• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua muunsukupuolisuudesta ja sukupuolen määrittelemisestä

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 405
Kirjoitetussa kielessä kai tärkeämpää, jos ei ole yksityiskeskustelu.
Ehkä. Mutta millaisessa tekstissäkään noita tarvitsee miettiä? En keksi heti muuta kuin viralliset asiakirjat, ja niissä harvemmin viitataan henkilöön hänenä. Yleensä käytetään koko nimeä.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 405
Niin että tuskin löydät keneltäkään Suomesta ohjeita, joka pyörii feministiskenen ulkopuolella ja vaivautuu provosoidakseen kyseleville jotain selvittämään. Jos nyt ei avautunut heti.
Kysymyksessäni ei ollut mitään provosoimista. Ihmettelen oikeasti, miksi pitäisi käyttää tiettyjä (varsinkin keksittyjä) persoonapronomineja, kun niitä ei nähdäkseni tarvita. Itselleni on ainakin herttaisen samantekevää, miten minua kutsutaan silloin kun en ole itse paikalla. Miksi siis transsukupuolisille on niin tärkeää, että heitä pitäisi kutsua esim. "xeksi" tai "xeriksi" tilanteessa, jossa he eivät itse ole paikalla? Eihän heihin tarvitse ikinä viitata yksikön kolmannessa, jos he ovat mukana keskustelussa.

P.S. Kokeile ottaa mallia draco76:sta. Hän osasi vastata ihan normaalisti, vittuilematta. Ei kai se niin vaikeaa ole?
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Kysymyksessäni ei ollut mitään provosoimista. Ihmettelen oikeasti, miksi pitäisi käyttää tiettyjä (varsinkin keksittyjä) persoonapronomineja, kun niitä ei nähdäkseni tarvita.
Olennaisin kysymys on, että minkä hemmetin takia kenenkään pronominivaatimuksista pitäisi välittää? Voihan kuka vaan vaatia itseään kutsuttavan vaikka hämähäkkimieheksi tai sytytystulpaksi, mutta minkä ihmeen vuoksi kenenkään olisi tarvetta moisesta vaatimuksesta välittää? Jos joku vaatii minua kutsumaan itseään jollain termillä, niin minä kutsun häntä ihan toisilla termeillä, kuten kusipää tai vajakki.

Kyse on tässäkin asiassa ennenkaikkea valtapelistä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 248
Tieteellisesti ne onkin otettu huomioon omina ryhminään: poikkeuksina, jotka eivät ole kumpaakaan
No miksei tuo heijastu yleisemmin lainsäädännössä, ainoastaan noin kymmenessä maassa on virallinen, passiin painettava, kolmas sukupuoli?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 248
Olennaisin kysymys on, että minkä hemmetin takia kenenkään pronominivaatimuksista pitäisi välittää? Voihan kuka vaan vaatia itseään kutsuttavan vaikka hämähäkkimieheksi tai sytytystulpaksi, mutta minkä ihmeen vuoksi kenenkään olisi tarvetta moisesta vaatimuksesta välittää? Jos joku vaatii minua kutsumaan itseään jollain termillä, niin minä kutsun häntä ihan toisilla termeillä, kuten kusipää tai vajakki.

Kyse on tässäkin asiassa ennenkaikkea valtapelistä.
Eli sinulle on OK, jos englanniksi viittaan sinuun pronominilla she?
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 405
Olennaisin kysymys on, että minkä hemmetin takia kenenkään pronominivaatimuksista pitäisi välittää?l
Kylläpä kyllä, mutta minua kiinnostaa enemmän kielioppi ja semantiikka. Ne ovat kuitenkin tavallaan juurisyitä siihen, miksi tällaisia pronominivaatimuksia ylipäätään esitetään.

Eli sinulle on OK, jos englanniksi viittaan sinuun pronominilla she?
Minulle ainakin on OK, jos minuun viitataan millä tahansa pronominilla, vaikka sitten shellä. Mutta kysymys on edelleen se, että käyttäisitkö yksikön kolmatta persoonaa keskustelussa (vaikkapa täällä IO-techissä), jossa minä, siis henkilö johon viitataan, olen itse mukana? Minä en käyttäisi, koska siinä ei ole mitään järkeä. Siksi on aivan sama, mitä yksikön kolmannen persoonan pronominia haluan tai en halua itsestäni käytettävän.

Kuvittelisin saman pätevän myös transväkeen, kun eivät hekään nyt ihmisiä kummempia ole. Mutta jostain syystä heillä on asian suhteen vaatimuksia, jotka tuntuvat minusta varsin oudoilta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 148
Sukupuolen määritelmä on kylläkin musta tuntuu asia. Se mitkä kromosomit yms. on tosiseikka, mutta itse määritelmä on kielellinen eikä mitään kovaa tiedettä. Laki menee moisten yli.
Kun puhutaan siitä, voiko joku synnyttää, niin se ei todellakaan ole "mielipide asia". Jos ko ihmisrodun edustaja ja sattuu olemaan MIES, niin HÄN EI VOI SYNNYTTÄÄ, koska hänen ruumiinsa ei kertakaikkisesti taivu siihen, ei vaikka kuinka leikkaisiin (tämänhetkisen lääketieteen keinoin).

Nainen taas VOI SYNNYTTÄÄ, jos mitään oleellista ei leikata pois.
Ja tässä on aivan 100%:n sama, mikä jonkun mielipide on, mitä laki sanoo tai mikä sos tunnus ko henkilöllä on. Jos hän synnyttää, niin on TÄYSIN 100%:n selvää, että kyseessä on NAINEN, eikä MIES.

Laki ei kykene IKINÄ muuttamaan sitä, miten luonto toimii käytännössä. Sensijaan lakia voidaan muutella mielivaltaisesti, eli luonto voittaa lain täydellisesti


Minusta laista voisi pudottaa koko sukupuolen pois. Ei sinne tarvita lisää termejä taikka passiin lisää vaihtoehtoja. Eipähän sotkisi asiaa.
Passin yksi tärkeimmistä funktioista on nimenomaan henkilön tunnistaminen, joten se sukupuoli on eräs niistä asioista, joka on syytä olla siellä ihan selkeästi ilmoitettuna.
--------------
Laista kun poistaisi sukupuolen täydellisesti, niin mm. kaikki kiintiökikkailut menisivät romukoppaan välittömästi. Vähän luulen, että feministit eivät moista halua.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Minulle ainakin on OK, jos minuun viitataan millä tahansa pronominilla, vaikka sitten shellä. Mutta kysymys on edelleen se, että käyttäisitkö yksikön kolmatta persoonaa keskustelussa (vaikkapa täällä IO-techissä), jossa minä, siis henkilö johon viitataan, olen itse mukana? Minä en käyttäisi, koska siinä ei ole mitään järkeä. Siksi on aivan sama, mitä yksikön kolmannen persoonan pronominia haluan tai en halua itsestäni käytettävän.

Kuvittelisin saman pätevän myös transväkeen, kun eivät hekään nyt ihmisiä kummempia ole. Mutta jostain syystä heillä on asian suhteen vaatimuksia, jotka tuntuvat minusta varsin oudoilta.
Tuskinpa kukaan transihminen vahingosta loukkaantuu, etenkin jos tilanne on oikeasti sellainen, että ulkoisesta olemuksesta on mahdoton sanoa tai termi ei ole jompi kumpi niistä kahdesta vakiintuneesta. Sen sijaan varmasti alkaa loukkaamaan siinä vaiheessa kun joku tietoisesti kiusatakseen käyttää jotain muuta kuin henkilö itse haluaisi.

Helppo sanoa netissä anonyyminä, ettei vittuilu itseä satuta mutta kokemuksesta tiedän, että jatkuvana se kyllä käy hermoon.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 058
Passin yksi tärkeimmistä funktioista on nimenomaan henkilön tunnistaminen, joten se sukupuoli on eräs niistä asioista, joka on syytä olla siellä ihan selkeästi ilmoitettuna.
--------------
Laista kun poistaisi sukupuolen täydellisesti, niin mm. kaikki kiintiökikkailut menisivät romukoppaan välittömästi. Vähän luulen, että feministit eivät moista halua.
Sukupuolella saa ihmisjoukon kahtia, ei kovinkaan hyvä. En tiedä feministeistä mutta näyttää tuo saavan muualta ehkä vielä suurempaa vastustusta.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Jep, transut saavat käyttää kumpaa sukupuolta haluavat ja kumpaa vessaa haluavat. Asia on bueno!
Ei tuhlata minun ja muiden veonmaksajien rahoja mihinkään turhanpäiväiseen leikkiin.
Jokainen käyttäköön kusivehkeidensä mukaista vessaa, kaikki muu on vähintäänkin typerää. Miksi yksinkertaisesta asiasta pitää väkisin tehdä vaikea?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 058
Jokainen käyttäköön kusivehkeidensä mukaista vessaa, kaikki muu on vähintäänkin typerää. Miksi yksinkertaisesta asiasta pitää väkisin tehdä vaikea?
Noinhan se menisi yksinkertaisesti. Jos naiselle on tehty penis niin katsotaan mieheksi tässä yhteydessä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 148
Sukupuolella saa ihmisjoukon kahtia, ei kovinkaan hyvä. En tiedä feministeistä mutta näyttää tuo saavan muualta ehkä vielä suurempaa vastustusta.
Niin, passissa pitää olla niin monta kohtaa, kuin mahdollista, että saadaan sitten lopuksi se yksi ihminen.
Tuollainen asia, joka jakaa ihmisjoukon kahtia ja jonka suurin osa ihmisistä täyttää ja hahmottaa helposti on erittäin hyvä alku.

Ja nyt asia kun on vain niin, että meillä sattuu olemaan luonnollisesti 2 ihmisissä sukupuolta. Miehet ja naiset (eikä sitä muuta miksikään se, jos joku henkilö on henkisesti epävakaa ja kuvittelee itsestään jotain, mitä hän ei ole.)

Lisäksi sukupuolten edustajat ovat KESKIMÄÄRIN erilaisia, monessa asiassa, joten on erittäin hyvä tietää se sukupuoli, niin voidaan ottaa asia huomioon.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Noinhan se menisi yksinkertaisesti. Jos naiselle on tehty penis niin katsotaan mieheksi tässä yhteydessä.
Niin menisi (enkä nyt ota mitään kantaa sukupuolen "korjaus"hässäkkään) mutta kun nykyään kovin monilla on tarve tehdä yksinkertaisistakin asioista mahdollisimman vaikeita. Tietylle porukalle ei tunnu kelpaavat se, että on vessat pimpeille ja pippeleille vaan pitäisi saada omat vessat myös a1, a2, q3, hirville, kaktus ja rynnäkköhelikoptereille.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Niin menisi (enkä nyt ota mitään kantaa sukupuolen "korjaus"hässäkkään) mutta kun nykyään kovin monilla on tarve tehdä yksinkertaisistakin asioista mahdollisimman vaikeita. Tietylle porukalle ei tunnu kelpaavat se, että on vessat pimpeille ja pippeleille vaan pitäisi saada omat vessat myös a1, a2, q3, hirville, kaktus ja rynnäkköhelikoptereille.
Niin, kyse ei näytä olevan halusta vain olla jotain, vaan halusta pakottaa muut toimimaan jotenkin. Ei tietenkään koske kaikkia.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
No miksei tuo heijastu yleisemmin lainsäädännössä, ainoastaan noin kymmenessä maassa on virallinen, passiin painettava, kolmas sukupuoli?
Se ei ole sukupuoli. Se on häiriö sikiön kehityksessä. Haluaisivatkohan oikeasti biologisesti sukupuolettomat sen painettavan passiin vielä. Melko marginaalitapauksesta on kyse, eli pienissä maissa noita passeja ei olisi montaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Melkein 2000 kommenttia uutisessa enkä montaa unisex-vessaa puolustavaa kommenttia löytänyt, vaan ~99.9% oli todella voimakkaasti tuota sekoilua vastaan. Näyttää aika selvältä, että juuri kukaan ei noita halua, mutta silti niitä on. Demokratia? Vai kiusataanko tässä 99.9% ihmisistä vain siksi että se ~0.1% ransuja voi vaan marssia sisään ilman että tarvitsee ikinä kurkata housuihin että mikä kusivärkki sieltä löytyisi.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Jos brittitytöt eivät kehtaa käydä samassa vessassa poikien kanssa, kuten kodeissa käydään, ei yhtäaikaa, vaan vuorotellen, koska häpeävät kuukautisiaan, niin ongelmahan on kuukautisten häpeäminen, eikä se minkä sukupuolen ihmiset samassa vessassa saavat käydä sinun jälkeesi. Suomalaisten koulujen "unisex-vessoissa" (puhekielessä ihan vessa vaan) siteet laitetaan normaalisti roskikseen, kukaan ei tiedä mitä vessassa lukkojen takana teit ellei torttusi haise, enkä ole kuullut että kellään olisi ollut näiden suhteen mitään ongelmaa.

Jo 20v sitten oli yläasteella yksittäiset vessakopit, joissa osa oli teipattu M ja loput N. Nykyään perusteet teippausten poistamiselle katsotaan usein painavemmiksi kuin perusteet niiden jättämiselle.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 017
Jos brittitytöt eivät kehtaa käydä samassa vessassa poikien kanssa, kuten kodeissa käydään, ei yhtäaikaa, vaan vuorotellen, koska häpeävät kuukautisiaan, niin ongelmahan on kuukautisten häpeäminen, eikä se minkä sukupuolen ihmiset samassa vessassa saavat käydä sinun jälkeesi. Suomalaisten koulujen "unisex-vessoissa" (puhekielessä ihan vessa vaan) siteet laitetaan normaalisti roskikseen, kukaan ei tiedä mitä vessassa lukkojen takana teit ellei torttusi haise, enkä ole kuullut että kellään olisi ollut näiden suhteen mitään ongelmaa.

Jo 20v sitten oli yläasteella yksittäiset vessakopit, joissa osa oli teipattu M ja loput N. Nykyään perusteet teippausten poistamiselle katsotaan usein painavemmiksi kuin perusteet niiden jättämiselle.
Kuukautisten häpeäminen ei nyt ole se ainoa syy miksi noita vessoja vältellään kuten uutisessa sanotaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 058
Jos brittitytöt eivät kehtaa käydä samassa vessassa poikien kanssa, kuten kodeissa käydään, ei yhtäaikaa, vaan vuorotellen, koska häpeävät kuukautisiaan, niin ongelmahan on kuukautisten häpeäminen, eikä se minkä sukupuolen ihmiset samassa vessassa saavat käydä sinun jälkeesi. Suomalaisten koulujen "unisex-vessoissa" (puhekielessä ihan vessa vaan) siteet laitetaan normaalisti roskikseen, kukaan ei tiedä mitä vessassa lukkojen takana teit ellei torttusi haise, enkä ole kuullut että kellään olisi ollut näiden suhteen mitään ongelmaa.

Jo 20v sitten oli yläasteella yksittäiset vessakopit, joissa osa oli teipattu M ja loput N. Nykyään perusteet teippausten poistamiselle katsotaan usein painavemmiksi kuin perusteet niiden jättämiselle.
Ongelma on tuossa että kopeissa on ylä- ja alaosa auki. Nuo on Suomessakin yleisiä ainakin miestenvessoissa. Jos tuollaisesta ottaa pisuaarit pois ja merkitsee unisex vessaksi niin ei toimi.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Kuukautisten häpeäminen ei nyt ole se ainoa syy miksi noita vessoja vältellään kuten uutisessa sanotaan.
Toinen syy oli tyttöjen kokema turvattomuuden tunne?

Voidaanhan se ratksista tunnustamalla voimattomuus unisex-vessojen huonouden edessä, kääntämällä kehitys ja palaamalla miesten ja naisten vessoihin, tai sitten rakentamalla ylhäältä ja alhaalta avoimien vaneriseinien sijaan kunnon seinälliset vessat kuten Suomessa?

Aika heikkoa nyt mielestäni tämä Daily Mailin pakotus.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 058
Voidaanhan se ratksista tunnustamalla voimattomuus unisex-vessojen huonouden edessä, kääntämällä kehitys ja palaamalla miesten ja naisten vessoihin, tai sitten rakentamalla ylhäältä ja alhaalta avoimien vaneriseinien sijaan kunnon seinälliset vessat kuten Suomessa?/QUOTE]
Rakennetaan lisäksi seinällisiä unisex-vessoja ja sitten lisänä nuo sukupuolitetut joihin pääsee nopeammin. Invavessat säilytetään invavessoina.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
410
Toinen syy oli tyttöjen kokema turvattomuuden tunne?

Voidaanhan se ratksista tunnustamalla voimattomuus unisex-vessojen huonouden edessä, kääntämällä kehitys ja palaamalla miesten ja naisten vessoihin, tai sitten rakentamalla ylhäältä ja alhaalta avoimien vaneriseinien sijaan kunnon seinälliset vessat kuten Suomessa?

Aika heikkoa nyt mielestäni tämä Daily Mailin pakotus.
Mitä nyt kukin haluaa "kehityksenä" pitää. Itse pidän tyttöjen ja poikien pakottamisen samoihin wc-tiloihin, koska mielenterveysongelmallisten mielensäpahoittajien feelsit, taantumuksena ja täytenä idioottimaisuutena. Henkilöille, joille julkisissa tiloissa tuottaa vaikeuksia valita naisten ja miesten vessojen väliltä, on jo vaihtoehto: inva-wc.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 058
Mitä nyt kukin haluaa "kehityksenä" pitää. Itse pidän tyttöjen ja poikien pakottamisen samoihin wc-tiloihin, koska mielenterveysongelmallisten mielensäpahoittajien feelsit, taantumuksena ja täytenä idioottimaisuutena. Henkilöille, joille julkisissa tiloissa tuottaa vaikeuksia valita naisten ja miesten vessojen väliltä, on jo vaihtoehto: inva-wc.
Ei ole, invavessat on tarkoitettu niitä tarvitseville.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
410
Mikäli kokee tuon valinnan naisten ja miesten vessojen väliltä ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi, oikea osoite on juurikin tuo.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 148
Ei ole, invavessat on tarkoitettu niitä tarvitseville.
Invavessoja, kuten invaparkkipaikkojakin on monasti ihan liikaa ja sitäpaitsi, jos ei pysty vessaa valitsemaan, niin selkeästi on senverran inva, että ihan tarpeeseen tulee se inva WC
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
490
Melkein 2000 kommenttia uutisessa enkä montaa unisex-vessaa puolustavaa kommenttia löytänyt, vaan ~99.9% oli todella voimakkaasti tuota sekoilua vastaan. Näyttää aika selvältä, että juuri kukaan ei noita halua, mutta silti niitä on. Demokratia? Vai kiusataanko tässä 99.9% ihmisistä vain siksi että se ~0.1% ransuja voi vaan marssia sisään ilman että tarvitsee ikinä kurkata housuihin että mikä kusivärkki sieltä löytyisi.
Ei tietenkään kukaan järkevä tuollaisia kannata. Taitaa vain muutama vannoutunut SJW taistella noiden puolesta, yleensä se pieni vähemmistö on kaikkein äänekkäintä.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Tunnen muutamia tällaisia poikkeavia yksilöitä jotka ovat joko jotain erityistä sukupuolta tai kieltävät koko sukupuolen konseptin. Ovat kaikki SJW-aktiiveja, vasemmistolaisia ja jokaisella on vähintään yksi mielenterveydellinen diagnoosi ja jokainen on luonteenlaadultaan tyrannimainen ja sairaalloisen huomionkipeä.
Näin vain anekdoottina kerron.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
1 940
Tunnen muutamia tällaisia poikkeavia yksilöitä jotka ovat joko jotain erityistä sukupuolta tai kieltävät koko sukupuolen konseptin. Ovat kaikki SJW-aktiiveja, vasemmistolaisia ja jokaisella on vähintään yksi mielenterveydellinen diagnoosi ja jokainen on luonteenlaadultaan tyrannimainen ja sairaalloisen huomionkipeä.
Näin vain anekdoottina kerron.
Ja silti olisi kiva tietää mikä estää käymästä kusella vessassa mikä on jalkojen välisen värkin mukaan jaoteltu. Onko tähän niillä selitystä? Jos se kulli ahistaa niin onko ongelma käydä naistenvessassa?
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Yksi vaihtoehto olisi kanssa sellainen liikuteltava potta jonka transu tai muu voisi kuljettaa valitsemaansa vessaan ja tehdä kakat sinne.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 179
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 058
Myy varmaan paremmin Battlefield ja Tomb raider pelit yhteensä.:greedy::rofl:
Siis tuota verrataan Life is Strangeen, joka on samalta kehittäjältä.
"The first episode was ranked fifth among the best selling PlayStation 3 and PlayStation 4 video games of February 2015.[130] Life Is Strange reached one million sales in July 2015,[131] having accumulated over 1.2 million unique players worldwide; the attach rate to units between the complete season and season pass proved to be "extremely strong", divulged Square Enix.[132] The retail edition made seventh place in the top ten UK game sales chart for the week ending 23 January 2016.[133] Life Is Strange was one of the top 100 best-selling games on Steam in 2016.[134] As of May 2017, more than three million copies have been sold." wikipedia

Nuo tarinapelit eivät ole kaikkien makuun. Itsellä jäi Life is Strange kesken jo alkumetreille, Detroit Become Human oli taas erinomainen.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 609
Microsoftilta tulossa uusi transupeli Tell me Why. Pelissä voit kokea transun fiiliksiä Alaskalaisessa pikkukylässä.

First major video game to feature a transgender lead character announced by Microsoft, 'raising the bar' for future LGBTQ inclusion in gaming

First major video game to feature a transgender lead character announced by Microsoft Xbox | Daily Mail Online
Videopelit on muutenkin ollut transuilua alusta lähtien. Muistan kun pelasin Super Metroidin aikoinaan, ja luulin että pelasin miehellä, mutta myöhemmin pelissa paljastui että olinkin pelannut naisella, joten olin ollut transu koko pelin aikana, koska pelasin naisella miehen kehossa.

Pikkuhiljaa on tullu enemmän näitä pelejä joissa pelataan naisella, ja se tekee varmaan monista miehistä transuja. Sitten kun on pelannu pelejä useamman vuoden ja vaihtanu sukupuolta peleissä useamman kerran, eihän nykyajan nuoriso enää tajua että onko ne miehiä vai naisia, joten ne tuntee olevansa muunsukupuolisia.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 503
Oli kyllä hirvittävää nuorena teinipoikana pelata alkuperäistä Tomb Raideria, kun ei tiennyt kuuluuko siitä kymmenellä polygonilla tuotetusta akkojen ylivallasta suuttua vai kiihottua.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Siis tuota verrataan Life is Strangeen, joka on samalta kehittäjältä.
"The first episode was ranked fifth among the best selling PlayStation 3 and PlayStation 4 video games of February 2015.[130] Life Is Strange reached one million sales in July 2015,[131] having accumulated over 1.2 million unique players worldwide; the attach rate to units between the complete season and season pass proved to be "extremely strong", divulged Square Enix.[132] The retail edition made seventh place in the top ten UK game sales chart for the week ending 23 January 2016.[133] Life Is Strange was one of the top 100 best-selling games on Steam in 2016.[134] As of May 2017, more than three million copies have been sold." wikipedia

Nuo tarinapelit eivät ole kaikkien makuun. Itsellä jäi Life is Strange kesken jo alkumetreille, Detroit Become Human oli taas erinomainen.
Life is Strange oli kyllä loistava. Itse vaan tuon tyyppisissä peleissä kärsin siitä, että kaiken pitää mennä putkeen ja hyvin enkä jaksa pelata useampaa kertaa läpi kuten kai olisi tarkoitus.

Pikkuhiljaa on tullu enemmän näitä pelejä joissa pelataan naisella, ja se tekee varmaan monista miehistä transuja. Sitten kun on pelannu pelejä useamman vuoden ja vaihtanu sukupuolta peleissä useamman kerran, eihän nykyajan nuoriso enää tajua että onko ne miehiä vai naisia, joten ne tuntee olevansa muunsukupuolisia.
Jossain vaiheessa tuli bethesdan pelejä pelatessa sellainen vaikutelma, että puolet modiskenestä keskittyy pelihahmon perseen ja tissien fysiikan mallintamiseen ja esittelyyn.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Oli kyllä hirvittävää nuorena teinipoikana pelata alkuperäistä Tomb Raideria, kun ei tiennyt kuuluuko siitä kymmenellä polygonilla tuotetusta akkojen ylivallasta suuttua vai kiihottua.
Siihen aikaan katsos tekijät eivät kertoneet sinulle, että nyt on transupelistä kyse. Keskityttiin vaan siihen peliin. Ja tämähän on nimenomaan peli jossa suuressa osassa on se transukokemus, ei joku eri vaatteet päällä seikkaileva. Eli ihan eri asioista puhutaan.

DONTNOD say they have worked closely alongside Microsoft and the LGBTQ media advocacy organization GLAAD in shaping Tyler as an authentic representation of the trans experience
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Siihen aikaan katsos tekijät eivät kertoneet sinulle, että nyt on transupelistä kyse. Keskityttiin vaan siihen peliin. Ja tämähän on nimenomaan peli jossa suuressa osassa on se transukokemus, ei joku eri vaatteet päällä seikkaileva. Eli ihan eri asioista puhutaan.
Joo, kyllä nuo vaarantaa nuoren miehen seksuaalisen kehityksen. Täälläkin kirjoittelee se yksi, joka LiS-pelien myötä omaksui naisen roolin ja vaihtoi nimimerkkinsäkin ko. tytön nimeksi.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Joo, kyllä nuo vaarantaa nuoren miehen seksuaalisen kehityksen. Täälläkin kirjoittelee se yksi, joka LiS-pelien myötä omaksui naisen roolin ja vaihtoi nimimerkkinsäkin ko. tytön nimeksi.
En kyllä yhdy tuohon näkemykseen. Tietty jos sinulla on omakohtaista kokemusta niin tiedät miten se sinuun henkilökohtaisesti vaikutti. Luulen kuitenkin, että olet poikkeus.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En kyllä yhdy tuohon näkemykseen. Tietty jos sinulla on omakohtaista kokemusta niin tiedät miten se sinuun henkilökohtaisesti vaikutti. Luulen kuitenkin, että olet poikkeus.
Ei kun mä kirjoitin ihan toisesta henkilöstä. Mikä oli vaikeaselkoista?

edit: Vai oliko taas se "vaikea aihe, väärä kirjoittaja -> hyökkäys" logiikka?
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ei kun mä kirjoitin ihan toisesta henkilöstä. Mikä oli vaikeaselkoista?

edit: Vai oliko taas se "vaikea aihe, väärä kirjoittaja -> hyökkäys" logiikka?
No jos katsot mitä kirjoitit niin oletus on että puhuit itsestäsi, koska tarpeellisia täsmentäviä sanoja ei lauseessa ollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 632
Jos nyt pois suljetaan joku marginaalinen joukko, joka pahoittaa mielensä, sekä boikotoi kyseisestä peliä... niin se on ihan sama ohjaako pelissä hybridiä tai taisteluhelikopteria.

Jos vapaasti saa valita hahmon "sukupuolen", niin taitaa "miehet" valita hahmoksi vastapuolen useammin kuin "naiset". IIIK :eek::eek::eek:
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 058
Jos nyt pois suljetaan joku marginaalinen joukko, joka pahoittaa mielensä sekä boikotoi kyseisestä peliä... niin se on ihan sama ohjaako pelissä hybridiä tai taisteluhelikopteria.

Jos vapaasti saa valita hahmon "sukupuolen", niin taitaa "miehet" valita hahmoksi vastapuolen useammin kuin "naiset". IIIK :eek::eek::eek:
Hyvissä tarinoissa eläydytään hahmoon ja sen kohtaloon, oli se mikä tahansa. Tietty Tomb Raiderissa ja Battlefieldeissä moisen voi ohittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 632
Hyvissä tarinoissa eläydytään hahmoon ja sen kohtaloon, oli se mikä tahansa. Tietty Tomb Raiderissa ja Battlefieldeissä moisen voi ohittaa.
Niin, asia taitaa olla ongelma muille, kuin valtaosalle pelaajista... Jos tarina on hyvä, niin se on ihan sama ohjaako hybridiä tai limanuljaskaa....

Turhaa itkua ja huutoa tyhjästä.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 179
No lottoan lääkäreiden ja muun henkilöstön tietävän paremmin kuin meidän. Näemmä pari vuotta menee helposti pelkkien pollatohtorien kanssa, että ei noita ihan kevyin perustein tehdä.

Joka tapauksessa tapaukset on niin vähäisiä ja kulut niin pieniä, että yksi se ja sama. Varmaan erilaisessa kulttuurissa ihmiset kaipaisi hoitoja paljon vähemmän.
Onko se ihan sama jos lapsi otetaan huostaan sen takia että hänellä ja hänen vanhemmillaan on erilainen käsitys siitä mitä tarkoittaa olla nainen tai mies tai mitä sukupuoli tarkoittaa ja kuinka pysyvä ominaisuus on kyseessä.

Tämä kun yhdistetään siihen tosiasiaan että taisi olla ainakin 90 % kaikista nuorista, jotka kokivat olevansa muuta kuin mitä heidän biologia sanoo samastuivat n. Täysi-ikään mennessä omaan biologiseen sukupuoleen. Lisäksi hormonihoito estää nuoren normaalin murrosiän ja normaalin kasvun ja kehityksen. Ja näin ollen näitä hoitoja ei tulisi antaa alaikäisille.

Eli jos päässä viiraa, korjataan vartaloa, anorektikot vaan rasvaimuun.

Kyllä tämä seta diktatuuri on hienoa. Vain tietynlainen moninaisuus on hyväksyttyä, ja biologialla ei tehdä yhtään mitään, kun kaikki elää omissa sateenkaaren mallisissa pumpuli kuplissa "turvallisessa tilassa" irrallaan todellisuudesta. Todellista sateenkaaren väristä totalitarismia.



Ivan puopolon "Juha tässä päiväkodilta hei" videot kuvaa hyvin tätä nyky aikaa ja Setan ja kumppaneiden totalitarismia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 127
Siirretty muualta tänne, koska liitty enemmän tämän ketjun aiheeseen.

Ja tuohan on aika hölmö vasta-argumentti oikeastaan mihinkään kritiikkiin: "ei tehdä mitään, sillä tuossa maassa asiat ovat vielä huonommin". Tuolla periaatteella Suomi on valmis oikeastaan joka suhteessa, sillä jossain menee hiukan vielä huonommin. Voin myös vannoa, että vaikka Amnesty kritisoi Suomen asioita, se kritisoi myös muiden maiden jopa pahempia asioita. Se on sen tehtävä etujärjestönä.
Ei, koska kyseessä eivät olleet todelliset ongelmat ollenkaan. Suomessa ei ole näiden suhteen mitään asiaa huonosti.

Se, että asiaa, joka ei ole ongelma, ruvetaan kutsumaan ongelmaksi, ei tee siitä ongelmaa, paitsi joidekin ihmisten päiden sisällä.

Eikä EIT:n tuomion tai translain puutteiden pointtaaminen ole mikään "tyhjästä keksitty ongelma", vaikka ne sinulle henkilökohtaisesti sellaisia olisivatkin. Turvapaikanhakija tai transsukupuolinen näkevät asian ehkä toisin.

Olihan se surullista, että Ali tapettiin, mutta tässä syy on kyllä täysin irakilaisilla murhaajilla, EITn tuomio oli jälkiviisastelua.

Sen tiedon nojalla, mikä suomen turvapaikkaviranomaisilla oli, he eivät millään tavalla rikkoneet mitään sopimusta vastaan.

Ja tuo Ali tienasi 1500 euroa sillä, että palasi vapaaehtoisesti. Ja jäi Irakissa Bagdadiin, jossa hänen vainoajansakin olivat.
Jos hän oli oikeasti vakavassa vaarassa, olisikohan kannattanut vaikka sitten edes muuttaa siellä Irakissa vähän syrjemmälle?

Irakissa murhattiin noihin aikoihin vuodessa n. 3800 ihmistä (0.001% koko väestöstä).
On ihan tilastollisesti todennäköistä, että jos sinne palautetaan suomesta 10000 ihmistä, niin 1 näistä murhataan ensimmäisen vuoden aikana.



edit:

Eli siis, EIT tuomitsi suomen siitä, että Suomi karkoitti huijarin, joka lavasti kuolemansa.

Tämä lähinnä kertoo siitä, kuinka totaalisen pihalla ja todellisuudesta vieraantunut EIT on.

Se, että valtioille jaetaan EITn toimesta tuomiota huijarien väärennettyjen asiakirjojen perusteella tosiaan on oikea ongelma. Tässä siis ongelmaan osa ratkaisua olisi se, että EIT hoitaisi hommansa vähän paremmin ja tutkisi käyttämiensä todisteiden aitoutta, ja vähemmän innokkaasti haluaisi tuomita valtioita silloin kun ne toimivat EITn ideologiaa vastaan.

Translaista:

Missään ihmisoikeuksien julistuksessa ei puhutaan yhtään mitään siitä, että ihmisellä tulee olla oikeus vaatia että hänelle leikellään erimalliset sukuelimet, kuin mitä hänen geneettisellä sukupuolellaan todellisuudessa on, tai että hänellä tulee olla oikeus vaatia, että muut kutsuvat häntä termeillä jotka viittaavat toiseen sukupuolelen kuin mitä hän geneettisest todellisuudessa on. Se, että mielisairaat ihmiset pääsevät näihin leikkauksiin (ilmeisesti vielä yhteiskunnan maksamina) ja jopa heidän virallisiin papereihinsa mekritään heidän niin halutessaan sukupuoleksi muu kuin heidän todellinen geneettinen sukupuolensa on pelkkää bonusta heille. Olisivat kiitollisia tästä, mitä saavat, eivätkä aina olisi valittamassa ja vaatimassa lisää.

Tosin, oikeasti parempi olisi, että he saisivat vaan psykiatrista hoitoa näihin psykiatrisiin ongelmiinsa, mutta se, mitä ihmiset haluavat ja mitä ihmiset tarvitsevat ei usein ole sama asia. SETA-propaganda on valitettavasti uponnut syvälle suomalaiseen lainsäädäntöön, mutta sitten kun jossain on vielä pieni asia jota ei tehdä aivan tasan niin kuin SETA haluaa niin sitä pidetään heti hirveänä ihmisoikeusrikkomusksena :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Oli kyse sitten tissien suurennuksesta tai kullien vaginaksi leikkelemisestä niin omalla rahalla täysi-ikäisenä antaa mennä vaan. Jokainen voi tehdä mitä haluaa mutta turha alkaa vaatimaan yhteiskuntaa tai muita ihmisiä mukaan tuohon leikkiin.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 887
Nyt samanlainen asia on tuo transhysteria ja paskanjauhaminen siiä, että on enemmän kuin kaksi sukupuolta..
Olikos Ylen tehtävänä edistää kulloisenkin hallituksen politiikkaa vai tekeekö se poliittista työtä itsekseen? Aivan tavalliseen uutiseen koronalomautuksista ujutettu viesti muistuttamaan lukijoita uusista faktoista:
Lomautettujen joukossa on kaikkia sukupuolia, mutta naisia enemmän kuin muita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 965
Viestejä
4 215 723
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom