Keskustelua työttömyydestä

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
953
Elikkä kaikki työttömät ovat mielestäsi loisia, vaikka tahtoisivatkin työtä, mutta sitten vielä Ossi ja muut työnvälttelijät ovat jotenkin astetta pahempia loisia, kun loisivat ihan avoimesti vailla työllistymisen halua.
Kaikki työttömät ovat loisia. Se on myös fakta että suurimmalla osalla työttömistä olisi työhaluja ja jos saisi voin töitä niin menisivät töihin. Mutta se ei kuitenkaan poista sitä faktaa että ovat loisia. Vai miksi itse kutsut sellaista joka ei anna mitään mutta elää muiden kustannuksella?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
@Niamu itsekin työttömänä ja siihen on monta eri syytä: Alan työllisyystilanne, ikä ja esim. terveydentila.

Itselläni alkoi pari vuotta sitten tulemaan käsiin mystisesti ihottumaa ja nyt miljoonan lääkärikäynnin jälkeen minulle kirjoitettiin lausunto mitä ammatteja en voi tehdä sen vuoksi :(

Verokortissa lukee edelleenkin järjestelmäasiantuntija, mutta töitä vaikea saada mistään.
 

Backstage

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
489
Vain vahvistaa tuota Feministipuoluen tyypin esittämää pointtia. Ihan käsittämätöntä, että saattaa olla minulle hyväksi, että omasta työttömyydestä on nyt kirjoitettu VPN:n läpi. Vasemmistolaiset professorit julistavat ettei lähes kukaan muka loisi himassa huvikseen, ja nuorten oikeistolaisten mielestä kaikki rakennemuutos-lamatalouden työttömät ovat loisia.

Yhä useampi tajuaa, ettei turhan paskan tuottamisessa maailmaan ole paljoakaan järkeä. Duunarien viimeiset mohikaanit ovat järjestäytyneet puolustamaan saavutettuja etujaan, josta ei ole hyötyä edes heille itselleen vähänkään pidemmällä tähtäimellä. Ja yhä useampi kaiken maksaja pakkaa laukkunsa ja vie rahansa ulkomaille verottajan ulottumattomiin.
Niin, maailmassa on miljarditolkulla turhaa väestöä.
Hienoa että tajusit kuuluvasi tähän turhaan porukkaan.
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Kaikki työttömät ovat loisia. Se on myös fakta että suurimmalla osalla työttömistä olisi työhaluja ja jos saisi voin töitä niin menisivät töihin. Mutta se ei kuitenkaan poista sitä faktaa että ovat loisia. Vai miksi itse kutsut sellaista joka ei anna mitään mutta elää muiden kustannuksella?
Parasiittihän se sellainen on...
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Sitten menee vankilaan, sitä varten ne on rakennettu.
Noh, vankilahan on lottovoitto työttömälle. Saa ilmaisen asunnon, ruoan ja opiskella ilman virkanilkkien rähinää. Ja sitten tehdä työtä josta maksetaan täyttä palkaa. Ei mitään palkatonta vittupaskaa.
 

Backstage

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
489
Noh, vankilahan on lottovoitto työttömälle. Saa ilmaisen asunnon, ruoan ja opiskella ilman virkanilkkien rähinää. Ja sitten tehdä työtä josta maksetaan täyttä palkaa. Ei mitään palkatonta vittupaskaa.
Jep, suomen vankilat ovat vielä lottovoitto.

Sitten kun saamattomien työttömien ylläpitämisen takia massit valtiolta loppuu niin vankilaoloista tuleekin ihan toisenlaisia
 

Backstage

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
489
Vankilassa ylläpitohan vasta tuleekin halvaksi yhteiskunnalle. En uskalla laittaa lukuja, mutta halpaa ei sekään hotellimajoitus ole.
Niin, vielä.

Vankilat pitää suomessa yksityistää, sitten päästään tehostamaan vankeinhuol... eikun vankeinrangaistusta tosissaan. :)
 

etrade

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
146
Kaikki työttömät ovat loisia. Se on myös fakta että suurimmalla osalla työttömistä olisi työhaluja ja jos saisi voin töitä niin menisivät töihin. Mutta se ei kuitenkaan poista sitä faktaa että ovat loisia. Vai miksi itse kutsut sellaista joka ei anna mitään mutta elää muiden kustannuksella?
Tarkoitatko myös näitä kymmeniä tuhansia Itä-Helsinkiläisiä suojavärin omaavia, vai ainoastaan kantasuomalaisia?

Kerro.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Yö Ja Usva (Nuit et brouillard) kannattaa nähdä.

Siinä voi joko nähdä jatkuvien tekopyhyyksien sijaan vertauksen tähän päiväänkin. Joko se on:

-Ihminen on valmis tekemään omaisuutensa vuoksi kaiken (stereotypinen-oikeisto)
-Ihminen on valmiiksi ollakseen parempi kuin yllämainittu oikeistolainen, listimään vaikka koko sukunsa (stereotypinen-vasemmisto)
-Silti hän tuskin on älykkö ja toteuttaja. Eikös se kuulosta huonommalta yhtälöltä, kuin "kaikki ovat potenttiaalisia älykköjä" tai "kaikki ovat potenttiaalisia toteuttajia". Ei se niin mene. Ei, vaikka molemmassa on hyvät ja virhepuolensa.

Esimerkkini "oikeisto-vasemmisto" jaostossa irtaantuisi varmaan satasivua tekstiä molempien puolesta ja vastaan.

Ja vasemmisto-oikeisto akselille en osaa antaa näkemystä, miksi se jompikumpi olisi nyt se paras. Näittepähän jo, kuinka sekaisin te kannattajina itsekkin olette.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Noin 3-4-kertainen kustannus. Työtön 20k vuodessa, vanki 60-75k.


Vangin palkka on noin euron tunnissa, eli sama kuin "työllisyystoimenpiteissä" ilmaistyötä tukien menetyksen uhalla tekevän työttömän.

Minusta huonoin puoli vankilassa olisi juntti seura.
Hmmm. Jos katson verokorttia mitä Kela on maksanut vuodessa, se on jotain 12 000€ ja tosiaan ei aina oma valinta. Onneksi olen ollut työelämässä vuodesta -88 saakka, joten verojakin on tullut maksettua, toisin kuin kunniakansalaiset joista suurin osa ei työllisty koskaan.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Kelan maksaman summan lisäksi työttömyyden hintaan lasketaan syntymättä jäävät tuloverot. Tämä luku on TEM:n virkamies Pekka Tiaiselta vuodelta 2010. Tai 18 000 euroa se oli tarkalleen.
Ookoo. Saan tietysti asumistukea vähän kun asun pääkaupunkiseudulla ja niitä ei varmaan lasketa tuloiksi? Lisäksi minulla on kaksi lasta joista saa vähän tapaamisoikeuden mukaisesti ylläpitokustannuksia ruokaa, vaatteita ja pesuaineita varten.

Tiukkaa on silti ja mielummin olisin töissä. Sanoma oli vaan se että kaikki eivät ole omasta tahdostaan neljän seinän sisällä ja kituuttele pienellä korvauksella.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Kaikkein hauskinta näissä juissa on se että ne jotka valittaa vetelee lukuja hihasta ja suurin osa sitten puhuukin asiaa lukujen suhteen.oikesti tyypihän pitää omat lukunsa omana tietonaan ja ne jotka näistä valittaaa on jotain trolleja.kai kaikki suomalaistet osaa laskea kun noista luvuista puhutaan?.:rofl::think::kahvi:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Ainiin... Jos tuollaisen näkyvän tatuoinnin tai nenäkorun ottaa, niin silläkin varmaan pääsee "varmistamaan työttömyytensä" vielä vuosikymmenen tai pari.

Nymann taitaa monessa muussakin päässä olla synonyymi Hagertille. On kumminkin myös nuo edellä mainittu keino, joka tuntuu olevan ainakin korrelaatiossa tatuoinnin tahi näkyvän tatuoinnin suhteen.

Itseni nähdessä näette puhtaan nahan, ilman koruja ja erikseen aikaa tuhlattua kampausta, mutta kai se on tämännäköinen se stereotypia, jollaisena monet näkevät itseni "oletettavan näköisenä henkilönä".

Tämän tarkoitus oli siis kumota edelle mennyt harha-ajatus:"itse tekevät itsestään vaikeimmin työllistettävän näköisen".
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
953
Tarkoitatko myös näitä kymmeniä tuhansia Itä-Helsinkiläisiä suojavärin omaavia, vai ainoastaan kantasuomalaisia?

Kerro.
Kaikkia. Sillä ei ole väliä mistä on tullut, mitä osaa, mistä yhteiskuntaluokasta on tai että onko omasta halustaan vai ei. Työtön on aina työtön.

@Niamu itsekin työttömänä ja siihen on monta eri syytä: Alan työllisyystilanne, ikä ja esim. terveydentila.

Itselläni alkoi pari vuotta sitten tulemaan käsiin mystisesti ihottumaa ja nyt miljoonan lääkärikäynnin jälkeen minulle kirjoitettiin lausunto mitä ammatteja en voi tehdä sen vuoksi :(

Verokortissa lukee edelleenkin järjestelmäasiantuntija, mutta töitä vaikea saada mistään.
Itse en vähättele ketään ja uskon että monella on haluja tehdä töitä jos niitä vain saisi jostain. Kuten myös näköjään itselläsikin on haluja mutta kaikille ei niitä valitettavasti löydy mutta toivottavasti löydät jonkun mieleisen homman. Mutta faktahan on että kaikki työttömät elävät muiden kustannuksella.
 
Viimeksi muokattu:

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
565
Suurin osa ihmisistä on sellaisia, että näkemyksiä ei muuteta ennen kuin päinvastaiset todisteet osuvat ihan konkreettisesti omalle kohdalle. Ei siis ole koskaan syytä muuttaa näkemyksiään, vaan voivat elää elämänsä tyytyväisesti kuplassaan piereskellen.
Jep, oma viestini oli myös ehkä ymmärrettävissä yleistävänä eläkeläisistä, eikä se ollut tarkoitus. Eläkeläisissä on hyvin paljon todella köyhiä, joilla ei jää rahaa lääkkeiden jälkeen edes ruokaan. Juurihan uutisoitiin siitä, miten eläkeläisten suorittamat näpistelyt ovat lisääntyneet, ja he ovat juurikin näpistelleet ihan marketeista elintarvikkeita.

Aina on olemassa henkilökohtainen ratkaisu.
Eli sinusta kaikkien työttömien pitäisi tappaa itsensä? oletko samaa mieltä myös muista "loisista", eli sairaista ja opintotuen nostajista?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
74
Kaikki työttömät ovat loisia. Se on myös fakta että suurimmalla osalla työttömistä olisi työhaluja ja jos saisi voin töitä niin menisivät töihin. Mutta se ei kuitenkaan poista sitä faktaa että ovat loisia. Vai miksi itse kutsut sellaista joka ei anna mitään mutta elää muiden kustannuksella?
Mitenkäs työttömät tai osa-aikatyöllistetyt jotka osallistuvat normaalia suuremmalla vapaa-ajallaan yleishyödylliseen toimintaan? Vapaaehtoistoimintaan, harrastusten pyörittämiseen yms. toimintaan josta ei makseta korvausta, tai maksetaan vain nimellinen korvaus? Omalla toiminnallaan edesauttavat muiden hyvinvointia mutta toiminnalla ei ole rahallista arvoa joten arvottomia loisia silti jokatapauksessa?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
953
Mitenkäs työttömät tai osa-aikatyöllistetyt jotka osallistuvat normaalia suuremmalla vapaa-ajallaan yleishyödylliseen toimintaan? Vapaaehtoistoimintaan, harrastusten pyörittämiseen yms. toimintaan josta ei makseta korvausta, tai maksetaan vain nimellinen korvaus? Omalla toiminnallaan edesauttavat muiden hyvinvointia mutta toiminnalla ei ole rahallista arvoa joten arvottomia loisia silti jokatapauksessa?
Itse arvostan suurenti kaikkea vapaaehtoistoimintaa joka on todella hyvä juttu ja pidän heitä jopa parempina ihmisinä kuin itseäni (kun en itse sellaiseen ainakaan tällä hetkellä harrasta). Mutta se ei silti poista sitä että jos kulutat enemmän kuin annat niin olet loinen se ei muuta sitä mihinkään. Se että olet "loinen" ei myöskään tarkoita sitä että olisit ihmisenä huonompi kuin vaikka joku ketä tienaa miljoonia vuodessa. Se "loinen" voi olla ihmisenä jopa monin verroin parempi ihminen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
260
Minusta on jotenkin lohdullista, että tietyt piirit kutsuvat sinuakin loiseksi.

