- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 10 258
Juu, kiitos.Kiitos. Ylilyöntejä isellekkin toki joskus sattuu. Minä en sua raportoinut, jos se tuskaa yhtää helpottaa![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, kiitos.Kiitos. Ylilyöntejä isellekkin toki joskus sattuu. Minä en sua raportoinut, jos se tuskaa yhtää helpottaa![]()
Tämä varmaan liittyyä allaolevasta postauksesta (kuolleet ketjussa) alkaneeseen mielipiteiden vaihtoon.(*Vaikea ymmärtää, mitä järkeä ylipäänsä on postat ketjuun viestiä, jossa kertoo vain ettei tunne ketjussa mainittua kuollutta. Tuollainen ei liity ketjuun, tuo ei luultavasti yhtään ketään myöskään kiinnosta, eikä generoi mitään järkevää keskustelua. On päivänselvää, että kaikki eivät tunne kaikkia ja aina löytyy joku, joka ei postattua henkilöä tunne. Sitä ei tarvitse kertoa. Mutta jos jostain kuolleesta on kirjoitettu artikkeli johonkin valtamediaan - kuten tässä YLEeen - niin kuoleman postaaminen ketjuun on ihan perusteltua.
Tämäkin itselle on ihan never höörd- radioääni.
sinne postailaan pelkkiä linkkejä
Luultavasti vapaavalintainen.Jos esim. ketjua siivotaan reilummin, niin ei taida silloin tulla ilmoitusta...
Näin se on, Xenforossa on mahdollisuus joko ilmoittaa käyttäjälle viestiin kohdistetusta moderointitoimenpiteestä tai sitten jättää se tekemättä.Luultavasti vapaavalintainen.
Yleensä on tapana aina laittaa jonkinlainen kuittaus poistettavasta viestistä, mutta toiminto pitää poistaessa valita erikseen. En ainakaan äkkiseltään löytänyt sinun lähiviestihistoriastasi mitään poistettua viestiä.Eikö ylläpidon poistamasta viestistä tule nykyisin ilmoitusta?
Ei vaikuta asiaan, poistetaanko yksi viesti vaiko sata. Aina saa saman ilmoituksen ruksittua poistaessa.Jos esim. ketjua siivotaan reilummin, niin ei taida silloin tulla ilmoitusta...
Asiallisella ja rakentavalla kommunikoinnilla pääsee yleensä varsin pitkälle. Tässäkin keississä oli yksi detalji, jota en ollut moderointia tehdessäni tajunnut huomioida, joten lopputulos jäi vähän puolitiehen. Käsi sen osalta pystyyn virheen merkiksi.Täällä aina valitetaan moderoinnista, mutta annan nyt myös kiitosta @Juha Kokkonen, viestini ei ollut säännösten mukainen mutta selvitys miksi näin ei ollut ja asia saatiin selvitettyä ja päätökseen oli erinomaista palvelua ja toivon että jatkossakin käyttäjää kuunnellaan!
Kiitos![]()
Tämä on käynyt muutaman kerran aiemminkin eri firmojen kanssa. Minun mielestä tämän säännön soveltaminen tarvitsisi hieman tarkempaa pohdintaa, kun nämä operaattoreiden edustajien viestit ovat monesti tuoneet oikeasti arvokasta sisältöä keskusteluun ja vieläpä teknistä sisältöä, mitä ei asiakaspalvelusta saa irti. Onhan tämä kuitenkin tekniikkafoorumi. Mainostuskielto on sinänsä järkevää ja ymmärrettävää ilman erillistä maksua, mutta tässäkään tapauksessa en näkisi näitä Valoon edustajan viestejä minkäänlaisena mainostuksena. Toki rajanveto voi olla hankalaa, mutta minun mielestäni tekniset asiat ja ongelmanratkaisu kuuluu tälle foorumille ja käyttäjänä on mielenkiintoista näiden etenemistä seurata, mahdollisesti jopa jotain oppien. Eri asia olisi, jos tulisit tänne mainostamaan liittymätarjousta jollakin alueella ja hoputtamaan porukkaa tilaamaan.
Ylläpito oli saanut viestiä muutamilta käyttäjiltä viestittelystäni täällä.
Ylläpito kertoi, että TechBBS on tarkoitettu vain yksityishenkilöiden väliseen keskusteluun. Yrityksille on ylläpidon mukaan maksullinen yhteistyöosio sivustolla.
En tätä tiennyt. Ajatus oli vilpittömästi auttaa asiakkaita myöskin tämän kanavan kautta.
Ilmeisesti viestittelyni ajatellaan tai voidaan ajatella markkinoinniksi.
Samaa mieltä, häneltä aloitus oli sinänsä onnistunut. pysy siellä lisäarvoa puolella vs mainostus.Tämä on käynyt muutaman kerran aiemminkin eri firmojen kanssa. Minun mielestä tämän säännön soveltaminen tarvitsisi hieman tarkempaa pohdintaa, kun nämä operaattoreiden edustajien viestit ovat monesti tuoneet oikeasti arvokasta sisältöä keskusteluun ja vieläpä teknistä sisältöä, mitä ei asiakaspalvelusta saa irti. Onhan tämä kuitenkin tekniikkafoorumi. Mainostuskielto on sinänsä järkevää ja ymmärrettävää ilman erillistä maksua, mutta tässäkään tapauksessa en näkisi näitä Valoon edustajan viestejä minkäänlaisena mainostuksena. Toki rajanveto voi olla hankalaa, mutta minun mielestäni tekniset asiat ja ongelmanratkaisu kuuluu tälle foorumille ja käyttäjänä on mielenkiintoista näiden etenemistä seurata, mahdollisesti jopa jotain oppien. Eri asia olisi, jos tulisit tänne mainostamaan liittymätarjousta jollakin alueella ja hoputtamaan porukkaa tilaamaan.
Tässäkin on kyseessä ollut yksittäinen tekninen henkilö firmasta, veikkaan että jos firma lähtisi virallisesti panostamaan asiaan, niin tänne foorumille laitettaisiin joku ei-niin-tekninen henkilö päivystämään ja vastaukset olisi sen mukaisia. Asiakaspalvelun voisi toki osin rajata ulos, mutta en osaa sanoa mihin kohtaan se raja pitäisi vetää. Käyttäjien kohtaamat ongelmat ja niiden vianselvitys ovat kuitenkin ainakin henkilökohtaisesti niitä mielenkiintoisimpia aiheita. Myös yleishyödylliset kysymykset, kuten esim. tuolla ollut "mikä reititin liittymien mukana tulee, kun ei muualta tietoa saa" olisi minusta aivan sopivaa foorumille.Samaa mieltä, häneltä aloitus oli sinänsä onnistunut. pysy siellä lisäarvoa puolella vs mainostus.
Ainoa mikä jäi puuttuun oli se että profiilista ei näkynyt että edustaa firmaa. Mutta plussaa siitä että on peittelemättä kertonut sidonnaisuutensa.
Mutta silti ehkä vähän käännyn ylläpidon kannalle, sivusto tarjoaa yrityksille asiakaspalvelua varten kanavan, ja jos ja kun tässä tapauksessa yrityksella on sille tarvetta niin kannusta tuota operaattori myös niin tekemään, ymmärtääkseni ketterä organisaatio niin päätöskin onnistuisi ihan suomi konttorille. Ja ymmärtääkseni ko operaattori painaa markkinointiin rahaa ihan kohtuudella, niin siitäkään ei ole kyse.
Samalla toteutuisi se markkinoinnin vaatimus että sen on tunnistettavaa.
Niin, säännöissä voisi toki olla kerrottuna, että tunnusten on oltava henkilökohtaisia ja yhteiskäytössä olevat yritystunnukset sitten eri maksusta ja eri ehdoilla. Nähtiinhän täällä vuosia sitten mm. @TeliaPartio. Tuo voisi olla riittävän hyvä, että allekirjoituksessa toisi esille työskentelevänsä firmassa x ja mielipiteet henkilökohtaisia, mutta säännöt ei kuitenkaan rajaisi viestien sisältöä suuresti pois firman asioista. Tästä kuitenkin pitäisi olla säännöissä selkeä linjaus.Riippuu mitä tarkoitetaan "yritysten edustajalla" koska kaikkihan (paitsi työttömät) edustavat yritystä. Eli sitä firmaa missä ovat töissä.
