Viime vuonna turvapaikkapäätöksistä noin 1400/4000 oli myönteisiä. Sukupuolijakauma oli about N=600, M=800
En jaksa googletella, että onko tuo tuotta. Jos on, nin onkohan jokin Ukrainan kriisi vielä taustalla jos noin paljon naisia, koska aina aikaisemmin, erityisesti silloin arabivaellusten aikoihin 2015 jne, oli suhdeluku aivan toista, jota tuskin kukaan kiistää.
Eli aivan totta tuo, että suomalaisten heteromiesten kumppanin löytäminen tehdään jatkuvasti vaikeammaksi. Toki tästä voi myös suomalaisia naisia myös syytää, että miksi ei kelpaa kouluttautunut suomalaismies, vaan pitää olla jokin eksoottinen tumma mies. Itse olin opiskelija ~25 vuotta sitten ja kun ensimmäiset afrikkalaiset vaihtarit tuli, niin tuskin kukaan on niin paljon pillua saanut tällä planeetalla. Aina puhutaan niistä stereotypioista, että naiset rakastaa rahaa ja äijän pitää olla korkeassa asemassa, mutta sitten nämä suomiblondit nai täysin persaukisia kouluttamattomia ulkomaalaisia, jotka eivät koko elämänsä aikana Suomessa tienaa lanttiakaan (paitsi Kelan tuet). Tiedän niin monta suomalaista naista, jotka kauniita ja varakkaita, hyväpalkkaisessa työssä juristina tai lääkärinä, ja ottavat ulkomaisen elätin, joka ei puhu suomea ja vähän englantia auttavasti (mutta ei osaa kirjoittaa). Mitä fiksu, kaunis ja rikas nainen näkee siinä, että itse tekevät pitkää päivää töissä ja samaan aikaan kotona jokin kaljuuntuva elämänkoululainen nukkuu iltapäivän tunneille asti ilman että edes haluaa sivistää itseään opiskelemalla johonkin ammattiin tai vaikka edes suomenkieltä opiskelisi.
Tietty Suomi-mies voi aina ottaa sen thai-vaimon. On näköä ja myös luonne sopii yhteen, koska tuolla päin ollaan konservatiivisia, perinteiset arvot kunniaan, ei ole mikään suvakkifemakko, joita aika paljon nämä kotimaiset naiset (ainakin kaupungeissa) taitaa olla nykyään.
Tuo maaseudun naispako on ollut ikuisuus ongelma siitä lähtien kun yliopistot keksittiin. Naiset vaan hakeutuvat enemmän korkeakouluihin ja muutenkin suurissa kaupungeissa on heidän aloillaan enemmän töitä. Maaseudulla on enemmän aloja miehille, eli näitä alkutuotannon aloja.Maanviljelys on nykyään niin teollistunutta ja täynnä koneita, eli maaseudulla ei tarvita enää niin paljon käsiä kuin joskus minun isovanhempien aikaan.
Mutta aika moni kaipaa maaseudun rauhaan, oli sukupuoli mikä tahansa. Toki ne kosteat opiskeluvuodet halutaan bilettää kaupungeissa, mutta sitten kun ikää sen verran enemmän ja lapsia, niin voin omasta kokemuksesta sanoa, että taitaa jokainen naisystävä olla todennut unelmakseen oman talon ja puutarhan luonnon keskeltä, ei mikään Kampin betonilähiö.