Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On tullut juuri, aikaisemmin taisi olla 2,45% tai 2,5%.Onkos tämä nyt päivittynyt vai ollut jo pidempään? Varastot polttelee ilmeisesti.
"1,99% korko Dual Motor All-Wheel Drive Model Y Long Range ja Performance malleihin 30. kesäkuuta 2024 mennessä tilatuille, rekisteröityidyille ja toimitetuille autoille DNB rahoituksella. Rahoitustarjouksella on rajoitettu saatavuus ja sitä voidaan hyödyntää ainoastaan niin kauan kun varastoa riittää."
Onkos tämä nyt päivittynyt vai ollut jo pidempään? Varastot polttelee ilmeisesti.
"1,99% korko Dual Motor All-Wheel Drive Model Y Long Range ja Performance malleihin 30. kesäkuuta 2024 mennessä tilatuille, rekisteröityidyille ja toimitetuille autoille DNB rahoituksella. Rahoitustarjouksella on rajoitettu saatavuus ja sitä voidaan hyödyntää ainoastaan niin kauan kun varastoa riittää."
Huippuedullinen 0,99 % rahoituskorko koko Citroën-mallistoon!
Citroën-myynti laajenee. Palvelemme nyt myös Porissa ja Kotkassa. Saat nyt avajaisetuna vai Hedin Automotive liikkeestä huimia etuja. Nyt koko Citroën-mallistoon edullinen 0,99 % korko +kulut (kulut esimerkissä Luoton perustamiskulu 345 €, käsittelymaksu 14 €/kk)ja lisäksi 3 vuoden huollot 0€. Hedin Care Huoltosopimus sisältää 36kk ja 30tkm.
Kokemusta Autolle.com? Sielläkin näyttäisi olevan nyt korkokamppanjat, 0,99% + kulut.
Tosiaan uudet kinkit noin hyvällä korolla.Kokemusta Autolle.com? Sielläkin näyttäisi olevan nyt korkokamppanjat, 0,99% + kulut.
Tosiaan uudet kinkit noin hyvällä korolla.
Vaihtoautot edullisella rahoituksella
Nyt ei kaupanteko jää korosta kiinni!
Alle 30.000€ rahoitus vain 2.99% + kulut!
Yli 30.000€ rahoitus vain 3.99% + kulut!
-auton hinta 21kKertokaapa millaisilla taktiikoilla olette ottaneet autorahoituksia? Tarkoitan nyt rahoitusaikaa, käsirahaa ja viimeistä erää
Corolla ostettu vuonna 2020 uutenaKertokaapa millaisilla taktiikoilla olette ottaneet autorahoituksia? Tarkoitan nyt rahoitusaikaa, käsirahaa ja viimeistä erää
-auton hinta 21k
-väliraha/vaihtoauto 6k
-rahoitettava osuus 15k
-kk-erä 190eur 60kk (sis korko1,9% ja kulut)
ed:lisäys viimeinen erä 5k
Noin suurinpiirten.
-auton hinta 21k
-väliraha/vaihtoauto 6k
-rahoitettava osuus 15k
-kk-erä 190eur 60kk (sis korko1,9% ja kulut)
ed:lisäys viimeinen erä 5k
Noin suurinpiirten.
Ei tällä hetkellä mutta tarkoitus on maksaa loppuerä pois vuotta aiemmin eli 48kk kohdalla.Onko tarkoitus luopua autosta ennen rahoituksen loppua?
Mikähän on nykyään realistisesti odotettavissa oleva, järkevä ja mahdollinen todellinen vuosikorko ilman sen kummempia tarjouksia autokaupan käytettyyn autoon? Kyselin Rinta-joupilta tarjousta 14k hintaiseen autoon tasaerin ja ilman käteismaksua ja 5v maksuajalla, nyt eka "tarjous" 13%. Ymmärrän että ilmaisen rahoituksen ajat on ohi, mutta kyllä tuo aika kovalta korolta vaikuttaa.
Vai olisikohan parempi vaan siirtyä katselemaan parin tonnin autoja?
Ei ole valitettavasti vakuuksiin mahdollisuuksia, eikä muutenkaan varallisuutta kertynyt, joten puhtaalla luotolla mentävä. Kohtuulliset ja vakaat tulot kuitenkin. Jostain syystä ollut siinä käsityksessä autokauppojen kautta edelleen päästäisiin alle kympin korkoon. No saapas nähdä tipahtaako se tuosta tinkaamalla vaiko eikö, tuolla prosentilla jää kyllä kaupat tekemättä ja katseet halvempiin autoihin.Tuo on ainakin jo rosvousta. Sortterkin varmaan kilpailuttaa jo alle tuon koron. Tai ainakin muutama kuukausi sitten (en muista summaa enää) kysyin verrokkina ja silloin minulle tarjottiin noin 10-11%. Aika oli just sama 5v.
Omasta pankistakin kannattaa kysyä ja varsinkin jos sulla on mahdollisuus vakuudelliseen luottoon (esim. Asuntolaina ja sen vakuuksia voi hyödyntää)
Vaimon autossa on vielä muutama tonni jäljellä juurikin kyseistä lainaa. S-Pankki.
Ps. Mieti myös vaihtoehtona uusi pikkuauto. Ei välttämättä ole niin huono vaihtoehto jos vaan riittää koko.
Mikähän on nykyään realistisesti odotettavissa oleva, järkevä ja mahdollinen todellinen vuosikorko ilman sen kummempia tarjouksia autokaupan käytettyyn autoon? Kyselin Rinta-joupilta tarjousta 14k hintaiseen autoon tasaerin ja ilman käteismaksua ja 5v maksuajalla, nyt eka "tarjous" 13%. Ymmärrän että ilmaisen rahoituksen ajat on ohi, mutta kyllä tuo aika kovalta korolta vaikuttaa.
Vai olisikohan parempi vaan siirtyä katselemaan parin tonnin autoja?
Ps. Mieti myös vaihtoehtona uusi pikkuauto. Ei välttämättä ole niin huono vaihtoehto jos vaan riittää koko.
Noita uusiakin olen kyllä vähän vilkuillut, periaatteessa nuo halvimmat uudet olisi mahdollisia vaihtoehtoja. Käytännössä en kyllä halua ajella noilla ihan pikkuautoilla =D
Itseasiassa Mazda kolmosesta olikin nyt kyse, 2015vm ja satanen ajettu. Nordean laskurilla, 14k, 60kk, ilman käsirahaa, tasaerä 295, koroksi tulisi 9,97%, kokonaishinnaksi 17656€. Tuo nyt alkaisi olla jo vähän sinne suuntaan mitä odottelinkin.Mazdalla lienee merkeistä tämän hetken kovin korkotarjous (kts. ylempänä ketjussa). Eikä välttämättä tarvitse tyytyä siihen pienimpään kakkoseen, vaan esim. Mazda kolmonenkin saattaisi mennä kokonaiskuluiltaan yllättävän lähelle tuota paperilla puolet halvempaa autoa (jossa on käytetyn korjaustarpeet, kalliit rahoituskulut jne.).
20 v sitten kun täysi-ikäisyyttä lähentelin, niin isäni totesi että voin olla huoletta että ei tule pistämään nimeään yhteenkään takauslappuun kuuna päivänä. No minkä verran sitten siinä savolaista huumoria, mutta eipä niillä olisikaan kuin asuntonsa, ja eiköhän me jotenkin selvitä ilman sitä.Olisiko vanhemmilla laittaa jotain vakuudeksi?
Itseasiassa Mazda kolmosesta olikin nyt kyse, 2015vm ja satanen ajettu. Nordean laskurilla, 14k, 60kk, ilman käsirahaa, tasaerä 295, koroksi tulisi 9,97%, kokonaishinnaksi 17656€. Tuo nyt alkaisi olla jo vähän sinne suuntaan mitä odottelinkin.
Mazdan sivuilta tarjouksesta:
Rahoitusesimerkki Mazda3 Hatchback 2.0 M Hybrid e-Skyactiv G Exclusive-line MT 122hv: Auton hinta 29 589,64 € (sis. toimituskulut 600 €), vaihtoauto/käsiraha 800 €, rahoitettava osuus 29 138,64 € (sis. perustamiskulun 349 €), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 15 €/erä, korko 0 %, kk-erä 299,08 € (sis. käsittelymaksun). Viimeinen suurempi erä 5 560,00 €. Todellinen vuosikorko 1,32 %. Luottokustannukset yhteensä 1 594 €, auton todellinen luottohinta 31 183,64 €. Rahoituksen tarjoaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Rahoitus edellyttää myönteisen luottopäätöksen sekä rahoitus- ja kaskovakuutuksen. Rahoitustarjous on voimassa 31.5. saakka uusiin tilaussopimuksiin. Auto tulee rekisteröidä ja osamaksusopimuksen astua voimaan 30.06.2024 mennessä.
Samalla kk-erällähän tuo menisi. En ole kyllä ihan vakuuttunut että onko tuo parempi diili arvonalenemisineen. Onko tuo mainittu rahoituskasko vielä erillinen vakuutus vai onko se samassa täyskaskon kanssa?
Joo, lopulta viimein koronan aikaan sai aikaiseksi opiskella itselleen oikean ammatin, loppui taiteilijaelämä, hanttihommat ja työttömyyskurimukset. Täten nyt pystyy vähän realistisesti vähän isompiakin hankintoja harkitsemaan, ja auton osto on nyt pakosti edessä kun vanha sotaratsu ruostuu alta. Päivittäin tulee semmoiset 50km ajettua töihin ja vuoden aikana ehkä karvan päälle 20k km. Ei hirveästi, mutta sen verran kuitenkin että arvostaisi hyvää autoa.Ainakin itselläni herää pieni huoli siitä, että lähemmäs 40 ikävuoteen mennessä ei ole jäänyt mitään taskunpohjalle ja nyt tulotaso kuitenkin riittäisi auton kustannuksiin? Vaikka se voi tietysti selittyä alanvaihdolla tai vastaavalla.
Hiukan ohi aiheen mutta osta ennemmin asunto tyomaan vieresta silla ehdolla etta se tyomaa on paikassa josta sen asunnon saa helposti myytya pois. Ei silla etteiko itsellanikin ole ollut 20t autolainaa ja asunut vuokralla mutta jalkeenpain tuntee itsensa ihan vain tyhmaksi. Kun teet noin pain niin sitten 50 vuotiaana on jotain muutakin kuin tuulen huuhtoma perse.Pitää kyllä nyt oikeasti vähän pohtia tuota asiaa.
Ihan samoja ajatuksia kyllä itsellänikin, ei oikeasti mitään jiitä ostaa tässä vaiheessa kolmenkymmenen tonnin autoa. Jotain mukavaa kaksiota kannattaisi ruveta katselemaan ja säästelemään käsirahaa varten. Mutta ei se sitä asiaa poista että ihan ekana on ostettava uusi, tai siis "uusi", auto.Hiukan ohi aiheen mutta osta ennemmin asunto tyomaan vieresta silla ehdolla etta se tyomaa on paikassa josta sen asunnon saa helposti myytya pois. Ei silla etteiko itsellanikin ole ollut 20t autolainaa ja asunut vuokralla mutta jalkeenpain tuntee itsensa ihan vain tyhmaksi. Kun teet noin pain niin sitten 50 vuotiaana on jotain muutakin kuin tuulen huuhtoma perse.
Se, että olen nyt vähän harkinnut noinkin uutta autoa kuin tuo 2015 Mazda3, johtuu aika pitkälle siitä mistä kyynelkaasukin mainiosti jo kirjoitti, tietynlaisesta huolettomuudesta ja yllätysten minimoisesta.
Mutta että pystyttäisiin jossain määrin ketjun aiheessa, niin ekalla sähköpostilla tarjous parani 3,5%-yksikköä, elikkäs 9,5 olisi nyt todellinen vuosikorko. Muutti maksuajaksi 72kk, kokonaishinnan 18k ja rapiat päälle. Kallishan tuo kyllä on edelleen. Kokonaishinnan jos hilattua sinne 16k kieppeille pitäen kuukausimaksun suht järkevänä voisi kauppoja alkaa oikeasti harkitsemaan.
Se, että olen nyt vähän harkinnut noinkin uutta autoa kuin tuo 2015 Mazda3, johtuu aika pitkälle siitä mistä kyynelkaasukin mainiosti jo kirjoitti, tietynlaisesta huolettomuudesta ja yllätysten minimoisesta. Olen saanut käsityksen että tuon iän bensiini Mazdat ovat erittäin luotettavia autoja, 100k on oikeasti vielä hyvin vähän ajettu. Tuon iän Mazdat on myös hyvin kehuttuja ajo-ominaisuuksiltaan ja vallan kohtuullisia kulutukseltaan. Googlauksien perusteella vaikuttaisi selkeästi parhaalta vaihtoehdolta. Toinen mahdollisesti hyvä vaihtoehto, ja selvästi halvempi, olisi sukkula-Civic. Kuulemma myös varmatoiminen ja hyvä ajettava, mutta noissa on jo ikää sekä kilometrejä, jotka lisää kaikki riskejä. Ja onhan se muotuilu aika...jännä.
Mutta että pystyttäisiin jossain määrin ketjun aiheessa, niin ekalla sähköpostilla tarjous parani 3,5%-yksikköä, elikkäs 9,5 olisi nyt todellinen vuosikorko. Muutti maksuajaksi 72kk, kokonaishinnan 18k ja rapiat päälle. Kallishan tuo kyllä on edelleen. Kokonaishinnan jos hilattua sinne 16k kieppeille pitäen kuukausimaksun suht järkevänä voisi kauppoja alkaa oikeasti harkitsemaan.
Pitää kyllä ottaa neuvosta vaari, ja ruveta illalla kyyläilemään autotarjouksia oikein rauhassa, jos tulisi uusia valaistumisia =D
Ihan samoja ajatuksia kyllä itsellänikin, ei oikeasti mitään jiitä ostaa tässä vaiheessa kolmenkymmenen tonnin autoa. Jotain mukavaa kaksiota kannattaisi ruveta katselemaan ja säästelemään käsirahaa varten. Mutta ei se sitä asiaa poista että ihan ekana on ostettava uusi, tai siis "uusi", auto.
Se, että olen nyt vähän harkinnut noinkin uutta autoa kuin tuo 2015 Mazda3, johtuu aika pitkälle siitä mistä kyynelkaasukin mainiosti jo kirjoitti, tietynlaisesta huolettomuudesta ja yllätysten minimoisesta. Olen saanut käsityksen että tuon iän bensiini Mazdat ovat erittäin luotettavia autoja, 100k on oikeasti vielä hyvin vähän ajettu. Tuon iän Mazdat on myös hyvin kehuttuja ajo-ominaisuuksiltaan ja vallan kohtuullisia kulutukseltaan. Googlauksien perusteella vaikuttaisi selkeästi parhaalta vaihtoehdolta. Toinen mahdollisesti hyvä vaihtoehto, ja selvästi halvempi, olisi sukkula-Civic. Kuulemma myös varmatoiminen ja hyvä ajettava, mutta noissa on jo ikää sekä kilometrejä, jotka lisää kaikki riskejä. Ja onhan se muotuilu aika...jännä.
Mutta että pystyttäisiin jossain määrin ketjun aiheessa, niin ekalla sähköpostilla tarjous parani 3,5%-yksikköä, elikkäs 9,5 olisi nyt todellinen vuosikorko. Muutti maksuajaksi 72kk, kokonaishinnan 18k ja rapiat päälle. Kallishan tuo kyllä on edelleen. Kokonaishinnan jos hilattua sinne 16k kieppeille pitäen kuukausimaksun suht järkevänä voisi kauppoja alkaa oikeasti harkitsemaan.
Varmasti tämä on hyvä neuvo. Ihan mielenkiinnosta ja keskustelun kannalta, ajeletko itse vain omalla rahalla ostetulla autolla vai oletko ottanut vähän autolainaa?Näyttäisi siltä, että olisi parempi ottaa järki käteen ja käydä hakemassa se muutaman tonnin rassi omalla rahalla. Aivan taatusti autoilun kokonaiskustannukset jäävät pienemmiksi.
Kumpikaan näistä ei ole prioriteetti, vaikka toki todella tärkeitä tekijöitä auton hankinnassa. Kolmas todella tärkeä osa on se ihan yleinen miellyttävyys, niin ajettavuuden että ulkonäön suhteen. Näistä olisi nyt muodostettava omalle lompakolle sopiva kompromissi. Uuden auton ostaminen nollakorolla ja tonnin pommi ovat aika ääripää-ratkaisuja, jossa molemmissa aika epämiellyttävät puolet.Hommaat vaan sen uuden pikkuauton jos huolettomuus on prioriteetti. 20k€ saa jo kaikenlaisia ja vielä pienellä korolla joten voi budjettiakin kasvattaa ja kulut ovat samat.
Halpaa autoilua löytyy vain GranTurismosta tai Forzasta.
Jos kulujen minimointi on tärkein niin sitten katso @pasi-ipa viesti
Tässä varmasti on totuuden siemen ja voi olla että itsellä ruusuinen kuva japskien ja/tai modernien autojen kestosta. Meidän toyota-klaanissa kyllä 100k km ajettu auto pitäisi olla hyvin matkansa alkupuolella ja suht huolettomia kilometrejä edessä vielä paljon. Tokihan mitä pidemmälle mennään niin yksilöiden ominaisuudet ja "tuurin" osuus korostuu.Vaikka tyyppiviat ja katsastustilastot on hyvä tarkistaa autoa ostaessa, niin 9-vuotiaan auton tapauksessa se huolettomuus jää mielikuvien tasolle ja hyvän tuurin merkitys korostuu. Jos jotain vikaantuu, maksaja on autoilija itse.
Juurikin näin. Siksi ketjuun alunperin kirjoitinkin että onko tämmöinen ihan normaalia nykypäivänä ja mikä se on se normaali korkotaso.Eli nyt korkojen ja kulujen kokonaismäärä kasvoi, kun maksuaikaa pidennettiin vuodella, ja korkojen/kulujen osuus olisi 4k€, kun auton itsensä hintalappu on 14k€...? Aika karmean kuuloinen diili. Pelkästään 4 tonnin koroilla ja kuluilla ostaisi neljä tonnin pommia tai kaksi kahden tonnin pommia.
Tässä varmasti on totuuden siemen ja voi olla että itsellä ruusuinen kuva japskien ja/tai modernien autojen kestosta. Meidän toyota-klaanissa kyllä 100k km ajettu auto pitäisi olla hyvin matkansa alkupuolella ja suht huolettomia kilometrejä edessä vielä paljon. Tokihan mitä pidemmälle mennään niin yksilöiden ominaisuudet ja "tuurin" osuus korostuu.
Ajokortti on ollut lähes 30 vuotta enkä ole kertaakaan ostanut autoa rahoituksella. Nyt alla 13 vuotta vanha ja 320tkm ajettu diesel-volkkari, vaikka varaa olisi ostaa uutena melkeinpä mikä auto tahansa. Parhaimpia päätöksiä ikinä olla hassaamatta pennosia pirssiin. Tuohon rahoitusrumbaan kun lähtee, niin sitä jatkuu yleensä läpi elämän.Varmasti tämä on hyvä neuvo. Ihan mielenkiinnosta ja keskustelun kannalta, ajeletko itse vain omalla rahalla ostetulla autolla vai oletko ottanut vähän autolainaa?
olikos 1.2% korolla millainen tuo todellinen korko?
Todellinen vuosikorko 4,61 % tässä tapauksessa...
Siis 7400€ rahoituksen tapauksessa, jännän esimerkin ovat valinneet. Näyttää vähän erilaiselta vaikka 40k€ autolle.olikos 1.2% korolla millainen tuo todellinen korko?
Todellinen vuosikorko 4,61 % tässä tapauksessa...