• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Suomen maahanmuutosta, maahanmuuttopolitiikasta ja niihin liittyvistä ilmiöistä (KR 2.0)

Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Tuo on taas noita että kaikki tietävät totuuden mutta todisteet ei riitä. Olisivat saaneet tuomita.
Väitätkö tosissasi, että ympärileikkus tehtiin isän tietämättä. Persuista ja kantaväestöstä uskot mitä tahansa, mutta et sitä, että Suomessa asuvia tyttöjä on ympärileikattu joko kotimaissaan tai Suomessa salaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Tuo on todella helppoa huomata. He itse sen ilmaisevat. Vai meinaatko että he vain esittävät persujen kannattajaa jostain hämärästä syystä, oikeasti salaa sitten äänestävät vassareita?
Onpa erikoinen väite, sinä et mistään tiedä kenenkään poliittista kantaa, kerrot vain omista ennakkoluuloistasi ja persufobiastasi.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
985
Alunperinhän tämä käsite "yksittäistapaus" tuli keskusteluun persujen jatkuvan perseilyn kautta, kun niitä selitettiin aina yksittäistapauksiksi.
Ei tullut vaan tuli keskusteluun vihreiden ja vasemmistolaisten jatkuvasti käyttämänä ja heidän perseilyjensä kautta.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Ymmärrän kyseenalaistamisen, mutta miks tässäkin ketjussa on niin monelta kannalta joko väärinkäsitystä tai täysin väärin ymmärrystä?
Onko joku puolue niin rakas että se menee totuuden ohi?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Vitunko väliä minkäväriset lasit. Vituttaa kyl laidasta laitaan kun ei puhuta asioita miten asiat on.
Kulli kovana ollaan perussuomalaista, tai vastaavasti vasemmiston puolella ottamassa perseeseen.
Voin kuvitella minkälaista jollain päättävällä on kun mikään ei kenellekkään riitä kuitenkaan.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Tuli niin monta kommenttia tuohon kirjoittamaani, että "yksittäistapauksia" oli alunperin persujen perseilyt, että vastaan yleisesti. Alunperin niin oli, mutta nyt näemmä persut ovat omineet käsitteen tarkoittamaan jotain ihan muuta, mitä se alunperin tarkoitti. Tälle asialle en voi mitään, koska minulla ei ole trolliarmeijaa toitottamassa omaa totuuttani.

Persujen perseilyyn se alunperin liittyi. Nyt sitä jostain syystä halutaan käyttää kuvaamaan myös muuta kuin sitä, että persujen perseilyt olisi vain "yksittäistapaus". Sehän tossa huvittavaa olikin, että persujen "yksittäistapauksia" tuli kokoajan lisää, jolloin yksittäistapaus ei enää ollut yksittäistapaus. Vähän sama asia kuin "kännissä ja läpällä". Tostakin alkoi tulla jo legendaarista persuilua.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Tuli niin monta kommenttia tuohon kirjoittamaani, että "yksittäistapauksia" oli alunperin persujen perseilyt, että vastaan yleisesti. Alunperin niin oli, mutta nyt näemmä persut ovat omineet käsitteen tarkoittamaan jotain ihan muuta, mitä se alunperin tarkoitti. Tälle asialle en voi mitään, koska minulla ei ole trolliarmeijaa toitottamassa omaa totuuttani.

Persujen perseilyyn se alunperin liittyi. Nyt sitä jostain syystä halutaan käyttää kuvaamaan myös muuta kuin sitä, että persujen perseilyt olisi vain "yksittäistapaus". Sehän tossa huvittavaa olikin, että persujen "yksittäistapauksia" tuli kokoajan lisää, jolloin yksittäistapaus ei enää ollut yksittäistapaus. Vähän sama asia kuin "kännissä ja läpällä". Tostakin alkoi tulla jo legendaarista persuilua.
Eli olet sitä mieltä että persut omi tuon yksittäistapus kirjotuksen?
Tähän sulla on varmaan näyttää todisteet?
Ja jos on, niin myös on näyttää että se käsitys on jotain muuta?
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Eli olet sitä mieltä että persut omi tuon yksittäistapus kirjotuksen?
Tähän sulla on varmaan näyttää todisteet?
Ja jos on, niin myös on näyttää että se käsitys on jotain muuta?
Tällä foorumilla siltä ainakin hyvin vahvasti vaikuttaa. Jotta voisin hankkia todisteet, niin mun pitäisi käydä useita vanhoja sanomalehtijulkaisuja läpi, jota en tässä kuitenkaan jaksa tehdä. Enkä muutenkaan usko, että palstan persut mielipidettään muuttaisivat, vaikka esittäisin millaisia todisteita. Tietty, jos lupaat, että äänestät vihreitä seuraavissa vaaleissa, voin sulle todisteet kaivaa, mutta muuten ei maksane vaivaa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Mitä vittua?
Jos lupaan että kannatan jotain puoluetta niin kaivat jotain faktaa esiin?
Hauskinta tässä on että olen enemmänkin vihreän lähellä, mutta kunnää vihreät ihmiset on niin vittupäitä änkyttäjiä niin tuntuu että minkä vitun takia mun pitäs olla heidän puolella.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Mitä vittua?
Jos lupaan että kannatan jotain puoluetta niin kaivat jotain faktaa esiin?
Hauskinta tässä on että olen enemmänkin vihreän lähellä, mutta kunnää vihreät ihmiset on niin vittupäitä änkyttäjiä niin tuntuu että minkä vitun takia mun pitäs olla heidän puolella.
Tarkoitan sitä, että tässä tapauksessa todisteiden keräämiseen menisi niin paljon aikaa, että en jaksa sitä tehdä, koska panos-tuotos ei olisi riittävä.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Yksittäistapauksista puhuttiin jo 20 vuotta sitten kun mamut sattui keppostelemaan eikä kukaan tiennyt persuista mitään. Joka muuta väittää on kakara tai muuten vaan huonomuistinen.

T. Yksi keski-ikäinen joka on lukenut uutisia jo ennen internettiä sanomalehdistä.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Eli et halua kaivaa todisteita puheites pantiksi. Ok.
Minkä takia olet tässä ketjussa juttelemassa?
Jos et ole lehdistöä seurannut, niin tämän tapahtui niihin aikoihin, kun MV-lehti oli vielä voimissaan, niin et ehkä kyseisiä uutisia ole huomannut. Kaikkea ei ole niin helppo todistaa. Muutenkin tämä koko keskustelu on pelkkää semantiikkaa siitä, mitä käsitteestä "yksittäistapaus" pitäisi ajatella. Sanoin vain, miten asia mielestäni on. Onhan käsitteen trollikin merkitys muuttunut ajan saatossa, tai akronyymin lol. Näitä asioita ei vaan moni tiedosta.

Edit:
Lisättäköön vielä tuo: Sdp:n ehdokas PS:lle: Se koira älähtää Tuolla kirjoitetaan, että: 'RAZMYAR luettelee pitkän listan perussuomalaisten ”yksittäistapauksista”.' Tuon jälkeen on lueteltu näitä "yksittäistapauksia". Huomannet, että artikkeli on melko vanha, joka tukee väitettäni siitä, että persujen "yksittäistapaukset" olivat käsite jo ennen kuin persujen epävirallinen trolliarmeija on saanut käsitteen klangin aivan erilaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Jos et ole lehdistöä seurannut, niin tämän tapahtui niihin aikoihin, kun MV-lehti oli vielä voimissaan, niin et ehkä kyseisiä uutisia ole huomannut. Kaikkea ei ole niin helppo todistaa. Muutenkin tämä koko keskustelu on pelkkää semantiikkaa siitä, mitä käsitteestä "yksittäistapaus" pitäisi ajatella. Sanoin vain, miten asia mielestäni on. Onhan käsitteen trollikin merkitys muuttunut ajan saatossa, tai akronyymin lol. Näitä asioita ei vaan moni tiedosta.
Olen kyllä seurannut lehdistöä. Ja oletko edelleen sitä mieltä että toi yksittäistapus lähti persuista?
Puhut MV:lehdestä.
Kerrotko tai näytätkö sen mistä tuo termi "yksittäistapaus" on lähtien?
Jos se on persuista, niin todisteet varmaan löytyy?
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Olen kyllä seurannut lehdistöä. Ja oletko edelleen sitä mieltä että toi yksittäistapus lähti persuista?
Puhut MV:lehdestä.
Kerrotko tai näytätkö sen mistä tuo termi "yksittäistapaus" on lähtien?
Jos se on persuista, niin todisteet varmaan löytyy?
Juttu meni niin, että persuista nousi näitä "yksittäistapauksia", joita tosiaan sitten tuli useampia, jolloin puoluejohdon selitys yksittäistapauksista alkoi ontumaan.

Edit:
Myös tuossa: SDP:n Kumpula-Natri: ”Hirvisaaren erottaminen ei ratkaise perussuomalaisten perimmäistä ongelmaa” | Demokraatti.fi on osittain sitä vuonna miekka ja kirves käytyä yksittäistapauskeskustelua.
 

hmb

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
120
Väitätkö tosissasi, että ympärileikkus tehtiin isän tietämättä. Persuista ja kantaväestöstä uskot mitä tahansa, mutta et sitä, että Suomessa asuvia tyttöjä on ympärileikattu joko kotimaissaan tai Suomessa salaa.
Öö... Lueppa uudelleen tuo lainaamasi viesti?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 172
Jo pikainen googletus kertoo, että termiä "yksittäistapaus, ei voi/saa yleistää" on käytetty keskusteluissa, joissa puhutaan maahanmuuttajien tekemistä rikoksista jo ainakin vuonna 2007. Väitteet persuista ja MV-lehdestä ovat vähintäänkin mielenkiintoisia. Joko eräs keskustelija on liian nuori eikä muista, tai sitten tahallaan kirjoittaa muunneltua totuutta tarkoituksena paskoa keskustelua. Hyvin ainakin onnistunut, sillä viimeiset parikymmentä viestiä on jänkätty jostain ilmiselvästä termistä eikä itse aiheesta. :tup:
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Jo pikainen googletus kertoo, että termiä "yksittäistapaus, ei voi/saa yleistää" on käytetty keskusteluissa, joissa puhutaan maahanmuuttajien tekemistä rikoksista jo ainakin vuonna 2007. Väitteet persuista ja MV-lehdestä ovat vähintäänkin mielenkiintoisia. Joko eräs keskustelija on liian nuori eikä muista, tai sitten tahallaan kirjoittaa muunneltua totuutta tarkoituksena paskoa keskustelua. Hyvin ainakin onnistunut, sillä viimeiset parikymmentä viestiä on jänkätty jostain ilmiselvästä termistä eikä itse aiheesta. :tup:
Voi olla, en ole seurannut varmaan politiikkaa vuonna 2007, mutta on käyty keskustelu myös Persujen "yksittäistapauksista", vai kiistätkö tämän?
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Persut liittyvät melko vahvasti maahanmuuttokeskusteluun, mutta siirsin nyt ton viestin myös Persujen ketjuun. Vastatkoon Walkeri sinne.
Persut liittyy maahanmuuttokeskusteluun silloin kun ottavat kantaa maahanmuuttoon, ei muulloin. Mutta fobia mikä fobia kun pakko joka käänteessä tuoda keskusteluun mukaan.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Jos et ole lehdistöä seurannut, niin tämän tapahtui niihin aikoihin, kun MV-lehti oli vielä voimissaan, niin et ehkä kyseisiä uutisia ole huomannut. Kaikkea ei ole niin helppo todistaa. Muutenkin tämä koko keskustelu on pelkkää semantiikkaa siitä, mitä käsitteestä "yksittäistapaus" pitäisi ajatella. Sanoin vain, miten asia mielestäni on. Onhan käsitteen trollikin merkitys muuttunut ajan saatossa, tai akronyymin lol. Näitä asioita ei vaan moni tiedosta.

Edit:
Lisättäköön vielä tuo: Sdp:n ehdokas PS:lle: Se koira älähtää Tuolla kirjoitetaan, että: 'RAZMYAR luettelee pitkän listan perussuomalaisten ”yksittäistapauksista”.' Tuon jälkeen on lueteltu näitä "yksittäistapauksia". Huomannet, että artikkeli on melko vanha, joka tukee väitettäni siitä, että persujen "yksittäistapaukset" olivat käsite jo ennen kuin persujen epävirallinen trolliarmeija on saanut käsitteen klangin aivan erilaiseksi.
Minä luin yksittäistapauksista jo 90-luvulla kun mamut kepposteli ja sinä tuot jonkun artikkelin keskusteluun vuodelta 2014 "vanhana" joka todistaa sinun olleen oikeassa? Nyt kannattaa lopettaa ennen kuin nolaa itseään enempää.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 224
Näin EIT:n päätöksellä on työllistävä vaikutus.

"Maahanmuuttovirasto käy läpi noin 500 viraston tekemää turvapaikkapäätöstä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen 14.11. antaman ratkaisun takia. Tällä toimenpiteellä virasto haluaa varmistaa, että mahdolliset vastaavat tapaukset on tunnistettu.

– Otamme Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen ratkaisun erittäin vakavasti, minkä takia olemme päätyneet näihin toimenpiteisiin, sanoo ylijohtaja Jaana Vuorio.

Viraston selvityksen mukaan Suomessa on noin 500 hakijaa, jotka ovat saaneet täytäntöönpanokelpoisen kielteisen päätöksen ennen EIT:n ratkaisua, eli he odottavat maasta poistamista. Ryhmässä voi olla useita eri kansalaisuuksia.

Maahanmuuttovirasto käy läpi viraston tekemän turvapaikkapäätöksen ja varmistaa, että tapaus on käsitelty Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen ratkaisun edellyttämällä tavalla. Jos päätöksessä on EIT-ratkaisun kannalta huomioitavaa, hakijaa voidaan kehottaa tekemään uusintahakemus. Uusintahakemuksen tekeminen ei välttämättä tarkoita oleskelulupaa."


Maahanmuuttovirasto käy läpi noin 500 turvapaikkapäätöstä
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Minä luin yksittäistapauksista jo 90-luvulla kun mamut kepposteli ja sinä tuot jonkun artikkelin keskusteluun vuodelta 2014 "vanhana" joka todistaa sinun olleen oikeassa? Nyt kannattaa lopettaa ennen kuin nolaa itseään enempää.
Pistäppä sit joku artikkeli 90-luvulta, ni voin tsekata? Tietty yksi artikkeli ei todista sitä, että aiheesta on käyty (laajaa) keskustelua, mutta voisi antaa jotain viitettä asiasta. Itse olin siihen aikaan niin pieni, etten seurannut politiikkaa.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Pistäppä sit joku artikkeli 90-luvulta, ni voin tsekata? Tietty yksi artikkeli ei todista sitä, että aiheesta on käyty (laajaa) keskustelua, mutta voisi antaa jotain viitettä asiasta. Itse olin siihen aikaan niin pieni, etten seurannut politiikkaa.
Joo voin laittaa, odotappa hetki. Löytyy kaikki 90-luvun hesarit varastoituna eli n.3650kpl. Onneksi tajusin pistää jemmaan kun arvasin että joku jonne alkaa kysellä 30 vuoden päästä että mitähän niissä on mahtanut lukea.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Joo voin laittaa, odotappa hetki. Löytyy kaikki 90-luvun hesarit varastoituna eli n.3650kpl. Onneksi tajusin pistää jemmaan kun arvasin että joku jonne alkaa kysellä 30 vuoden päästä että mitähän niissä on mahtanut lukea.
No sit se on sana sanaa vastaan.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Sä olet ilmeisen tosissasi liittämässä "yksittäistapauksen" viittaukseksi persujen perseilylle.
Kyllä näin on. Muutenkin täällä on tarkoitus keskustella asiasta, eikä henkilöistä. Enkä usko, että minun työurani liittyy tähän keskusteluun millään tavoin.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
..jotka siis ovat..?
Jos kelaat tätä ketjua ylemmäs, niin löydät joitakin linkkejä, joita olen pastennut. Ei ne mitään tyhjentäviä ole, mut kuitenkin enemmän kuin ei mitään.

Tämä keskustelu kuuluu kuitenkin persujen säikeeseen, et jatketaan siellä, jos haluat vielä vängätä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Onko siis niin, että ne ketkä puhuvat yksittäistapauksesta, tarkoittavat näitä mm. @taffeli n esiintuomia keissejä, ja "yksittäistapauksesta" puhuvat sitten tarkoittavat näitä persujen juttuja?

En tiedä kuka puhuu mistäkin, tai kuinka moni noista puhuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 634
Siis mistä täällä nyt jankataan? Yksittäistapauksesta terminä ylipäätänsä vai kuka sen keksi ja kenelle?

Tuossa nyt on keskustelua vuodelta 2002 jossa kyseisellä termillä viitataan tiettyyn ryhmään. Pitäisikö tolla googlen aikaväli asetuksella kaivaa vielä vanhempia kirjoituksia?

Somalit

edit: kyseisellä termillä on jo toistakymmentä vuotta viitattu eri ryhmiin.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Onko siis niin, että ne ketkä puhuvat yksittäistapauksesta, tarkoittavat näitä mm. @taffeli n esiintuomia keissejä, ja "yksittäistapauksesta" puhuvat sitten tarkoittavat näitä persujen juttuja?

En tiedä kuka puhuu mistäkin, tai kuinka moni noista puhuu.
"yksittäistapauksella" viittaisin itse keissiin, joka ei todellisuudessa ole yksittäistapaus, vaan jatkuvaa toimintaa.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Siis mistä täällä nyt jankataan? Yksittäistapauksesta terminä ylipäätänsä vai kuka sen keksi ja kenelle?

Tuossa nyt on keskustelua vuodelta 2002 jossa kyseisellä termillä viitataan tiettyyn ryhmään. Pitäisikö tolla googlen aikaväli asetuksella kaivaa vielä vanhempia kirjoituksia?

Somalit

edit: kyseisellä termillä on jo toistakymmentä vuotta viitattu eri ryhmiin.
Olihan tuossa kieltämättä yksittäistapaus sanana mainittu. En sitten tiedä, et onko mikään media käyttänyt termiä noihin aikoihin. Voi tietty olla, että tämä mun käsitys siitä, että "yksittäistapaukset" liittyvät vain Persuihin johtuu mun omasta some-kuplasta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 692
Viestejä
4 221 990
Jäsenet
71 096
Uusin jäsen
climber_82

Hinta.fi

Ylös Bottom