Videon katsottuani, on pakko sanoa että olen Susannan kanssa samaa mieltä. Katsokaa se oikeasti ajatuksella.

oletko samaa mieltä myös muista "loisista", eli sairaista ja opintotuen nostajista?
Et kysynyt minulta, mutta vähän kommentoin.

Suurin osa (ellei jopa kaikki) sairauksista johtuu huonoista elintavoista, eli omista huonoista valinnoista ja näin ollen ne ovat jokaisen omaa syytä. Marx3000 laittamalla videolla ollut työtön sairasti esimerkiksi keuhkoahtaumatautia, joka johtuu tupakoinnista. Oli sairauden taustalla sitten huono ruokavalio, liikunnan puute, stressi tai mikä tahansa, niin se on aina omaa syytä. Omat valinnat tuppaa yleensä elämässä ratkaisemaan asiat, eikä ole todellakaan meidän terveiden työssäkäyvien velvollisuus elättää sairaita.

Samalla tavalla sairaat ovat parasiitteja kuin työttömätkin, jos he eivät elätä itse itseään.

Opintotuet voitaisiin mielestäni poistaa. Muissakin maissa opiskellaan lainalla ja käymällä töissä.
 
Viimeksi muokattu:

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
@Backstage : Nyt tulee aikaslaista rölliä. Valtiohan nyt maksaa opiskelijoiden elämän (asumisen) yleisen asumistuen muodossa. Täällä eletään yleisellä asumistuella (80% vuokran määrästä - opintotuki), opintotuella (225€) ja lainalla (650€).
 

Backstage

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
489
@Backstage : Nyt tulee aikaslaista rölliä. Valtiohan nyt maksaa opiskelijoiden elämän (asumisen) yleisen asumistuen muodossa. Täällä eletään yleisellä asumistuella (80% vuokran määrästä - opintotuki), opintotuella (225€) ja lainalla (650€).
Yleinen asumistuki on sosiaalista tulojensiirtoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
281
Ilmaisen koulutuksen ja opintotuen vastapainona Suomessa on korkeampi verotus. Itse kannatan hyvinvointiyhteiskuntaa ja olen valmis maksamaan veroja (opiskelen tällä hetkellä ns. hakupainealalla), vaikka vanhempani olisivat kyllä pystyneet kustantamaan koulutukseni jenkkityyliin (olisivat tosin joutuneet tekemään jonkin verran uhrauksia).

Opintotuesta ei ole syytä leikata enää yhtään enempää, mutta en palauttaisi tukien tasoa leikkauksia edeltävään aikaan (pois lukien se muutos, jolla tienaavan avopuolison takia opiskeleva puoliso ei saa asumistukea; nyt tehty muutos ei kannusta ihmisiä muuttamaan yhteenn vaan pysymään erillään, jolloin valtio joutuu maksamaan asumistukia suhteessa enemmän).

Sitten jos lähdetään tekemään suurempia muutoksia:
Perustulo tilalle ja asumistuet yms pois. Perustuloon asumistuen kaltainen paikkakuntakohtainen porrastus (Helsinki 850e, kasvukeskukset 800e, muut 750e). Ilmainen terveydenhuolto (hammaslääkärikäynteihin pieni asiakasmaksu kannustimena). Ansiosidonnainen päiväraha voisi olla nykytasolla, mutta maksimikesto 6kk; rahoitus kassojen maksuista ja työttömyysvakuutusmaksurahastosta. Lapsilisä 300e ja ilmainen päivähoito.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
mitähä tähän sanois, itse teen tällähetkellä vain 2pv viikossa duunia ja työttömänä työnhakijana samalla. jalantakia 20% invaliidi ja leikkausta tulossa jossain vaiheessa, jossa tiedossa vuodenmittainen kuntoutumis jakso joka ei houkuttele =(

Mutta vaikka tekee 2pv viikossa duunia (kolmio ) särkylääkkeiden avulla. Työkkäri ainenkin katsookuin loista, koska ei ole hakeutunut kokopäivätyöhön.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
565
mitähä tähän sanois, itse teen tällähetkellä vain 2pv viikossa duunia ja työttömänä työnhakijana samalla. jalantakia 20% invaliidi ja leikkausta tulossa jossain vaiheessa, jossa tiedossa vuodenmittainen kuntoutumis jakso joka ei houkuttele =(

Mutta vaikka tekee 2pv viikossa duunia (kolmio ) särkylääkkeiden avulla. Työkkäri ainenkin katsookuin loista, koska ei ole hakeutunut kokopäivätyöhön.
Sairaan ja/tai ihmisen, joka ei omasta halustaan ole työtön, on ihan turha tuntea minkäänlaista huonoa omaatuntoa. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä mieltä henkilöt ovat, joilla on aivojen ja varsinkin empatiakyvyn sijaan ainoastaan kusta päässä.
 

Backstage

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
489
Sairaan ja/tai ihmisen, joka ei omasta halustaan ole työtön, on ihan turha tuntea minkäänlaista huonoa omaatuntoa. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä mieltä henkilöt ovat, joilla on aivojen ja varsinkin empatiakyvyn sijaan ainoastaan kusta päässä.
Jos on jaloissa vikaa niin luulisi jotta nuppi toimii vielä.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Sen verran sanon minäkin, ettei kannata hävetä tai kokea huonoa omatuntoa työttömyydestä tai toimettomuudesta. Tällainen tilanne tai jakso on joillekin osa elämää. Usein ne jotka huolehtivat eniten rahasta ja varsinkin valtiolle maksetusta verorahasta, ymmärtävät siitä myös kaikista vähiten.

Annan puolestani työteliään tehdä työtänsä ja toivon että itsekin saan tehdä vielä työtä missä viihdyn ja mitä jaksan hyvin tehdä. Älkää todellakaan stressatko turhaan huomisesta.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Töitä välttelevä Juuso, 31: ”Mieluummin menisin vaikka vankilaan kuin pakolla töihin”

(KUVA: Ismo Pekkarinen / AOP)

Julkaistu: 15.10. 6:16

Työtä on turha tyrkyttää eteläsuomalaiselle Juusolle. Jos hänestä on kiinni, hän aikoo olla työtön myös jatkossa.

Etelä-Suomessa asuva Juuso on 31-vuotias. Hän ei ole koskaan ollut palkkatöissä, eikä hänellä ole ammattitutkintoa.

Töitä hän ei ole halunnut tehdä koskaan.

– Tiesin sen jo peruskoulussa. Tiesin myös, että Suomessa on mahdollista elää pelkkien tukien varassa, jos haluaa. Syynä siihen on ollut ihan silkka laiskuus. En ole koskaan halunnut herätä aamuisin ja lähteä töihin. Sellainen ei ole koskaan ollut meikäläisen elämää, hän kertoo Ilta-Sanomille.

Juuso ei ole koskaan ollut yhdessäkään työhaastattelussa. Hänellä ei ole koskaan ollut toiveammattia. Ei siis mitään, mitä kohti hän pyrkisi.



– Olen tyytyväinen elämääni näin. En ole haaveillut koskaan mistään tavarasta, olen tyytyväisin silloin, kun omaisuutta on mahdollisimman vähän. Rahat ovat riittäneet, eikä sukulaisilta tai tuttavilta ole tarvinnut lainata. Jotkut haluavat auton ja asunnon, minua sellaiset asiat eivät kiinnosta ollenkaan. Kaikki rihkaman kerääminen on turhaa.

Tosin niitäkin hetkiä on ollut, jolloin vanhempien apuun on pitänyt turvautua.

– Olen asunut omillani 20-vuotiaasta lähtien. Joskus vuokra on noussut sen verran kovaksi, että olen väliaikaisesti joutunut muuttamaan takaisin lapsuudenkotiin. Ne ovat kuitenkin ohimeneviä ajanjaksoja, hän kertoo.

Ei työtä, ei haaveita, ei pyrkimyksiä päästä johonkin tiettyyn pisteeseen elämässä. Juuson elämä saattaa kuulostaa lohduttomalta, mutta hän vakuuttaa, että on itse valinnut työttömyytensä.

Kun vuokra nousee liikaa, Juuso muuttaa takaisin lapsuudenkotiinsa
Hänellä on kokemusta myös paljon parjatusta kuntouttavasta työtoiminnasta.

– Aina välillä niihin pitää mennä, mutta ei se ole kuin kaksi kertaa viikossa neljä tuntia kerrallaan. Ei siellä mitään tehdä, istuskellaan ja jutellaan. Olen valinnut paikatkin sen mukaan, ettei tarvitsisi tehdä mitään tai nähdä vaivaa työn eteen.

Juuson vanhemmat ovat aina käyneet töissä. He eivät ole patistelleet häntä töihin tai koulunpenkille.

– He ovat sanoneet, että tee elämälläsi, mitä haluat.

Juuso saa tällä hetkellä kuukaudessa käteen 650 tai 660 euroa, sillä hänellä on parhaillaan menossa kuntouttavan työtoiminnan jakso. Lisäksi hän saa asumistukea. Sillä pärjää, hän kertoo.

– Kävelen, pyöräilen, luen ja katselen elokuvia. En käytä päihteitä, joten rahaa ei mene turhuuteen. Kuntouttavassa työtoiminnassa tapaa usein päihteidenkäyttäjiä, jotka kertovat, ettei raha riitä mihinkään. Minulle tämä raha riittää.

Aikatauluttaminen ei ole Juuson ”juttu”
Juusolla ei ole koskaan ollut huonoa omaatuntoa siitä, että hän on työtön. Häntä ei haittaa myöskään se, että työtä vieroksuvaa haukutaan yhteiskunnan elätiksi.

– Ei minua kiinnosta, jos joku on siitä vihainen.

Juuso seuraa tarkasti työttömiä koskevaa uutisointia. On pakko kysyä, mitä Juuso tekisi, jos työttömyysturva tulisi entistä vastikkeellisemmaksi niin, ettei työn vieroksuminen enää olisi mahdollista.

– Minut varmaankin laitettaisiin valtion keinoilla johonkin yksinkertaiseen hommaan, tai sitten joillain muilla keinoilla pitäisi ansaita rahaa. En minä sovellu mihinkään sellaiseen tehtävään, että pitäisi herätä aamulla aikaisin ja olla tietyssä paikassa tiettyyn aikaan ja sama jatkuisin koko viikon. Ei se sopisi minulle ollenkaan. Mieluummin menisin vaikka vankilaan, kun semmoista tekisin.

Armeijakaan ei ollut Juuson juttu, koska siellä oli tiukat aikataulut. Hän keskeytti varusmiespalveluksen kuukauden jälkeen, ja sai armeijasta vapautuksen.

”Ihan hyvin menee, en valita”
Miksi säännöllinen työnteko on 31-vuotiaalle niin valtava peikko? Juuso ei osaa antaa kysymykseen kovinkaan syvällistä vastausta.

– Luonne on vain aina ollut sellainen. Koulussakaan ei koskaan huvittanut keskittyä mihinkään, kun tiesin, etten koskaan haluaisi mennä töihin.

Juuso on lukenut tarkkaan myös helsinkiläisestä työttömästä Ossi Nymanista tehdyt haastattelut. Nymanin työttömyyden päämäärä oli saada kirjoittaa ja tulla lopulta kirjailijaksi.

– Minulla ei ole mitään päämäärää tai tavoitteita. Ei vaan nappaa työtä tekevän ihmisen elämä ollenkaan. Ihan hyvin menee, en valita.

Toisinaan Juusollekin sanotaan päin naamaa, että tämä voisi mennä töihin ja lopettaa toisten kustannuksella ja verovaroilla elämisen.

Hänen mielestään sellaiset kommentit ovat huvittavia.

– Kerran vastasin yhdellekin palautteen antajalle, että ”ala sinä sitten paiskimaan entistä kovemmin töitä, jos se on niin hauskaa”.

Vältteletkö töitä? Ota yhteyttä Ilta-Sanomien toimitukseen: uutiset@is.fi, 09 122 3420.
Piia Kujala

jokaiselle työttömälle olisi heti töitä, jos vain olisi työhaluja
Anteeksi mitä? :D
 
Viimeksi muokattu:

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
461
Olisi kiva tietää miten iso prosentti työttömistä on kuin Ossi. Veikkaan että suurin osa.

Toivottavasti tämän myötä yhä useammat ihmiset ymmärtävät miksi rajuja leikkauksia sosiaaliturvaan tarvitaan, sekä sen, miksi työttömyysturva pitää muuttaa vastikkeelliseksi. Kommenteista käy selväksi että yhä useampi onneksi ymmärtää. Hienoa että duunaritkin vaativat jopa sosiaalitukien lakkauttamista :tup:
Niinpä, 7.5% väestöstä, se on paljon se. Kysymys kuuluu miksi työssäkäyvien pitää yleensäkään näitä elättää? Nyt on kuitenkin työvoimapula ja jokaiselle työttömälle olisi heti töitä, jos vain olisi työhaluja. Parasiittina eläminen ei ole ihmisoikeus.
Jätetäänpä nämä troolailut jatkossa pois asia-alueiden postauksista.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
260
Asiaahan celeb puhuu.
Mutta eihän täällä saa mitään järkevää puhua, tai vasemmalle kallellaan oleva ylläpito rankaisee.

Oikeasti vituttaa elättää näitä Osseja ja Juusoja, jollaisia 90-100% työttömistä on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
217
Mutta eihän täällä saa mitään järkevää puhua, tai vasemmalle kallellaan oleva ylläpito rankaisee.

Oikeasti vituttaa elättää näitä Osseja ja Juusoja, jollaisia 90-100% työttömistä on.
Mutta ei kuitenkaan niin paljoa vituta, että lopettaisit sen? Sittenhän kaikki on vielä ihan OK.

EDIT: Tähänhän tämä sossulandia perustuu. Haetaan sitä rajaa, että missä alkaa tapahtua jotain konkreettista. Nyt ollaan vielä turvallisesti sillä puolen rajaa, että työssäkäyville riittää lähinnä nettipalstoilla itkeminen. Ei tarvetta toimenpiteille. Ossit ja Juusot voivat jatkaa samaan malliin. "Nämä on niin pieniä rahasummia. On tässä maailmassa isompiakin ongelmia."
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
EDIT: Tähänhän tämä sossulandia perustuu.
Näinhän se tuntuu olevan. Itkin samaan tapaan kuin kokoomusorvokin tagikseen valinnut herra tuossa yllä kunnes tajusin, että vittuako sitä ruikuttamaan kun voi ruveta nauttimaan työnsä hedelmistä ja antaa muiden maksella veroja hiki hatussa.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
565
Mutta ei kuitenkaan niin paljoa vituta, että lopettaisit sen? Sittenhän kaikki on vielä ihan OK.

EDIT: Tähänhän tämä sossulandia perustuu. Haetaan sitä rajaa, että missä alkaa tapahtua jotain konkreettista. Nyt ollaan vielä turvallisesti sillä puolen rajaa, että työssäkäyville riittää lähinnä nettipalstoilla itkeminen. Ei tarvetta toimenpiteille. Ossit ja Juusot voivat jatkaa samaan malliin. "Nämä on niin pieniä rahasummia. On tässä maailmassa isompiakin ongelmia."
Itse olen näin työttömänä ja kroonisesti sairaana saanut noin vuosi sitten nimettömän tappouhkauksen. Tuli vielä etanapostia pitkin ja siinä oli vielä postimerkki ja kaikki. Aika sairaaksi alkaa menemään ja näiden Ossi + Juuso juttujen jälkeen vastaava käytös tulee "parempiarvoisten" ihmisten taholta luultavasti lisääntymään.
 

snu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
41
Itse olen töissä ja eipä tuo haittaa vaikka verojen muodossa maksankin jonkun elämistä. Hyvä vaan jos saavat tehdä mitä haluavat.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 390
Viestejä
4 196 992
Jäsenet
70 900
Uusin jäsen
daemon

Hinta.fi

Ylös Bottom