Ohjeita kantaväestölle. Sinun tehtäväsi on alistua.
Joskus ryöstötilanteesta on mahdollista poistua heti. Joskus taas omaisuudesta on parempi luopua.
www.iltalehti.fi
"Oman turvallisuuden varmistaminen voi tietyissä tilanteissa tarkoittaa esimerkiksi vaadituista tavaroista luopumista.
– Mikäli aikuinen tai lapsi katsoo, että omaisuudesta luopumalla todennäköisesti pääsen tilanteesta pois, silloin kannattaa varmasti toimia sillä tavalla. Mikään omaisuus ei ole niin tärkeää kuin henki ja terveys. Kaikki muut seikat ovat ovat toisarvoisia, tiivistää Väätti."
Muistakaa myös että näille "nuorille henkilöille" vaikka kiinni jäisivätkin rikoksesta ei ole mitään oikeita seuraamuksia. Mutta auta armias jos esim. erehdyt puolustamaan itseäsi vaikkapa fyysisesti ja juttu päätyy oikeuteen. Ensinnäkin maksat itse oikeuskulusi (näille tuo on ilmaista). Sitten vielä kaupan päälle saat todennäköisesti tuomion (sillä eihän Suomessa saa omaisuuttaan puolustaa) joka taasen tuhoaa sinun urasi. Seuraavissa taustatarkistuksissa seisoo sitten tuomio väkivaltarikoksesta.
Tilanne on täysin sairas. Onneksi olen itse sen verran pahan näköinen ja pahan sisuinen että nuo porukat on toistaiseksi kiertäneet kaukaa. Samoin Helsinkiä, sen yleisestä Vihervasemmistolaisesta vastenmielisyydestä johtuen pyrin nykyisin välttämään. Mutta omaisuudestani en tule luopumaan ilman että muutama vastapuolen nenä on poskella, vaikka seuraukset olisi mitä.