- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 10 429
Saksasta vai Suomesta?Voitko linkata esimerkin mikä ei ole kolariauto tai amerikan tuonteja. En ole juurikaan nähnyt alle 35K€ kolmosia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saksasta vai Suomesta?Voitko linkata esimerkin mikä ei ole kolariauto tai amerikan tuonteja. En ole juurikaan nähnyt alle 35K€ kolmosia.
Mihin perustuu näkemys hankintatuen korottamisesta? Uusia malleja tulee kyllä markkinoille, muttei hinnat pidemmän päälle tule mitenkään erityisen paljon laskemaan. Mitä kauemmin odotat niin sitä todennäköisemmin sähköauton hankinta muuttuu kannattamattomaksi liikenteen verotuksen painopisteen siirtyessä myös sähköautojen verottamisen suuntaan.
Tämä ministeri lupaili että ehkä nousee hankintatuki keväällä. Siis iso ehkä. Aluksi piti selviä maaliskuun lopussa ja nyt sitten ehkä toukokuun lopussa 19.5. jälkeen.Mihin perustuu näkemys hankintatuen korottamisesta? Uusia malleja tulee kyllä markkinoille, muttei hinnat pidemmän päälle tule mitenkään erityisen paljon laskemaan. Mitä kauemmin odotat niin sitä todennäköisemmin sähköauton hankinta muuttuu kannattamattomaksi liikenteen verotuksen painopisteen siirtyessä myös sähköautojen verottamisen suuntaan.
Jokohan demarikannattajat ovat lakanneet odottamasta vappusatastaanTämä ministeri lupaili että ehkä nousee hankintatuki keväällä. Siis iso ehkä. Aluksi piti selviä maaliskuun lopussa ja nyt sitten ehkä toukokuun lopussa 19.5. jälkeen.
En kyllä odota mitään maata mullistavaa mutta voihan sieltä joku yllätys tulla. Nythän raja on veroineen 50k ja saat 2k etua.Jokohan demarikannattajat ovat lakanneet odottamasta vappusatastaan![]()
No molemmat käy, mutta tarkoitin Saksaa.Saksasta vai Suomesta?
Nyt löytyy halvin 37k€.No molemmat käy, mutta tarkoitin Saksaa.
No niin on, mutta on siitä vielä matkaa 30k€ Tesla kolmosiin.Nyt löytyy halvin 37k€.
Miksi sähköautossa ei voi olla normaaleja pakkasella toimivia ovenkahvoja.. Tuommoista hajoavaa paskaa kaikissa sähköautoissa väkisin ympättynä.
No volkkarilla ainakin on, toki moni Vw kuski varman ottaisi mielellä sähköisen kahvan sen sijaan kuin nykisi pakkasella toimimatonta mekaanista kahvaa
Miksi sähköautossa ei voi olla normaaleja pakkasella toimivia ovenkahvoja.. Tuommoista hajoavaa paskaa kaikissa sähköautoissa väkisin ympättynä.
Hankintatuen korotus on sanottu liikenneministeriön toimesta niin selvästi kun sen voi vaan tässä vaiheessa sanoa. Onko se sitten suora rahallinen korotus tukeen, vai joku muu tapa, jää nähtäväksi. Toukokuussa pitäisi jotain infoa tulla.
En kanssa usko suureen hinnanlaskuun, mutta uusia malleja alkaa nyt tulla kiihtyvällä tahdilla ja monet niistä ovat todella houkuttelevia. Itse odottaisin vielä, mutta voi olla ettei tarvitse kauaa odottaa.
Akkuhan se on kallein komponentti sähköautossa ja niin kauan kuin akkuteknologia jumittaa ei tule kovin kummoista hinnan laskua. Teslahan nyt väittää, että heidän akkujen valmistuksen kustannukset tippuu rajusti parin vuoden sisään. Voisi kuvitella muiden valmistajien kustannuksien laskun seuraavan perässä.Kyllä hinnat laskevat. Ennusteissa sähköautojen hinnat laskevat jopa polttomoottorikäyttöisten alle. Luulen että syynä on sähkömoottorin yksinkertaisuus. Eikös tavallisessa polttiksessa ole tuhansia osia (saastelaitteet laskettuna) ja sähkömoottorissa mitä joku 50?
Hinnanlaskua jarruttaa nyt hitonmoinen kysyntä (katso valmistajien pörssikursseja) ja akkumateriaalien saatavuus/kalleus sekä komponenttipula (tilapäisiä). Ja toki nyt ensimmäiset ostajat maksavat tuotekehityskustannuksia.
On toki. Ei ne siellä Saksassa niitä ilmaiseksi myy ulospäin. Verottomana ero on vain tonneja.No niin on, mutta on siitä vielä matkaa 30k€ Tesla kolmosiin.
Akkuhan se on kallein komponentti sähköautossa ja niin kauan kuin akkuteknologia jumittaa ei tule kovin kummoista hinnan laskua. Teslahan nyt väittää, että heidän akkujen valmistuksen kustannukset tippuu rajusti parin vuoden sisään. Voisi kuvitella muiden valmistajien kustannuksien laskun seuraavan perässä.
Ei ehkä kannaa tuijottaa listahintaa liian kirjaimellisesti. Sen saanee tingattua hankintatuen rajan ali.Mutta missään ei lue että paljon se vetokoukku maksaa tuohon Polestar 2:een mihinkään versioon, mainitaan vain että voi valita varusteeksi. Kunhan ei vaan olisi taas tuossakin sama kuin esim EQA:ssa, että vetokoukulla menee yli hankintatuen rajan.
No kyllä se laskennallinen ”3 k€” koukku voi pistää vähän vituttamaan.Aika huvittava lukea, että parin tonnin hankintatuki olis joku deal breaker 50k autoista puhuttaessa.Sulla menee jo lisävarusteisiin tuplasti sen verran kun autoa tilaat.
Minulle on piirtynyt semmoinen kuva, että kun auto on alunperin suunniteltu sähköautoksi, niin siinä on pyritty kompensoimaan kaikin keinoin matalan ajomatkan ja korkean painon tuomia haittoja. Esimerkiksi korin myötäiset ovenkahvat, sähköiset peilit, kummallisen kokoiset renkaat, aerodynaaminen muotoilu, alennettu huippunopeus, pienet vetopainot ja kattokuormat, kevytmuovista valmistetut sisustuselementit, puuttuva vararengas jne.
Yksittäiset ratkaisut ovat merkitykseltään aika pieniä, mutta kyllä noilla kokonaisuuteena on ihan todellistas merkitystä.
Akkuhan se on kallein komponentti sähköautossa ja niin kauan kuin akkuteknologia jumittaa ei tule kovin kummoista hinnan laskua. Teslahan nyt väittää, että heidän akkujen valmistuksen kustannukset tippuu rajusti parin vuoden sisään. Voisi kuvitella muiden valmistajien kustannuksien laskun seuraavan perässä.
Sähkömoottori on siitä hyvä, että työntekijöitä ei tarvita kovin montaa valmistusprosessissa eikä osia ole paljon kuten sanoit. Muutoin kommentoiminen menee jo pahasti mutu-osastolle, mutta ymmärsin itse useammista aiemmin vastaan tulleista artikkeleista, että etuna on työntekijäkustannusten halpeneminen kun työvoimaa ei tarvita enää yhtä paljon.
No volkkarilla ainakin on, toki moni Vw kuski varman ottaisi mielellä sähköisen kahvan sen sijaan kuin nykisi pakkasella toimimatonta mekaanista kahvaa (jotain mallisarjoja aikoinaan vaivannut tyyppivika)..
Nyt on pakko kysyä mikä ihmeen valkoinen mursunrasva?Tuossa mekaanisessa kahvassa ei ole muuta vikaa, kuin ajan saatossa jähmettyvä valkoinen mursunrasva, joka jumittaa koko kahvan.
Siinämielessä toki sama, jääkö sähköinen kahva pomppaamatta ulos vai jäätyykö mursunrasva, lopputulos on sama ja kuski jää ulos.
Iltakasilta tänään kolmannen sisaruksen julkistus, ID.4 ja Enyaq saavat seurakseen Audin Q4 e-tronin.
Nyt on pakko kysyä mikä ihmeen valkoinen mursunrasva?![]()
Jostain syystä tässä Audissa omalla kohdalla toi ei häiritse, johtunee ehkä hopeasta väristä. Paljon enemmän häiritsee mm. Audin ja Mercedeksen polttomoottoriautoissa feikkiputket. Enyaqin kohdalla tosin Skodan perustelut grillin säilyttämisestä oli vähän yllättävät, sillä ilmeisesti siellä ei haluttu säikäyttää ostajia tekemällä liian futuristista/kummallista autoa, ja vasta ajan kanssa grillistä mahdollisesti luovutaan. Olisin itse voinut helposti kuvitella, että moni sähköauton ostaja nimenomaan tykkää sellaisista pienistä asioista, jotka tekee autosta vähän erottuvamman.Minusta nuo feikkigrillit ovat ääliömäisen näköisiä. Sama kiusaa Enyaqissa.
Taitaa tuo Audin keula olla samalla psykoosiasteikolla, kuin BMW:n ylisuuret munuaiset -> kapitalisoidaan sillä merkin näkyvyyttä maksimit ja tehdään "erottuvaa designia". Skoda on perinteisin noista ja ID.4 taas neutraalein, joka vaan näyttää mitään tunteita herättämättä.
Saa nähdä mitä Mersun EQS:n naamioteippien alta paljastuuPeugeoteissa sapelihammas-ulkonäkö on todella hyvä, saa nähdä miten tuo vain kestää aikaa. Riippuu paljon siitä, mikä tulee jatkossa olemaan trendi, ritilä vaiko umpimuovikeula.
Tänään se taitaa selvitä.Saa nähdä mitä Mersun EQS:n naamioteippien alta paljastuuSen verranhan jo tiedetään, että keula on kirjaimellisesti umpinainen, autossa ei ole konepeltiä avattavaksi.
Taitaa tuo Audin keula olla samalla psykoosiasteikolla, kuin BMW:n ylisuuret munuaiset -> kapitalisoidaan sillä merkin näkyvyyttä maksimit ja tehdään "erottuvaa designia". Skoda on perinteisin noista ja ID.4 taas neutraalein, joka vaan näyttää mitään tunteita herättämättä.
Esim mersussa melkein kaikissa nykyisissä nokassa oleva puoli metriä korkea mersun merkki on olut yksi syy välttää koko merkkiä.
Tarkoittaisikohan hän sitten sitä suurta eturillin mersumerkkiä?Ainakin muutama vuosi sitten sai tilattua pystymerkillä tai ilman.
Tarkoittaisikohan hän sitten sitä suurta eturillin mersumerkkiä?
Juuri näin. Itse jätin Porsche Taycan Turbo S ostamatta ja ostin Toyota Auriksen, kun en tykkää Porschen merkistä!Ei S-mersussa ole sellaista isoa edessä. Mut toki jos ei tykkää Mersun muotoilusta, niin sitten ei tykkää, mutta pienen yksityiskohdan takia merkin välttäminen kuulostaa vain tekosyyltä. En tiedä onko montaakaan merkkiä joita saisi tilattua ilman että siinä edessä on jotain logoa.