Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Parilla neuvottelukierroksella kun käy, niin hinta kyllä tippuu siihen, että muilla ei ole mihin vastata. Ainakin maahantuomissaan merkeissä on luontevaa, että pystyvät alimpaan kokonaishintaan (jos haluavat). Heidän eka tarjous oli surkea.Olen tuolta yrittänyt ostaa pari kertaa Hyundain ja viimeksi kolme vuotta sitten vaimolle i20 tarjouksessa hävisivät useita tonneja (väliraha) mitä Huittisten Autotalo Pelttari tarjosi. Ero tuli suoraan talvirengassarjasta, lämppäristä ja "lisäalennuksista"
PP autosta yritin myös mutta eivät pärjänneet silloin.
Nyt kysyin alustavia hyvityksiä vanhasta Dieselistä ja heti näytti siltä että jos kauppaa hierotaan Pelttari vie voiton selvästi.
Tämä siis vain uusissa. Käytettyä en ole kysynyt ja tosiaan olen ostanut vain Yhden Hyundain heiltä.
Parilla neuvottelukierroksella kun käy, niin hinta kyllä tippuu siihen, että muilla ei ole mihin vastata. Ainakin maahantuomissaan merkeissä on luontevaa, että pystyvät alimpaan kokonaishintaan (jos haluavat). Heidän eka tarjous oli surkea.
e: Ainakin ilman vaihtaria siis.
Riippuu varmasti tosi paljon myyjästäkin. Yksi nyt jo ilmeisesti kenkää saanut myyjä oli sitä tasoa, että se kun moikkas niin sanoin vaan hei hei ja kävelin seuraavalle.Hyvä tietää. Ihmettelin silloin kun ei "mitään yritystä" tehdä kauppaa. Toki tuo oli pahaa aikaa ja Pelttarin myyjä oli hyvinkin sillä asenteella että tehdään kauppa.
Pikku autoja katsellut ja törmäsin SEAT Ibiza 1.5 Evo FR 150hp malliin. Siis uuteen 2024 malliin. Äkkiä kysymään ja vastaus "Ei ole tulossa Suomeen"
Kiinnosti kun Seatissa ollut se 5v/100tkm takuu. No pitää taas etsiä seuraavaa merkkiä ja mallia mitä miettiä olusen kanssa.
VW Polossa on vissiin sama tilanne? Olen ihmetellyt jo pidemmän aikaa, että hinnastossa on maininta, ettei uusia tehdastilauksia. Mielsin asian aiemmin sirupulaksi, mutta eikös sitä Poloa kuitenkin Euroopan muille markkinoille tehdä yhä...
On juu sama tilanne.
Skoda Fabia on vissiin ainut jota ehkä saa. En ole kysynyt mikä tilanne oikeasti. Fiesta on ainakin lopetettu kokonaan.
Siksi katsellut kun vaihtoa pitäisi miettiä ja ajan sen 35tkm vuodessa, pikkuauto riittäisi aivan hyvin jos vähän edes tehoa ja hyvä ajaa isoa tietä.
Hybridit ja sähköt törkeissä hinnoissa uutena. Nyt Hyundain dieselillä ajan ja taitaa käydä niin että ajan tolla niin kauan kuin liikkuu.
Harmillista. Uudella pikkuautolla voi tosiaan saada halpoja kilometrejä. Tai jos ei halpoja, niin ainakin kustannuksiltaan ennustettavia, kun takuu on voimassa ensimmäiset vuodet ja kun ensimmäinen ostaja nauttii senkin jälkeen goodwilliä jonkin aikaa.
Mutta oletko harkinnut sähköautoa? Citroen e-C3:een saa lisätakuun, jolloin takuu kestää yhteensä 5 vuotta / 200 tkm, ja mielestäni se halvempi 25k€ versiokin näyttää speksien puolesta varsin asialliselta. Talvikokemuksiahan siitä ei tosin vielä ole.
Vahvalla mutulla… veikkaisin että tuo tarkoittaa sitä että uutta tehdastilausta ei pysty tekemään, mutta tehtaalla/maahantuojalla on jossain tilaus/varausputkessa speksattuja autoja, joita voivat myydä, vaikka niitä tarkkaan ottaen ei kai ole vielä olemassa. Vaikka hinnastossa lukee ei tilauksia, se ei tarkoita, että autoja ei pysty ostamaan.VW Polossa on vissiin sama tilanne? Olen ihmetellyt jo pidemmän aikaa, että hinnastossa on maininta, ettei uusia tehdastilauksia. Mielsin asian aiemmin sirupulaksi, mutta eikös sitä Poloa kuitenkin Euroopan muille markkinoille tehdä yhä...
2008 Edition PureTech 100 alkaen 23 990 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 126 g/km, EU-keskikulutus 5,4 l/100 km. Rahoitusesimerkki: Hinta 23 990 €, käsiraha 2 670 €, rahoitettava osuus 21 665 € (sis. perustamiskulun 345€), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 14 €/erä, korko 0,9 %, kk-erä 199,29 €. Viimeinen suurempi erä 7 200 €. Todellinen vuosikorko 2,42 %. Luottokustannukset yht. 2 075,75 €, todellinen luottohinta 26 410,75 €.
2008 Edition PureTech 130 EAT8-automaatti alkaen 25 990 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 136 g/km, EU-keskikulutus 5,9 l/100 km. Rahoitusesimerkki: Hinta 25 990 €, käsiraha 2 670 €, rahoitettava osuus 23 665 € (sis. perustamiskulun 345€), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 14 €/erä, korko 0,9 %, kk-erä 218,66 €. Viimeinen suurempi erä 7 670 €. Todellinen vuosikorko 2,30 %. Luottokustannukset yht. 2 154,04 €, todellinen luottohinta 28 489,04 €.
Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen rahoitusturvalla. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvien autot erikoisvarustein. Edition etusi 3 765 €. Takuu 3 vuotta tai 100 000 km. Tarjous voimassa 10.-14.4.2024, ei voi yhdistää muihin etuihin. Kampanja-autoja saatavilla rajattu 85 kpl erä (manuaalivaihteisia 15 kpl, automaattivaihteisia 70 kpl).
Sähköpösöä melko pienellä korolla. Vaikea kuitenkin sanoa, miten vertautuu tuohon aiempaan hullupösö-kampanjaan, kun en ole perehtynyt siihen.
229 €/kk, 84 kk, todellinen vuosikorko 2,44 %.
Peugeot E-208 03-2024
Osta uusi, vaihto tai leasing -auto kotisohvaltasi alusta loppuun verkossa tai tule liikkeisiimme Vantaalle tai Raisioon.www.autobassadone.fi
Sähköpösöä melko pienellä korolla. Vaikea kuitenkin sanoa, miten vertautuu tuohon aiempaan hullupösö-kampanjaan, kun en ole perehtynyt siihen.
229 €/kk, 84 kk, todellinen vuosikorko 2,44 %.
Peugeot E-208 03-2024
Osta uusi, vaihto tai leasing -auto kotisohvaltasi alusta loppuun verkossa tai tule liikkeisiimme Vantaalle tai Raisioon.www.autobassadone.fi
Jos sähköautolle tarvetta, mutta kilometrejä kertyy vain vähän niin tarjolla olisi myös Nissan Leafia 339 €/kk (48 kk/40 tkm), sisältäen talvirenkaat ilman käsirahaa. Pikaisen laskutoimituksen perusteella kotona ladattaessa voisi säästää käyttökuluissa ehkä n. 100 €/kk vertailtaessa polttomoottoriautoon.
Rahoitustarjous myös varsin hyvä vertailtaessa useimpiin muihin (korko 0,49 %, käsittelykulut 9 €/kk, todellinen vuosikorko 1,48 %)
Täyssähköinen Nissan LEAF nyt edullisesti alk vain 250 €/kk ja sisältäen talvirenkaat | Hedin Automotive Nissan
Täyssähköinen Nissan LEAF nyt edullisesti alk vain 250 €/kk ja sisältäen talvirenkaatwww.hedinautomotive.fi
Tuollainen satasen säästö kuukaudessa polttoainekuluissa ei ole mitään jos laskee Leafin arvonlaskun. Lataushybridillä menisin jos Leaf on vaihtoehto.
Leasing on kyllä ainakin niin surkea etten edes pahimmalle vihamiehelle suosittelisi. Ei toki vedä vertoja ison T:n huoltoliisarille.
Toi on liisari jotta arvonlasku ei ole kuluttajan murheena.
Miksi näin? Jos vaan kilsat riittää niin stressittömämpi vaihtoehto kuin ottaa se potentiaalinen sähkärin arvonlaskun murhe itselleen?
Mitä teen väärin, kun tuosta sun laittamasta linkistä klikkaamalla tarjotaan seuraavanlaista diiliä:Rahoitustarjous myös varsin hyvä vertailtaessa useimpiin muihin (korko 0,49 %, käsittelykulut 9 €/kk, todellinen vuosikorko 1,48 %
Nissan Leaf N-Connecta MY22 39 kWh LED FI rahoitettava osuus talvirenkaineen toimituskuluineen 27 266,58 €, sopimusaika 48 kk/40 tkm, korko 4,95 %, kuukausierä 338,99 €. Poikkeava viimeinen erä 16 388 €. KSL:n mukaisen luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 32 335,75 €. Todellinen vuosikorko 6,32 %. Kuukausierä sisältää luotonperustamismaksun 299 € ja käsittelymaksua 15 €/kk.
No siis jos pitää saada sähköauto/Nissan Leaf hinnalla millä hyvänsä eli alhaisin €/kk niin ei varmaan parempia vaihtoehtoja paljoa ole. Mutta onhan tuossa taas suhteellisuudentaju hukkunut jonnekin kun haetaan "satasen säästöä polttoainekuluissa per kk".
Jos fossiiliset ei ole pois suljettu niin mm. entinen Autoverkkokauppa on tarjonnut ja tarjoaa edelleen uutta ja käytettyä vaikka vuodeksi tai pidemmäksi ajaksi tai sopimuksen mukaan. Etusivulla lisää muita tarjouksia.
#uusivuodeksi-auto | Autobassadone.fi
#uusivuodeksi on huippusuosittu vaihtoehto auton ostamiselle. Saat uuden auton käyttöösi helposti ja edullisesti ilman käsirahaa!www.autobassadone.fi
Sopimus on vähän pitkä (neljä vuotta) ja kilsat matalat (10 tkm/vuosi). Liisarimaksuista kertyy sopparikaudella vähän päälle 16 ke.Miksi näin? Jos vaan kilsat riittää niin stressittömämpi vaihtoehto kuin ottaa se potentiaalinen sähkärin arvonlaskun murhe itselleen?
Offtopic, tavallaan, mutta ehkä syytä huomioida jos halpa Leaf+adapterikombo mielessä… eli: adapteri alibabasta aiheuttaa jotain hässäkkää latausasemalle, kuka maksaa? Markkinoillesaattaja/maahantuoja, eli ilmeisesti artisti. Myykö sitä joku ns. virallinen kauppa vai onko pienissäkin ongelmatilanteissa keskustelukumppani alibaba tai joku paja Shenzenissä? Kytket itse maahantuomaasi kiinalaista suuritehoista elektroniikkaa sähköverkkoon ja kolmannen osapuolen latausasemaan, kotivakuutus ei taida auttaa. Tiedä todellisista riskeistä, hieno konsepti, mutta vastuuasiat kannattaa miettiä.Leaffista ei nyt muutenkaan kannata kauheasti maksaa. Joo nyt saa 2k€ hintaisen CCS adapterin että saa ladattua matkan päällä, mutta latausteho on silti surkea ja akun lämmönhallinta on mallia ei ole. Ja tuo on pieniakkuinen malli niin kovin monikäyttöinen ei ole.
No laitapa linkki vastaavan kokoisesta bensa-autosta, jolla liisarimaksu noin 260e/kk tai vähemmän (eli säästö bensoissa huomioitu).En näe yhtään mitään järkeä tuossa Leafin liisaridiilissä. Chademo katoaa pikkuhiljaa pois pikalatureilta, ehkä jopa nopeastikin (2-3v) joten jäljelle jää kotilataus ja hidaslataus.
Ja 10k/v on todella vähän, noilla kilsoilla pieni bensakone on varmasti halvempi huoltoineen kaikkineen. Jos on ihan pakko saada sähkis niin sitten käytettyä alle.
No laitapa linkki vastaavan kokoisesta bensa-autosta, jolla liisarimaksu noin 260e/kk tai vähemmän (eli säästö bensoissa huomioitu).
Leaf on ihan pätevä kakkosautoksi mitä ladataan vain kotona. Kakkosautolle nuo kilsatkin riittää yleensä helposti. Monilla kuten meillä riittää yhdelle ainoallekin autolle.
Hyundai Kona 2022 - Vaihtoauto | autobassadone.fi
Vaihtoauto Hyundai Kona - Katso lisää ja tilaa suoraan verkosta.www.autobassadone.fi
Okei ei ole ihan uusi, 2023 vuosimallia mutta CCS varustettu 39kWh kona 384€/kk vähintään 24kk mutta 15tkm vuodessa.
Tuolla uskaltaa mennä pidemmälle kun ei tartte hikoilla että löytyykö laturia.
Mistäs tämä 260€ nyt ilmestyi? Leaf liisarin 100€/kk säästö polttoaineissa 10k kilometreillä ei ollut mitään järkeä. Tuon voi itsekukin pyöritellä peruskoulun laskutoimituksilla et mikä on polttoaineen litrahinta pikkukipolla, joka syö vaikka 6l/100km jos säästää 1200€ vuodessa siirtymällä sähköön? Vai menikö minulla nyt jotain laskussa väärin...
Näitä esimerkkilaskelmia kun tekee niin varmaan olisi ihan hyvä olla ne lähtöarvot mukana ettei nyt joku aivopieru vääristä laskelmia ja joku oikeasti mene tommosta hankkimaan rahaa säästäkseen.
2e/l hinnalla 6l/100km tekee 1200e/v. Jos Leaf kuluttaa 20kWh/100km, tekee se 2000kWh/v. 10c hinnalla 200e/v => säästö 1000e/v => 83e/kk
339e/kk - 83e/kk = 256e/kk
Kuten itsekin sanoit kyseessä olevan peruskoulumatikan, niin en ajatellut että sitä pitä alkaa auki laskemaan.
Pointtina ei ollut satasen säästö polttoainekuluissa, vaan se että, mikäli tuosta 339 eurosta voisi vähentää satasen vrt. polttiskulut, niin vastaavan kokoista polttista ei taida saada liisattua 239 euroon.No siis jos pitää saada sähköauto/Nissan Leaf hinnalla millä hyvänsä eli alhaisin €/kk niin ei varmaan parempia vaihtoehtoja paljoa ole. Mutta onhan tuossa taas suhteellisuudentaju hukkunut jonnekin kun haetaan "satasen säästöä polttoainekuluissa per kk".
Jos fossiiliset ei ole pois suljettu niin mm. entinen Autoverkkokauppa on tarjonnut ja tarjoaa edelleen uutta ja käytettyä vaikka vuodeksi tai pidemmäksi ajaksi tai sopimuksen mukaan. Etusivulla lisää muita tarjouksia.
#uusivuodeksi-auto | Autobassadone.fi
#uusivuodeksi on huippusuosittu vaihtoehto auton ostamiselle. Saat uuden auton käyttöösi helposti ja edullisesti ilman käsirahaa!www.autobassadone.fi
Lisättäköön vielä sen verran, että eihän tuosta Leafista tietenkään ole miksikään matkantekoautoksi, joten chademolla ei ole kaikille varmaankaan väliä.
Jos ehdoissa kielletään adapterien käyttö niin miten Teslan adapteri poikkeaa tästä?Latausasemien tavanomaisten käyttöehtojen mukaan adapterien käyttö on yksiselitteisesti kielletty. Eiköhän tuo jää artistin maksettavaksi, kun ottaa huomioon että noiden korjaus voi maksaa kymmeniä tuhansia en välttämättä kokeilisi onneani jollain Alibaban virityksellä. Eri asia käyttää jotain Teslan adapteria, maksaja kun on tiedossa ainakin jollain tasolla.
Mutta sanoit että ehdoissa kielletään adapterin käyttö. Miksi sitten Tesla adapteri olisi erilainen?Siten, että Tesla todennäköisesti seisoo sen adapterinsa takana jos se hajottaa sen latausaseman toisin kuin se Alibaban nönnönnöö myyjä?
Mutta se on silti adapteri.Teslan CCS adpteri yhdistää vain fyysiset johtimet toisiinsa ja on valmistajan standardoima. Chademo-CCS adapteria (joka itseasiassa uskottelee laturille auton tukevan CCS latausta, jota auto ei virallisesti valmistajan toimesta tue). Ei näitä voi verrata mitenkään toisiinsa.
katso liitettä 1294047
Mihinköhän autoon tuo 0+0 on? Mainos kertoo alkaen, mutta jokaisen auton mitä katsoi ei ollut tuosta mitään mainintaa.Siellä on xbilillä taas 0%korot+0kulut kampanja menossa kaikkiin autoihin, ei tietoa kuinka kauan mutta tiedoksi!
Itsellä jäi hyvä fiilis kaupoista ainakin. Ainoa miinus oli että vanhan auton rekisteröinti pois kesti melkein kuukauden mutta maksoivat minulle siltä ajalta autoveron+vakuutusmaksut mitkä pyysin korvauksena ja rahat on jo tilillä joten hyvää palvelua!
Selaat niitä auton tietoja alaspäin niin siellä tiedoissa lukee tosta KEVÄÄN HULLUT PÄIVÄT ALKOIVAT! KORKO 0% + KULUT 0€!!!!Mihinköhän autoon tuo 0+0 on? Mainos kertoo alkaen, mutta jokaisen auton mitä katsoi ei ollut tuosta mitään mainintaa.
Itse kun ostin auton n. kuukausi sitten kyseisellä kampanjalla (oli silloin n. 1,5vk pituinen kampanja) niin katsoin mieleisen auton sivuilta ja kysyin onko 0€ korot ja kulut tässä, vastasivat kyllä ja siitä lähdettiin rakentamaan kauppoja.Mihinköhän autoon tuo 0+0 on? Mainos kertoo alkaen, mutta jokaisen auton mitä katsoi ei ollut tuosta mitään mainintaa.