Keskustelua työttömyydestä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yero
  • Aloitettu Aloitettu
"Työttömien tulee raportoida hakemistaan työpaikoista säännöllisesti, vähintään kerran viikossa."

Kelpaakohan noille "en löytänyt paikkaa johon hakea" :D

Olen nyt tässä kesätöitä metsästänyt, suurimmat hakukanavat(mol, monster, linkedin ym) melkeinpä joka päivä läpikäytynä helmikuun alusta ja tammikuussakin useamman kerran viikkoon.

Saldona taitaa olla 11 hakemusta, kun hakee vain semmoisiin paikkoihin joihin on jotain saumaa päästä osaamisen ym puolesta.

Avoimia paikkoja on 100km säteellä ~600-800kpl yleisessä haussa viikosta riippuen(suurin osa on ollut samoja jo pari kuukautta)

Näistä myynti/asiakaspalveluhommaa 50-70%
Hoitoalan hommia 10-20%

Jäljelle jäävistä enemmistö vaatii spesifistä koulutusta ja osaamista.

Eli käytännössä jos pakko hakea yhtä viikossa, joutuu hakemaan "turhaan" paikkoja joihin ei ole mitään saumoja, tyyliin kaupunginjohtajaksi/superkoodariksi tms.

Asiaspalvelu ja puhelinmyynti on vaan semmoista joka ei yksinkertaisesti kaikille sovi, ja ihan sen asiakkaankin terveyden kannalta parasta ettei hommaan pakoteta vääränlaista sakkia :D Eli minusta ei ole mitään väärää olla hakematta töitä joihin ei _oikeasti_ sovi, eikä vaan "nokun ei nyt kehtais".

Kauempaakaan taas kesätöitä en voi hakea koska palkat noissa yliopistotason hommienkin kesätöissä on 1200-1400 brutto, ei olisi yksinkertaisesti varaa kahteen asuntoon jos vuokriin menee jo tonni. 100km vielä kulkisi kokemuksen kartutuksen takia.

Vaan haastatteluun taitaa johtaa 1-2% hakemuksista eli vielä pitäisi ~90 paikkaa löytää että yhteen pääsisi, hullun hommaa :(
 
Kauempaakaan taas kesätöitä en voi hakea koska palkat noissa yliopistotason hommienkin kesätöissä on 1200-1400 brutto, ei olisi yksinkertaisesti varaa kahteen asuntoon jos vuokriin menee jo tonni. 100km vielä kulkisi kokemuksen kartutuksen takia.

Vaan haastatteluun taitaa johtaa 1-2% hakemuksista eli vielä pitäisi ~90 paikkaa löytää että yhteen pääsisi, hullun hommaa :(

Miksi pitäisi kahta asuntoa maksaa? Katkasee siitä nykyisestä vuokrasopparin / lyö vuokralle ja maksaa vain siitä yhdestä asunnosta lokaatiossa missä on töitä tarjolla. Kesätöissä vielä se hyvä puoli että monessa kaupungissa opiskelijakämpät tyhjänä ja niitä vuokrataan kesän ajaksi todelliseen alehintaan -> ei tarvi palkka olla niin kova. pk-seudulla esim. hoassilta saa halpoja opiskelijakämppiä kesäksi ja sama varmaan monessa muussa paikassa

Niin ja tuo bruttoheittosi taisi muutenkin olla aika alakanttiin... Kesäduuneilla nyt hirveän korkeaksi veropinnaa saa ja yliopistotason kesähanttihommista saa kyllä ihan paria kiloa brutto ... joten netto huitelee varmasti yli 1.6ke
 
Taitaa liittyä luottoluokitukseen minkä suomi saa eli paperilla vähän työttömiä ja bkt nousee kohisten niin silloin suomelle voidaan myöntää lainaa.Samaa tilastojen näpräystä kuin eu:n kanssa.:D

Itseasiassa tuohan vaikuttaa melko hyvälle vastaukselle. Itse olen niin kypsä kaikkeen koko kotimaan politiikkaan ja säätämiseen, etten viitsi juuri enää uutisia aiheesta lukea. Kun totuus on kuitenkin jotain ihan muuta mitä lehdistä saa lukea --> hyvin menee ja hallitus on hyvä, sipilä jumalasta seuraava jne.
 
"Työttömien tulee raportoida hakemistaan työpaikoista säännöllisesti, vähintään kerran viikossa."

Kelpaakohan noille "en löytänyt paikkaa johon hakea" :D

Olen nyt tässä kesätöitä metsästänyt, suurimmat hakukanavat(mol, monster, linkedin ym) melkeinpä joka päivä läpikäytynä helmikuun alusta ja tammikuussakin useamman kerran viikkoon.

Saldona taitaa olla 11 hakemusta, kun hakee vain semmoisiin paikkoihin joihin on jotain saumaa päästä osaamisen ym puolesta.
Anna mennä vaan hakemuksia sellaisiinkin paikkoihin jotka eivät ihan kohtaa osaamistasi. Se on työnantajan asia päättää, oletko sopiva tehtävään vai et. Joku vakiopohjainen tuollaisiin ei ihan täysin osuviin. Näin saat helposti moninkertaistettua hakemusmääräsi ja TE-keskuksen likat ovat tyytyväisiä.

Mielelläni tosin en olisi se HR-hemmo, joka kahlaa läpi satojen vastaavien hakemuksia.
 
Miksi pitäisi kahta asuntoa maksaa? Katkasee siitä nykyisestä vuokrasopparin / lyö vuokralle ja maksaa vain siitä yhdestä asunnosta lokaatiossa missä on töitä tarjolla.

Joo, 2kk kesätöiden takia vuokrasopimus poikki ja muuttamaan 100km päähän. Ei mitään järkeä.
 
Miks, kyllähän harjaantunu silmä aika nopeasti näkee mistä hakemuksista oikeasti puhkuaa intoa hommiin ?

Varmaan, mutta tämä hakemustehtailu johtaa yhä enemmän siihen, että työpaikkoja ei laiteta auki vaan ne pidetään piilotyöpaikkoina, jotka voi löytää kovalla työllä ja tuurilla tai todennäköisemmin suhteilla. Näin toimitaan jopa valtion virastoissa (viime vuoden aikana kavereista kaksi "virastorottaa" on vaihtanut duunia toiseen virastoon ilman, että paikka olisi auki), vaikka virallisesti kaikki paikat pitäisi ilmoittaa julkiseen hakuun - tai näin ainakin on minun annettu ymmärtää. Jos suhteita ei ole, kuten monella työttömällä ei ole, niin työllsityminen vaikeutuu entisestään.
 
Varmaan, mutta tämä hakemustehtailu johtaa yhä enemmän siihen, että työpaikkoja ei laiteta auki vaan ne pidetään piilotyöpaikkoina, jotka voi löytää kovalla työllä ja tuurilla tai todennäköisemmin suhteilla. Näin toimitaan jopa valtion virastoissa (viime vuoden aikana kavereista kaksi "virastorottaa" on vaihtanut duunia toiseen virastoon ilman, että paikka olisi auki), vaikka virallisesti kaikki paikat pitäisi ilmoittaa julkiseen hakuun - tai näin ainakin on minun annettu ymmärtää. Jos suhteita ei ole, kuten monella työttömällä ei ole, niin työllsityminen vaikeutuu entisestään.
Eikös tossa ole lähinnä se että vain vaihdetaan työtehtävää?.Eikös työnantajan velvollisuus ole vielä tehdä noin eli etsitään sille työttömäksi joutuvalle toinen duuni talon sisällä?.Noiden konttorirottien entiset työpaikat kuitenkin säily eli sinne tuli joku toinen talon sisältä?.Vanha sanontahan kuului että valtion leipä on kapea mutta pitkä ja taitaa pitää paikkaansa vielä tänäkin päivänä.
 
Joo, 2kk kesätöiden takia vuokrasopimus poikki ja muuttamaan 100km päähän. Ei mitään järkeä.

Vuokralle sen voi saada kun jos joku on tulossa kesätöihin ko alueelle. Samaten halpoja opiskelijakämppiä löytyy yliopistokaupungeista kesäkuukausiksi, koska juuri tätä tehdään. Pari vuotta sitten sai solukämpän 200e/kk Tampereelta kesäksi. Ja koska veroprosentti on noin 0, niin tienaa nettona suunnilleen saman mitä tienaisi jos olisi vastaavalla palkalla koko vuoden töissä, vaikka ei omaansa saisikaan vuokralle.
 
Eikös tossa ole lähinnä se että vain vaihdetaan työtehtävää?.Eikös työnantajan velvollisuus ole vielä tehdä noin eli etsitään sille työttömäksi joutuvalle toinen duuni talon sisällä?.Noiden konttorirottien entiset työpaikat kuitenkin säily eli sinne tuli joku toinen talon sisältä?.Vanha sanontahan kuului että valtion leipä on kapea mutta pitkä ja taitaa pitää paikkaansa vielä tänäkin päivänä.

Näin olen itsekin ymmärtänyt, että asia menee, periaatteessa myös yksityisellä, eli töiden loppuessa työnantajan täytyy pyrkiä siirtämään toisiin tehtäviin jos mahdollista.

Näissä esimerkkicaseissa kumpikaan ei kuitenkaan ollut jäämässä työttömäksi vaan irtisanoutuivat vanhasta virastostaan itse ja ottivat uuden, ei julkisesti auki olleen, duunin toisesta virastosta.
 
Vuokralle sen voi saada kun jos joku on tulossa kesätöihin ko alueelle. Samaten halpoja opiskelijakämppiä löytyy yliopistokaupungeista kesäkuukausiksi, koska juuri tätä tehdään. Pari vuotta sitten sai solukämpän 200e/kk Tampereelta kesäksi. Ja koska veroprosentti on noin 0, niin tienaa nettona suunnilleen saman mitä tienaisi jos olisi vastaavalla palkalla koko vuoden töissä, vaikka ei omaansa saisikaan vuokralle.
Näin juuri. Tekosyiden keksimiseltä tuo lähinnä kuulostaa. 2kk kesälomakin on vain yliopiston työjärjestyksen mukaan tuota luokkaa .. todellisuudessa 3-4kk. Tai jos on oikeasti vetänyt kesän täyteen opiskelua niin silloin ei muutenkaan sitten kesätöihin painella

Liikkuminen töiden perässä nyt vain kannattaa jos ei muuten töitä paikkakunnalla ole
 
Muutin opiskeluaikoina kesätöihin toiselle paikkakunnalle lähes joka kesä, se oli oikeastaan ainoa tapa saada oman alan töitä kohtuupalkalla. Yliopistokaupungissa jossa asuin oli niin paljon työnhakijoita että kesätyöt tuntuivat käytännössä menevän suhteilla.
Oman kämpän vuokralle laitto kesäksi onnistuu yllättävän helposti, aina oli paljon ehdokkaita ottamaan kalustettu asunto kesäksi. Sama toistuu toisella paikkakunnalla, yleensä on solukämppiä tyhjillään kesän ajan jossain lähistöllä kun kysyy kaupungin asuntotoimesta. Yleensä otin mukaan vaan patjan jolla nukkua, eihän sitä kesällä tarvitse muuta.

Tein siis tätä sen jälkeen kun pari ekaa kesää tuli tehtyä "hanttihommia" tai jopa ilman kunnon työpaikkaa, ja tuntui että olisi tärkeää saada oman alan kokemusta vaikka asumisjärjestelyistä tulisi hirveä hässäkkä. Yllätyin miten helposti kaikki järjestyi ja tästä tuli joka kesäinen rutiini. Jos olisin tiennyt kuinka helppoa tämän aikaisemmin olisin tehnyt näin alusta asti.
 
Nyt tuli semmoinen deja vu tätä keskustelua lukiessa. Ihan kuin samat röllit olisivat kirjoittaneet täsmälleen samat asiat täällä aiemminkin.
 
Nyt tuli semmoinen deja vu tätä keskustelua lukiessa. Ihan kuin samat röllit olisivat kirjoittaneet täsmälleen samat asiat täällä aiemminkin.

Niinkö:think: Siksi on tuo ignore olemassa, ettei tarvi ihan kaikkea lukea. On täällä röllit bannejakin saaneet, mitä joskus katsonut sitä huomioimatta jätettyä sisältöä. Tai ainakin yksi rölli.
 
Nythän muuten tuosta uudesta työttömyysturvalaista on tullut soveltamisohjeet koskien yrittäjyyttä. Työtön saa nyt työttömyysturvaansa menettämättä perustaa toiminimen tai alkaa kevytyrittäjäksi, kunhan kysyy ensin asiasta TE-toimistossa omalta vastuuvirkailijalta. Neljän kuukauden jälkeen yrittämisen päätoimisuutta arvioidaan, ja mikäli virkailija päättää yrittämisen olevan päätoimista, vaikka yrityksen tuotoilla ei tule toimeen, niin yrityksen voi lopettaa ja tällöin työttömyysturvan saaminen jatkuu.
 
Näin olen itsekin ymmärtänyt, että asia menee, periaatteessa myös yksityisellä, eli töiden loppuessa työnantajan täytyy pyrkiä siirtämään toisiin tehtäviin jos mahdollista.

Näissä esimerkkicaseissa kumpikaan ei kuitenkaan ollut jäämässä työttömäksi vaan irtisanoutuivat vanhasta virastostaan itse ja ottivat uuden, ei julkisesti auki olleen, duunin toisesta virastosta.

Toimeen voidaan hakea sopiva talon sisältä ilman julkista hakua. Virka pitää olla julkisena. Suurin osa valtion/kunnan broilereistakaan ei ole enää nykyään virkamiehiä.... Virka tarvitaan vaan jos käyttää julkista päätäntävaltaa. Ja tuonkin voi tehdä niin että toimessa oleva käyttää jonkun muun päätäntävaltaa. Itse toimessa ja oikeus hankkia 20k€ edestä tavaraa/palvelua ilman että pitää kysyä muualta.
 
Nythän muuten tuosta uudesta työttömyysturvalaista on tullut soveltamisohjeet koskien yrittäjyyttä. Työtön saa nyt työttömyysturvaansa menettämättä perustaa toiminimen tai alkaa kevytyrittäjäksi, kunhan kysyy ensin asiasta TE-toimistossa omalta vastuuvirkailijalta. Neljän kuukauden jälkeen yrittämisen päätoimisuutta arvioidaan, ja mikäli virkailija päättää yrittämisen olevan päätoimista, vaikka yrityksen tuotoilla ei tule toimeen, niin yrityksen voi lopettaa ja tällöin työttömyysturvan saaminen jatkuu.
Olisiko laittaa ihan linkkiä viralliseen tekstiin koskien tätä asiaa...
 
Ei mitään virallista tekstiä ole, mutta kysyin asiasta TE-toimistosta. Kannattaa kaikkien muidenkin työttömien kysyä. Laskutuspalvelun kautta kevytyrittäjäksi alkaminen ei kuitenkaan maksa mitään ja sitä kautta saattaa jonkin verran saada tienestiä työttömyysturvan päälle.
 
Nythän muuten tuosta uudesta työttömyysturvalaista on tullut soveltamisohjeet koskien yrittäjyyttä. Työtön saa nyt työttömyysturvaansa menettämättä perustaa toiminimen tai alkaa kevytyrittäjäksi, kunhan kysyy ensin asiasta TE-toimistossa omalta vastuuvirkailijalta. Neljän kuukauden jälkeen yrittämisen päätoimisuutta arvioidaan, ja mikäli virkailija päättää yrittämisen olevan päätoimista, vaikka yrityksen tuotoilla ei tule toimeen, niin yrityksen voi lopettaa ja tällöin työttömyysturvan saaminen jatkuu.

Haiskahtaa pahalta ansalta työttömälle! :tdown:
 
Olisiko laittaa ihan linkkiä viralliseen tekstiin koskien tätä asiaa...

On se niin vaikeaa kirjoittaa googleen "yrittäjyys ja työttömyysturva".

Yrittäjä ja työttömyysturva- TE-palvelut

"Yritystoiminnan aloittaminen työttömyyden aikana

Jos aloitat yritystoiminnan työttömyysaikanasi, yritystoiminnan pää- ja sivutoimisuutta ei arvioida neljän ensimmäisen kuukauden aikana yritystoiminnan aloittamisesta. Työttömänä työnhakijana saat mainitulta ajalta työttömyysetuutta. Jos saat tuloa yritystoiminnasta kyseessä olevan neljän kuukauden aikana, sinulle maksetaan soviteltua työttömyysetuutta. Lisätietoja työttömyysetuuden maksajilta:"
 
On se niin vaikeaa kirjoittaa googleen "yrittäjyys ja työttömyysturva".

Yrittäjä ja työttömyysturva- TE-palvelut

"Yritystoiminnan aloittaminen työttömyyden aikana

Jos aloitat yritystoiminnan työttömyysaikanasi, yritystoiminnan pää- ja sivutoimisuutta ei arvioida neljän ensimmäisen kuukauden aikana yritystoiminnan aloittamisesta. Työttömänä työnhakijana saat mainitulta ajalta työttömyysetuutta. Jos saat tuloa yritystoiminnasta kyseessä olevan neljän kuukauden aikana, sinulle maksetaan soviteltua työttömyysetuutta. Lisätietoja työttömyysetuuden maksajilta:"
Eiköhän se selvennystoive koskenut enemmän kohtaa "Neljän kuukauden jälkeen yrittämisen päätoimisuutta arvioidaan, ja mikäli virkailija päättää yrittämisen olevan päätoimista, vaikka yrityksen tuotoilla ei tule toimeen, niin yrityksen voi lopettaa ja tällöin työttömyysturvan saaminen jatkuu."
 
Sitä soveltamisohjetta en itse ainakaan löytänyt netistä. Siksi sitä kannattaakin kysyä TE-toimistosta. Kyllä minulle ainakin vakuutettiin, että jos yrityksen on lopettanut, niin työttömyysturvan saamiselle ei ole sen jälkeen enää estettä. Ja kai sen yrityksen voi sitten taas aloittaa uudestaan ja tällöin se neljän kuukauden aika alkaa alusta. Välttämättä sitä yritystoimintaa ei sen neljän kuukauden jälkeenkään edes katsota päätoimiseksi.
 
Soveltamisohjetta ei löydy ja TE-toimiston virkailija sanoo, että näin toimitaan... juuh okei. En ihan heti luottais tuohon, ennen kuin ohjeistus on olemassa ja nähtävillä TE-toimiston sivuilla. Tuossa haisee niin pitkälle yritys saada työttömät yrittäjiksi ja sen perusteella evätä työttömyystuki tai ansiosidonnainen.
 
Jep, kyllä Googlea osaan käyttää ja löytäny samoja tekstejä, mutta missään ei selkeästi mainita juurikaan tuosta lopettamisen "helppoudesta". Kuulostaa siis ihan liian hyvältä...
 
Ja kai sen yrityksen voi sitten taas aloittaa uudestaan ja tällöin se neljän kuukauden aika alkaa alusta.

Olin itse puolenkymmentä vuotta sitten yrittäjänä ja aloin nyt selvittelemään koskeeko tämä, jos olisin aloittanut yritystoiminnan uudelleen. Ainakin minulle virkailija sanoi, että neljän kuukauden aika koskee vain uutta yritystoimintaa.
 
Samaisesta artikkelista:

Työtön ei ole oikeutettu neljän kuukauden tuettuun yrittäjyyteen, mikäli yritystoiminta ei ole täysin uutta.

Eli tämän voisi nähdä niin, että mikäli se ensimmäinen neljä kuukautta menee reisille, niin taitaapi se toinen yritys jäädä vain unelmaksi.
 
Itse olen ajatellut että valtion kannattaisi (ja oliko näillä uusilla linjauksilla tavoitteenakin) tehdä 1) yrittäminen mahdollisimman helpoksi 2) tukea myös "ei 100% teholla" toimivia aloittelevia yrityksiä 3) vähentää byrokratiaa

Nyt ei taida oikein mikään noista olla toteutunut? Ja tosiaan kuten @Vipa^ sanoi niin toinen yritys on jo sitten täysin mahdoton. Taitaa olla niin että nämä uudet metkut tarkoittaa sitä että työttämän on pakko tehdä näennäistä "aktiivisuustyötä" jotta et menetä tukia, mutta mitään vastinetta sille ei tule. Tässä on se hyvä puoli että porukan on pakko tehdä duunia/olla aktiivinen mutta itse duunilla ei ole mitään merkitystä. Tulee mieleen se että jos kavereita on työttömänä niin käsketään osa kaivamaan kuoppia ja toinen osa lapioi niitä täyteen...kaikilla sen jälkeen töitä :)
 
Jotenkin tuntuu hassulta nuo yrittämisehdot, ihan kuin oikeasti joku perustaisi yritystä ajatellen, että ensimmäiset neljä kuukautta on varaa surffailla puolivaloilla ja laskea jotain Kelan tukirajoja. Pienyrittäminen on raakaa työtä ja monella alalla myyntisyklit on reilusti pidempiä kuin muutama kuukausi.
 
Ihan hyvä yhteensattuma tämä ajoitus. :think:

KSML: Eduskunnan puhemiesneuvostossa keskusteltu kansalaisaloitteen alarajasta
KSML: Eduskunnan puhemiesneuvostossa keskusteltu kansalaisaloitteen alarajasta
Keskustelut ovat kuitenkin olleet epävirallisia ja mahdollisia muutoksia harkitaan aikaisintaan ensi vaalikaudella.

10.3.2018 klo 05:00 päivitetty 10.3.2018 klo 10:19
13-3-10110933.jpg

Ensimmäinen varapuhemies Mauri Pekkarinen (vas.), eduskunnan puhemies Paula Risikko ja toinen varapuhemies Tuula Haatainen tiedotustilaisuudessa eduskunnassa 22. helmikuuta 2018.Emmi Korhonen / Lehtikuva 1026

Eduskunnan puhemiesneuvostossa on virinnyt haluja nostaa kansalaisaloitteeseen vaadittujen allekirjoitusten määrää, uutisoi sanomalehti Keskisuomalainen. Tällä hetkellä raja on 50 000.

Eduskunnan 1. varapuhemies Mauri Pekkarinen (kesk.) kommentoi lehdelle, että kansalaisaloite on hyvä kokonaisuus, mutta vie yhä enemmän aikaa muulta eduskuntatyöltä. Pekkarisen mukaan keskustelut kansalaisaloitemuutoksista ovat olleet epävirallisia, eikä päätöksiä ole tehty. Jos tilanne muutetaan, niin se jää seuraavalle vaalikaudelle.

– Kansalaisaloite edistää osaltaan demokratiaa, mutta se ei saa tukehduttaa eduskunnan muuta toimintaa. Kansalaisaloitteet vievät entistä enemmän aikaa muun muassa varsinaiselta lainsäädäntötyöltä, kansanedustajien ajankohtaiskeskusteluilta sekä hallituksen selonteoilta, Pekkarinen sanoo.

Oikeusministeriö tekee kevään aikana selvityksen kansalaisaloitteen toimivuudesta ja kehittämistarpeista puhemies Paula Risikon (kok.) pyynnöstä. Risikon mukaan muutostarpeita kansalaisaloitekäytäntöihin ei juuri nyt ole, mutta ymmärtää huolen aloitteiden määrän työllistävyydestä.

– Tässä vaiheessa ei ole mitään yksityiskohtaisia suunnitelmia. Oikeusministeriö on arvioinut kansalaisaloitteiden toimivuutta ynnä muuta. Olen pyytänyt tekemään minulle johtopäätökset arviointinsa tuloksista. Se käsitellään eduskunnassa, kun se saadaan, Risikko kertoi Ylelle.

Eduskunnan 2. varapuhemies Tuula Haatainen (sd.) korostaa kansalaisaloitteen tärkeyttä edustuksellisen demokratian täydentäjänä. Haatainen ei pidä aloitteiden määrää ongelmana, sillä valiokunnat arvioivat niiden käsittelytarpeen tapauskohtaisesti. Haataisen mukaan jatkoa on arvioitava seurannan ja kokemusten perusteella.

Kansalaisaloite tuli voimaan vuonna 2012, siitä on säädetty sekä perustuslaissa että kansalaisaloitelaissa.

Eduskunnalla on tällä hetkellä käsittelyssä kahdeksan kansalaisaloitetta.
 
Se aktiivimallin kansalaisaloite on luovutettu jo Risikolle. Sitten vaan odotellaan koska käsittelyssä.
 
Se aktiivimallin kansalaisaloite on luovutettu jo Risikolle. Sitten vaan odotellaan koska käsittelyssä.
Ja mitä pikemmin sen pahempi. Mieletöntä hommaa ajatella, että työllä ja tuskalla tämän läpi puskenut enemmistöhallitus olisi saman tien purkamassa sen. Ajoitus on todella huono nyt.
 
Eiks toi koko purkuhomma lähteny siitä kun noista sopeutumiseläkkeiden poistoista tuli kanssa kansalaisaloite täyteen?
 
Ja mitä pikemmin sen pahempi. Mieletöntä hommaa ajatella, että työllä ja tuskalla tämän läpi puskenut enemmistöhallitus olisi saman tien purkamassa sen. Ajoitus on todella huono nyt.

Tuskin kukaan ajatteli, että aloitteella olisi mitään mahdollisuuksia mennä läpi. Se oli lähinnä moderni mielenosoitus tjsp.

Kyllähän se selvästi taisi aiheuttaa kasettien rakoilua, koska nyt hallituksessa mietitään miten kansalaisaloitteita voitaisiin jatkossa vaikeuttaa :think:
 
Tuskin kukaan ajatteli, että aloitteella olisi mitään mahdollisuuksia mennä läpi. Se oli lähinnä moderni mielenosoitus tjsp.

Kyllähän se selvästi taisi aiheuttaa kasettien rakoilua, koska nyt hallituksessa mietitään miten kansalaisaloitteita voitaisiin jatkossa vaikeuttaa :think:

Eihän se nyt käy päinsä, että normaali rivikansalainen sotkeutuu politiikkaan. Mitään ymmärretä kuitenkaan.
 
Tuskin kukaan ajatteli, että aloitteella olisi mitään mahdollisuuksia mennä läpi. Se oli lähinnä moderni mielenosoitus tjsp.

Kyllähän se selvästi taisi aiheuttaa kasettien rakoilua, koska nyt hallituksessa mietitään miten kansalaisaloitteita voitaisiin jatkossa vaikeuttaa :think:

Kyse ei ole mistään tasa-arvoisesta avioliittolaista jonka vaikutukset suomen talouteen ovat ehkä pikkuisen pienemmät verrattuna aktiivimalliin. :kahvi:

Tai mahdollisesti tähän:

Eiks toi koko purkuhomma lähteny siitä kun noista sopeutumiseläkkeiden poistoista tuli kanssa kansalaisaloite täyteen?
 
Veikkaisin että tuolla aktiivimallin purkamisella tulee yksi jos toinenkin kalastelemaan ääniä seuraavissa vaaleissa. Se nyt on ihan selvää että nykyinen hallitus ei siihen tule koskemaan.
 
Kuulostaa siltä että @Anne :lle jäänyt jotain hampaankoloon :D

Lähes koko tuotannon väki on uutta. Mistä kuvittelet että ukiin saataisi yht'äkkiä 50 kokenutta ja osaavaa esimiestä? Pakkohan niitä on koittaa koulia tuotannosta, joka on isoksi osaksi nuorta väkeä. Osaavat alaiset osaa neuvoa ja tukea uutta esimiestä, jotta tämä pääsee työhön sisälle.

Ps. En ole tuolla töissä, mutta osittain samasta työläismassasta kilpaillaan.
 
Pasihan on hyvin esimerkillinen suorittaja ja mennyt eteenpäin, vaikka on sairauksia ja on eläkkeellä niin tienaa youtubella ja työstänyt paljon videomateriaalia. Mainostaa nimellään firmoja ja ei ihan kansanedustajaksi päässyt. Oma radio kanava jne.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 574
Viestejä
4 509 103
Jäsenet
74 437
Uusin jäsen
eversti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom