönnin suupaloja.
Peli on julmetun hauskaa edelleen, mutta veikkaanpa, että tätä menoa iskee joskus kyllästyminen, enkä tarinaa pääse läpi.


Oonko ymmärtänyt oikein, että pelin voi pelaa läpi täysin kunnollisena tyyppinä? Ilman yhtään sivullisen murhaa ja ilman ryöstelyä?
Olis kiva joskus koittaa sellaisella tavalla, tai sit et ryöstää kaiken ja istuu linnassa jatkuvasti.
 
Te jotka olette pelanneet pelin jo läpi. Rupesin ajattelemaan kuinka paljon tässä tehtäviä ja tuleeko jossain vaiheessa kohta päätehtävissä,jossa ei ole paluuta ,tai että sivutehtävät tulevat pelaamattomiksi,tai jotain muuta.
Nyt on mittarissa 72 h,ja steam näyttää 35 % progressia. Koitin etsiä täydellistä listaa tehtävistä,vain katsoakseni kuinka paljon päätehtäviä on olemassa,en pilatakseni ekaa pelikertaa. Kun aattelin että kerrankin peli,minkä vois huolella hieroa läpi. Tossa katselin juuri Ken Folletin Taivaan pilarit sarjaa,mikä sopii tähän peliin aika hyvin.No kirja on kyllä paljon parempi.
Eli mulla on päätehtävät All that glisters,ja Vengeange näkyvissä. Jos olis nämä tarvinnut laittaa spoilereihin,kuinka ? Täytyy muokata jos tarvii
 
On kohta, jonka jälkeen ei toimi sivutehtävät. Peli myös ilmoittaa tästä ennen tehtävään suostumista.
 


Henrylle tulee keitettyjen yrttien höyryistä niin kovat fiilikset että nuppi lähtee ilmalentoon ja vaatteetkin täytyy ottaa pois. :D

Jotkut kun on valitelleet siitä että viholliset alkaa olemaan liian helppoja, niin allekirjoitan tämän, sitten kun on levelit hieman isommat ja opit noita komboja, niin noi tusinabandiitit menee jo parista iskusta matalaksi. Aiemmin niitä sai hakata ihan tosissaan että sai niiltä nirrin pois.
 
Peli olikin paljon mielekkäämpi alkupuolella kun Henry ei ollut yliluonnollinen tappokone.

Jos joskus pelaan uudelleen, käytän seuraavia sääntöjä:

1. Ei trainingia.

2. Ei saa ostaa kaupasta parempia varusteita. Parempi geari pitää löytää.

Tämäkään ei korjaa ongelmaa täysin, mutta ainakin lykkää sen ilmenemistä myöhemmäksi.
 
Peli olikin paljon mielekkäämpi alkupuolella kun Henry ei ollut yliluonnollinen tappokone.

Jos joskus pelaan uudelleen, käytän seuraavia sääntöjä:

1. Ei trainingia.

2. Ei saa ostaa kaupasta parempia varusteita. Parempi geari pitää löytää.

Tämäkään ei korjaa ongelmaa täysin, mutta ainakin lykkää sen ilmenemistä myöhemmäksi.

Ja ei saa varastaa kaupungeista ainakaan.
Eli pelaa ns. kunnollisena ja taistelee/varastaa vaik pakon edestä/rikollisilta.
 
2. Parempi geari pitää löytää.
Tässäkin on se perustavanlaatuinen ongelma että pelin aarrelöydöt eivät vaihda paikkaa. Pelin käytännössä parhaat aseet ja tosi hyvät haarniskat saa vaikka heti pelin alussa ja kun sen tietyn paikan kerran tietää niin ei ole mitään syytä olla hakematta niitä. En itse ainakaan pystyisi pelaamaan ja "leikkimään" etten tiedä missä nuo löydöt ovat. Ja ne on kuitenkin tarkoitettu löydettäväksi jossain vaiheessa. Jos rupeaisin tuotakin rajoittamaan itseltä niin todennäköisesti pelaisin niin että kävisin heti pelin alkuvaiheessa oikealta vendorilta ostamassa aarrekartan joka osoittaa tuon paikan ja sitten hakisin ne joka tapauksessa.
 
Totta, mutta tässä pelissä käytännössä täytyy rajoittaa hahmon ja gearin kehitystä keinotekoisesti, jos haluaa ylläpitää mitään haastetta.
 
Kyllähän se kun uutuuden viehätys laskee niin tekniset ongelmat iskevät entistä enemmän vain esille mutta silti viihtynyt mutta main questi alkaa vain tökkimään.
Kun pitää mennä luostariin tappaa se poika mutta sitten alkoi taistelu väsymys tulla
 
Eilen tuli kesken taistrlun ensimmäinen bugi. Päädyin vastustajan nyrkin iskusta pusikon päälle ja Henry alkoi kävellä ilmassa. Pääsin maahan, kun kävelin korkeammalle. Sitten alamäkeen mennessä hahmo taas oli ilmassa. Ongelma korjaantui kävelemällä korkeammalle, jotta jalat osuvat maahan ja sen jälkeen hyppäämällä maan tasolla.

Jousiammunnasta piti voittaa alkoholia, mutta eihän minulla ollut jousta. :beye:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 628
Viestejä
4 479 160
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom