living_death
★ Still alive ™
Mainitsin, että kuinka helvetin vaikeaa on päästä edes työhaastatteluun asti työttömänä nykyäänJa homma oli?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mainitsin, että kuinka helvetin vaikeaa on päästä edes työhaastatteluun asti työttömänä nykyäänJa homma oli?
Mainitsin, että kuinka helvetin vaikeaa on päästä edes työhaastatteluun asti työttömänä nykyään
Sinne päin ja sitä että kun työnhakuprosessit ovat näin monimutkaisia, niin muutaman tehdyn hakemuksen ja hylsyn jälkeen tulee pakostikin suvantovaiheita, ettei jaksa vähään aikaan hakea mihinkään.Pointsi oli varmaankin se, että missä ihmeen hommassa vaaditaan tuollaista sykkimistä.
Niin siis edelleen kysytään että mihin hommaan hait kun noin joutuu sykkimään pelkän haastattelun takia?Sinne päin ja sitä että kun työnhakuprosessit ovat näin monimutkaisia, niin muutaman tehdyn hakemuksen ja hylsyn jälkeen tulee pakostikin suvantovaiheita, ettei jaksa vähään aikaan hakea mihinkään.
Ennen vanhaan soitettiin firmaan, mentiin työhaastatteluun ja aloitettiin työt.
Nyt ansioluettelo pitää viilata jokaista työnantajaa varten erikseen ja videoida omaa naamaa hakuprosessin aikana.
Sinne päin ja sitä että kun työnhakuprosessit ovat näin monimutkaisia, niin muutaman tehdyn hakemuksen ja hylsyn jälkeen tulee pakostikin suvantovaiheita, ettei jaksa vähään aikaan hakea mihinkään.
Ennen vanhaan soitettiin firmaan, mentiin työhaastatteluun ja aloitettiin työt.
Nyt ansioluettelo pitää viilata jokaista työnantajaa varten erikseen ja videoida omaa naamaa hakuprosessin aikana.
Eiköhän tässä nyt enemmänkin ole kyse siitä että osa jengistä luulee vielä nykyäänkin että töitä saa ihan vaan kävelemällä tehtaalle ja pyytämällä töitä. Niinkuin 80-luvulla.Anteeksi nyt alkuun, en tarkoita tätä mitenkään loukkaavasti. Onko siis jotenkin ylitsepääsemätöntä tehdä räätälöity CV ja pari videohaastattelua haluamaansa työpaikkaan? Vai onko kyse siitä, ettei halua sitä työtä? Juuri itse kävin yhden vastaavan prosessin läpi ja sain töitä, josta jouduin kieltäytymään kohteliaasti. Soitettiin ratkaisevalla hetkellä parempaan duuniin.
EDIT: Ja onhan sitä tullut useampia hakemuksia lähetettyä, jokaiseen muokkaan CV:n.
Tähän vielä pienenä huomautuksena, ei joulukuu ole mikään erityis kuukausi, että kukaan ei lue hakemuksia sillon ja kaikki vaan lomailee. Kyllä valtaosa firmoista on ihan normaalisti toiminnassa myös joulukuussa.Jep, niitä haastatteluja ei vaan tule.
Itse en ole joulukuussa jaksanu lähettää hakemuksia ku ei niitä kumminkaan kukaan joululomilla lue.
IT-alan töitä.Niin siis edelleen kysytään että mihin hommaan hait kun noin joutuu sykkimään pelkän haastattelun takia?
IT-alan töitä.
Ja muille kysyjille vastaan, että suorastaan vituttaa välillä hakemuksien tekeminen ja varsinkin se, kun 90% työnantajista ei vaivaudu edes vastaamaan jos ei ole päässyt hakuprosessissa etenemään.
Mutta tämä haastattelu meni omasta mielestäni hyvin ja myös työnantaja antoi olettaa että olisin sellainen henkilö jota haetaan.
IT-alan töitä.
Ja muille kysyjille vastaan, että suorastaan vituttaa välillä hakemuksien tekeminen ja varsinkin se, kun 90% työnantajista ei vaivaudu edes vastaamaan jos ei ole päässyt hakuprosessissa etenemään.
Eniten ihmetytti se joidenkin tapa hautoa ilmoitusta kuukausia, vaikka päätökset oli tehty jo aikoja sitten. Oli juurikin tyypillistä, että saattoi kuulla asiasta muualta, mutta virallinen ilmoitus tuli vasta päivää tai paria ennen töiden alkamista. Osa oli mennyt jo muihin hommiin ja homma kusi välillä huolella. Isommissa paikoissa rekrytointi voi olla osittain ulkoistettu, kun hakemuksia voi olla yli tuhat, mutta ilmoittavat kyllä. Pienien firmojen hakemustulvan käsittely taas voi olla paljonkin normaalista työpanoksesta pois, joten ei ilmoiteta tai edes laiteta paikkaa hakuun. Kyllähän tuo ilmiönä vituttaa.@tsutsi
Ei olisi vaikeaa tehdä Outlookiin jakelulistaa esim. "työnhakijat" ja lisätä sinne kaikkien hakijoiden sähköpostiositteet ja poimia sieltä pois valittu henkilö ja lähettää lopuille tieto, ettei valitettavasti tullut tällä kertaa valituksi.
Tuo rekrytointi on välillä tehty vähän liiankin monimutkaiseksi. Toisissa hommissa pitää tehdä jotkut "psykologiset" testit, vaikka paikka on jo taskussa.
Kävin aikoinaan vuokrafirman psykologisissa testeissa IT-työtä hakiessa ja sieltä paljastui, että olisin parhaimmillaan esimiestehtävissä.Mulla kävin vähän kerran suunnilleen näin. Pyysivät työhaastattelun jälkeen psykologisiin testeihin, mutta totesin, että emmä. Soittivat sitten myöhemmin, että tuu töihin vaan.
Silloin oli varaa tehä tommoinen temppu, ku ei varsinaisesti ollut niin väliä, tarjosivatko paikkaa vai eivät.
Mä en osais tehdä psykkatestia. Mä ajattelisin liikaa ja tuloksena olis että sopisin presidentiks. Vaikka todellisuudessa oon liian laiska lakasemaan ees käytäviä.Kävin aikoinaan vuokrafirman psykologisissa testeissa IT-työtä hakiessa ja sieltä paljastui, että olisin parhaimmillaan esimiestehtävissä.
Olen toki tehnyt niitäkin, mutta ihan eri alalla.
Se oli tietokoneessa rasti ruutuun tehtävät ja kesti jotain kolme tuntia.Mä en osais tehdä psykkatestia. Mä ajattelisin liikaa ja tuloksena olis että sopisin presidentiks. Vaikka todellisuudessa oon liian laiska lakasemaan ees käytäviä.
Se oli tietokoneessa rasti ruutuun tehtävät ja kesti jotain kolme tuntia.
Sanoin kyllä testin jälkeen, että en välttämättä ole hakemassa sitä ja pääsin sitten Siemensille Espooseen ja se onkin toinen juttu, josta en halua puhua julkisesti miten siellä jo oleva työyhteisö otti vastaan konsultin (sulkeutunut yhteisö).
So? Siltikin vastaisin kysymyksiin juuri niinkuin niihin haluttaisiin vastattavan.Se oli tietokoneessa rasti ruutuun tehtävät ja kesti jotain kolme tuntia.
.
So? Siltikin vastaisin kysymyksiin juuri niinkuin niihin haluttaisiin vastattavan.
Aikamoista luotien väistelyä nuo työkkärin puhelutkin nykyään. Tyrkytetään työkokeilua, harjoittelua ja koulutuksia, vaikka työttömyys olisi kestänyt vasta vähän aikaa.
Ei, mutta on aina suunta minne ne ohjaa.Psykologisessa testissä tuskin on ns. oikeita vastauksia
No sen verran, että istuin 2kk tietokoneella selaamassa uutisia nettiselaimella saamatta tunnuksia toiminnaohjausjärjestelmään jota kautta olisi voinut käsitellä tukipyyntöjä.No konsultit nyt pääsääntöisesti ovat vain syöpäkasvaimia jotka imee rahaa firmoilta. Hyvin harvoin on käytännön hyötyä moisista epäsikiöistä
edit. Omalta työpaikalta on ainakin 3 kpl konsultteja saateltu naurun kera ulos
No sen verran, että istuin 2kk tietokoneella selaamassa uutisia nettiselaimella saamatta tunnuksia toiminnaohjausjärjestelmään jota kautta olisi voinut käsitellä tukipyyntöjä.
Toiminnanohjauksen tunnukset tehtiin kuulemma Intiassa ja niitä sa kerrallaan tilattua viisi kappaletta ja kaksi oli tilauksessa
Niinpä.No tuo puolestaan on vain kädetystä firmalta imho.. Kun säästetään sellaisissa asioissa joissa ei pitäisi säästää...
Mäkin kun oon taas pätkällä, laittoi työkkäri viestin että pistetäänkö haku poikki? Kieltäydyin kohteliaasti ja sanoin että niin kauan kun olen pätkähommissa, niin haku pysyy päällä koska en ole kovinkaan varmasti työllistynyt että työllisyyslukuja viitsisin olla vääristämässä.Sut pitää saada äkkiä johonkin työkokeiluun tai koulutukseen että hallituksen lupaama työllisyysprosentti toteutuis..
Täällä meillä olikin erikoinen tapaus, kun kunnan työllisyyspalveluiden päällikkö yritti väkisin tunkea mut työkokeiluun ilmeisesti kaverinsa firmaan. Tai voihan se olla osakkaanakin. Koitin saada päivittäistä työaikaa vähän lyhyemmäksi, kun työkokeilun säännöt sen sallivat. Firma ei suostunut, kun pitivät liian joustamattomana 7 tuntia päivässä tekevää ilmaista työntekijää. Edellinen kokeilija oli myös ollut joustamaton, kun ei ollut halunnut mennä toimistosta tekemään liukuhihnalle töitä.
Finderistä katsoin tiedot, ja ihan voittoa tuottaa, helpottaa tuloksen tekemistä, kun on pienet henkilöstökulut.
Jostain syystä myös kunnat, joilla on paljon lain velvoittamia vastuita (mm. maksaa valtiolle osa työttömien asukkaidensa sosiaaliturvasta) mutta vähän varaa palkata, ovat myös kovin innostuneita kokeiluista.Firma ei suostunut, kun pitivät liian joustamattomana 7 tuntia päivässä tekevää ilmaista työntekijää. Edellinen kokeilija oli myös ollut joustamaton, kun ei ollut halunnut mennä toimistosta tekemään liukuhihnalle töitä.
Finderistä katsoin tiedot, ja ihan voittoa tuottaa, helpottaa tuloksen tekemistä, kun on pienet henkilöstökulut.
Yritti muttei siis onnistunut, ja mitä tuosta seurasi vai seurasiko mitään?
Ei siitä mitään sanktiota seurannut. Olin tosiaan joustamaton, kun en halunnut työkokeiluun alalle jota olen liki kymmenen vuotta tehnyt, eikä edellisestä työsuhteesta ollut edes täyttä vuotta.
Tuossa vaan ihmetytti tuon päällikön hinku etsiä juuri kyseiselle firmalle uusia ilmaisia työntekijöitä. Tuon jälkeen heitti mun CV:n menemään, vaikka kerroin meneväni mieluusti lyhyemmällä päivittäisellä työajalla kokeiluun muihin verkostossa oleviin yrityksiin. Tuon 1-2 tuntia päivässä olisin käyttänyt normaaleiden palkkatöiden hakemiseen.
Hyvä niin. Ellei systeemit ole muuttuneet, niin ennen ainakin taisi olla että vähintään 4h/päivä 1/päivä viikossa. Siis se minimi ja enempään ei tarvi suostua.
Tuossa yks kaveri joka on yrittäjä (ja sattuu tuntemaan jonkun työkkärintädin), kertoi ettei missään tapauksessa ota mitään kokeilijoita tai harjoittelijoita, kun sitten ne TE-akat tekee yllätyskäyntejä ja mitä lie byrokratiaa. Samoin tuli kuultua että firmat mitkä käyttää noita ilmaisia orjia, niin nekin joutuu nopsaan suurennuslasin alle, jos väärinkäyttöä ilmenee.
Voi olla paikkakuntakohtaista, mutta säännöt lienee samat kuitenkin kaikille. Toteutus sitten eri...
Kuntakokeilut tosiaan tulee olemaan 2020 käyttöön, niin toivottavasti iso osa heistä ymmärtävät, että ettei kuntouttamismalli tarkoita työllistämistä, kun se ei sitä kuitenkaan ole ja sellaista lain rikkomista on harrastettu jo vuosia ja se on muuttunut normaaliksi. Keväällä saamme sitten tietää ne uudet keinot ja toivottavasti selvennettäisiin, että ne kuntien harrastamat työllistämistoimista osa eivät ole hyväksyttäviä.
Ai vähän niin kuin tällä tohtorilla?Mitä yritin kertoa on, että on mahdollista löytää alue, jossa työllistyminen on suht helppoa (ainakin näin korkeakoulutettuna).
Tää oli kyllä aika läppä. Äijä kertoo ensin ettei ole mitään ihmissuhteita eikä omaisuutta ja sitten töräyttää ettei sitä noin vain muuteta muualle
Jos ei moneya, niin niin vaikeuttaa varmaan mukavasti. Asunnottomuudesta ei kokemusta, joten en tiedä miten esim. Kelan avustuksien (ts. muuttoapu) tapahtuu Poste restanten kautta, kun muuton lähtöosoitetta ei voida antaa.
Tämä mies kumminkin vaikuttaa asenteellaan (muukalaispataljoona, sissihenki ja ei yli 600euron yksiöön (jossa viime kädessä kasvaneen asumistuen omavastuun taitaa väliaikaisesti ainakin kompensoida Kelan toimeentulotuki)) itse aiheuttaneen tilanteensa. Päihteet eivät ole ainoa keino ajaa siihen, vaan myös ylensuuri kunnianhimo ja nöyrtymisen halun puute.
Kyllähän miehellä on peiliinkatsomisen paikka omassakin toiminnassaan. Taitaa olla kuitenkin sellainen elämäntapaintiaani, että omalla tavallaan tykkääkin asua metsässä yksikseen. Jossain yömajassa tms. nukkumisessa ei mielestäni ko. kaverilla mitään vaaraa edes olisi, kerta mitään varastettavaakaan ole...Ei osta retkikeitintä, vaan ostaa pari kupillista kahvia päivässä. Tuohon menee heti vähintään 60€/kk.