Juuh kela antoi 3kk karenssin, koska en lähettänyt hakemusta työpaikkaan jossa vaadittiin kokemusta "wille" työkoneen käytöstä, jota minulla ei ole. Mitä helvettiä? Oisko mun sitten pitänyt valehdella työnantajalle tai kelalle siitä että oon lähettänyt hakemuksen? Ilmoitin kuitenkin ajoissa te toimistoon että en hae kyseistä paikkaa.
Ei, vaan ihan rehellisesti hakea ja hakemuksessa ilmoittaa, että työkokemusta kyseisestä laitteesta ei ole. Seurauksena hakemuksesi olisi siirtynyt mappi ö:hön, ja olisit saanut pitää tukesi.
Jokaiseen TE-toimiston (Kela tuskin niitä työpaikkailmoituksia lähettelee) lähettämään työpaikkailmoitukseen pitää laittaa hakemus, vaikka ei olisi tarvittavaa kokemusta. Se on sitten lopulta työnantajan päänvaiva, että mitä tekee osaamattoman kaverin kanssa.
Kela saa TE-toimistolta "käskyn" katkaista tuet, jos et hae, ja Kela katkaisee tuet kun käsky käy.
Nyt oli ihan oma mokasi tämä, valitettavasti.
edit: Ja menit vielä ilmoittamaan, ettet hae paikkaa?!
Nyt oli kyllä ihan ansaittu tämä karenssi.
edit2: Työkokemuksella tai osaamisella ei ole mitään väliä silloin, kun TE-toimisto laittaa työpaikan, jota pitää hakea. Ihminen voi olla vaikka se 250+ kg painava mätisäkki, jonka suurin uroteko on nostaa perse ylös tuolista. Mutta jos TE-toimisto laittaa, että on haettava vaikkapa palomiehen paikkaa työpaikkailmoituksen, niin se mätisäkki hakee, jos ei halua tukien katkeavan. Toki ne siellä palolaitoksella ihmettelee, että mitä vittua se TE-toimisto oikein puuhaa, kun sen kokoiselle kaverille on laitettu työpaikkailmoitus. Mutta mätisäkki hakee, kun TE-toimisto ilmoittaa avoimesta paikasta.