• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Elon Muskista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DaKyy
  • Aloitettu Aloitettu
Mitkä lasit mun pitää ottaa pois?

Tesla myy vielä jonkin aikaa vanhoja automallejaan (mm. nyt faceliftin saanut Model Y) mutta kokoajan se myynti leikkaantuu samalla kun muilla kasvaa. Teslan markkinaosuus supistuu.

Ja mitä tulee tuohon linkkaamaasi sivustoon, niin syistä joita en lähde arvailemaan näyttää jenkkiyhtiöt Ford ja Tesla saavan parempia pisteitä Human rights raportoinnistaan kuin muut, en silti löisi vetoa sen puolesta että juuri nuo autoyhtiöt on ne ihmisoikeuksien esitaistelijat. Varsinkin kun kyseessä on vahvasti fiilispohjainen juttu keksiä mittareita tuohon. Menee samaan kuin jokin hiilijalanjäljen laskeminen keskiarvojen keskiarvojen keskiarvojen keskiarvoista jolloin täysin Suomessa paikallisista materiaaleista ydinvoima-sähköllä tuotettu tuote voi omata laskennallisesti selvästi suuremman hiilijalanjäljen kuin fossiilisilla tehty ulkomainen tuote. Enkä ikinä lähde kinaamaan noista fiilispohjalta tehdyistä laskelmista. Voivat olla oikeassa tai väärässä.

Pitäiskö sun ottaa ne Muskin saappaat pois suustasi, jos et pysty myöntämään että se ukko on kusta ja paskaa nykyään ja Teslakin yhtiönä laskusuunnassa?

Ja jenkkintermein "put your money where your mouth is". Mä olen näin toiminut ja olen myynyt mun Tesloja viime vuoden kuplassa useammassakin erässä. Jos todella uskot, että Tesla ja Musk on vielä tulevaisuudessa niin hyvin onnistuvia niin oletan sun tankanneen Teslaa?
Nuo lasit jotka estää sinua käsittelemään tietoa. Esim. tuo lähteeni ei sen takia nyt kelvannut, koska tieto ei sopinut maailmankuvaasi. Voit sinä käydä ne numerotkin sieltä takaa toteamassa, se on oikeutesi. Kelpaako ne? Et kuitenkaan löytänyt tilalle sellaista lähdettä, joka sopisi maailmankuvaasi paremmin?

Koen että Teslan markkinaosuuden laskeminen on luonnollista, koska se oli niin pitkään ainoana hintalaatusuhteeltaan järkevänä valmistajana siinä 40-50ke hintaluokassa kansanmalleillaan. Nyt ei tarvi enää hyväksyä kuin että auto ei ole neliveto ja käyttis on 10 vuoden takaa, jos ottaa Model Y:n kilpailijan. Model 3 ainoa kilpailija mahtaa olla i4, joka on kyllä vielä aika paljon kalliimpi.

Mitkä saappaat? En minä väitä yhtään mitään. Nyt pyydän että yrität keskittyä asialliseen kirjoitustyyliin.

Kiva kuulla, että myyt Teslaa pois.

Kummallisuudesta voi sanoa että EM on autismin kirjoilla. Yksi teoria on että ihmiset vaativat muilta tietynlaista laumakäytöstä/lammasmaisuutta mikä sitten johtaa vihamielisiin reaktioihin kun joku tekee toisin. Aspit eivät ole samalla tavalla sosiaalisia, tekevät vähän mitä itse huvittaa ja muiden reaktioilla ei ole väliä kunhan itse luottaa olevansa oikeassa. Sillä on sitten implikaatioita miten joku voi keskittyä tekniseen aiheeseen syvästi ja olla tehokas manageri.

No tuo 'muiden reaktioilla ei ole väliä' ei oikein tässä toimi, kun alkaa heittämään jotain pedo-syytöksiä, ja kutsuu entistä spaceX lentäjää retardiksi, kun kiistää Elonin valheen. Elonhan sitten oikeudessa väitti, että 'pedo guy' on ihan normi termi Etelä-Afrikassa. Joo-o. Rajansa aspi-kortillakin.

e. esim: Elon Musk wins defamation case over 'pedo guy' tweet about caver

Emistä on paljon sisältöä youtubessa missä hän puhuu haastattelussa tunteja tai puhuu raketeista ja vihaajat eivät välttämättä valitse sitä sisältöä koska se ei yhdisty heidän painottamaan vihaan.
Vastaan vanhalla vitsillä

Turisti matkailee Skotlannin maaseudulla ja saapuu yksinäiseen pubiin. Sisälle päästyään hän kehuu baarimikolle pubin kodikasta fiilistä ja sisustusta

Baarimikko vastaa: näetkö nuo hirret? Itse kaadoin ja veistin ne mutta sanovatko kyläläiset minua rakentaja-Raneksi? Näetkö tuon luonnonkivisen takan? Itse kannoin kivet ja muurasin takan mutta sanovatko kyläläiset minua muurari-Markuksi? Muistatko tuon paikallisen oluen? Itse kylvin, kynsin, mallastin ja panin oluen mutta sanovatko kyläläiset minua olut-Olliksi? No ei, mutta ans olla kun kerran panee yhtä lammasta..

Kummallisuudesta voi sanoa että EM on autismin kirjoilla. Yksi teoria on että ihmiset vaativat muilta tietynlaista laumakäytöstä/lammasmaisuutta mikä sitten johtaa vihamielisiin reaktioihin kun joku tekee toisin. Aspit eivät ole samalla tavalla sosiaalisia, tekevät vähän mitä itse huvittaa ja muiden reaktioilla ei ole väliä kunhan itse luottaa olevansa oikeassa. Sillä on sitten implikaatioita miten joku voi keskittyä tekniseen aiheeseen syvästi ja olla tehokas manageri.
Muskin historia kertoo kylläkin paljon, miten hän hakee muiden hyväksyntää. Ehkä autismi hänessä estää näkemästä miltä hänen toimensa vaikuttavat muista. Siksi palkkapelaajan käyttäminen on hänestä oikeutettua, jotta muut pitäisivät häntä hyvänä pelaajana. Muskin huomion ja hyväksynnän tarve taitaa lähennellä sairaalloisuutta.

Nuo lasit jotka estää sinua käsittelemään tietoa. Esim. tuo lähteeni ei sen takia nyt kelvannut, koska tieto ei sopinut maailmankuvaasi. Voit sinä käydä ne numerotkin sieltä takaa toteamassa, se on oikeutesi. Kelpaako ne? Et kuitenkaan löytänyt tilalle sellaista lähdettä, joka sopisi maailmankuvaasi paremmin?

Koen että Teslan markkinaosuuden laskeminen on luonnollista, koska se oli niin pitkään ainoana hintalaatusuhteeltaan järkevänä valmistajana siinä 40-50ke hintaluokassa kansanmalleillaan. Nyt ei tarvi enää hyväksyä kuin että auto ei ole neliveto ja käyttis on 10 vuoden takaa, jos ottaa Model Y:n kilpailijan. Model 3 ainoa kilpailija mahtaa olla i4, joka on kyllä vielä aika paljon kalliimpi.

Mitkä saappaat? En minä väitä yhtään mitään. Nyt pyydän että yrität keskittyä asialliseen kirjoitustyyliin.

Kiva kuulla, että myyt Teslaa pois.

Missä sun luvuissas edes kuvataan tulevaisuutta, ei menneisyyttä?

Sehän meillä isoin ero tässä on näkemyksessä on. Sinä luotat, että koska joskus on mennyt hyvin niin aina tulee menemään hyvin. Minä taas näen ettei tulevaisuus eikä nykyhetki ole niin ruusuinen.

Sillä ei ole merkitystä jaksanko minä vääntää jostain ihmisoikeus mittareista ja siitä kuinka jenkkifirmat on ihmisoikeusasioissa parempia kuin eurofirmat.

Missä sun luvuissas edes kuvataan tulevaisuutta, ei menneisyyttä?

Sehän meillä isoin ero tässä on näkemyksessä on. Sinä luotat, että koska joskus on mennyt hyvin niin aina tulee menemään hyvin. Minä taas näen ettei tulevaisuus eikä nykyhetki ole niin ruusuinen.

Sillä ei ole merkitystä jaksanko minä vääntää jostain ihmisoikeus mittareista ja siitä kuinka jenkkifirmat on ihmisoikeusasioissa parempia kuin eurofirmat.
Päästöjä ym. voi mitata vain menneisyyteen. Ei nuo pelkästään ihmisoikeusmittareita ole, luitko edes noita sivuja? Sinä voit olla tulevaisuudesta mitä mieltä haluat. Tällä hetkellä Tesla on 1. jos kysytään, mikä autovalmistaja on yllämainittujen asioiden osalta maapallolle paras. Enkä näe syytä, miksi Tesla ei jatkaisi mitalisijoilla myös tulevaisuudessa.

Elonin sinun mielestä ikävät näkemykset eivät muuta hänen luultavasti? myös sinun mielestä hyviä näkemyksiään, eli maapallon suojeleminen sähköautoilla ja Tesla-yhtiöllä.

Ja mitenhän lie käy näille eurooppalaisille merkeille, jotka ostavat Teslalta niitä päästöhyvityksiä, jos Tesloja ei enää mene kaupaksi? Nouseeko autojen hinnat ja se taas muuttaa kilpailua? En ole ollenkaan tuosta perillä, että mikä homma se on.

Viimeksi muokattu:
Ihan samahan tuo otsikko on, mutta turhahan tässä on esittää että Muskista voi enää puhua neutraalisti ja kovinkaan rakentavasti.
En sanonut, että mielipiteiden pitäisi olla neutraaleja tai muutenkaan millään muotoa rajoitettuja - kyse oli ohjeistuksesta keskusteluketjujen otsikointiin ja avausviestin sisältöön liittyen.

Muskin huomion ja hyväksynnän tarve taitaa lähennellä sairaalloisuutta.
Siltä se vähän vaikuttaa. Jos joku idea ei saa hyväksyntää tai sitä arvostellaan, siitä seuraa kontrolloimaton raivonpurkaus, missä huudellaan mitä sattuu törkeyksiä, haukutaan vammaiseksi tai pedofiiliksi jne.

Päästöjä ym. voi mitata vain menneisyyteen. Ei nuo pelkästään ihmisoikeusmittareita ole, luitko edes noita sivuja? Sinä voit olla tulevaisuudesta mitä mieltä haluat. Tällä hetkellä Tesla on 1. jos kysytään, mikä autovalmistaja on yllämainittujen asioiden osalta maapallolle paras. Enkä näe syytä, miksi Tesla ei jatkaisi mitalisijoilla myös tulevaisuudessa.

Luin ja ihmisoikeusasiat oli ne jotka tuolla sivuilla ja laskelmissa oli jenkkien raportointiin perustuvaa höttöä jota en lähde kommentoimaan.

Elonin sinun mielestä ikävät näkemykset eivät muuta hänen luultavasti? myös sinun mielestä hyviä näkemyksiään, eli maapallon suojeleminen sähköautoilla ja Tesla-yhtiöllä.

Mitä ikäviä näkemyksiä sä tarkoitat? Teoistahan tässä puhuttiin ja jopa sinä itse kerroit ettet ymmärrä Muskin kaltaisia vihaajia jotka vihaa toisia ihmisiä niin paljon, että haukkuu ja valehtelee netissä suut ja silmät täyteen ja paskoo kaikki paikat. Vai oliko sittenkin niin, että kun Musk perseilee se on ok ja vain muiden perseilyt merkkaa?

Tai jos puhutaan siitä kuinka paska se on yritysjohtajana liike-elämän lainalaisuuksien kannalta niin sekin on tekoja eikä näkemyksiä.

Jos taas tarkoitat näkemyksillä niitä asioita mitkä ohjaa niitä sen aivan vitun typeriä tekoja niin sehän nyt on jo ihan turhaa miettiä sen motiiveja olla idiootti.

Ja mitenhän lie käy näille eurooppalaisille merkeille, jotka ostavat Teslalta niitä päästöhyvityksiä, jos Tesloja ei enää mene kaupaksi? Nouseeko autojen hinnat ja se taas muuttaa kilpailua? En ole ollenkaan tuosta perillä, että mikä homma se on.

No jos ja kun Tesla myy vähemmän sähköautoja tulevaisuudessa on perinnevalmistajien pakko melkeimpä kiihdyttää omaa tuotantoaan jo nykyisestä jos Teslalla ei päästöoikeuksia ole myydä. Ainakin noin niinkuin maallikkona ajatellen.

No sentään ihmisenä pidät kuitenkin vielä. Oletko pitkäänkin tuntenut Muskin? Monilla vaikuttaisi olevan kovin voimakkaita tunteita (vihaa, halveksuntaa jne) tästä julkisuuden henkilöistä. Liekö näin ollut jo ennen Muskin siirtymistä Trumpin leiriin vai alkoiko kiukku vasta tässä vaiheessa. Joo, hän on sanonut sekä tehnyt sitä ja tätä, erikoinen persoona jne mutta mitä sitten. Musk-, Trump-, Nato-, Ukraina/Venäjä- jne. keskusteluja tuntuu muutenkin yhdistävän tämä voimakas tunteella suhtautuminen, moraalinen närkästys jopa.
Aika monet vastaavalla tavalla pitävät esimerkiksi Putinia pohjasakkana, vaikka eivät henkilökohtaisesti häntä tunne. Kyllä ton kaltaisia päätelmiä voi tehdä tekojen eikä pelkän face-to-face tapaamisen perusteella.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 173
Jäsenet
76 383
Uusin jäsen
Nuori_loiri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom