• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Suomen maahanmuutosta, maahanmuuttopolitiikasta ja niihin liittyvistä ilmiöistä (KR 2.0)

Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
597
En tarkoittanut sinua tuolla kommentilla. Itselle tulee mieleen nämä someen laitetut videot joissa vartijoita, bussikuskeja yms huudetaan rasisteiksi kun he tekevät työtään. Kun videoiden tapahtumaa selvitellään niin totuus on aivan toinen kuin se esiin vedetty rasistikortti. Se rasismi toimii nähtävästi vain yhteen suuntaan.
Ok, sovitaan että ymmärsin väärin.
Esim. tästä metrokeissistä puhuin ihan ääneen somessa omalla nimelläni ja profiilillani. Ihan käsittämätöntä, että Roope Salmiset sun muut b-luokan julkkiset löivät päänsä taas yhteen asiaa tutkimatta ja julistivat rasismia sellaisessa paikassa missä sitä ei kukaan järkevä ihminen voinut nähdä.
Olen siis kansassi samaa mieltä, että tätäkin esiintyy.

Moni ihminen tykkää uhriutua ja syyttää kaikesta rasismia. Itse en ole näitä henkilöitä. Olen oikeasti kohdannut rasismia aikuisiällä alle kymmenen kertaa, piilorasismista taas en osaa sanoa.

Toki mielestäni rasismi on lisääntynyt Suomessa näiden öyhöttäjien toimesta(tai ainakin se on näkyvämpää), jotka ihan omalla nimellään kirjoittavat N-sanoja maanpuolustus ja muissa ryhmissä.
Pidän äärivasemmistoa ja äärioikeistoa täysin yhtä haitallisena tälle maalle. Toisesta on vain minulle tummahipiäisenä enemmän haittaa ja oikeasti vähän pelkään mitä käy, kun nämä roturealistit saavat lisää valtaa ja retoriikka vaan kovenee päivä päivältä enemmän.

Loppuun sanon, että en pidä Suomea rasistisena maaana ja minä olen siitä mielestäni hyvä esimerkki. Vaikkakin jouduin heinäkuussa vai kesäkuussa rasististen motiivien takia hyökkäyksen kohteeksi mistä oisin voinut huonolla tuurilla kuolla. Noh, pelkureita löytyy joka ryhmästä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
597
Kerro ihmeessä miten sitten "teitä/teistä" puhutaan/puhutellaan niin että se sinua/"teitä" miellyttää??? Itse mielestäni esitin ihan asiallisen kysymyksen. Samaa ei voi sanoa sinun viestistä mm. Karjalalippis mainittu. Miten luulet että omalla ulosannillasi saisit aina asiallista vuoropuhelua kun omasi on tuota tasoa?

Luetun ymmärtäminen on kanssa aika tärkeä juttu nettikeskustelussa, "Helsingin ei tarvitse olla monikulttuurinen!" Muttui muotoon "monikulttuurisuus ja monikielisyys ei kuulu Helsinkiin" ihan omassa päässäsi, mistähän moinen...
Meistä? Puhuit meistä ja teistä maahantunkeutujina. Kyllä, olet silmissäni karjalalippispäinen juntti (EDIT: otettu sana idiootti pois ja korvattu juntilla) ja haluaisin nähdä sanoisitko kommenttiasi täällä omalla nimelläsi.
Itse en kehtaisi. Käytin sinuun ihan omaa retoriikkaasi, tuntuiko sinusta hyvältä?


Asiallista keskustelua?
Vaikeeta on keskustella asiallisesti jos täällä käytetään termiä matut. Lopeta uhriutuminen jos itse käytän samankaltaista retoriikkaa mikä ei liity edes etnisyyteen vaan junttiuteen ja karjalalippikseen.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 733


Keskustaedustajan mukaan maahanmuuttajat ovat länsinaapurissa miljardien eurojen kuluerä.

Kansanedustaja Hanna-Leena Mattila (kesk.) kirjoittaa Suomenmaassa olevansa järkyttynyt jengiväkivallasta Helsingin seudulla.


– Osaammeko välttää Ruotsin virheet kotouttamispolitiikassa, hän kysyy kirjoituksessaan.


Mattila muistuttaa, että Ruotsissa on kokemusta maahanmuuttajista pidemmältä ajalta kuin Suomessa.


– Ruotsin liberaali maahanmuuttopolitiikka ei ole hyödyttänyt maan bruttokansantuotetta yli 20 vuoteen. Maahanmuuttajat ovat siellä miljardien eurojen kuluerä, hän toteaa.


Keskustaedustaja kirjoittaa, että länsinaapurissa ongelmat ovat viime vuosina kärjistyneet. Hänen mukaansa työttömyys, alhainen koulutustaso ja rikollisuus ovat yliedustettuina maahanmuuttajien keskuudessa.


– Ruotsalaisten mitta on tullut täyteen väkivaltaisuuksista, jotka eivät ole pikku nujakointeja vaan hyökkäyksiä automaattiasein ja räjähtein. Isoissa kaupungeissa on alueita, jonne poliisi ei mielellään mene. Yhteiskunnan sosiaalietuuksia käytetään räikeästi hyväksi.


Suomessa on Mattilan mukaan jatkettava ”pidättäytyvää linjaa” humanitäärisessä maahanmuutossa. Näin hänen mukaansa vältetään Ruotsin virheet.


– Maahamme tulee ottaa vain sen verran pakolaisia, että pystymme varmasti resursoimaan tarvittavat tukitoimet kotouttamiseen, sillä se ei tapahdu itsestään.


Kansanedustaja muistuttaa, että jengiväkivallan takia ei saa kuitenkaan leimata kaikkia maahanmuuttajataustaisia nuoria.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 733
Meistä? Puhuit meistä ja teistä maahantunkeutujina. Kyllä, olet silmissäni karjalalippispäinen idiootti ja haluaisin nähdä sanoisitko kommenttiasi täällä omalla nimelläsi.
Itse en kehtaisi. Käytin sinuun ihan omaa retoriikkaasi, tuntuiko sinusta hyvältä?




Vaikeeta on keskustella asiallisesti jos täällä käytetään termiä matut. Lopeta uhriutuminen jos itse käytän samankaltaista retoriikkaa mikä ei liity edes etnisyyteen vaan junttiuteen ja karjalalippikseen.
Otat siis oikeudeksi haukkua muita ihmisiä ja odotat, että sinua kunnioitetaan? Pitääkö myös polvistua edessäsi? :D
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
597
Tästä samaa mieltä.
Vuonna 2018 Ruotsissa räjähti n. 150 kertaa.
2019 räjähti melkein 300 kertaa, siltikään tilanne ei ole muka hälyttävä.

Minusta se on esim. pirun hälyttävä. Olen itsekkin esim. sen kannalla, että Suomen kansalaisuutta ei pitäisi saada niin kevein perustein eikä oleskelulupaa automaattisesti uusia. Sekä vakavista rikoksista pois maasta. Tälläiset maahanmuuttajat ja heidän mieltäminen uhreiksi on vahingollista meitä muita ulkomaalaistaustaisia kohtaan.

En siinä mielessä yhtään ihmettele, että Persujen kannatus kasvaa. Kyllä meillä Suomessakin on minusta ongelma jolle pitäisi todellakin konkreettisesti tehdä jotain. En halua, että esim. Suomessa olisi koskaan paikkaa niin kuin Mälmö.

EDIT:

Otat siis oikeudeksi haukkua muita ihmisiä ja odotat, että sinua kunnioitetaan? Pitääkö myös polvistua edessäsi? :D
Anteeksi vaan, mutta rasismia tai vähintään rasistisia termejä kohtaan minulla on nollatoleranssi.
Ymmärtäisit ehkä paremmin jos koko ala-asteesi sinua oltaisiin haukuttu neekeriksi ja seurattu kotiin asti.

Ei se minultakaan niin hirveän asiallista ollut, mutta tuollaista käytöstä ja termistöä minä en hyväksy nyt enkä jatkossakaan.
Näistä asioista voi puhua ihan normaaleilla vakiintuneilla termeillä ja kielenkäytöllä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
905
Meistä? Puhuit meistä ja teistä maahantunkeutujina. Kyllä, olet silmissäni karjalalippispäinen juntti (EDIT: otettu sana idiootti pois ja korvattu juntilla) ja haluaisin nähdä sanoisitko kommenttiasi täällä omalla nimelläsi.
Itse en kehtaisi. Käytin sinuun ihan omaa retoriikkaasi, tuntuiko sinusta hyvältä?

"Muutenkin tuo teidän kielenkäyttönne on täysin epäasiallista, sitten te itkette ympäri nettiä, että uliuli kukaan ei pidä meistä.

Olisiko vaikka tossa teidän kielenkäytössänne jotain syytä, miksi kaikki järkevät ihmiset pitävät teitä juntteina karjalalippiksienne kanssa?"

Niin kerrotko miten sitten pitäisi puhua kun ei kelpaa??? Itsehän lokeroit itse "matuksi" älä uhriudu tällä kertaa kiitos. Olisi kanssa ihan hyvä vastata kysymyksiin jos halutaan pitää keskustelua yllä, olet sivuuttanut jo pari kysymystäni. On aika ikävää ja erikoista että imuroit Matu termin itseesi pelkän ihonvärin takia, itse en kiinnitä huomiota ihonväriin maahanmuutto asioissa esim. En tiennyt että olet tummaihoinen ennen kun sen kerroit. En keksi mitä lisäarvoa oman nimeni Tuominen keskusteluun antaisi joten jatkan ihan nimimerkin takaa, btw haluatko kertoa oman nimesi kun sitä muilta tivaat?
[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ei hätää, loputkin haetaan kyllä.

"Tannerin mukaan Koillis-Syyriaan jäi vielä ”noin 15 suomalaista lasta ja noin puolenkymmentä äitiä”.

– Tehtävä on kesken niin kauan kuin suomalaislapsia alueella on. Siellä on hätätila ja hengenvaara päivästä toiseen."


Samalla logiikalla Suomen vankiloissa on hätätila. Nuohan on suljettu tuolle leirille kurdien toimesta, koska kuuluivat islamistiseen terroristijärjestöön. Kurdeille tietty hyvä kun pääsevät terristeista eroon mutta eihän se niin voi olla, että vapauteen heidät päästetään Suomessa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Kertoo taas jotain teidän puolueen kannattajista, kun teille kaikki muut ovat vihollisia.
Ei ihmekkään, kun kukaan ei halua teidän kanssanne tehdä yhteistyötä, kun asenteenne on tämä.

Närpiö keissi oli hauska, sekin osoitti kuinka pihalla te öyhöttäjät olette. Sekään ei teille käy, kun mamut käyvät töissä.

Mä jopa symppasin teitä joskus oikeesti. Teillä oli ihan hyviä pointteja liittyen esim. pakkoruotsiin ja yleisesti maahanmuuttoon.

Sitten te rupesitte ihan avoimesti rasisteiksi ja rupesitte julistamaan pj:nne johdolla, että:
"Helsingin ei tarvitse olla monikulttuurinen!"

Paljasjalkaisena stadilaisena mä tiedän, että stadi on ollut ja tulee aina olemaan monikulttuurinen. Katsos kun minä esim. en ole mikään maailmanhaalaja vaan ihan järjen ja tolkun ihminen sekä minä pystyn myöntämään tosiasiat. Teistä tai vihreistä en voi valitettavasti sanoa samaa.
Kaikissa FB ryhmissä mitä minä seuraan niin juuri niitä kaikkia rasisteja yhdistää yhden puolueen eli Persujen kannatus.

Muistuttaisin myös sinua siitä, että sosialidemokratialla on rakennettu tämä maa yhdessä keskustan ja kokoomuksen kanssa. Heidän kanssaan minäkin olen valmis tekemään yhteistyötä, teidän kanssanne enää en. Teidän todelliset raitanne on tullut esiin ja nykyään, ette edes yritä peitellä rasismianne.
Eikö ole hauskaa, että aikaisemmasta teidän tukijastanne on tullut teidän suurin vastustajanne?
Ihan itseänne voitte syyttää ja öyhötystänne.

Lisätään vielä loppuun, että kaikkia persuja en pidä rasisteina tai öyhöttäjinä. Tykkään esim. itse Sebastian Tynkkysestä ja hänen tyylistään puhua.

Viimeksi FB:ssä joku persukannattaja taas puhui lettuhuulista ja maan rakentajista.
Kysyin puoliksi ulkosuomalaisena, että mites me puoliksi ulkosuomalaiset maanrakentajat, jotka osataan yhdyssanat eikä haukuta ketään lettuhuuliksi?
(Tiedän, että tämä on tulkintakysymys olisiko maanrakentajat ja maan rakentaja kumpikin oikea termi)
Kylläpä tulee paljon roskaa vihapuhetta ja rasimista öyhöttämistä. Rasiteja on kaikissa puolueissa, eikä rasismi ole Suomessa kovinkaan suuri ongelma, suurempi ongelma on rasimista öyhöttäminen ja persujen demonisointi.

Närpiö on oma tapauksensa, se on hyväksikäyttänyt mamuja, pienemillä palkoilla.

Lettuhuuli on mauton ilmaisu, mutta älä yleistä. Persuja haukutaan ns "paremmiston" taholta paljon pahemmin, et vain huomaa sitä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
905
Samalla logiikalla Suomen vankiloissa on hätätila. Nuohan on suljettu tuolle leirille kurdien toimesta, koska kuuluivat islamistiseen terroristijärjestöön. Kurdeille tietty hyvä kun pääsevät terristeista eroon mutta eihän se niin voi olla, että vapauteen heidät päästetään Suomessa.

Jaa miksi ei... Tämän hallituksen toimia seuranneena väittäisin että terot haetaan charterlennoilla pois leireiltä ja annetaan uusi identiteetti, kämppä ja kelagold tietysti, tälläkin varmaan taas tienataan mutta itse en keksi miten. Toivottavasti nämä terot eivät ole ns. päänirroittaja moniosaajia.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Meistä? Puhuit meistä ja teistä maahantunkeutujina. Kyllä, olet silmissäni karjalalippispäinen juntti (EDIT: otettu sana idiootti pois ja korvattu juntilla) ja haluaisin nähdä sanoisitko kommenttiasi täällä omalla nimelläsi.
Itse en kehtaisi. Käytin sinuun ihan omaa retoriikkaasi, tuntuiko sinusta hyvältä?

Vaikeeta on keskustella asiallisesti jos täällä käytetään termiä matut. Lopeta uhriutuminen jos itse käytän samankaltaista retoriikkaa mikä ei liity edes etnisyyteen vaan junttiuteen ja karjalalippikseen.
Älä uhriudu, kirjoituksesi on kuin suoraan tietämättömän vihapuhuja juntin suusta. Jos sinulla on Karjala lippis se ei tarkoita, että muillakin olisi. Miksi lietsot vihaa ja vastakkain asettelua, tyypilliseen suvaitsevaisena esiintyvän suvaitsemattomaan tapaan.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Lisäksi koko karjala-lippis konsepti on rasistinen vihapuhe ilmaisu. Karjala-lippiksessä, kuten missään muussakaan lippiksessä ei ole mitään pahaa. Tällainen nimittely kertoo ainostaan nimittelijästä itsestään. Todella valitettavaa tällaiset ulostulot.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Minullekin kävisi yhteistyö persujen kanssa, jos meno ei olisi tälläistä jatkuvaa öyhöttämistä mitä saa lukea joka päivä somesta.

Et sinä, muut persut ovat tehneet sen puolestasi. Myönnän, että tämä muiden persukannattajien käytös purkautui nyt sinuun. Myönnän virheeni ja pyydän sitä sinulta anteeksi.
En nää joka paikassa rasismia. Siinä on juurikin ero "oikean" demarin ja hihhulin välillä.

Muistuttaisin sinua tästä tapauksesta:
Mäntylä (ps.) ja Rajamäki (sd.) kaatavat paperittomien terveydenhuollon

Kannataisiko teidän persujen vaikka jatkossa lopettaa rasistiset puheet ja keskittyä asioiden ratkaisuun, niin teidän kanssa jostain samaa mieltä olevat voisivat jopa teidän kanssa tehdä jossain vaiheessa yhteistyötä? Tällä hetkellä minä en siihen ainakaan pystyisi viimeaikaisten toilailujenne takia.

Persuilta on useasti kysytty ratkaisuja, mitään järkeviä ratkaisuja ei ole tullut esim. maahanmuuttoon. Politiikkaan ei valitettavasti kuulu minusta jatkuva vastakkainasettelu ja koventunut kieli toisia ihmisiä kohtaan, vaikka he edustavat toista puoluetta tai toista näkemystä. Tässä persut ovat juuri kunnostautuneet parhaiten.

Mites Närpiö ja moni tuttuni joka ovat vietnamilaista etnisyyttä, tai entiset Yugoslavian asukkaat jotka työllistyvät vähintään yhtä hyvin kuin. esim suomalaiset?

Jos näät rasismissa mistään näkökulmasta yhtään mitään hyvää, niin todistit juuri pointtini.
Ei lisättävää.
Harvinaisen omahyväinen kirjoitus ja itsensä ylentämistä haukkumalla persuja. Missä puolueessa on eniten rikollisia, aivan SDP:ssä, insesti isää, miljonääri naisen kaappaaminen, Turun apulaiskupungin johtaja demari sai potkut invalidi vaimonsa pahoinpitelystä ja kaupungin luottokortin väärinkäytöstä, rikollinen "lelusalakuljettaja" jne. netistä kyllä löytyy pitkät listat rikollisista demareista. Toisin kuin ns. suvaitsevaisto persujen kohdalla, minä en yleistä kaikkia demareita rikollisiksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 297
Pysykää asiassa tai ette saa vastauksia.
Yksinkertaista.
Niinhän se on, mutta maltatko itse pysyä asiassa?

Kertoo taas ehkä teistä enemmän kuin minusta.
Ensin asettaa itsensä jalustalle ja sitten:
Lisäksi, täällä netissä on helppo itkeä ja esittää kovanaamaa. Haluaisin nähdä kuinka mestarinne julistaisi esim. Jakomäessä, että monikulttuurisuus ja monikielisyys ei kuulu Helsinkiin :D
Olette hauskaa sakkia.
Epäsuora fyysisellä väkivallalla uhkailu on asiallista keskustelua? :facepalm:
Ei jatkoon!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
620
"Ulkoministeriön al-Hol-operaatiosta vastanneen erityisedustaja Jussi Tannerin mukaan lapsia ei olisi voitu tuoda Suomeen ilman heidän äitejään. Lisäksi Suomen turvallisuuden kannalta kaikkein vaarallisinta olisi ollut jättää suomalaiset lapset ja naiset Syyriaan. "

Miten ihmeessä muutama suomalainen nainen lapsineen monen tuhannen kilometrin päässä on uhka Suomen sisäiselle turvallisuudelle?
Nyt kun heidät tuotiin tänne, niin uhka on todellinen.

 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
"Ulkoministeriön al-Hol-operaatiosta vastanneen erityisedustaja Jussi Tannerin mukaan lapsia ei olisi voitu tuoda Suomeen ilman heidän äitejään. Lisäksi Suomen turvallisuuden kannalta kaikkein vaarallisinta olisi ollut jättää suomalaiset lapset ja naiset Syyriaan. "

Miten ihmeessä muutama suomalainen nainen lapsineen monen tuhannen kilometrin päässä on uhka Suomen sisäiselle turvallisuudelle?
Nyt kun heidät tuotiin tänne, niin uhka on todellinen.

Varmaan siinä ajatellaan että isis-lapset olisivat kasvaessaan radikalisoituneet, ja mitä vähemmän maailmassa on radikalisoituneita suomalaisia ääri-islamisteja, sen parempi Suomen turvallisuudelle.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 924
Vähintä mitä olisi voitu tehdä, olisi ollut ottaa heti lentokentällä lapset huostaan ja alkaa selvittämään äitien tilannetta.

Lapsia otetaan Suomessa huostaan pienemmästäkin asiasta, mutta radikalisoituneet kurkunleikkajat eivät kuulu näemmä siihen sakkiin.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Varmaan siinä ajatellaan että isis-lapset olisivat kasvaessaan radikalisoituneet, ja mitä vähemmän maailmassa on radikalisoituneita suomalaisia ääri-islamisteja, sen parempi Suomen turvallisuudelle.
"Suomalaisia" somaleita. Ne miespuoliset islamistithan on joko tapettu sodassa, teloitettu kiinni jäätyään tai paenneet Eurooppaan. Naisille kela gold käteen ja lämmintä kättä.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 675
"Ulkoministeriön al-Hol-operaatiosta vastanneen erityisedustaja Jussi Tannerin mukaan lapsia ei olisi voitu tuoda Suomeen ilman heidän äitejään. Lisäksi Suomen turvallisuuden kannalta kaikkein vaarallisinta olisi ollut jättää suomalaiset lapset ja naiset Syyriaan. "

Miten ihmeessä muutama suomalainen nainen lapsineen monen tuhannen kilometrin päässä on uhka Suomen sisäiselle turvallisuudelle?
Nyt kun heidät tuotiin tänne, niin uhka on todellinen.

Tietääkö joku muuten millä perusteella kyseiset lapset ovat suomalaisia, kun sitä koko ajan hehkutetaan perusteena näille hämyoperaatioille? Hieman epäilen, että kansalaisuutta tai papereita olisi edes aikoinaan hommattu syntymän yhteydessä, ja joissakin maissa paikallisen lainsäädännön mukaan kansalaisuus menee isän eikä äidin puolelta. Täällä tätä tietysti automaagisesti ajatellaan äidin kautta, mutta missään en ole nähnyt mainintaa, onko näillä oikeasti Suomen kansalaisuus vai tuleeko tuo nyt automaattisesti kunhan vain esiintyy kansalaisuuden omaavan aikuisen kanssa, vaikka ei oikeasti edes olisi mitään sukua? Pikkulapset tietysti sieltä on hyvä saada turvaan oli miten oli, eivät tuonne kuulu, mutta sitten vanhemmat mahdolliset lapsitaistelijat alkavatkin olla hankalampi tapaus. Kyseisessä toiminnassa kun ei mitään 18v ikärajoja harrasteta.

Ja vähintäänkin nämä terroristijärjestöön kuuluvat aikuiset pitäisi passittaa suoraan tutkintavankeuteen ja tuomita terroristitoimintaan osallistumisesta, tuomion ankaruus riippuen siitä kuinka paljon todisteita toiminnasta löytyy, mutta missään nimessä ilman tuomiota tuosta ei saisi selvitä.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 244
Tuon "Sannan" lapsien kansalaisuus tulee kyllä varmastikkin sitten suoraa äidiltään, mutta kuinkas tämän somalin tapauksessa? Suomen lainsäädäntö ei edelleenkään mahdollista kansalaisuuden poistamista jos on kaksoiskansalaisuus jos matkustaa terroristiksi ulkomaille? Noh toivotaan että asia edistyisi seuraavalla hallituskaudella ja tälle farssille laitetaan loppu. Suomalaisille sekopäille ei tietysti oikein voi mitään mutta kyllä nämä somalit pitää palauttaa takaisin kotiinsa jos suomen kansalaisuus on millään tavalla mahdollista poistaa.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 163
Vähintä mitä olisi voitu tehdä, olisi ollut ottaa heti lentokentällä lapset huostaan ja alkaa selvittämään äitien tilannetta.

Lapsia otetaan Suomessa huostaan pienemmästäkin asiasta, mutta radikalisoituneet kurkunleikkajat eivät kuulu näemmä siihen sakkiin.
Juuri näin. Jos lasten vieminen sota-alueelle väkivaltaiseen kulttiin ei oikeuta huostaanottoa, mutta se, että Villella maistuu viina oikeuttaa, niin on toimintatavoissa jotain pielessä.

Jonkun virkamiehen kommentti, että 5 vuotta vanhojen "kuolema vääräuskoisille" -twiittien pohjalta ei voida mitään toimenpiteitä tehdä on myös kummallinen, kun huomattavasti lempeämmästä kirjoittelusta on saanut tuomioita. Tässä pitäisi painaa myös konteksti. Jos minä kirjoitan tähän, että "juutalaiset pitäisi polttaa", mutta sitten arkielämässäni minua ei voisi vähempää kiinnostaa kuka kumartaa Jahvea, niin kai minä päätäni saan aukoa. Jos kuitenkin rupean hengaamaan aikaisesta kaljuuntumisesta kärsivän nahkatakkijengin kanssa, toistelen samaa viestiä useasti ja sitten jollain "opintomatkalla" jään kiinni porukasta, jossa muut potkivat juutalaisia (minä en tietenkään mitään tehnyt - tai ainakaan kukaan ei ole siitä kertomassa) ja annetaan paikallisessa maassa linnaa, niin en odota, että viranomaiset minut väen väkisin neuvottelisivat Suomeen tuomiota istumaan - tai siis oikeastaan neuvottelisivat Suomeen ja sitten vapauttaisivat, koska mitään todisteitahan ei ole.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 924
Hyvin väistelty Haavistolta. Puhui noin 1-2 minuuttia al-Holista kotiutetuista ja jatkoi heti perään koronatilanteesta ja nyt pauhaa viisumeista.

Toivottavasti tulee kunnon kysymyksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 497
Muslimeille ja muillekin "vaikeille" maahanmuuttajaryhmille on viranomaisten piirissä erilaiset lait ja käytännöt kuin muille kansalaisille. Viranomaiset eivät halua ja pysty puuttumaan esim. sosiaalitoimen ja lastensuojelun puitteissa näiden ryhmien toimintaan ilman asettamatta itseään ongelmiin ja pahimmillaan hengenvaaraan yms. joten yleensä kyseiset ryhmät saavat touhuta ja toimia kuten haluavat ja lapset kasvatetaan kuten halutaan. Tässä on todennäköisesti samasta ilmiöstä kyse ja yksikään sossu ei uskalla upottaa käsiään paskaan, varsinkaan näin julkisen asian kanssa. Islamistisessa maailmankatsomuksessa lapset ovat vain ansioituneita, kun ovat uskonsodassa jo olleet ja tuollainen kokemus vain tukee kasvua ja kehitystä. Tähän näkemykseen myös Suomen viranomaiset todennäköisesti tyytyvät.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
93
Kai tämäkin kuuluu maahanmuuttoon, koska kyse on ilmiöstä, jossa osapuolina ovat uutta elämää täältä hakevat ihmiset ja toisaalta täällä jo asuvat. Molempien ryhmien koostumus vaihtelee. Tulijoissa on vainoa pakenevia tai niitä jotka rakkaus tai muu syy on tuonut tänne. Samoin on paikallisia moneen junaan: suurin osa on avarakatseisia, vähemmistö taas umpimielisiä penkinvaraajia, joiden mielestä lähimmäisten hengittäminenkin on omasta hapesta pois.

Me mietittiin tätä maahanmuuttoa ja tuon viimeisen pään toimintaa pienellä porukalla eilen yhden ystäväni luona. Ehkä glögi vähän vauhditti keskustelua! :rofl2: Esiin nousi näkemys, että tuo kansanosa vihaa *kaikkea* vierasta, aina suomenruotsalaisista alkaen! Esimerkiksi joka antoi Neil Hardwickin, joka oli hauska lempeää komediaa tehdessään, mutta kun hän käytti kykyään katsoa tätä meidän aika lailla umpinaista suomalaisuutta ulkoa käsin yhtään kriittisempään sävyyn, niin vihaa satoi päälle sieltä tietystä äärilaidasta. ”Saatanan brittipelle!” No, suomenruotsalaiset ovat kyvykkyydellään juurtuneet osaksi tämän maan historiaa, kulttuuria ja talouselämää ja Neil on onneksi sitkeä, mutta monet muut ovat antaneet periksi ja pakanneet laukkunsa lähtien täältä pussinperältä.

Pitkän johdantoni jälkeen kysymys teille "nuiviksi" itsenne tunteville: Voisiko olla mahdollista, että osa tuosta primitiivireaktiostanne johtuu normaalisti piilossa olevasta ale… ööö … sanotaan vaikka "tuntemuksesta", jonka tuoreesti ja erilailla ajattelevat ihmiset liipaisevat esiin?

Ei mulla muuta. Hyvää uutta vuotta kaikille!
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Kai tämäkin kuuluu maahanmuuttoon, koska kyse on ilmiöstä, jossa osapuolina ovat uutta elämää täältä hakevat ihmiset ja toisaalta täällä jo asuvat. Molempien ryhmien koostumus vaihtelee. Tulijoissa on vainoa pakenevia tai niitä jotka rakkaus tai muu syy on tuonut tänne. Samoin on paikallisia moneen junaan: suurin osa on avarakatseisia, vähemmistö taas umpimielisiä penkinvaraajia, joiden mielestä lähimmäisten hengittäminenkin on omasta hapesta pois.

Me mietittiin tätä maahanmuuttoa ja tuon viimeisen pään toimintaa pienellä porukalla eilen yhden ystäväni luona. Ehkä glögi vähän vauhditti keskustelua! :rofl2: Esiin nousi näkemys, että tuo kansanosa vihaa *kaikkea* vierasta, aina suomenruotsalaisista alkaen! Esimerkiksi joka antoi Neil Hardwickin, joka oli hauska lempeää komediaa tehdessään, mutta kun hän käytti kykyään katsoa tätä meidän aika lailla umpinaista suomalaisuutta ulkoa käsin yhtään kriittisempään sävyyn, niin vihaa satoi päälle sieltä tietystä äärilaidasta. ”Saatanan brittipelle!” No, suomenruotsalaiset ovat kyvykkyydellään juurtuneet osaksi tämän maan historiaa, kulttuuria ja talouselämää ja Neil on onneksi sitkeä, mutta monet muut ovat antaneet periksi ja pakanneet laukkunsa lähtien täältä pussinperältä.

Pitkän johdantoni jälkeen kysymys teille "nuiviksi" itsenne tunteville: Voisiko olla mahdollista, että osa tuosta primitiivireaktiostanne johtuu normaalisti piilossa olevasta ale… ööö … sanotaan vaikka "tuntemuksesta", jonka tuoreesti ja erilailla ajattelevat ihmiset liipaisevat esiin?

Ei mulla muuta. Hyvää uutta vuotta kaikille!
Niin no britti koomikot eivät esim raiskaa 10 kertaa todennäköisemmin. Luultavasti tuli paperit kunnossa tänne ja tienaa omat rahansa. Kaikkia maahanmuuttajia ei pidä niputtaa yhteen. Tuo on taktiikka jolla epämiellyttävät asiat yritetään piilottaa. Sitten on vielä pakolaiset. En ole täällä kauheasti vastusta nähnyt maahanmuuttoa vastaan, jos paperit ja itsensä elättää. Käy kysymässä näiltä maahanmuuttajajengeiltä, mitä ajattelevat Neil Hardwikista. Minkäänlaista yhtymäkohtaa et tule löytämään.

 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Pitkän johdantoni jälkeen kysymys teille "nuiviksi" itsenne tunteville: Voisiko olla mahdollista, että osa tuosta primitiivireaktiostanne johtuu normaalisti piilossa olevasta ale… ööö … sanotaan vaikka "tuntemuksesta", jonka tuoreesti ja erilailla ajattelevat ihmiset liipaisevat esiin?
Se ei ole primitiivireaktio. Se on realistinen ymmärrys asiasta että maahantulo muslimimaista suurissa määrin on todella haitallista tälle maalle ja kulttuurille. Islam ei ikinä tule sopeutumaan länsimaiseen elämäntapaan, varsinkin kun tulijoiden annetaan pitää omat primitiiviset uskonsa ja tapansa. Jos joku muuta luulee niin se on sitä moneen kertaan vääräksi todistettua unelmahöttöä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 535
Pitkän johdantoni jälkeen kysymys teille "nuiviksi" itsenne tunteville: Voisiko olla mahdollista, että osa tuosta primitiivireaktiostanne johtuu normaalisti piilossa olevasta ale… ööö … sanotaan vaikka "tuntemuksesta", jonka tuoreesti ja erilailla ajattelevat ihmiset liipaisevat esiin?
Kumpa näkyisikin niitä tuoreesti ja erilailla ajattelevia. Pääsääntöisesti kun näkyy tunkkaisen ja keskiaikaisen ajatusmallin omaavia. ;)

Ainahan kaikki on on mahdollista. Mutta samaan syssyyn voisi vaikka kysyä että mitenkäs te "suvaitsevaisesti" tuntevat. Voisiko olla mahdollista että osa tuosta teidän kuviostanne on puhdasta hyvesäteilyä ja itsenne jalustalle nostamista. Anekauppaa toisten rahoilla.

Sinänsä se syy miksi itse vastustan sosiaalisperäistä maahanmuuttoa on hyvin selkeä. Ihmiset jotka eivät tänne kotoudu, ja aiheuttavat vain Suomelle kustannuksia eivät minusta tänne kuulu, meillä on ihan tarpeeksi omiakin sosiaalitapauksia elätettävänä. Jos pystyt itsesi ja perheesi elättämään omalla työlläsi, niin tervetuloa. Aika harvassa vaan on nuo tuollaiset tänne tulijat, ja vielä harvemmassa jos katsotaan kehitymaista peräisin olevaa väestöä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 733
Kai tämäkin kuuluu maahanmuuttoon, koska kyse on ilmiöstä, jossa osapuolina ovat uutta elämää täältä hakevat ihmiset ja toisaalta täällä jo asuvat. Molempien ryhmien koostumus vaihtelee. Tulijoissa on vainoa pakenevia tai niitä jotka rakkaus tai muu syy on tuonut tänne.
Luultavimmin ne "muut syyt" vaikuttavat nuivaan suhtautumiseen naahanmuuttoon. Lapsiraiskaukset, murhat ja väkivalta, ei kunnioiteta Suomen lakia, ei halua sopeutua yhteiskuntaa jne...
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 419
Kai tämäkin kuuluu maahanmuuttoon, koska kyse on ilmiöstä, jossa osapuolina ovat uutta elämää täältä hakevat ihmiset ja toisaalta täällä jo asuvat. Molempien ryhmien koostumus vaihtelee. Tulijoissa on vainoa pakenevia tai niitä jotka rakkaus tai muu syy on tuonut tänne. Samoin on paikallisia moneen junaan: suurin osa on avarakatseisia, vähemmistö taas umpimielisiä penkinvaraajia, joiden mielestä lähimmäisten hengittäminenkin on omasta hapesta pois.

Me mietittiin tätä maahanmuuttoa ja tuon viimeisen pään toimintaa pienellä porukalla eilen yhden ystäväni luona. Ehkä glögi vähän vauhditti keskustelua! :rofl2: Esiin nousi näkemys, että tuo kansanosa vihaa *kaikkea* vierasta, aina suomenruotsalaisista alkaen! Esimerkiksi joka antoi Neil Hardwickin, joka oli hauska lempeää komediaa tehdessään, mutta kun hän käytti kykyään katsoa tätä meidän aika lailla umpinaista suomalaisuutta ulkoa käsin yhtään kriittisempään sävyyn, niin vihaa satoi päälle sieltä tietystä äärilaidasta. ”Saatanan brittipelle!” No, suomenruotsalaiset ovat kyvykkyydellään juurtuneet osaksi tämän maan historiaa, kulttuuria ja talouselämää ja Neil on onneksi sitkeä, mutta monet muut ovat antaneet periksi ja pakanneet laukkunsa lähtien täältä pussinperältä.

Pitkän johdantoni jälkeen kysymys teille "nuiviksi" itsenne tunteville: Voisiko olla mahdollista, että osa tuosta primitiivireaktiostanne johtuu normaalisti piilossa olevasta ale… ööö … sanotaan vaikka "tuntemuksesta", jonka tuoreesti ja erilailla ajattelevat ihmiset liipaisevat esiin?

Ei mulla muuta. Hyvää uutta vuotta kaikille!
Mä vähän veikkaan, että sun enemmistö-vähemmistö -olettama voi olla vähän ns. kuplan vääristämä. Itse veikkaan, että suurin osa suomalaisista on ns. tolkun ihmisiä ja kaikki tulijat maahan rajoituksetta haluavat (taisit käyttää nimitystä "avarakatseinen") ovat vähemmistössä. Tuo kansanosa rakastaa kaikkea paitsi menestyvää valkoista heteromiestä, koska hän on pilannut kaiken.

Itse arvostan työntekoa, ydinperhettä ja tällaisia tosi tylsiä ja juntteja juttuja. En silti koe itseäni rasistiksi tai ahdasmieliseksi, vaikka esim. pidän tuota Al-Hol-sekoilua ihan päättömänä. Itse olisin ottanut Tanskan linjan ja jättänyt lähtijät sinne ja vienyt bonarina kansalaisuuden.

Hyvää uutta vuotta itsellesikin!
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
Ok, sovitaan että ymmärsin väärin.
Esim. tästä metrokeissistä puhuin ihan ääneen somessa omalla nimelläni ja profiilillani. Ihan käsittämätöntä, että Roope Salmiset sun muut b-luokan julkkiset löivät päänsä taas yhteen asiaa tutkimatta ja julistivat rasismia sellaisessa paikassa missä sitä ei kukaan järkevä ihminen voinut nähdä.
Olen siis kansassi samaa mieltä, että tätäkin esiintyy.

Moni ihminen tykkää uhriutua ja syyttää kaikesta rasismia. Itse en ole näitä henkilöitä. Olen oikeasti kohdannut rasismia aikuisiällä alle kymmenen kertaa, piilorasismista taas en osaa sanoa.

Toki mielestäni rasismi on lisääntynyt Suomessa näiden öyhöttäjien toimesta(tai ainakin se on näkyvämpää), jotka ihan omalla nimellään kirjoittavat N-sanoja maanpuolustus ja muissa ryhmissä.
Pidän äärivasemmistoa ja äärioikeistoa täysin yhtä haitallisena tälle maalle. Toisesta on vain minulle tummahipiäisenä enemmän haittaa ja oikeasti vähän pelkään mitä käy, kun nämä roturealistit saavat lisää valtaa ja retoriikka vaan kovenee päivä päivältä enemmän.

Loppuun sanon, että en pidä Suomea rasistisena maaana ja minä olen siitä mielestäni hyvä esimerkki. Vaikkakin jouduin heinäkuussa vai kesäkuussa rasististen motiivien takia hyökkäyksen kohteeksi mistä oisin voinut huonolla tuurilla kuolla. Noh, pelkureita löytyy joka ryhmästä.
Nuiva suhtautuminen erinäköisiin (tummempi-ihoisiin) ihmisiin tulee automaattisesti lisääntymään kokoajan, kasvavalla tahdilla, mitä enemmän lähi-idästä jne raahataan islamin kannattajia ja muita sopeutumattomia perseilijöitä tänne. Niin pitkään kun he eivät luovu kulttuuristaan, seuraa hankaluuksia, joista kärsijänä on maan alkuperäiset asukkaat.

Islam sisältää niin paljon alistamista, terrori ja sotimiskäskyjä ym,, että koko paska pitäisi kertakaikkisesti kieltää täällä Suomessa vihapuheena.
---------------------
Noille tänne tuoduille lapsille pitäisi tehdä välitön huostaanotto ja äidit pistää vankilaan, terroristiseen järjestöön kuulumisesta. Jos tuota ei ole vielä kriminalisoitu, niin krimalisointi pitäisi tehdä välittömästi.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
549
Maahanmuutto ei ole 'rikkaus' yli 90 prosentissa Suomen kunnista ja Espoo esimerkkinä.
Tutkija Samuli Salminen avaa uuden maahanmuuttotutkimuksen hälyttäviä lukuja maahanmuuton kustannuksista kunnille.

Tämä on esittely tulevasta laajemmasta tutkimuksesta maahanmuuton kustannuksisrta kunnille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Nuiva suhtautuminen erinäköisiin (tummempi-ihoisiin) ihmisiin tulee automaattisesti lisääntymään kokoajan, kasvavalla tahdilla, mitä enemmän lähi-idästä jne raahataan islamin kannattajia ja muita sopeutumattomia perseilijöitä tänne.
Kyllä, 99% pilaa loppujen maineen. Sääliksi käy olla se ainoa fiksu musta. Siitähän on jo kyselyitä, että Black Lives Matter kansannousut ovat vain lisänneet mustiin kohdistuvia ennakkoluuloja. Kukapa olisi yllättynyt jos "rauhanomaisessa" mielenosoituksessa jossa tapetaan valkoihoisia kaduille ja poltetaan kaupunki.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 285
Vähintä mitä olisi voitu tehdä, olisi ollut ottaa heti lentokentällä lapset huostaan ja alkaa selvittämään äitien tilannetta.

Lapsia otetaan Suomessa huostaan pienemmästäkin asiasta, mutta radikalisoituneet kurkunleikkajat eivät kuulu näemmä siihen sakkiin.
Mahdollinen lastensuojelun asiakkuus on salassa pidettävää tietoa, kukaan viranomainen ei voi siitä mainita mitään julkisesti.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Mahdollinen lastensuojelun asiakkuus on salassa pidettävää tietoa, kukaan viranomainen ei voi siitä mainita mitään julkisesti.
Mutta mikään ei estä kertomasta, että esim "Kaikkien terrorismijärjestöjen toimintaan osallistuvien lapset tullaan huostaanottamaan." Vaikka lakimuutoksen infotilaisuuden yhteydessä.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Mutta mikään ei estä kertomasta, että esim "Kaikkien terrorismijärjestöjen toimintaan osallistuvien lapset tullaan huostaanottamaan." Vaikka lakimuutoksen infotilaisuuden yhteydessä.
Kyllähän lailliset käytännöt estävät. Oikeusvaltiossa (alkaako tää sana jo kyllästyttää, mitä?) nuo mahdolliset huostaanotot tehdään viranomaisen normaalilla menettelyllä joka perustuu olemassaoleviin lakeihin, eikä niin että poliitikot kertovat huojentavasti kansalle että nyt nämä ja nämä pannaan tyrmään koska ollaan sitä mieltä. Nykylainsäädännöllä, jota Isis-naisten edesottamuksiin sovelletaan, välttänevät huostaanoton helposti.

Täti selittää lehdessä:
" Iltalehti otti vielä yhteyttä sisäministeriöön. Kysymykset koskivat jälleen naisiin kohdistuvia rikostutkintoja. Poliisitoiminnan ohjausyksikön kehittämispäällikkö Tarja Mankkinen sanoo pitävänsä tärkeänä, että Suomeen palaavien naisten asiat ja perhetilanne tarkastellaan tapaus kerrallaan.

– Lastensuojelun osalta noudatetaan normaalia, lain mukaista käytäntöä. Ensin selvitetään lapsen tilanne ja sen jälkeen tehdään suunnitelma siitä, millaista apua lapsi tarvitsee. Kaikki tehdään sen perusteella, mikä lapsen yksilöllinen tilanne on, Mankkinen kertoo.

Käytännössä äitejä ja lapsia ei siis voida noin vain erottaa toisistaan, kun he saapuvat Suomeen. Lastensuojelun kovista keinoista huostaanotto voi tulla kyseeseen, jos viranomaisille selviää, että lapsi ei saa äidiltään tukea tai jos häntä epäillään vakavasta rikoksesta. Suomeen tultaessa esitutkinnat tuskin ovat vielä käynnissä.

– Yksi mahdollisuus on huostaanotto, jos lapsen kehitystä ei voida muuten turvata. Mutta korostaisin sitä, että näissä arvioidaan jokainen tilanne erikseen. Sen perusteella ei voi tehdä huostaanottoa, että äiti on kuulunut tähän ryhmään, jota julkisuudessa on kutsuttu Al-Holin äideiksi."

Hallituksellahan on nyt selvityksessä mitä muutoksia terrorismilainsäädäntöön voidaan tehdä.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
On tämä oikeudenmukaisuuden huippu.:facepalm: Aikuiset naiset lähtevät osaltaan perustamaan uutta hallitsevaa, muita, varsinkin vääräuskoisia, väkivalloin alistavaa valtiota. Kun se menee pieleen, Suomi hakee nämä pois, ja aikoo hakea lisääkin (seuraava satsi lienee viimeistään eduskunnan kesälomien alkaessa:hmm:). Nyt nämä saavat itse päättää missä asuvat (khyllä, oikeus on, mutta voisi olettaa, maksaja saisi päättää jotain, nämähän tuskin maksavat päivääkään mitään omilla varoillaan), ja ei ole vaikea arvata missä haavoja nuoleskellen toipuvat: melko varmasti Helsingissä, jossa kaikki tutut ja samanmieliset ovat ja sopivan kalliit asunnot järjestetään sormia napsauttamalla (toivottavasti saavat oikein suuret luukut keskustasta). Tavallinen kantasuomalainen köyhä, varsinkin mies, alkaa hiljalleen muumioitua odottaessaan asuntoa vuosikausia, useammat turhaan (esim. Hekaan 80% hakemuksista on ns. erittäin kiireellisiä, ja vain 20% em. voidaan asunto tarjota). Reilua? Ei, mutta "lasten oikeudet" ja vihervasemmisto keskustalla terästettynä.

Ja millä todennäköisyydellä esim. jesidi kristityillä on mahdollista saada oikeutta? Luuleeko joku oikeasti, että he voivat tulla Suomeen tunnistamaan oikeuteen, että ovatko meidän suomalaiset ISIS-äitylit Sanna ja/vai Manna yms. olleet heitä (vain kevyesti) soppakauhalla sivaltaneita naisvartijoita tms. Ja kyllä, naisia on osallistunut hirmutekoihin siinä missä miehetkin, kerrotaanpa naisten olleen erityisen julmia. Mutta eipä taida kiinnostaa jesidien kärsimykset. En millään jaksa uskoa, että nämä Suomeen haetut naiset joutuisivat mihinkään kansainväliseen oikeuteen, eiköhän punavihreät keskustalla terästettyinä estä sen, kun lapsia ei saa erottaa tms. jne. tjsp. Onpa ihme jos oikeutta käydään edes Suomessa, epäilen. Vain tulevaisuudessa historia ehkä kertoo, mitä kaikkea tänään puuhataan kulissien takana?

Voi vain kuvitella sitä huvittuneisuuden määrää näissä ISIS-piireissä. :( :rofl2: Asterixia mukaillen: "Hulluja nuo suomalaiset! Kantasuomalaiset."


Edelliseen liittyen, mistä sitä tietää, vaikka tapahtuisi suuri ihme, ja kuolleet ISIS-isit heräävät henkiin? Vastaavasta kuolleista heräämisestä on jo ennakkotapaus olemassa. Perheet pitää tietenkin tällöin yhdistää, koska "lasten oikeudet". Jos samalla ISIS-naisella on ollut useampi ISIS-mies, mikä on ihan mahdollista, niin kyllä vihervasemmisto keskustalla terästettynä keksii keinot. Inshallah. Jokaiselle ISIS-isille on vain järjestettävä omat asunnot (Helsingistä), koska "lasten oikeudet".

Tunnen ylpeyttä olla suomalainen. Kantasuomalainen:grumpy:
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 927
Yleensä en ihmisiä kommentoi mutta tämän tädin habitus oli sellainen ettei yhtään yllättänyt että edusti punaviherhallitusta. Wikipedia kertoi hänen tehneen gradunsa nimellä "Englannin radikaali älymystö ja Neuvostoliitto 1930-luvulla", joka on päässyt Työväen bibliografiaan, kertonee myös tekijän poliittisesta taustasta.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 244
Yleensä en ihmisiä kommentoi mutta tämän tädin habitus oli sellainen ettei yhtään yllättänyt että edusti punaviherhallitusta. Wikipedia kertoi hänen tehneen gradunsa nimellä "Englannin radikaali älymystö ja Neuvostoliitto 1930-luvulla", joka on päässyt Työväen bibliografiaan, kertonee myös tekijän poliittisesta taustasta.
Monesti totuus on tarua ihmeellisempää, en voi kieltää ettenkö hymyillyt kun linkin avasi. Jotenkin nämä stereotypiat eivät vain tyhjästä synny.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 924
Täältä ei Espoolaiset pottunokat saa palvelua, vaan aletaan eriyttämään ja jakamaan asukkaita etnisen taustan mukaan, kuten trendinä on ollut muuallakin.

Espoo aloitti neuvontapalvelun maahanmuuttajille – tavoitteena yhden luukun periaate
Espoon kaupunki on aloittanut maahanmuuttajille uuden neuvontapalvelun julkisista palveluista. Tällä hetkellä espoolaisista noin 19 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia. Viidentoista vuoden kuluttua Espoon työikäisestä väestöstä yli kolmasosan ennustetaan olevan vieraskielisiä.

Neuvontapalvelun tavoitteena on tarjota maahanmuuttajille niin sanottu yhden luukun palvelu. Maahanmuuttajien neuvontapisteessä työskentelee vajaat kymmenen työntekijää. Heidän ammatillinen taustansa ulottuu sosiaali- ja terveyspalveluista työllisyyspalveluihin ja asiakaspalveluun.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 661
Täältä ei Espoolaiset pottunokat saa palvelua, vaan aletaan eriyttämään ja jakamaan asukkaita etnisen taustan mukaan, kuten trendinä on ollut muuallakin.

Espoo aloitti neuvontapalvelun maahanmuuttajille – tavoitteena yhden luukun periaate
Tällä hetkellä espoolaisista noin 19 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia. Viidentoista vuoden kuluttua Espoon työikäisestä väestöstä yli kolmasosan ennustetaan olevan vieraskielisiä.
On kyllä aivan käsittämättömiä prosentteja. Viidennes espoolaisista ei ole suomalaisia nyt ja kohta kolmannes työikäisistä (ei siis työtä tekevistä) ei ole suomalaisia. Kyllä alkaa sossun maksukyky kyykkäämään kohta, tosin verojahan voi aina nostaa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 924
Siis eikö tämä ole positiivinen uutinen? Luulisi tuollaisen palvelun edistävän kotoutumista.
Muiden maiden tilannetta seuraten, kotoutumista ei tapahdu lainkaan tai jos tapahtuu, se on hyvin marginaalista.

Entä jos itse tarvitsen jotain palvelua ja joudun jonottamaan siihen puhelimessa useita tunteja ja/tai päiviä lähitapaamiseen, mutta ykkösluokan kansalaiset saavat tarvitsemansa palvelun omalta luukultaan heti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 285
Muiden maiden tilannetta seuraten, kotoutumista ei tapahdu lainkaan tai jos tapahtuu, se on hyvin marginaalista.

Entä jos itse tarvitsen jotain palvelua ja joudun jonottamaan siihen puhelimessa useita tunteja ja/tai päiviä lähitapaamiseen, mutta ykkösluokan kansalaiset saavat tarvitsemansa palvelun omalta luukultaan heti.
No hieno homma, ei yritetä sitten kotouttaa, jos joku on jossain muualla epäonnistunut. Ei tehdä mitään, niin säästyy rahaakin. On ilmaista sitten kiroilla, että maahanmuuttajat eivät kotoudu.

Sittenhän jonotat, niin kuin kaikki muutkin. Nyt jonotat luultavasti vähemmän, kun ei ole maahanmuuttajia jonottamassa edelläsi. Eikä tuo maahanmuuttajiinkaan erikoistunut palvelu jonottomuutta lupaa maahanmuuttajille.

Kai kaikesta saa väännettyä negatiivista, jos on oikeanlaiset aurinkolasit päässä.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
549

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 924
No hieno homma, ei yritetä sitten kotouttaa, jos joku on jossain muualla epäonnistut. Ei tehdä mitään, niin säästyy rahaakin.

Sittenhän jonotat, niin kuin kaikki muutkin. Nyt jonotat luultavasti vähemmän, kun ei ole maahanmuuttajia jonottamassa edelläsi. Eikä tuo maahanmuuttajiinkaan erikoistunut palvelu jonottomuutta lupaa maahanmuuttajille.

Kai kaikesta saa väännettyä negatiivista, jos on oikeanlaiset aurinkolasit päässä.
Yleinen suuntaus on täälläkin sama, eli ulkomaalaistaustaiset alueellistuvat omiin kaupunginosiinsa ja ovat alkaneet saamaan palveluita muista kansalaisista erillään.

Mielestäni kaikkien pitäisi olla samalla lähtöviivalla ja nähdä vähän vaivaa oppiakseen kielen ja tutustuakseen suomalaiseen yhteiskuntaan sekä sen antamiin palveluihin, eikä siten että kaikki tuodaan valmiiksi pöytään.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 661
No hieno homma, ei yritetä sitten kotouttaa, jos joku on jossain muualla epäonnistunut. Ei tehdä mitään, niin säästyy rahaakin. On ilmaista sitten kiroilla, että maahanmuuttajat eivät kotoudu.

Sittenhän jonotat, niin kuin kaikki muutkin. Nyt jonotat luultavasti vähemmän, kun ei ole maahanmuuttajia jonottamassa edelläsi. Eikä tuo maahanmuuttajiinkaan erikoistunut palvelu jonottomuutta lupaa maahanmuuttajille.

Kai kaikesta saa väännettyä negatiivista, jos on oikeanlaiset aurinkolasit päässä.
Rekrytään tuhat kampaviineriä auttamaan maahanmuuttajia tukien hakemisessa, kaikki voittaa ja talous pelastuu?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 285
Mielestäni kaikkien pitäisi olla samalla lähtöviivalla ja nähdä vähän vaivaa oppiakseen kielen ja tutustuakseen suomalaiseen yhteiskuntaan sekä sen antamiin palveluihin, eikä siten että kaikki tuodaan valmiiksi pöytään.
No vaikeaa se on päästä kielenopetukseen tai oppia suomalaisen yhteiskunnan toimiminen ja palvelut, jos ei saa olla olemassa palvelua, joka niistä informoisi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 285
Rekrytään tuhat kampaviineriä auttamaan maahanmuuttajia tukien hakemisessa, kaikki voittaa ja talous pelastuu?
No täällä on nyt ehdotettu vähän vastakkaista linjaa, ei anneta kielenopetuspalveluita, koska kantasuomalaisetkaan eivät saa. Oppikoon kielen itse.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 610
Viestejä
4 235 835
Jäsenet
71 234
Uusin jäsen
aivot-on

Hinta.fi

Ylös Bottom