• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Kansallisesta Kokoomuksesta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
805
Kuka muistaa enää vihreiden jotain puoluekokousta missä juotettiin viinaa alaikäisille pikkutytöille? Ai ei kiinnosta.

Entä erään maan ulkoministeri joka pani alaikäistä poikaa? Ei kiinnosta tietenkään.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 131
Moraalikäsitystä on siis loukattu. Ja kerrotko vielä, että mikähän sitten on se puolue, jolla ei jonkinlaisia ahdistelu/hyväksikäyttö/joku muu mahdollinen/toteutunut rikos kohuja ole koskaan ollut, jolle voi siis 100 % turvallisin mielin äänensä antaa kenelle hyvänsä ehdokkaalle?
Ihan rikoslakiakin on rikottu, Rydman myöntää hesarin jutussa, että on antanut alkoholia nuorelle tytölle itse ollessaan 28-vuotias. Tästä ei vaan enää voida syyttää, syyteoikeus on vanhentunut. Jos on tiedossa, että tyyppi on groomer, niin en anna ääntä. Jos puolue ei tunnettua groomeria erota, en anna ääntä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Journalismi on pikkuisen muuttunut, eli nykyisin meillä on näitä tutkivia tietopyyntöjournalisteja kuten tämän HS jutun kirjoittajista Teittinen (ja muista tunnetuin on varmaan Jarno Liski). Heidän tiedonhankintansa siis perustuu tietolähteiden lisäksi tarkkaan viranomaisten tietovarantojen ja oman tiedonsaantioikeuden tuntemiseen, ja riittävän tarkkkarajaisten tietopyyntöjen tekemisen osaamiseen sekä tiedettyyn uhkaan, että hakee oikeuden päätöksen jos virkamies yrittää vältellä. Ja kirjoittaa jutun myös välttelystä.
Tässäkin jutussa tietopyynnöillä hankittu viranomaisaineisto näyttää olevan isossa roolissa.
Rydmanin oman version mukaan kuitenkin varsin yksipuolinen ja puutteellinen on HS:n jutun kuva tapahtumista:

Helsingin Sanomat väittää karmeita asioita ja syyllistynee törkeään kunnianloukkaukseen — Wille Rydman, kansanedustaja

Tässä kuitenkin täysin ulkopuolisena aika mahdotonta sanoa, että mitä on todella sitten tapahtunut tai ollut tapahtumatta. Ja kuka on sanonut ja mitä. Tällä hetkellä luotan siis poliisin arvioon, ettei rikosta ole tapahtunut.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 131
Tällä hetkellä luotan siis poliisin arvioon, ettei rikosta ole tapahtunut.
Tuollaista arviotahan poliisi ei ole tehnyt. Lievä pahoinpitely ja alkoholin tarjoilu alaikäiselle ovat vanhentuneita tekoja, joista ei voi enää syytettä nostaa. Ei siis ole todettu, että mitään ei ole tapahtunut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Ihan rikoslakiakin on rikottu, Rydman myöntää hesarin jutussa, että on antanut alkoholia nuorelle tytölle itse ollessaan 28-vuotias. Tästä ei vaan enää voida syyttää, syyteoikeus on vanhentunut. Jos on tiedossa, että tyyppi on groomer, niin en anna ääntä. Jos puolue ei tunnettua groomeria erota, en anna ääntä.
Kannatta varmaan sitten ensi vaaleissa etsiä sellainen ehdokas ja puolue, joka on sitä mieltä että rikosten vanhentumisaikaa pitäisi selvästi pidentää. Voi tosin olla aika hiljaista niiden tekojen suhteen kun Suomen oikeusjärjestelmää katsoo.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Tuollaista arviotahan poliisi ei ole tehnyt. Lievä pahoinpitely ja alkoholin tarjoilu alaikäiselle ovat vanhentuneita tekoja, joista ei voi enää syytettä nostaa. Ei siis ole todettu, että mitään ei ole tapahtunut.
Ja löytyykö näistä ihan jotain poliisin aineistoakin? Jossa ollaan sitä mieltä, että tapahtunut on, mutta syyteoikeus on vanhentunut?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Siis nuo on siitä poliisin esiselvityksestä, mikä on artikkelin keskeisin lähde. Oletko edes lukenut artikkelia?
Ei ole HS:n tilausta joten vaikea sitä on lukea. Mutta jos artikkeli sinulta löytyy, niin heitäpä toki jotain materiaalia suoraan poliisin asiakirjoista tänne vanhentuneista rikoksista.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
546
No nuo Rydmanin tarjoamat kuvakaappaukset viesteistä voi tulkita miten vain.
Ensinnäkään ei taida löytyä kaappauksia lounaskutsuista, joissa voi lukea vaikka että olet ihana ja lähdethän kanssani lounaalle.
Ja sitten noissa kuvakaappauksissa tuo vastaushan voi vaikka olla seurausta kun pllua ei saanutkaan ja kääntää asian syyllistämiseksi ja vttuilee katkerana ihastuneelle pikkutytölle että olet vielä niin lapsi ettet ymmärrä aikuisten maailmaa.
Eli kun pllua ei irronnutkaan, niin kuittaa että älä sinä kakara vingu ja uutta matoa taas koukkuun.

Aivan sama mitä missäkin lässytetään, niin onhan tuo nyt aivan naurettavaa että aikuinen mies käyttää valtaansa vikitelläkseen pikkutyttöjä.
Siihen ei mitään ajojahteja tarvita, oli sitten tarinan takana mitä tahansa.
Naurettavaa ja säälittävää joka tapauksessa.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 131
Ei ole HS:n tilausta joten vaikea sitä on lukea. Mutta jos artikkeli sinulta löytyy, niin heitäpä toki jotain materiaalia suoraan poliisin asiakirjoista tänne vanhentuneista rikoksista.
Siis sinähän olit sitä mieltä, että poliisin mielestä rikosta ei ole tapahtunut, ja luotat poliisiin. Et kuitenkaan ole siis edes lukenut mitä on kirjoitettu :kahvi:. Ja nyt onkin minun tehtäväni etsiä tietoa mitä poliisi on kirjoittanut, lol.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Siis sinähän olit sitä mieltä, että poliisin mielestä rikosta ei ole tapahtunut, ja luotat poliisiin. Et kuitenkaan ole siis edes lukenut mitä on kirjoitettu :kahvi:. Ja nyt onkin minun tehtäväni etsiä tietoa mitä poliisi on kirjoittanut, lol.
No jos kerran siitä HS:n jutusta löytyy todisteet, että poliisin mielestä rikosta olisi syytä epäillä, mutta syyteoikeus on asian osalta vanhentunut, niin ei luulisi olevan kovin vaikeaa jakaa sitä esim. tänne? Joten LOL vaan itsellesi.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 114
No jos kerran siitä HS:n jutusta löytyy todisteet, että poliisin mielestä rikosta olisi syytä epäillä, mutta syyteoikeus on asian osalta vanhentunut, niin ei luulisi olevan kovin vaikeaa jakaa sitä esim. tänne? Joten LOL vaan itsellesi.
Juttu on linkattu keskustelussa aiemmin. Olisiko pari sivua aiemmin.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 131
No jos kerran siitä HS:n jutusta löytyy todisteet, että poliisin mielestä rikosta olisi syytä epäillä, mutta syyteoikeus on asian osalta vanhentunut, niin ei luulisi olevan kovin vaikeaa jakaa sitä esim. tänne? Joten LOL vaan itsellesi.
Hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleen minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14-15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta.


Sohvalla Rydman alkoi Miljan mukaan lähennellä. Rydman kosketteli ja kähmi takapuolta ja koetti myös suudella minua, jolloin peräännyin tilanteesta, Milja kertoi kuulustelussa.


Tällainen teko voisi mahdollisesti nykypäivänä täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön. Syyteoikeus oli Miljan kertoman osalta kuitenkin jo vanhentunut, eikä poliisi ottanut sitä tutkintaan.

Muistan hänen lyöneen minua avokämmenellä kasvoihin, kun olen juuri mennyt sänkyyn mennäkseni nukkumaan enkä tuolloin väsymyksen vuoksi ole halunnut tyydyttää hänen fyysisiä tarpeitaan.


Asia ei ole mielestäni täysin mustavalkoinen, sillä olimme sopineet tietynlaisen kovakouraisuuden olevan sallittua puhtaan seksuaalisessa kontekstissa. Kuitenkin tässä nimenomaisessa tilanteessa koin fyysisiä rajojani rikotun, sillä olin tehnyt hyvin selväksi, että olin väsynyt ja menossa nukkumaan enkä ollut sillä hetkellä halukas tekemään mitään hänen kanssaan.


Blickin kuulustelun aikaan lievän pahoinpitelyn syyteoikeus olisi ollut jo vanhentunut.


Suhteessa oli Blickin mukaan myös muita pelottavia tilanteita ja kovakouraisuutta: tönimistä, kiinnipitämistä, repimistä.


Willellä oli erikoinen käsitys siitä mikä on väkivaltaa, esimerkiksi hän ei pitänyt kiinnipitämistä taikka esineiden heittelyä kohti väkivaltana, vaan ainoastaan ”potkimista ja hakkaamista”, Blick kertoi kuulustelussa.
Rydmanin mukaan hän on 28-vuotiaana saattanut tarjota viiniä alaikäiselle, mutta ei enää kansanedustajana tekisi niin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 492
No jos kerran siitä HS:n jutusta löytyy todisteet, että poliisin mielestä rikosta olisi syytä epäillä, mutta syyteoikeus on asian osalta vanhentunut, niin ei luulisi olevan kovin vaikeaa jakaa sitä esim. tänne? Joten LOL vaan itsellesi.
Tässä se kohta missä mainitaan syyteoikeuden vanhentuminen:
Kun olin alle 16-vuotias, niin kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, Wille pyysi minua kotiinsa käymään, Milja kertoi.


Näin Milja kuvasi tapahtumia Rydmanin kotona.

Hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleen minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14-15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta.

Sohvalla Rydman alkoi Miljan mukaan lähennellä. Rydman kosketteli ja kähmi takapuolta ja koetti myös suudella minua, jolloin peräännyin tilanteesta, Milja kertoi kuulustelussa.

Tällainen teko voisi mahdollisesti nykypäivänä täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön. Syyteoikeus oli Miljan kertoman osalta kuitenkin jo vanhentunut, eikä poliisi ottanut sitä tutkintaan.

Milja jatkoi: En kuitenkaan joutunut työntämään Willeä, eikä hän mitenkään pakottanut. Pyysin useamman kerran häntä tilaamaan minulle taksin, mutta hän ohitti pyynnöt ja oli sitten jotenkin vaikea päästä pois sieltä hänen luotaan.

Lopulta tyttö pääsi lähtemään asunnolta.
Koko artikkelin lainaaminen lienee foorumin sääntöjen vastaista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Tässä se kohta missä mainitaan syyteoikeuden vanhentuminen:


Koko artikkelin lainaaminen lienee foorumin sääntöjen vastaista.
Eli siis oikeasti meillä on vaan kyseisen toimittajan mutuilu siitä kuinka:

"Tällainen teko voisi mahdollisesti nykypäivänä täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön. Syyteoikeus oli Miljan kertoman osalta kuitenkin jo vanhentunut, eikä poliisi ottanut sitä tutkintaan."

Eikä mitään tietoa esim. siitä mitä siellä poliisin pöytäkirjoissa esim. oikeasti sanotaan ja milloin asia on edes tullut poliisin tietoon. Kyllä nyt on todella vahva näyttö siis kyseessä.

Herättäkää sitten, kun on jotain oikeaakin näyttöä jostain rikoksesta.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
822
Eli siis oikeasti meillä on vaan kyseisen toimittajan mutuilu siitä kuinka:

"Tällainen teko voisi mahdollisesti nykypäivänä täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön. Syyteoikeus oli Miljan kertoman osalta kuitenkin jo vanhentunut, eikä poliisi ottanut sitä tutkintaan."

Eikä mitään tietoa esim. siitä mitä siellä poliisin pöytäkirjoissa esim. oikeasti sanotaan ja milloin asia on edes tullut poliisin tietoon. Kyllä nyt on todella vahva näyttö siis kyseessä.
Lukematta koko juttua, viestikaupalla selität täällä, että et usko koko juttua :asif:

Kannattaa oikeasti hankkia käsiin se alkuperäinen juttu. Siitä jää hieman toisenlainen kokonaisvaikutelma kuin pelkästä Rydmanin blogipostauksesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Lukematta koko juttua, viestikaupalla selität täällä, että et usko koko juttua :asif:

Kannattaa oikeasti hankkia käsiin se alkuperäinen juttu. Siitä jää hieman toisenlainen kokonaisvaikutelma kuin pelkästä Rydmanin blogipostauksesta.
Kyllä sen voisin hankkiakin, jos olisi ilmaiseksi kaikkien saatavilla, mutta todellakaan ala jostain HS toimittajan julkisesta kauhistelusta maksamaan.

Tällä hetkellä kun tilanne on se, ettei rikosta näytä asiassa tapahtuneen. Moraalisista seikoista voi sitten jokainen olla mitä mieltä haluaa.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 114
Eli siis oikeasti meillä on vaan kyseisen toimittajan mutuilu siitä kuinka:

"Tällainen teko voisi mahdollisesti nykypäivänä täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön. Syyteoikeus oli Miljan kertoman osalta kuitenkin jo vanhentunut, eikä poliisi ottanut sitä tutkintaan."

Eikä mitään tietoa esim. siitä mitä siellä poliisin pöytäkirjoissa esim. oikeasti sanotaan ja milloin asia on edes tullut poliisin tietoon. Kyllä nyt on todella vahva näyttö siis kyseessä.

Herättäkää sitten, kun on jotain oikeaakin näyttöä jostain rikoksesta.
Öö. Ei se Hesari mikään Rikosposti tai Alibi sentään ole. Jutun alkupuolella on selkeä linjanveto jutun näkökulmasta.
”Tässä jutussa ei väitetä Rydmanin syyllistyneen rikoksiin. On viranomaisten tehtävä arvioida, täyttääkö jokin teko rikoksen tunnusmerkistön. Jutussa on kyse siitä pohdinnasta, millainen toiminta on hyväksyttävää merkittävältä poliittiselta vallankäyttäjältä.”

Rydman kun istuu esim. Perustuslakivaliokunnassa.

ps. Sen Hesarin saa 2vko ilmaiseksi. Tulee banneri ylös, kun menee sivuille. Ellei joku adblockeri sitä estä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Öö. Ei se Hesari mikään Rikosposti tai Alibi sentään ole. Jutun alkupuolella on selkeä linjanveto jutun näkökulmasta.
”Tässä jutussa ei väitetä Rydmanin syyllistyneen rikoksiin. On viranomaisten tehtävä arvioida, täyttääkö jokin teko rikoksen tunnusmerkistön. Jutussa on kyse siitä pohdinnasta, millainen toiminta on hyväksyttävää merkittävältä poliittiselta vallankäyttäjältä.”

Rydman kun istuu esim. Perustuslakivaliokunnassa.

ps. Sen Hesarin saa 2vko ilmaiseksi. Tulee banneri ylös, kun menee sivuille. Ellei joku adblockeri sitä estä.
Ja nythän nimenomaan viranomaiset olivat tuon arvion tehneet eivätkä sitä rikosta löytäneet. Mutta hyvää moraaliposeerausta ja mielipidevaikuttamista kyllä Hesarilta taas näin vaalien lähestyessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Tässä onkin asian pihvi. Aikamies kerta toisensa jälkeen vikittelemässä teinejä. Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.
Moraalisesti toki voi olla arveluttavaa, muttei laitonta. Joten varsin mielenkiintoista kyllä jos Rydmania tästä kovin puolueessa/politiikassa rankaistaan. Eri asia sitten jos olisi syyllistynyt laittomuuksiin ja siitä tuomion saanut.

Jokainen täällä ulisia voi myös ensi vaaleissa etsiä ehdokkaan joka haluaa korottaa tuota suojaikärajaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 492
Ja nythän nimenomaan viranomaiset olivat tuon arvion tehneet eivätkä sitä rikosta löytäneet. Mutta hyvää moraaliposeerausta ja mielipidevaikuttamista kyllä Hesarilta taas näin vaalien lähestyessä.
Vaikka tuossa ei olisikaan mitään suoraan rikollista niin sanoisin että on silti kyllä täysin perusteltua uutisoida siitä että politiikolla on ollut taipumusta käyttää sitä politiikon asemaa alaikäisten naisten lähentelyihin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 190
Iljettävä tyyppi, mutta osannut ilmeisesti siltikin varoa seuraamuksia. Muiden kautta tietoon tullut käytös viittaa vahvasti psykopatiaan päin.

En ihmettele yhtään että Wille nostetaan monen nettiöyhätin uudeksi idoliksi. Joku tuollaisissa tapauksissa kiehtoo.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Vaikka tuossa ei olisikaan mitään suoraan rikollista niin sanoisin että on silti kyllä täysin perusteltua uutisoida siitä että politiikolla on ollut taipumusta käyttää sitä politiikon asemaa alaikäisten naisten lähentelyihin.
Nyt vaan sitten odotellaan, että minkälainen poliittinen tuomio Rydmanille napsahtaa, vaikkei rikostuomiota tullutkaan. :psmoke: Muiden puolueiden sekä oman puolueen vastustajien lynkkausjoukkoa odotellessa.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
822
Moraalisesti toki voi olla arveluttavaa, muttei laitonta. Joten varsin mielenkiintoista kyllä jos Rydmania tästä kovin puolueessa/politiikassa rankaistaan. Eri asia sitten jos olisi syyllistynyt laittomuuksiin ja siitä tuomion saanut.

Jokainen täällä ulisia voi myös ensi vaaleissa etsiä ehdokkaan joka haluaa korottaa tuota suojaikärajaa.
Mikä olisi muuttunut, jos tytöt olisivat olleet yli 18-vuotiaita? Ei mikään. Aikamies kerta toisensa jälkeen vikittelemässä teinejä. Päästäisitkö tyttäresi lähelle? Äänestäisitkö?
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 715
Mikä olisi muuttunut, jos tytöt olisivat olleet yli 18-vuotiaita? Ei mikään. Aikamies kerta toisensa jälkeen vikittelemässä teinejä. Päästäisitkö tyttäresi lähelle? Äänestäisitkö?
Entä sitten jos olisivat olleet vaikka 20-25? Olisiko Wille silti limainen setämies? :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 854
Moraalisesti toki voi olla arveluttavaa, muttei laitonta. Joten varsin mielenkiintoista kyllä jos Rydmania tästä kovin puolueessa/politiikassa rankaistaan. Eri asia sitten jos olisi syyllistynyt laittomuuksiin ja siitä tuomion saanut.
Juridinen puoli ratkaistaan oikeudessa. Mutta se ei ole ainoa asia, joka puoluetta kiinnostaa. Puoluetta kiinnostaa mainehaitta ja kannatus. Jos Rydmanin katsotaan olevan haitaksi Kokoomukselle, niin lähtö tulee ihan riippumatta siitä, onko lakia rikottu. Ja yleensä puolueen kannattaa reagioida nopeammin kuin hitaammin, jos meinaa reagoida. Ensi viikko näyttää, mitä tuleman pitää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Mikä olisi muuttunut, jos tytöt olisivat olleet yli 18-vuotiaita? Ei mikään. Aikamies kerta toisensa jälkeen vikittelemässä teinejä. Päästäisitkö tyttäresi lähelle? Äänestäisitkö?
Ei ole tytärtä, mutta ylipäätän yrittäisin pitää heidät erossa vanhempien poliitikkojen ynnä muiden julkkisten bileistä. (Todennäköisesti tosin huonolla menestyksellä.)

Ja jos ei nyt mitään tämän vakavampaa uutta ilmaannu, niin periaatteessa voisin äänestäkin. Tosin kuin niitä poliitikkoja jotka tieten tahtoen rahtaavat maan lähiöt täyteen väkeä, jotka ovat yliedustettuina ihan oikeissa väkivaltarikostilastoissa ja joiden kotoutumisesta esim. Ruotsiin onkin jo niin "hyviä" kokemuksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
En tiedä mitä täysi-ikäisyydellä on tässä merkitystä. Willen kotiin roudaamat mimmithän olivat suojaikärajan ylittäneitä.

Yleistäen se, että 20-vuotias harrastaa seksiä 17-vuotiaan ei vaan musta ole ihan sama asia kuin että jos 30-vuotias tekee niin.
No en nyt kyllä kovin suurta eroa tuossa itse näe. Sillä täysi-ikäisiä sekä se 20 kuin 30 vuotiaskin ovat. Se sitten on oma asiasi, jos joku ikäero on mielestäsi liikaa.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
822
Ja jos ei nyt mitään tämän vakavampaa uutta ilmaannu, niin periaatteessa voisin äänestäkin. Tosin kuin niitä poliitikkoja jotka tieten tahtoen tuovat maan lähiöt täyteen väkeä, jotka ovat yliedustettuina ihan oikeissa väkivaltarikostilastoissa ja joiden kotoutumisesta esim. Ruotsiin onkin jo niin "hyviä" kokemuksia.
Nuivista edustajista löytyy varmaan monta sellaistakin, jotka eivät itse mukaile niitä samoja toimintatapoja, joita itse eduskunnassa kovasti vastustaa. Niin ja eiväthän ne ostareilla hilluvat groomaajatkaan mitään laitonta tee. Näitä asioita varmaan moni Rydmanin äänestäjä tällä hetkellä miettii.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Nuivista edustajista löytyy varmaan monta sellaistakin, jotka eivät itse mukaile niitä samoja toimintatapoja, joita itse eduskunnassa kovasti vastustaa. Niin ja eiväthän ne ostareilla hilluvat groomaajatkaan mitään laitonta tee. Näitä asioita varmaan moni Rydmanin äänestäjä tällä hetkellä miettii.
Niin se nyt vaan on kovin eri asia syyllistyä oikeaan seksuaalirikokseen kuin olla vain epäiltynä jostain vuosia sitten tapahtuneesta, nykyään mahdollisesti ahdistelun tunnusmerkistöt täyttävästä teosta.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
En tiedä mitä täysi-ikäisyydellä on tässä merkitystä. Willen kotiin roudaamat mimmithän olivat suojaikärajan ylittäneitä.
Se liittyy siihen väitettyyn valta-aseman väärinkäyttöön. 16-18v on puoluetoiminnassa niin untuvikko, joten kun aikuinen kansanedustaja joka ensin käyttäytyy kuin mentori tai isoveli, mutta sitten juottaa, anelee jäämään yöksi, vaikeuttaa lähtemistä, kourii persettä, ja toistaa tätä systemaattisesti useiden tyttöjen kanssa vuosikausia, niin enpä ihmettele että valta-aseman väärinkäytöstä syntyy epäilys. Mun mielestä kuitenkin ihan ok toimintaa, lehtijutustakin ilmenee että kokoomusnuorissa toimivat hyvin kasvatetut naisenalut hallitsivat tilanteet ja Rydman pidättäytyi ylittämästä mitään raskauttavia rajoja. Jos puhuttaisiin jostain samanikäisistä päihdeongelmaisista lastenkotitaustaisista white trash tytöistä, niin voisi olla kyseenalaisempaa. Mutta luulenpa että kansa hänet tulee lynkkaamaan ja kokoomus katsoo parhaaksi heittää Rydmanin pikimmiten bussin alle suojellakseen itseään.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
822
Niin se nyt vaan on kovin eri asia syyllistyä oikeaan seksuaalirikokseen kuin olla vain epäiltynä jostain vuosia sitten tapahtuneesta, nykyään mahdollisesti ahdistelun tunnusmerkistöt täyttävästä teosta.
Selväksi on nyt siis tullut se, että sinun mielestäsi alaikäisten (itse asiassa jopa alle 16-vuotiaiden) groomaus on ihan ok tai ei ainakaan automaattisesti äänestyspäätökseen vaikuttava seikka. Moni on kanssasi asiasta eri mieltä.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
66
Juridinen puoli ratkaistaan oikeudessa. Mutta se ei ole ainoa asia, joka puoluetta kiinnostaa. Puoluetta kiinnostaa mainehaitta ja kannatus. Jos Rydmanin katsotaan olevan haitaksi Kokoomukselle, niin lähtö tulee ihan riippumatta siitä, onko lakia rikottu. Ja yleensä puolueen kannattaa reagioida nopeammin kuin hitaammin, jos meinaa reagoida. Ensi viikko näyttää, mitä tuleman pitää.
Tuossa kirjoittamassasi on hyvinkin mahdolllisesti sisältöpotentiaalia, jonka merkitystä ei ehkä aivan riittävällä painolla yleisesti punnita. Julkisuus itsessään, varsinkin jos käsiteltävä aihe liittyy trendinomaiseen ja/tai tunteita herättävään aihe-piiriin. Käytävän keskustelun sävyä määrittää. Itse itseään ruokkien. Mielipideskaalojen poteroitumisen kautta, vastaikkainasettelusta ruokansa usein saavana.

Omiin silmiini, eriasteiset tunne-tasolla vaikuttavat (vaikuttamaan pyrkivät) ilmiöt. Myös poliittisessa kentässä, enenevässä määrin, päätään nostavat.

Kovin varmoilla äänenpainoilla tässäkin, vastaan tai puolesta kantaa otetaan. Järkytytään ja vääryys tuomitaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Mutta luulenpa että kansa hänet tulee lynkkaamaan ja kokoomus katsoo parhaaksi heittää Rydmanin pikimmiten bussin alle suojellakseen itseään.
Näin tässä mitä luultavammin tulee myös käymään kiitos HS:n nyt nostattaman kohun, vaikkei poliisi koskaan löytäisikään mitään tutkittavaa. Julkinen lynkkaustuomio siis ja moraalipoliisit ylipuoluerajojen hurraa. Mutta muistakaamme tosiaan kuinka tärkeä on Suomen oikeusvaltioperiaate.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 771
Näin tässä mitä luultavammin tulee myös käymään kiitos HS:n nyt nostattaman kohun, vaikkei poliisi koskaan löytäisikään mitään tutkittavaa. Julkinen lynkkaustuomio siis ja moraalipoliisit ylipuoluerajojen hurraa. Mutta muistakaamme tosiaan kuinka tärkeä on Suomen oikeusvaltioperiaate.
Eiköhän muutkin puolueet heitä pois edustajat jotka eivät vastaa puolueen linjaa. Esim. jos vihreissä joku ajaisi laajempia avohakkuita valtion metsiin. Kokoomukselle alaikäisten humalaan juottaminen panotarkoituksessa on näköjään jonkin sortin kynnyskysymys.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Selväksi on nyt siis tullut se, että sinun mielestäsi alaikäisten (itse asiassa jopa alle 16-vuotiaiden) groomaus on ihan ok tai ei ainakaan automaattisesti äänestyspäätökseen vaikuttava seikka. Moni on kanssasi asiasta eri mieltä.
Moni on myös ollut sitä mieltä, että ei ole ok polttaa pilveä bileissä, lähettää Tukiaiselle sekstareita, tai tanssia homobaarissa, joten enpä laske paljoa painoarvoa sille mitä mieltä moni on. Tällainen poliitikkojen moralisointi on aika perseestä. Mun mielestä ihminen voi olla ihan validi esittämään mielipiteensä millaisia lakeja ja asetuksia pitäisi tehdä, vaikkei olisikaan yksityiselämässään mikään täydellinen pyhäkoulupoika.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 468
Eiköhän muutkin puolueet heitä pois edustajat jotka eivät vastaa puolueen linjaa. Esim. jos vihreissä joku ajaisi laajempia avohakkuita valtion metsiin. Kokoomukselle alaikäisten humalaan juottaminen panotarkoituksessa on näköjään jonkin sortin kynnyskysymys.
Tuollahan tuo ikävä tosiasia, ettei mitään rikosta ole tällä hetkellä tapahtunut, tullaan kiertämään, että kerrotaan kuinka kyse on luottamustehtävästä ja kuinka luottamus on nyt menetetty, joten Rydman voidaan heittää siis muittamutkitta bussin alle. Näin toimii somen ja politiikan moraalipoliisi näet.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 771
Tuollahan tuo ikävä tosiasia, ettei mitään rikosta ole tällä hetkellä tapahtunut, tullaan kiertämään, että kerrotaan kuinka kyse on luottamustehtävästä ja kuinka luottamus on nyt menetetty, joten Rydman voidaan heittää siis muittamutkitta bussin alle. Näin toimii somen ja politiikan moraalipoliisi näet.
WR on myöntänyt juottaneensa alaikäisiä. Tuo on eksplisiittisesti rikollista toimintaa Suomessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 492
Tuollahan tuo ikävä tosiasia, ettei mitään rikosta ole tällä hetkellä tapahtunut, tullaan kiertämään, että kerrotaan kuinka kyse on luottamustehtävästä ja kuinka luottamus on nyt menetetty, joten Rydman voidaan heittää siis muittamutkitta bussin alle. Näin toimii somen ja politiikan moraalipoliisi näet.
Niin mitä sitten vaikka rikosta ei olisi tapahtunut? Teko voi olla moraaliton vaikka se ei rikkoisikaan lakia. Ja puolueet kyllä nopeasti potkivat tyypit pihalle jos näkevät että he toimivat moraalittomasti. Ja ainakin itse, ihan Kokoomuksen äänestäjänä, odotan että jos näyttää vahvasti siltä että edes puolet noista jutuista on totta niin Kokoomus heivaa Rydmanin yli laidan.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 043
Tässä tilanteessa tosin 20-vuotiaalla ei näyttänyt häiritsevän käyttää vanhempaa miestä alaikäisen seksiseuran hankkimiseen, mikä tekee henkilön moraalista yhtä epäilyttävän.
Toinen tytöistä kertoi poliisille Willen käyttäytyneen erittäin painostavasti. Amandan käytöstä tilanteessa ei jutussa mitenkään luonnehdittu.

Jos Wille olisi saanut tytöt painostettua vastentahtoiseen seksiin ja Amanda olisi osallistunut, niin joo, olisi varmaan syytä sanoa Amandan toimineen moraalisesti epäilyttävästi. Nyt sitä seksiä ei kuitenkaan harrastettu vaan tytöt lähtivät lätkimään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 369
Viestejä
4 234 750
Jäsenet
71 196
Uusin jäsen
Hillis

Hinta.fi

Ylös Bottom