Keskustelua työttömyydestä

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kyllä mulla ainakin on työpaikka, josta tienaan noin 250€ /kk (tuntipalkka 13€). Tuon leikkurin jälkeen eroa kotona makaamiseen on bout 300€ /kk, eli lähes tuplaan elintasoni tekemällä muutaman tunnin töitä viikossa. Kaippa tuo on työnantajalle kannattavaa, koska eivät ole meikäläistä pihalle potkineet.
Minä taas olen käyttänyt osa-aikaista työpaikkaa että sain uudet 400 ansiosidonnaista päivää. Siihen vaaditaan vähintäin 26 viikkoa 18h+ työviikkoa, mutta minä teen ne mielummin vaikka 30h/työviikko.

Sanotaan näin voi olla osa-aikaisena hieman helpompi saada täysin lomaa myös en ole töissä joulun ja uuden vuoden välillä ja on minulla enemmän täysilomaa vuodessa kuin 5 viikkoa. Voi myös tehdä vaikka lyhyemmän työviikon ja minun työ on niin raskasta että sitä ei suositella koko aikaisena työnä.

HUOM! Kyllä minä mielummin ottaisin hyvän koko aikaisen työpaikan, mutta se on ollut vaikeata saada...

Onneksi olkoon myös ja hyvä kun parannat tulojasi...
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Itselläni on allergiasairaalan antama B1-lausunto TE-toimistolle vaikeasta sanotaan nyt sitä vaikka käsi-ihottumaksi, jonka vuoksi listalla on käytännössä kaikki mahdolliset työt poissuljettuina.

Tietokonetta ja hiirtä pystyn käyttämään, mutta kaikki muu mekaaninen työ tai käsien kastuminen yms. pahentaa tilannetta.

Tiedostan jo ennalta, että tulen kuulumaan tähän 4,65% joukkoon, mutta lohduttaa että sama vähennetty tulo menisi matkakustannuksiin työpaikalle tai höpöhöpökursseille.

Täytyy varmaan painattaa joku moottoripyöräkerhojen kaltainen support paita, jonka selässä lukee 4,65%.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mitäs teet tähtiportti työkses? Ymmärsin että oot puhelinmyyjä?
En kerro, mutta onneksi ei puhelinmyyjä. En väheksy puhelinmyyjä ammattia mutta ei en ole puhelinmyyjä joka olisi työ johon en vaihtaisi mielellä nykyisestä työstäni. Nyt loppui keskustelu työstäni koska en kerro enempää.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
minun työ on niin raskasta että sitä ei suositella koko aikaisena työnä.
Olet sanonut, että teet myynti/markkinointihommia. Kerro toki, että mikä myynti/markkinointi on niin raskasta, ettei sitä voi tehdä kokoaikaisena? Ainiin, et kerro mitään. Koska ylläpito bannaa tällaisen trollin, joka jauhaa paskaa postauksesta toiseen vailla mitään järkeä?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Olet sanonut, että teet myynti/markkinointihommia. Kerro toki, että mikä myynti/markkinointi on niin raskasta, ettei sitä voi tehdä kokoaikaisena?
Noitahan työpaikkoja vilisee vaikka kuinka paljon markkinointi/myynti alalla.
A. Tulosvastuu että edes saat pitää työpaikan.
B. Tulosvastuu ei ehkä A mukaan mutta ehkä sinulla on proviisio palkka jolloin jos et saa myytyä tai asiakkaita niin ei ole kannattavaa.


Työ on henkisesti raskasta.

On sinulla sitten rajattu tietämys myynti&markkinointi alasta. En ole edes sanonut että minä "myyn" mitään. Markkinointi ala on julmetun laaja ja voisin olla vaikka se puku mies joka menee yritykselle esittämään tuotteen.

Et edelläkään tiedä työpaikkaani mutta minun työtäni ei suositella kokoaikasena työnä koska se on mm henkisesti raskasta myös. Vaikka kuinka moni työpaikallani on saanut potkut koska tulosta ei tule tai sitten ei yksinkertaisesti jaksa sitä stressiä ja irtisanoutuvat itsensä.

Minä en kuitenkaan niin paljon valita muuta suurin ongelma minun kohdallani on että olen tehnyt sitä jo yli 2,5 vuotta ja alkaa hieman jo nyt kyllästyttää minulla on vaiketa nähdä miten jaksaisin tehdä työtäni eläkeikään asti.

Jos kuitenkin uskot että olen joku puhelinmyyjä niin taisin jossain vaiheessa sanoa että tunti palkkani antaa kyllä turpiin jollekin Hesburger työntekjälle ja en ole koskaan sanonut että olen puhelinmyyjä.

Kovimmat palkat myyntialalla usein voi olla se pukumies toisen yritykseen. Kaikissa työpaikoissa jossa on myynti vastuu tai tulosvastuu ja ihmiset potkitaan kun eivät saa tulosta on henkinen stressi.


Asuntovälittäjät monet niistä saavat pelkän proviisopalkan mutta sitten jos onnistuvat myymän edes yhden kalliin asunnon niin tienaavat 1-2 kuukauden palkan!

Et ilmeisesti tunne kuinka laaja markkinointi/myynti ala on.

Se mikä minua eniten ärsyttää että olen insinööri ja ei en saa alani työtä sitten mistään Suomesta tai vaikuttaa olevan todella vaikeata. Olin kyllä vuosia töissä omalla alallani ennen kun ura sinä meni alamäkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Niin. Sun jutuilla ei ole mitään painoarvoa, koska huutelet mitä huutelet, mutta et koskaan suostu kertomaan mitään. Linkkaa vaikka mulle joku fakta, ettei sun työtä suositella kokoaikaiseksi. Ja totta, en pahemmin tiedä markkinointialasta, mutta sen tiedän, että raksalla 12tuntinen päivä on helvetisti rankempaa kun joku asiakkaalle myyminen. Silti kukaan ei ole sanonut, että taloa saa rakentaa vain 6h/päivä. Sä oot ihan hupiukko.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Se mikä minua eniten ärsyttää että olen insinööri ja ei en saa alani työtä sitten mistään Suomesta tai vaikuttaa olevan todella vaikeata. Olin kyllä vuosia töissä omalla alallani ennen kun ura sinä meni alamäkeen.
Minkä alan? Oletko miettinyt että kävisit hakemassa toiselle alalle inssitutkinnon? Kuitenkin saa nopeampaa (ehkä parissa vuodessa?) tehtyä kun voi hyväksilukea paljon.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Minkä alan? Oletko miettinyt että kävisit hakemassa toiselle alalle inssitutkinnon? Kuitenkin saa nopeampaa (ehkä parissa vuodessa?) tehtyä kun voi hyväksilukea paljon.
IT ala on minun ala ja en ole ohjelmoija vaan IT-tuki.

Opiskelijan omat tulot
Tukikuukausia
kalenterivuoden aikana
Vuosituloraja
(euroa/kalenterivuosi)

1 22 330
2 21 020
3 19 710
4 18 400
5 17 090
6 15 780
7 14 470
8 13 160
9 11 850
10 10 540
11 9 230
12 7 920

Tuo on minulle ongelma. Passiiviset tulot on sitä luokkaa että älä unta näe että saisin paljon opintotuloa.

Nykyisillä tuloilla jos säilyttäisin minun osa-aikaisen työpaikkani en saisi edes yhtä kuukautta opintotukea. Kuitenkin minun passivinen tulo menee käytännössä sijoituslainojen vähentämiseen en minä saa sillä ruokaa pöytään.

Saa hyväksi paljon? No ei niin paljon että haluan vuosia opiskella ilman opintotukea.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Miksi sun pitäisi saada opintotukea, jos sulla on sijoitusasuntoja yms? Myy yksi asunto pois ja mene koulun penkille.

Edit: Tuossa sun rahallaleijumisketjussa sanoit, että sun nettovarallisuus on +300k€, mutta silti pitäisi saada opintotukea. Mihin sä tarviit opintotukea, jos voit myydä pari kämppää ja opiskella niillä rahoilla loppu elämäsi? Perus rantahurri, mikään ei riitä ja vaikka rahaa on taskut täynnä, niin ryöstetään vähän lisää.
 
Viimeksi muokattu:

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
IT ala on minun ala ja en ole ohjelmoija vaan IT-tuki.

Opiskelijan omat tulot
Tukikuukausia
kalenterivuoden aikana
Vuosituloraja
(euroa/kalenterivuosi)

1 22 330
2 21 020
3 19 710
4 18 400
5 17 090
6 15 780
7 14 470
8 13 160
9 11 850
10 10 540
11 9 230
12 7 920

Tuo on minulle ongelma. Passiiviset tulot on sitä luokkaa että älä unta näe että saisin paljon opintotuloa.

Nykyisillä tuloilla jos säilyttäisin minun osa-aikaisen työpaikkani en saisi edes yhtä kuukautta opintotukea. Kuitenkin minun passivinen tulo menee käytännössä sijoituslainojen vähentämiseen en minä saa sillä ruokaa pöytään.

Saa hyväksi paljon? No ei niin paljon että haluan vuosia opiskella ilman opintotukea.
Hyvin moni työn ohessa opiskelija ei saa opintotukea koska ei sitä tarvitse. Ole sitten työtön insinööri jos ei kerran "IT-tuki" insinöörille töitä löydy. Toisella alalla voisi hyvinkin todennäköisesti tärpätä ja päästä ihan kokopäiväiseen ja kohtuupalkkaiseen hommaan. Se että täydennyskouluttaa itseään pari vuotta ei ole kyllä mikään ihmeellinen sankariteko vaan ihan perus juttua nykyään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
262
Juuh kela antoi 3kk karenssin, koska en lähettänyt hakemusta työpaikkaan jossa vaadittiin kokemusta "wille" työkoneen käytöstä, jota minulla ei ole. Mitä helvettiä? Oisko mun sitten pitänyt valehdella työnantajalle tai kelalle siitä että oon lähettänyt hakemuksen? Ilmoitin kuitenkin ajoissa te toimistoon että en hae kyseistä paikkaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
733
Juuh kela antoi 3kk karenssin, koska en lähettänyt hakemusta työpaikkaan jossa vaadittiin kokemusta "wille" työkoneen käytöstä, jota minulla ei ole. Mitä helvettiä? Oisko mun sitten pitänyt valehdella työnantajalle tai kelalle siitä että oon lähettänyt hakemuksen? Ilmoitin kuitenkin ajoissa te toimistoon että en hae kyseistä paikkaa.
Ei, vaan ihan rehellisesti hakea ja hakemuksessa ilmoittaa, että työkokemusta kyseisestä laitteesta ei ole. Seurauksena hakemuksesi olisi siirtynyt mappi ö:hön, ja olisit saanut pitää tukesi.

Jokaiseen TE-toimiston (Kela tuskin niitä työpaikkailmoituksia lähettelee) lähettämään työpaikkailmoitukseen pitää laittaa hakemus, vaikka ei olisi tarvittavaa kokemusta. Se on sitten lopulta työnantajan päänvaiva, että mitä tekee osaamattoman kaverin kanssa.
Kela saa TE-toimistolta "käskyn" katkaista tuet, jos et hae, ja Kela katkaisee tuet kun käsky käy.

Nyt oli ihan oma mokasi tämä, valitettavasti.

edit: Ja menit vielä ilmoittamaan, ettet hae paikkaa?! :facepalm: Nyt oli kyllä ihan ansaittu tämä karenssi.

edit2: Työkokemuksella tai osaamisella ei ole mitään väliä silloin, kun TE-toimisto laittaa työpaikan, jota pitää hakea. Ihminen voi olla vaikka se 250+ kg painava mätisäkki, jonka suurin uroteko on nostaa perse ylös tuolista. Mutta jos TE-toimisto laittaa, että on haettava vaikkapa palomiehen paikkaa työpaikkailmoituksen, niin se mätisäkki hakee, jos ei halua tukien katkeavan. Toki ne siellä palolaitoksella ihmettelee, että mitä vittua se TE-toimisto oikein puuhaa, kun sen kokoiselle kaverille on laitettu työpaikkailmoitus. Mutta mätisäkki hakee, kun TE-toimisto ilmoittaa avoimesta paikasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Niinhän se on, että pitää sitten laittaa työnantajalle sähköpostia, että mitä osaa ja kertoa, ettei osaa käyttää sitä työkonetta ja onko siihen mahdollista saada koulutusta. Työnantaja kertoo sitten, että joko on koulutusta antaa tai ei ole tarjota työtä. Siitä sitten kopio ja ilmoitus TE-toimistolle.

Ihan erikseen on se, että työnantaja voi ihan tahallaan väittää jotain muuta kuten sen, että tämä henkilö ei ole hakenut.

Tyhmintä on mennä ilmoittamaan TE-keskukselle, ettei hae niin TE-keskus innostuu katkaisemaan tuet heti. Kela tai TE-keskus etsii aina tuen katkaisemisen mahdollisuutta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
No niin. Korjataan vähän uskomuksia.

Itselleni on tullut muutaman kerran työtarjouksia, joissa oma osaamiseni ei olisi riittänyt, ja joka kerta olen ilmoittanut siitä soittamalla TE-toimistolle.

TE-toimisto on kirjannut asian ylös, eikä koskaan ole tullut karensseja.

Olisi aika urpoa hakea väkisin työpaikkaa, johon oma osaaminen ei riitä. Eri asia sitten, jos työpaikkailmoituksessa lukee erikseen että tulevat kouluttamaan uuden työntekijän haettuun työtehtävään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
733
No niin. Korjataan vähän uskomuksia.

Itselleni on tullut muutaman kerran työtarjouksia, joissa oma osaamiseni ei olisi riittänyt, ja joka kerta olen ilmoittanut siitä soittamalla TE-toimistolle.

TE-toimisto on kirjannut asian ylös, eikä koskaan ole tullut karensseja.

Olisi aika urpoa hakea väkisin työpaikkaa, johon oma osaaminen ei riitä. Eri asia sitten, jos työpaikkailmoituksessa lukee erikseen että tulevat kouluttamaan uuden työntekijän haettuun työtehtävään.
No minulla taas on toisenlaiset kokemukset. Minulle on samanlaisessa tilanteessa TE-toimiston tantta sanonut, että haet silti, tai tuet katkeaa.

Toki hyvähän se on varmistaa TE-toimistolta, että mikä on silloisen tantan näkemys asiasta, mutta aikamoisella Stetson-Harrison-menetelmällä siellä niitä päätöksiä tehdään. Sen takia aina kannattaa hakea, vaikka se tantta sanoisi mitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Ja viimeistään kun pistät poskettoman palkkapyynnön, sekä hakemuksessa selkeästi annat ymmärtää että TE-toimiston kehotuksesta tätä kirjoitat, niin kyllä tyhmempi työnantajakin ymmärtää ettet edes halua sinne.
Aikoinaan kun työtön olin, niin niihin kaikkiin kahteen TE-toimistolta annettuun paikkaan, tuolla tavalla pistin. Ja ihan vain siksi kun hommat eivät tosiaan olleet minun alaani laisinkaan.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
No minulla taas on toisenlaiset kokemukset. Minulle on samanlaisessa tilanteessa TE-toimiston tantta sanonut, että haet silti, tai tuet katkeaa.

Toki hyvähän se on varmistaa TE-toimistolta, että mikä on silloisen tantan näkemys asiasta, mutta aikamoisella Stetson-Harrison-menetelmällä siellä niitä päätöksiä tehdään. Sen takia aina kannattaa hakea, vaikka se tantta sanoisi mitä.
Erikoista, jos TE-toimistot eivät pidä yhtenäistä linjaa ohjeistuksissaan.

Aika monesti työtarjoukset arvotaan tietokonejärjestelmään syötettyjen omien osaamisien perusteella, ja aina postitetut työtarjoukset eivät voi olla täsmälleen jokaiselle työttömälle työnhakijalle sopivia.

Itseäni on juurikin ohjeistettu ilmoittamaan heti TE-toimistolle, jos tarjottu työtarjous ei sovi omaan osaamisprofiiliin.

Luulisi, että työnantajiakin vituttaa jos heille tulee jatkuvasti työnhakuilmoituksia henkilöiltä jotka eivät sovi tarjottuun työtehtävään.

Uskoisin, että tämän vuoksi monet työtehtävät eivät tule koskaan julkiseen hakuun, vaan ovat niin sanottuja piilotyöpaikkoja, joita tarjotaan täsmänä juuri sopiville henkilöille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Työkkärin tyypit laittaa tarjouksia, koska niillä on tietty määrä mitä pitää tehdä per kuukausi. Peruutettua tarjousta ei lasketa. Oisko ollut jotain 50 tarjousta per kk. Ja tarjouksen voi laittaa vaikka Rovaniemen virkailija Nummi-Pusulassa asuvalle työttömällä kunhan on työssäkäyntialueen sisällä.

Harvoin nuo oikeasti tarkistaa onko joku hakenut vai ei. Oma asiointiin vain ruksi että on hakenut, niin useimmiten riittää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Kyllä, tahti vain näyttää kiihtyvän. Eräässä US:n Puheenvuorossa oli klo 11.31 mennyt 30 000 rikki ja nyt... odottakaapas...

40 000 meni rikki klo 14.40!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
On kyllä vauhti aika kovaa (siis tuo aloite). Onkohan missä muissa aloitteissa ollut noin nopeaa tuo nimien kerääminen?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Nyt tärkeää on se, että tämä Aktiivimallin kumoamiseksi ei tarvitse pysähtyä ainoastaan 50 000 ääneen vaan kerätä mahdollisimman paljon ääniä vaikkapa 500 000.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Ohhoh,ompa nopeaa kyllä. Jännä homma että miten tää lakialoite saa näin paljon vastustusta ja herättää kysymyksiä todella paljon (onko oikeasti mitään hyötyä, paljonko aiheuttaa ylimääräistä duunia asioiden valvominen jne). Samaan aikaan olen ymmärtänyt että tätä runnotaan pikavauhtia hallituksessa läpi.

Tavallista enemmän kysymyksiä herättävä päätös jota viedään tavallista nopeammin täytäntöön. Eikö nyt kannattaisi puhaltaa hetkeksi peli poikki ja tutkailla asioita vähän eri kantimilta ja myös kuunnella mitä ne työttömät (joita tämä eniten koskee) ovat asiasta mieltä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Ohhoh,ompa nopeaa kyllä. Jännä homma että miten tää lakialoite saa näin paljon vastustusta ja herättää kysymyksiä todella paljon (onko oikeasti mitään hyötyä, paljonko aiheuttaa ylimääräistä duunia asioiden valvominen jne). Samaan aikaan olen ymmärtänyt että tätä runnotaan pikavauhtia hallituksessa läpi.

Tavallista enemmän kysymyksiä herättävä päätös jota viedään tavallista nopeammin täytäntöön. Eikö nyt kannattaisi puhaltaa hetkeksi peli poikki ja tutkailla asioita vähän eri kantimilta ja myös kuunnella mitä ne työttömät (joita tämä eniten koskee) ovat asiasta mieltä.
Se on jo runnottu mutta ongelma on se, että kukaan ei tunnu tietävän mitä se tarkalleen ottaen vaatii. Keväällä päätetään siihen aktivointilain lisäksi joku todistusvelvoite, että olet oikeasti hakenut ja saanut vastauksia työpaikoilta tjsp...

Ei edes työministeri Lindström kuten tässä linkissä seisoo: Työministeri myöntää: Aktiivimallissa on ongelma – ”Sitä tulee tarvittaessa korjata”

"Sitä tulee tarvittaessa korjata"???
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 797
Kävin pistämässä nimen aloitteeseen. Tämä on jo liian tuuheaa. Yritysten rekrytointiin et pysty vaikuttamaan ja noita TE-toimiston paskapalveluita ei tarvita yhtään lisää, kaikki pois. 9 euron orjakauppa ei ole sivistysvaltion toimintatapa. Veikkaisin, että tulis yli 4,65 % säästöä kun kaikki nämä tilastojen siivousperseilyt heivattais helvettiin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Kävin pistämässä nimen aloitteeseen. Tämä on jo liian tuuheaa. Yritysten rekrytointiin et pysty vaikuttamaan ja noita TE-toimiston paskapalveluita ei tarvita yhtään lisää, kaikki pois. 9 euron orjakauppa ei ole sivistysvaltion toimintatapa. Veikkaisin, että tulis yli 4,65 % säästöä kun kaikki nämä tilastojen siivousperseilyt heivattais helvettiin.
Minä jouduin syksyllä menemään CV-kurssille (pakollisessa taikka tuet lakkautetaan) ja siellä henkilö kertoi, että TE-keskukset lakkautetaan 2020 lähtien.

