Joskus mietin, että mitä porukka kirjoittaa hakemuksiin jos haastatteluun ei pääse vaikka hakemuksia on lähettänyt esim. +10 kpl. Olisi mukava/kiinnostava nähdä tuollainen hakemus.
Toki työpaikkoja on erilaisia ja osaan hakijoita on 200 ja osaan 3 sekä osaan siltä väliltä.
Eli jos joku haluaa jakaa työhakemuksensa, toki sensuroiden omat tiedot. Olisi mielenkiintoista lukaista se läpi, näin myös rekrytointeja suorittavana tahona firmassamme.
Voin myös tarvittaessa antaa "fiksaus" ideoita, mitä tekisin itse toisin.
Itse porhallan elämässäni lukion + merkonomin papereilla. Mutta, mun ei ole tarvinnut kertaakaan eläessäni stressata etteikö töitä olisi tarjolla, B2B myyntipuolella varsinkin.
Enkä sitä sano, että kaikki myyntityöstä tykkäisivät tai että kaikki edes siihen soveltuisivat. Oman huomion tehnyt myös, että kun myynti vaan luistaa, niin ei niillä työnhakuilmoituksissa olevilla titteleillä / vaadittavilla koulutuksilla juurikaan painoarvoa ole.
(Nyt joku kuitenkin vetoaa siihen, että ei kokemusta saa mistään myyntihommista kun ei pääse töihin. Kyllä saa, puhelinmyynnistä, siellä on myös AINA vapaita paikkoja. Ja kyllä, olen myös itse aloittanut urani myynnin parissa puhelinmyyjänä.)
Nykyiseen työhöni vaadittiin työkokemusta samalta alalta sekä insinöörin paperit, mutta täällä sitä on silti istuttu 3 vuotta.
E:
Jep, niitä haastatteluja ei vaan tule.
Itse en ole joulukuussa jaksanu lähettää hakemuksia ku ei niitä kumminkaan kukaan joululomilla lue.
Tähän vielä pienenä huomautuksena, ei joulukuu ole mikään erityis kuukausi, että kukaan ei lue hakemuksia sillon ja kaikki vaan lomailee. Kyllä valtaosa firmoista on ihan normaalisti toiminnassa myös joulukuussa.
Mulla on tossa nytkin yks hakemus pöydällä ja haastatteluun on henkilö tulossa Maanantaina 23.12.
Eli kyllä tässä tapauksessa sen luen omaksi viitsimättömyydeksi, jos haluaa itselleen uskotella, että kukaan niitä ei lue.
Pistät sen hakemuksen eteenpäin ja soitat perään ja kysyt että, koska ehditte lukemaan/otatte hakemukset käsittelyyn. Se sanoo sulle sieltä, että pyhien jälkeen. Niin vastaat siihen, että "selvä, soitan uudelleen tammikuussa, kiität + toivotat hyvät joulut ja lopetat puhelun" Näin rekrytoija tietää/erottaa hakemusta lukiessaan "tää oli se jamppa kuka oli kiinnostunut enemmän, millä aikataululla prosessi hoituu jne."