Nuo lasit jotka estää sinua käsittelemään tietoa. Esim. tuo lähteeni ei sen takia nyt kelvannut, koska tieto ei sopinut maailmankuvaasi. Voit sinä käydä ne numerotkin sieltä takaa toteamassa, se on oikeutesi. Kelpaako ne? Et kuitenkaan löytänyt tilalle sellaista lähdettä, joka sopisi maailmankuvaasi paremmin?Mitkä lasit mun pitää ottaa pois?
Tesla myy vielä jonkin aikaa vanhoja automallejaan (mm. nyt faceliftin saanut Model Y) mutta kokoajan se myynti leikkaantuu samalla kun muilla kasvaa. Teslan markkinaosuus supistuu.
Ja mitä tulee tuohon linkkaamaasi sivustoon, niin syistä joita en lähde arvailemaan näyttää jenkkiyhtiöt Ford ja Tesla saavan parempia pisteitä Human rights raportoinnistaan kuin muut, en silti löisi vetoa sen puolesta että juuri nuo autoyhtiöt on ne ihmisoikeuksien esitaistelijat. Varsinkin kun kyseessä on vahvasti fiilispohjainen juttu keksiä mittareita tuohon. Menee samaan kuin jokin hiilijalanjäljen laskeminen keskiarvojen keskiarvojen keskiarvojen keskiarvoista jolloin täysin Suomessa paikallisista materiaaleista ydinvoima-sähköllä tuotettu tuote voi omata laskennallisesti selvästi suuremman hiilijalanjäljen kuin fossiilisilla tehty ulkomainen tuote. Enkä ikinä lähde kinaamaan noista fiilispohjalta tehdyistä laskelmista. Voivat olla oikeassa tai väärässä.
Pitäiskö sun ottaa ne Muskin saappaat pois suustasi, jos et pysty myöntämään että se ukko on kusta ja paskaa nykyään ja Teslakin yhtiönä laskusuunnassa?
Ja jenkkintermein "put your money where your mouth is". Mä olen näin toiminut ja olen myynyt mun Tesloja viime vuoden kuplassa useammassakin erässä. Jos todella uskot, että Tesla ja Musk on vielä tulevaisuudessa niin hyvin onnistuvia niin oletan sun tankanneen Teslaa?
Koen että Teslan markkinaosuuden laskeminen on luonnollista, koska se oli niin pitkään ainoana hintalaatusuhteeltaan järkevänä valmistajana siinä 40-50ke hintaluokassa kansanmalleillaan. Nyt ei tarvi enää hyväksyä kuin että auto ei ole neliveto ja käyttis on 10 vuoden takaa, jos ottaa Model Y:n kilpailijan. Model 3 ainoa kilpailija mahtaa olla i4, joka on kyllä vielä aika paljon kalliimpi.
Mitkä saappaat? En minä väitä yhtään mitään. Nyt pyydän että yrität keskittyä asialliseen kirjoitustyyliin.
Kiva kuulla, että myyt Teslaa pois.