Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä, eli sukolaturilla. En usko, että sinne on järkätty asiointilaturi jossa olis type 1 johdotus.Jutussa sanotaan että Mitsubishit on ladattu lentoasemalla aina Type 1 -latauskaapelilla. Tarkoittaneeko tuo sitten sitä auton mukana tulevaa kaapelia?
Itse juuri uskon että siellä on type2 asiointilaturit ilman johtoja. Autoille sitten 2->1 päillä olevat johdotKyllä, eli sukolaturilla. En usko, että sinne on järkätty asiointilaturi jossa olis type 1 johdotus.
Eikös se nyt jotenkin mennyt niin, että jos ajoneuvo kytketään 220V verkovirtaan, niin saa käyttää ainoastaan tyyppihyväksyttyjä kytkentöjä. Ja valmisosat esim. Defalta jne. on hyväksytty siihen hommaan kunhan kytketään toisiinsa ilman minkäänlaisia viritelmiä. Edes erimerkkisiä osia Defa/Calix/... ei saa käyttää ristiin, koska niitä ei ole hyväksytty ristiin. Pitää olla samaa sarjaa koko kytkentä. Eli tuosta tulisi sellainen viritelmä että ainakin vakuutuskorvaukset voi unohtaa, saati sitten jos tulee vahinkoa ympäröiville ajoneuvoille niin saattaa käydä naapurisovunkin päälle. Eli vastauksena siihen onko joku viritellyt, niin toivottavasti ei.Onko kukaan viritellyt hybridiautoonsa toista latauspistoketta, jonka saisi piiloon vaikka konepellin alle ja josta voisi vetää vaikka puskurin alta Suko-pistokkeen taloyhtiön lämmitystolppaan niin, että se näyttäisi lohkolämmittimen piuhalta ettei naapurit ala heti valittamaan? Varmasti tähänkin ongelmaan on joku keksinyt jo ratkaisun.
Toistaiseksi asutaan taloyhtiössä, jossa on parkkihalli ja tolppa antaa 2 tuntia virtaa päivässä oman ajastimen mukaan. Ei ole mahdollista saada varsinaista laturia ja nykyinen dieselautonikin on piuhassa kiinni jatkuvasti ja lohkolämmitin esilämmittää moottoria joka päivä sen pari tuntia, käytin autoa tai en.Ongelma taitaa olla lähinnä kysyjän itsensä suunnalla kun on niin vallattomat kikka kolmoset mielessä.
Jos ei saa ladata, pitää yrittää muuttaa tilannetta, että saisi ladata. Jos ei onnistu, pitää muuttaa itse tai hyväksyä tilanne.
Onko tuollaista kateutta enää, eiköhän ne ole jo menneiden aikojen juttuja. Jos joku kyselee niin selität että lämmitys toimii vain tuosta pistokkeesta. Ja varmaan taloyhtiöltä saa siunauksen touhulle, kun ei se ole keneltäkään pois. Toki lohkolämppäri 400W vs. auton 8A lataus 1,7kW on vähän eri kulutuksia. Tolpan sulakekin kannattaa tarkastaa, jos se on joku 4A niin aika monta 2h jaksoa pitää ladata. Tolpan jos saa lukkoon ja latausjohto lukittuu autoon niin ei sitä laturia kukaan saa siitä poistettuakaan.Toistaiseksi asutaan taloyhtiössä, jossa on parkkihalli ja tolppa antaa 2 tuntia virtaa päivässä oman ajastimen mukaan. Ei ole mahdollista saada varsinaista laturia ja nykyinen dieselautonikin on piuhassa kiinni jatkuvasti ja lohkolämmitin esilämmittää moottoria joka päivä sen pari tuntia, käytin autoa tai en.
Jos hankin hybridiauton, lupaan jo tässä vaiheessa, että piuha tulee olemaan siihen oman hankkimani omistusautopaikan tolppaan kiinni varmuudella koko sen ajan, ennen kun löydetään omakotitalo ja muutetaan veke. Täyttäköön sitten sen kaksi tuntia päivässä auton akkua sen edestä, mitä naapurin lohkoämmitin käy turhan päälle.
Jos nyt moralisoinnit jätetään sivuun, olen varma siitä, että joku muukin on asiaa pohtinut tai tutkinut aiemminkin, sillä jos auton latausluukku on auki ja näkee selvästi, että autoa ladataan, se näyttää heti kateelliselle suomalaiselle synniltä verrattuna siihen, että se piuha tulee jostain muualta puskurista.
Katsomani hybridiauton esilämmityskin itse asiassa taitaa toimia vain silloin, kun piuha on seinässä, joten olen oikeutettu omalla luvallani autoni esilämmitykseen joka tapauksessa, mutta en voi estää sen latautumista samalla.
Tolpan sulake 16A. Nykyisen autoni esilämmityskin imee yhteensä varmaan 1,2kW sisälämppärineen, tai tälläinen muistikuva minulle on joskus jäänyt.Onko tuollaista kateutta enää, eiköhän ne ole jo menneiden aikojen juttuja. Jos joku kyselee niin selität että lämmitys toimii vain tuosta pistokkeesta. Ja varmaan taloyhtiöltä saa siunauksen touhulle, kun ei se ole keneltäkään pois. Toki lohkolämppäri 400W vs. auton 8A lataus 1,7kW on vähän eri kulutuksia. Tolpan sulakekin kannattaa tarkastaa, jos se on joku 4A niin aika monta 2h jaksoa pitää ladata. Tolpan jos saa lukkoon ja latausjohto lukittuu autoon niin ei sitä laturia kukaan saa siitä poistettuakaan.
Ei kait missään taloyhtiössä (toivottavasti) ole lämmitystolppia ilman ajastinta. Meillä se on tosiaan maksimissaan kaksi tuntia päivässä. Jos siinä ajassa sulakkeet menee paskaksi, on melko paskat sulakkeet.Niin taloyhtiö kai sen sähkölaskun kuitenkin maksaa(eri asia tietysti jos on mittarilla per asukas). Sitten voidaan miettiä onko se oikein että joku huudattaa tolppia 24/7 ympäri vuoden ns. maksimit ja tuo kuluja taloyhtiölle tai talvella paskoo sulakkeet muiltakin jotka haluavat käyttää lämmitystolppia. Olen kuullut monia tapauksia joissa tapauksiin on puututtu ja lataaminen kielletty kokonaan. Omassa taloyhtiössä lataaminen lämpötolpasta on ns. ehdottomasti kielletty osastoa.