Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Subaru on merkkinä vanhanaikainen joten niiltä on turha odottaa mitään lataushybridiä tai sähköautoa moneen vuoteen.
Hyundain plugarien heikkous on että sisätila lämmitetään polttomoottorilla. Jos et halua palella, se on puolet vuodesta tavallinen polttomoottoriauto. Asiasta tekee jokseenkin naurettavan se, että eihän se polttomoottori kylmänä mitään lämmitä. Niimpä pitää hommata lohkolämmitin ja talvella kytkeä latausjohdon lisäksi lohkolämmittimen johto
Yllättävän paljon tosiaan. 115kpl nettiautossa kolmosia.Nytkin päälle 100 Model 3 myynnissä Suomessa. Osa tuotuja ja osa ei. 30k€ saa Saksasta SR mallin.
Nytkin päälle 100 Model 3 myynnissä Suomessa. Osa tuotuja ja osa ei. 30k€ saa Saksasta SR mallin.
Totta mutta alemmalla hintasolla saa vain SR eikä ns. parempaa. Tuo ero tulee ihan pelkästä verosta ja näiden välillä ei paljoa eroa Suomi vs Saksa.Ei taida ihan 30k€ saada. Uusi maksaa Saksassa 40k€ josta saksalaiset saa käsittääkseni 6000€ hankintatuen. Tästä huolimatta esim. mobile.de:ssä halvimmat käytetyt SR+:t on luokkaa 38k€.
Eikös sen edellä olleen postauksen perusteella m3LR ole saksan tukien jälkeen 44t€ mikä on melko paljon halvempi kuin suomen vastaava hinta(?).
Saksan laskuri sisältää jo 3k alen. Suora käteisosto valkoiselle LR on vajaa, 51k Suomessa sama vähän päälle 61k.6000€ Tukea saa Saksassa vain alle 40000€ hintaisiin autoihin (SR+ on 39990 siellä). LR:n saa Saksassa 3000€ hankintatukea eli se on siellä 47k€ tukien kanssa. Toki silti mukavasti halvempi kuin Suomessa.
Rahdataan sille joka eniten maksaa. Jos ja kun Suomessa hintataso on muita korkeampi niin täällä kannattaa niistä maksaa enemmän? Mutta voihan siinä käydä että sakemannit pääsee myymään voitolla autonsa ja hinnat ei muualla edes laske.Miksi niitä nimenomaan just suomeen rahdattaisiin kun kaikissa muissakin keski-eurooppan maissa (ja saksassa itsessäänkin) monet himoitsevat niitä ”alennetun hintaisia” tesloja?
^Volvo V60 D6 lähtee samasta hintaluokasta...siitä keskusteltiin muutama päivä sitten.
Onko tosiaan niin ettei outlanderin hintaluokassa löydy muita ladattavia hybridejä (tai sähköautoja) nelivedolla ja koukulla? Outlander olisi muuten ihan jees omaan käyttöön mutta tajuttoman laiskalta vaikuttaa...
ID4 on tulossa ihan kohta nelivedolla ja siihen saa koukun.
1500kg kuormia vetävät on aivan mikrominimaalinen markkinaosuus auton ostajista, eikä todellakaan mikään iso markkina.On kyllä iso aukko markkinassa.
1500kg kuormia vetävät on aivan mikrominimaalinen markkinaosuus auton ostajista, eikä todellakaan mikään iso markkina.
No ei se nyt välttämättä niin kauaa ota, onhan niillä jo forester ja xv hybrideitä.
hmm.. joo kevythybridi se taitaakin olla..Tuli koeajettua ja taitaa olla joku ultrakevythybridi. Tuli mieleen ne 12 voltin ”turbot” mitä myytiin joskus. Foresteriin toi voimalinja on kertakaikkiaan riittämätön, XV:ssä ehkä voisi mennä jos ei ole kiirettä tai vetotarpeita. Harmi sinänsä tykkään merkistä ja pari Subarua ollutkin, Forester ja Legacy 200. Saa olla aika merkkiuskollinen että tuollaisen menee nyt uutena omalla rahalla ostamaan.
Sama auto voi todella olla ihan eri auto.
Mä nyt tietysti tarkoitin omaa entistä ”sama auto voi olla todella erilainen”. Mullahan oli silläkin tuo kulutus 5,3 L/100 km 27 000 km ajon jälkeen vaihtoon viedessä. Nyt siis tuo 2,1 L/100 km + 21,4 kWh/100 km, josta pitää muistaa ensin vähentää tuo bensakilometrit, niin saa yhtälön, jossa reilusti räyhäkkäämpi auto kuluttaa silti vähemmän. Sullakin taitaa lopulta olla sama yhtälö, kun edelliseen vertaat. Lämmitykset nyt on mitä on ja ehkä ensi talvena ei tule sinne Kuusamon tasolle lunta ollenkaan ja pakkaset pysyy max -10 asteen sisällä. Laitan vielä omasta ajosta -16 asteen pakkasella kuvan, miten auto käyttäytyy, kun ensin lämmennyt HV ajossa. Sulla varmaan nuo tyhjät jää kokonaan pois siellä Kuusamon tasolla ja oikeilla pakkasilla. Vai olikohan mulla Auto EV/HV päällä. No eniweis, lämpöjä ei enää riittänyt, kun ajoin. Tuo nyt taisi olla 60 rajoituksen pätkä, joka just loppuu ja sen jälkeen sitten ilman taukoja, eli alle 80 on nopeus tuossa jatkuvasti.Joo, se ehkä pitää paikkansa aika hyvin plugarin kohdalla. Tästä sama auto ja ihan erilaiset numerot. Näköjään tässä lomalla on tullut istuttua autossa kohta 60 tuntia... 4239 km, 4,6 l/100 km, vaikka lähes jokaikisessä mahdollisessa välissä on ladattukin.
Hyundai tucsonista tulee kesäkuussa awd 265hp plugari. Hintaa varusteista riippuen 45-50k€Onko tosiaan niin ettei outlanderin hintaluokassa löydy muita ladattavia hybridejä (tai sähköautoja) nelivedolla ja koukulla? Outlander olisi muuten ihan jees omaan käyttöön mutta tajuttoman laiskalta vaikuttaa...
Joo hyvä huomio, tarkennetaan että nimenomaan käytettyä olen katsellut, eli sinne 20ke hujakoille.Ai niin tässä on toki aika olennaista että puhutaanko siitä mitä maksaa uutena vai halvimmillaan käytettynä
Löytyykö täältä kokemuksia Octavian farkkuplugareista? RS tai normi kiikarissa. Alunperin meinasin tuohon SEAT Leonin tarttua, mutta äänieristys oli sen verran olematonta, että ajattelin vielä katsoa tuon Ocun. Vai mikä olisi foorumin valinta 40-45k hintaluokassa, kun pääasiassa ajo lyhyttä kaupunkia, mutta välillä myös yksittäisiä pitkiä matkoja.
Takaosastoon pitäisi saada koira mahtumaan, niin jää Golf,Audi A3 ja MB A250 vähän pieneksi. Aikoinaan oli diesel-Passatista todella huonoja kokemuksia, niin sekin GTE vähän epäilyttää. Ja täyssähköistä ID3 ei miellytä silmään.
Aika samoilla spekseillä etsin itse autoa, taloudellinen ja tarpeeksi tilava koiralle. Aiemmin tässä ketjussakin mainittu Ford Kuga PHEV lähtee varmaan itsellä matkaan, kun sain hyvän tarjouksen vähän ajetusta esittelyautosta. Oli lentänyt aiemmin itseltä vähän tutkan alta, mutta lopulta vaikutti aika omaan käyttöön sopivalta, ja ajoltaankin yllättävän farkkumainen vaikka onkin suv. Myös arvioissa tuota kehuttu aika paljon.Löytyykö täältä kokemuksia Octavian farkkuplugareista? RS tai normi kiikarissa. Alunperin meinasin tuohon SEAT Leonin tarttua, mutta äänieristys oli sen verran olematonta, että ajattelin vielä katsoa tuon Ocun. Vai mikä olisi foorumin valinta 40-45k hintaluokassa, kun pääasiassa ajo lyhyttä kaupunkia, mutta välillä myös yksittäisiä pitkiä matkoja.
Takaosastoon pitäisi saada koira mahtumaan, niin jää Golf,Audi A3 ja MB A250 vähän pieneksi. Aikoinaan oli diesel-Passatista todella huonoja kokemuksia, niin sekin GTE vähän epäilyttää. Ja täyssähköistä ID3 ei miellytä silmään.
Tässä on päästy kuvaamaan EQS:ää sisältä ja ottamaan ensimmäiset lyhyet kokemukset ajossa auton ollessa edelleen kevyesti naamioituna.
Toi harmaa väri ei ehkä vaikuta kaikista puhuttelevimmalta, mutta sisätilat paikkaa hyvin.
Nytkin päälle 100 Model 3 myynnissä Suomessa. Osa tuotuja ja osa ei. 30k€ saa Saksasta SR mallin.
Liisaus on pääsääntöisesti aina se kallein tapa autoilla. Hintojen romahdusta on huudeltu jo vuosia, kuitenkin nyt lähes 2v omistuksen jälkeen vastaavan auton saisi kokonaiset 500e halvemmalla. Toki valikoimaa on tullut lisää, mutta eipä tuo hintoihin ole juuri vaikuttanut jos samoilla spekseillä ja ominaisuuksilla haluaisin mitä nykyisen. Halvemmalla toki pääsis jos vähempään tyytyis, tai sitten pistämällä lisää rahaa pöytään sais kenties jotain lisääkin.Nyt ei ehkä taloudellisesti kannata täyssähköä ostaa kun hinnat tippuvat ja uusia malleja julkaistaan joka kk. Hankintatukeenkin tulee todennäköisesti korotus. Jos välttämättä haluaa sähköauton nyt niin jopa yksityisleasing kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Or is it just me?
Saksasta vai Suomesta?Voitko linkata esimerkin mikä ei ole kolariauto tai amerikan tuonteja. En ole juurikaan nähnyt alle 35K€ kolmosia.
Mihin perustuu näkemys hankintatuen korottamisesta? Uusia malleja tulee kyllä markkinoille, muttei hinnat pidemmän päälle tule mitenkään erityisen paljon laskemaan. Mitä kauemmin odotat niin sitä todennäköisemmin sähköauton hankinta muuttuu kannattamattomaksi liikenteen verotuksen painopisteen siirtyessä myös sähköautojen verottamisen suuntaan.
Tämä ministeri lupaili että ehkä nousee hankintatuki keväällä. Siis iso ehkä. Aluksi piti selviä maaliskuun lopussa ja nyt sitten ehkä toukokuun lopussa 19.5. jälkeen.Mihin perustuu näkemys hankintatuen korottamisesta? Uusia malleja tulee kyllä markkinoille, muttei hinnat pidemmän päälle tule mitenkään erityisen paljon laskemaan. Mitä kauemmin odotat niin sitä todennäköisemmin sähköauton hankinta muuttuu kannattamattomaksi liikenteen verotuksen painopisteen siirtyessä myös sähköautojen verottamisen suuntaan.
Jokohan demarikannattajat ovat lakanneet odottamasta vappusatastaanTämä ministeri lupaili että ehkä nousee hankintatuki keväällä. Siis iso ehkä. Aluksi piti selviä maaliskuun lopussa ja nyt sitten ehkä toukokuun lopussa 19.5. jälkeen.
En kyllä odota mitään maata mullistavaa mutta voihan sieltä joku yllätys tulla. Nythän raja on veroineen 50k ja saat 2k etua.Jokohan demarikannattajat ovat lakanneet odottamasta vappusatastaan
No molemmat käy, mutta tarkoitin Saksaa.Saksasta vai Suomesta?
Nyt löytyy halvin 37k€.No molemmat käy, mutta tarkoitin Saksaa.
No niin on, mutta on siitä vielä matkaa 30k€ Tesla kolmosiin.Nyt löytyy halvin 37k€.
Miksi sähköautossa ei voi olla normaaleja pakkasella toimivia ovenkahvoja.. Tuommoista hajoavaa paskaa kaikissa sähköautoissa väkisin ympättynä.