• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua pakkoruotsista, eräs esimerkki suomalaisesta politiikasta

Liikunta ja musiikki ovat olleet turhimmat aineet koulussa, ruotsillekin olisi enemmän käyttöä. Ongelma vain, että koulu ei ole opettannut ruotsia riittävälle tasolle asti. Ruotsi pitäisi lopettaa taikka sitten sitä pitäisi lisätä huomattavasti.

Matematiikka, fysiikka, kotitalous, kässä (molemmat) ja äikkä ovat tärkeimmät. Kuviksestakin on hyötyä, muut aineet eivät niinkään tärkeitä.
 
Liikunta ja musiikki ovat olleet turhimmat aineet koulussa, ruotsillekin olisi enemmän käyttöä. Ongelma vain, että koulu ei ole opettannut ruotsia riittävälle tasolle asti. Ruotsi pitäisi lopettaa taikka sitten sitä pitäisi lisätä huomattavasti.

Liikuntaa on paljon tärkeämpi osata kuin moni muu aine. Liikunnan osaaminen on ihmisille täysin välttämätöntä ja iso osa ihmisistä sairastelee kun ei harrasta liikuntaa. Sen lisäksi ne taidot liikunnassa tuntuu olevan surkastuneita lapsilla.


"
Jokaisen lapsen pitäisi osata tehdä kuperkeikka, mennä kyykkyyn ja kiivetä puuhun. Kuulostaa helpolta, mutta ei liikunnanopettajien mukaan enää ole sitä.

Viime viikolla julkaistujen Move-mittaustulosten mukaan viidennen luokan oppilaiden fyysinen toimintakyky on parantunut, mutta toisaalta kahdeksasluokkalaisista nuorista noin 40 prosenttia on niin huonossa kunnossa, että se uhkaa jo terveyttä."

"

"​

Liikuntatunneilla näkee lapsia, jotka eivät osaa juosta. Vika voi olla jopa siinä, että saman puolen käsi ja jalka liikkuvat yhtä aikaa.

Jaksaminen ja sinnikkyys ovat heikentyneet. Osa oppilaista pelkää hikoilemista, ja paha hengästyminen voi olla täysin uusi asia."
 
Sori OT, mutta milloin uskonnosta on tullut pakollinen aine?

Vuodesta 1923. Vuodesta 1985 eteenpäin kirkkoon kuulumattomat oppilaat ovat voineet korvata pakolliset uskonnontunnit elämänkatsomustiedon tunneilla, mutta käsittääkseni sitä ei voi edelleenkään lukea uskonnon sijasta jos kuuluu ev.lut tai ortodoksikirkkoon.

Turhaa paskaa molemmat ja sietäisivät historian romukoppaan. Tilalle neutraali kurssi tai pari uskontojen historiasta ja yhteiskunnallisesta roolista vaikkapa historian ja/tai yhteiskuntaopin raameissa.
 
Liikuntaa on paljon tärkeämpi osata kuin moni muu aine. Liikunnan osaaminen on ihmisille täysin välttämätöntä ja iso osa ihmisistä sairastelee kun ei harrasta liikuntaa. Sen lisäksi ne taidot liikunnassa tuntuu olevan surkastuneita lapsilla.


"
Jokaisen lapsen pitäisi osata tehdä kuperkeikka, mennä kyykkyyn ja kiivetä puuhun. Kuulostaa helpolta, mutta ei liikunnanopettajien mukaan enää ole sitä.

Viime viikolla julkaistujen Move-mittaustulosten mukaan viidennen luokan oppilaiden fyysinen toimintakyky on parantunut, mutta toisaalta kahdeksasluokkalaisista nuorista noin 40 prosenttia on niin huonossa kunnossa, että se uhkaa jo terveyttä."

"

"​

Liikuntatunneilla näkee lapsia, jotka eivät osaa juosta. Vika voi olla jopa siinä, että saman puolen käsi ja jalka liikkuvat yhtä aikaa.

Jaksaminen ja sinnikkyys ovat heikentyneet. Osa oppilaista pelkää hikoilemista, ja paha hengästyminen voi olla täysin uusi asia."
En muista, että puuhun kiipeämistä olisi harjoiteltu liikuntatunneilla. Välitunnit sen sijaan ovat tarpeen ja ne voi olla ohjattuja jos ei muuten liikuta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 829
Viestejä
4 676 138
Jäsenet
76 678
Uusin jäsen
Jamppa247

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom