Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

TVK, aina etsikää se TVK kaikista rahoituksista. Millään muulla ei ole väliä, tuolla paskalla juuri petetään tietämättömiä/ajattelemattomia/kokemattomia.
Sakalla kun kysyin myyjältä tarjouksen saatua että onko tämä paras rahoitus mihin pystytte kun on todella korkea tuo tod.vuosikorko. Vastaus oli että Hei hei, ei sitä kannata katsoa, se on vähän huono mittari näissä, tämä korko tässä hei on se mihin kannattaa vertailla.

Totesin vaan että selvä homma ja painuin muualle :asif:
 

Eikös nämä Leasing hinnat ole jo ihan kohtuullisia? Kona premium ainakin jos vertaa siihen mitä joutuu maksamaan jos omaksi haluaa.

Vähän selaa alaspäin niin taulukko eri sähkö malleille.
 

Eikös nämä Leasing hinnat ole jo ihan kohtuullisia? Kona premium ainakin jos vertaa siihen mitä joutuu maksamaan jos omaksi haluaa.

Vähän selaa alaspäin niin taulukko eri sähkö malleille.
Jenkeissä lähtee vielä aika paljon halvemmalla, toki markkinat ihan eri. Ilmeisesti Hyundailla seisoo varastossa autoja jonkun verran.

 
Jenkeissä lähtee vielä aika paljon halvemmalla, toki markkinat ihan eri. Ilmeisesti Hyundailla seisoo varastossa autoja jonkun verran.


Tähän taitaa liittyä sekin kun noin reilu kuukausi sitten myyjä soitteli ihan muuten vaan ja kyseli että et uutta Hyundaita haluaisi ostaa. Siis myyjä keneltä en edes ollut aikaisemmin ostanut mitään. Toki samassa liikkeessä olen asioinut mutta yllätti vaan vähän.

Kohta varmaan alkavat kiertää ovelta ovelle niinkuin aurinkopaneeli ja remonttikauppiaat. :whistling:
 
Mutta on myös ruotsiautoihin verrattuna noussut esim 64kWh Luxury 32900€ -> 39900€

Joo tuollaisilla nostoilla karkotetaan asiakkaat. Merkillä oli niin kova pöhinä päällä että varmaan tuli vauhtisokeus.

Islannissa näitä näkyi pari vuotta sitten ihan hitosti.
 
Siitä on helppo ottaa porttiteorialla aikanaan e-jotain.
 
Itsellä silmään pisti tuo Opelin farkku, 299e/kk. Arvon alenema jo 250e/kk 10% vuosittaisella laskulla. Mitä mieltä tästä olette?

Mun mielestä hyvä tarjous etenkin noilla isommilla kilsoilla, eli 25tkm kustantaisi 349e/kk.

Ja sama ton Pösön kanssa, eli hyvä tarjoushan se
 
Mun mielestä hyvä tarjous etenkin noilla isommilla kilsoilla, eli 25tkm kustantaisi 349e/kk.

Ja sama ton Pösön kanssa, eli hyvä tarjoushan se
Mitä näissä autovuodeksi pitää tietää? Saanko "raiskata" eli kylmäkäynnistellä autoa surutta jne.
Nuo kilsat kiinnostelisi, kun olisi mahdollista tuo 25k ajaa. Johan tuossa matkalla renkaatkin kuluu...
Ja kerrankin ehkä riittävän tilava auto, pitänee käydä istumassa jossain.

Mitä pitää tietää? Vakuutukset varmasti oltava jostain ja?Kuka autoveron maksaa? Jos vaan vuoden pitäis, kun en ehkä tollasta ykkösautoksi kuitenkaan sit lpulta.

Onko tossa aktiivinen vakkarikin vielä vakiona?
 
Mitä näissä autovuodeksi pitää tietää? Saanko "raiskata" eli kylmäkäynnistellä autoa surutta jne.
Nuo kilsat kiinnostelisi, kun olisi mahdollista tuo 25k ajaa. Johan tuossa matkalla renkaatkin kuluu...
Ja kerrankin ehkä riittävän tilava auto, pitänee käydä istumassa jossain.

Mitä pitää tietää? Vakuutukset varmasti oltava jostain ja?Kuka autoveron maksaa? Jos vaan vuoden pitäis, kun en ehkä tollasta ykkösautoksi kuitenkaan sit lpulta.

Onko tossa aktiivinen vakkarikin vielä vakiona?

Ei niissä taida mitään lohkolämppäreitä olla. Verot ja vakuutukset hoidat ite, ja ekan huollon joudut tekemään.

Käytännössä ostat sen auton rahoituksella ja liike lupaa lunastaa sen vuoden kuluttua.
 
Ilmankos tuolla on ollut myynnissä "vähän ajettuja ja melkein uusi"- autoja juuri noilla kilometreillä.
 
Mitä näissä autovuodeksi pitää tietää? Saanko "raiskata" eli kylmäkäynnistellä autoa surutta jne.
Kylmäkäynnistellä voi surutta, mutta aika tarkka syyni noille muuten tehdään palauttaessa. Ei kannata kolhia, kun muuten joutuu kaskon omavastuita maksamaan. Haluavat pienetkin kolhut ja naarmut laitattaa kuntoon, kun auton palauttaa.
 
Onko raadilla valistuneita arvauksia autorahoituksen korkokehityksestä esimerkiksi seuraavan vuoden - kahden sisällä? Nythän muutaman viime vuoden aikana etenkin käytettyihin autoihin on ollut vaikea löytää kohtuuhintaista rahoitusta, uusiin autoihin muutamalla merkillä korkokamppiksia on ajoittain tarjolla.

Nyt kun ennustetaan, että asuntolainojen korot alkavat laskea pikku hiljaa ja inflaatio on EU alueella jollain tavalla saatu hallintaan, niin mietiskelen mitä tämä heijastuu lähitulevaisuudessa autorahoituksiin. Kiirettä auton hankinnalle ei ole joten hyvin voin vuodenkin odotella mikäli rahoituksia alkaa saamaan paremmilla ehdoilla.
 
Varmasti tulee paranemaan, koska myyntiä pitää saada kasvatettua tai alkaa kolina käymään.
 
Sakalla kun kysyin myyjältä tarjouksen saatua että onko tämä paras rahoitus mihin pystytte kun on todella korkea tuo tod.vuosikorko. Vastaus oli että Hei hei, ei sitä kannata katsoa, se on vähän huono mittari näissä, tämä korko tässä hei on se mihin kannattaa vertailla.

Totesin vaan että selvä homma ja painuin muualle :asif:

Mutulla vielä ottaisin kahdesta saman todellisen vuosikoron tarjouksesta sen missä on suurempi korko, eli pienemmät kuukausimaksut. Eikös sillä myöhemmät vuodet tule halvemmaksi kun korko vaikuttaa pienempään rahoituserään ja kuuukausimaksujen suhteellinen osuus kasvaa?
 
Varmasti tulee paranemaan, koska myyntiä pitää saada kasvatettua tai alkaa kolina käymään.
Autoliikkeethän ei sitä itse päätä, ellei EKP laske korkoja.
Varmaan voidaan kaiken maailman nollakorkokampanjoita pitää, mutta itse maahantuoja tai autoliike sitä korkoa subventoi ja järkevä ostaja tajuaa kyllä verrata kokonaisuutta eikä pelkkää korkoa. Nyt jo nähtävissä että nämä 2,99% + 699 + 70 kampanjat ei pure, kun ihmiset tajuaa juonen. Ja vaikka se todellinen vuosikorko olisikin matala, niin jos väliraha on 3000e kalliimpi kuin toisaalla joka myy korkeammalla korolla, ei se halpa korko mitään auta.
 

En tiedä isompia kilometri määriä mutta vissiin ihan ok kampanja. Myös yksityisLeasing
 
Teslalta 20tkm superchargingia, tuo 1,99% tais ollakin jo model y lr
Tilaa nyt AWD Model Y - saat kaupan päälle 20 tkm supercharging-latausta ja korkokamppis 1,99% kesäkuun luovutuksiin

Model3 tilauksiin 20tkm supercharging-latausta kesäkuun luovutuksiin (huom! Ei korko).
 

Eikös nämä Leasing hinnat ole jo ihan kohtuullisia? Kona premium ainakin jos vertaa siihen mitä joutuu maksamaan jos omaksi haluaa.

Vähän selaa alaspäin niin taulukko eri sähkö malleille.
Kysyin tarjousta Kona Hybridille ja 36 kk olisi 535 €/kk (10000 km). Erikoista, että 15k € kalliimman Electricin saa liisattua halvemmalla.
 
Kysyin tarjousta Kona Hybridille ja 36 kk olisi 535 €/kk (10000 km). Erikoista, että 15k € kalliimman Electricin saa liisattua halvemmalla.

Mä en ole tarjouksia kysynyt liikkeestä mutta tämä Hyundain hinnasto osui silmiin. Onkohan noilla kaikilla maksimi se 48kk vai tarjoaako joku 60kk? Rahoituksia kun on alettu jo tarjota 84kk, eli kohta "auto loppuu ennen velkaa" niinkuin se vanha sanonta Volgasta kuuluikin.

Jossain oli myös Volvo EX30 mallista kampanja mutta muistaakseni melkoinen aloitusmaksu.
 
Oliko se tämä sama liike, joka tälläkin foorumilla joskus taannoin linkkailtiin, kun oli Saksasta rahdattua Teslaa pitkät myyntirivit suht rapealla hinnalla ja Eloni vaan droppaili uusien hintaa alaspäin?
 
Meneekö ne myymättä jääneet autot pakkohuutokauppaan, vai miten tuommoinen autoliikkeen kuperkeikka hoidetaan?
Riippuu siitä kuka ne autot todellisuudessa omistaa. Isot liikkeet harrastaa sitä, että rahoitusyhtiön rahalla hankkivat myytäviä autoja jolloin liike ei omista sitä autoa todellisuudessa vaan myyvät rahoitusyhtiön liikkeelle rahoittamia autoja mistä sitten rahoitusyhtiö saa jonkun osuuden aina kaupan toteutuessa ja korotkin varmaan juoksevat noissa myös.
 
Tuskin ne mihinkään huutokaupat.comiin tms tulee, pesänhoitaja tekee varmaan diilin jonkun toisen autokaupan kanssa koko kannasta.
 
Mistä liikkeestä kannattaa lähteä hakemaan käytettyä Toyota hybridiä hintaluokassa 7000-10000€? Lähinnä liikkeen palvelua ja luotettavuutta mietin.
 
Itsellä silmään pisti tuo Opelin farkku, 299e/kk. Arvon alenema jo 250e/kk 10% vuosittaisella laskulla. Mitä mieltä tästä olette?


Ihan kohtuullliseltahan tuo näyttää, jos ajattelee vaihtavansa jo vuoden jälkeen, etenkin jos ajaa sen 25 tkm vuoteen. 30 000€ velkarahakin maksaisi neljän prosentin todellisella vuosikorolla jo 1200€/vuosi...

15 tkm vuosiajoilla: (199 € + 299 € * 12) / 15 000 = 0,25€ per km

25 tkm vuosiajoilla:
(199€ + (299€ + 50€) * 12) / 25000 km = 0,18€ per km
 
Toisaalta jos aikoo pitää pidempään, niin...


ASTRA SPORTS TOURER
125 V. EDITION -JUHLAMALLISTO


Alkaen vain
249 €/kk tai 29 990 €


Korko 0,9 % +kulut
 
Aika jäätävällä jämärillä (~9k) ja maksuajalla (84kk) toi Opelin oma maksuerä laskettu. Käsirahakin kolmisen tonnia. Toki todellinen vuosikorko inhimillinen pari pinnaa.
 
Aika jäätävällä jämärillä (~9k) ja maksuajalla (84kk) toi Opelin oma maksuerä laskettu. Käsirahakin kolmisen tonnia. Toki todellinen vuosikorko inhimillinen pari pinnaa.
Joo, on kyllä aika "hyvä" jämäri laskettu 8 vuotiaalle Opelille.
Lukihärö iski alkuun, katsoin että tuo on 48kk soppari. Olin jo melkein menossa ostamaan :)
 
Kyllähän noin suuri jämäri maksimoi riskin, että auton arvo ei tule ikinä kattamaan loppuvelkaa. Riski realisoituu kun on vaihtamassa uuteen autoon tai laina-aika päättyy. Mua ainakin tympisi autokuumeessa miettiä millä maksaa entisen auton loppulainoja. Vielä enemmän harmittaisi pitää samaa autoa noin pitkään ja sitten vielä hakea jotain kulutusluottoa jolla maksella se viimeinen erä.

Kai noi isot jämyt on sinänsä arkipäivää monille ostajille, mutta kyllä mulla vähän väkisin herää ajatus itsensä huijaamisesta. Hankitaan autoja joihin ei oikein todellisuudessa olisi varaa.

Voin olla myös hyvin väärässä, mitä hyvää siinä maksimaalisessa loppuerässä sitten on?
 
Kyllähän noin suuri jämäri maksimoi riskin, että auton arvo ei tule ikinä kattamaan loppuvelkaa. Riski realisoituu kun on vaihtamassa uuteen autoon tai laina-aika päättyy. Mua ainakin tympisi autokuumeessa miettiä millä maksaa entisen auton loppulainoja. Vielä enemmän harmittaisi pitää samaa autoa noin pitkään ja sitten vielä hakea jotain kulutusluottoa jolla maksella se viimeinen erä.

Kai noi isot jämyt on sinänsä arkipäivää monille ostajille, mutta kyllä mulla vähän väkisin herää ajatus itsensä huijaamisesta. Hankitaan autoja joihin ei oikein todellisuudessa olisi varaa.

Voin olla myös hyvin väärässä, mitä hyvää siinä maksimaalisessa loppuerässä sitten on?

Nollakorkojen aikana isoa loppuerää saattoi ajatella ilmaisena rahana. Jos saa lainarahaa nollakorolla ja joutuu maksamaan sen takaisin vasta pitkän ajan kuluttua, niin inflaatio ja palkkojen kohoaminen varmistaa, että se on pienempi raha 84 kk päästä kuin ostohetkellä. Tavallaan se voi olla sitä nytkin, mutta kyllähän se yli kolmen ja puolen prosentin Euribor on varmasti leivottu siihen tuotteen hintaan...
 
Mistä liikkeestä kannattaa lähteä hakemaan käytettyä Toyota hybridiä hintaluokassa 7000-10000€? Lähinnä liikkeen palvelua ja luotettavuutta mietin.

En tiedä löytyykö tuohon hintaan Toyotaa edes sieltä takapihalta kyseisestä liikkeestä mutta Autocenter Raisio tai Forssa on olleet kymmeniä vuosia Toyotan myyjiä. Autokiila Turussa taitaa olla vielä vanhempi.

Hyundai kaupoilta on tuttu Pelttari (Huittinen ja Pori) uskoisin että heiltä voisi löytyä halvempikin Toyota ja ainakin Hyundain osalta ihan OK liike ollut. Pelttarilla ainakin pystynyt hinnasta vääntämään sen viimeisen tarjouksen ja minulla vienyt voiton (Hyundai)

Nämä kaikki siis Toyotan pitkäaikaisia myyjiä ja huoltajia.
 
Kyllähän noin suuri jämäri maksimoi riskin, että auton arvo ei tule ikinä kattamaan loppuvelkaa. Riski realisoituu kun on vaihtamassa uuteen autoon tai laina-aika päättyy. Mua ainakin tympisi autokuumeessa miettiä millä maksaa entisen auton loppulainoja. Vielä enemmän harmittaisi pitää samaa autoa noin pitkään ja sitten vielä hakea jotain kulutusluottoa jolla maksella se viimeinen erä.

Kai noi isot jämyt on sinänsä arkipäivää monille ostajille, mutta kyllä mulla vähän väkisin herää ajatus itsensä huijaamisesta. Hankitaan autoja joihin ei oikein todellisuudessa olisi varaa.

Voin olla myös hyvin väärässä, mitä hyvää siinä maksimaalisessa loppuerässä sitten on?

Tämä. Jenkeillä on termi autovelan suhteen nimeltä up side down… 2021 Astran saa manuaalina alle 13000, vastaavan automaattifarkun alle 17000, maltillisesti ajettuna, liikkeestä. Ok, vanha koppa mutta niin on monen silmissä tuokin 3 v päästä. Ehkä ok tarjous mutta riski iso että autosta saa vähän ajettunakin 7 v päästä just tuon loppuerän. Eli lunastusturva kannattaa olla ja valmistautua henkisesti: on täysin mahdollinen skenaario, että joutuu maksamaan rahaa jos auton haluaa myydä. Eikä ainakaan lähteä rullaamaan vanhan auton lainaa seuraavan auton lainaan, jos se jossain Sakassa saataisiin keploteltua pakettiin.
 
Facebookin videoissa Boomeri kuuntelee nuorten rahaongelmia. Villi veikkaus että shown nimi on "Ramsey show". Ei ole mitenkään tavatonta että ihmisillä on 19t dollarin autossa 34 tdollaria velkaa. Siitä on kiva yrittää päästä eroon. Tästä hiukan päästään siihen että autosta täysisi maksaa käsirahaa 25% ja 60 kuukauden aikana saada maksettua 30% auton hinnasta niin se ylösalaisin oleminen olisi hyvin kohtuullista. Eli 50t autosta käsiraha 18t ja sen lisäksi 5 vuodessa joka vuosi lyhentää 3t. Auton arvon voi kohtuu hyvin arvioda puolittuvan joka 5 vuosi niin tuolla laskumallilla 50t auton arvo on 25t ja velkaa jäljellä 17 t. Mutta kenelläkään ei tunnu tänä päivänä olevan mitään 20t käsirahoja joten kaikki ovat ylosalalisin ja lujaa ensimmäisen 2 vuotta.
 
K-Auto loistaa kyllä. Piruuttani kävin vähän hinkkaamassa Tavascania 20ke käsirahalla ja 36kk rahoituksella ilman mitään jämäriä. Todellinen korko 9.46%. Kysyin myyjältä, että onko hän tosissaan tällaisen tarjouksen kanssa - kuulemma parempaa ei mikään liike anna. Noh... enpä olisi Tavascania ostanutkaan koska liimattu kasaan Kiinassa, mutta samaa luokkaa oli uuteen Formentoriinkin tuo korko. K:lla ei vissiin hirveästi ole pulaa asiakkaista?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 475
Viestejä
4 505 912
Jäsenet
74 423
Uusin jäsen
tosaha

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom