Kyllähän Putinilla arvopohja on, osan siitä hän pitää omana tietonaan ja osaa julistaa kovaan ääneen.
Se menee suurin piirtein näin: A) kaikki rahat kuuluu mulle, B) kaikki muut maat on paskoja, mutta Venäjä on hyvä ja kaikki naapurimaat kuuluu meille, C) homot, transut ja mun kanssa eri mieltä asioista olevat joutaa vittuun, tai tulevat saamaan poloniumia perseeseen tai novichokia nivuksiin, D) valehtelu on ihmisen paras hyve. Kuka valehtelee parhaiten on mestari, ja muut on runkkareita.
Enkä edes liioittele yhtään. Juuri tällainen sen miehen arvopohja on.
Itse oletan Putinin arvojen olevan jotenkin seuraavat:
- Kansallismielisyys, machoilu ja henkilöpalvonta on Putinille vain savuverho jolla piilotetaan kaikki varastaminen ja korruptio.
- Keskeisimpiä tukijoita, jotka valehtelevat mukana ja hakkaavat ja tappavat Putinin vastustajia palkitaan, mutta ei niin paljon, että kuvittelevat olevansa herroja talossa. (jokainen herra näet tarvii uskollisia seuraajia)
- Putin ei usko, että on olemassa mitään totuutta, josta seuraa, että valehtelu on hyve ja se joka valehtelee parhaiten, ensin ja voimakkaimmin on voittaja.
- Putin on myös nopea liikkeissään ja vaihtelee kokoajan tapaansa toimia, koska olemalla ennalta arvaamaton pystyy pitämään vastustajat kokoajan muutaman askeleen jäljessä.
- Putin myös pyrkii näyttämään itsensä välttämättömänä pahana, joka pitää järjestystä yllä ja pyrkii todistamaan, että muut pohjimmiltaan ovat yhtä pahoja kuin hän, mutta sillä erolla, että he eivät kykene pitämään järjestystä yllä. Esim. jatkuva whataboutismi tms.