Kingdom Come: Deliverance II (PC, PS5/Pro, XBX/S)

Itsellä reilu 10h nyt takana ja samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa eli en pidä lainkaan tuosta taistelusysteemistä. Heikko ja kömpelö toteutus. Toinen mistä en pidä lainkaan on tiirikointi - en ole onnistunut saamaan edes yhtä very easy -lukkoa auki, eikä kiinnosta enää edes yrittää. Tyylikäs maailma ja upeasti suunnittelut tehtävät, mutta ei tämä nyt sentään 5* peli ole.

Ei siinä kauaa mene kun very hardit aukeaa jo ihan helposti.

Ainoa asia mikä itseä tökkii on tuo roinan määrä ja niiden järjestyksessä pysyminen. Onko jollain jotain hyvää modia käytössä jolla saisi esimerkiksi merkittyä jotenkin arkussa olevia vaatteita/armoreita? Outfitin muutos yhdellä klikkauksella on hyvä, mutta en jaksa kuljettaa hirveetä määrää vaatteita ja armoteita mukana.
 
Ei siinä kauaa mene kun very hardit aukeaa jo ihan helposti.

Ainoa asia mikä itseä tökkii on tuo roinan määrä ja niiden järjestyksessä pysyminen. Onko jollain jotain hyvää modia käytössä jolla saisi esimerkiksi merkittyä jotenkin arkussa olevia vaatteita/armoreita? Outfitin muutos yhdellä klikkauksella on hyvä, mutta en jaksa kuljettaa hirveetä määrää vaatteita ja armoteita mukana.

Tämä auttaa asiaa jonkun verran.
 
Kannattaa se masterstrike hakea Tomcat duelista heti alkuunsa. Tekee taistelusta lasten leikkiä ja siinä joutuu jo seuraamaan vihollisen liikkeitä eikä ole pelkkää block+riposte spämmiä

Eipä se MS muuta tilannetta yhtään mihinkään, koska senkin käyttö perustuu 100% siihen, että odottelet vihun hyökkäävän ensin, eli samaa kökkimistä se on joka tapauksessa.

Itse olen todennut, että sivulle väistö ja nuijalla päähän on muutenkin paljon varmempi ja helpompi tapa hoitaa taistelu kuin taistelu tai sitten vaan clinchiin ja turpaan.
 
End gamessa toimii ainakin pelin parhailla kamoilla ja long swordilla iskujen ottaminen vastaan ilman suojausta ja mätkiminen niin kauan kuin staminaa riittää 😄 vihut kuolee muutamalla lyönnillä viimeistään ja sen jälkeen pieni hapen otto ja seuraavan kimppuun. Isommissa taisteluissa pääsee aina kiertämään seuraavan vihun selkään ja parilla lyönnillä maihin ja seuraava. Itselle peli oli liian helppo ja pelissä olisi saanut olla enemmän vaikutusta armori vs ase. Long swordilla täydessä armorissa olevaa vihua vastaan ei varmaan oikeasti alkaisi kuin korvat soimaan jos päähän lyö. Mace/War hammer varmaan kumisis jo ritarinki päässä tai rinnassa ihan eri tavalla.
 
Yhdeltä bugilta ei säästytty: Pebbles koittaa juosta heti pakoon / minne lie, kun viheltää sen luokse, eikä öbaut sadasosa sekunnissa hyppää sen selkään. Mikä käy ärsyttäväksi välillä. Ainoa tapa tsekata nyt, sen arvot on juosta sen rinnalla. Ja olen vielä Trosky:ssä enkä ole käynyt siellä seuraavassa paikassa. || Isommat taistelut on kyllä itselle, ihan helvetin sekavia. Täytyy tsekata joka kerta, kuka on kuka, ennenkuin hyökkää jonkun kimppuun.

Edit: Pebbles ongelma poistui itsellään, kun päästiin Kuttenberg:iin. Samalla myös "Good Old Pebbles" meni viimein päälle (öbaut 120 kilometrin jälkeen...).
 
Viimeksi muokattu:
Pystyykö tätä pelaamaan täysin ranged aseilla?

Aivan järkyttävää paskaa oli taistelu ykkösessä. Vaikka sitä on parannettu varmaankin, niin ei jaksaminen ja kiinnostus riitä sohvalla makoillessa alkaa taistelemaan jollain miekalla ja kivella tms.

Eli ehkä jos kaikkia voi ampua jollain crossbowilla ja autoaimilla läheltä (ja tietysti etäämmältä), niin peli voisi maistua.
 
Pystyykö tätä pelaamaan täysin ranged aseilla?

Aivan järkyttävää paskaa oli taistelu ykkösessä. Vaikka sitä on parannettu varmaankin, niin ei jaksaminen ja kiinnostus riitä sohvalla makoillessa alkaa taistelemaan jollain miekalla ja kivella tms.

Eli ehkä jos kaikkia voi ampua jollain crossbowilla ja autoaimilla läheltä (ja tietysti etäämmältä), niin peli voisi maistua.

Ei taida olla sun peli tämä. Ei jousipyssyssä ole edes tähtäintä.
 
Pystyykö tätä pelaamaan täysin ranged aseilla?

Aivan järkyttävää paskaa oli taistelu ykkösessä. Vaikka sitä on parannettu varmaankin, niin ei jaksaminen ja kiinnostus riitä sohvalla makoillessa alkaa taistelemaan jollain miekalla ja kivella tms.

Eli ehkä jos kaikkia voi ampua jollain crossbowilla ja autoaimilla läheltä (ja tietysti etäämmältä), niin peli voisi maistua.


Crossbowin lataaminen kestää jonkun 8 - 15 sek riippuen onko kevyt vai raskas varsijousi, eikä sitä voi ladata juostessa malliin Call of Duty. Voi olla jousimiehenä pelaaminen haastavaa jos 5 ritaria miekat tanassa juoksee päälle.
 
Joo, tässä kaveritkin tuolla reittien varrella kun koittavat ryöstää niin juoksevat melkoista kyytiä perässä :D saa turbon laittaa hebasta että kerkee nätisti alas heti pysähdyksestä ja kaivaa meisseli taskusta.
 
Joo, tässä kaveritkin tuolla reittien varrella kun koittavat ryöstää niin juoksevat melkoista kyytiä perässä :D saa turbon laittaa hebasta että kerkee nätisti alas heti pysähdyksestä ja kaivaa meisseli taskusta.
Ranger run op. Mutta joo ei varmaan kovin mukavaa kumilankaa ole pelkästään rangella pelata. Jos sohvalta pelaa niin kannattaa pysyä muissa skripti paskeissa kuten cp77 ja baldur's fake 3.
 
Pystyykö tätä pelaamaan täysin ranged aseilla?

Aivan järkyttävää paskaa oli taistelu ykkösessä. Vaikka sitä on parannettu varmaankin, niin ei jaksaminen ja kiinnostus riitä sohvalla makoillessa alkaa taistelemaan jollain miekalla ja kivella tms.

Eli ehkä jos kaikkia voi ampua jollain crossbowilla ja autoaimilla läheltä (ja tietysti etäämmältä), niin peli voisi maistua.

Periaatteessa jousella varustettu sniikkihahmo voi toimia, mutta aika haastavaa sekin ois ja juonitehtävissä on vähän pakko sekaantua miekkamittelöihin.

Toki jos PC:llä pelaa, niin modeilla saa buustattua jousihommia ja helpotettua meleemäiskintää.
 
lol, tuossa ihmettelin kun vaikeammaksi menee kokoajan niin empähän ollut huomannut noita pisteitä laitella yhtään.. oli jo 26 pojoa tallessa :D teki tiukkaa yksin taistella kun jollekkin rosvo leirille eksyin, muutama ärräpääkin pääsi siinä mittelössä :D sain kuitenkin tehtyä, nyt sitten laitoin pisteitä että saa nähä helpottuko peli yhtään.
 
Periaatteessa jousella varustettu sniikkihahmo voi toimia, mutta aika haastavaa sekin ois ja juonitehtävissä on vähän pakko sekaantua miekkamittelöihin.

Toki jos PC:llä pelaa, niin modeilla saa buustattua jousihommia ja helpotettua meleemäiskintää.
Kyllä tuollainen sneak hahmo on aika tehokas kunhan saa vaan skillit tarpeeksi isolle levelille. Maksimi levelillä suunnilleen saa vierestä kävellä eikä kukaan huomaa mitään. Ihmettelevät vain miksi kaveri kuoli. Melkein nopeammin saa porukkaa hengiltä kuin miekkailemalla. Kaikkia vain puukolla takaapäin ja jos joku huomaa niin juoksee karkuun ampuen nuolia jousipyssyllä. Hyvällä staminalla ja kevyellä vaatetuksella hahmo on nopeampi kuin vihut. Sitten jousipyssyllä hoitelee matkalla perään lähteneet ja sitten taas siirtyy takaan päin puukolla hiippailemaan.
 
Kyllä tuollainen sneak hahmo on aika tehokas kunhan saa vaan skillit tarpeeksi isolle levelille. Maksimi levelillä suunnilleen saa vierestä kävellä eikä kukaan huomaa mitään. Ihmettelevät vain miksi kaveri kuoli. Melkein nopeammin saa porukkaa hengiltä kuin miekkailemalla. Kaikkia vain puukolla takaapäin ja jos joku huomaa niin juoksee karkuun ampuen nuolia jousipyssyllä. Hyvällä staminalla ja kevyellä vaatetuksella hahmo on nopeampi kuin vihut. Sitten jousipyssyllä hoitelee matkalla perään lähteneet ja sitten taas siirtyy takaan päin puukolla hiippailemaan.

Joo, aluksihan tuo lähinnä on vaikea. Sitten kun saa vähän levua ja kamat niin hiippailu on toki ylivoimaisesti nopeampi tapa hoitaa isotkin vihujoukot, sen kun hiippailee leiriin yöllä, käy puukottamassa mahdolliset kiertovartijat ja sen jälkeen jokaiselle nukkujalle Moraa keuhkoon. :thumbsup:
 
Jaahas, näköjään sama kiskoilla etenevä paska questisuunnittelu kuin ykkösessä alkaa pikkuhiljaa lyömään kasvoille tässä kakkosessakin.

Tuossa juuri pelasin Nebabov Fortressissa questin Back in the saddle ja

Aika nopeasti sain pääteltyä, että rosmot onkin ottaneet linnakkeen haltuunsa, joten pistin kaikki rosmot poikki ja pinoon. Tutkin linnan loppuun ja löysin oikean loordi pallinaaman tyrmästä. Minun piti kuitenkin jättää hänet sinne ja lähteä raportoimaan asiasta Bergoville, vaikka olin jo tyhjännyt koko linnakkeen ja heppu olisi voinut vain kävellä pois tyrmästä. Nyt koko maailma vihaa minua koska olen tapannut niin paljon "vartijoita ja siviilejä" ja lueskelin tuossa, että ilmeisesti tuo nyt lisäksi paskoo vielä jotain myöhempiä questeja jos on tappanut linnakkeen possen.

Ei kai se auta kuin ottaa aiempi reload ja antaa junankiskojen viedä hommaa eteenpäin. Ei sinänsä pitäisi yllättää tämä koska tämä oli jo ykkösen ylivoimaisesti paskin puoli, että roolipelissä ei ollut loppuviimein päätehtävissä roolipelattavaa paskan vertaa vaan asiat voi edetä tasan yhdellä tavalla ja pelaajan tehtäväksi jää lähinnä valita merkityksettömiä dialogivaihtoehtoja, jotka kaikki kuitenkin johtavat täysin samaan lopputulokseen.
 
Itse pelailen PS5-versiota ja kyllä tässä jonkun verran bugeja tosiaan on - lähinnä graafisia tai sitten Henry jää jumiin johonkin niin, että ei voi liikkua mihinkään.

Ainoa (joskin aika iso) pelillinen bugi tullut mikä reilun 10h pelin aikana tullut vastaan on Battle of the Frogs and Mice -sivutehtävän loppuratkaisussa eli täysin ilman syytä dialogin jälkeen Thursh hyökkää kimppuun ja joudun pieksemään hänet tajuttomaksi ja tästä tulee ikävät seuraukset. Kokeilin ladata ja yrittää eri kolmella eri dialogivaihtoehdolla mutta aina sama juttu. Tehtävä loppuu onnellisesti, mutta syystä X taistelu triggeröityy.

IGN:n mission walkthrough'n mukaan dialogivalinnoilla ei pitäisi edes olla väliä "During the confrontation, Thrush will show up, and upon choosing any of the dialogue options, the conflict will end peacefully" mutta näin ei siis käy.
 
Vaikka tämä lähes täydellinen rope onkin, niin ei tämä bugiton ole. Oiskohan joku yksi per neljä tuntia keskimäärin tullut vastaan. Eikös sen ensimmäisen pätsin pitänyt sisältää 1000 korjausta? Kaatunut ei ole ollenkaan n. 80h aikana.

20250304175236_1.jpg
 
Tässä pelissä on kyllä todella anteeksiantamattoman paskaa suunnittelua. Ei riitä että tehtiin kaksi täysin pakollista, rikkinäistä ja umpipaskaa stealth tehtävää vaan pitihän tähän saada joku vitun takaa-ajokin mikä failaa samantien ja saat latailla tallenuksia taakse että voit varautua ostamalla nopeamman hevosen. Nämä, helppo ja tyhjänpäiväinen taistelu sekä yllä mainittu kiskoilla etenevä putkijuoksu missä valinnat eivät oikeastaan vaikuta mitenkään laskee kyllä näin 80h pelitunnin jälkeen loppuarvosanaa alkuhuuman jälkeen johonkin 3.5/5. Jos aihealue yhtään kiinnosta niin 2-3/5.
 
Itselle tuli, kun siirryttiin Kuttenbergiin "NPCt ei ala juttelemaan Henryn kanssa, jos istuvat" bugi. Huomasin, kun piti saada aloitettua "Fight Dirty" ja se yksi hemmo istui sisällä, pöydän ääressä. Mustassa ruudussa näkyi vain lataus-ikoni. Sitten ei tapahtunut mitään. Sen jälkeen sille, ei voinut puhua enää. Onneksi tallensin, just sitä ennen. Odotin että hemmo tuli ulos. Sitten toimi keskustelu.

Toivottavasti se yksi pappi / isä mikä-lie Grund:issa ei ole tärkeä, pelin kannalta. Koitin puhua sille, just ennen tota ja se oli istumassa....

Lord Pisek:in kanssa keskustelussa oli tullut game over sillä aikaa, kun olin hakemassa kahvia & syötävää. Jätin koneen siihen n. 4-5 minuutiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Pariin päivään en ole avannut enää koko peliä. Todella mukaansatempaavan pelin pariin palaa mielellään eikä luotaantyöntävän taakanomaisella nollaintressillä. Jätän kuitenkin asennuksen kovalevylle vielä, jos vaikka sitten se viideskymmenes kerta toden sanoo joskus. Hieman harmi, koska tekijät ovat selvästi sydänverellä tätä tehneet ja mukana on paljon muuttujia ja yksityiskohtia, joita arvostan paljon. Eniten varmaan kampeaa tuo "torju lyönti ja valitse kolmesta vaihtoehdosta" -taistelu.
 
Hmm. 120 FPS peliin mennessä. Kikkailen hetken ja 15 FPS? Meneekö jostain syystä näytönohjain 2D moodiin? Lenovon läppärin Omenista kokeilin forcettaa Performance modea mutta ei auta
 
Viimeksi muokattu:
Tässä pelissä on kyllä todella anteeksiantamattoman paskaa suunnittelua. Ei riitä että tehtiin kaksi täysin pakollista, rikkinäistä ja umpipaskaa stealth tehtävää vaan pitihän tähän saada joku vitun takaa-ajokin mikä failaa samantien ja saat latailla tallenuksia taakse että voit varautua ostamalla nopeamman hevosen. Nämä, helppo ja tyhjänpäiväinen taistelu sekä yllä mainittu kiskoilla etenevä putkijuoksu missä valinnat eivät oikeastaan vaikuta mitenkään laskee kyllä näin 80h pelitunnin jälkeen loppuarvosanaa alkuhuuman jälkeen johonkin 3.5/5. Jos aihealue yhtään kiinnosta niin 2-3/5.
Tuossa heppa takaa ajossa on olevinaan joku bugi. Varmaan 7 kertaa piti ottaa. Noista 7 kerrasta kahtena tuo oma heppa kiihdytti alussa kuin raketti verrattuna muihin kertoihin
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 192
Viestejä
4 671 425
Jäsenet
76 571
Uusin jäsen
Je5u

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom