Ministeri Lindström sairauslomalle - US: Taustalla työuupumus
Lindström on itse ottanut kantaa työtehtävänsä raskauteen ja antanut ymmärtää olevansa valmis luopumaan oikeusministerin tehtävästä.
Työ- ja oikeusministeri Jari Lindström (ps) jää sairauslomalle, kertoo oikeusministeriö tiedotteessaan. Lindströmin sairausloman on määrä kestää 19. maaliskuuta asti.
Ministerin erityisavustaja Leena Riekkola
kertoo Uudelle Suomelle , että lääkärin määräämän sairausloman taustalla on työtaakka.
"Lääkäri on määrännyt lepoa fyysisten oireiden vuoksi", Riekkola kertoo.
Lindströmin kahden raskaan ministerinsalkun tehtävän aiheuttama raskas työtaakka on puhuttanut vaalikauden alusta asti. Asia on noussut jälleen esille sen jälkeen, kun perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini ilmoitti luopuvansa puolueen puheenjohtajan tehtävistä seuraavassa puoluekokouksessa.
Soini kertoi haluavansa jatkaa ulkoministerinä, mikäli seuraava puheenjohtaja sen sallii. Tämä aiheutti hallituksessa keskustelua siitä, että Lindströmin tehtävä pitäisi jakaa kahdelle henkilölle niin, että tuleva perussuomalaisten ministerinelikon ulkopuolelta tuleva uusi puheenjohtaja saisi paikan hallituksessa.
Lindström kertoi keskiviikkona julkaistussa
Demokraatti-lehden haastattelussa , että hän on kokenut työtaakkansa kohtuuttomaksi erityisesti viime syksynä.
"Minulla on unohtanut liikunta, itsestäni huolenpitäminen. Tämä työ on mennyt liikaa edelle. Tuo syksy katkaisi kyllä kamelinselän. Olin aika puhki silloin muutaman kerran", Lindström totesi Demokraatin haastattelussa.
Samassa yhteydessä työ- ja oikeusministeri totesi, että hän toivoo asiaan ratkaisua mahdollisimman pian.
Lindström antoi ymmärtää, että työministerin tehtävä on hänen ominta aluettaan, ja että oikeusministerin tehtävät voisi siirtää toiselle hallituksen jäsenelle.