Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Ensinnäkään näitä alaikäisinä esiintyviä partasuisia sotilaskarkureita ei olisi tullut ikinä päästää maahan, koska tulivat usean turvallisen maan läpi.
Toiseksi kaikki jotka ovat antaneet vääriä tietoja tulisi heti karkottaa jo siitä syystä, niinkuin vaikka Australia ja jenkit tekee jos valehtelet.
Kolmanneksi kun laillisestikin tulleen maassa tilanne ns normalisoitui, pakolainen pitäisi palauttaa. Ei ole mitään järkeä jäädä tänne loppuelämäkseen loisimaan.
Neljänneksi miksi helvetissä ahmedeille annetaan paremmat asunnot ja toimeentulo kuin suomalaisille työttömille, niille saisi antaa kirveen ja sahan ja osoittaa metsään. Sinne meidän isovanhemmat on talonsa tehneet.
Viidenneksi jne.
Yle jo vuodelta 2014:
Mediassa on viime päivinä kerrottu, että Helsingissä toimii yli 50 nuoren porukka, joka pahoinpitelee ja ryöstää toisia nuoria. Poliisi ottanut 20 nuorta kiinni, ja neljä on vangittu. Helsingin poliisin mukaan kyse ei kuitenkaan ole yhdestä yksittäisestä jengistä, vaan eri puolilla kaupunkia asuvista kaveriporukoista.
– Mediassa on ollut puhetta siitä, että olisi kyse katujengistä tai yhdestä jengistä, joka tekee rikoksia Helsingissä. Se ei pidä paikkaansa. Helsingissä tai Suomessa ei ole katujengejä, komisario Jari Taponen Helsingin poliisista sanoi Ylen aamu-tv:ssä perjantaiaamuna.
– Puhutaan yhdestä yhtenäisestä porukasta, mutta sekään ei pidä paikkaansa. Nämä ovat eri puolilla Helsinkiä asuvia kaveriporukoita, jotka liittyvät löyhästi toisiinsa. He liikkuvat eri puolilla kaupunkia ja kokoontuvat. Silloin ryöstöjä ja rikoksia on tehty.
edit. korjattu ajatusvirhe olohuoneessa -> posliinikaupassa.
Todellisuus on suurimmalle osalle äänestäjistä tasan se mitä valtamedia tuuttaa pihalle, vaaditaan toimia siis sielläpäin.Aina vaan sairaammaksi menee tämä touhu. Mitä vaaditaan että ihmisten silmät aukeavat? Pikkulasten sarjaraiskausmurha?
Tätä on jo laimenneltu sikälikin että alkuperäinen otsikko oli VÄKIVALTA lisääntynyt eikä järjestyshäiriöt.
Hetken aikaa luulin, että itse Taponen on vihaisena soittanut Hyysärin toimitukseen ja vaatinut otsikon muokkaamista. Lienee asia ei ole näin, koska Taponen on vieläkin varsin tyytymätön Hyysärin tuotokseen:
Harmillisesti Taponen ei kuitenkaan ole vielä kertonut mitkä asiat on "soosattu" yhteen. Avoimet ikkunat ja jokin muu?
Jostain syystä näissä hätämajoituksissa on lähdetty ihan minimillä. Jotain hökkelikyliä ilman toimivaa hygieniaa. Perheen koti on muutama lauta seininä ja pellin pala kattona, maalattia jolla joku matto tai pahvi suojana. Useampi "talo" jakaa vessan yli kymmenen perheen kesken. Kun yksi perhe sairastuu, niin sairastuu useampi perhe. Ja sitten kun tulee sadekausi, ulosteet lähtee valumaan ojia pitkin ja tauti leviää koko alueelle.Sinä kun olet täällä mainostanut olevasi hyvin loogisesti ajatteleva ihminen, niin kerro toki ne loogiset syyt ottaa vastaan tuhansittain kouluttamattomia, lukutaidotottomia ja sopeutumiskyvyttömiä, sekä ennen kaikkea vähiten akuuttia apua tarvitsevia ihmisiä maahan.
Mitkä ovat ne loogiset syyt, että heidän vastaanottaminen on kannattavampaa kuin vaikkapa paikan päällä hädänalaisten auttaminen?
Hyvin kyllä olet oppinut maan tavoille: rasismia ei ole tai ainakaan se ei ole ongelma, samanaikaisesti kutsut ihmisiä elukoiksi.Itse olen ulkomaalaistaustainen henkilö.
Ja pidän tätä nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa vaan idiotismina.
BLM-liike on rasistinen liike, minun ja monen muun ulkomaalaistaustaisen ystäväni mielestä.
Meidän isät ja äidit, tai molemmat ovat lähteneet sotia karkuun ja integroituneet tähän yhteiskuntaan. Minun isäni isää oltiin koitettu tappaa pommilla, kun oli paikallisen postin johtajana.
Siksi minua sylettää nämä saatanan ”meillä on unelma” tyypit, kun sillä ei ole mitään tekemistä realimaailman ja todellisuuden kanssa.
Päinvastoin te runkkarit teette meille ulkomaalaistaustaisille työssä käyville ihmisille karhunpalveluksen lappaamalla näitä elukoita tänne ja tukemalla sitä lappausta niinkin paljon, että sitä voisi pitää jopa uskontona tai vähintään ideologiana.
Te olette myös niitä suurimpia rasismista huutelijoita. Itse olen rasismia kokenut n. 5 kertaa koko 27 kesäisen taipaleeni aikana Suomessa. Se ei oikeasti ole mikään iso ongelma, te vain teette siitä sen näköistä että se sitä olisi.
Sain myöskin turpaani muutama kuukausi sitten. Sain pari tikkiäkin naamaan. Tämä takaapäin tullut hyökkäys oli varmaan ulkonäkööni perustuva, mutta silti en ole joka paikassa itkemässä rasismista tai tukemassa tätä idioottimaista vastakainasettelua.
Te kaikki suomalaisia syyttävät ihmiset olette tosiasiassa rasisteja. Minä rakastan Suomea ja suomalaisia, joillakin on ennakkoluuloja, mutta suurimmalla osalla ei.
Kaikki vihreitä ja vasemmistoliittoa äänestävät tapaloukkautujat sekä uhriutujat oksettavat minua.
Edit:
Äänestän varmaan ensi vaaleissa protestiäänenä Perussuomalaisia, vaikka on sielläkin idiootteja.
Nyt vaaleissa neiti Heinäluomalle annettu ääni satoi myös Demareihin pesiytyneille feministi ja haittamaahanmuutto fanaatikoille.
Ei enää ikinä tätä virhettä.
Hyvin kyllä olet oppinut maan tavoille: rasismia ei ole tai ainakaan se ei ole ongelma, samanaikaisesti kutsut ihmisiä elukoiksi.
Montako pahoinpitelyä ihonvärin perusteella vaaditaan, ennen kuin sanot, että se ei ole OK?
Mielenkiintoista logiikkaa myös se, että isäsi sai lähteä pakoon sotia Suomeen, mutta jos ymmärsin oikein, niin et halua, että muut nuoret miehet tulevat Suomeen sotaa pakoon?
Lisäpiste hienosta nimimerkistä.
Hyvin kyllä olet oppinut maan tavoille: rasismia ei ole tai ainakaan se ei ole ongelma, samanaikaisesti kutsut ihmisiä elukoiksi.
Montako pahoinpitelyä ihonvärin perusteella vaaditaan, ennen kuin sanot, että se ei ole OK?
Mielenkiintoista logiikkaa myös se, että isäsi sai lähteä pakoon sotia Suomeen, mutta jos ymmärsin oikein, niin et halua, että muut nuoret miehet tulevat Suomeen sotia pakoon?
Mandela oli rasisti ja kommari. Ihan linjassahan nuo kommentit sen kanssa on.Teit juuri aika hienosti turhaksi tuon koko profiilikuvasi henkilön ajamat asiat.
Onneksi meillä on kaltaisiasi asiantuntijoita jotka tietävät paremmin tästä kuin suomalaistunut asiallinen maahanmuuttaja itse oman kokemuksensa kautta.Hyvin kyllä olet oppinut maan tavoille: rasismia ei ole tai ainakaan se ei ole ongelma, samanaikaisesti kutsut ihmisiä elukoiksi.
Mielenkiintoista logiikkaa myös se, että isäsi sai lähteä pakoon sotia Suomeen, mutta jos ymmärsin oikein, niin et halua, että muut nuoret miehet tulevat Suomeen sotia pakoon?
Minä olin se tumma lapsi 90-luvulla ja tiedätkö kuinka monta kertaa minua on tönitty, hakattu tai kiusattu tarhassa ulkonäköni takia? Oliko se rasismia? Ei, koska lapset osaavat olla ilkeitä ja käyttää kaikkia eroavaisuuksia aseena.
Kenties tässä tarkoitettiin sitä, että ihonvärin perusteella tapahtuva kiusaaminen ei eroa millään lailla lihavuuden, silmälasien tai puhevian perusteella tapahtuvasta kiusaamisesta. Koska muitakaan kiusaamisen muotoja ei eritellä eri sanoin, ei ole järkevää erotella myöskään ihonvärin perusteella tapahtuvaa kiusaamista rasismiksi.Kyse lienee siis siitä, että sä et tiedä mitä se rasismi tarkoittaa.
Kenties tässä tarkoitettiin sitä, että ihonvärin perusteella tapahtuva kiusaaminen ei eroa millään lailla lihavuuden, silmälasien tai puhevian perusteella tapahtuvasta kiusaamisesta. Koska muitakaan kiusaamisen muotoja ei eritellä eri sanoin, ei ole järkevää erotella myöskään ihonvärin perusteella tapahtuvaa kiusaamista rasismiksi.
Näin ainakin itse ymmärsin.
No jos on koettu viisi kertaa "oikeaa" rasismia ja siihen päälle ties kuinka monet lapsena koetut tönimiset, kiusaamiset ja hakkaamiset tumman ihon takia niin kyllä mä nyt ainakin vetäisin johtopäätökset, ettei täällä nyt ihan reilu meininki ole. Ja mitä jos tän kaverin isä olisi nyt tulossa rajan yli Suomeen? Miten "niiden runkkareiden" pitäis tunnistaa että hän ei ole yksi "niistä elukoista"?
Lainasit viestistä kohtaa, jossa kirjoittaja kertoi lapsena kokemastaan kiusaamisesta, ja siitä, kuinka ei kokenut tätä rasismina, vaan ihan tavallisena lasten välisenä kiusaamisena. Koska juuri tuota kohtaa lainasit, niin ymmärsin, että arvelit kirjoittajan olevan ymmärtämätön rasismista juuri tuon perusteella. Kerroin, miksi ehkä tuota kiusaamista ei pitänyt rasismina.No jos on koettu viisi kertaa "oikeaa" rasismia ja siihen päälle ties kuinka monet lapsena koetut tönimiset, kiusaamiset ja hakkaamiset tumman ihon takia niin kyllä mä nyt ainakin vetäisin johtopäätökset, ettei täällä nyt ihan reilu meininki ole. Ja mitä jos tän kaverin isä olisi nyt tulossa rajan yli Suomeen? Miten "niiden runkkareiden" pitäis tunnistaa että hän ei ole yksi "niistä elukoista"?
No jos on koettu viisi kertaa "oikeaa" rasismia ja siihen päälle ties kuinka monet lapsena koetut tönimiset, kiusaamiset ja hakkaamiset tumman ihon takia niin kyllä mä nyt ainakin vetäisin johtopäätökset, ettei täällä nyt ihan reilu meininki ole. Ja mitä jos tän kaverin isä olisi nyt tulossa rajan yli Suomeen? Miten "niiden runkkareiden" pitäis tunnistaa että hän ei ole yksi "niistä elukoista"?
Kenties tässä tarkoitettiin sitä, että ihonvärin perusteella tapahtuva kiusaaminen ei eroa millään lailla lihavuuden, silmälasien tai puhevian perusteella tapahtuvasta kiusaamisesta. Koska muitakaan kiusaamisen muotoja ei eritellä eri sanoin, ei ole järkevää erotella myöskään ihonvärin perusteella tapahtuvaa kiusaamista rasismiksi.
Näin ainakin itse ymmärsin.
Ongelma lienee se että rasismiksi niputetaan aivan kaikki. Olikos se ylen vai minkä tilaama tutkimus tai kysely jossa jopa sopimaton tuijotus tms. oli rasismia. Ei ihme että sitä koetaan olevan joka paikassa nykyään. Rasismi vähenisi Suomessakin melkoisesti kun palattaisiin kyseisen sanan määrittelyssä siihen mitä sillä on alunperinkin tarkoitettuKyse lienee siis siitä, että sä et tiedä mitä se rasismi tarkoittaa.
Eikö tässä maahanmuuttaja nyt oikein ollut sisäistänyt sitä sun terminologia millä pitäisi uhriutua? No, nyt kyllä hienosti kuvaa juuri tätä vihervasemmisto-suvakkien ajatusmaailmaa. Rasistikortin pitää saada viuhua juuri sen oman agendan ajamiseen, sillä mitä se rasismi oikeasti olisi tai miten maahanmuuttaja sen kokisi, ei ole mitään väliä. Kunhan saa mieltänsä pahoittaa ja siemailla sitten sitä lattea ja miettiä mitä seuraavaksi paheksuisi.
Minuakin on koulussa kiusattu kaikenlaisista nörtteyksistä yms. En kyllä ymmärtänyt senkään rasismia, ehkä se johtuu siitä että olen vähän yksinkertainen valkoinen heteromies..
Kyllä minäkin olen joutunut koulussa värillisten ja valkoisten kiusaamaksi vaikka en pidä sitä rasismina.Mikä kokemusasintuntijuus juttu tää nyt sitten on olevinaan? Vai pitäisikö intersektionaalisesti antaa tilaa?
Jos nyt rasismilla joku merkitys vielä on sanana niin se, että saa ihon värinsä takia toistuvasti pataan lapsena ja vielä aikuisenakin ihan puun takaa niin eikö siinä ole ihan hyvä käyttökohde sanalle?
Kiinnostaisi tietää, että mitä ne oikeasti rasismiksi koetut jutut sitten on olleet...
Kyllä minäkin oon joutunut koulussa värillisten ja valkoisten kiusaamaksi vaikka en pidä sitä rasismina, olen valkoinen ja Suomalainen
Tietylle porukalle kaikki on rasismia.Joo mutta kirjoittaja sanoi joutuneensa nimenomaan ihonvärinsä takia. Kiusaamiselle saattaa joku kusipää löytää syyn mistä vaan mutta kyllä rasistinen syy on rasistinen silti. Ja jos aikuisenakin tulee vielä pataan yllättäen ja veikkaa syyksi ihonsa väriä niin...
Tietylle porukalle kaikki on rasismia.
Itsekin vähemmistöön kuulun ja olen kokenut rasismia, mutta en jaksa siitä nillittää ^_^
Lapset kiusaavat mistä tahansa syystä, joka poikkeaa heidän maailmassaan normaaliksi koetusta ulkoisesta tekijästä oli kyseessä sitten ihonväri, silmien muoto, hörökorvat, ylipaino, suuret etuhampaat, muut mahdolliset poikkeavat piirteet tai vääränlainen pukeutuminen. Syitä löytyy varmasti satoja - ja jos ei löydy niin väkisin keksitään - mutta rasismin kanssa sillä ei tuossa kohdin ole mitään tekemistä. Lapset eivät yksinkertaisesti ajattele niin vaikka aikuinen saattaisikin niin ajatella.Joo mutta kirjoittaja sanoi joutuneensa nimenomaan ihonvärinsä takia. Kiusaamiselle saattaa joku kusipää löytää syyn mistä vaan mutta kyllä rasistinen syy on rasistinen silti.
Mikä kokemusasintuntijuus juttu tää nyt sitten on olevinaan? Vai pitäisikö intersektionaalisesti antaa tilaa?
Jos nyt rasismilla joku merkitys vielä on sanana niin se, että saa ihon värinsä takia toistuvasti pataan lapsena ja vielä aikuisenakin ihan puun takaa niin eikö siinä ole ihan hyvä käyttökohde sanalle?
Kiinnostaisi tietää, että mitä ne oikeasti rasismiksi koetut jutut sitten on olleet...
Kerta haluat esimerkin:
En pääse esim. kaikkiin yökerhoihin välttämättä sisälle niin helposti, koska jotkut minun kanssa samankaltaisen ulkonäön omaavat yksilöt ovat käyttäytyneet huonosti.
Tämän tietyllä tavalla ymmärränkin, kun olen joutunut esim. naisystävääni yökerhoissa näiltä yksilöiltä suojelemaan.
Tämäkään ei ole ns. suoraa rasismia.
Suorasta rasismista esimerkki voisi olla se, kun töissä asiakas epäili minua ääneen epärehelliseksi viitaten ulkomaalaistaustaisiin sukujuurini. Annoin hänelle vielä mahdollisuuden perua sanansa ja pyytää anteeksi, mutta hän ei ylpeydeltään tähän pystynyt.
Haluatko vielä lisää esimerkkejä?
Vai riittävätkö nämä?
Kerta haluat esimerkin:
En pääse esim. kaikkiin yökerhoihin välttämättä sisälle niin helposti, koska jotkut minun kanssa samankaltaisen ulkonäön omaavat yksilöt ovat käyttäytyneet huonosti.
Tämän tietyllä tavalla ymmärränkin, kun olen joutunut esim. naisystävääni yökerhoissa näiltä yksilöiltä suojelemaan.
Mikset ymmärtänyt tätäkin asiakasta? Ehkä hänellä oli kokemusta epärehellisistä ulkomaalaistaustaisista?Suorasta rasismista esimerkki voisi olla se, kun töissä asiakas epäili minua ääneen epärehelliseksi viitaten ulkomaalaistaustaisiin sukujuurini. Annoin hänelle vielä mahdollisuuden perua sanansa ja pyytää anteeksi, mutta hän ei ylpeydeltään tähän pystynyt.
Ja sitten väität, että minun viestini oli rasistinen. Voisitko kertoa, mitä rasistista siinä oli, vai perutko sanasi ja pyydät anteeksi?Ilmiannan kommenttisi rasismista. Aika henkilökohtainen hyökkäys sinulta.
Joo mutta kirjoittaja sanoi joutuneensa nimenomaan ihonvärinsä takia. Kiusaamiselle saattaa joku kusipää löytää syyn mistä vaan mutta kyllä rasistinen syy on rasistinen silti. Ja jos aikuisenakin tulee vielä pataan yllättäen ja veikkaa syyksi ihonsa väriä niin...
Pääsyn esto ilman oikeaa syytä on laitonta. Jos sinä et ole häiriötä aiheuttanut sillä hetkellä tai hiljattain(esim. edellisenä viikonloppuna), sinulla on täysi oikeus päästä sisälle.En pääse esim. kaikkiin yökerhoihin välttämättä sisälle niin helposti, koska jotkut minun kanssa samankaltaisen ulkonäön omaavat yksilöt ovat käyttäytyneet huonosti.
Pääsyn esto ilman oikeaa syytä on laitonta. Jos sinä et ole häiriötä aiheuttanut sillä hetkellä tai hiljattain(esim. edellisenä viikonloppuna), sinulla on täysi oikeus päästä sisälle.
Ymmärrän toki itsekin, että järjestyksenvalvojat halauavat ennaltaehkäistä häiriökäytöstä mahdollisimman tarkkaan ja usein sit mennään vahvasti harmaalle alueelle
Portsari voi jättää pihalle, koska olet kantasuomalainen / hetero / normaalivartaloinen etc., mutta portsari syyllistyy rikokseen, jos ei päästä sisään, koska olet ulkomaalaistaustainen / homo / lihava / joku vähemmistö.Pääsyn esto ilman oikeaa syytä on laitonta.
Pääsyn esto ilman syytä on laitonta oli ihonväri tai seksuaalinen suuntautuminen tai rasvaprosentti mikä tahansa. Uhkaava tai epäasiallinen käytös esim. on hyvä syy tai jos on vastikään riehunut samassa paikassa ja portsarit voivat olettaa saman tapahtuvan uudestaan.Portsari voi jättää pihalle, koska olet kantasuomalainen / hetero / normaalivartaloinen etc., mutta portsari syyllistyy rikokseen, jos ei päästä sisään, koska olet ulkomaalaistaustainen / homo / lihava / joku vähemmistö.
Olet oikeassa. Itse kommentoin normaalin yökerhon /baarin tilannetta missä ei välttämättä esim. mitään pukukoodeja ole.Ei ole, ei vain saa kertoa suoraan, että syy on rasistinen. Kyllä ravintola saa jättää asiakkaan pihalle vaikka sanomalla, että "et kuulu asiakaskuntaan" kommentilla, eikä sitä tarvitse perustella millään "häämekoilla tai romanipuvuilla". Se on virhe, jos menee sanomaan, että näytät "afganilta ja vaikutat äkkipikaiselta, joten etsi joku toinen paikka".
Ihan yhtä hyvin se poke tosiaan voi sanoa, sille karjalalippis läskillekkin, että "et kuulu asiakaskuntaan" jos koitat päästä istumaan pukumiesten illanviettokekkereiden keskelle eikä siinä ole mitään sen enempää laitonta.
Jos sama heppu on aiheuttanut ennenkin häiriötä ja on syytä olettaa saman touhun jatkuvan niin voi niihin vedoten estää pääsyn. Tietenkään ihonväriin ja uskontoon ym ei kannata vedota.Se on virhe, jos menee sanomaan, että näytät "afganilta ja vaikutat äkkipikaiselta, joten etsi joku toinen paikka".
Suomen oikeuspiiri ulottuu joissain tilanteissa myös maan rajojen ulkopuolelle. Se ei sinällään nyt kuitenkaan ole olennainen asia.Sinulla tämä tuntuu olevan tiedossa, niin voitko valaista (lähteiden kera, itsekin niitä aina kyselet) mikä on tilanne? Kun asiasta hakee tietoa niin näyttää vähän, että kaikille halutaan taata kaikki, jos ovat "Suomen oikeuspiirissä"? Mutta tuon termin määritelmää ei sitten oikein missään anneta.
Milloin joku on Suomen oikeuspiirissä? Ja jos tuo tarkoittaa vain maahan saapumista, niin sittenhän tämä on vähän kuin avoin sosiaalitoimisto.. ?
Sulla hyvä tyyli aina raapustella niitä näitä pitkät jutut asian sivusta ja kääntää keskustelua kun menee vaikeaksi, hyvin on poliitikon opit menny perille .
Nuo sun viitteet on kyllä aika näppäriä myös, tuollaisilla numerokoodeilla ei kyllä löydä mitään muuten kuin jostain noiden instanssien omista järjestelmistä ja niiden hakukoneista jos niistäkään. Tuolle päivälle on KHO:n sivuilla kaksi vuosikirjapäätöstä, joista toinen koskee neljää lehmää. Toinen jotain yksittäisen mamun perheenyhdistyspäätöstä, täyttä lakikapulaa ja vaikeasti yleistettävää. Jees jees, näillä eteenpäin.
Tosi hyvä kuvaus Suomen oikeuspiiristä sulla tuossa. Suomen oikeuspiiri ulottuu joskus jonnekkin. No sehän selvisi se ja kuka milloinkin siihen kuuluu
Ja, ei jatketa toki, mitäpä näillä internetin sivukujien lätinöillä on muutenkaan merkitystä kuin pari tyyppiä toisilleen jankuttaa. Jaksais edes vetää kaljaa niin olis parempaa viihdettä tämäkin.
Sisältö nyt tuskin mielyttää kovinkaan montaa toimeentulotuen asiakasta, heillä (sosiaaliturvapiiriin kuuluvalla) vain on se ongelma, että ei ole varaa käydä vastaavia prosesseja läpi.Suomen oikeuspiiri ulottuu joissain tilanteissa myös maan rajojen ulkopuolelle. Se ei sinällään nyt kuitenkaan ole olennainen asia.
Suomalaisesta sosiaaliturvasta on tuoreet KHO:n vuosikirjaratkaisu ja EOA:n kantelupäätös tältä keväältä. Niissä määritellään sitä, missä vaiheessa sosiaaliturva alkaa lainsäädäntömme valossa. Näiden perusteella Kela on myös jo muuttanut toimeentulotukiohjettaan. Ne ovat siis:
KHO 24.4.2019 vuosikirjapäätös (dnro 3417/3/18), ja eduskunnan oikeusasiamiehen päätös 14.5.2019 EOAK/465/2018.
Varoituksena: sisältö tuskin miellyttää maahanmuuton kiihkeimpiä vastustajia.
Itse en aio sen enempää keskustelua tästä jatkaa, koska tämä ei ole erityisemmin itseäni kiinnostava aihealue.
EOA valitus on aina maksuton.Sisältö nyt tuskin mielyttää kovinkaan montaa toimeentulotuen asiakasta, heillä (sosiaaliturvapiiriin kuuluvalla) vain on se ongelma, että ei ole varaa käydä vastaavia prosesseja läpi.