Tässä vanha uutinen: Totta se on: TE-toimistot romukoppaan, työttömän elämään tulossa suuri muutos – ”Todella hyvä asia”

Näiden tilalle on sitten yksityisiä firmoja "haastattelemassa" työttömiä, kyllä siinä on hämäriä bisneksiä ja hallituksemme täysin korruptoitunut.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Mulla loppui tuossa toissa kesänä ihan usean kuukauden kokopäivätyö, meinasin että pidän pikku 2vk-4vk kesälomat "työttömänä" niin eikö ollut jo reilu viikonpäästä ripuloitu pakollinen osoitus jossa oli haettava 5h per viikko varastotyötä karenssin uhalla, soitin heti työkkäriin ja kysyin että mikä tämä paska on? "Se on semmonen että haettava" No en hakenut vaan menin toiseen hommaan sitten suoraan siitä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 589
Minä jouduin syksyllä menemään CV-kurssille (pakollisessa taikka tuet lakkautetaan) ja siellä henkilö kertoi, että TE-keskukset lakkautetaan 2020 lähtien.

Tässä vanha uutinen: Totta se on: TE-toimistot romukoppaan, työttömän elämään tulossa suuri muutos – ”Todella hyvä asia”

Näiden tilalle on sitten yksityisiä firmoja "haastattelemassa" työttömiä, kyllä siinä on hämäriä bisneksiä ja hallituksemme täysin korruptoitunut.
Luojan kiitos nykyinen roskasakki ei ole vallan kahvassa enää 2020, on vielä mahdollista että järjen valo paistaisi noissakin kokouksissa jos sieltä saadaan sekoomukset ja keput helvettiin
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Mulla loppui tuossa toissa kesänä ihan usean kuukauden kokopäivätyö, meinasin että pidän pikku 2vk-4vk kesälomat "työttömänä" niin eikö ollut jo reilu viikonpäästä ripuloitu pakollinen osoitus jossa oli haettava 5h per viikko varastotyötä karenssin uhalla, soitin heti työkkäriin ja kysyin että mikä tämä paska on? "Se on semmonen että haettava" No en hakenut vaan menin toiseen hommaan sitten suoraan siitä.
Oisit hakenut ja jos olisit päässyt noihin töihin, niin saikuttanut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
!!!50 000!!! ylittyi klo 17.05

Lainattu Jari Lindströmin puolustuspuheenvuoron blogista US:ssa.
----
Kun korkeinta virkavaltaa maassa käyttävä ministeri alkaa pitää puolustuspuheita, silloin ministerillä on enemmän valtaa kuin ymmärrystä. Kissanhännän nostamisesta ei kannattaisi puhua, kun hännän noustessa näytetään kansalaisille sitä mikä hännän alta näkyy.

Pakkotoimiin sortuminen kertoo miten pitkälle taloustotalitarismi on edennyt. Puolustuspuheiden sijasta pitäisi sanoa selvästi: "Ei! Minä en lähde mukaan tällaiseen!"

- Seppo Oikkonen -
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Fasistinen pedarihallituksemme pyyhkii tuolla kansalaisaloiteellaan verta tihkuvan persereikänsä. Joten älkää luulko, että mitään muuttuisi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
733
Se nyt on selvää, että eduskuntaa ei kiinnosta, ja sitä suuremmalla syyllä pitäisi saada ihmisiä oikeasti allekirjoittamaan tuo. Jotta kyseinen aloite saisi parempaa uskottavuutta, pitäisi sinne saada ainakin se 100 000 allekirjoittajaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010

Kepu on kyllä niin syöpää.
Itse lähtisin siitä että aivan helvetin suuri enemmistö haluaa kyllä tehdä töitä. Valtion kannattaisi tukea tässä järkevällä tavalla. Mitä helvetin järkeä on olla velvoitteita vain velvoitteiden takia?
Ehkä tässä on kepulainen ajatusmaailma takana. Ihminen ei vaan ymmärrä omaa parastaan alkoholin ja työnhaun kanssa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Minä jouduin syksyllä menemään CV-kurssille (pakollisessa taikka tuet lakkautetaan) ja siellä henkilö kertoi, että TE-keskukset lakkautetaan 2020 lähtien.

Tässä vanha uutinen: Totta se on: TE-toimistot romukoppaan, työttömän elämään tulossa suuri muutos – ”Todella hyvä asia”

Näiden tilalle on sitten yksityisiä firmoja "haastattelemassa" työttömiä, kyllä siinä on hämäriä bisneksiä ja hallituksemme täysin korruptoitunut.
Kaikki vaan myyntiin. Ensin pusketaan lisää rahaa yksityisille sairaanhoitoyrityksille soten kautta, sitten yksityistetään työttömien työllistäminen yksityisille. Hallitus voi vapaasti nostaa kädet ylös jos työttömyys kasvaa.

Seuraavaksi voidaan myydä rautatie- ja tieverkosto.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Kaikki vaan myyntiin. Ensin pusketaan lisää rahaa yksityisille sairaanhoitoyrityksille soten kautta, sitten yksityistetään työttömien työllistäminen yksityisille. Hallitus voi vapaasti nostaa kädet ylös jos työttömyys kasvaa.

Seuraavaksi voidaan myydä rautatie- ja tieverkosto.
Kannattaa muuten seurata näiden haastattelufirmojen omistussuhteita sitten jatkossa ;)
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
565
Samaan aikaan olen ymmärtänyt että tätä runnotaan pikavauhtia hallituksessa läpi.
Ei ole todellakaan ensimmäinen ongelmallinen laki, jota hallitus yrittää runnoa väkisin läpi. Tuntuu olevan jo nykyisen hallituksen tunnuspiirre ja perustuslailla pyyhitään persettä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Saapa nähdä pyyhkiiköö hallitus tälläkin aloitteella perseensä, vai vetävätkö koko homman takaisin vapaaehtoisesti, kun eihän tuo himmeli voi toimia. Siinä on kela, te- ja muut ihmeissään kun ei resurssit riitä asioiden käsittelyyn.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
60 000 meni hetki sitten rikki. Hallituksessa tuntuu olevan vallalla kauhea hosuminen erilaisten esityksien kanssa.
Kyllä työelämässäkin on sellaisia vaaratilanteita, missä ei pidä hosua ja sitten kokeilla josko toimisi vaan kaikki pitää olla huolella tehty, jotta voisi olla varma, ettei ole katastrofivikaa odotettavissa.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Itselle jää jotenkin vaan sellanen kuva näistä hallituksen toimista, että ehdontahdon yritetään luoda ilmaista ja hyvin halpaa työvoimaa paljon suomeen.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Noissa yksityisissä firmoissa voi olla se hyvä puoli, että niiltä massapostitus työhönosoituksilta vältyttäisiin, kun olisi noiden firmojen maine pelissä jos niiden kautta tarjottaisiin täysin epäkuranttia hakijaa avoimiin työpaikkoihin.
Sehän olisi hienoa jos firmat toimisivat kuin nykyiset headhuntterit mutta voin lyödä vaikka mitä elimiä vetoa, ettei näin tule käymään. Höpöhöpö-konsultit haastattelevat työttömiä ja tekevät jonkun kirjekurssin pohjalta psykologisia testejä, joita tulkitaan miten sattuu ja näiden pohjalta sitten suunnitellaan "työllistäviä toimia".
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Vaara on aika suuri että valtaan pääsee vielä suurempi roskasakki punalippua kantaen.
Loppujen lopuksi kuinka oikeasti isompi ongelma olisi jos näin kävisi? Jos hallituksessa olisi SDP+Vihr+Vas? Tod näk julkinen sektori paisuisi joka on melko pieni ja lyhyen ajan ongelma (aina voi leikata uudelleen) kuin terveydenhuollon yksityistäminen, rataverkkojen, teiden, sähköverkkojen, pohjavesien, metsien, kaivosoikeuksien jne. myyminen ulkomaille pilkkahintaan. Näitä asioita ei oikeastaan voi korjata myöhemmin.

Mamutus on ihan samanlaista oli siellä hallituksessa sitten "porvarit" tai vasemmistolaiset. Meille tuli 30k irakilaista miestä vaikka oli muka "mamukriittisin" hallitus. Kuinka helvetin idiootti pitää olla että pitää kokoomusta ja keskustaa jotenkin "mamuvastaisena?" tai "järkevän maahanmuuttopolitiikan" ajajina? Kuinka ne nyt oikeasti erovat punertavimmista puolueista?

Vasemmistolaiset puolueet aiheuttavat vain lyhyen ajan haittaa, "porvari"puolueet myyvät suomen pala kerrallaan pois. Kuinka näitä hermanneja voi pitää yhtään parempina tai pitää jotain "vihervasemmistoa" vielä pahempana? Mihinkäs tämä mörköfantasia perustuu?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 305
Viestejä
4 193 844
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom