Miksi sitten yhtään työtöntä ei ole tullut tässäkään ketjussa vastaan, joka olisi halukas töihin? Aina on löytynyt sivukaupalla syitä, miksi ehdotetut työpaikat tai työnhakutoimenpiteet eivät kelpaa.
siis mistä tiedät ettei täällä olisi työttömiä ja vieläpä työnhaluisia, kirjoittelemassa?
ensinnäkin, koska työttömiä demonisoidaan ihan mediassa ja heitä kohtaan ollaan ennakkoluuloisia ja pidetään vain "työnvälttelijä-vätyksinä" (kuten juuri sinäkin implikoit) tai "loisina", niin
miksi ihmeessä kukaan ehdoin tahdoin edes haluaisi täällä julistella olevansa tällaisen halveksitun ryhmän edustaja?
toisekseen, onko täällä nyt varsinaisesti kukaan edes kysynyt asiaa? että onko työhaluisia työttömiä siis. nähdäkseni täällä on lähinnä joko ainoastaan paneteltu työttömiä eri tavoin, taikka sitten jotkut toiset ovat heitä puolustaneet vaikkeivät itse olisi edes työttömiä (kuten minäkin), sitten osa näistä puolustelijoista on myös osoittanut ihan hyviä syitä miksi jonkun perheellisen ei välttämättä kannata muuttaa 500km päähän osa-aikaisen provisiopalkatun 3kk pätkätyön perässä... (minä en muuten ole koskaan käyttänyt tätä korttia puolustelussa, sattuneesta omakohtaisesta syystä jonka selitän alla, mutta muilla tavoilla kyllä olen koittanut tuoda vähän näkökulmaa myös työttömien ja vähäosaisten kantilta)
otetaanpa nyt sitten ihan konkreettinen esimerkki työhaluisesta kaverista, elikkä mitä itseeni tulee, niin voin sulle ihan lohdutukseksesi kertoa, että
mikäli olisin työpaikan tarpeessa, niin olisin kyllä valmis muuttamaan duunin perässä ihan mihin tahansapäin Suomea,
tai vaikka ulkomaille asti (perhettä kun ei ole), ja jos tosiaan olisi sellainen tilanne jostain syystä ettei useampaan kuukauteen natsaisi oman alan duunit, niin olisin valmis ottamaan vastaan ja muuttamaan myös pienempipalkkaisenkin, eri alan duunin perässä -
näin olen joskus jopa tehnyt, vieläpä puhelinmyyntityön vuoksi.
paikkoja, joihin tähän mennessä olen muuttanut työn tai opiskelun vuoksi:
eurajoki (tietäjät tietää kyllä mikä mesta moisessa periferiassa, parakkiasuminen -30 asteen pakkasella rocks..), porvoo, kankaanpää, lappeenranta, rajamäki (tietäjät tietää tämänkin tuppukylän suurimman työnantajan..
), ja tällä hetkellä vaasa. alunperin olen kotoisin tampereelta, ja siellä myös preferoisin asua jos valita saisin. mutta tällä hetkellä "oravanpyörä" edellyttää vaasaa ja sen mukaan eletään.
summa summarum:
elä sinä vittu tule tänne sanomaan, etteikö täällä triidissä olisi lainkaan mun kaltaisia työhaluisia ihmisiä (vaikkei
juuri nyt työttöminä oltaisikaan - nykypäivänä tilanteet elävät ja muuttuvat kovin nopeasti, mistäs sitä tietää vaikka X kuukauden päästä olisinkin työtön? itsekin kokenut useammat yt-neuvottelut vuosien varrella, joista yhdet vieläpä työsuojeluvaltuutettuna ja osaston luottamusmiehenä; siinä sitä vasta koettelemus olikin,
never again..)