Pahimmillaan tuo voisi olla jopa että on yksi tunnus missä kymmeniä tai satoja käyttäjiä (sanotaan nyt vaikka Elisalta tms) jotka vastailisivat "yritykselle edullisesti" käytännössä kertoen oman yrityksen hyvistä puolista tai "meillä täällä asiat toimivat näin hyvin, en osaa sitten kertoa kilpailijoiden puolesta" tms.
Lisäksi tuossa tulee helposti se ongelma että jos tunnetusti jokin tunnus edustaa / on jonkun firman asialla ns. kaikki mitä hän kirjoittaa helposti sitten joutuu suurennuslasin alle. Eli "onko tämä nyt firman 100% virallinen kanta".
Eli on siis varmaan oikeasti parempi että kirjoittaa ns. yksityishenkilönä mutta tarvittaessa voi vaikka allekirjoitukseen lisätä kuten jotkut ovat tehneet että omistaa hieman Nokian osakkeita ja on tehnyt siellä töitä (vaikkei se esim. vaikuta yhtään toisen mielipiteeseen vaikkapa kilpapyöräilystä).
Jos on töissä jossain yrityksessä ja täällä kirjoittelee niitä näitä, niin ei tarvi työsidonnaisuuksia tuoda esille.Riippuu mitä tarkoitetaan "yritysten edustajalla" koska kaikkihan (paitsi työttömät) edustavat yritystä. Eli sitä firmaa missä ovat töissä.
Pahimmillaan tuo voisi olla jopa että on yksi tunnus missä kymmeniä tai satoja käyttäjiä (sanotaan nyt vaikka Elisalta tms) jotka vastailisivat "yritykselle edullisesti" käytännössä kertoen oman yrityksen hyvistä puolista tai "meillä täällä asiat toimivat näin hyvin, en osaa sitten kertoa kilpailijoiden puolesta" tms.
Lisäksi tuossa tulee helposti se ongelma että jos tunnetusti jokin tunnus edustaa / on jonkun firman asialla ns. kaikki mitä hän kirjoittaa helposti sitten joutuu suurennuslasin alle. Eli "onko tämä nyt firman 100% virallinen kanta".
Eli on siis varmaan oikeasti parempi että kirjoittaa ns. yksityishenkilönä mutta tarvittaessa voi vaikka allekirjoitukseen lisätä kuten jotkut ovat tehneet että omistaa hieman Nokian osakkeita ja on tehnyt siellä töitä (vaikkei se esim. vaikuta yhtään toisen mielipiteeseen vaikkapa kilpapyöräilystä).
Anteeksi epätarkkuuttani. Tarkoitan lähinnä hyökkäävää asennetta heti kun ei ole narratiivi kuosissa. Tyyliin "mistä ryssäfoorumilta tämä?". Ja tarkoitan keskustelukulttuuria jo paljon pidemmältä ajalta.Katsoin pikaisesti ketjun viimeisen sivun eilisestä aamusta tähän hetkeen. En nähnyt että siellä olisi toisia kommentoijia ryssitelty?
Vaikea arvioida mitä tarkoitat, ketju kuitenkin vetää puoleensa ns pietarin drolleja, hyödyllisiä idiootteja ja muuten vain noiden tahojen vaikutuksen alaisia, Osa voi lukijasta näyttää ihan normaaleilta, mutta nuotti paistaa läpi, Puhtaat ammattilaiset voivat aloittaa hyvinkin puhtaasta, ja pikkuhiljaa taitavasti viedä juttua sinne itseensä.Anteeksi epätarkkuuttani. Tarkoitan lähinnä hyökkäävää asennetta heti kun ei ole narratiivi kuosissa. Tyyliin "mistä ryssäfoorumilta tämä?". Ja tarkoitan keskustelukulttuuria jo paljon pidemmältä ajalta.
Mitä tapahtui raportilleni, jonka tein muistaakseni sunnuntaina? Ei ole tullut vieläkään mitään viestiä, että se olisi käsitelty.
Raporttien käsittelystä ei tule automaattisesti viestiä että se olisi käsitelty, ainoastaan jos siihen liittyy jotain erityistä huomioitavaa.
Moi en päässyt jutteleen tänne ois ollut taas reissuista hyviä juttuja kun oltiin poikain kanssa liikenteessä oltiin Evanssin kisainsinöörin naisen kaa samalla pätkällä ymSain turhan viikon bannin jostain vitun kauramaidosta.
Ainakin kauramaito hintavihjeisiin alla olevan kaltaista, postausten välillä sen verran aikaa että tuskin varoitukset tuli samana päivänäVälillä on meno tyyliä pohjoiskorea
Kahvi juodaan mustana ja kauramaidon käyttäjät on velliperseitä. Punainen maito kunniaan sitä paitsi normaalia maitoa saa aina halvemmalla kun tätä nykyajan hömpötys kuraa.
Ainakin kauramaito hintavihjeisiin alla olevan kaltaista, postausten välillä sen verran aikaa että tuskin varoitukset tuli samana päivänä
Tavallaanhan se on juuri noin tehty, mutta sillä erolla, että se tunnus on Sampsan oma.Ei liity varsinaisesti moderointiin, mutta ihmettelen, miksi muutaman ketjun aloitusviesti on korvattu esim. Sampsan viestillä, jonka sisältö on tismalleen sama kuin alkuperäisen postaajan. Eikö olisi ollut helpompi säilyttää aloitusviesti mutta korvata aloituspostaajan tunnus esim. tunnuksella "Käyttäjäjätunnus poistettu" ?
Joo, mutta toisaalta onko sillä mitään merkitystä? Sitä paitsi yleensähän niissä aloituksissa lukee, että "Ketjun aloittajan tunnus poistettu, alkuperäinen keskustelunavaus:", kuten esim. tässä.Jos asiaa ei tiedostaisi, voisi olettaa esim. Sampsan aloittaneen monta keskusteluketjua täällä, joiden kirjoitustyyli vaihtelee laidasta laitaan.
Ei liity varsinaisesti moderointiin, mutta ihmettelen, miksi muutaman ketjun aloitusviesti on korvattu esim. Sampsan viestillä, jonka sisältö on tismalleen sama kuin alkuperäisen postaajan. Eikö olisi ollut helpompi säilyttää aloitusviesti mutta korvata aloituspostaajan tunnus esim. tunnuksella "Käyttäjäjätunnus poistettu" ?
Ei, juu.Tottakai me jokainen työskennellään jossain ja he saavat yksityishenkilönä käydä peukuttamassa ihan miten siltä tuntuu. Tiedätkö, että minäkin työskenetelen eräässä yhtiössä ja saisin ihan mielin määrin käydä peukuttelemassa? Kunhan vaan en erehdy auttamaan ihmisiä kysymyksissä tai kerro missä työskentelen.
No tällä palstalla ei ole kiellettyä, se pitää sopia, io-techillä on tarjolla ihan oma osion kaupalliseen käyttöön, hataria mielikuvia että joku operaattorikin olisi operaattori nimimerkillä ollut auttamassa laajemmin. Eli kaupallinen käyttö pitää sopia.Ainoa mikä tässä oli kiellettyä ilmeisesti se, että kun tarjoavat apua ihmisille täällä tarjoamalla parempaa sisäpiirin tietoa ja auttamassa ohi normaalin asiakaspalvelun. Kyllä on täysin idioottimaista tuo sinunlainen ajattelumallisi.
Mainostaminen, markkinointi, sen tunnistettavuus ei ole pelkkä mielipide juttu.Minua ei sinänsä oikeastaan kiinnosta sinun mielipiteesi asiasta lainkaan vaan ainoastaan ylläpidon.
Vuodot kiinnostaa myös, mutta nyt maalitolpat taisi siirtyä aika rajusti.Varsinkin jos haluaisimme tietää esimerkiksi tulevista toimitettavista laitteista ja niiden ominaisuuksista tiskin alta.
Miksi ? erikoisa jos sovitaan ja tehdään luvalla niin ei tehdä kunnolla ? Luulis olevan päinvastoin.Jos tuosta tulisi joku virallinen tukikanava niin todennäköisesti sen haltuun ottaisi jotkut tukihenkilöt jotka ei tiskin alta enää tätä kiinnostavaa tietoa enää jakaisi.
Säännöillä on tietyt tarkoituksensa ja tälläkin varmasti se, että tämän paikan tarkoitus ei ole olla mikään markkinointikanava yrityksille ilman erillistä sopimista.
Ei kyllä ollut mikään hyökkäys, vaan huomio.Aikaisemman sampsan forumilla olin hyvinkin aktiivinen. Siellä ollut jo ihan ensimmäisistä kuukausista asti. Sitten tuli lapset, ruuhavuodet ja keski-ikä. Aktiivinen kirjoittaminen jäänyt vähemmälle.
Itselle olisi tulossa Valoolta kuitu ja olisi nimenomaan niitä teknisempiä kysymyksiä joita ei nyt varmasti saa asiakaspalvelun kautta tietää.
Mitä jos nyt jätettäisiin nämä henkilökohtaiset hyökkäykset välistä?
Vaikka olisi mukava lukea infot täälä, niin foorumi ei voi olla mikään asiakaspalvelun jatke.Itselle olisi tulossa Valoolta kuitu ja olisi nimenomaan niitä teknisempiä kysymyksiä joita ei nyt varmasti saa asiakaspalvelun kautta tietää.
Kyseiset ketjut voitaisiin rajoittaa yhteen alueeseen, siten, että sinne kirjoittavilla edustajilla ei olisi kirjoitusoikeutta muualle ja muiden ketjuissa kirjoitus nimimerkille olisi ehdottoman kiellettyä Ja suorat hintatiedot kiellettyjä, mutta teknisistä toteutuksista ja niiden eri puolista ym ym saisi keskustella vapaasti..Ei kyllä ollut mikään hyökkäys, vaan huomio.
Eiköhän tässä ole se ongelma että jos antaa yhdelle luvan, niin pitää myös antaa muille. Sitten on foorumi täynnä eri firmojen kirjoittelijoita. Eikä tämä foorumi ole mikään poikkeus, melkein jokaisella foorumilla on tiukat säännöt näistä firmojen omista sissimarkkinoinneista. En siis sano, että tässä olisi siitä kyse, mutta se avaa oven kaiken maailman sissimarkkinoinnille jos antaa yhdelle luvan kirjoitella firman nimissä. Johonkin se raja on vedettävä ja siihen on vaan tyydyttävä.
Kyseiset ketjut voitaisiin rajoittaa yhteen alueeseen, siten, että sinne kirjoittavilla edustajilla ei olisi kirjoitusoikeutta muualle ja muiden ketjuissa kirjoitus nimimerkille olisi ehdottoman kiellettyä Ja suorat hintatiedot kiellettyjä, mutta teknisistä toteutuksista ja niiden eri puolista ym ym saisi keskustella vapaasti..
Käyttäjälle on ehdottomasti plussaa, jos tietää, mitä mistäkin on saatavissa ja on mahdollisimman tarkat tiedot.. Toki firmalle tietojen jakaminen etukäteen on riski, kun kaikki projektit eivät välttämättä toteudu ja kilpailijat voivat kaapata hyvän idean tai pari..
Tukisiko foorumisofta esim sitä, että ketjun aloituspostaukseen olisi laitettu muutama kuva, johon kyseinen firma voisi ostaa edullisesti mainostilaa, jossa saisi olla mitä tahansa.. Voisi rohkaista ostamaan myös kalliimpaa mainostilaa, joka näkyy foorumilla paremmin..
Keneltä se on pois jos osallistuvat keskusteluun yhdessä threadissa forumilla jossa on tekniikkaan kiinnostuneita ihmisiä? Päinvastoin se on kaikeksi eduksi jos he pystyvät osallistumaan ja kohdetamaan keskustelua sellaisiin täällä ihmisiä kiinnostaviin aiheisiin kuten routereihin yms.
Kyllä minä ainakin soittamalla sain Valoon asiakaspalveluun heti yhteyden liittyen rakentamiseen liittyviin kysymyksiin.
Yleensähän sitä nimenomaan toivotaan, että yritykset voisivat lähestyä ihmisiä. Sitten on teidän kaltaisia pilkunviilaaja ankeuttajia jotka vain etsivät vain asioita joista valittaa...
Ja miksi ei voisi olla? Jos firmalla on työntekijä, joka käyttää omaa aikaansa jossan foorumilla, niin se on firman asia. Samoin, jos työntekijä tekee sitä työajalla.. ja en usko, että aspan kannattaa panostaa hirveästi foorumiin, jonne ei pääse edes potentiaalinen asiakas kysymään, ilman foorumille rekisteröitymistä.. Itse näkisin tällaisen lisäpalvelun erittäin positiivisena asiana tosin..Vaikka olisi mukava lukea infot täälä, niin foorumi ei voi olla mikään asiakaspalvelun jatke.
Kyllä yritysten täytyy hoitaa omat aspansa kuntoon, oman foorumin perustaminen tietysti työlästä mutta edes kunnon FAQ osio rakennusvaiheen tiedottamisineen.
Kulut / ketju ovat olemattomat ja sopivasti asian tekemällä (esim kuten postauksessani mainitsin) ketjusta saattaisi tulla lisätuloja ja uusia mainostajia (ja uusia foorumijäseniä)..Häh? Yhteistyökumppanit-osio löytyy jo ja sinne voivat firmojen edustajat vapaasti luoda oman keskustelunsa kunhan ensin antavat siitä korvauksen io-medialle. Ei tämäkään keskustelualusta ilman kuluja pyöri ja jostain se rahoitus on hankittava.
AiemminMitä jos nyt jätettäisiin nämä henkilökohtaiset hyökkäykset välistä?
Minua ei sinänsä oikeastaan kiinnosta sinun mielipiteesi asiasta lainkaan vaan
...
Suorastaan ottaa päähän kaltaisesi ihmiset jotka ankeuttavat kaikkien ihmisten elämää...
Keneltä se on pois jos osallistuvat keskusteluun yhdessä threadissa forumilla jossa on tekniikkaan kiinnostuneita ihmisiä? Päinvastoin se on kaikeksi eduksi jos he pystyvät osallistumaan ja kohdetamaan keskustelua sellaisiin täällä ihmisiä kiinnostaviin aiheisiin kuten routereihin yms.
Olen ymmärtänyt että se on keskustelua aiheesta, ei ko firman tukiketjua.Niin, onhan jimmssilläkin se epävirallinen ketju.
Onko tämä nyt varma tieto, ja mihin asti saa vastailla. Olen siis ymmärtänyt että kyseinen ketju ei ole tarkoitettu siihen että Jimmisiltä käytäisiin siellä vastailemassa noin yleisesti. Jimmis hoitaa jälkimarkkinintansa jossain muualla.Kukaan ei kieltäne sinne tulemasta jimmsin edustajaa kertomaan asioita, vaikka yhteistyö onkin loppunut.
Kun nimenomaan kyse ei ole kaupallisesta yhteistyöstä vaan käyttäjien kysymyksiin vastaamisesta siellä missä niitä kysytään. Tähän tämä asia kuitenkin ehkäkiteytyy.
Varmaan on se muutos mikä aikanaan oli vanhan ajan muropaketissa ennen kuin tuli rahan ahneet media yritykset mukaan. Siellä homma ei alumperin pyörinyt kaupallisuuden kanssa vaan ihmisistä kiinnostuineiden uteliaiden ihmisten ympärillä.
Lopeta sitten viesteihin vastaaminen jos ei kiinnosta asiasta keskustella foorumin käyttäjien kanssa ja odota ylläpidolta vastausta kysymykseesi.Kuten sanoin. Minua ei kiinnosta teidän muiden mielipiteet. Tämä on täysin ylläpidon asia johon kysymykseni osoitin. He laativat säännöt ja lopulta tulkitsevat ne.
Nimenomaan tuollanen tekninen keskustelu tuolla tekisi kiinnostavaksi miksi ylipäätään nyt täällä uudelleen aktivoitua. Mitään kiinnostusta ei ole tälläiseen vauva.fi tason lässytykseen jota teiltä tulee.
Mitä jos nyt jätettäisiin nämä henkilökohtaiset hyökkäykset välistä?
Kyllä on täysin idioottimaista tuo sinunlainen ajattelumallisi.
Firman edustajahan voi ihan neutraalisti firmaa mainitsematta vastata mihin ketjuun vain. Siinä vaiheessa kun kerrotaan, että tästä ja tästä firmasta terve tai pusketaan sitä omaa tuotetta esille homma on heti mainostamista.Minun mielestä tämäkin ratkeaisi selkeiden pelisääntöjen luomisella. Nyt foorumin säännöissä kielletään vaan ympäripyöreästi mainostaminen.
Ehdotus sääntöihin, vaatii tarkennusta mutta voisi olla jotenkin näin:
Foorumeille saa osallistua myös yrityksen edustaja henkilökohtaisella tilillä yksityishenkilönä. Viestit eivät saa sisältää kaupallista sisältöä (mm. linkkejä verkkokauppaan, tarjouksia, kaupallisia tiedotteita, yms.) ilman erillistä sopimusta. Tekninen sisältö, kuten tulevista teknisistä ratkaisuista ilmoittaminen ja muiden käyttäjien ongelmien ratkaisu on sallittu, kunhan vastaukset ovat kaikille julkisia.
Kyllähän tuo nyt hyvän mielen markkinoinnista kävi siinä missä muunkinlainen mainonta. Itsellä ainakin koheni mielikuva yrityksestä, ja sen kommunikoinnin tasosta, joka tähän asti ollut mielestäni lähinnä luokattoman huonoa. Tämä vaikka olen jo kuidun tilannutkin, ja kyllähän tuota ketjua tilausta vasta harkitsevatkin lukevat.Niin tärkeä pointti tuossa on, että säännöissä kielletään mainostaminen. Mitään sellaista tuolla ei ole tapahtunut. Ja voiko mainostaa ihmisille jotka on kuidun jo tilanneet tai jo saaneet?
Jos tämä kielto koskee kokonaan kaikkea kommunikointia joka liittyy työnantaja yritykseesi niin se olisi hyvä säännöissä sitten lukea.
Morjesta kaikille,
Mielenkiinnolla lueskellut foorumin kirjoituksia jo pitemmän aikaa. Ajattelin tänne lyhyesti jotain kirjoittaa ja antaa "kasvot" Valoolle.
Lueskelen foorumin asioita epäsäännöllisen säännöllisesti ja jos Valoo jossain tekstissä mainitaan niin koitan siihen jatkossa kommentoida mikäli se vastausta vaatii.
En ole kuiturakentamisen ammattilainen - meillä on muut ammattilaiset sitä varten, mutta IP:stä ja teknologioista jotain ymmärrän.
Jos kysymyksiä niin laittakaa tähän ketjuun viestiä niin helpompi seurata.
Mukavaa kesänjatkoa kaikille!
Terveisin,
Jari Pentinmäki
Head of Network
Valoo Oy
Mitä sinä horiset? Keksit nyt ihan omiasi sen sijaan että lukisit mitä viestissäni luki. Yritin vain selventää miksi tämä on mielestäni väärä tulkinta kyseisen tapahtuman pohjalta.Eli syynä tähän sinun mielestäsi on ollut se, että jos aiemmin kommunikointi on ollut huonoa niin heitä siitä pitäisi rankaista kun yrittävät parantaa kommunikointia siellä missä heitä voisi tavoittaa? Ja se on mielestäsi mainontaa? Huomioi, että säännöissä kielletään mainonta. Tuolla ei tietääkseni ole mainostettu mistä saa tilata tai taikka kampanjahinnoista. Tuo ei ole mainos.
Jos tämä kielto koskee kokonaan kaikkea kommunikointia joka liittyy työnantaja yritykseesi niin se olisi hyvä säännöissä sitten lukea.
Sääntöjä pitääkin olla, mutta minulle ongelmaksi muodostuu niiden tulkinnanvaraisuus tässä asiassa. Ei säännöissä mainita mitään brändiyhteistyön yms. mahdollisuuksista edes, eli jos sääntöjen mukaan mennään niin sellaistakaan ei saisi olla. Eli tuota tekstiä pitäisi tuoda ajan tasalle vakiintuneen käytännön mukaiseksi ja sitten miettiä vähän tarkemmin miten rajataan tällainen tilanne järkevästi ilman että samalla rajataan kaikki ihmiset pois, jotka jossain ovat joskus työskennelleet.Nämä säännöistä itkemiset ovat kyllä jännä juttu. Osalle keskustelijoita on näemmä kovin vaikeata ymmärtää, että säännöt on tehty ihan sitä varten että foorumi pysyy siistinä villistä mainostamisesta.
Jos säännöt tuntuvat hankalilta ymmärtää, voi aina poistaa tilinsä ja etsiä semmoinen paikka jossain jossa ei ole sääntöjä. Tai sopeutua.